PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komunikat prasowy
6 października 2017 r. godz. 6:00
Kolejarze usuwają skutki anomalii pogodowych
Obecnie utrudnienia są odczuwalne m.in. na trasach: Poznań – Wrocław, Kluczbork – Ostrów Wielkopolski, Zielona Góra – Czerwieńsk, Zielona Góra – Rzepin, Zielona Góra – Zbąszynek oraz w ruchu międzynarodowym Polska – Niemcy.
Działa specjalny sztab, w ramach którego zarządca infrastruktury na bieżąco współpracuje z przewoźnikami kolejowymi w zakresie organizacji ruchu pociągów. W nocy przewoźnik PKP Intercity – tam, gdzie było to możliwe - wydawał i dostarczał dodatkowe poczęstunki. Non stop trwają intensywne prace służb technicznych, w celu przywrócenia drożności linii kolejowych. W akcji jest 60 jednostek do naprawy sieci trakcyjnej. Lokomotywy wykonały ponad 800 km jazd patrolowych. Pracują 24 dodatkowe lokomotywy spalinowe.
Nawałnica w nocy zatrzymała 102 pociągi. Przywrócono ruch m.in. na trasach: Zwardoń – Sól, Węgliniec – Ruszów, Wrocław - Wałbrzych, Głogów-Wrocław, Bojanowo – Rawicz, Kąkolewo - Leszno Grzybowo, Skawina – Kraków Bonarka, Kościan - Czempin, Kraków Główny - Kraków Płaszów oraz Swarzędz - Poznań Wsch.
W następstwie nawałnic, pasażerowie powinni liczyć się ze zmianami w ruchu pociągów. Niektóre pociągi mogą zostać odwołane. Pociągi będą kierowane trasami okrężnymi lub może być wprowadzana komunikacja zastępcza. Podróżni mogą uzyskać informację o zmianach pod numerem infolinii 703 200 200. Na stacjach, przystankach i w pociągach wygłaszane są dodatkowe komunikaty o bieżącej sytuacji i możliwości kontynuowania podróży.
Kontakt do mediów
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 473 30 02
tel. kom. +48 694 480 239
fax +48 22 473 23 34
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komunikat prasowy
5 października 2017 r. godz. 02:30
Kolejarze organizują komunikacje zastępczą, usuwają dziesiątki drzew z torów
Służby techniczne usuwają dziesiątki powalonych na tory drzew. Priorytetem jest „uwolnienie” pociągów zatrzymanych m.in. na linii Wrocław – Poznań, Szczecin – Wrocław, Poznań - Kluczbork oraz Gubin - Zbąszynek. Najtrudniejsza sytuacja jest w województwach wielkopolskim, dolnośląskim, zachodniopomorskim i lubuskim.
Specjalny sztab złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników współpracuje z wojewódzkimi sztabami, by zapewnić alternatywną komunikację autobusową. Nie wszystkie zamówienia na autobusy są możliwe do zrealizowania, m.in. ze względu na nieprzejezdne drogi. Dodatkowo, by maksymalnie usprawnić komunikację pasażerską, na sieci wstrzymano ruch pociągów towarowych.
W regionach dotkniętych nawałnicą pracują 24 spalinowe lokomotywy do przeciągania składów. W akcji jest 67 pociągów sieciowych oraz 30 specjalnych samochodów do napraw sieci trakcyjnej. Zmobilizowano dodatkowe zespoły pracowników do odblokowywania linii.
Kontakt do mediów
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
rzecznik@plk-sa.pl
tel. +48 22 473 30 02
tel. kom. +48 694 480 239
fax +48 22 473 23 34
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Komunikat prasowy
5 października 2017 r. godz. 21.30
Zmiany w komunikacji na sieci kolejowej
Silny wiatr powalił drzewa na tory i siec kolejową. Utrudnienia w komunikacji występują na terenie Dolnego Śląska, Wielkopolski i województwa lubeslkiego. Zespoły techniczne usuwają powalone drzewa na trasie Oleśnica – Ostrów Wielkopolski, Wrocław – Poznań, Wrocław – Wałbrzych, Wrocław – Zielona Góra, Poznań – Ostrów Wielopolski, Poznań – Rzepin, Zbąszynek- Zielona Góra. Prowadzane jest wzajemne honorowanie biletów przez przewoźników. Przewoźnicy organizują komunikację zastępczą.
