Zaproszenie
Wcześniejsze godziny odjazdu, nowe przystanki i komfort jazdy – to wszystko oferuje pociąg „Dragon”, który 11 grudnia , w najbliższą niedzielę po raz pierwszy wyruszy według nowego rozkładu jazdy.
Do udziału w inauguracyjnym przejeździe zapraszamy dziennikarzy. W załączniku przesyłamy specjalny bilet upoważniający do bezpłatnego przejazdu.
Pociąg wyruszy w podróż o 7.25, ze stacji Warszawa Centralna, do Krakowa dotrze o 10.20. Z powrotem z Krakowa do Warszawy wyjedzie o 15.48 a na miejsce dotrze o 18.46.
W specjalnym przejeździe „Dragonem” weźmie udział członek zarządu Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda oraz przedstawiciele władz lokalnych w Miechowie i Grodzisku Mazowieckim, gdzie utworzono dodatkowe przystanki.
Informacje dla mediów:
Donata Nowakowska - Rzecznik Prasowy „Kolei Mazowieckich – KM”
e-mail: d.nowakowska@mazowieckie.com.pl, tel. 661 929 207
Z poważaniem
Izabela Kostyszyn
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie - KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Karol Trammer, Z Biegiem Szyn, 2016.12.09
Licząca 53 tys. mieszkańców Ostrołęka to największe miasto w województwie mazowieckim nie dysponujące bezpośrednim połączeniem kolejowym z Warszawą. Jednak już wkrótce to się zmieni.
Po kilku latach przerwy Koleje Mazowieckie przywracają bezpośrednie połączenie między Ostrołęką a Warszawą.
– Od 11 grudnia 2016 r. będzie kursowała jedna para bezpośrednich pociągów między Ostrołęką a Warszawą. Rano zostanie zapewniony dowóz do stolicy, a po południu połączenie powrotne
– informuje Jolanta Maliszewska z Kolei Mazowieckich. Dzięki temu z rejonu Ostrołęki i Wyszkowa po kilkuletniej przerwie znów będzie można dotrzeć do Warszawy bez konieczności przesiadania się w Tłuszczu.
Pociąg z Ostrołęki będzie dojeżdżać do Warszawy Zachodniej, po drodze zatrzymując się między innymi na dworcach Warszawa Wschodnia (skomunikowanie ze składami dalekobieżnymi do innych części Polski), Warszawa Stadion (możliwość przesiadki do metra) oraz Warszawa Śródmieście.
W przypadku Ostrołęki problemem jest lokalizacja dworca kolejowego – znajduje się on na przedmieściach, około 6 km od centrum. Dlatego przywrócenie bezpośredniego połączenia z Warszawą ma znaczenie przede wszystkim dla mniejszych miejscowości rozsianych wzdłuż linii kolejowej Ostrołęka – Tłuszcz. Takich jak położone na południu powiatu ostrołęckiego Goworowo, oddalone 100 km od Warszawy.
– Na miejscu nie mamy rozbudowanego rynku pracy, jesteśmy więc uzależnieni od Warszawy. Właściwie można powiedzieć, że jesteśmy dalszą sypialnią stolicy
– mówi dwumiesięcznikowi Z Biegiem Szyn
Małgorzata Kulesza, wójt gminy Goworowo. – Niestety w ostatnich latach kolej, zamiast rozbudowywać swoją ofertę, często ją ograniczała. Ofiarą tych ograniczeń padły również połączenia umożliwiające naszym mieszkańcom bezpośrednią podróż do Warszawy. Ludzie znaleźli więc sobie alternatywne sposoby dojazdu: samochody i prywatne autobusy. W niektóre dni jest nawet problem ze zmieszczeniem się do autobusów. Ten duży popyt na dojazdy do Warszawy daje jednak nadzieję, że kolei w relacji Ostrołęka – Warszawa uda się odzyskać pasażerów.
