Wnoszę o to by na spotkaniu członków zarządu województwa lubuskiego z marszałek Elżbietą Anną Polak na czele, z władzami Landu Brandenburgia, z premierem Dr Dietmarem Woidke na czele, w dn. 22 maja br. w niemieckim Guben, poruszono temat połączenia z Cottbus/ Chociebuż do Ziel. Góry (i dalej- np. do Leszna p. Wschowę, czy do Łodzi, przez Krotoszyn, Kalisz):
Co z połączeniem kolejowym z Cottbus przez Gubin do Ziel. Góry?
Mój list:
Szanowna Pani Marszałek,
Ostatnio byłem z wizytą w Świnoujściu. Kolej UBB odbudowała fragment linii kolejowej do Świnoujścia, pociągi z Niemiec kursują w sezonie letnim co 30 minut i są pełne pasażerów. Podobna linia- od lat nieczynna, to linia Zielona Góra- Gubin- Guben - (Cottbus).
Także tutaj, po remoncie infrastruktury możnaby przywrócic przedwojenną prędkośc 160 km/h. Pociąg z Zielonej Góry potrzebowałby zaledwie 30 minut aby dotrzeć do Guben. Mieszkańcy Zielonej Góry mogliby znależć zatrudnienie po stronie niemieckiej i codziennie dojeżdżać do pracy koleją. Pensje po stronie niemieckiej są ok. 4-rokrotnie wyższe. Proszę sobie wyobrazić, jak bardzo wzbogaciłoby się miasto Zielona Góra.
Zamknięcie tego połączenia kolejowego i fatalny stan infrastruktury to cios dla gospodarki Zielonej Góry. Miasto ongiś odległe o 30 minut od Guben koleją, jest dziś niedostępne, a podróż samochodowa jest jednak dłuższa.
Przed wojną na trasie do Guben jeździły ekspresy dalekobieżne, w takich relacjach jak Frankfurt nad Menem- Poznań czy Drezno- Poznań. I dziś te relacje byłyby możliwe, jednakże władze regionu wydają się być tym zupełnie nie zainteresowane. Nie podjęto żadnych negocjacji z kolejami niemieckimi Deutsche Bahn czy z polskim przewoźnikiem dalekobieżnym PKP Intercity nad przywróceniem takich połączeń. Nikt tez nie zwrócił się do Ministra Infrastruktury i Budownictwa o przywróćenie takich - ongiś tu kursujących- połączeń dalekobieżnych międzynarodowych. Stan torowiska jest zły, prędkości możliwe na tych torach są 2 do 3 razy mniejsze niż przed II wojną światową, kiedy to na całym odcinku Zbąszynek- Czerwieńsk- Gubin- Gubenprędkość techniczna pociągów wynosiła 160 kilometrów na godzinę.
Oglądając dawne rozkłady jazdy na tej trasie kolejowej, można odnieść wrażenie że cofamy się w czasie. Pociągi już nie kursują w ogóle, stan toru uniemożliwa pracującym dojazd z Zielonej Góry do miejsc pracy po stronie niemieckiej w ciągu 30 minut, co przecież było w przeszłości możliwe.
Czy potrafi sobie Pani wyobrazić, jak bardzo rozwinęłaby się gospodarka Zielonej Góry, gdyby mieszkańcy miasta mieli możliwość codziennych dojazdów do pracy po stronie niemieckiej? Świetny przykład to Świnoujście, gdzie mieszkańcy miasta przywożą euro zarobione za granicą.
Apeluję o podjęcie starań o przywrócenie połączenia kolejowego Zielona Góra- Cottbus przez Gubin, Guben a następnie o zapewnienie środków na przywrócenie na linii Guben- Czerwieńsk pierwotnej prędkości technicznej 160 km na godzinę.
Z wyrazami szacunku,
--
Adam FularzWydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
Odpowiedź:
Odpowiedzi nie udzielono mimo obowiązku zgodnie z ustawa o petycjach
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
do:
Rzecznik Prasowy UMWM
Co UMWM sądzi o pomyśle trasy linii kolei kolei pomijającej centrum aglomeracji w relacji podmiejskiej w aglomeracji warszawskiej?
Relacja proponowana: Tłuszcz- Mińsk Maz.
Berlińska Kolej Obwodowa Ringbahn całkowicie omija centrum miasta, mimo to jest obleganą linią aglomeracyjnej komunikacji. Ringbahn w Berlinie jest obsługiwana przez kilka linii kolei miejskiej. Kursują one w relacjach podmiejskich, niektóre w relacji dookólnej.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Petycja do UMWM
Wnoszę petycję o uruchomienie proponowanych w załącznikach połączeń kolejowych pasażerskich o charakterze poc. osobowych przyspieszonych typu ekspres regionalny, pomijających część stacji. W wielu aglomeracjach tego typu połączenia są bardzo popularne.
Berlińska Kolej Obwodowa Ringbahn całkowicie omija centrum miasta, mimo to jest obleganą linią aglomeracyjnej komunikacji. Ringbahn w Berlinie jest obsługiwana przez kilka linii kolei miejskiej. Tymczasem linie omijajjące centrum aglomeracji, linie decentralne, czy dookólne aglomeracji warszawskiej są jednak mało używane. Receptą jest wprowadzenie częstych połączeń dookólnych, obejżdżających aglomerację dookoła.
