W liście jaki w odpowiedzi na petycję uzyskała redakcja, p. Maciej Król odpowiada iż zarząd woj. lubuskiego stoi na stanowisku iż lotnisko w Żaganiu k. Żar nie będzie prez ten urząd odtworzone i twierdzi że urząd UMWL nie odpowie na dalsze wnioski kierowane do UMWL przez wydawcę o odtworzenie/ naprawę lotniska.
Od:
Maciej Król Data: 14 maja 2018 10:03
Temat: Fwd: Petycja do Szanowni Państwo Członkowie Zarządu woj. lubuskiego
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pana e-mail z dnia 19.04.2018r. w sprawie zatrzymania likwidacji największych lotnisk województwa lubuskiego w imieniu Dyrektora Departamentu Infrastruktury i Komunikacji przesyłam stanowisko Urzędu Marszałkowskiego WL w niniejszej sprawie.
Szanowny Panie Fularz,
W odpowiedzi na Pana e-mail z dnia 19.04.2018r. skierowany do Radnych Sejmiku WL i Członków Zarządu WL w sprawie petycji dotyczącej nieistniejącego powojskowego lotniska w Tomaszowie k. Żagania informuję, że Województwo Lubuskie (WL) nie było stroną w sprawie podjęcia decyzję o likwidacji byłego powojskowego lotniska w Tomaszowie koło Żagania. Decyzję nr XVIII/127/16 z dnia 13.09.2016r. o likwidacji ww. lotniska podjął samorząd i rada gminy Żagań. W związku z powyższym petycję w sprawie cofnięcia niniejszej decyzji i dalszych działań związanych z odtworzeniem części tego lotniska proszę kierować do samorządu Gminy Żagań.
Odnosząc się do Pana akcji społecznej na rzecz zatrzymania likwidacji największych lotnisk WL zaadresowanej do Członków zarządu WL i Radnych Sejmiku WL pragnę przekazać, że:
1/ Jak już wielokrotnie pisemnie Panu przekazywano, WL czy też Urząd Marszałkowski WL (UMWL) zgodnie z Ustawą Prawo o Ruchu Drogowym - nie było i nie jest właścicielem WORD Zielona Góra. Tym samym samorząd WL nie ma prawa i nie jest to jego prerogatywą, aby w jakikolwiek sposób wpływać na samoistne i autonomiczne decyzje właścicielskie kierownictwa WORD Zielona Góra w sprawie kupowania lub przejmowania nieruchomości w związku z prowadzeniem własnych zadań statutowych WORD, w tym przypadku również - Ośrodka Doskonalenia Jazdy na części terenu po byłym nieistniejącym już ww. lotnisku.
2/ WL i Sejmik WL w wielokrotnie kierowanej do Pana korespondencji przekazywał informacje o braku ustawowej możliwości zaangażowania się Samorządu WL i UMWL w działania związane z budową lotnisk aeroklubowych i innych, które miałyby służyć prywatnym właścicielom General Aviation (GA). Jednocześnie ponownie podkreślam, że polskie prawo (z wielu względów) nie dopuszcza wykonywanie lotów pasażerskich również z lotnisk aeroklubowych czy o ograniczonej certyfikacji w ramach tz. Komercyjnego Sytemu Transportu Małymi Samolotami, a o takich można jedynie rozważać w przypadku odtworzenia części nieistniejącego ww. lotniska.
Na marginesie dodam, że ww. uwagi i wyjaśnienia oraz brak jakiejkolwiek infrastruktury lotniczej o ograniczonej certyfikacji lub tzw. lądowiska w Tomaszowie koło Żagania powoduje, że jakiekolwiek dywagacje i propozycje dotyczące utworzenia przewozów lotniczych z Tomaszowa - w takiej sytuacji - są nie na miejscu i wręcz satyryczne.
