| Wakacyjne przejazdy ŁKA 30% taniej |
|
Łódzka Kolej Aglomeracyjna wprowadza dla przedszkolaków, uczniów, studentów i doktorantów ofertę „Wakacje z ŁKA”. Dotyczy ona przejazdów jednorazowych pociągami ŁKA oraz ŁKA Sprinter od 24 czerwca 2017 r. do 31 sierpnia 2017 r. Chcemy zachęcić dzieci i młodzież z województwa łódzkiego do wakacyjnych podróży komfortowymi pociągami ŁKA. Dlatego dzieci i młodzież uprawnieni do zniżek ustawowych będą mogli kupować z dodatkową zniżką do 30 procent z taryfy Łódzkie łączy. Przykładowe ceny: 1. Odcinek Zgierz – Kutno:
· taryfa podstawowa z ulgą 51 proc.(student) 7,15 zł, a według taryfy „Wakacje z ŁKA” – 5 zł, · taryfa podstawowa z ulgą 37 proc. (uczeń) 9,20 zł, a według taryfy „Wakacje z ŁKA - 6,43 zł 2. Odcinek Koluszki – Skierniewice: · taryfa podstawowa z ulgą 51 proc.(student) 5,17 zł, a według taryfy „Wakacje z ŁKA” – 3,72 zł, · taryfa podstawowa z ulgą 37 proc. (uczeń) 6,68 zł, a według taryfy „Wakacje z ŁKA – 4,79 zł Bilety z oferty „Wakacje z ŁKA” można nabyć za pośrednictwem: a) systemu KOLEO www.koleo.pl lub b) Internetowego Portalu Sprzedaży (IPS) www.biletylodzkie.pl Oferta ta nie łączy się innymi ofertami pozataryfowymi i specjalnymi. Liczba biletów objętych ofertą „Wakacje z ŁKA” jest ograniczona. |
|
www.lka.lodzkie.pl | /KolejLodzkie | /KolejLodzkie |
|
Anna Kulik
Specjalista
Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji
kom. 887 870 286
e-mail: anna.kulik@lka.lodzkie.pl
"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o.
al. Piłsudskiego 12
90-051 Łódź
tel.: +48 42 236 17 00
fax: +48 42 235 02 05
www. lka.lodzkie.pl
NIP: 725-202-58-42
REGON: 100893710
KRS: 0000359408
Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł
pytanie
Co MGM sądzi o idei budowy kanałów lateralnych jako alternatywy dla kanalizacji rzek dla żeglugi?
Odpowiedź:
Kanały lateralne to kanały wodne mogące stanowić fragment dróg wodnych. Budowane są najczęściej na odcinkach, gdzie w naturalnym cieku wodnym (rzece) zapewnienie wymaganych parametrów nawigacyjnych byłoby trudne, a czasem wręcz niemożliwe. Problem z uzyskaniem odpowiednich warunków nawigacyjnych wynikać może nie tylko ze względu na parametry techniczne, ale także i ze względów przyrodniczych (obszary Natura 2000). Kanały są wówczas korzystnym rozwiązaniem, jako alternatywa dla kanalizacji naturalnych rzek. W polskich warunkach ze względu na niskie stany wód w rzekach każdorazowo koncepcja kanału lateralnego wymaga pogłębionych i rzetelnych studiów hydraulicznych.
MGMiŻŚ rozpoczyna prace nad przygotowaniem studiów wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) i drogi wodnej rzeki Wisły (E-40 – Warszawa-Gdańsk). W zakresie E-30 współpracujemy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a w przypadku E-40 będziemy współpracować z Portem Gdańsk S.A.
W lutym br. przedstawiono Koncepcję studium wykonalności Grupie roboczej Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych, a w marcu br. zakończono inwentaryzację śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, obejmującą informacje o: śluzach żeglugowych, infrastrukturze krzyżującej się (m.in. mosty) i miejscach limitujących głębokości tranzytowe oraz inwentaryzację infrastruktury funkcjonalnie powiązanej z drogą wodną (np. porty i nabrzeża przeładunkowe).