Ze względu na trudne warunki atmosferyczne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. powołały specjalny zespół zarządzania z udziałem przewoźników. Koleje niemieckie DB przed godz. 18.00 z powodu silnych wiatrów wstrzymały kursowanie pociągów na przejściu Frankfurt nad Odrą – Rzepin. PLK wspólnie z PKP Intercity organizują podróż dla pasażerów pociągów relacji Warszawa – Berlin. Zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja do Berlina. Podróżni w pociągach zatrzymanych na stacjach sa informowani o sytuacji i możliwościach dalszych podróży.
Kontakt do mediów
Mirosław Siemieniec
Rzecznik prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
miroslaw.siemieniec@plk-sa.pl
tel. +48 22 473 30 02
tel. kom. +48 694 480 239
fax +48 22 473 23 34
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa prowadzi prace nad nowelizacją ustawy z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, które wyeliminuje tzw. białe plamy transportowe w rejonach, gdzie regularna komunikacja autobusowa nie istnieje lub nie zaspokaja lokalnych potrzeb mieszkańców. Obecnie projekt znajduje się na etapie uzgodnień wewnątrzresortowych.
Statystyki dotyczące przewozów mogą gromadzić przewoźnicy.
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
-czy wg MIB życie bez samochodu osobowego w Polsce jest w ogóle możliwe?
-czy transport zbiorowy w Polsce aby nie upadł? Liczba podróży koleją zmniejszyła się z 1,1 mld do ok 0,3 mld rocznie, w przewozach autobusami regionalnymi i dalekobieżnymi upadek jest jeszcze większy...
-czy wg MIB w takich regionach kraju jak Bieszczady, gdzie okresowo zlikwidowano całą publiczną komunikację zbiorową, transport zbiorowy ma szansę się jeszcze odrodzić przy jednym z najwyższych w kraju wskażników liczby sam. os. na 1000 mieszkańców?
-dlaczego nikt w Polsce nie zbiera danych dot., transportu i nieznane są dane dot. pasażerokm czy tonokm wykonywanych na sieci drogowej samochodami osobowymi i cięzarowymi?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
informuję, że w związku z odbywającym się w najbliższą niedzielę, 8 października, na Stadionie Narodowym w Warszawie meczem Polska – Czarnogóra osoby posiadające bilet na mecz, bilet - zaproszenie lub akredytację PZPN będą mogły bezpłatnie podróżować pociągami Kolei Mazowieckich na obszarze 1. strefy biletowej aglomeracji warszawskiej. Uprawnienia będą obowiązywały od godz. 6.00 w dniu 8 października do godz. 1.00 w dniu 9 października 2017r.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Nastąpił zwrot w sprawie planów likwidacji jedynego połączenia kolejowego Wielkopolski i woj. Lubuskiego z niemieckim landem Saksonia (linia z Poznania przez Wolsztyn i Konotop, prechodzi przez Nową Sól, Kożuchów, Żagań, dochodzi do Przewozu i Sanic, ale most na rzece Nysie jest nieczynny, dalej linia prowadzi do węzła kolejowego Horka). Jest to jedyna linia kolejowa łącząca bezpośrednio land Saksonię z województwami lubuskim i wielkopolskim.
Władze miasta Nowa Sól informują:
Przed kilkoma tygodniami w starostwie powiatowym w Nowej Soli podpisano umowę na budowę 48 km ścieżek rowerowych.
Jest to wspólna inwestycja Powiatu Nowosolskiego i Gmin: Nowa Sól Miasto, Kożuchów, Kolsko, Otyń, oraz gmina wiejska Nowa Sól. Umowa z Przedsiębiorstwem Budownictwa Drogowego z Głogowa obejmuje zaprojektowanie i wykonanie 48 km ścieżki rowerowej o szerokości 2,5 m wzdłuż nieczynnej linii kolejowej nr 371 Wolsztyn – Żagań w granicach powiatu. Koszt inwestycji to niecałe 17 mln zł. Termin wykonania dokumentacji ścieżki to koniec marca 2018, natomiast zakończenia inwestycji – koniec października 2019 r.
