Spółka tlumaczy to rzekomym brakiem lokomotywy po stronie niemieckiej co w opinii redakcji jest fake newsem. W Niemczech działa aż kilkuset przewoźników kolejowych. Jest mało prawdopodobne by brak było lokomotywy dla pociągu kursującego na dystansie ok. 60 km.
Pociągi spalinowe kończą zaś bieg zwykle na dworcu Lichtenberg, nie zaś na Hbf.
---------- Wiadomość spółki PKP Intercity----------
Od: Rzecznik <rzecznik na serwerze
intercity.pl>
Data: czwartek, 10 maja 2018
Temat: pytanie
Szanowny Panie,
połączenie z Gdyni do Berlina realizowane jest codziennym pociągiem IC przez Bydgoszcz i Poznań. Warto podkreślić, że trasa przez Gorzów Wlkp. - Kostrzyn nie jest zelektryfikowana, a koleje niemieckie nie posiadają lokomotyw spalinowych do obsługi odcinka Kostrzyn – Berlin. Ponadto niemożliwy byłby wjazd na stację Berlin Hbf z uwagi na trakcję spalinową.
pozdrawiam
Anna Zakrzewska
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, May 09, 2018 3:37 PM
To: Rzecznik <rzecznik na
intercity.pl>
Subject: pytanie
Co Pkp ic sądzi o pomysle przedłużenia polaczenia z Gdyni i Gdańska do Berlina?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Od: Rzecznik <rzecznik na serwerze
intercity.pl>
Data: czwartek, 10 maja 2018
Temat: PKP Intercity zmodernizuje 10 kolejnych wagonów - komunikat prasowy
Szanowni Państwo,
PKP Intercity podpisało umowę na modernizację 10 wagonów 1. klasy z konsorcjum spółek Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki" (ZNTK Mińsk Mazowiecki) oraz Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz, działających razem jako Grupa PESA. Wartość kontraktu opiewa na kwotę ponad 41 mln zł brutto.
(....)
Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http:
www.intercity.plNIP 526 25 44 258 REGON 017258024
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Komunikat
Od: Justyna Barwińska <justyna.barwinska z serwera
247.com.pl>
Data: czwartek, 10 maja 2018
Szanowni Państwo,
w załączeniu przesyłam komunikat prasowy dotyczący kooperacji spółki Mobilis z FlixBusem. Mobilis, największa w Polsce firma transportowa, nawiązała współpracę z FlixBusem, europejskim liderem wśród operatorów dalekobieżnych połączeń autobusowych. W ramach kooperacji Mobilis świadczyć będzie kompleksowe usługi transportowe na rzecz pasażerów korzystających z usług FlixBusa. Dziewięć dalekobieżnych autobusów firmy Mobilis realizować będzie wybrane połączenia z nowej siatki FlixBusa. Współpraca rozpocznie się w połowie czerwca br.
Połączenie sił stworzy synergię dla obu spółek i co równie ważne – wpłynie na dalszy rozwój oferty dalekobieżnych połączeń autobusowych dla pasażerów.
(...)
Otrzymałem elektronicznie
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
UMWM pytaliśmy w formie petycji o naprawę pasa startowego lotniska Chrcynno k. Warszawy.
Opis
"
W Chrcynnie k. Warszawy znajduje się poniemieckie lotnisko należące do Aeroklubu Warszawskiego (...). W czasie II wojny światowej wybudowano na lotnisku betonowy pas startowy, który istnieje do dziś aczkolwiek ze względu na stan nie jest używany. Pas został w znacznym stopniu zniszczony po zajęciu lotniska przez Rosjan.
Media informują "Choć lotnisko posiada pas betonowy, jego stan techniczny nie pozwala na wykorzystanie".(...) Jak informują wydawcę osoby analizujące rynek lotnisk: "Ważniejszym problemem dla Warszawy jest brak lotniska GA (..) Szkolenia lotnicze odbywają nad głowami mieszkańców Bemowa a Lotnicze pogotowie ma zakaz ćwiczeń lotów nocnych."
Uzasadnienie potrzeby
Ostatnio ruch lotniczy w woj. mazowieckim stale rośnie i ma osiągnąć 26,5 mln pax w 2028 r. wg scenariusza bazowego najnowszej prognozy firmy Arup. Przekracza to przepustowość wszystkich lotnisk pasażeraskich w regionie.