3/ Zgodnie ze Strategią Rozwoju Transportu WL oraz Planem Zagospodarowania Przestrzennego WL oraz innymi dokumentami strategicznymi dotyczącymi obszaru oddziaływania Polski zachodniej - nie przewiduje się i nie planuje się jakichkolwiek działań WL w zakresie odtworzenia ww. lotniska. Opinia w tej sprawie została m.in. już Panu przekazana pismem z Sejmiku WL i w wielokrotnej korespondencji z UMWL oraz Spółki Lotnisko Zielona Góra/Babimost (Spółka).
4/ W związku z powyższymi wyjaśnieniami i informacjami, naszym zdaniem - Pana żądanie o doposażenie ww. nieruchomości, która nie jest czynnym lotniskiem w pomoce nawigacyjne jest nieuzasadnione, dalece niegospodarne i niewłaściwie zaadresowane. Proszę w przyszłości, tylko realne i uzasadnione żądania dotyczące poprawy bezpieczeństwa w ruchu lotniczym kierować bezpośrednio do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w Warszawie.
5/ W zakresie planów biznesowych dla niniejszej nieruchomości po byłym lotnisku w Tomaszowie k. Żagania, WL - jak wspomniano wyżej - nie przewiduje własnych inicjatyw gospodarczych. Nie planuje się również zmian dokumentów planistycznych czy strategicznych o zasięgu wojewódzkim w celu zmiany przeznaczenia niniejszej nieruchomości pod działalność lotniskową. Nadmieniam, że na terenie po byłym ww. lotnisku funkcjonują już przedsięwzięcia prywatnego biznesu. Prośby, o poszukiwanie dalszych inwestorów gospodarczych dla tej nieruchomości, proszę kierować do lokalnych władz samorządowych, organizacji gospodarczych lub agencji rozwoju lokalnego.
6/ Petycje o utworzenie na terenie po byłym ww. lotnisku w zakresie działalności aeroklubowej lub szkoleniowej, czy też prywatnej bazy lotnictwa GA proszę kierować bezpośrednio do samorządu gminnego lub do Aeroklubu Polskiego, ośrodków zajmujących się szkoleniem pilotów, czy też do prywatnego biznesu, który jest zainteresowany inwestycjami związanymi z odtworzeniem niniejszego lotniska.
7/ Odwoływanie się i żądanie działań ze strony Samorządu WL o utworzenie lotniska o ograniczonej certyfikacji w Tomaszowie k. Żagania, tak jak wspomniano wyżej oraz we wcześniejszej korespondencji, nie jest statutowym działaniem samorządu wojewódzkiego i nie należy do jego prerogatyw. Jednocześnie osoby prywatne, organizacje gospodarcze, prywatne firmy czy jednostka samorządu gmino-miejskiego poprzez swoje działania związane z działalnością gospodarczą mogą wypełniać tego typu zadania i prowadzić własne działania i inicjatywy związane z uruchomieniem w tej okolicy własnego lądowiska lub lotniska o ograniczonej certyfikacji.
Podsumowując informuję, że Pana petycja przekazana e-mailem w dniu 19.04.2018r. dotycząca cofnięcia decyzji o likwidacji lotniska w Tomaszowie k. Żagania, odtworzenia i rozbudowy infrastruktury nieistniejącego niniejszego lotniska, uruchomienia stałych połączeń lotniczych do Warszawy lub innych portów lotniczych uważamy za niewłaściwie zaadresowaną. Ze względu na ww. wyjaśnienia oraz mając na względzie wcześniej przekazane korespondencyjnie Panu informacje i odpowiedzi ze strony Samorządu WL, Sejmiku i UMWL Pana petycję dotyczącą nieistniejącego lotniska w Tomaszowie koło Żagania pozostawiany bez dalszego procedowania.
Jednocześnie uważamy i informujemy, że wyjaśnienia, materiały i informacje, które Pan otrzymał z Sejmiku WL, UMWL oraz Spółki w okresie kilkunastu ostatnich miesięcy wyczerpują w całym zakresie tematykę reaktywacji byłego lotniska w Tomaszowie k. Żagania, i tym samym Sejmik WL, UMWL i Spółka nie będą w przyszłości udzielały informacji w tym zakresie Panu oraz organizacjom, agencjom i wydawnictwom z Panem powiązanych.