Tekst pochodzi z dwumiesięcznika Z Biegiem Szyn
(nr 6/86 listopada-grudzień 2016): www.zbs.net.pl
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Port Lotniczy Zielona Góra od stycznia do listopada roku 2016 obsłużył łącznie 7952 pasażerów. Oznacza to znaczny spadek liczby pasażerów o nawet 40- 45 % względem poprzedniego roku, i prawdopodobnie będzie to największy spadek rok do roku na polskim rynku lotniczym.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na promocję województwa poprzez przewoźnika lotniczego operującego na linii Zielona Góra - Warszawa - Zielona Góra. Do tej pory usługę tę realizował SprintAir, ale umowa z tym przewoźnikiem kończy się z początkiem stycznia. Osobno zostanie ogłoszony przetarg na promocję regionu poprzez zagraniczne połączenia lotnicze z Babimostu.
Szacunkowa wartość zamówienia opiewa na ponad 9,8 mln zł netto, a realizacja zamówienia ma trwać 22 miesiące. Przewoźnik, który wygra przetarg, musi dysponować na trasie do Warszawy samolotami co najmniej 30-miejscowymi. Może wykonywać loty bezpośrednio na trasie z portu lotniczego Zielona Góra/Babimost do Warszawy i z powrotem, lub też wykonywać międzylądowania w Babimoście podczas wykonywania innych połączeń lotniczych między Warszawą a portalmi lotniczymi Unii Europejskiej. Harmonogram cotygodniowych połączeń lotniczych będzie ustalany w wyniku uzgodnień między zamawiającym a przewoźnikiem.
Wymogiem postawionym przewoźnikom jest też zapewnienie stałego transportu autobusem (o pojemności minimum 16 pasażerów) z i do Zielonej Góry oraz transportu okazjonalnego z i do Gorzowa Wlkp. (według bieżących rezerwacji lub potrzeb pasażerskich). Termin składania ofert upływa 4 stycznia 2017 r.
Na połączenia zagraniczne z portu lotniczego Zielona Góra/Babimost odbędzie się odrębny przetarg.
Szczegóły przetargu w Biuletynie Informacji Publicznej:
http://bip.lubuskie.pl/system/obj/31535_6_Ogloszenie_o_zamowieniu_opublikowane.pdf
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo!
11 grudnia zacznie obowiązywać nowy rozkład jazdy pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej. Będzie on zbliżony do obecnego – niewielkie zmiany zostaną wprowadzone na liniach lotniskowych, a na kursowanie linii S9 nadal będzie miało wpływ zamknięcie jednego z torów na moście Gdańskim. Rozkład będzie obowiązywał do 11 marca 2017 roku. Szczegóły w załączonym komunikacie prasowym.
Z poważaniem
Dział Funduszy Europejskich i Mediów
tel. kom.: +48 692 433 359
ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO
ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa
Ostrzeżenie o Poufności: Informacje zawarte w niniejszej wiadomości elektronicznej e-mail (uwzględniając wszelkie załączniki) są przeznaczone wyłącznie dla osobistego i poufnego wykorzystania przez wskazanych powyżej adresatów. Jeżeli nie jesteś adresatem ani osobą uprawnioną przez adresata do czytania niniejszej wiadomości, informujemy, że otrzymałeś ten dokument pomyłkowo i dlatego każde przeglądanie, ujawnianie, rozpowszechnianie, dystrybucja i kopiowanie tej wiadomości jest niedozwolone. Jeżeli otrzymałeś tą wiadomość pomyłkowo, prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę drogą elektroniczną oraz usunąć oryginalną wiadomość. Dziękujemy.
Confidentiality Notice: The information contained in this e-mail message (including any attachments) is intended only for the personal and confidential use of the recipient(s) named above. If the reader of this message is not the intended recipient or an agent responsible for delivering it to the intended recipient, you are hereby notified that you received this document in error and that any review, disclosure, dissemination, distribution, or copying of this message is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify me immediately by e-mail and delete the original message. Thank you.