trochę historii projektu
Dzięki trójstronnemu porozumieniu podpisanemu przez władze Powiatu Nowosolskiego oraz przedstawicieli Polskich Kolei Państwowych S.A i PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., mogą rozpocząć się działania zmierzające do likwidacji nieczynnej linii kolejowej i powstaniu w tym miejscu ścieżki rowerowej.11 stycznia br., odbyło się spotkanie dotyczące tego właśnie porozumienia w sprawie współpracy i podjęciu działań przy likwidacji linii kolejowej nr 371 Wolsztyn-Żagań na odcinku w granicach powiatu. W spotkaniu wzięli udział partnerzy porozumienia, Wicewojewoda Lubuski Robert Paluch oraz przedstawiciele samorządów, przez których tereny przebiega nieczynna linia, tj. Wiceprezydent Nowej Soli Jacek Milewski, Burmistrz Kożuchowa Paweł Jagasek, Wójt Gminy Nowa Sól Izabela Bojko, Wójt Gminy Otyń Barbara Wróblewska i Wójt Gminy Kolsko Henryk Matysik. Starosta Nowosolski Waldemar Wrześniak przedstawił temat ścieżki rowerowej i przekazał, na jakim etapie są prace przy projekcie „Kolej na rower – Budowa ścieżek rowerowych w ramach rozwoju transportu ekologicznego na terenie Powiatu Nowosolskiego". Wicewojewoda R. Paluch zapewnił swój aktywny udział i pomoc w tym przedsięwzięciu.
Katarzyna Dzieńdziura, Naczelnik Wydziału Inwestycji, Funduszy Pomocowych i Promocji Starostwa Nowosolskiego przedstawiła prezentację dot. projektu. W jego ramach zaplanowano budowę ścieżki rowerowej o długości 48, 2 km, w tym na terenie Gminy Kożuchów – 14,85 km, Gminy Nowa Sól – 11,60 km, Gminy Otyń – 6,75 km, Gminy Kolsko – 13,80, Gminy Nowa Sól Miasto- 1,2 km. Powstaną również miejsca odpoczynku dla rowerzystów. Do tej pory w Polsce nie wybudowano aż tak długiej ścieżki rowerowej biegnącej wzdłuż nieczynnej linii kolejowej.
(...)Ewa Batkorzecznik miasta Nowa Sól
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Od stycznia do września 2017 roku w Porcie Lotniczym Wrocław obsłużono ponad 2,2 mln pasażerów. To prawie o 20% więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. Tylko we wrześniu z wrocławskiego lotniska skorzystało ponad 293 tys. osób, wzrosty notowano we wszystkich segmentach ruchu lotniczego, a wyjątkowo dużym zainteresowaniem cieszyły się loty na południe Europy.
Więcej informacji w załączeniu. Zdjęcia i grafika: Port Lotniczy Wrocław.
W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie,
ALEKSANDRA PALUS
PR Manager
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 5 października 2017 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław: już ponad 2,2 mln pasażerów
Przez pierwsze dziewięć miesięcy 2017 roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 2,2 mln pasażerów. To prawie o 20% więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku. Tylko we wrześniu było to ponad 293 tys. osób. Nieprzerwanie dużym zainteresowaniem cieszą się loty na południe Europy – hitem są Lizbona, Teneryfa, Malta i Kreta (Chania).
Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 2,2 miliona pasażerów w dziewięć miesięcy. Dla porównania w 2014 roku miało to miejsce dopiero w grudniu. – To ogromny sukces wrocławskiego lotniska – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - Wszystko wskazuje na to, że będzie to dla nas rekordowy rok. Szacujemy, że do końca grudnia obsłużymy ponad 2,8 mln obsłużonych pasażerów – dodaje. Tylko we wrześniu 2017 roku latających z Wrocławia było ponad 293 tys. (22,3% więcej niż w analogicznym okresie 2016 roku), a wrocławskie lotnisko odnotowało wzrosty we wszystkich segmentach ruchu. Ogromną popularnością cieszyły się połączenia krajowe (tu wzrost wyniósł 25,2%) czarterowe (24,4%), a także niskokosztowe (22,5%). Przybyło również podróżujących do największych europejskich hubów (wzrost o 8,5%).
