Dzień dobry,
Najbliższe tygodnie na wrocławskim lotnisku to 57 dodatkowych rejsów, między innymi na Wyspy Brytyjskie, do Madrytu czy Kijowa. Dzięki nim pasażerowie łatwiej zaplanują podróż w okresie świąteczno-noworocznym.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań jestem do dyspozycji.
Zdjęcie: Port Lotniczy Wrocław
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 19 grudnia 2016 r.
Informacja prasowa
Blisko 60 dodatkowych lotów na święta
Najbliższe tygodnie na wrocławskim lotnisku to 57 dodatkowych rejsów, między innymi na Wyspy Brytyjskie, do Madrytu czy Kijowa. Dzięki nim pasażerowie łatwiej zaplanują podróż w okresie świąteczno-noworocznym.
- W okresie Bożego Narodzenia i Nowego Roku więcej pasażerów przylatuje do Polski lub odwiedza rodzinę za granicą. Dlatego przewoźnicy Ryanair i Wizz Air tradycyjnie już zwiększają liczbę lotów na wybranych kierunkach, między innymi na Wyspy Brytyjskie czy do Szwecji – mówi Monika Półtorzycka-Jon, menadżer ds. marketingu i PR Portu Lotniczego Wrocław. – Dodatkowe rejsy to również dobra wiadomość dla osób, które szukają alternatywy dla spędzenia świąt przy wigilijnym stole. Sprzyjający kalendarz połączeń pozwala zaplanować urlop, na przykład na południu Europy – dodaje.
Prezenty od przewoźników
W sumie od 12 grudnia 2016 roku do 8 stycznia 2017 roku na wrocławskim lotnisku zrealizowanych zostanie 57 dodatkowych rejsów – o 18 więcej niż w zeszłoroczne święta. W rozkładzie Ryanaira będą to głównie loty na Wyspy Brytyjskie. Najwięcej (po sześć) zrealizowanych zostanie do Dublina, Liverpoolu i Nottingham. Pięć kolejnych pojawi się na trasie do Londynu (Stansted). Częściej polecimy także do Bristolu (4 dodatkowe połączenia). Po trzy rejsy zostały dodane do Shannon, Manchester, New Castle, Glasgow, a także na południe Europy – do Madrytu i na Maltę. Liczbę lotów na wybranych kierunkach zwiększy także Wizz Air. Po cztery dodatkowe rejsy wprowadzone zostaną na popularnych trasach do Eindhoven, Sztokholmu, ale również na trasie do Kijowa - to nowość w zimowym rozkładzie lotów. Aktualny rozkład można znaleźć na stronie Portu Lotniczego Wrocław.
Prezenty od lotniska
W sezonie zimowym obowiązuje nowy cennik za postój. Każdy, kto zrobi wcześniejszą rezerwację online i zostawi samochód na lotnisku, zapłaci nawet 40% mniej. – Robimy wszystko, aby przyjazd autem i pozostawienie go na parkingu były maksymalnie proste, szybkie i tanie. Dlatego z myślą o pasażerach, którzy podróżują w okresie świąteczno-noworocznym wprowadziliśmy nowy cennik usług. Dzień parkowania kosztuje teraz 24 zł, 3 dni – 44 zł, a 5-9 dni tylko 59 zł - mówi Monika Półtorzycka-Jon, menadżer ds. marketingu i PR w Porcie Lotniczym Wrocław.
Dodatkowo pasażerowie i ich bliscy korzystając z oferty kawiarni Costa Coffee i The Whitehouse, otrzymają możliwość bezpłatnego parkowania na parkingu A, B i C (za każde wydane 10-20 zł otrzymamy 0,5 h parkowania gratis, powyżej 20 zł – 1h gratis). Z kolei użytkownicy parkingu VIP mogą kupić w promocyjnej cenie 49 zł wstęp do Executive Lounge i usługi Fast Track (ekspresowe przejście przez kontrolę bezpieczeństwa). Bogata siatka połączeń, dodatkowe usługi i udogodnienia, a także rozwój sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu (S3, S5 i S8) powodują, że wrocławskie lotnisko jest portem pierwszego wyboru, nie tylko dla mieszkańców Dolnego Śląska, Opolszczyzny, Lubuskiego czy pewnej części Wielkopolski, lecz także dla osób z dalszych regionów, na przykład z Łodzi, Górnego Śląska, a nawet ze Szczecina czy północnych Czech.