Z up. Marszałka Województwa
Sławomir Kotylak
Dyrektor DG w UMWL
Pozdrawiam
Maciej K. Król
Prezes Lotnisko Zielona Góra/Babimost sp. z o.o.
i Główny Specjalista ds. Lotnictwa UMWL
Departament Infrastruktury i Komunikacji(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Skoro linia kolei z Poznania p. Wrześnię do Warszawy jest nieczynna, dlaczego PKP Intercity nie uruchomi połączeń Poznań - Kalisz-Sieradz-Łódź -Warszawa?Odpowiedź:
Pokonanie trasy przez Łódź jest o minimum godzinę dłuższe, niż obecnej trasy pociągów (przez Kutno, Inowrocław Rąbinek, Gniezno). Podczas prac nad nowym rozkładem jazdy trasa przez Łódź będzie ponownie analizowana.
Pozdrawiam
Marta Ziemska
Biuro prasowe PKP Intercity
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
W związku z nieukończeniem w terminie prac związanych z modernizacją posterunku Warszawa Włochy od dnia 14.05.2018 wystąpią na węźle warszawskim utrudnienia w ruchu pociągów. Od dnia 06.05.2018 działa Regionalny Zespół Zarządzania Kryzysowego w PKP PLK w celu opracowania tymczasowej awaryjnej organizacji ruchu i minimalizacji opóźnień. Nadal nie ma możliwości przejścia przez posterunek Warszawa Włochy liczby pociągów zaplanowanej od dnia 08.05.2018.
Wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu pociągów na linii Warszawa - Skierniewice (odcinek Warszawa - Grodzisk Mazowiecki) i Warszawa - Łowicz Główny (odcinek Warszawa - Błonie). Niektóre pociągi na wskazanych odcinkach zostały odwołane, bądź kursują w skróconej relacji. Wprowadzono dodatkowe zatrzymania pociągów PKP IC. Łącznie odwołanych zostaje 7 pociągów w całej relacji, 2 pociągi będą kursować w skróconej relacji,
Zarządzone zostało nadzwyczajne wzajemne honorowanie biletów KM, IC na odcinku Warszawa - Skierniewice i Warszawa - Łowicz Główny.
Szczegółowy wykaz zmian w załączeniu. Zmiany obowiązują w okresie 14-18.05.2018.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
do Prezydenta Miasta Toruń
Co z tym dworcem? Czemu jest tak zaniedbany? Lata temu mnie Pan poprosił o jakieś opracowanie dot. toruńskich dworców. Mimo kilkunastu lat, nic się nie stało.
Dużo podróżuję po Europie,. Wg mnie ten dworzec w wielu krajach byłby zamknnięty bo jest pułapką dla niepełnosprawnych , a osoby na wózkach nie dostaną się na peron ani nie mają szansy go opuścić.
W dodatku jest ślad po likwidacji jednego z torów i peronu o str. wschodniej. Czy będzie on odbudowany? W centrum miasta Torunia powinien być wg mnie tor odstawczy, końcowy. Zwłaszcza że dalej, w kierunku Torubnia Wschodniego, jest wąskie gardło i odcinek jednego toru. Sądzę że część pociągów mogłaby kończyć/ zaczynać bieg na st. Toruń Miasto gdyby ten tor odtworsono/ naprawiono.
Pozdrawiam,.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
-- wg
koleo.pl,
https://koleo.pl/najpopularniejsze-polaczenia-kolejowe__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do Pkp PLK
Chciałem pojechać pociągiem z Poznania Gł. do Zielonej Góry w tej chwili. Na wyświetlaczach elektronicznych o kolorze tła niebieskiego podano peron odjazdu jako peron IV a na wyswietlaczach o żółtym kolorze tła peron odjazdu podano jako I.
