From: Z BIEGIEM SZYN <z.biegiem.szyn na serwerze
interia.pl>
Date: Wednesday, May 9, 2018
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Jedwabny szlak urywa się w Małaszewiczach. Stacja na ślepo.
Nowy numer dwumiesięcznika "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl/ oraz pod bezpośrednim linkiem
http://www.zbs.net.pl/zbs95.pdfW nowym numerze piszemy między innymi:
JEDWABNY SZLAK URYWA SIĘ W MAŁASZEWICZACH
Przewóz poczty staje się jednym z filarów Nowego Jedwabnego Szlaku. Przesyłki pocztowe do Europy pokonują z Chin koleją kilka tysięcy kilometrów przez Kazachstan, Rosję i Białoruś. Od razu po wjeździe do Polski kontenery z przesyłkami przeładowywane są z wagonów na ciężarówki.
MODERNIZACJA W POŁOWIE
Remont linii kolejowej Radom - Przysucha - Drzewica - Tomaszów Mazowiecki prowadzony jest tylko na jednym torze. Znajdujący się w złym stanie drugi tor doczeka się remontu najwcześniej za pięć lat. Będą problemy z płynnością ruchu pociągów.
STACJA NA ŚLEPO
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przystępuje do odbudowy nieczynnej od ponad 20 lat Warszawy Głównej, czołowej stacji na zachodnich rogatkach centrum stolicy. Ale przewoźnicy już mówią, że nie będą chcieli z niej korzystać.
SPÓŹNIONY POCIĄG NA WSCHÓD
Marszałek Adam Struzik - starając się o dostęp do funduszy przeznaczonych dla najuboższych regionów Unii Europejskiej - przyznaje się do porażki swojej polityki niwelowania dysproporcji rozwojowych między różnymi częściami województwa mazowieckiego.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl"Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn"Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl"Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn"Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
Dzień dobry,
Wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 17% pasażerów więcej niż przed rokiem. Imponujące wyniki notują zarówno tanie linie, jak i przewoźnicy sieciowi. W kwietniu dużym powodzeniem cieszyły się też nowe połączenia, m.in. do Bari, Göteborga, Kutaisi i Porto.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia i grafika (mat. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2ruccgV
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 9 maja 2018 r.
Informacja prasowa
Port Lotniczy Wrocław: w kwietniu ponad ćwierć miliona pasażerów
Wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 17% pasażerów więcej niż przed rokiem. Imponujące wyniki notują zarówno tanie linie, jak i przewoźnicy sieciowi. W kwietniu dużym powodzeniem cieszyły się też nowe połączenia, m.in. do Bari, Göteborga, Kutaisi i Porto.
W kwietniu 2018 wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 255 tys. pasażerów. To o 17,3% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. – Sukcesywny wzrost liczby pasażerów wynika z faktu, że przewoźnicy stale rozwijają i wzbogacają siatkę połączeń. W tym sezonie podróżni mają do dyspozycji już rekordowe 85 kierunków. Warto podkreślić, że znacząco rośnie liczba podróżnych zarówno na kierunkach południowych oraz na Wyspy Brytyjskie, jak i do europejskich hubów przesiadkowych i centrów biznesowych, a coraz większą popularnością cieszą się też kierunki wschodnie i północne – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Wszystko wskazuje na to, że wrocławskie lotnisko, zgodnie z prognozami, w całym 2018 roku obsłuży ponad 3,2 mln pasażerów, po raz kolejny z rzędu bijąc swój rekord.
Imponujące liczby tanich linii
W szybkim tempie rozwija się segment niskokosztowych połączeń międzynarodowych. W kwietniu z oferty tanich linii skorzystało ponad 182 tys. pasażerów. W porównaniu do ubiegłego roku oznacza to wzrost o blisko 35 %. Już tradycyjnie, niezależnie od pory roku, ogromnym powodzeniem cieszą się kierunki południowe – wypełnienia samolotów lecących na Teneryfę, do Mediolanu, na Kretę (lotnisko Chania) czy do Malagi wyniosły ponad 90%. Podobnie było w przypadku połączeń do Anglii, Szkocji oraz Irlandii. Pasażerów przybywa również na innych kierunkach. Ogromny wzrost odnotowały linie Wizz Air na tych trasach, na których znacząco zwiększyły liczbę rejsów: do Lwowa (190,8% podróżnych więcej), Londynu Luton (39,3%) oraz holenderskiego Eindhoven (28,7%). O 22,7% wzrosła też liczba pasażerów na trasie do Kijowa. Przewoźnicy niskokosztowi wprowadzili w tegorocznym sezonie letnim 9 nowości. Linie Wizz Air wzbogaciły siatkę o połączenia do Bari, Porto, Kutaisi, Bazylei Miluzy i Göteborga, a Ryanair do Aten, Faro i Podgoricy. Warto podkreślić, że nowe kierunki z wrocławskiego lotniska okazały się strzałem w dziesiątkę. W kwietniu cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem podróżnych.