Zakres prac jaki będzie wykonany przy realizacji zadania „Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek – Gubin na odcinku Zbąszynek – Czerwieńsk – II etap" zostanie określony po opracowaniu studium wykonalności dla tego przedsięwzięcia. Wówczas zostanie rozstrzygnięta kwestia, czy prace obejmą również połączenie kolejowe do portu lotniczego w Babimoście.
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg (13 grudnia 2016 r.) na prace projektowe związane z przebudową linii 202. Projekt uwzględnia założenia linii dwutorowej na całym odcinku. Jednak nie ustalono jeszcze ostatecznego wariantu realizacji prac na odcinku Lębork – Słupsk tzn. czy będzie w wariancie jednotorowym czy w pełni dwutorowym. Posiadanie projektu na linie dwutorową (Lębork – Słupsk) pozwala na włączenie się w wariant dwutorowy na każdym etapie realizacji inwestycji.
Informacja o projekcie
Na trasie Gdynia Chylonia – Słupsk przebudowany zostanie układ torowy wszystkich stacji pomiędzy Gdynią Chylonią a Słupskiem. Zmodernizowane zostaną urządzenia sterowania ruchem kolejowym, będzie Lokalne Centrum Sterowania w Wejherowie. Perony zostaną przebudowane i stosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Powstaną, bezkolizyjne skrzyżowania i przejścia dla pieszych. W ramach zadania zaprojektowane zostaną 4 nowe przystanki: Gościcino Zielony Dwór, Siemianice, Reda Buczka (Giewowska) i Bolszewo.
Projekt na przebudowę linii zakłada:
- układ 4-torowy od Gdyni Chyloni do Wejherowa, co wiąże się z całkowitą przebudową obecnych torów, dobudową drugiego toru linii 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Rumia i dobudowie dwóch torów na odcinku Rumia – Wejherowo (rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego i towarowego);
- Przebudowę istniejącego i dobudowę drugiego, nowego toru na trasie Wejherowo – Lębork (obecnie na tym odcinku jest jeden tor)
- Budowę nowego toru linii nr 202 między Lęborkiem a Słupskiem i w zależności od możliwości przebudowę istniejącego toru jako drugiego, by linia była dwutorowa. Wariant realizacji nie został jeszcze wybrany.
Korzyści
Prace na ponad 100 km odcinku między Gdynią Chylonią a Słupskiem pozwolą na skrócenie czasu podróży oraz stworzenie atrakcyjniejszej oferty przewozowej. Po zakończeniu prac pociągi pasażerskie na trasie będą mogły przyspieszyć z dotychczasowej maksymalnej prędkości 120 km/h do 160km/h, a towarowe z 80 do 120 km/h. Szacunkowy koszt całej inwestycji zapisanej w Krajowym Programie Kolejowym wynosi 2 mld zł. Prace projektowe zaplanowano na lata 2017 – 2019, a budowlane na lata 2020 – 2023. Cały projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie w ramach programu POIiS na lata 2014-2020.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Biegówki na Polanie Jakuszyckiej i beztroski zjazd w Szklarskiej Porębie - to zna już każdy fan białego szaleństwa na Dolnym Śląsku. Najwyższy czas wypróbować trasy w narciarskich rajach. Oto propozycje z wylotem z Wrocławia. Dostępne są już oferty biur podróży na ferie 2017.
Więcej informacji w załączeniu. Zdjęcie: Port Lotniczy Wrocław
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 16 grudnia 2016 r.
Informacja prasowa
Narciarski odlot z Wrocławia
Biegówki na Polanie Jakuszyckiej i beztroski zjazd w Szklarskiej Porębie - to zna już każdy fan białego szaleństwa na Dolnym Śląsku. Najwyższy czas wypróbować trasy w narciarskich rajach. Oto propozycje z wylotem z Wrocławia. Dostępne są już oferty biur podróży na ferie 2017.