Odpowiedź UMWM
Odpowiedź wydaje się zawierać elementy fałszywe, jest to w mojej opinii fake news. Redakcja nie ma wiedzy by istniały okoliczności prawne bądź finansowe na które powołują się osoby udzielające odpowiedzi. Naprawa zniszczonego pasa niekoniecznie musi być kosztowna, zresztą jej koszt jest nieznany, nie określono go. Prawo nie blokuje zaś władzom regionu inwestycji w lotnisko które odciążyłoby pobliski zatłoczony port lotniczy Warszawa- Modlin z ruchu general aviation, biznesowego czy sportowego, poprawiając bezpieczństwo i komfort operacji lotniczych:
Samorząd Województwa jest aktywnym udziałowcem lotniska Warszawa/Modlin. Nie mamy możliwości prawnych ani finansowych partycypować w rozbudowie lotniska, o które Pan pyta.
Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka
ds. Komunikacji Zewnętrznej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
--
Redakcja odpowiedziała:
Z uwagi na to że nie mam pewności czy ma Pani pełnomocnictwo zarządu do odpowiedzi na petycje doń kierowane, prosze o udokumentowanie, że jest Pani uprawniona do odpowiedzi [na petycję] ponieważ standardowo powinno to mieć formę uchwały zarządu WM, czego nie dotrzymano.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
(..)
Tor bocznicowy, prowadzący do byłych magazynów wojskowych, nie jest linią kolejową i nigdy nie był zarządzany przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Bocznica kończy się około 1,5 km od lotniska i jest aktualnie w prywatnych rękach. Wobec tego nie mamy żadnych podstaw, aby decydować o możliwości reaktywacji bocznicy, czy jej przeznaczeniu.
Pozdrawiam
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Jak podaje czasopismo ZBS w numerze 95, na początku r. 2018-tego wyłania się obraz silnego spadku przewozów pasażerskich "z opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego statystyk przewozowych za pierwsze miesiące bieżącego roku. W styczniu, lutym i marcu 2018 r. koleją zrealizowano w sumie 72,2 mln podróży. Dla porównania, liczba przejazdów koleją w pierwszym kwartale w 2017 r. wyniosła 75,7 mln. Ponadto miesięczne wyniki za luty i marzec 2018 r. są gorsze od wyników uzyskanych w tych miesiącach nie tylko w 2017 r., ale także i w 2016 r."
Spadek i stagnacja wielkości przewozów pasażerskich koleją w Polsce w latach 1990- 2016
1990: 789,9 mln pasażerów
2008: 292,2 mln pasażerów
2009: 283,3 mln pasażerów
2010: 261,8 mln pasażerów
2011: 264,1 mln pasażerów
2012: 273,9 mln pasażerów
2013: 270,4 mln pasażerów
2014: 269,1 mln pasażerów
2015: 280,3 mln pasażerów
2016: 292,5 mln pasażerów
dane: UTK i inne źródła
2000 360,7 mln pasażerów2005 257,6 mln pasażerów
2008 292,7 mln pasażerów
2010 262,3 mln pasażerów
2012 274,4 mln pasażerów
2014 269,1 mln pasażerów
2017 303,6 mln pasażerów
dane: czasopismo ZBS, nr 95
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do resortu MI.
Proszę o potwierdzenie informacji :
resort infrastruktury działając wbrew interesowi publicznemu a w interesie monopolisty, w celu obrony jego dominującej pozycji rynkowej, nie zgodził się na przekazanie linii kolei Jelenia Góra - Bolesławiec p. Lwówek Śl. ze zm. kierunku w miejscowości Zebrzydowa na której prędkość ograniczono do 10 km/h (na 3 odcinkach o łącznej dł. 13,5 km) i nie tenże resort nie zamierza jej naprawić co najmniej do końca następnej kadencji i nie wyraził zgody na uzwględnienie jej naprawy w programie KPK.
Resort MI odmówił przekazania majątku samorządowi województwa dolnośląskiego „ze względu na jej niezbędność do prowadzenia statutowej działalności przez PKP PLK". Wg mojej wizji lokalnej - której wynik przesłałem MI, linia była zardzewiała, od dawna nie odbywał się na niej jakikolwiek ruch pociągów o czym świadczyła ilość rdzy na szynach nie mających żadnych śladów ich jednokrotnego choćby używania od dość dawna. Z wizji lokalnej wynika że resort MI podał fałszywą informację celem wprowadzenia opinii puiblicznej w błąd, a intencje MI mogą być inne niż deklarowane, na co wskazuje korespondencja MI dowodząca że resort ten dąży do likwidacji linii kolei w tym regionie kraju, np. linii 371.