Wysokie notowania Frankfurtu, startuje Air France do Paryża
Z sieciowych lotów międzynarodowych skorzystało w kwietniu 2018 roku blisko 38 tys. pasażerów, czyli o 25,1% więcej niż przed rokiem. Największy wzrost, o blisko 30%, odnotowały linie Lufthansa na trasie do Frankfurtu nad Menem. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie przewoźnik zwiększył liczbę rejsów na tej trasie aż o 50% w stosunku do ubiegłego roku. O ponad 4% wzrosła liczba pasażerów na innej bardzo popularnej trasie – do Monachium. Niezmiennie dużą popularnością cieszy się też połączenie do Kopenhagi. Przypomnijmy, że od zimy połączenie do Zurychu uruchomiły linie SWISS, od końca marca do Stuttgartu lata Eurowings (spółka należąca do Lufthansy), a już od 26 maja wystartuje największa nowość sezonu we Wrocławiu: nowe połączenie Air France na paryskie lotnisko im. Charles'a de Gaulle'a, czyli do głównego portu stolicy Francji i jednego z najważniejszych na świecie. – Wrocław oferuje dziennie już 18 sieciowych połączeń międzynarodowych, a oferta w tym segmencie stale się powiększa. To pokazuje, że przewoźnicy dostrzegają rosnące znaczenie Wrocławia na biznesowej mapie Europy – podkreśla Dariusz Kuś. Dodajmy, że o 9,4% wzrosła liczba pasażerów na obsługiwanej przez PLL LOT trasie na Lotnisko im. Chopina w Warszawie.
Samolotem z biurem podróży
Systematycznie, i to jeszcze przed szczytem wakacyjnych wyjazdów, rośnie również zainteresowanie lotami czarterowymi. W kwietniu 2018 wypoczynek z biurem podróży wybrało blisko 10 tys. podróżnych wrocławskiego lotniska – to blisko 200% więcej niż w kwietniu 2017 roku. W tym sezonie w ofercie jest 25 wakacyjnych kierunków, w tym trzy nowości: Ateny, Izmir oraz tunezyjska wyspa Djerba.
List do urzędu UMWL
dotyczy:
Wniosek do UMWL o przygotowanie inestycji przedłużenia pasa startowego na lotnisku w Babimoście
Szanowni Państwo.
W sprawie portu lotniczego: w Rzeszowie wystartowały loty transatlantyckie, w Babimoście nie przedłużono pasa...
W załączeniu przesyłam informacje o tym że:
po przedłużeniu pasa startowego w Rzeszowie uruchomiono połączenia lotnicze transatlantyckie 1 raz w tygodniu.
O takie samo przedłużenie pasa wniosłem w petycji w odniesieniu do portu lotniczego Babimost. W petycji napisałem, aby na razie tylko przygotować dokumentację tej inwestycji, w nadziei że znajdą się środki (np. z budżetu na wydatki obronne etc.).
Jak na razie: pasy startowe przedłużono:
- w Olsztynie- Szymanach o 500 metrów
- w Rzeszowie o ok. kilkaset metrów.
- w Radomiu uzyskano pozwolenie na przedłużenie o ok. kilkaset metrów i trwa kompletacja finansowania tej inwestycji.
Zechcę zauważyć że mimo zlych wyników finansowych tychże portów lotniczych, znaleziono środki na ich rozbudowę lub z informacji medialnych o planowanej inwestycji PPL wygląda że z dużym prawdopodobieńtwem w przypadku Radomia takie środki się znajdą.
Jeśli mam wyrokować o prawdopodobieństwie znalezienia środków na przedużenie pasa startowego w Babimoście, to biorąc pod uwagę przytoczone przykłady z porównywalnych ośrodków, sfinansowanie takiej inwestycji wydaje się możliwe mimo że jest ona wydatkiem dość trudnym do uznania za absolutnie niezbędny. Niemniej, dzięki takiej inwestycji port lotniczy w Babimoście zyska wymiary pasa konkurencyjne z Berlinem SXF, jego największym konkurentem, i uzyska przewagą konkurencyjną która może zadecydować że przetrwa on w przyszłości. Dlategoteż wnoszę o przygotowanie takiej inwestycji w nadziei uzyskania środków.
załącznik:
Od: Biuro Prasowe PLL LOT
Data: poniedziałek, 30 kwietnia 2018
Temat: RZESZÓW-NEWARK. INAUGURACJA NOWEGO POŁĄCZENIA LOT-U DO STANÓW ZJEDNOCZONYCH
RZESZÓW-NEWARK. INAUGURACJA NOWEGO POŁĄCZENIA LOT-U DO STANÓW ZJEDNOCZONYCH
Warszawa, 30 kwietnia 2018 r. – Ruszyło bezpośrednie połączenie między lotniskiem Jasionka w stolicy Podkarpacia a Newark, czyli drugim po JFK najważniejszym portem obsługującym Nowy Jork. Polskie Linie Lotnicze LOT mają już w swojej ofercie dziewięć połączeń do Ameryki Północnej
Pierwszy Dreamliner LOT-u wystartował z pasażerami z Newark w New Jersey wczoraj o godz. 19:25 czasu miejscowego, żeby wylądować na lotnisku Jasionka w Rzeszowie dziś po godz. 10. Rejs w drugą stronę zaplanowany jest z Rzeszowa o 14:10, a lądowanie na lotnisku w Newark o 17:40 (po uwzględnieniu różnicy czasu). Tym samym po 10 latach przerwy LOT przywraca pasażerom z Podkarpacia bezpośrednią łączność z jednym z najważniejszych ośrodków Polonii amerykańskiej.