Nowoczesna zainicjowała debatę o otoczeniu prawnym, które powinno funkcjonować wokół ekonomii współdzielenia i zorganizowała w Sejmie konsultacje społeczne poświęcone nowoczesnym sposobom transportu. W DNA Nowoczesnej wpisany jest wolny rynek i konkurencja, dlatego naturalnie poruszany jest temat, który do tej pory nie pojawił się w dyskursie politycznym. – Naszym zdaniem nowoczesne technologie całkowicie mogą zmienić gospodarkę świata. Na polskim rynku pojawiły się takie firmy jak Uber, BlaBla Car, które wchodzą na rynek obecnie zajęty przez taksówkarzy. Z jednej strony daje to klientom tych firm możliwość przejazdu za niższą stawkę, z drugiej strony jest to rynek silnie regulowany. – powiedział poseł Paweł Pudłowski szef sejmowej Komisji Cyfryzacji, Innowacyjności i Nowoczesnych Technologii oraz gospodarz środowych konsultacji Nowoczesnej. W sejmowych konsultacjach Nowoczesny transport – wyzwania regulacyjne w zakresie ridesharingu w Polsce wzięło udział ponad 50 gości z organizacji i środowisk naukowych - Rozmowy oscylowały wokół kontrowersji prawnych oraz o tego, jak to rozwiązuje się na świecie. W czerwcu 2016 pojawiło się stanowisko Komisji Europejskiej zachęcające do uregulowania tego tematu. - mówił w Sejmie przed debatą Mateusz Sabat dyrektor zespołu analiz Nowoczesnej. Obecna na konsultacjach posłanka Marta Golbik zwróciła uwagę na zalety sharing-economy - W przypadku ekonomii współdzielenia mamy niewątpliwe korzyści dla użytkowników: większą dostępność do usług i niższe ceny. W ocenie posła Mirosława Suchonia ważne są również kwestie przejrzystości podatkowej ekonomii współdzielenia dodał – Chcemy, by nasze państwo brało udział w rozwoju oraz żeby korzystali na tym nasi obywatele. Z punktu widzenia transportu osób pojawił się bardzo ciekawy model ridesharingu. Pojawia się pytanie o status kierowcy, bo być może metoda stosowana do obecnych kierowców taksówek jest przestarzała i trzeba ją zmienić. Tych kwestii dotyczą środowe konsultacje. |
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
Informacja prasowa 7 grudnia 2016 r.
Nowy most kolejowy Bielawa Dolna – Horka usprawni transport towarów
Nowy most kolejowy Bielawa Dolna – Horka na międzynarodowej trasie z Polski do Niemiec od 11 grudnia zapewni dwa razy szybszy przejazd większej liczbie pociągów i możliwość transportu cięższych ładunków. Inwestycja warta 23 mln zł istotnie poprawi jakość połączeń Wschód - Zachód.
Most Bielawa Dolna – Horka istotnie poprawia sprawność i bezpieczeństwo przewozów kolejowych na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawnia połączenia na osi Wschód – Zachód. To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza i bardziej komfortowa podróż dla pasażerów.
Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką ma blisko 160 metrów, tj. o 23 metry więcej, niż poprzednia. Zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej - nie 50 km/h lecz 120 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększyły również nośność obiektu, czyli składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami - Węglińcem i Horką zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji. Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu.
Koszt realizowanego projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Bielawa Dolna – Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja" wynosi około 23 mln zł (brutto), z czego prawie 10 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dobre połączenia międzynarodowe
Zrealizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona była równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii Knappenrode – Horka – granica państwa przez DB Netz AG, niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej. Oba projekty toczą się dzięki dobrej współpracy zarządców infrastruktury kolejowej: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz DB Netz AG.
Nowy most i wcześniejsza modernizacja lini E 30 Opole – Wrocław – Węgliniec – granica państwa oraz prowadzona elektryfikacja linii po stronie niemieckiej stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiednimi krajami.
Most zlokalizowany jest w jednym z najważniejszych dla ruchu towarowego i pasażerskiego europejskich korytarzy. Przez most ten przebiegają ważne szlaki kolejowe o znaczeniu międzynarodowym: linia AGC/AGTC C-E 30, która wchodzi również w skład europejskiego układu TEN-T oraz stanowi odgałęzienie Kolejowego Korytarza Towarowego nr 8 Morze Północne – Morze Bałtyckie, jak również wchodzi w skład tzw. Paneuropejskiego Korytarza nr III, który wykraczając poza zewnętrzne granice Unii Europejskiej zaliczany jest również do sieci najważniejszych korytarzy w komunikacji kolejowej między Europą a Azją.