Zachodzi prawdopodobieństwo że linia podmiejska kolei z Jel. Góry do Bolesławca na odcinku do Zebrzydowej jest przygotowywana do kradzieży złomu przez żyjąca z tego procederu spółkę PKP S.A., która pozyskała ok. 1 mld PLN z rozbiórki ok. 10 tys. km torowisk kolei na terenie jurysdykcji RP, a resort MI ułatwia procedcer kradzieży złomu przez tą spółkę państwową na niekorzyść mieszkańców tejże jurysdycji którym ukradziono infrastrukturę o wartości szacunkowej (mój intelligent guess na podstawie kosztów jej odtworzenia) ok. 40 000 000 000 000 PLN
Przekazany innemu zarządcy torowisk miałby zostać odcinek z Jeleniej Góry do Zebrzydowej, ale MI to zablokowało. Budowa kolejowej łącznicy pozwalającej ominięcie Zebrzydowejh umożliwiłaby podróz z Jel. Góry do Bolesławca bez zm. kierunku jazdy. PKP PLK odmówiła realizacji budowy łącznicy czy tez remontu linii i prezentuje strategię psa ogrodnika. Ma w tym pełne poparcie resortu MI.
(na podst. ZBS nr 95)
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
list redakcji do Biura Prasowego Woj. Mazowieckiego, po tym jak rzecznik woj. mazowieckiego juz ponad 2 lata odpowiada na pytania prasowe dot. portu lotn. Radom:
Do:Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Szanowna Pani/ Pan,
Lotnisko znajduje się na terenie Województwa Mazowieckiego.
Pisze Pani/ Pan "Bardzo proszę o kierowanie pytań w tej sprawie do nich. "- ta odpowiedź to chyba żart albo fake news. Proszę zaniechać udzielania takich odpowiedzi w ktorych żądają Państwo by ktoś inny odpowiadał na pytania które są wyłącznie w ich kompetencji.
To Państwo odpowiadają za sieć lotnisk na terenie swego województwa. Zgodnie z kompetencjami i wykładnią jaką przesłało MI, zwracam się do właściwego urzędu. To że ktoś sie wypowiada w mediach na dany temat, nic nie wnosi do sprawy Państwa obowiązku odpowiedzi na te pytania, zwłaszcza że dotyczą one wyłącznie Państwa kompetencji tj. regionalnego połączenia transportowego na owe lotnisko
Proszę o odpowiedzi na pytania.
Proszę o podpisywanie korespondencji imieniem i nazwiskiem jej autora.
Pozdrawiam
Z jakiego powodu MI utrzymuje monopol w dziedzinie kolei dalekobieżnej? Próbowałem kupić bilet na pociąg dalekobiezny online i bylo to niemożliwe. Blad zglosilem przewoźnikowi monopoliscie ale nie odpowiedział. Na dworcu w Zielona Góra w kolejce o godz. 15 po bilety kolejowe stało ok. kilkadziesiąt do stu osób. Tylko ok.10-15 % mogło kupić bilety bez dodatkowych opłat u konduktora na czas.
W pociągu pozajmowane były także miejsca stojące i ludzie stali już na starcie pociągu.
Ludzie klocili się o miejsce stojące nawet. Ktoś próbował zająć miejsce przy oknie gdzie stałem a potem powiedział "to już takie miejsca są pozajmowane?".
Z jakiego powodu MI utrzymuje monopol zmuszając np. mnie do podróży od 15-tej do 22-giej w pozycji stojącej? Czy celem MI jest aby ludzie jeździli samochodami osobowymi zamiast pociągiem? Ile osób wytrzyma 7 godzin podróży na stojąco? Pociąg w dodatku się opóźnił.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
From:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serwerze lot.pl>Date: 2018-05-05 11:15 GMT+02:00
|
LOT WŁĄCZA DO FLOTY DZIESIĄTEGO DREAMLINERA. NOWY BOEING 787-9 POLECI DZIŚ Z PASAŻERAMI DO TORONTO
Warszawa, 5 maja 2018 r. – Dreamliner 787-9 zarejestrowany jako SP-LSB wylądował w Warszawie po locie z lotniska Paine Field obok Seattle. Odrzutowiec zabiera na pokład 294 pasażerów, o 42 więcej niż mniejsza wersja 787-8. Samolot dołączył do dziewięciu Dreamlinerów dwóch wersji wykorzystywanych obecnie przez LOT. Przewoźnik czeka na dostawy zakontraktowanych kolejnych pięciu maszyn tego typu
Everett obok Seattle w stanie Waszyngton, skąd przyleciał samolot zamówiony przez LOT, to fabryka Boeinga, w której montowane są samoloty szerokokadłubowe, m.in. B787 Dreamliner. Ten o numerach SP-LSB wyleciał z obsługującego ją lotniska Paine Field wczoraj po godz. 16 czasu miejscowego. Na Lotnisku Chopina wylądował dziś przed południem po ponad 9,5 godz. podróży.