Dzięki tanim połączeniom lotniczym z Wrocławia, wiele osób coraz częściej wybiera się na narty do Włoch lub Skandynawii: – Ceny noclegów są coraz bardziej konkurencyjne, a warunki do jazdy lepsze niż w Polsce. Co ważne, dolecimy tam szybciej, niż dojedziemy pociągiem do Zakopanego – mówi Monika Półtorzycka-Jon, manager ds. marketingu i PR Portu Lotniczego Wrocław.
Zimowe oblicza Europy
Wiele atrakcyjnych ośrodków zimowych można znaleźć w okolicach Mediolanu (Bergamo). Najciekawsze z nich to Cervinia, Livigno i Val di Sole. - Wszystkie zapewniają liczne możliwości aktywnego spędzenia czasu na stoku – od standardowych, jak narciarstwo i snowboard, do bardziej nowatorskich, jak heliskiing - narciarstwo poza wyznaczonymi trasami czy ice karting - jazda gokartami po śniegu i lodzie) – mówi Monika Półtorzycka-Jon. Loty z Wrocławia do Mediolanu realizuje irlandzki przewoźnik Ryanair. Ceny w obie strony rozpoczynają się od 163,10*. Loty odbywają się w każdy poniedziałek i piątek.
Na narty do Norwegii
Ci, którzy wolą białe szaleństwo na mroźnej północy, mogą wybrać się do Oslo (Torp) w Norwegii, dzięki połączeniom oferowanym przez Wizz Air (w środy i niedziele). To raj nie tylko dla fanów biegówek, lecz także miłośników narciarstwa zjazdowego. Zaledwie 20 minut od centrum miasta działa Park Zimowy, który liczy blisko kilkanaście tras i wyciągów. – Zimą można tu poczuć wyjątkową atmosferę. Cały kraj żyje sportem – mówi Monika Półtorzycka-Jon. – W norweskich ośrodkach dobrze poczują się zarówno początkujący, jak i zaawansowani narciarze - dodaje.
Niemcy - wypoczynek po sąsiedzku
Wygodnymi dojazdami do wielu lubianych przez narciarzy ośrodków kusi Monachium. Łatwo trafić stąd do Zillertal, Garmisch Classic czy Zugspitze. - Znajdą tu coś dla siebie narciarze o każdym poziomie umiejętności, z kolei duży wybór hoteli zaspokoi oczekiwania nawet najbardziej wymagających podróżnych – mówi Monika Półtorzycka-Jon. Z lotów na trasie Wrocław-Monachium można korzystać dzięki ofercie Lufthansa. Rejsy odbywają się codziennie. Warto śledzić ofertę przewoźnika**.
Opcja dla wygodnych
Ci którzy zaczynają myśleć o feriach (na Dolnym Śląsku rozpoczną się 13 lutego 2017 roku), już teraz mogą zdecydować się na ofertę urlopu zorganizowanego przez biuro podróży Itaka, na przykład w regionie Veneto we Włoszech. - Zalesione doliny i granice alpejskiego łańcucha górskiego przyciągają od lat amatorów białego szaleństwa. Najbardziej znanym ośrodkiem narciarskim jest Cortina d'Ampezzo. Rozbudowana infrastruktura sportowa oraz naśnieżone trasy to z pewnością jej największe atuty – mówi Michał Kozak, menadżer ds. rozwoju ruchu czarterowego Portu Lotniczego Wrocław.
*Ryanair - w terminie 23.01.17-30.01.17, w obie strony, podróż z bagażem podręcznym (cena aktualna na dzień 15.12).
**Lufthansa – cena 727,8 zł w terminie 23.01.17-27.01.17, w obie strony, podróż z bagażem podręcznym do 8 kg (cena aktualna na dzień 15.12).
Szanowni Państwo, Inwestycje Przewozów Regionalnych i Tauron Polskiej Energii to pierwsze projekty spółek Skarbu Państwa, które otrzymają finansowanie Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) z Planu Junckera. Według listopadowych danych Komisji Europejskiej Polska zajmuje 6. pozycję w UE pod względem wykorzystania środków z tego źródła. - Plan Junckera w Polsce zdecydowanie przyspieszył. Europejski Bank Inwestycyjny zatwierdził już 13 dużych projektów z Polski o wartości blisko 15 mld zł. W czerwcu mieliśmy tylko jedną inwestycję z pozytywną decyzją banku. Umowy Tauronu i Przewozów Regionalnych – pierwsze z sektora rządowego - pokazują, że spółki skarbu państwa są przygotowane do sięgnięcia po środki z tego źródła – podkreślił wicepremier, Minister Rozwoju i Finansów Mateusz Morawiecki.