Nie można jednoznacznie stwierdzić, że zostanie dokonana kaskadyzacja rzek, a projekty kanałów lateralnych zostaną odrzucone. Wspomniane studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) oraz drogi wodnej rzeki Wisły (E-40) jest realizowane w celu ustalenia najlepszych rozwiązań
Zepół Biura Prasowego
Ministerstwo Gospodarki Morskiej
i Żeglugi Śródlądowej
ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa
tel.: 22 583 86 60
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytanie : czy ministerstwo zajmuje się także rozwojem przemysłu stoczniowego wzdłuż dróg wodnych? Jako wykwalifikowany ekonomista sądzę że przy obecnym stanie dróg wodnych nadają się one jedynie do spławiania- i to przy wysokiej wodzie- jednostek pływających wyprodukowanych w polskich stoczniach. Tak więc sądzę że jeżeli z Państwa ministerstwa miałby być jakiś natychmiastowy pożytek gospodarczy, to Państwa wysiłki powinny się skupić na przemyśle stoczniowym.Wiem ze stocznie działają w Nowej Soli czy w Płocku. Mają one problemy ze splawianiem w dół rzek gotowych jednostek pływających ale okresowo jest to możliwe. Od:
mediaMGM
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie prasowe.
Dziękujemy za przesłane Pańskie sugestie dotyczące wykorzystania śródlądowych dróg wodnych.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej kieruje swoje prace nad przywróceniem żeglowności śródlądowych dróg wodnych w tym:
Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30)
Drogi wodnej na Wiśle (E-40)
Wspomniane w poprzednich odpowiedziach dla Pana Redaktora informacje dotyczące studium wykonalności dla dróg Wodnych (E-30, E-40) ma również znaczenie dla przemysłu stoczniowego. W ostatnim czasie stocznia Gryfia otrzymała do wykonania nowe statki dla Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej. Wraz z użeglownieniem śródlądowych dróg wodnych można zakładać odbudowę przemysłu stoczniowego.
Biuro Prasowe MGM
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
W załączniku przesyłam informację na temat rozpoczynającego się w poniedziałek programu „Lato w Mieście”.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
Od 23 czerwca w hali ogólnodostępnej Portu Lotniczego Wrocław oraz w wielu rozpoznawalnych miejscach we Wrocławiu prezentowane są dzieła Magdaleny Abakanowicz. Wystawa retrospektywna „Ślady istnienia" jest hołdem dla zmarłej w kwietniu artystki.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia: Port Lotniczy Wrocław.
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 23 czerwca 2017 r.
Informacja prasowa
Ptaki Magdaleny Abakanowicz na wrocławskim lotnisku
Od 23 czerwca w hali ogólnodostępnej Portu Lotniczego Wrocław oraz w wielu rozpoznawalnych miejscach we Wrocławiu zaprezentowane zostaną dzieła Magdaleny Abakanowicz. Wystawa retrospektywna „Ślady istnienia" jest hołdem dla zmarłej w kwietniu artystki.
Magdalena Abakanowicz była jedną z najwybitniejszych artystek awangardowych Europy Wschodniej XX wieku. Specjalizowała się w dużych, figuralnych kompozycjach przestrzennych, w których wykorzystywała tkaniny, kamień, drewno czy brąz. Jej prace stanowią część stałych wystaw największych muzeów na całym świecie. Największą kolekcję na świecie ma Wrocławskie Muzeum Narodowe. Od 23 czerwca mieszkańcy Wrocławia będą mieli jeszcze jedną szansę na zapoznanie się z pracami Magdaleny Abakanowicz. W hali ogólnodostępnej Portu Lotniczego Wrocław (od strony hali przylotów) zaprezentowanych zostanie pięć rzeźb Ptaków autorstwa wybitnej artystki – Mag, Le, NA, AB i ANOW. Ekspozycja jest częścią wystawy retrospektywnej „Ślady istnienia", którą do 25 sierpnia 2017 roku można oglądać w różnych przestrzeniach miejskich Wrocławia. - Począwszy od tkanin, kończąc na najnowszych monumentalnych instalacjach, wystawa „Ślady istnienia" ma na celu podkreślić wkład Magdaleny Abakanowicz w ubogacanie języka artystycznego wyrazu XX wieku, jak również jej wyjątkowy wpływ na wielu artystów nurtów współczesnych, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie – mówi Maria Rus Bojan, kurator wystawy.