Pełne samoloty
Wrzesień przyniósł duży wzrost liczby pasażerów korzystających z tanich lotów na południe Europy, które są realizowane przez linie Ryanair. Jest to widoczne zwłaszcza w wypełnieniach samolotów lecących do Portugalii, Hiszpanii czy Grecji. W przypadku Lizbony, Teneryfy, Malty czy Krety (Chania) zajętych było średnio 96-97% miejsc. – Dzięki rozbudowanej siatce połączeń i atrakcyjnym kierunkom, podróżujący z Wrocławia chętnie planują wypoczynek także po zakończeniu tradycyjnego sezonu urlopowego – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. - Jesteśmy przekonani, że ta tendencja będzie się utrzymywała w kolejnych miesiącach. Przyjemne temperatury przyciągają urlopowiczów również jesienią. Dodatkowo przewoźnicy zaproponują nowe połączenia, między innymi Agadir, Sycylię i Neapol – dodaje. Wśród tanich połączeń cały czas dużą popularnością cieszą się loty do Wielkiej Brytanii. Najlepszy wynik w tej grupie zanotowało połączenie do Bristolu. Samoloty na tej trasie były wypełnione blisko w 95%. Niemal tak samo dobrze funkcjonowały loty do Cork, Dublina, Glasgow czy Londynu Stansted – wypełnienie wyniosło ok. 94%. Od jesieni z Wrocławia będzie można polecieć również na lotnisko Leeds/Bradford oraz do Edynburga.
Więcej pasażerów biznesowych
Wzrosło zainteresowanie podróżnych ofertą sieciowych połączeń międzynarodowych (ponad 36,5 tys. pasażerów). Bardzo dobre wyniki notuje Frankfurt nad Menem. Samoloty na tej trasie wypełnione były średnio w około 84%. - Od sezonu zimowego Lufthansa zwiększy liczbę rejsów na tej trasie do czterech dziennie. Dodatkowo nowy przewoźnik, Swiss Airlines, uruchomi połączenie do Zurychu. Dzięki temu wygodniej będzie zaplanować podróż z Wrocławia na dalekich trasach, a znaczenie Wrocławia jako ważnego ośrodka biznesowego wzrośnie – mówi Dariusz Kuś.
Z biurem podróży również jesienią
We wrześniu podróżni licznie korzystali z ofert biur podróży - było ich o blisko 11 tys. więcej w porównaniu do ubiegłego roku, co oznacza wzrost o 24,4%. - Warto pamiętać, że przez cały rok wrocławscy podróżni mają do dyspozycji kierunki całoroczne. Są to Wyspy Kanaryjskie: Teneryfa - zimowa nowość czarterowa, Lanzarote i Fuerteventura oraz Egipt: Hurghada i Marsa Alam – mówi Michał Kozak, manager ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław.
Jak podaje TVP Gorzów, "Gorzowscy radni przyjęli stanowisko w sprawie elektryfikacji linii kolejowej Kostrzyn - Gorzów - Krzyż. W ich opinii inwestycja jest konieczna dla rozwoju północy województwa lubuskiego. Przyjęcie dokumentu zaproponowali radni Prawa i Sprawiedliwości. Teraz trafi on do PKP PLK i Ministerstwa Infrastruktury." wg http://www.gorzow.tvp.pl
begin:vcard
fn:Marta Markowska
n:Markowska;Marta
email;internet:marta.markowska@lka.lodzkie.pl
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1
end:vcard
| POCIĄG DO TEATRU |
|
Serdecznie zapraszam na konferencję prasową poświęconą wzajemnej współpracy pomiędzy Teatrem Nowym, Łódzką Koleją Aglomeracyjną oraz siecią Hoteli Boutique. Współpraca zakłada honorowanie wzajemnych świadczeń pomiędzy partnerami, z których skorzystają widzowie Teatru Nowego podróżujący do Łodzi Łódzką Koleją Aglomeracyjną i nocujących w sieci Hoteli Boutique. Szczegóły współpracy przedstawimy na konferencji, która odbędzie się 5 października (czwartek) o godz. 10:00 w foyer Dużej Sali Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi (ul. Zachodnia 93). Na konferencji obecni będą: Witold Stępień – Marszałek Województwa Łódzkiego, Krzysztof Piątkowski – Wiceprezydent Miasta Łodzi, Janusz Malinowski – prezes zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, Piotr Matulka – menedżer ds. sprzedaży sieci Hoteli Boutique oraz Krzysztof Dudek – dyrektor Teatru Nowego im. Kazimierza Dejmka w Łodzi. |
|
www.lka.lodzkie.pl | /KolejLodzkie | /KolejLodzkie | |
serdecznie pozdrawiam,
stopka | Marta Markowska Rzecznik Prasowy Naczelnik Wydziału Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji tel.: +48 660 522 198 marta.markowska@lka.lodzkie.pl | "Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o. Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź tel.: +48 42 236 17 00, fax: +48 42 235 02 05 biuro@lka.lodzkie.pl NIP: 725-202-58-42; REGON: 100893710 KRS: 0000359408, Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł |
|
www.lka.lodzkie.pl | /KolejLodzkie | /KolejLodzkie | |
__________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Informacja prasowa
Ruszyła strona internetowa opisująca likwidację linii kolejowej do portu lotniczego Zielona Góra
Czy uruchomienie linii kolejowej dowożącej pasażerów może doprowadzić do trwałego ożywienia portu lotniczego? W Polsce już są przykłady portów lotniczych ożywionych dzięki doprowadzeniu linii kolejowych dowożących pasażerów.
