Stan trasy kolejowej z Oleśnicy do Milicza (i dalej do granicy woj. dolnośląskiego) zostanie poprawiony.(...)Od miesiąca prowadzimy prace modernizacyjne linii nr 281 na odcinku Grabowno Wielkie – Zduny.
Obecnie trwa przebudowa stacji Bukowice Trzebnickie, budowany jest tam nowy peron. Prowadzone są też prace związane z przebudową sieci trakcyjnej oraz prace odwodnieniowe.
Czas przejazdu pociągów na odcinku Grabowno Wielkie – Zduny wynosił ponad 60 minut. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie mogą skrócić czas przejazdu o około 25 min. Dzięki pracom zwiększy się prędkość pociągów pasażerskich, nawet do 120 km/h. Zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości, miejscami do 20 km/h, spowodowane złym stanem torów.
Bohdan Ząbek
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Joannitów 13
50-525 Wrocław
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Prosiliśmy o wyjaśnienie powodów likwidacji linii kolejowej Lublin- Siedlce- Ostrołęka- Olsztyn. Decyzję w tej sprawie podjął Samorząd woj. Mazowieckiego wg informacji do jakich dotarliśmy. Udzielił on takiej odpowiedzi:
Zarządcą linii kolejowych jest PKP PLK i to oni podejmują decyzje w sprawie likwidacji linii.
Marta Milewska
Rzeczniczka Prasowa
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
opis z prasy:
Symbolem priorytetów transportowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013 był jeden z jego kluczowych projektów: Budowa nowego przebiegu drogi wojewódzkiej 627 – w ramach tego przedsięwzięcia między Kosowem Lackim a Małkinią zdemontowano nieużywane tory, by ich śladem poprowadzić drogę, jednocześnie niwecząc szansę na odtworzenie połączenia kolejowego z Siedlec do Ostrołęki.' Żródło: www.zm.org.pl/__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
-czy władze UMWM sfinansowałyby odbudowe linii kolejowej do satelickiego miasta Krakowa- czyli Niepołomic?
Co sądzą o propozycji odbudowy tej linii?
Odpowiedź na pytanie prasowe od: Biuro Prasowe UMWM
Województwo Małopolskie obecnie realizuje spójny system transportowy oparty na transporcie kolejowym, który wzmacniany jest przez Autobusowe Linie Dowozowe. Zgodnie z zapisami „Planu Mobilności dla Gminy Niepołomice" który będzie wdrożony przez gminę Niepołomice, zakłada się uruchomienie Autobusowych Linii Dowozowych do pociągów oraz budowę parkingów Park&Ride. Rozkłady jazdy Autobusowych Linii Dowozowych będą skoordynowane z rozkładami jazdy pociągów co wpłynie na płynność i szybkość przemieszczania się pasażerów do i z Niepołomic. W sytuacjach zmian rozkładów jazdy pociągów również nastąpi zmiana rozkładów jazdy Autobusowych Linii Dowozowych aby zapewnić poprawność, ciągłość i bezpieczeństwo pasażerów w ramach dokonywania przesiadki. Budowa parkingów Park&Ride również znacznie wpłynie na płynność przemieszczania się pasażerów.
Biuro Prasowe UMWM
Opis likwidacji: Linię zlikwidowano dekadę temu: do 2000 roku prowadzony był ruch pasażerski. W 2001 zlikwidowano trakcję elektryczną, a w 2005 roku rozpoczęto rozbiórkę linii. Likwidacja linii kosztowała około 120- 200 mln PLN. Tyle kosztuje budowa takiej linii od podstaw.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Departament Kancelaria Zarządu
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, tel.: +48 12 61 60 959
Adres korespondencyjny:
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
begin:vcard
fn:Marta Markowska
n:Markowska;Marta
email;internet:marta.markowska@lka.lodzkie.pl
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1
end:vcard
| KOLEJ Z SERCEM |
|