Poza Portem Lotniczym Wrocław rzeźby zewnętrzne będą zlokalizowane na placu przed Dworcem Głównym, w wirydarzu Muzeum Architektury, we wnętrzach Muzeum Współczesnego Wrocław, w Przejściu Świdnickim, na dziedzińcu Synagogi pod Białym Bocianem, w Dzielnicy Czterech Świątyń i przy Bastionie Ceglarskim przy ul. Purkyniego. Największa część wystawy znajduje się w Galerii Dworcowej na Dworcu Wrocław Główny. - Jesteśmy dumni, że możemy być częścią projektu, oddającego hołd wyjątkowej postaci świata sztuki, takiej jak Magdalena Abakanowicz. Wrocławskie lotnisko zawsze jest otwarte dla prac inspirujących, ciekawych artystów. To dobre miejsce dla sztuki, ponieważ lotnisko gromadzi podróżnych z całego świata - mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Kuratorami wystawy są Mariusz Hermansdorfer – bliski przyjaciel i współpracownik artystki, długoletni dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu – oraz Maria Rus Bojan, która specjalizuje się w sztuce Europy Wschodniej. Organizatorami są Fundacja All That Art! Wrocław, Biuro Wrocław 2016, European ArtEast Foundation London, we współpracy z Magdalena Abakanowicz Studio.
Warto przypomnieć, że wcześniej w terminalu wrocławskiego lotniska można było obejrzeć instalację znanego wrocławskiego artysty Jerzego Kosałki, przedstawiającą bociany i krasnale, „Glasshenge" – niezwykłe szklane rzeźby Tomasza Urbanowicza czy „Linie" Urszuli Wilk. Przed terminalem Portu Lotniczego Wrocław znajduje się też instalacja kinetyczna Copernicus, która inspirowana jest układem słonecznym. Jej autorem jest wrocławski artysta Piotr Jędrzejewski, który na koncie ma wiele nagród i kilkadziesiąt międzynarodowych wystaw, między innymi w Europie i Azji.
Mniej wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych w wakacje? „Bezpieczne piątki” to jedno z wakacyjnych działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na setkach przejazdów. Będą kontrole, ulotki i pouczenia. Jednak najważniejszy jest rozsadek. 98 proc. wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych wynika z brawury i nieostrożności kierowców. W zeszłoroczne wakacje kierowcy spowodowali 36 wypadków. Tegoroczne wakacje mogą być bezpieczne. - Każdy, kto zachowa się zgodnie z przepisami ograniczy liczbę wypadków – niepotrzebnych tragedii na torach. 98 proc. wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych wynika z nieostrożności kierowców. Stawiajmy Szlaban na ryzyko! Pamiętajmy, zatrzymanie się przed przejazdem i bezpieczne zachowanie to udany wyjazd na wakacje i szczęśliwe powroty – apeluje Marek Olkiewicz, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Przepis – ROZSĄDEK! Bezpieczeństwo jest priorytetem w działaniach PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Dziś, w piątek 23 czerwca, w ramach kampanii Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” rozpoczęły się kolejne wakacyjne działania na przejazdach kolejowo-drogowych. Przez wakacje PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Straż Ochrony Kolei będą na setkach przejazdów kolejowo-drogowych. Przypomną kierowcom i pieszym o właściwym zachowaniu. Do kierowców oraz pieszych trafi kilkadziesiąt tysięcy ulotek, informujących o właściwym zachowaniu na terenach kolejowych. W ubiegłe wakacje kierowcy spowodowali 36 wypadków. Poza wyłączeniem rozsądku, najczęstszymi wykroczeniami popełnianymi przez kierowców jest brak reakcji na znak STOP, próba przejechania pod zamykającymi się