Realizacja inwestycji przebudowy mostu Bielawa Dolna – Horka na Nysie Łużyckiej opierała się na dobrej i efektywnej współpracy pomiędzy zarządcami infrastruktury kolejowej w obu państwach.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A
Informacja prasowa 7 grudnia 2016 r.
Nowy most kolejowy Bielawa Dolna – Horka usprawni transport towarów
Nowy most kolejowy Bielawa Dolna – Horka na międzynarodowej trasie z Polski do Niemiec od 11 grudnia zapewni dwa razy szybszy przejazd większej liczbie pociągów i możliwość transportu cięższych ładunków. Inwestycja warta 23 mln zł istotnie poprawi jakość połączeń Wschód - Zachód.
Most Bielawa Dolna – Horka istotnie poprawia sprawność i bezpieczeństwo przewozów kolejowych na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawnia połączenia na osi Wschód – Zachód. To sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótsza i bardziej komfortowa podróż dla pasażerów.
Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką ma blisko 160 metrów, tj. o 23 metry więcej, niż poprzednia. Zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej - nie 50 km/h lecz 120 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększyły również nośność obiektu, czyli składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane. Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami - Węglińcem i Horką zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji. Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu.
Koszt realizowanego projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II, odcinek Bielawa Dolna – Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja" wynosi około 23 mln zł (brutto), z czego prawie 10 mln zł pochodzi ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dobre połączenia międzynarodowe
Zrealizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. budowa mostu nad Nysą Łużycką prowadzona była równolegle z rozbudową i elektryfikacją linii Knappenrode – Horka – granica państwa przez DB Netz AG, niemieckiego zarządcę infrastruktury kolejowej. Oba projekty toczą się dzięki dobrej współpracy zarządców infrastruktury kolejowej: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz DB Netz AG.
Nowy most i wcześniejsza modernizacja lini E 30 Opole – Wrocław – Węgliniec – granica państwa oraz prowadzona elektryfikacja linii po stronie niemieckiej stworzą nowe możliwości dla transportu kolejowego między sąsiednimi krajami.
Most zlokalizowany jest w jednym z najważniejszych dla ruchu towarowego i pasażerskiego europejskich korytarzy. Przez most ten przebiegają ważne szlaki kolejowe o znaczeniu międzynarodowym: linia AGC/AGTC C-E 30, która wchodzi również w skład europejskiego układu TEN-T oraz stanowi odgałęzienie Kolejowego Korytarza Towarowego nr 8 Morze Północne – Morze Bałtyckie, jak również wchodzi w skład tzw. Paneuropejskiego Korytarza nr III, który wykraczając poza zewnętrzne granice Unii Europejskiej zaliczany jest również do sieci najważniejszych korytarzy w komunikacji kolejowej między Europą a Azją.
Realizacja inwestycji przebudowy mostu Bielawa Dolna – Horka na Nysie Łużyckiej opierała się na dobrej i efektywnej współpracy pomiędzy zarządcami infrastruktury kolejowej w obu państwach.
Kontakt dla mediów:
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
rzecznik@plk-sa.pl
tel. 694 480 239
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
begin:vcard
fn:Marta Markowska
n:Markowska;Marta
email;internet:marta.markowska@lka.lodzkie.pl
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1
end:vcard
ŁKA WITA NA DWORCU ŁÓDŹ FABRYCZNA
11 grudnia na dworcu Łódź Fabryczna pojawią się pierwsze pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Z nowego dworca Spółka będzie uruchamiała dobowo do 40 połączeń do/z Warszawy, Skierniewic, Koluszek i Zgierza. W dniu otwarcia przejazdy na odcinku Łódź Fabryczna- Łódź Widzew- Łódź Fabryczna będą odbywały się bezpłatnie, a podróżni otrzymają specjalne pamiątkowe bilety. Dodatkowo pasażerowie, którzy przyjadą na Fabryczny pociągami ŁKA z województwa i Warszawy będą mogli udać się do domu bez konieczności zakupu biletu powrotnego.
