Szanowni Państwo,
W załączeniu przesyłam krótką notkę dotyczącą lotu inaugurującego połączenie na trasie z/do Oslo Torp do PL Olsztyn – Mazury.
serdecznie pozdrawiam i pozostaję do dyspozycji,
Dominik Markowski
____________________
mobile +48 882 027 587
tel. +48 89 544 34 04
d.markowski@mazuryairport.pl
Szymany 150, 12-100 Szczytno
tel./fax +48 89 544 34 00
zarzad@mazuryairport.pl
NIP PL-7451842294 • REGON 281345971 • KRS 0000399439 • BANK PEKAO SA 29124066701111001041806402
Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego adresata i może zawierać informacje o charakterze poufnym.
W razie stwierdzenia, że odbiorcą miała być inna osoba prosimy poinformować nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość.
This message is for the intended recipient only and it may contain confidential information.
If you receive this message in error, please immediately delete it and notify the sender.
Szanowni Państwo,
pasażerowie ocenili podróże pociągami PKP Intercity na 5,8 w skali siedmiostopniowej. Najwyższą notę otrzymały pociągi Express InterCity Premium - Pendolino. Blisko 85 procent podróżnych dobrze ocenia pracę drużyn konduktorskich a 8 na 10 pasażerów chwali Strefy Ciszy. Badania satysfakcji prowadzone są cyklicznie przez Grupę PKP. Ostatnia edycja odbyła się pod koniec 2016 roku. Wzięło w niej udział ponad 1600 pasażerów z całej Polski.
Więcej informacji na temat wyników badań satysfakcji w załączonej infografice.
Pozdrawiamy
Biuro prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
Szanowni Państwo,
PKP Intercity nie zwalnia tempa i notuje kolejne wzrosty! W pierwszym kwartale 2017 roku z usług przewoźnika skorzystało o 14% więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2016 roku. To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęła spółka od 2010 roku. Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące wyniosła ponad 14 mln pociągokilometrów.
Więcej informacji w załączonym komunikacie prasowym.
Pozdrawiamy
Biuro prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
Dzień dobry,
W kwietniu 2017 r. z usług wrocławskiego lotniska skorzystało o 18,6% pasażerów więcej niż przed rokiem. Było ich blisko 220 tysięcy. To rezultat m.in. letniej siatki lotów, w której do dyspozycji podróżnych jest rekordowa liczba prawie 70 połączeń.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcie: Port Lotniczy Wrocław
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 8 maja 2017 r.
Informacja prasowa
Nowy miesiąc, kolejny rekord
W kwietniu 2017 r. z usług wrocławskiego lotniska skorzystało o 18,6% pasażerów więcej niż przed rokiem. Było ich blisko 220 tysięcy. To rezultat m.in. letniej siatki lotów, w której do dyspozycji podróżnych jest rekordowa liczba, prawie 70 połączeń.
W ubiegłym miesiącu więcej osób podróżowało zarówno na trasach krajowych, jak i międzynarodowych - sieciowych oraz niskokosztowych. W sumie z usług wrocławskiego lotniska skorzystało ponad 217,6 tys. osób. Pasażerów było o 18,6 tys. więcej niż w kwietniu 2016 roku.
- To kolejny bardzo udany miesiąc na naszym lotnisku. Kontynuujemy tym samym dobrą passę pierwszego kwartału - mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław. – Tym razem o wzrostach zdecydowała rekordowa letnia siatka połączeń. Podróżni mają teraz do wyboru blisko 70 kierunków, w tym nowości - Lizbonę, Lwów i Majorkę, do których w maju dołączy również Reykjavik.