Vazil Hudák, wiceprezes EBI odpowiedzialny za działalność banku w Polsce, powiedział: Cieszymy się, że finansowanie polskich projektów w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych nabrało tempa. Nadrzędnym celem planu inwestycyjnego dla Europy jest bowiem tworzenie miejsc pracy i pobudzanie wzrostu gospodarczego i inwestycje Tauron Polskiej Energii oraz Przewozów Regionalnych bardzo się do tego przyczyniają. EBI jest wieloletnim partnerem finansowym dla polskich spółek Skarbu Państwa oraz dla rozwoju infrastruktury energetycznej i kolejowej w Polsce. Dzisiejsza transakcja z Tauron Polską Energią jest przełomowa - rozpoczynamy bowiem nową erę innowacyjnego finansowania hybrydowego.
Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Jyrki Katainen, odpowiedzialny za zatrudnienie, wzrost gospodarczy, inwestycje i konkurencyjność, powiedział: Polska już obecnie czerpie korzyści z planu inwestycyjnego dla Europy. Dzisiejsze umowy stanowią kolejny pozytywny krok w realizacji tego planu. Cieszę się, że EFIS wnosi cenny wkład we wspieranie modernizacji kluczowej infrastruktury w Polsce.
Departament Komunikacji
Ministerstwo Rozwoju
Pl. Trzech Krzyży 3/5
00-507 Warszawa
tel. 22 273 7113
e-mail: media@mr.gov.pl
www.mr.gov.pl
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
Serdecznie zapraszam na jutrzejsze spotkanie. Szczegóły w załączniku.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
informuję, że 15 grudnia 2016 r., z uwagi na prognozę Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony co do pogorszenia się jakości powietrza w godzinach popołudniowych i wieczornych, w obrębie I i II strefy biletowej ZTM, w tym także w pociągach Kolei Mazowieckich, przejazdy środkami transportu zbiorowego są bezpłatne.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo!
W święta Bożego Narodzenia dla wszystkich środków komunikacji miejskiej będzie obowiązywał świąteczny rozkład jazdy. Kursowanie wybranych linii autobusowych i tramwajowych zostanie zawieszone, a część będzie rzadziej podjeżdżała na przystanki. Zmiany w komunikacji – w związku z ułatwieniem dojazdu na cmentarze i do centrów handlowych, przerwą świąteczną w szkołach oraz Nowym Rokiem i świętem Trzech Króli – będą obowiązywały także 17, 18, 23, 24 i od 27 do 31 grudnia oraz 1 i 6 stycznia. Szczegóły w załączonej informacji prasowej.
Z poważaniem
Dział Funduszy Europejskich i Mediów
tel. kom.: +48 692 433 359
ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO
ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa
Ostrzeżenie o Poufności: Informacje zawarte w niniejszej wiadomości elektronicznej e-mail (uwzględniając wszelkie załączniki) są przeznaczone wyłącznie dla osobistego i poufnego wykorzystania przez wskazanych powyżej adresatów. Jeżeli nie jesteś adresatem ani osobą uprawnioną przez adresata do czytania niniejszej wiadomości, informujemy, że otrzymałeś ten dokument pomyłkowo i dlatego każde przeglądanie, ujawnianie, rozpowszechnianie, dystrybucja i kopiowanie tej wiadomości jest niedozwolone. Jeżeli otrzymałeś tą wiadomość pomyłkowo, prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę drogą elektroniczną oraz usunąć oryginalną wiadomość. Dziękujemy.
Confidentiality Notice: The information contained in this e-mail message (including any attachments) is intended only for the personal and confidential use of the recipient(s) named above. If the reader of this message is not the intended recipient or an agent responsible for delivering it to the intended recipient, you are hereby notified that you received this document in error and that any review, disclosure, dissemination, distribution, or copying of this message is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify me immediately by e-mail and delete the original message. Thank you.