Spotkałem gromadkę dresiarzy przy wyświetlaczu elektronicznym o żółtym kolorze tła i powiedziałem im że jak chcą jechać do m. Zielona Góra to ten wyświetlacz podaje błędne informacje o peronie odjazdu i godzinie przyjazdu do stacji docelowej. Ta informacja też miała dwa różne warianty w zależności od rodzaju tablicy. Oni zaczęli sprawdzać i znaleźli ten sam błąd co ja.
Skąd są te dane? Czemu są niespojne? Czemu PKP PLK wprowadza podróżnych w błąd?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Skoro linia kolei z Poznania p. Wrześnię do Warszawy jest nieczynna, dlaczego PKP Intercity nie uruchomi połączeń Poznań - Kalisz-Sieradz-Łódź -Warszawa?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
List do Pkp Intercity
Jadę pociągiem ic. W pociągu jest toaleta z elektrozaworem działająca w obiegu zamkniętym. W innych krajach europejskich widziałem zakaz wrzucania tam podpasek, ręczników z tego zielonego papieru czy nawet całe listy produktów ktorych do owych toalet wrzucać nie można.
W PKP Intercity tego nie ma.
W Państwa pociągu był tylko nalepiony piktogram z zakazem wrzucania do owej toalety:
Kubków po napojach
Ogryzków jabłek.
Ludzie wg mnie nie są aż tak inteligentni by rozumieć bez napisów co może zapchac elektrozawor w toalecie prózniowej. Wg mnie opis byl niepełny, piktogram był kompetnie nietrafiony i mam wrażenie że jego autor nie wie czym najczęściej zapychają się owe zawory toalet. Czy to Państwo poprawią aby oszczędzać trzpienie i cewki elektrozaworów?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Dziś przed południem z Portu Lotniczego Wrocław wystartował pierwszy rejs linii Ryanair do Aten. To jedna z 10 nowości w letnim rozkładzie lotów ze stolicy Dolnego Śląska i zarazem drugi, po Krecie Chania, grecki kierunek przewoźnika. Łącznie tego lata pasażerowie mają do wyboru aż 85 kierunków z wylotem z Wrocławia.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2wtOzu8
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 11 maja 2018 r.
Informacja prasowa
Z Wrocławia do Aten. Ruszyło nowe połączenie
Dziś przed południem z Portu Lotniczego Wrocław wystartował pierwszy rejs linii Ryanair do Aten. To jedna z 10 nowości w letnim rozkładzie lotów ze stolicy Dolnego Śląska i zarazem drugi, po Krecie Chania, grecki kierunek przewoźnika. Łącznie tego lata pasażerowie mają do wyboru aż 85 kierunków z wylotem z Wrocławia.
Ateny to jedna z najbardziej atrakcyjnych i najczęściej odwiedzanych stolic Europy. Pasjonująca starożytność na wyciągnięcie ręki, piękna pogoda i pyszne greckie jedzenie – wszystko to sprawiło, że pierwszy lot do Aten cieszył się ogromnym zainteresowaniem.
- Polacy kochają Grecję, jej urok i historię. Po popularnej Krecie, przyszedł czas na stolicę tego fascynującego kraju – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Loty do Aten jeszcze bardziej urozmaiciły listę słonecznych kierunków na południu Europy. Od tego sezonu pasażerowie mają do dyspozycji już kilkadziesiąt tanich połączeń m.in. do Włoch, Grecji, Portugalii oraz Hiszpanii, w tym również na Wyspy Kanaryjskie – dodaje.
Rejsy do Aten realizowane są w każdy piątek. W maju linie Ryanair oferują też trzy dodatkowe loty w poniedziałki (14, 21 i 28 maja). Ceny ułatwiają planowanie podróży – za lot w dwie strony w drugiej połowie czerwca zapłacimy niecałe 200 zł*.