Pociągi ŁKA z Warszawy Centralnej 11 grudnia odjeżdżają o godz.: 11:45, 13:45, 15:20, 18:45, 21:35. Z Łodzi Fabrycznej do stolicy o godz.: 9:15, 11:12, 13:16, 15:06, 17:14.
Szczegółowe informację znajdą Państwo w załączonej informacji prasowej.
pozdrawiam,
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy
Naczelnik Wydziału
Komunikacji Społecznej i Promocji
tel.: +48 42 236 17 00
kom.: +48 660 522 198
"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o.
al. Piłsudskiego 12
90-051 Łódź
tel.: +48 42 236 17 00
fax: +48 42 235 02 05
www. lka.lodzkie.pl
NIP: 725-202-58-42
REGON: 100893710
KRS: 0000359408
Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł
Port lotniczy w Radomiu juz nie jest najgorszym pod względem statystyk portem lotniczym w Polsce. Udało mu się prześcignąc w statystykach ruchu port lotniczy Zielona Góra.
Port lotniczy w Zielonej Górze od marca do października br. obsłużył 6867 pasażerów. Tymczasem jak informuje Kajetan Orzeł z potu lotniczego Radom, od stycznia do końca listopada port lotniczy w Radomiu obsłużył 7815 pasażerów, z czego od 18 kwietnia do końca listopada linie Sprintair obsłużyły 7437 pasażerów. Fot. Statystyki ruchu dla Portu lotniczego Zielona Góra
Czy Polskę stać na utrzymywanie portów lotniczych- widm?
Port lotniczy od około 30-40 tys. pasażerów rocznie przestaje być balastem dla lokalnej gospodarki. Są jednak dwa porty lotnicze które mają absolutnie najmniejsze przewozy pasażerskie; są to: Radom i Zielona Góra.
Dlaczego port lotniczy w Radomiu nie działa? Zbyt krótki pas startowy powoduje że mogą z niego startować bezpiecznie tylko mniejsze maszyny. Jest to jedyne lotnisko w kraju w którym brak ILS-u, czyli systemu naprowadzania wymaganego przez większośc przewoźników.
Aby pojawił się system ILS, pas startowy należy przedłużyć. Konieczne jest zainwestowanie dośc sporej kwoty, by ten port lotniczy wreszcie odbił się od dna.
W Zielonej Górze jest zbyt mała poczekalnia pasażerska. Obecna mieści tylko 60 pasażerów. Co prawda odprawiano stąd boeingi i duże airbusy, ale pasażerowie ledwo się mieścili i czekali na stojąco. W lecie dodawano specjalny namiot który mieścił dodatkowe miejsca siedzące. Ale linie lotnicze nie chcą portów lotniczych namiotowych. To już nie są czasy zupełnie tanich linii lotniczych, rynek dojrzał i oczekuje że port lotniczy nie będzie odprawiał pasażerów z namiotu.
W obu portach lotniczych- i w Zielonej Górze, i w Radomiu, istnieją specjalne bocznice kolejowe na lotniska, ale w obu przypadkach brak jest woli politycznej by dobudować tysiąc czy tysiąc pięcet metrów torowiska, tak by dowozić pasażerów na lotnisko autobusami szynowymi.
Port lotniczy w Zielonej Górze to w dodatku ostatni w pełni państwowy port regionalny w Polsce. Były plany powołania spółki nim zarządzającej, ale i one utknęły.
opr. af
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Linie pytaliśmy czy skasowano połączenia do Bejrutu i Aten. Oto ich odpowiedź:
Od początku 2016 roku LOT intensywnie się rozwija – przewoźnik z sukcesem uruchamia nowe kierunki połączeń zgodnie z założeniami nowej strategii rentownego wzrostu. Od stycznia, zainaugurowaliśmy aż 23 nowe kierunki - wśród nich znalazły się kierunki atrakcyjne szczególnie latem, czyli połączenia sezonowe takie jak Ateny, Split, Zadar, Bejrut, Połąga czy rejsy krajowe do Olsztyna-Mazur. Zgodnie z założeniami biznesowymi, wraz z końcem sezonu letniego 2016, zakończyliśmy wykonywanie połączeń sezonowych. Jednak LOT nie zwalnia tempa rozwoju również zimą i w nadchodzącym sezonie zdecydował się zwiększyć częstotliwość połączeń w stosunku do zimy 2015 o blisko 20% na ponad połowie wszystkich obsługiwanych przez LOT trasach. Dzięki temu, pasażerowie polecą do Nowego Jorku i Chicago codziennie - a w okresie świątecznym, Dreamlinery LOT-u zabiorą pasażerów każdego dnia również do Toronto.