Redakcja otrzymała po licznych monitach i groźbach wytoczenia procesu administracyjnego przeciwko UTK następujące pismo:
w odpowiedzi na Pana pytanie:
Leo Express, wbrew zapowiedziom, nie będzie natomiast od 11 grudnia na trasie Warszawa – Praga. Przewoźnik nie dopełnił formalności, by móc poruszać się na tej trasie.- za rynek kolejowy
Jakich formalności nie dopełnił Leo Express?
Uprzejmie informuję, że przed Prezesem Urzędu Transportu Kolejowego prowadzone jest m.in. postępowanie administracyjne o przyznanie certyfikatu bezpieczeństwa część B. W postępowaniu tym wszelkie kwestie formalne zostały dopełnione. Postępowanie jest aktualnie na etapie uzyskiwania dodatkowych wyjaśnień od wnioskodawcy w odniesieniu do planowanej działalności (kwestie merytoryczne). Certyfikat bezpieczeństwa zostanie wydany jeśli będzie pewność, że zachowane zostaną wszystkie standardy bezpieczeństwa.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzięki blisko 480 mln zł z Programu Polska Wschodnia (PO PW) PKP PKL SA przeprowadzi prace na liniach kolejowych 68 i 565 na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów, a Olsztyn rozwinie ekologiczny transport miejski. Umowy o dofinansowanie inwestycji zostały podpisane 14 grudnia br. między CUPT a PKP PLK SA oraz PARP z miastem Olsztyn. W wydarzeniu wzięli udział wicepremier, minister rozwoju
i finansów Mateusz Morawiecki oraz wiceministrowie rozwoju Jerzy Kwieciński i Adam Hamryszczak.--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, przedłożony przez ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Projekt ustawy określa zasady przygotowania, realizacji i finansowania budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.Inicjatywa ta wpisuje się w plan odtworzenia transportu morskiego zapowiedziany przez premier Beatę Szydło w exposé.
Nowa droga wodna umożliwi swobodną i całoroczną żeglugę statków morskich wszystkich bander do portu w Elblągu i pozostałych portów Zalewu Wiślanego, będących portami Unii Europejskiej. Przedsięwzięcie umożliwi otwarcie portu w Elblągu dla dużych statków pełnomorskich, a więc utworzenie piątego dużego polskiego portu na Bałtyku. Spowoduje to szybszy rozwój gospodarczy regionu.
Realizacja inwestycji jest także konieczna ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa – umożliwi jednostkom Marynarki Wojennej i Straży Granicznej swobodny dostęp od strony morza do portów Zalewu Wiślanego w szczególności do portu w Elblągu. W efekcie inwestycja ta przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa granic zewnętrznych Polski i Unii Europejskiej.
Uchwalenie ustawy umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych w 2018 r. Budowa nowej drogi wodnej ma się zakończyć w 2022 r. Zostanie sfinansowana z budżetu państwa – jej koszt wyniesie ok. 880 mln zł.
Wszelkie kwestie związane z oddziaływaniem na środowisko, w tym z wpływem na obszary NATURA 2000, zostaną rozstrzygnięte w ramach decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji, co gwarantuje realizację przedsięwzięcia w sposób zgodny z wymogami ochrony środowiska.
Proponowane w projekcie rozwiązania określają m.in:
- postępowanie poprzedzające wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji, w tym w szczególności zastąpienie konieczności uzyskania uzgodnień, pozwoleń, opinii, warunków, zgód lub stanowisk wymaganych przez przepisy odrębne -procedurą opiniowania przez organy wskazane w projekcie ustawy, analogicznie jak w przepisach innych specustaw;
- organy wydające pozwolenie wodnoprawne oraz decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia;
- organy oraz termin wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji;
- zasady nabywania tytułu prawnego do nieruchomości oraz wypłaty odszkodowań;
- zasady udzielania zamówień na realizację inwestycji;
- organy zarządzające mieniem powstałym w wyniku realizacji inwestycji.
Zaproponowano, aby ustawa weszła w życie po 14 dniach od daty ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
wg KPRM
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo!