Bezpośrednie rejsy między Rzeszowem a Newark będą obsługiwane raz w tygodniu – Boeingami 787 Dreamliner. Każdy z nich zabiera na pokład 252 pasażerów w trzech klasach podróży: 18 w biznes, 21 w ekonomicznej premium i 213 w ekonomicznej. Rejsy z Newark są zaplanowane w niedziele, a z Rzeszowa w poniedziałki. Czas podróży to - w zależności od rejsu - od 8 godz. 45 minut do 9 godz. 30 minut. Oferta jest dostępna dla pasażerów przez cały rok.
- W ciągu 10 lat od zawieszenia bezpośrednich lotów między Rzeszowem a Nowym Jorkiem potencjał tego połączenia bardzo się rozwinął. Łącznie między tymi miastami podróżuje dziś rocznie z przesiadkami ponad 35 tys. osób – mówi Adrian Kubicki, dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT-u. - Bezpośrednie rejsy są doskonałą propozycją już nie tylko na wyjazdy rodzinne. Z naszych obserwacji wynika, że z roku na rok rośnie liczba pasażerów podróżujących między Podkarpaciem a USA w celach biznesowych, m.in. dzięki przemysłowi rozwijającemu się w Dolinie Lotniczej – dodaje.
Połączenie Rzeszowa z Nowym Jorkiem pozwoli zacieśnić więzy kraju z Polonią Amerykańską na wschodnim wybrzeżu USA, która w znacznej części wywodzi się z terenów Podkarpacia.
- Bezpośrednie połączenie Rzeszowa z Nowym Jorkiem oznacza ogromne ułatwienie dla pasażerów co roku podróżujących z lotniska Jasionka do Stanów Zjednoczonych. Potencjał tego rynku jest na tyle obiecujący, a oferta LOT-u tak atrakcyjna, że jestem przekonany, że ta liczba będzie rosła. Spodziewam się znaczącego przyrostu pasażerów biznesowych, dla których podróż bez przesiadki oznacza znaczną oszczędność czasu i wyższy komfort – mówi Michał Tabisz, prezes Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka.
Rzeszów-Newark to już drugie połączenie uruchamiane w tym roku przez LOT z portu w Jasionce. 12 marca polski przewoźnik zainaugurował bezpośrednie rejsy z Rzeszowa do Tel Awiwu, które odbywają się na pokładach Boeingów 737-800 NG i B737 MAX 8. Loty z Lotniska Ben Guriona w Tel Awiwie mają miejsce w niedziele, a z Jasionki do Izraela w poniedziałki. Czas podróży to 3 godz. 30 minut.
Oprócz Rzeszów-Newark LOT ma w swojej ofercie w ramach połączeń dalekodystansowych do Ameryki Północnej także rejsy z Warszawy: na nowojorskie lotniska JFK i Newark, do Chicago, Los Angeles i Toronto oraz z Krakowa do Chicago. Od 3 maja polski przewoźnik zacznie latać z Budapesztu do Nowego Jorku JFK, a od 5 maja do Chicago. Do dyspozycji pasażerów są jeszcze cztery kierunki dalekowschodnie: z Warszawy do Pekinu, Tokio i Seulu, a już 15 maja wystartuje pierwszy rejsowy lot do Singapuru. W sumie w sprzedaży są bilety na 13 połączeń dalekodystansowych LOT-u.
Rozwój połączeń dalekiego zasięgu jest możliwy dzięki rozwojowi floty. W marcu LOT wprowadził do niej nowy większy typ Dreamlinera: Boeinga 787-9, który zabiera na pokład aż 294 pasażerów (o 42 więcej niż B787-8). Niewykluczone, że w przyszłości większy Dreamliner będzie pojawiał się tez na rejsach z Rzeszowa. W sumie LOT zamówił cztery takie maszyny, z których pierwsza już wozi pasażerów, a druga dołączy do floty na początku maja. W ubiegłym tygodniu LOT ogłosił zamówienie trzech dodatkowych Dreamlinerów w wersji B787-9. Samoloty zostaną dostarczone w 2019 r. Biorąc pod uwagę wszystkie podpisane kontrakty, w tym i w przyszłym roku przewoźnik włączy do swojej floty sześć Dreamlinerów, dzięki czemu będzie miał łącznie 15 maszyn tego typu.
Oprócz nowych Dreamlinerów LOT oczekuje też na dostawę kolejnych czterech z sześciu zamówionych Boeingów 737 MAX 8 oraz pięciu z sześciu zamówionych Embraerów 195. W tym roku do floty LOT-u na co najmniej sześć miesięcy dołączą też dwa dodatkowe Bombardiery Q400.