Idzie lato…
U progu sezonu letniego coraz większą popularnością cieszą się kierunki południowe, realizowane głównie przez Ryanair i Wizzair. Liczba pasażerów latających z Wrocławia do Hiszpanii, Portugalii, Grecji i Włoch wzrosła w odniesieniu do ubiegłego roku o 42,5%. Jest to widoczne również w wypełnieniach samolotów, szczególnie w przypadku lotów do Rzymu (96%), Malagi (95%), Madrytu (93%), na Maltę (93%) i do Mediolanu (93%). Na tym tle doskonale wypadają również tegoroczne nowości – loty do Lizbony i na Majorkę. W samolotach lecących w tych kierunkach zajętych było również ponad 90% miejsc. - Już na początku sezonu letniego widać ogromny wzrost zainteresowania lotami na południe Europy – mówi Jarosław Sztucki. – Jesteśmy przekonani, że ta tendencja będzie się utrzymywała w kolejnych miesiącach, a decyzja o uruchomieniu przez linie Ryanair nowych połączeń do Portugalii i Hiszpanii była trafiona.
Wciąż popularne Wyspy Brytyjskie
Cały czas dużą popularnością cieszą się niskokosztowe połączenia do Wielkiej Brytanii. Wypełnienia lecących tam samolotów należą do najwyższych. Do Londynu średnio zajętych jest 93% miejsc, podobnie do Bristolu i do Glasgow. Coraz więcej osób podróżuje również do Irlandii. Samoloty lecące do Dublina i Cork były w ubiegłym miesiącu wypełnione średnio w 94%. Znacznie zwiększyło się również zainteresowanie lotami do Skandynawii - szczególnie do Oslo i Sztokholmu - o blisko 29%. W sumie liczba podróżnych korzystających z tanich połączeń lotniczych wzrosła, w stosunku do kwietnia ubiegłego roku, o 19,4%.
Na skrzydłach do stolicy
Dzięki tanim połączeniom na lotnisko im. Chopina w Warszawie, obsługiwanym przez Ryanair, znacznie wzrosła liczba pasażerów na trasach krajowych. W kwietniu było ponad 19% więcej niż w tym samym okresie 2016 roku. - W tym przypadku z usług naszego lotniska skorzystało prawie 48,5 tys. pasażerów – mówi Jarosław Sztucki. – Niedrogie połączenia do Warszawy są z pewnością doskonałą alternatywą dla podróży pociągiem lub samochodem. Stąd też coraz więcej osób wybiera właśnie ten sposób podróżowania. W ubiegłym miesiącu obsłużono też więcej podróżnych korzystających z sieciowych połączeń międzynarodowych do największych europejskich hubów przesiadkowych. W tym czasie było ich ponad 30,2 tys., czyli o 4,7% więcej niż w kwietniu 2016. Wciąż wyjątkowo dużym zainteresowaniem pasażerów cieszą się loty do Düsseldorfu. Ich liczba na tej trasie wzrosła aż o 56,5%.
Trzy razy więcej czarterów
W kwietniu aż o blisko 348% wzrosła liczba pasażerów korzystających z lotów czarterowych. Było to spowodowane wcześniejszym niż zwykle uruchomieniem tych połączeń. W ofercie biur podróży znalazły się m.in.: Egipt (Hurghada), Turcja (Antalya) oraz Grecja – i to z dwa razy większą liczbą kierunków niż rok temu w analogicznym okresie (Rodos, Zakynthos, Korfu, Heraklion i Kreta). W maju dołączy do nich dodatkowo Hiszpania (Majorka). Dużą popularnością cieszą się również tegoroczne nowości: albańska Tirana i grecka Kefalonia. Docelowo tego lata do dyspozycji pasażerów będzie ponad 20 kierunków czarterowych z wylotem z Wrocławia.
Spadek i stagnacja wielkości przewozów pasażerskich koleją w Polsce w latach 1990- 2016
1990: 789,9 mln pasażerów
2008: 292,2 mln pasażerów
2009: 283,3 mln pasażerów
2010: 261,8 mln pasażerów
2011: 264,1 mln pasażerów
2012: 273,9 mln pasażerów
2013: 270,4 mln pasażerów
2014: 269,1 mln pasażerów
2015: 280,3 mln pasażerów
2016: 292,5 mln pasażerów
dane: UTK i inne źródła
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
"Obywatele Decydują" zbierają podpisy przeciwko likwidacji tramwajów podmiejskich w Łodzi. Oto co napisali w swoim apelu:
Arogancja władz tym bardziej bulwersuje, że Łódź jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie do 800 tys. mieszkańców. Zamiast uczyć się na błędach Zachodu, gdzie przywraca się tramwaje i odbudowuje linie, Łódź chce pozbawić mieszkańców tramwajów do pracy, szkoły czy urzędów.