rogatkami, bądź omijanie półrogatek. „Bezpieczny Przejazd…”, czyli Szlaban na Ryzyko! W 2016 r. podczas Bezpiecznych Piątków przeprowadzono prawie 400 akcji informacyjno-prewencyjnych. Ponad 30 000 ulotek trafiło do kierowców. Straż Ochrony Kolei udzieliła blisko 200 pouczeń. Wystawiono 123 mandaty i przeprowadzono ponad 700 kontroli trzeźwości. Kampania społeczna Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” jest jedną z największych w Europie. W 2015 r. w Brukseli PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zostały wyróżnione za zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w ramach Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Natomiast w listopadzie 2016 r. jednym z laureatów konkursu „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”, organizowanego przez Urząd Transportu Kolejowego, zostały PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za kampanię społeczną Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!”. Kampania w liczbach 2017 styczeń – maj · 252 prelekcje edukacyjne na temat bezpieczeństwa kolejowego · 500 000 wyświetleń na Youtube filmu pokazującego niewłaściwe zachowanie kierowcy · 390 000 wyświetleń odcinka o bezpieczeństwie programu MaturaToBzdura.tv · 86 000 ulotek rozdystrybuowanych wśród pasażerów pociągów · 27 000 poradników ze wskazówkami dystrybuowanych wśród pieszych i kierowców · 19 akcji ulotkowych i prewencyjnych na przejazdach/przejściach · 17 imprez plenerowych · 3 warsztaty dla Ośrodków Szkoleń Kierowców z zasad bezpieczeństwa · 3 symulacje zderzenia lokomotywy z samochodem · 1 konkurs „Nakręć się na bezpieczeństwo” promujący bezpieczeństwo · 1 quiz w social mediach promujący bezpieczeństwo · 1 kampania spotowa na ekranach LCD w placówkach pocztowych · 1 kampania informacyjna ze wskazówkami dla pieszych i kierowców na Facebooku, 40 925 odbiorców 5 postów · 1 kampania realizowana we współpracy z programem MaturaToBzdura.tv · 11 przewoźników kolejowych zaangażowanych w akcję ulotkową w pociągach Kontakt dla mediów: Mirosław Siemieniec Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rzecznik@plk-sa.pl tel. 22 473 30 02 |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
Budujemy dobrą kolej, budujemy dobre relacji w Łódzkiem
Komunikat prasowy przewoźnika kolejowego
W czwartek 22 czerwca na Dworcu Kaliskim w Łodzi odbyła się prezentacja nowego pociągu, który będzie jeździć w barwach POLREGIO. Wyprodukowany przez PESA Bydgoszcz nowoczesny pojazd spalinowy o nazwie Link to nie jedyna zmiana w jakości obsługi podróżnych w Łódzkiem. Największy przewoźnik kolejowy w Polsce jest już na końcowym etapie negocjacji nowej umowy z samorządem województwa oraz zapowiada dostawę zmodernizowanych pociągów
To już piąty i ostatni Link zakupiony przez POLREGIO. Od niedawna nowe pociągi służą mieszkańcom Pomorza oraz Warmii i Mazur. Uroczyste przekazanie pierwszego składu odbyło się na Dworcu Wileńskim w Warszawie pod koniec kwietnia br. Łącznie przewoźnik będzie posiadał pięć jednostek tego typu.
– Nowoczesne pociągi spalinowe Link to zwiastun zmian, jakie POLREGIO będzie przechodzić w ciągu najbliższych lat – zapowiada Krzysztof Zgorzelski, Prezes POLREGIO. Spółka ma w planach m.in. pozyskanie łącznie 53 nowych i w pełni zmodernizowanych pojazdów. Wszystkie wyjadą na tory jeszcze przed końcem 2018 r. Z nowego pojazdu na co dzień będą korzystali pasażerowie podróżujący z Łodzi w kierunku Tomaszowa Mazowieckiego i Opoczna.