Już w najbliższy piątek 13 października obchodzony jest Dzień Ratownika Medycznego. Z tej okazji Łódzka Kolej Aglomeracyjna wraz z partnerami organizuje wydarzenie pn. „Kolej z Sercem", którego celem jest edukacja z zakresu bezpieczeństwa i profilaktyki chorób serca. „Kolej z Sercem" 13 października (piątek) godz. 11:00- 13:00 Dworzec Łódź Fabryczna (przy Centrum Obsługi Pasażera ŁKA) - nauka udzielania pierwszej pomocy - prezentacje działania defibrylatorów AED - pokazy ochotniczej straży pożarnej i Małej Straży - bezpłatne konsultacje kardiologiczne - prezentacje projektów zgłoszonych do Budżetu Obywatelskiego Województwa Łódzkiego. Możliwość głosowania na miejscu. Partnerzy: Łódzki Oddział Okręgowy PCK, Wojewódzki Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Centrum Leczenia Chorób Płuc i Rehabilitacji w Łodzi, Fundacja Mała Straż. ŁKA zachęca do głosowania na projekt Budżetu Obywatelskiego WŁ- Ł559 „Kolej z Sercem". Jego celem jest montaż defibrylatorów AED w 41 pociągach należących do województwa łódzkiego, w tym również Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. https://www.facebook.com/KolejZSercem/ Serdecznie zapraszamy! |
|
www.lka.lodzkie.pl | /KolejLodzkie | /KolejLodzkie | |
pozdrawiam serdecznie,
stopka | Marta Markowska Rzecznik Prasowy Naczelnik Wydziału Wydział Komunikacji Społecznej i Promocji tel.: +48 660 522 198 marta.markowska@lka.lodzkie.pl | "Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o. Al. Piłsudskiego 12, 90-051 Łódź tel.: +48 42 236 17 00, fax: +48 42 235 02 05 biuro@lka.lodzkie.pl NIP: 725-202-58-42; REGON: 100893710 KRS: 0000359408, Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł |
|
www.lka.lodzkie.pl | /KolejLodzkie | /KolejLodzkie | |
Odpowiedź:
Biuro Prasowe UMWM
Czy władze województwa planowały likwidację odcinka od Dąbrowy Tarnowskiej. Jaki jest jego obecny los?
Województwo Małopolskie nie jest zarządcą linii kolejowych i nie podejmuje decyzji na temat ich likwidacji. Obecnie linia Tarnów – Szczucin nie jest wykorzystywana do realizowania przewozów pasażerskich.
Pyta także o połączenie do Jasła: czy obsługiwana jest stacja Gorlice czy tylko Gorlice Zagórzany?
Pociagi relacji Kraków – Jasło i Nowy Sącz – Jasło obsługują w Gorlicach tylko stację Gorlice Zagórzany. Jednak od dnia 1 października 2017 r. na trasie Gorlice – Gorlice Zagórzany funkcjonuje połączenie autobusowe obsługiwane przez Miejski Zakład Komunikacyjny Sp. z o.o. w Gorlicach umożliwiające pasażerom bezpłatny dojazd z centrum miejscowości do stacji kolejowej Gorlice Zagórzany. Godziny odjazdów autobusów są dostosowane do kursowania pociągów, w przypadku opóźnienia pociągu, autobus rozpoczynający kurs spod stacji kolejowej będzie oczekiwał na jego przyjazd.
Biuro Prasowe UMWM.
Magdalena Opyd
Podinspektor
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Departament Kancelaria Zarządu
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, tel.: +48 12 61 60 959
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w najbliższą niedzielę wchodzi w życie korekta rozkładu pociągów Kolei Mazowieckich. Zachęcam do zapoznania się ze szczegółami, które przesyłam w załączonym komunikacie.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
|
|
|
| LOT WPROWADZA BEZPOŚREDNIE REJSY MIĘDZY WARSZAWĄ I OSLO | | Warszawa, 9 października 2017 - Samoloty polskiego przewoźnika zaczną latać między stolicami Polski i Norwegii od 25 marca przyszłego roku. Dzisiaj rusza sprzedaż biletów Między Warszawą i Oslo LOT zaproponuje pasażerom 13 rejsów tygodniowo. Będą one obsługiwane dwa razy dziennie: w godzinach porannych i popołudniowo-wieczornych codziennie oprócz sobót. W soboty rejsy odbędą się raz dziennie – w godzinach porannych. WAW-OSL, 08:00-10:00, codziennie OSL-WAW, 10:40-12:40, codziennie WAW-OSL, 16:50-18:50 codziennie oprócz sobót OSL-WAW, 19:40-21:40 codziennie oprócz sobót Loty na trasie Warszawa-Oslo będą wykonywane samolotem Embraer 195, który zabiera na pokład 112 pasażerów w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Czas przelotu to dwie godziny. Połączenie jest skierowane zarówno do pasażerów podróżujących w celach biznesowych, jak i turystycznych. Zostało dobrze wpasowane w siatkę połączeń LOT-u, dzięki czemu umożliwia szybkie przesiadki na połączenia w wielu kierunkach. „Dzięki najnowszej ofercie LOT pasażerowie z Warszawy, polskich portów regionalnych oraz wielu lotnisk w Europie Środkowej i Wschodniej będą mieli możliwość przylotu do Oslo rano i powrotu wieczorem tego samego dnia, co stanowi bardzo atrakcyjną ofertę dla połączeń biznesowych - mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT. - Pasażerowie rozpoczynający