Rozwój floty jest jednym z elementów konsekwentnie realizowanej strategii rentownego wzrostu, która zakłada, że do 2020 r. LOT będzie przewoził ponad 10,5 mln pasażerów. Już dziś LOT przewozi ponad 6,8 mln osób rocznie przy pomocy 54 samolotów pasażerskich.
Bilety na połączenie LOT-u – w tym z Rzeszowa do Newark - są już dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, m.in. na
www.lot.com, w LOT Contact Center, biurach LOT Travel i u agentów.
Kontakt dla mediów:
Adrian Kubicki
Rzecznik Prasowy
.
Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.
ul. 17 Stycznia 43
02-146 Warszawa
do wiadomości: media, UM Babimost, UM Zielona Góra, ULC
do UMWL
Szanowni Państwo,
Podaję szacunek populacji województwa lubuskiego (Palatinat Lebus, Voivodship Lebus, Lubúsquia) który znacząco różni się od danych które Państwo zamieścili w newsletterze urzędu UMWL.
Opis metodologii
Nie jestem czasopismem o nazwie "Rzeczpospolita", jako wydawca mam inną metodologię dokonywania tego typu obliczeń, i mam nadzieję być dokładniejszym w swych szacunkach od czasopisma "Rzeczpospolita". Kiedyś, przed laty, pracowałem jako nauczyciel statystyki (student tutor).
Metodologia: korzystanie z aplikacji dla reklamodawców, podających dokładnie liczbę konsumentów wg różnych rodzajów sieci społecznościowych. Dane o populacji Polski pobrano z prywatnych rozmów polityków ujawnionych w czasie afery taśmowej, zakładając że są ne bardziej prawdopodobne niż rejestr Pesel na którym oparta jest metodologia GUS z której korzysta redakcja czasopisma "Rzeczpospolita'.
Przykład metodologii obliczeń: z ok. 16,52 miliona użytkowników sieci społecznościowej Facebook odnotowanych w Polsce, na woj. lubuskie przypada ok. 410,000 użytkowników.
Populacja Polski wg danych jakie zaczerpnąłem z nagrań prywatnych rozmów polityków w czasie afery taśmowej, to wg tych danych - 31 mln osób. Dzięki tym danym otrzymałem pobieżnie liczbę ludności woj. lubuskiego na 769 370 osób.
Dane szacunkowe
Wg moich obliczeń szacunkowych, w regionie mieszka jeszcze ok. 0,8- 0,7 mln ludności, emigrację szacuje na poziomie 0,2 - 0,3 mln ludności. Szacowałem na podstawie danych z sieci społ.
Zechcę przypomnieć, że GUS zlicza dane o migracji ludności z rejestru PESEL. Emigranci wyjeżdżając nie rezygnują z numeru Pesel. Czyli; dane które Państwo przytoczyli z GUS i które cytuję poniżej, są jednoznacznie błędne, bo oparte o wartości historyczne.
Masowa emigracja młodych z woj. lubuskiego przypomina proces emigracyjny w dawnym NRD tuż po zjednoczeniu Niemiec. Tam także młodzi wyemigrowali. Popatrzmy na miasta nadgraniczne sąsiadujące z Polską. Populacja Frankfurtu nad Odrą spadła z 88 do ok. 59 tys. mieszkańców, Guben z 36 tys. na 19 tys. mieszkańców, Eisenhuettenstadt z 53 tys. na 31 tys. mieszkańców. Dla ulegających jeszcze większym procesom depopulacji miast polskich odległych o 30 czy 50 km od opisanych, dodatkowo znajdujących się w niebywale trudniejszej sytuacji gospodarczej (np. Lubsko), GUS podaje nawet dane wskazujące na utrzymywanie się, stagnację liczby ludności. To fałszerstwo- wystarczy spojrzeć na poniższe mapy pokazujące emigrację z Europy Środkowo- Wschodniej. Polska na nich jest "zieloną wyspą" w morzu wyjazdów.
Co otrzymałem w newsletterze nr GZ.II.0620.1.87.2018 Zielona Góra, 08-05-2018 r.
UWAGA: DANE PONIŻEJ MOGĄ BYĆ OPARTE O BŁĄD METODOLOGICZNY
"Według informacji, jakie podaje Rzeczpospolita, województwo lubuskie to region który w 2017 roku zanotował najmniejszy spadek liczby ludności. Na fakt, że Lubuszanie coraz częściej podejmują decyzję o pozostaniu w regionie składa się wiele czynników. Te najważniejsze wynikają z Diagnozy Społecznej Województwa Lubuskiego opracowanej na lata 2014-2020. – Lubuskie to najbardziej tolerancyjny i otwarty region w kraju. Nie tylko Lubuszanie chcą tu zostać – tłumaczy Elżbieta Anna Polak
Mazowsze, Pomorze, Małopolska, Wielkopolska i Podkarpacie – w tych regionach zwiększała się liczba mieszkańców w 2017 roku. W pozostałych spadła. Wzrost liczby to efekt zarówno napływu do tych regionów nowych mieszkańców z innych miejsc Polski i z zagranicy, jak i dodatnie saldo przyrostu naturalnego. W województwie lubuskim, spadek liczby ludności jest niewielki. Najnowsze opracowania przygotowane przez Główny Urząd Statystyczny wyraźnie pokazują, że wskaźnik dla naszego regionu wynosi zaledwie -0,54. Dla przykładu, w województwie Śląskim – 10,98, Łódzkim -9,01, czy Lubelskim -7,02. (wartości podane są w tysiącach)"
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do:
Rada Miasta
dotyczy:
w sprawie petycji do Rady Miasta Nowy Tomyśl w sprawie lotniska Kąkolewo.W odpowiedzi informuję iż fakt iż infrastruktura lotniska nie znajduje się na terenie gminy, nie stanowi żadnej przeszkody formalnej czy prawnej by władze gminy weń inwestowały. Na przykład lotnisko w Zielonej Górze odległe jest o kilka gmin dalej, a władze miejskie i tak dotują przewozy na trasie Ziel. Góra- Warszawa.