Ateny to jedna z 10 regularnych nowości, które pojawiły się w letnim rozkładzie lotów wrocławskiego lotniska. Wśród nich są m.in. Faro i Porto w Portugalii, czarnogórska Podgorica, Kutaisi w Gruzji i Bari na południu Włoch. Już 26 maja w siatce lotów zadebiutują linie Air France, które po raz pierwszy zabiorą podróżnych na lotnisko im. Charles'a de Gaulle'a w Paryżu. To największy we Francji i jeden z najważniejszych na świecie portów lotniczych, umożliwiający dogodne planowanie nawet najdalszych podróży.
* 188 zł – cena za lot z liniami Ryanair od 8 do 15 czerwca z bagażem podręcznym, aktualna na dzień 10 maja 2018 roku.
Kontakt dla mediów:
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Poniższy tekst nie odpowiada stanowi faktycznemu. Samorządy zleciły i otrzymały studium nt. propozycji nowych przystanków kolei na tej trasie. PKP PLK wg mojej wiedzy nie brały w tym udziału.
Od: Szalacha Dorota
Data: czwartek, 10 maja 2018
(...) PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wspólnie z samorządami przeanalizują i rozpatrzą możliwości oraz zasadność ewentualnej budowy dodatkowych przystanków na linii nr 99, na odcinku Nowy Targ – Zakopane. Zakres zaplanowanych działań inwestycyjnych na linii nr 99 został określony w oparciu o analizy na etapie studium wykonalności. Wcześniejsze analizy nie wykazywały konieczności budowy dodatkowych przystanków na odcinku Nowy Targ – Zakopane.
PLK zrealizują inwestycje za 330 mln zł na linii nr 99 Chabówka - Zakopane. W marcu br. podpisano umowę z wykonawcą na zaprojektowanie i wykonanie prac. Efektem inwestycji będzie min. dodatkowy przystanek w Chabówce a na trasie 12 zmodernizowanych stacji
i przystanków. Dzięki wymianie torów, przebudowie wiaduktów, mostów i przejazdów kolejowo-drogowych w ramach przedsięwzięcia, będą szybsze i bezpieczniejsze podróże.
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
From: Adam Fularz
Sent: Monday, May 7, 2018 1:48 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na
plk-sa.pl>
Subject: Pytania zakopane
Czy planowane są nowe przystanki kolejowe na odcinku Nowy Targ do Zakopane?
Pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Biuro Prasowe <biuro.prasowe na
zakopane.eu>
Data: 7 maja 2018 13:09
Temat: RE: pytanie
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie,
Decyzje w tej sprawie podejmuje PKP, proszę zatem o skierowanie pytania do Spółki.
Z poważaniem,
Agata Pacelt-Mikler
Biuro Komunikacji Społecznej i Promocji/
Współpraca z miastami partnerskimi
Urząd Miasta Zakopane
ul. Kościuszki 13
34-500 Zakopane
From: Adam
Sent: Monday, May 7, 2018 11:44 AM
To: biuro.prasowe na
zakopane.euSubject: pytanie
Czy planowane są nowe przystanki kolejowe na odcinku Nowy Targ- zakopane?
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
do Szanowna Pani/ Szanowny Pan Prezes
PAP S.A.
Szanowni Państwo,
Zgodnie z rozmową telefoniczną z dzisiaj, przesyłam propozycje.
Proponuję wspólne uzgodnienie i ustalenie listy kampanii społecznych na lata 2018/2019;. Przesyłam pierwszą listę tych kampanii- są one pogrupowane w działy tematyczne.