swoją podroż w Oslo otrzymają zaś dostęp do bogatej i solidnej siatki połączeń LOTu łączącej Warszawę z 72 miastami na świecie. Lotnisko Chopina w Warszawie stanie się dla podróżujących z Oslo bramą do Europy Środkowo-Wschodniej i na Bałkany, a także umożliwi wygodne podróżowanie do Dalekiej Azji – dodaje. Połączenie do Oslo jest 19. uruchomionym przez LOT w tym roku. Rozwój siatki połączeń jest jednym z kluczowych elementów wdrażania strategii rentownego wzrostu polskiego przewoźnika obowiązującej do 2020 r. Jej efektami są m.in. poprawa wyników finansowych, rozbudowa floty, rozwój siatki i rozszerzanie oferty pasażerskiej. To już drugi z rzędu rok dynamicznego wzrostu LOT. W ubiegłym roku polski przewoźnik uruchomił najwięcej połączeń spośród wszystkich linii lotniczych w Europie. Bilety na rejsy na trasie Warszawa-Oslo są dostępne w sprzedaży od dzisiaj we wszystkich kanałach dystrybucyjnych LOT, w tym na stronie lot.com, LOT Travel, LOT Contact Center i u agentów. usługi „Connection Service" można skorzystać w przypadku wystąpienia ryzyka opóźnienia lotu. Specjalne oprogramowanie służy do monitoringu czasu możliwych przesiadek specjalnie dla pasażerów podróżujących docelowo do innych miejsc i wyszukuje w systemie pasażerów oraz odprawiony bagaż, w przypadku których występuje ryzyko spóźnienia się na kolejny lot. | | | |
|
|
| Kontakt dla mediów: Adrian Kubicki Rzecznik Prasowy | .
| |
|
|
|
| Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesna linia lotnicza łącząca Nową Europę ze światem. Dla 5,5 mln pasażerów rocznie zapewnia najkrótszą i najbardziej komfortową podróż do 75 kierunków na świecie przez Warszawę – konkurencyjny hub dający możliwość szybkiej przesiadki. Jako jedyny przewoźnik w regionie oferuje bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Japonii i Korei Południowej, budując tym samym pozycję lidera w Europie Środkowo - Wschodniej. Dysponuje jedną z najmłodszych flot w Europie i jako jedyna linia wszystkie połączenia dalekiego zasięgu obsługuje najnowocześniejszymi samolotami świata, Boeingami 787 Dreamliner. LOT to przede wszystkim pełni pasji i pozytywnej energii ludzie – wśród nich należący do czołówki światowego lotnictwa piloci, często mistrzowie w wielu dziedzinach sportów lotniczych. LOT mając 88 lat doświadczenia, jest jednocześnie jedną z najstarszych linii lotniczych na świecie, a także najbardziej międzynarodową polską marką. O jej uznaniu świadczą liczne nagrody przyznawane przez organizacje branżowe, media, a przede wszystkim pasażer |
|
|
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Temat: Pytanie o plany polskie dot. połaczeń KDP w porównaniu do zaawansowania prac po stronie czeskiej
Rada Ministrów nie podjęła jeszcze decyzji dotyczącej budowy KDP.
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Pytanie o plany polskie dot. połaczeń KDP w porównaniu do zaawansowania prac po stronie czeskiej
Wstępne plany zakładają, że do roku 2030 miałaby zakończyć się budowa linii z Pragi do Drezna. W międzyczasie miałaby ruszyć budowa linii Praga - Brno. - donosi prasa polska.
Jakie sa aktualne plany rządu dot. KDP?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W imieniu Zbigniewa Kozaka - zastępcy dyrektora Departamentu Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, przesyłam poniżej odpowiedź na pytania:
Daniel Kozik
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
Odpowiadając na pytanie w zakresie udrożnienia linii kolejowej nr 102 z Przemyśla, która docelowo prowadziłaby na Słowacje informuję, że:
Obecnie linia kolejowa 102 na odcinku Przemyśl - Granica Państwa jest nieczynna dla ruchu pociągów. Planowanie jakichkolwiek działań wymaga nakładów inwestycyjnych służących odbudowaniu nieistniejących nasypów, torów oraz infrastruktury sterowania ruchem. Ostatnim etapem będzie dopuszczenie linii kolejowej przez Zarządcę Infrastruktury - PKP PLK S.A. do eksploatacji. W nie lepszym stanie jest linia kolejowa po stronie ukraińskiej. Zasygnalizowane powyżej działania w zakresie linii kolejowej nr 102 leżą w gestii zarządcy narodowej sieci kolejowej tj.: PKP PLK S.A.