Nowy Dreamliner LOT-u poleci dziś w pierwszy rejs z pasażerami o godz. 17:05 z Warszawy do Toronto (nr rejsu LO45). Docelowo będzie wykorzystywany przez przewoźnika także na trasach do Nowego Jorku i Chicago. Pierwszy Dreamliner - w ramach tego kontraktu z firmą leasingową ACG - został dostarczony pod koniec marca i obsługuje dziś trasę Warszawa-Chicago. Dostawy trzeciego są zaplanowane w połowie czerwca br., a czwartego w lutym 2019 r. Samoloty mają wozić pasażerów LOT-u na najbardziej popularnych trasach w Ameryce Północnej i Dalekiej Azji.
B787-9 ma prawie 63 metry długości, czyli jest o ponad sześć metrów dłuższy od każdego z ośmiu mniejszych 787-8 używanych przez LOT. „Dziewiątka" zabiera na pokład 294 pasażerów, czyli o 42 więcej niż „ósemka". Na pokładzie do wyboru są fotele trzech klas: > 24 w klasie biznes, które rozkładają się do płaskiego łóżka (o sześć więcej względem mniejszej wersji) > 21 w ekonomicznej premium ze zwiększonym o kilkanaście centymetrów odstępem między fotelami (ich liczba się nie zmieniła) > 249 w ekonomicznej (o 36 więcej niż w B787-8). Konfiguracja siedzeń w większych Dreamlinerach pozostaje taka sama jak w B787-8, czyli: > 2-2-2 w klasie biznes > 2-3-2 w ekonomicznej premium i 3-3-3 w ekonomicznej.
W nowym Dreamlinerze wszystkie fotele są wyposażone w gniazdko elektryczne, port USB i indywidualny system rozrywki pokładowej. Dla wygody pasażerów w B787-9 znajduje się dodatkowa toaleta specjalnie dla pasażerów podróżujących w klasie ekonomicznej premium. Podobnie jak w mniejszym modelu producent zastosował oświetlenie typu LED i zaciemniane elektrofotochromatycznie okna, których zadaniem jest minimalizowanie efektu tzw. jet-lagu.
Z danych Boeinga wynika, że B787-9 w porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się niższym zużyciem paliwa w przeliczeniu na pasażera - czyli jest oszczędniejszy i bardziej ekologiczny. Zasięg nowego samolotu 787-9 w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km, czyli o ok. 700 km więcej od wersji 787-8.
Ponad 50 proc. masy Dreamlinera stanowią kompozyty, czyli tworzywa sztuczne wzmocnione włóknem węglowym. To materiał znacznie bardziej wytrzymały, za to lżejszy od aluminium, co przekłada się na zmniejszenie masy samolotu, wydłużenie jego zasięgu i obniżenie spalania paliwa. Kompozytowa konstrukcja kadłuba umożliwia też utrzymywanie wyższego niż w innych maszynach pasażerskich ciśnienia w kabinie i większej wilgotności powietrza. Dlatego Dreamliner oferuje wyższy komfort niż konkurencyjne maszyny dostępne na rynku.
LOT jest pierwszą linią lotniczą w Europie, której flota dalekiego zasięgu w całości opiera się na Dreamlinerach. Dzisiaj przewoźnik posiada ich w swojej flocie dziewięć, a po zakończeniu dostaw w ramach kontraktu z ACG ich liczba zwiększy się do 12. Ale to nie koniec. W kwietniu LOT podpisał umowę z Avolon Aerospace Leasing Limited na leasing operacyjny trzech kolejnych B787-9. Ich dostawy są zaplanowane na maj 2019 r. (dwa egzemplarze) i październik 2019 r. (jeden). Umowy leasingowe zostały zawarte na 12 lat.
Pod koniec 2019 r. LOT będzie więc dysponował łącznie 15 Dreamlinerami w dwóch wersjach (787-8 i 787-9). Obsługują one połączenia dalekodystansowe: z Warszawy do Nowego Jorku (JFK i Newark), Chicago, Los Angeles, Toronto, Seulu, Tokio i Pekinu, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Od połowy maja zaczną latać z Warszawy do Singapuru.