Według rankingu „TomTom Traffic Index" Łódź jest najbardziej zakorkowanym miastem do 800 tysięcy mieszkańców w Europie. Co na to Pani Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska?
31 marca 2017 r. prezydent wysłała do samorządów Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego list, w którym złożyła im propozycję likwidacji komunikacji tramwajowej. Zdaniem prezydent tramwaje podmiejskie winny zostać zastąpione autobusami elektrycznymi, dzięki którym Łódź z sąsiednimi miastami miałaby zostać połączona „ekonomicznym i przyjaznym środowisku systemem transportu publicznego". Realizacja tego pomysłu byłaby nieodwracalną tragedią dla rozwoju aglomeracji łódzkiej i dla jakości życia jej mieszkańców. Na dodatek rozwiązanie to jest praktycznie niemożliwe do wcielenia w życie. Dlaczego?
Po pierwsze
Tramwaj podmiejski to wygodny dojazd do centrum Łodzi. Jedną z ich największych zalet jest to, że dowożą mieszkańców Ozorkowa, Zgierza, Lutomierska, Konstantynowa i Pabianic bezpośrednio do centrum Łodzi. Dowożą do pracy, szkoły, lekarza, urzędu. Komfort ten jest nie do zrealizowania w przypadku zastąpienia tramwajów autobusami, te utykałyby bowiem w korkach zarówno w Zgierzu czy Ksawerowie, jak i w samej Łodzi.
Po drugie
Tramwaj to nie przeżytek, a tramwaj podmiejski to nie dziwoląg. Tramwaje triumfalnie wracają do kolejnych miast w Europie, gdzie ich likwidacji dokonywano po II wojnie światowej. W ostatnich dekadach ten środek transportu powrócił m. in. do Edynburga, Barcelony, Londynu, Paryża czy Sztokholmu. Bardzo często odbudowa bądź rozbudowa sieci tramwajowej jest połączona z procesem rewitalizacji miast. Warto zauważyć, że dziś prezydent Zdanowska kreuje Łódź na lidera rewitalizacji w Polsce.
Po trzecie
Przekroje dróg, przy których przebiegają tramwajowe linie podmiejskie oraz charakter infrastruktury tramwajowej, zdominowanej przez odcinki jednotorowe praktycznie wykluczają budowę buspasów na miejscu zlikwidowanych linii tramwajowych. Jedyne, co może powstać w miejscu po zlikwidowanej jednotorowej linii tramwajowej to ścieżka rowerowa…
Tramwaje można uratować
Remont torowisk może być sfinansowany z funduszy UE. Był na to czas, np. w latach 2010-2014, kiedy koalicja PO-PSL rządziła w kraju, w województwie łódzkim, w samej Łodzi i w okolicznych miastach.
Inicjatorami zbiórki podpisów są: Instytut Spraw Obywatelskich (INSPRO), Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim, Fundacja Pro Kolej.
Przeciwni likwidacji podmiejskich linii tramwajowych są również: Ruch Społeczny „Szacunek dla Łodzi", Stowarzyszenie Nowa Łódź, Partia Razem – okręg łódzki, Inicjatywa Polska, .Nowoczesna – region łódzki, Partia Zieloni, Kukiz'15.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Linia Metra Warszawskiego może być łatwo przedłużona. Istnieje bowiem naziemny tor techniczny, dzięki któremu sieć metra mogłaby bez większych inwestycji objąć nowe rejony Warszawy. Dzięki relatywnie niewielkim inwestycjom metro mogłoby odciążyć jedną z najbardziej zatłoczonych i zakorkowanych tras wylotowych Warszawy, ulicę Puławską łączącą Warszawę z Piasecznem.