Tramwaj konny na ulicy Marszałkowskiej około 1866 roku – taka ilustracja znajduje się na awersie Warszawskiej Karty Miejskiej, przygotowanej z okazji 150-lecia Warszawskich Tramwajów Konnych. Kartę można wyrobić do 12 marca 2017 roku. Szczegółowe informacje i wzór karty w załącznikach.
Z poważaniem
Dział Funduszy Europejskich i Mediów
tel. kom.: +48 692 433 359
ZARZĄD TRANSPORTU MIEJSKIEGO
ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa
Ostrzeżenie o Poufności: Informacje zawarte w niniejszej wiadomości elektronicznej e-mail (uwzględniając wszelkie załączniki) są przeznaczone wyłącznie dla osobistego i poufnego wykorzystania przez wskazanych powyżej adresatów. Jeżeli nie jesteś adresatem ani osobą uprawnioną przez adresata do czytania niniejszej wiadomości, informujemy, że otrzymałeś ten dokument pomyłkowo i dlatego każde przeglądanie, ujawnianie, rozpowszechnianie, dystrybucja i kopiowanie tej wiadomości jest niedozwolone. Jeżeli otrzymałeś tą wiadomość pomyłkowo, prosimy niezwłocznie poinformować nadawcę drogą elektroniczną oraz usunąć oryginalną wiadomość. Dziękujemy.
Confidentiality Notice: The information contained in this e-mail message (including any attachments) is intended only for the personal and confidential use of the recipient(s) named above. If the reader of this message is not the intended recipient or an agent responsible for delivering it to the intended recipient, you are hereby notified that you received this document in error and that any review, disclosure, dissemination, distribution, or copying of this message is strictly prohibited. If you have received this communication in error, please notify me immediately by e-mail and delete the original message. Thank you.
770 mln funtów to grubo ponad 4 miliardy (!) złotych. Tyle pieniędzy na infrastrukturę rowerową w swojej kadencji przeznaczy burmistrz Londynu Sadik Khan. (za Miasta dla Rowerów)
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Propozycja dla władz Rzeczpospolitej Polskiej
DOTYCZY: UATRAKCYJNIENIA I ROZBUDOWY PORTU LOTNICZEGO BABIMOST
Szanowni Państwo,
55 lat temu na miejscowym "kosmodromie" w Babimoście wylądował Jurij Gagarin. Sądzę że to świetny powód, by zminić nazwę tego portu lotniczego, urozmaicić ów port lotniczy i stworzyć w tym porcie lotniczym wystawę lub całe muzeum poświęcone idei podboju kosmosu i postaci Jurija Gagarina który przecież wylądował w tym porcie lotniczym 55 lat temu. Należy w tym celu ożywić zapomniany kosmodrom, do którego nawet prowadzi linia kolejowa z całymi stacjami, zarosłymi dziś drzewani i krzewami. By ją zwiedzić, musiałem się przedzierać przez dośc gęsty las.
Dla lokalnych polityków owe znalezisko jest niespotykanym problemem. Linia do portu lotniczego, której nie ma na oficjanych mapach. Prowadziliśmy akcję promocyjną wśród lubusklich polityków w sprawie połączenia kolei pasażerskiej do portu lotn. Jeden z nich odpisał: "Jest bocznica. Brakuje 2 km. Tej linii nie ma w żadnych planach." Pojawił się nawet profil społecznościowy przekonujący do wprowadzenia lotów zagranicznych na to lotnisko, chyba sponsorowany przez niepolskie firmy konsultingowe.
Wiele portów lotniczych ma różnorakie atrakcje turystyczne. Sądzę że winnica jaka ma powstać przy porcie lotniczym jest zbyt małą atrakcją. Konieczna jest większa atrakcja, taka jak stała wystawa czy też małe muzeum poświęcone tematyce podróży kosmicznych. Myślę że mogłoby ono nosić nazwę "Kosmodrom". Nazwa ta jest popularna wśród lokalnych mieszkańców, określających tak pomysł wydatkowania aż miliarda złotych na przebudowę wioskowego lotniska do miejsca skąd odlatują już- rzadko, bo rzadko, rozmaite czarterowe egzotyczne kierunki lotów.