Dokładny rozkład połączeń planowanych w przyszłym sezonie letnim jest na bieżąco analizowany. O decyzjach podjętych w kwestii tras obsługiwanych w sezonie letnim 2017 będziemy Państwa na bieżąco informować.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
W środę (7 grudnia) przypada Międzynarodowy Dzień Lotnictwa Cywilnego. Z tej okazji przyglądamy się, jak rozwija się Port Lotniczy Wrocław. To jedno z najnowocześniejszych polskich lotnisk regionalnych. Kilka ciekawych liczb i galeria zdjęć - w załączeniu.
W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia: Port Lotniczy Wrocław.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 7 grudnia 2016 r.
Informacja prasowa
Odkrywamy karty: szczęśliwe liczby wrocławskiego portu
W środę (7 grudnia) przypada Międzynarodowy Dzień Lotnictwa Cywilnego. Z tej okazji przyglądamy się, jak rozwija się Port Lotniczy Wrocław. To jedno z najnowocześniejszych polskich lotnisk regionalnych.
10 milionów w nowym terminalu
Nowoczesny terminal wrocławskiego lotniska został otwarty przed Euro 2012. Od tego czasu skorzystało z niego już ponad 10-milionów pasażerów, w tym 7,8 miliona Polaków. Wśród nich 64% to Dolnoślązacy, ale statystyki pokazują, że wrocławskie lotnisko zyskuje znaczenie ponadregionalne. Na przykład z Wielkopolski przyjeżdża już 7% pasażerów, a z województwa mazowieckiego 6,5%. Wśród obcokrajowców najwięcej było Brytyjczyków (23%), Niemców (19%) i Włochów (13%). – Obserwujemy też coraz większą liczbę podróżnych z północnych Czech. Naszym atutem, obok atrakcyjnej siatki połączeń, jest bardzo wygodny dojazd autostradami i drogami szybkiego ruchu – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Blisko 2,5 miliona do końca roku
Liczba pasażerów wrocławskiego lotniska wzrasta systematycznie. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku lotnisko po raz kolejny pobije swój rekord. Od początku stycznia do końca listopada skorzystało z niego już ponad 2,2 miliona podróżnych.– Zgodnie z naszymi prognozami, do końca grudnia obsłużymy w sumie blisko 2,5 miliona pasażerów. To niemal o 100 tys. więcej niż przed rokiem i o 400 tys. więcej niż w 2012 roku – podkreśla Dariusz Kuś.
10 nowości w 2016
Siatka połączeń regularnych jest tej zimy we Wrocławiu rekordowa. Pasażerowie mają do dyspozycji w sumie 34 kierunki, w tym 28 niskokosztowych i 6 sieciowych. Nowości jest pięć – główne lotnisko Madrytu, Manchester, Newcastle i Belfast (linie Ryanair) oraz Kijów (linie Wizz Air). – Podkreślę, że cały 2016 był rokiem nowości na wrocławskim lotnisku. Przybyło w sumie 10 nowych połączeń regularnych, a przewoźnicy już ogłosili trzy następne na sezon letni 2017 – mówi Dariusz Kuś.
W ofercie Ryanaira pojawią się Majorka i Lizbona. Wrocław rozpoczyna też współpracę z nowym przewoźnikiem. Holenderskie tanie linie Transavia uruchomią loty do Amsterdamu.