W roku 2018 Agencja Prasowa Merkuriusz Polski proponuje PAP wspólne zorganizowanie takich kampanii odnośnie tematyki transportu:
- - kampanię społeczną "Pora na koleje miejskie" celem popularyzacji w Polsce idei wykorzystania sieci kolejowych do tworzenia usług wzorowanych na niemieckich systemach s-bahn. W Niemczech takich systemów jest ok. 20-tu, w Polsce generalnie jest ich brak lub są w zupełnych powijakach. Sam jedn system S-bahn w Berlinie przewozi rocznie więcej pasazerów niż wszystkie koleje w Polsce razem wzięte, w całym kraju. Poprzednim razem AP Merkuriusz Polski prowadził taką kampanię roku 2002, aż 17 lat temu. Odnisła ona niewielkie efekty (np. propagowano pomysł na system SKM w Warszawie, którego zaczątek już obecnie działa).
- - kampanię "Postawmy na rower" celem popularyzacji budowy dróg rowerowych. W Polsce udział tr. rowerowego jest ok. 10-krotnie mniejszy niż w holenderskim Groeningen.
- - kampanię społeczną przeciwdziałającą rozbiórkom linii kolei dla zinstytucjonalizowanej kradzieży złomu. W Polsce problemem jest proceder kradzieży złomu przez żyjącą z tego procederu spółkę PKP S.A., która pozyskała ok. 1 mld PLN z rozbiórki ok. 10 tys. km torowisk kolei na terenie jurysdykcji RP, a resort MI ułatwia procedcer kradzieży złomu przez tą spółkę państwową na niekorzyść mieszkańców tejże jurysdycji którym ukradziono infrastrukturę o wartości szacunkowej (mój intelligent guess na podstawie kosztów jej odtworzenia) ok. 40 000 000 000 000 PLN
- - kampanię społeczną przeciwdziałającą rozbiórkom lotnisk dla zinstytucjonalizowanej kradzieży płyt lotniskowych i gruntów lotnisk. Lotniska z pasami utwardzonymi nie są już potrzebne na prowincji Polski- spotyka je podobny los jak lokalne linie kolejowe. W Chojnej pas startowy rozdzielono na pół i jedną część sprzedano na inne cele niż lotnicze, mimo że jest to w okolicy Berlina i sporo firm dowiadywało się o możliwość użytkowania całego lotniska. W Rostkach dawne betonowe lotnisko- Flughafen Rostken- zarosło trawą i lasem. Mimo że to jest blisko Podlasia gdzie aktualnie w ogóle jest brak lotnisk z utwardzonymi pasami. W Orzyszu przy granicy rosyjskiej na środku pasa startowego rosną drzewa. Środek pasa jest od wielu lat uszkodzony. W Legnicy czy w Kołobrzegu lotniska są rozbierane dla zinstytucj. kradziezy gruntów. W Brzegu-Skarbimierzu lotnisko betonowe rozebrano. Podobne plany są w Szprotawie, Żaganiu. W Krzywej k. Bolesławca i w Stargardzie pasy startowe zabudowano mimo że w pobliu są większe miasta. Gdy jadę drogą Zielona Góra- Nowa Sól, między Niedoradzem i Otyniem stoi wielka reklama "sprzedaż płyt lotniskowych". Jak mniemam, pochodzą one z rozbiórki lokalnych lotnisk z utwardzonymi pasami na terenie woj. lubuskiego.
- - Kampanię społ. na rzecz wprowadzenia trasnportu publicznego w Polsce. W wielu regionach kraju oferta transportu zbiorowego zanikła. Wiele nawet średnich miast nie ma oferty komunikacji miejskiej. Rozkłady komunikacji regionalnej okazują się fikcją- kursy często nie są realizowane, bo przewoźnicy zbankrutowli a wywieszek nikt nie zdjął. Rozkłady jazdy w sieci Internet także często są nieaktualne. W miastach taich jak ożuchów dworce komunikacji autobusowej zlikwidowano całkiem. Ostatnio chciałem pojechać autobusem z Kożuchowa do Bolesławca i okazało się że po tym jak zlikwidowano dworzec autobusowy, brak jest w tym mieście nawet przystanku w kierunku południowym czy zachodnim, do miast Szprotawa, Bolesławiec etc.
d/w agencja prasowa NewsRm.Tv
kopie listu rozsyłam mediom branżowym
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.