Nowy tabor, nowa umowa
Zmiany w POLREGIO nie ominą Łodzi. – Poza zaprezentowanym dziś całkiem nowym składem już wkrótce mieszkańcom regionu będzie służyło kilka gruntownie zmodernizowanych pociągów elektrycznych. Spółka negocjuje też z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego podpisanie dwuletniej umowy na świadczenie usług przewozowych – mówi Krzysztof Zgorzelski. – Oznacza to, że na terenie woj. łódzkiego pozostajemy liderem – największym przewoźnikiem kolejowym – podsumował Prezes.
Dzięki nowemu porozumieniu przewoźnik będzie realizował usługi transportowe na obszarze województwa łódzkiego oraz na trasach prowadzących do sąsiednich regionów. Pociągi POLREGIO
w dalszym ciągu będzie można spotkać m.in. na trasach: Łódź – Skierniewice, Łódź – Tomaszów Maz. – Opoczno, Łódź – Radomsko – Częstochowa, Łódź – Sieradz – Poznań i Skierniewice – Kutno. Pociągami POLREGIO można także bezpośrednio dojechać do innych dużych miast, np. do Torunia, Warszawy i Wrocławia. – Dzięki rozbudowanej siatce połączeń POLREGIO pasażerowie z całej Polski mogą każdego dnia wygodnie i sprawnie przemieszczać się, swobodnie realizując swoje plany. Bez względu na to, gdzie mieszkają – w małej czy dużej miejscowości – dodaje Krzysztof Zgorzelski.
Nowa marka, nowa jakość
POLREGIO to wprowadzona pod koniec ubiegłego roku nowa marka konsumencka. Odejście od dotychczasowego logotypu Przewozów Regionalnych nie jest jednak zabiegiem marketingowym. To symbol istotnych zmian, jakie już teraz przechodzi Spółka. POLREGIO znajduje się teraz w bezprecedensowym w swojej ponad 15-letniej historii momencie. Pod bacznym okiem nowego właściciela – Agencji Rozwoju Przemysłu – rozpoczęto proces restrukturyzacji. Realizacja planu naprawczego obejmuje aż 19 inicjatyw z różnych obszarów działalności Spółki. Na pozytywne efekty nie trzeba było długo czekać. Już w 2016 roku przewoźnik po raz pierwszy w swojej historii odnotował dodatni wynik finansowy na wszystkich obszarach działalności, osiągając ponad 50-milionowy zysk. Prognozy na rok 2017 to zysk na poziomie 43-44 mln zł.
Poza wymianą taboru przewoźnik rozwija swoją ofertę, wspólnie z samorządami tworząc nowe połączenia, integrując transport z innymi przewoźnikami (także miejskimi) oraz wprowadzając atrakcyjne promocje dla swoich dotychczasowych i przyszłych pasażerów. Przykładem dobrej współpracy POLREGIO z samorządem województwa oraz władzami miasta jest Łódź. Od maja tego roku na terenie całego miasta obowiązuje wzajemne honorowanie biletów kolejowych i komunikacji miejskiej, dzięki czemu mieszkańcy wielu dzielnic mogą dojeżdżać do centrum znacznie szybciej.
Michał Stilger
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Jutro, w piątek 23 czerwca 2017 r. ma miejsce rocznica 40-lecia tutejszego pasażerskiego portu lotniczego, udało mi się ustalić dokładną datę otwacia.