Ponadto linia kolejowa nr 108 na odcinki Krościenko (przejście graniczne) Zagórz jest linią wyłączoną z eksploatacji. Stan techniczny ww. odcinka linii nie pozwala prowadzić ruchu pociągów w przeważającej części z prędkością wyższą niż 40 km/h. W obecnej perspektywie finansowej RPO WP 2014 - 2020 ze względu na ograniczone środki finansowe powyższy odcinek linii kolejowej nie znalazł się na liście zadań planowanych do realizacji.
Linia kolejowa nr 107 łącząca Zagórz ze stroną słowacką również wymaga dalszych nakładów inwestycyjnych celem podniesienia jej parametrów technicznych, w aktualnej perspektywie finansowej została zakwalifikowana na liście rezerwowej przedsięwzięć planowanych do realizacji.
Ustosunkowując się do kwestii połączeń kolejowych które mogłyby zostać uruchomione, podstawowym utrudnieniem w rozważaniu przywrócenia ruchu kolejowego jest brak istniejącego kolejowego przejścia granicznego, na którym byłaby realizowana pełna odprawa podróżnych. Przejście takie dodatkowo musi spełniać liczne warunki stanowiąc zewnętrzną granicę Unii Europejskiej. Rozważenie przez Województwo Podkarpackie uruchomienia połączeń kolejowych przez linię kolejową L102 wymaga spełnienia szeregu uwarunkowań, w tym pełnego przywrócenia infrastruktury torowej do eksploatacji jako warunku niezbędnego, stworzenia systemu odpraw pasażerskich i włączenia się w to przedsięwzięcie również strony ukraińskiej. Dopiero spełnienie zasygnalizowanych powyżej działań otworzy drogę do dyskusji w zakresie możliwości uruchomienia połączeń kolejowych przez linię kolejową nr 102/108/107 na Słowację.
Rozpatrując powyższą tematykę należy mieć również na uwadze fakt, że na nieczynnym odcinku linii kolejowej nr 108 z dużym powodzeniem realizowany jest projekt "bieszczadzkich drezyn rowerowych". Ww. projekt jest odbierany przez społeczności lokalne i nie tylko z dużym zainteresowaniem. Tak więc wszelkie działania zmierzające do przywrócenia ruchu kolejowego musiałyby uwzględniać istnienie tej atrakcji turystycznej.
W obecnej sytuacji, uruchomienie korytarza połączeń kolejowych przez linię kolejową nr 102/108/107 na Słowację, miałoby znaczenie bardziej turystyczne, mniej gospodarcze, na pewno nie osiągnie znaczenia strategicznego jak w okresie podległości austriackiej, na który powołuje się autor zapytania.
Pytanie redakcji:
Co z linią kolejową z Przemyśla na Słowację?
do UMWP
Czy planują Państwo udroznienie linii kolejowej z Przemyśla na Słowację?
Linia obecnie jest nieczynna. Po stronie ukraińskiej brakuje ok. 7 tys. mb szyn. Była to ongiś linia magistralna, główna linia regionu. Por. mapa poniżej.
"Mało kto zdaje sobie sprawę, że ta podrzędna jednotorowa linia, którą obecnie przejeżdżają dwa pociągi na dobę, była jedną z najważniejszych transkarpackich magistrali monarchii austro-węgierskiej, łączącą Przemyśl przez Zagórz i Łupków z Budapesztem, że miała dwa tory, że jeszcze przed wojną jeździły tędy międzynarodowe pociągi pospieszne. Kolej ta miała kiedyś poważne znaczenie strategiczne. Budowano ją pośpiesznie w okresie sporego natężenia stosunków międzypaństwowych w Europie. Jednocześnie powstawała wielka twierdza w Przemyślu. Poszczególne odcinki oddawano do użytku od maja 1872 r. do grudnia 1872 r., a w 1874 r. gotowy był tunel pod Przełęczą Łupkowską"
Z przewodnika po Bieszczadach wydawnictwa "Rewasz" (wycofany z nowszych wydań rozdział "Z Przemyśla do Zagórza")
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI
________________________________
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
W Warszawie 1 % mieszkańców korzysta z roweru w podróżach, w Kopenhadze 35 %. Czy MIB w ogóle zajmuje się tr. rowerowym? Jaki dział / wydział MIB za to odpowiada? Jakie działania podjęto?
MIB odpowiada:
MIB wspiera rozwój transportu rowerowego w miastach. Zadania związane z transportem rowerowym są realizowane w ramach prac komórek merytorycznych w MIB. Dodatkowo został powołany pełnomocnik ds. transportu rowerowego.
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.