Oprócz nowych Dreamlinerów LOT oczekuje też na dostawę kolejnych czterech z sześciu zamówionych Boeingów 737 MAX 8 do obsługi tras średniego zasięgu oraz pięciu z sześciu zamówionych Embraerów 195 dla połączeń europejskich. Do floty LOT-u dołączą też w tym roku dwa dodatkowe Bombardiery Q400, które będą latały na trasach regionalnych. Równolegle LOT negocjuje możliwość pozyskania kolejnych samolotów szeroko- i wąskokadłubowych.
Rozwój floty jest jednym z elementów konsekwentnie realizowanej strategii rentownego wzrostu, która zakłada, że do 2020 roku LOT będzie przewoził ponad 10,5 mln pasażerów. Na razie LOT transportuje na swoich pokładach prawie 7 mln pasażerów rocznie przy pomocy 54 nowoczesnych samolotów. | | | |
|
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do PPL
Proszę o informację jakie plany ma PPL w związku z planowaną modernizacją dworca lotniczego w Babimoscie. Czy poczekalnia powiekszy się? Co z kioskiem lub miejscem gdzie kiedyś sprzedawano slodycze i hotdogi? Czy pojawią się dodatkowe bramki aby w razie wypadku port mógł przejąć część ruchu z pobliskiego odległego o 170 km miasta Berlin które liczy z przedmieściami ok. 4, 5 mln ludności?
Jakbym ja planował taką modernizację to postawiłbym na dostosowanie tego dworca do maksymalnie mozliwej przepustowości.
Port ten ma najniższą przepustowośc -150 tys. pax rocznie, i najmniejszą poczekalnię w kraju.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
List do Radosław Witkowski, Szanowny Pan Prezydent Miasta Radom
Pisze Pan: "jednakże w chwili obecnej realizacja takiej inwestycji przez Gminę Miasta Radomia byłaby niemozliwa ze względów finansowych"- odnosząc się do zaproponowanego przywrócenia połączeń z Warszawy na lotnisko Radom.
Drogi Panie:
Pamętam absurdalną scenę.
W Krakowie także była bocznica kolei na lotnisko, także nie dochodziła do samego lotniska, ale do pobliskiej jednostki wojskowej.
Linię uruchomiono byle- jak, na łapu capu i pospiesznie. Było to działanie prowizoryczne do tego stopnia, że uruchamiając tą linię zapomniano poinformować żołnierzy na warcie w jednostce wojskowej i gdy nadjechał rano pierwszy pociąg z pasażerami - ci nie mając pozolenia, szynobusu nie wpuścili pociągu przez bramę płotu. Było to wesołą sensacją dnia w polskich mediach ponad dekadę temu.
Dziś linię w Krakowie na lotnisko- zelektryfikowano, przebudowano z jednego toru na dwa tory, przedłużono do samego terminalu.
Pan twierdzi że Pana gmina nie ma pieniędzy, lecz ja utrzymuję że uruchomienie kolei na lotnisko na zasadzie tymczasowej, prowizorycznej- jest możliwe. Nie wymaga wielkich nakładów.
Proponuję by Pana urząd podjął negocjacje z jednostka wojskową by żołnierze sami naprawili przystabnek przy lotnisku i zapewnił materiały starouzyteczne, np. stare płytki chodnikowe na ten cel.
Proponuję tez by władze miasta w porozumieniu z jednostką wojskową zorganizowały materiały staroużyteczne np. podkłady czy szyny, i by żołnierze sami wlasnoręcznie poprawili stan swojego odcinka torowiska do lotniska.
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
University of Grunberg (Zielona Góra) announced its English-language offer for the 2018/2019 period.
Studies in English in Grunberg
http://rekrutacja.uz.zgora.pl/strona-glowna/studies-in-english/
First-cycle programmes
Environmental Protection
Computer Science and Econometrics
Mathematics
Physics
Second-cycle programmes
Management and Production Engineering
Computer Science and Econometrics
Mathematics
Physics
submitted by:
Ewa Sapeńko
Rzecznik prasowy
Uniwersytetu Zielonogórskiego
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do MZK Zielona Góra, PKP PLK
Zechcę zauważyć że osoba która przyjeżdża koleją do Ziel. Góry, odnosi wrażenie że komunikacja miejska w okolicy dworca już nie funkcjonuje całkiem. Nie ma żadnych kartek, wywieszek, że dokonano kompletnych i całkowitych zmian w sieci przystanków w okolicy. Brak jest nawet informacji, którędy dojść do centrum, podczas gdy przejście dawną trasą (ulicą Dworcową) z walizką na kółkach praktycnie nie jest możliwe, bo tą walizkę należy nieść z powodu braku utw. nawierzchni którą zdjęto całkiem.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.