Rejsy do Zielonej Góry funkcjonowały w ramach PLL LOT od 1977 do końca marca 2003 roku, głównie w sezonie letnim.Samoloty AN-24 LOT latały do Zielonej góry naprzemiennie przez Poznań i Bydgoszcz między 1977 a 1982 rokiem. Po wprowadzeniu stanu wojennego w 1981 roku, rejsy zostały zawieszone. Wznowienie nastąpiło 10 lipca 1982 roku i od tego momentu rejsy wykonywane były do roku 1990. W okresie od 1991 do 25 marca 2001 komunikacja została zawieszona. Wznowienie lotów na trasie Warszawa – Poznań - Zielona Góra nastąpiło 25 marca 2001, a od 26 października do 27 marca 2004 roku połączenia te przejął Eurolot. Połączenia obsługiwane były samolotem ATR-72.Później loty obsługiwała firma Jet Air, a następnie- do dnia obecnego- Sprintair a w chwili obecnej- państwowe linie lotnicze Lot.
Początek portu
23 czerwca 1977 roku pierwszy samolot LOT przywiózł gości na uroczystości otwarcia portu Zielona Góra-Babimost. Następnego dnia otworzono stałe połączenie ze stolicą, z międzylądowaniem w Poznaniu.W szczytowym okresie przewozów LOT, pod koniec lat siedemdziesiątych, rejsy odbywały się dwa razy dziennie, z wyjątkiem niedziel.Z wyrazami szacunku,Biuro Prasowe / Press Office LOT Polish Airlines 43, 17 Stycznia St.,02-146 Warsaw, Poland
Dzień dobry
W załączniku przesyłam informację na temat najbliższego wydarzenia, którego jesteśmy partnerem.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Pytanie: Czy ministerstwo zakłada budowę (a raczej częściową odbudowę, bo podobny kanał już istniał, ale został w dużej mierze zasypany) kanału o nazwie "Kanał Śląski (Fossa Silesiana)" łącącego Odrę z Wisłą na wysokości Kędzierzyna Kożle- Oświęcimia?
Prace nad reaktywacją pomysłu odbudowy kanału prowadziło w 2009 roku Ministerstwo Infrastruktury. Co Państwa ministerstwo wie na ten temat?
Odpowiedzi
Należy podkreślić, że budowa Kanału Śląskiego jest jednym z priorytetów polskiego rządu, wyrażonych w przyjętych przez Radę Ministrów 14 czerwca 2016 r. „Założeniach do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030" (M. P. z 2016 r., poz. 711).
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej rozpoczyna prace nad analizami gospodarczymi, które zostaną wykorzystane w studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej. Posłużą one również do przygotowania niezbędnej dokumentacji dla budowy brakujących śródlądowych dróg wodnych, do których należą polski odcinek połączenia Dunaj-Odra-Łaba oraz Kanał Śląski.
Studium wykonalności będzie podstawą do podjęcia decyzji dotyczących między innymi wyboru optymalnych wariantów przebiegu trasy inwestycji oraz harmonogramu realizacji prac. Studium pozwoli także na optymalny dobór form finansowania poszczególnych inwestycji.
W związku z tym, na obecnym etapie nie można jednoznacznie przesądzać o formie realizacji inwestycji oraz jej potencjalnym finansowaniu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej aktywnie poszukuje źródeł wsparcia przedsięwzięcia. Jako jedno z nich rozważane są środki w ramach tzw. Planu Junckera, a Budowa Kanału Śląskiego została zgłoszona na Listę potencjalnych projektów rządowych do wsparcia w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych. O zasadności takiej koncepcji przesądzą wyniki badań ekonomiczno-gospodarczych, które będą stanowić podstawę do rozmów z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym.
Rozważana jest również realizacja zadania w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak taki sposób finansowania projektu wymaga odpowiedzialnego określenia kosztów i dochodów przyszłego partnera oraz podziału ryzyk pomiędzy obie strony. Również w tym przypadku kluczowe będą analizy gospodarcze, określające m.in. zainteresowanie szeroko pojętego biznesu Kanałem Śląskim. Taka formuła mogłaby również być atrakcyjna dla zagranicznych inwestorów, a spłata zobowiązań zostałaby rozłożona na wiele lat.