430 ludzi wrocławskiego lotniska
W Porcie Lotniczym Wrocław pracuje łącznie 430 osób – od pracowników obsługi pasażerów, przez koordynatorów ruchu na płycie lotniska, po lotniskową straż pożarną i inne służby odpowiadające za bezpieczeństwo oraz administrację lotniskową.
Kluczowa inwestycja – lepsza 2. kategoria
Na początku tego roku w Porcie Lotniczym Wrocław zakończyły się prace związane z przystosowaniem infrastruktury lotniska do wyższej, drugiej kategorii. Teraz samoloty mogą lądować we Wrocławiu w trudniejszych niż dotychczas warunkach atmosferycznych – przy wysokości decyzji nie niższej niż 32 m (było 65 m) oraz widzialności na drodze startowej nie mniejszej niż 300 m (było 550 m). Na inwestycję składał się remont drogi startowej (co warto podkreślić: prowadzony bez zawieszenia ruchu lotniczego) oraz modernizacja i rozbudowa systemu oświetlenia nawigacyjnego, a także wprowadzenie nowych procedur. – To była jedna z kluczowych inwestycji z punktu widzenia długofalowego rozwoju portu, a nowy system nawigacyjny należy do najbardziej zaawansowanych technologicznie na świecie. Najważniejsze jest to, że w tym roku po raz pierwszy nasi pasażerowie odczuli jeszcze wyższy komfort podróży dzięki temu, że mimo gęstej mgły starty i lądowania odbywały się bez przeszkód – podkreśla Dariusz Kuś.
Nec temere, nec timide. Gazeta Gdańska- Danziger Zeitung
dotyczy: Petycja w sprawie "przedłużenia linii SKM do Tczewa"
Szanowni Państwo,
Jakiś czas temu usiłowałem opisać sprawę dziwnego "kończenia się" torów przedłużonej linii kolei SKM, które zamiast połączyć się z torowiskiem na stacji Gdańsk Południowy- mają kilkusetmetrową przerwę między oboma torowiskami.
Są to torowiska równoległe do zatłoczonej do granic przepustowości magistrali Gdańsk Gł- Tczew. Jest tak zatłoczona ruchem, że kolej SKM praktycznie, poza nielicznymi kursami, nie dociera do Tczewa.
Niestety, zaraz po nakręceniu filmu dokumentującego ową dziwną "przerwę" między ciągami obu torowisk - budowanego i już istniejącego- ukradziono mi telefon komórkowy którym wykonałem nagranie.
Poprzednio opisywałem airport link (kolej do portu lotniczego) - który juz powstał. W forach w sieci internet jeszcze można poczytać, jak różni internauci wyzywają mnie od idiotów, gdy to proponowałem.
Składając Państwu propozycję małej, krótkiej inwestycji w torowisko kolejowe liczę że dojdzie do spotkania władz miasta z władzami województwa i moja propozycja zostanie przedyskutowana. Liczę, że podobnie jak linia kolei PKM którą ongiś proponowałem, także ta propozycja zostanie zrealizowana.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Gazeta Gdańska- Danziger Zeitung
Linia SKM do Tczewa- propozycja
|
Rys. Przebieg połączenia. Wykorzystano podkład Map Google do celów edukacyjnych |
Linia do Tczewa powstaćby mogła z wykorzystania torów towarowych na stacji Gdańsk Południowy, budowy nowego toru od stacji Gdańsk Główny do stacji Gdańsk Południowy (a nie tylko do stacji Gdańsk Śródmieście, jak zrealizowano to obecnie, jest jedynie około 1000 metrów dalej), oraz wykorzystania towarowego łącznika pomiędzy Gdańskiem Orunią a torami towarowymi do portu- jest to łącznik przebiegający wzdłuż ul. Smętnej i Wschodniej. Odbudowany zostałby łącznik przy ul. Poleskiej wrowadzający linię z Gd. Oruni do torów towarowych do Tczewa. Kolej SKM wykorzystałaby do Tczewa dodatkową parę torów dla pociągów towarowych.
Fot. Przebieg linii w dzielnicy Orunia- wykorzystanie torów towarowych. Wykorzystano podkład Map Google do celów edukacyjnych
--
Adam Fularz
Gazeta Gdańska- Danziger Zeitung
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.