Podkreślam, że jako ekonomista transportu uważam że na rynku lotnisk pasażerskich woj. wielkopolskiego potrzeba jest konkurencja- obecnie jest w tym regionie tylko jeden port lotniczy, podczas gdy w woj. mazowieckim działają 3 takie porty.
Obecnie działa tylko jedno lotnisko pasażerskie w tym regionie. To jest zbyt mało, przez co samoloty biznesowe czy sportowe muszą ponosić wysokie koszty lądowań na lotnisku które ma pozycję niemalże monopolistyczną.
Niewielki, sezonowy port lotniczy pasażerski mógłby już niedługo zacząć funkcjonować w Nowym Tomyślu. Infrastruktura już istnieje i jest zarządzana przez Aeroklub Poznański, ale są pewne braki.
Lotnisko w pobliskim Kąkolewie ma niewyremontowany obecnie pas startowy- asfaltobeton, o wymiarach 2250 × 30 m. Jest to infrastruktura wystarczająca aby obsługiwać z tego lotniska samoloty general aviation, loty biznesowe, rozkładowe loty pasażerskie, a takie plany już miały miejsce. Typ samolotu używany dla połączeń pasażerskich z lotniska z tak wąskim pasem startowym to Saab 340. Takie samoloty posiada między innymi polski przewoźnik Sprintair S.A.
Dawny budynek koszarowy w trakcie przebudowy
Wnoszę ponownie aby uruchomiono dotowane loty z Nowego Tomyśla do Warszawya w sezonie letnim, co najmniej 2 razy w tygodniu, w poniedziałki rano (albo w niedziele wieczorem) i w piątki wieczorem. Czas przelotu na trasie Nowy Tomyśl- Warsawa wynosiłby około 1 godziny. Loty byłyby dotowane przez władze samorządowe (miejskie i wojewódzkie), jak w przypadku połączenia Zielona Góra- Warszawa które także jest dotowane ze środków publicznych no. miasta Zielona góra mimo że lotnisjko nie znajduje sie na terenie tej gminy czy miasta.
Kwotę rocznej dotacji szacuję na 2-3 miliony PLN. Rozpisanoby przetarg na obsługę takich połączeń przez przewoźników prywatnych.
Wnoszę petycję także o to aby możliwie szybko poszerzono pas startowy do przykładowej szerokości 45 metrów co umożliwi bardziej bezpieczną obsługę połączeń lotniczych oraz umożliwi przyjmowanie większych i bardziej ekonomicznych typów samolotów pasażerskich- np. airbusów i boeingów. Spowoduje to spadek cen biletów, wzrost liczby pasażerów i wzrost rentowności połączeń lotniczych rozkładowych do Nowego Tomyśla a także spowoduje zmniejszenie dotacji do utrzymania połączeń lotniczych jak i utrzymania samego lotniska.
Wnoszę także o przystosowanie obecnych budynków administracyjnych portu- w postaci budynku pokoszarowego do odprawy 33 pasażerów w przylocie i odlocie. Dla początkowo niewielkiej liczby pasażerów nie ma potrzeby budowy terminalu pasażerskiego. Wystarczą istniejące już obiekty i budowle.
Powojskowe lotnisko Kakolewo nieopodal Państwa miasta już istnieje, ale:
- nie ma na nim zbyt wielu pomocy nawigacyjnych. Proponuję wyposażenie portu w terminal pasażerski zdolny do obsługi 33 pasażerów jednorazowo w odlocie, wieżę dla kontrolerów lotów (modułową zbudowaną z kontenertów, na wzór wieży tymczasowej w porcie lotn. Modlin), agregat GPU, stację paliwa lotniczego, NDB lub ILS ew. system GPS.
- pas startowy jest niewygodnie wąski, należy go poszerzyć o kilkanaście metrów aby mogły się odbywac loty pasażerskie rozkładowe dla boeingów i airbusów. Powienien być poszerzony o 15- 30 metrów. Proponuję pas startowy o szerokości najlepiej 45- 60 metrów.
- brak jest połączeń pasażerskich które sa ekonomicznie możliwe. Połączenia miałyby charakter turystyczny, odbywałyby się tylko latem.