W tym celu możnaby zbudować dużą poczekalnię pasażerską, obecna ma bowiem tylko 60 miejsc siedzących i samoloty typu boeing, airbus musiały być obsługiwane za pomocą tymczasowego namiotu mieszczącego dodatkową poczekalnię dla pasażerów. Przez to, że ten port dysponuje jedynie tymczasową poczekalnią w namiocie, jest on rzadko odwiedzany przez współczesne samoloty.
W ramach budowy muzeum podróży kosmicznych możnaby zbudować futurystyczny obiekt, który służyłby także jako poczekalnia dla pasażerów dużych, transatlantyckich połączeń. Pas startowy przedłużonoby, tworząc tym samym konkurencję dla berlińskiego portu lotniczego Berlin Brandenburg International, tworząc port lotniczy Berlin Zielona Góra International, lub Berlin Babimost International. Byłaby to polska podróbka portu lotniczego w Berlinie. Być może taka podróbka rasowego portu lotniczego przyciągnęłaby pasażerów i podróżnych. Dlaczego nie spróbować?
Dzięki wykorzystaniu portu lotniczego równocześnie jako muzeum podróży kosmicznych - poczekalnia taka nie będzie stała pusta, a sam port lotniczy przestanie być tak mało wykorzystany. Wystawa byłaby zamykana dla zwiedzających w czasie odlotów samolotów - co się przecież rzadko zdarza, dotychczas samoloty odlatują jedynie bardzo wcześnie rano. Przez pozostały czas ten obiekt stoi niewykorzystany. Jego utrzymanie pochłania ok. 4-5 mln PLN rocznie. Połączenie funkcji portu lotniczego z małym muzeum jest możliwe i jest relatywnie spotykane w małych portach lotniczych na świecie które zwykle posiadają niewielkie muzea awiacji.
Stworzenie ciekawej wystawy czy też całego muzeum poświęconego podróżom kosmicznym - z wyeksponowaniem archiwalnych zdjęć z pobytu Jurija Gagarina w tym porcie lotniczym przed 55 laty- może przełamać złą passę tego portu lotniczego.
Jest to też dobry powód dla powiększenia poczekalni pasażerskiej- dzięki wystawie, która byłaby ogólnodostępna poza porami odlotu samolotów, byłby powód do zbudowania większej poczelani pasażerskiej niż obecna, powstała przed blisko 40 laty, w 1977 roku. Jeśli port lotniczy ma obsługiwać połączenia międzynarodowe dużymi samolotami typu airbus, boeing, to nowoczesna poczekalnia umożliwiłaby to. Dzięki zorganizowaniu muzeum/ wystawy ogólnodostępnej, taki budynek byłby też wykorzystany w czasie gdy samoloty nie latałyby. Obiekt taki pracowałby po prostu także jako muzeum/ sala wystawowa.
Zachęcam do przeanalizowania mojej propozycji. Podobne muzea i wystawy istnieją na całym świecie i cieszą się czasem wielką popularnością wśród zwiedzających.
Fot, Jurij Gagrin w Babimoście
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
- zgodnie z ustawą o petycjach wnoszę o publikację petycji w BIP.
wnoszę o przekazanie petycji wszystkim radnym miasta Konin
Szanowni Państwo,
W Olsztynie powstaje kolej miejska. W planach jest budowa przystanków przy istniejących liniach kolejowych, zwłaszcza wzdłuż linii kolejowej do dzielnicy Gutkowo.
Proponujemy budowę kolei miejskiej także w Państwa aglomeracji. W Niemczech istnieje około 20 systemów kolei miejskich zwanych S-bahn, i jeden tylko system S-bahn w Berlinie przewozi więcej pasażerów niż wszystkie koleje pasażerskie w całej Polsce razem wzięte.
Do tej pory udzielali Państwo odmownej odpowiedzi na nasze wnioski i petycje w tej sprawie. Niemniej, warunki pozwalają na budowę kolei miejskiej także w Państwa mieście. Istnieje sieć linii kolejowych, pozostały korytarze transportowe po dawnych bocznicach kolejowych. W Europie Zachodniej z wielkim sukcesem odbudowano takie dawne bocznice towarowe, przeznaczając je dla szybkiego transportu miejskiego o parametrach metra naziemnego.