W pobliżu Olsztyna od 1996 roku działał port lotniczy w Szymanach, aż 55 km od miasta. Obsługiwał on przez lata niewielki ruch podróżnych:
Statystyki ruchu dla portu lotniczego Olsztyn- Mazury
|
1998 | 2632 | 0 | 180 |
---|
1999 | 2453 | 0 | 238 |
---|
2000 | 1873 | 0 | 788 |
---|
2001 | 2049 | 0 | 928 |
---|
2002 | 1091 | 0 | 516 |
---|
2003 | 448 | 0 | 418 |
---|
2004-2015 | 0 | 0 | 0 |
---|
2016 | 47146 | 0 | 702 |
---|
Pasażerów do podróży lotniczych przekonało dopiero doprowadzenie linii kolejowej do tego portu lotniczego na początku roku 2016. W pierwszym roku po wprowadzeniu połączenia kolei pasażerskiej z centrum Olsztyna do portu lotniczego liczba pasażerów wzrosła ponad stukrotnie w porównaniu do roku 2003, i sięgnęła 47 tysięcy podróżnych. Jest to około 5-ciokrotnie więcej podróżnych niż port lotniczy Zielona Góra- Babimost obsłużył w 2016 roku.
Olsztyn i Zielona Góra z jej Trójmiastem Lubuskim są porównywalnymi aglomeracjami pod względem potencjału demograficznego i ludnościowego.
W porcie lotniczym Zielona Góra - Babimost także istnieje linia kolejowa długości około 3 km, zakończona dwoma stacjami kolejowymi, tylko że jest nieczynna, zarośnięta drzewami i krzakami. Jakiś czas temu ruszył profil w sieci społecznościowej Facebook, na którym publikujemy odpowiedzi różnych urzędów na postulat wycięcia krzaków z tej linii kolejowej i jej przywrócenia do użytku dla ruchu pociągów pasażerskich z Gorzowa czy Frankfurtu nad Odrą do portu lotniczego. Co więcej, część tej linii kolejowej jakiś czas temu rozebrano.
Autor strony apeluje napierw o budowę przystanku tymczasowego na końcu jeszcze istniejącej i nierozebranej linii kolejowej.
Adres internetowy profilu o likwidacji kolei do portu lotniczego Babimost:
--
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego świata w sobie zamykający dla informacji pospolitej. Od 3 stycznia 1661.
Petycja edycji "Lubelska" wydawnictwa Merkuriusz Polski!
do Urząd Marszałkowski Woj. Lubelskiego
Szanowni Państwo,
Zwracam się z petycją - o odbudowę systemu szybkiej kolei miejskiej. Niestety, pokosztuje to nieco pieniędzy. Konieczna jest np. odbudowa zlikwidowanego- ongiś przecież częściowo istniejącego- połączenia kolejowego do centrum miasta Lublina. Kolej- co prawda najprawdopodobniej tylko towarowa- docierała znacznie bliżej centrum miasta.
Możliwe jest odtworzenie dawnej linii kolejowej- dość współcześnie zlikwidowanej- i przedłużenie jej do obecnego dworca autobusowego, na północ od Starego Miasta.