Porty lotnicze z powodzeniem funkcjonują w 27- tysięcznym Szczytnie (Port Lotniczy Szymany), w 4-tysięcznym Babimoście i w 23- tysięcznym Goleniowie.
Opis wg Polot.net- opr. Karol Placha- Hetman
Lotnisko Kąkolewo to typowe lotnisku okresu zimnej wojny, które powstało po wybuchu wojny w Korei. Obecnie trudno jest określić rok powstania lotniska. Czas ten szacuje się na 1955r.-1957r. Lotnisko zostało zbudowane jako typowe dla użytku lotnictwa myśliwskiego. Od razu zostało przeznaczone na funkcje zapasowego lotniska dla 62 PLM z Krzesin. Dojazd do lotniska zapewniała asfaltowa droga z samego Grodziska Wielkopolskiego. Do samej wsi Kąkolewo droga była brukowana. Trzeba przyznać, iż lokalizacja, jako lotniska wojskowego jest bardzo dobra. Pod obiekt przeznaczono użytki rolne i część lasów. Od strony południowej, pas szerokości 100 m obsadzono drzewami. Na polu wzlotów zbudowano utwardzoną DS, o nawierzchni betonowej. Pierwotnie miała ona wymiary 2 000 m x 30 m. Po wprowadzeniu na wyposażenie Polskiego Lotnictwa Wojskowego myśliwców MiG-21 droga startowa została wydłużona o 250 m, w kierunku zachodnim i cały okres miała wymiary 2 250 m x 30 m. Po północnej stronie pola wzlotów umieszczono główną drogę kołowania z trzema łącznikami. Zbudowano także PPS; zachodnią i wschodnią. Co pewien czas (6-9 lat) remontowano nawierzchnię DS i DK. Ostatnie remonty wykonano kładąc nawierzchnię asfaltową.
Niemal cały czas, na lotnisku był rozwinięty punk LSR, a na kierunku wschodnim radiolatarnia bliższa (około 1 000 m) i dalsza (około 5 000 m, już w samym Grodzisku Wielkopolskim). Oba kierunki podejścia do lądowania wspierały reflektory APM. Do oświetlenia DS i DK używano rozwijanych zestawów Łucz.
Zaplecze lotniska zlokalizowano w lesie, pomiędzy centrum miejscowości Kąkolewo, a polem wzlotów. Tutaj w 60-latach zbudowano dwukondygnacyjny koszarowiec, który zajmowali żołnierze. Po przebazowaniu 62 Pułku, w koszarowcu byli zakwaterowani piloci. Żołnierze służby zasadniczej mieszkali w namiotach. Oficerowie mieszkali na prywatnych stacjach. Być może, wojsko wynajmowało całe domy mieszkalne dla kadry oficerskiej. Kiedy na lotnisku nie bazował 62 Pułk koszarowiec zajmowali żołnierze obsługi lotniska. W koszarowcu, na parterze była kuchnia, stołówka, sanitariaty, wartownia, pokój dowódcy i szefa, dyżurka, kancelaria. Na I piętrze; toalety i łazienki, magazyn broni, magazyn szefa kompani, pokój dla kadry od środków technicznych (radary), sale żołnierskie świetlica.
Koszarowiec na Lotnisku Kąkolewo 1974r. Zdjęcie Wojciech Zieliński Budynek, który podczas przebazowania 62 Pułku służył jako stołówka i kasyno. Zwykle stał pusty. 1974r. Zdjęcie Wojciech Zieliński
Podczas przebazowania dyżurkę zajmował oficer dyżurny z pomocnikiem. Normalnie żołnierz dyżurny z pomocnikiem i telefonista. Połączenie z obiektami za centralki telefonicznej. Na obiektach telefony polowe. APM również miały telefony polowe. Na lotniskach na odpowiednich stanowiskach dla APM były umiejscowione studzienki do podłączania telefonów polowych. Po przyjeździe na stanowisko żołnierz meldował przez telefon o gotowości do świecenia.APM 90. Lotnisko Kąkolewo 1974r. Zdjęcie Wojciech Zieliński
Był także ogrodzony park samochodowy, ale bez stałych garaży lub wiat. Wszystkie samochody stały pod chmurką. Przez cały okres funkcjonowania lotniska, stałą służbę pełniło tutaj 30-35 żołnierzy. Głównie żołnierze służby zasadniczej. Wyjazdy do Kąkolewa dla żołnierzy służby zasadniczej były na okres dwóch miesięcy. Bez przepustek i mundurów wyjściowych. Żołnierze zawodowi wyjeżdżali do Kąkolewa na okres jednego miesiąca. Podobnie było na innych lotniskach zapasowych pozostałych pułków. Z rozrywek w wolnym czasie bywało objazdowe kino, telewizor w świetlicy, szachy, warcaby i lewizny na wiejskiej zabawie.
Pomimo, iż lotnisko było zapasowym dla 62 PLM, zabezpieczało także działanie innych jednostek lotniczych, między innymi dla Wrocławia i Sochaczewa.