W Państwa mieście istnieje wielka szansa na wprowadzenie nowoczesnego systemu miejskiego transportu szynowego typu S-bahn znanego podróżującym do krajów Europy Zachodniej. W Polsce kolej jest już zupełnie zmarginalizowaną, niepopularną i likwidowaną formą transportu pasażerów. Doświadczenia Japonii i krajów wysokouprzemysłowionych pokazują że kolej nadal ma szansę osiągnięcia udziału 50 % rynku przewozowego, jeśli:
- na rynku kolejowym pojawi się konkurencja różnych firm
- odbudowana zostanie zniszczona infrastruktura kolei miejskich, odbudowane zostaną dawne bocznice towarowe jako korytarze dla transportu pasażerskiego.
- będą powstawać nowe linie kolei na terenie miejskim
Proponujemy przeznaczenie rocznie kwoty 100 mln PLN z budżetu miasta na budowę przystanków kolejowych, odbudowę zlikwidowanych linii kolejowych, budowę nowych linii kolejowych na terenie miasta, także linii kolejowych w tunelach, prowadzących do centrów miast (wzorem Łodzi i planowanego dworca podziemnego Łódź Centrum). Transport kolejowy powinien być także finansowany ze środków władz miasta, a nie tylko ze środków województwa. Tylko dzięki zainwestowaniu własnych środków w stworzenie własnego przewoźnika kolejowego powstała szybka kolej miejska w Warszawie.
Polskie miasta z sukcesem uruchomiły koleje miejskie tylko w dwóch przypadkach- w Trójmieście i w Warszawie. Poza tymi miastami kolei miejskich w Polsce nie ma. Nieliczne koleje aglomeracyjne nie są kolejami miejskimi- koleje miejskie kursują co 10- 20 minut, obsługują tylko obszar zurbanizowany, mają często (np. co 1 km) rozmieszczone przystanki, i koncentrują się na ruchu wewnątrzmiejskim.
Jako ekonomistra transportu polecam tworzenie wyspecjalizowanych miejskich przewoźników kolejowych - odrębnych od np. Przewozów Regionalnych i kolei aglomeracyjnych- wyspecjalizowanych w obsłudze ruchu miejskiego. Receptą na udane wprowadzenie kolei miejskiej jest stworzenie wyspecjalizowanego przewoźnika obsługującego wewnątrzmiejskie relacje przewozowe i zagęszczającego ruch kolejowy na obszarze wewnątrzmiejskim.
Władze polskich miast powinny wreszcie dostrzec rolę kolei, spojrzeć na doświadczenia krajów wysokouprzemysłowionych oraz zainwestować środki w wykorzystanie obecnie mało używanej infrastruktury. Technologia stosowana w Europie Zachodniej pozwala na ruch pociągów miejskich z częstotliwościami dochodzącymi do 90 sekund w ruchu miejskim.
Załączam propozycje graficzne i wnoszę o realizację inwestycji w postaci budowy systemu kolei miejskiej także w Państwa mieście.
W ostatnich dekadach w krajach Unii Europejskiej uruchomiono wiele systemów pre- metra (o nazwach handlowych S-bahn, RER, light rail) wykorzystujących naziemną siec kolejową miast i aglomeracji europejskich do uruchomienia systemów metra i pre- metra naziemnego o parametrach typowych dla sieci metra:
- częstotliwość ruchu co 10 - 20 minut w ciągu dnia
- obsługa większości obszaru zurbanizowanego, budowa nowych przystanków
- szereg linii przecinających aglomeracje z gęstą i częstą ofertą przewozową
-unifikacja systemu biletowego transportu naziemnego miejskiego z ofertą systemu biletowego systemu pre- metra.
W tymże celu wykorzystano zarówno linie zelektryfikowane danej aglomeracji, jak też i linie bez trakcji elektrycznej, wprowadzając system często kursujących wagonów motorowych (autobusów szynowych).
Interesuje mnie, jakie jest stanowisko Państwa urzędu w sprawie wprowadzenia systemu kolei miejskiej (pre- metra, metra naziemnego) w Państwa aglomeracji? Schematy połączeń załączam.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.