Biuro Prasowe MGMiŻŚ
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Pytanie :
Co obecny rząd planuje dokonać w dziedzinie drog wodnych w ciągu 3 lat jakie pozostają do końca kadencji? Jakie inwestycje będą sfinalizowane i ukończone lub na ukończeniu? Proszę je wymienić w formie podpunktów.
ODPOWIEDŹ:
W kwietniu 2016 r. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej opracowało dokument Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030, który został przyjęty w dniu 14 czerwca 2016 r. przez Radę Ministrów. Dokument ten wyznacza kierunki rozwoju transportu śródlądowego wodnego w Polsce. Konsekwencją podjętych przez MGMiŻŚ działań było ratyfikowanie przez Prezydenta RP w dniu 6 marca 2017 r. Porozumienia AGN, czyli Europejskiego porozumienia o głównych śródlądowych drogach wodnych o znaczeniu międzynarodowym. Polska jako członek Porozumienia AGN zobowiązuje się do zapewnienia na drogach wodnych objętych Porozumieniem warunków nawigacyjnych spełniających kryteria właściwe dla śródlądowych dróg wodnych o znaczeniu międzynarodowym, tzw. klasy „E" odpowiadającej co najmniej IV klasie żeglowności.
Infrastruktura śródlądowych dróg wodnych ma wielozadaniowy charakter. Obok funkcji transportowej, przeciwpowodziowej, zabezpieczenia wody dla obywateli, rolnictwa i przemysłu oraz dla energetyki wodnej istotne jest także wykorzystanie rzek dla celów turystyki wodnej i rekreacji.
W planach MGMiŻŚ określonych w dokumencie Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030 znajduje się m.in. uzyskanie znacznej poprawy warunków nawigacyjnych na drodze wodnej rzeki Wisły oraz włączenie jej w europejską sieć dróg wodnych. Wstępnie szacuje się, że koszt kaskady Wisły na odcinku Warszawa-Gdańsk wyniesie 31,5 mld zł.
MGMiŻŚ rozpoczyna prace nad przygotowaniem studiów wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) i drogi wodnej rzeki Wisły (E-40 – Warszawa-Gdańsk). W zakresie E-30 współpracujemy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a w przypadku E-40 będziemy współpracować z Portem Gdańsk S.A.
W lutym br. przedstawiono Koncepcję studium wykonalności Grupie roboczej Komitetu Sterującego do spraw Inwestycji na Śródlądowych Drogach Wodnych, a w marcu br. zakończono inwentaryzację śródlądowych dróg wodnych o szczególnym znaczeniu transportowym, obejmującą informacje o: śluzach żeglugowych, infrastrukturze krzyżującej się (m.in. mosty) i miejscach limitujących głębokości tranzytowe oraz inwentaryzację infrastruktury funkcjonalnie powiązanej z drogą wodną (np. porty i nabrzeża przeładunkowe).
Kolejnym krokiem będzie zlecenie analizy popytu na usługi transportowe na Odrzańskiej Drodze Wodnej oraz Drodze Wodnej rzeki Wisły. Analiza będzie stanowić odpowiedź na pytania dotyczące zainteresowania przedsiębiorstw na usługi świadczone przez żeglugę śródlądową. Jej głównym celem będzie prognoza rozwoju sektora transportu wodnego śródlądowego określająca wielkość, strukturę i kierunek przewożonych towarów.
Zespół Biura Prasowego
Ministerstwo Gospodarki Morskiej
i Żeglugi Śródlądowej
ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa
tel.: 22 583 86 60
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Jakie jest stanowisko PKP SKM w sprawie przystanku Gdynia Śródmieście?
Odpowiedź:
uprzejmie informuję, że PKP SKM w Trójmieście nie jest
właścicielem terenów o których mowa w materiale przywołanym
przez Pana. Nasza spółka, również nie była inicjatorem pomysłu
co do ewentualnej budowy wskazanego przystanku. Tak więc z uwagi
na powyższe, na tą chwilę nie będziemy komentować przedmiotowego
materiału.
-- Marcin Głuszek Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.