W dziesiątkach światowych metropolii sieć metra wyjeżdża na powierzchnię. Metro jest technologicznie zwykłą koleją pasażerską, i nie ma żadnych przeciwwskazań by jego trasa przebiegała naziemnie. Również system zasilania za pośrednictwem trzeciej szyny nie jest jakąkolwiek przeszkodą dla rozwoju sieci na powierzchni ziemi.
W Anglii znaczną część sieci kolejowej, kilka tysięcy km torów, zelektryfikowano właśnie trzecią szyną. Ten system elektryfikacji rozciąga się z Londynu do Exeter na zachodzie, Portsmouth i Southampton na południu, Ramsgate i Dover na wschodzie. W Berlinie około 330 km naziemnych linii komunikacyjnych na terenie miasta pobiera zasilanie z trzeciej szyny. Nie są problemem jednopoziomowe skrzyżowania z drogami kołowymi- na odcinku skrzyżowania trzeciej szyny brak, a specyfika systemu wielu połączonych odbieraków pozwala na pobieranie prądu z pozostałych odcinków trzeciej szyny prądowej.
Fot. Przejazd drogowy kolei z trzecią szyna prądową. Kolej miejska w Sztrausbergu k. Berlina. foto: Jacek Wesołowski, public domain, cc wikimedia.
Niewykluczone że moja propozycja miała poprzedników. Ja doszukałem się jedynie odmiennych propozycji. Radny Lech Królikowski zaproponował niedawno wprowadzenie na techniczny tor dojazdowy do metra szynobusów. Ma to swoje zalety- dzięki mniejszym pojazdom można będzie uzyskać wyższą rentowność i atrakcyjniejszą częstotliwość. Ale kłopotliwym będzie zorganizowanie przesiadek między linią metra a naziemną linią kolei miejskiej opartej na szynobusach. Koszt budowy dodatkowych torów i dodatkowej stacji, jeśli, jak przypuszczam, niemożliwe będzie zorganizowanie przesiadek na stacji metra Kabaty, będzie wysoki.
A cóż, jeśli np. co 4-ty pociąg Metra Warszawskiego wyjedzie po prostu na powierzchnię? Jeśli na odcinku toru technicznego zamontowana zostanie trzecia szyna prądowa i zbudowane zostaną dodatkowe przystanki? Przecież to nie jest problemem technicznym nie do rozwiązania- jest to odcinek jednotorowy, i przy poprawnej organizacji ruchu i stworzeniu mijanki może obsługiwać pociągi metra z częstotliwością co 15 minut w obu kierunkach. Wadą może być mniejsza rentowność na tym odcinku w związku z mniejszym wypełnieniem pojazdów, ale brak jest danych na temat liczby ewentualnych pasażerów przesiadających się na ulicy Puławskiej na autobusy w kierunku Piaseczna.
Co więcej, tak jak proponuje radny Królikowski, dodając łącznik z toru technicznego na linię do Piaseczna możliwe jest wprowadzenie składów metra na tory kolei krajowej do Piaseczna. Konieczna będzie podwójna elektryfikacja tego odcinka, poprzez dodatkowe dodanie trzeciej szyny na linii zasilanej z trakcji górnej (sytuacja taka występowała np. w systemie kolejowym Berlina). Ale najprawdopodobniej do lepszego skomunikowania Piaseczna wystarczy zwykła stacja przesiadkowa z linii kolei radomskiej na linię metra, tą przedłużoną, kursującą po torze technicznym.
Moje dotychczasowe doświadczenia z wdrażaniem tego typu projektów pokazują że wsparcie opinii publicznej jest nieodzowne dla ich sukcesu. Opracowałem bowiem kilkadziesiąt podobnych innowacji, i tylko mały procent doczekał się realizacji.
Adam Fularz
Fot. Propozycja przedłużenia 1. linii metra po torze technicznym. Oprac. A. Fularz na mapie z domeny publicznej, cc wikimedia.
Link do mapy przedłużenia sieci: