porty lotnicze
szybka kolej miejska

reformy PKP

polityka transportowa
ekologia
lotniska powojskowe

Propozycja Redakcji: Kolej do Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost

Schemat połączenia:WprowadzeniePort lotniczy w Babimoście koło Zielonej Góry, podobnie jak wiele innych portów lotniczych na świecie, stoi ...

31 Mar 2024 | Read more
transport autobusowy

W Polsce transport publiczny upada

Transport publiczny ma to do siebie, iż musi zostać zorganizowany i nie zorganizuje się sam z siebie. W krajach cywilizacji Zachodu normal...

28 Feb 2016 | Read more
urban sprawl

O polskich miastach doby suburbanizacji

Suburbanizacja, często nazywana opuchnięciem miast, urbanizacją rozlewającą się albo urban sprawl to proces rozlewania się miast w wi...

09 Apr 2017 | Read more
porty morskie

Czy z Gdańska do Kłajpedy mogłyby kursować promy?

Czy z Gdańska promy morskie mogłyby kursowac w relacji do Kłajpedy? Swego czasu zaproponowałem takie połączenie. Nie otrzymałem nigdy...

18 Apr 2017 | Read more
PKP

Bałagan na szynach, miliardy w błoto. PKP wiecznie żywe

Rząd opowiada historie z gatunku finansowego science-fiction na temat planów budowy sieci kolei dużych prędkości w Polsce. Tymczasem d...

22 Jul 2010 | Read more
demonopolizacja rynku

Czy w Polsce koleje miejskie mogą ożyć?

W Polsce istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do ...

04 May 2017 | Read more
deregulacja

Propozycje reform w dziedzinie transportu

Wybory parlamentarne w Polsce to festiwal rozczarowań. Dla wielu prowincjonalnych polityków program polityczny nie ma znaczenia, oni- w pr...

03 Mar 2016 | Read more
koleje w Wielkiej Brytanii

Tanie linie kolejowe - ich historia w Wielkiej Brytanii

v\:* {behavior:url(#default#VML);} o\:* {behavior:url(#default#VML);} w\:* {behavior:url(#default#VML);} .shape {behavior:url(#default#V...

20 Sep 2012 | Read more

dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Archiwalny opis prób ocalenia linii kolejowej Zagórz- Ustrzyki Dolne- Chyrów

Ten pociąg musi kursować, trzeba tylko spowodować, by nie służył przemytnikom, a turystom – twierdzą władze samorządowe Ustrzyk Dolnych. I w obronie utrzymania linii do Chyrowa apelują do ministra infrastruktury. 

- Likwidacja przewozów pasażerskich na tym odcinku doprowadzi do zniszczenia transportu kolejowego we wschodniej części województwa podkarpackiego, a zarazem do zamknięcia kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą – mówi Henryk Sułuja, burmistrz Ustrzyk Dolnych. – Torowiska zostaną zdewastowane i rozkradzione, tak że po latach nie będzie szans na odtworzenie linii. 

W piśmie do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka oraz parlamentarzystów burmistrz i starosta bieszczadzki piszą m.in.: "Funkcjonujące od 1994 r. kolejowe przejście Krościenko-Chyrów stanowi trwały element systemu połączeń międzynarodowych Słowacja-Polska-Ukraina. Jednocześnie jest jedynym tego typu przejściem polsko-ukraińskim na południe od przejścia Medyka-Mościska, otwierającym najkrótszą drogę kolejową z Polski do Rumunii, Bułgarii i krajów bałkańskich". 

Samorządowcy dodają, że od lat trwają starania o to, by na przejściu w Krościenku mogły być odprawiane pociągi towarowe. 
– Celem tych zabiegów jest zniesienie barier formalnych dla rozwoju współpracy gospodarczej, a tym samym zwiększenie rentowności linii – tłumaczy Krzysztof Gąsior, starosta bieszczadzki. 
Zdaniem ustrzyckich władz, zaprzestanie przewozów pasażerskich w ruchu przygranicznym jest zaprzeczeniem treści międzypaństwowych umów i traktatów. - Stanowi też dowód krótkowzroczności firmy przewozowej, dla której wątpliwe argumenty ekonomiczne są wystarczającą przesłanką do zamknięcia linii – podkreślają. 
Ten pociąg musi kursować, trzeba tylko spowodować, by nie służył przemytnikom, a turystom – twierdzą władze samorządowe Ustrzyk Dolnych. I w obronie utrzymania linii do Chyrowa apelują do ministra infrastruktury. 
Henryk Sułuja, burmistrz Ustrzyk Dolnych, nad plikiem dokumentów dotyczących zlikwidowanego pociągu. 

- Likwidacja przewozów pasażerskich na tym odcinku doprowadzi do zniszczenia transportu kolejowego we wschodniej części województwa podkarpackiego, a zarazem do zamknięcia kolejowego przejścia granicznego z Ukrainą – mówi Henryk Sułuja, burmistrz Ustrzyk Dolnych. – Torowiska zostaną zdewastowane i rozkradzione, tak że po latach nie będzie szans na odtworzenie linii. 
W piśmie do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka oraz parlamentarzystów burmistrz i starosta bieszczadzki piszą m.in.: "Funkcjonujące od 1994 r. kolejowe przejście Krościenko-Chyrów stanowi trwały element systemu połączeń międzynarodowych Słowacja-Polska-Ukraina. Jednocześnie jest jedynym tego typu przejściem polsko-ukraińskim na południe od przejścia Medyka-Mościska, otwierającym najkrótszą drogę kolejową z Polski do Rumunii, Bułgarii i krajów bałkańskich". 
Samorządowcy dodają, że od lat trwają starania o to, by na przejściu w Krościenku mogły być odprawiane pociągi towarowe. 
– Celem tych zabiegów jest zniesienie barier formalnych dla rozwoju współpracy gospodarczej, a tym samym zwiększenie rentowności linii – tłumaczy Krzysztof Gąsior, starosta bieszczadzki. 
Zdaniem ustrzyckich władz, zaprzestanie przewozów pasażerskich w ruchu przygranicznym jest zaprzeczeniem treści międzypaństwowych umów i traktatów. - Stanowi też dowód krótkowzroczności firmy przewozowej, dla której wątpliwe argumenty ekonomiczne są wystarczającą przesłanką do zamknięcia linii – podkreślają. 
Jednakże, jak wynika z informacji Jerzego Churawskiego, dyrektora Podkarpackiego Zakładu Przewozów Regionalnych, minister infrastruktury zgodził się na likwidację z dniem 10 listopada pociągów Jasło – Chyrów - Jasło i Ustrzyki – Chyrów - Ustrzyki przede wszystkim z uwagi na ciągłą dewastację wagonów, w których przemytnicy ukrywali papierosy. Stan techniczny wagonów zagrażał bezpieczeństwu pasażerów, co potwierdził Urząd Transportu Kolejowego. 
- Są sposoby, aby dewastacjom zapobiec, to jednak wymaga nakładów finansowych – mówią zgodnie Sułuja i Gąsior. – Będziemy o tym rozmawiać ze stroną ukraińską, przekażemy też nasze sugestie polskim decydentom. 

źródło: Nowiny z roku 2010

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:41. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Archiwalny opis prób ocalenia linii kolejowej Zagórz- Ustrzyki Dolne- Chyrów

Prześlij komentarz

Photo Gallery

Designed by Solaranlagen | with the help of Bed In A Bag and Lawyers