Ta inwestycja- relatywnie mała- umożliwi rozwój kolei w regionie. Na przykład umożliwi odtworzenie- już raczej nieczynnej- kolei miejskiej typu SKM, która w latach swojej świetności kursowała w relacji np. do Świdnika- Miasto. Niestety, dziś- torowiska kolei aglomeracyjnej są likwidowane, jak np. torowisko do dzielnicy Kraśnika- Kraśnik Fabryczny.
Podobną propozycję przedstawiliśmy w Zamościu, gdzie także jest możliwość renesansu kolei w wersji- tak popularnej w Europie Zachodniej- kolei miejskiej lub aglomeracyjnej. Połączenia miejskie i podmiejskie mógłby obsługiwać- nowoutworzony przewoźnik- np. Lubelska Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o., który przejąłby część autobusów szynowych posiadanych przez władze województwa i mógłby także zarządzać torowiskiem do centrum miasta.
Takie inicjatywy stworzono w ostatnich latach w Krakowie, Łodzi, Warszawie, Wrocławiu, GOP. Pozwoliło to na wprowadzenie w aglomeracjach kursujących co 20- 30 minut pociągów kolei miejskich i podmiejskich.
Zachęcam do podjęcia starań na rzecz poprawy stopnia wykorzystania kolei w aglomeracji Lublina. Bez budowy nowych odcinków torowisk- co w warunkach licznych likwidacji linii kolejowych w woj Lubelskim, jest często ich odbudową wkrótce po ich likwidacji- nie ma mowy o renesansie kolei w ruchu wewnątrzaglomeracyjnym. Konieczna jest budowa nowych linii, nowych torów dla ruchu aglomeracyjnego. Propozycję, obejmującą małą część relacji- załączam jako załącznik do poczty email.
Szansa na Lubelską Kolej Miejską?
Z Lublina Gł. do stacji Świdnik Miasto lub Świdnik Wschodni kursować by mogła kolej aglomeracyjna (oznaczenie S1) dogęszczająca takt do np. 10 lub 20 minut (tj. 6 pociągów na godzinę w tej relacji). Jednakże, z uwagi na możliwość wprowadzenia połączeń regionalnych dających na odcinku Lublin- Świdnik ruch co 30 minut połączenie takie może być opcjonalne i zależne od popytu i stopnia zapełnienia, lub przepełnienia taboru linii regionalnych. Niemniej, takie dogęszczenie ruchu wydaje się zasadne. W dalszej przyszłości linia mogłaby zostać przedłużona do os. Czuby Południowe, z budową 2-3 nowych przystanków. Wówczas Lublin miałby namiastkę miejskiego transportu szynowego.
Ciekawą propozycją jest odbudowa historycznej bocznicy kolejowej- toru prowadzącego w kierunku północnej części śródmieścia miasta. Byłaby ona przedłużona doobecnego Dworca Autobusowego w Lublinie. Wykorzystanoby dawny przebieg bocznicy kolejowej, do dziś zachowany. Zbudowanoby odcinek nowego toru w śródmieściu. Wówczas mogłaby powstać w Lublinie kolej miejska z prawdziwego zdarzenia. Możliwe, że z czasem mogłaby objąć inne osiedla. Propozycję systemu 3 linii: oznaczonych S1, S2, S3, załączyłem w tekście.
Władze regionu zdecydowały się na budowę linii do portu lotniczego Świdnik. Ale dla rentowności połączeń kolejowych w regionie odbudowa- początkowo "ślepo zakończonej" linii do śródmieścia Lublina wydaje się o wiele bardziej istotna. Wówczas- możliwa jest niemal od razu realizacja szybkiej kolei miejskiej w Lublinie. Bez odbudowy - częściowo przecież istniejącego już w przeszłości- połączenia do północnej części centrum miasta, ten pomysł się może nie powieść.
opr. na podst. Google Maps.
Fot. Plan miasta- archiwalny- z zaznaczonym przebiegiem bocznicy w stronę północnego śródmieścia miasta. To ta bocznica byłaby przedłużona do dworca autobusowego w Lublinie. Byłby to najprawdopodobniej początkowo tylko niezelektryfikowany tor z mijankami zwiększającymi przepustowość tego odcinka do umożliwiającej ruch w takcie co 5 minut w obu kierunkach.
opr. A. Fularz
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości.
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.