Około 1995r. Wojsko Polskie przestało wykorzystywać lotnisko i stopniowo się z niego wycofywało. W nowym wieku, na polu wzlotów urządzono pola uprawne. W ostatnich latach lotnisko stało się miejscem mniej lub bardziej legalnych wyścigów samochodowych i motocyklowych. W 2008r., podczas jednej z takich imprez doszło do tragedii. W wypadku na miejscu zginęli dwaj motocykliści". (wg
polot.net)
-- --
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Jak wynika z korespondencji, nie ma szans by do roku 2019 czy nawet 2020 ruszył planowany krótki kanał przez Mierzeję Wiślaną.
Od:
mediaMGM <media na serwerze mgm.gov.pl>Data: 8 maja 2018 10:41
Temat: RE: Pytanie przekop mierzei wiślanej
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
W odpowiedzi na Pańskie zapytanie prasowe, poniżej przesyłamy odpowiedź na zapytanie prasowe.
Bezpośrednio odpowiedzialnym za budowę kanału żeglugowego przez Mierzeje Wiślaną jest bezpośrednio Urząd Morski w Gdyni.
Informujemy, iż w związku z realizacją zadania „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską", które regulowane jest Ustawą z dnia 24 lutego 2017 r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, pismem z dnia 13.03.2018r., Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni, jako inwestor wskazany w tejże ustawie, zwrócił się z prośbą o opinię dla ww. zadania do 31 podmiotów, w tym Zarządu Województwa Pomorskiego. Pełna lista podmiotów znajduje się poniżej i jest zgodna z Art.4 ust. 6 ww. Ustawy.
Pragniemy również nadmienić, iż budowa kanału żeglugowego, realizowana jest przede wszystkim z powodów o charakterze zasadniczym, wynikających z nadrzędnego interesu publicznego, jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa publicznego w regionie oraz zapewnienie bezpieczeństwa wschodniej granicy Unii Europejskiej oraz wschodniej flanki NATO. Należy również mieć na względzie, że transport wodny jest jednym z najbardziej korzystnych środowiskowo sposobów transportu, powodując najmniejszą emisję w przeliczeniu na jednostkę ładunku. Szybkie i skuteczne wykonanie nowej drogi wodnej wymaga skrócenia postępowania administracyjnego i konsolidacji wydawanych odrębnie decyzji. W tym celu przyjęto tzw. specustawę (Ustawę z dnia 24 lutego 2017r. o inwestycjach w zakresie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską), w uzasadnieniu której sprecyzowano, iż to właśnie zapewnienie bezpieczeństwa publicznego w regionie jest nadrzędnym celem inwestycji. Pilna realizacja inwestycji jest niezbędna w celu umożliwienia swobodnego i nieograniczonego dostępu jednostek Marynarki Wojennej i Straży Granicznej do portów Zalewu Wiślanego. Budowa drogi wodnej umożliwi również rozwój gospodarczy regionu.
Zamawiający (Urząd Morski w Gdyni) dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej przez Wykonawcę na Wykonanie dokumentacji geologicznej w obszarze kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną w ramach przedsięwzięcia „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską"
Z poważaniem,
Zespół Biura Prasowego
(..)
Lista podmiotów, do których została wysłana prośba o opinię zgodnie z Art.4 ust.6
1. Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
2. Minister Energii
3. Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
4. Minister Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej – Departament Rybołówstwa
5. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji
6. Minister Obrony Narodowej
7. Regionalny Dyrektor Lasów Państwowych w Gdańsku
8. Prezes Wód Polskich
9. Zarząd Zlewni w Elblągu
10. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Gdańsku
11. Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków w Olsztynie
12. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku
13. Zarząd Województwa Pomorskiego
14. Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego
15. Zarząd Powiatu Nowodworskiego
16. Zarząd Powiatu Elbląskiego
17. Burmistrz Miasta Elbląg
18. Wójt Gminy Sztutowo
19. Burmistrz Miasta Krynica Morska
20. Burmistrz Miasta i Gminy Tolkmicko
21. Wójt Gminy Elbląg
22. Wójt Gminy Stegna (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
23. Burmistrz Miasta i Gminy Nowy Dwór Gdański (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
24. Wójt Gminy Milejewo (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
25. Burmistrz Miasta i Gminy Pasłęk (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
26. Wójt Gminy Rychlinki (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
27. Urząd Gminy Markusy (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
28. Wójt Gminy Gronowo Elbląskie (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
29. Burmistrz Miasta i Gminy Frombork (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
30. Burmistrz Miasta i Gminy Młynary (gmina sąsiadująca z gminą, na której zlokalizowana jest inwestycja)
31. Minister Zdrowia
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja dnia 24 kwietnia 2017 r. zapytała, "jaki jest postęp prac? Czy wykonano choćby tylko projekt?"
Oto odpowiedź. Twierdzi się że owe ministerstwo "rozpoczyna prace" nad analizami które dopiero mogą posłużyć pracy nad studium. Trudno nie odnieść wrażenia że tego typu prace ekopnomista transportu wykonałby dość szybko, zaś ministerstwo działa już ok. 2 lat i nie podało żadnej konkretnej informacji.
Od:
mediaMGM <media na serwerze mgm.gov.pl>Data: 8 maja 2018 09:22
Temat: RE: pytanie kanał śląski
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
W nawiązaniu do zapytania prasowego z dnia 24.04.2018 r. poniżej przesyłamy odpowiedź.
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej rozpoczyna prace nad analizami gospodarczymi, które zostaną wykorzystane w studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej. Posłużą one również do przygotowania niezbędnej dokumentacji dla budowy brakujących śródlądowych dróg wodnych, do których należą polski odcinek połączenia Dunaj-Odra-Łaba oraz Kanał Śląski.
Studium wykonalności będzie podstawą do podjęcia decyzji dotyczących między innymi wyboru optymalnych wariantów przebiegu trasy inwestycji oraz harmonogramu realizacji prac. Studium pozwoli także na optymalny dobór form finansowania poszczególnych inwestycji.
W związku z tym, na obecnym etapie nie można jednoznacznie przesądzać o formie realizacji inwestycji oraz jej potencjalnym finansowaniu. Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej aktywnie poszukuje źródeł wsparcia przedsięwzięcia. Jako jedno z nich rozważane są środki w ramach tzw. Planu Junckera, a Budowa Kanału Śląskiego została zgłoszona na Listę potencjalnych projektów rządowych do wsparcia w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych. O zasadności takiej koncepcji przesądzą wyniki badań ekonomiczno-gospodarczych, które będą stanowić podstawę do rozmów z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym.
Rozważana jest również realizacja zadania w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Jednak taki sposób finansowania projektu wymaga odpowiedzialnego określenia kosztów i dochodów przyszłego partnera oraz podziału ryzyk pomiędzy obie strony. Również w tym przypadku kluczowe będą analizy gospodarcze, określające m.in. zainteresowanie szeroko pojętego biznesu Kanałem Śląskim. Taka formuła mogłaby również być atrakcyjna dla zagranicznych inwestorów, a spłata zobowiązań zostałaby rozłożona na wiele lat.
Biuro Prasowe MGMiŻŚ
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dziś podpisano kolejne umowy związana z rekordowym kontraktem Kolei Mazowieckich. W załączniku przesyłam komunikat prasowy na ten temat.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
W załączeniu przesyłam informację dotyczącą inauguracji połączenia rejsowego z Dortmundu do Portu Lotniczego Olsztyn – Mazury.
serdecznie pozdrawiam,
Dominik Markowski
____________________
mobile +48 882 027 587
tel. +48 89 544 34 04
d.markowski@mazuryairport.pl
Szymany 150, 12-100 Szczytno
tel./fax +48 89 544 34 00
zarzad@mazuryairport.pl
NIP PL-7451842294 • REGON 281345971 • KRS 0000399439 • BANK PEKAO SA 29124066701111001041806402
Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego adresata i może zawierać informacje o charakterze poufnym.
W razie stwierdzenia, że odbiorcą miała być inna osoba prosimy poinformować nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość.
This message is for the intended recipient only and it may contain confidential information.
If you receive this message in error, please immediately delete it and notify the sender.
Szanowni Państwo,
W załączeniu przesyłam informację dotyczącą inauguracji połączenia rejsowego z Dortmundu do Portu Lotniczego Olsztyn – Mazury.
serdecznie pozdrawiam,
Dominik Markowski
____________________
mobile +48 882 027 587
tel. +48 89 544 34 04
d.markowski@mazuryairport.pl
Szymany 150, 12-100 Szczytno
tel./fax +48 89 544 34 00
zarzad@mazuryairport.pl
NIP PL-7451842294 • REGON 281345971 • KRS 0000399439 • BANK PEKAO SA 29124066701111001041806402
Niniejsza wiadomość jest przeznaczona wyłącznie dla zamierzonego adresata i może zawierać informacje o charakterze poufnym.
W razie stwierdzenia, że odbiorcą miała być inna osoba prosimy poinformować nadawcę oraz niezwłocznie usunąć wiadomość.
This message is for the intended recipient only and it may contain confidential information.
If you receive this message in error, please immediately delete it and notify the sender.
Komunikat
Szanowni Państwo,
najbliższe lata to okres wzmożonych inwestycji przewoźnika w tabor, realizowanych w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2016-2020 z perspektywą do 2023 roku. Na torach sukcesywnie będą pojawiać się kolejne nowoczesne pociągi zespolone, a także nowe i zmodernizowane składy wagonowe i lokomotywy. Wraz z inwestycjami w tabor, przewoźnik stawia na edukację młodych. Dzięki współpracy ze szkołami średnimi, szeregi PKP Intercity w następnych latach zasilą dobrze przygotowani do zawodu młodzi (...)
Biuro prasowe PKP Intercity
Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http:
www.intercity.plNIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
Serdecznie zapraszam na konferencję prasową dotyczącą kolejnych umów ws. realizacji zamówienia na 71 ezt dla Kolei Mazowieckich. Szczegóły poniedziałkowej konferencji przesyłam w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.