Krok taki wydaje się oczywistością w planowaniu polityki transportowej, także na Mazowszu. Wprowadzenie połączeń pasażerskich w relacji decentralnej czy dookólnej wydaje się być możliwe w mazowieckich realiach.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja informuje o złożonej petycji:
Petycja do UMWM
Wnoszę petycję o uruchomienie dwóch połączeń kolejowych pasażerskich o charakterze poc. osobowych przyspieszonych typu ekspres regionalny, pomijających część stacji. W wielu aglomeracjach tego typu połączenia są bardzo popularne. Propozycje połączeń załącza się.
--
Opis typu połączenia:
Ekspres Regionalny, czyli kolej za naszą granicą....
W prawie całych Niemczech pociągi osobowe przyspieszone to podstawa systemu komunikacji regionalnej. Kursują według taktowanego rozkładu jazdy (w wypadku Frankfurtu co 30 minut). Zazwyczaj mają za zadanie łączyć miasta 50- i 100- tysięczne z resztą sieci kolejowej. Stawiane są im dość wysokie wymagania: prędkość handlowa wyższa niż samochodu osobowego na tej trasie, klimatyzacja, fotele lotnicze, czystość i komfort (wszystko naturalnie w cenie biletu drugiej klasy), jeszcze wyższy komfort w klasie pierwszej. Noszą nazwy handlowe uosabiające wysoką prędkość handlową- na przykład na linii do Frankfurtu nad Odrą kursują pociągi oznaczone jako RegioExpress (RE). W objaśnieniach do systemu kolejowego DB można znaleźć informację, że RE ma stanowić "szybki produkt" łączący kolej dalekobieżną i regionalną w jeden system. Istotnie, pociągi tego typu mają wydłużone relacja i są pociągami osobowymi przyspieszonymi o bardzo wysokim standardzie. Ostatnio wracając z Magdeburga ekspresemregionalnym linii RE1 natknąłem się na zamontowane w wagonach bezprzedziałowych drugiej klasy ekrany ciekłokrystaliczne wyświetlające program telewizji pokładowej pociągu. System ten nazywa się InfoMobil Plus i ma zostać zastosowany we wszystkich pociągach osobowych przyspieszonych typu IRE i RE. Ekrany pokazują położenie pociągu na trasie, pogodę, zapowiedzi filmów w kinach, krótkie filmy krajoznawcze itd. Sprawdziłem, w całym składzie pociągu składającego się z dwupiętrowych nowoczesnych klimatyzowanych wagonów bezprzedziałowych drugiej i pierwszej klasy znajdowały się ekrany ciekłokrystaliczne. PKP jeszcze dzieli przepaść do osiągnięcia choćby zwykłej czystości w pociągu, nie wspominając o takich cudach jak telewizja pokładowa...
Oddzielną kategorię pociągów stanowią RegionalExpress (RE), również osobowe przyspieszone, ale o nieco niższym standardzie i krótszych relacjach. Kursują w stałych częstotliwościach- co 30 lub 60 minut łącząc większe ośrodki regionu. Ich rozkład jazdy wygląda dość interesująco- od jednego większego miasta do drugiego zatrzymują się na każdej stacji, a następnie nie zatrzymują się przez jakieś 50- 30 km, dzięki czemu osiągają wysoką prędkość, równą mniej więcej polskim pociągom pospiesznym. W wypadku Frankfurtu nad Odrą z dwóch pociągów na godzinę jeżdżących do Eisenhuettenstadt jeden zatrzymuje się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, a drugi nie zatrzymuje się na stacjach pośrednich, stając się pociągiem pospiesznym, aby na dalszym odcinku relacji stać się na powrót osobowym. Zazwyczaj obsługa mniejszych stacji i przystanków osobowych następuje co godzinę lub dwie, co drugim składem pociągu na danej linii. RegionalBahn jest z kolei ofertą podstawową regionalnej obsługi połączeń kolejowych w terenie. Dobrym przykładem jest jadący niecałe półtorej godziny pociąg typu RegionalBahn z Berlina Lichtenberg do Kostrzyna nad Odrą. Zadaniem RegionalBahn jest efektywne połączenie Regionu z Centrum. Innym zadaniem jest dostarczenie pasażerów do linii szybkich połączeń regionalnych typu IRE lub RE. Otóż pociąg RegionalBahn (kolei regionalnej) do Kostrzyna kursuje co 60 minut i również część stacji jest obsługiwana co 2 godziny. W ten sposób pociąg na tej trasie osiąga prędkość polskiego pospiesznego, poza tym oferuje oczywiście o wiele wyższy standard podróży. Na odcinku od stacji Straussberg jest zdublowany przez linię szybkiej kolei miejskiej, tak więc odpada kolejna część stacji do obsługi. Ta kolej regionalna po prostu jest skrzyżowaniem pospiesznego i osobowego. Mimo wszystko jest to podstawowa oferta kolei niemieckich. Zwykłe pociągi osobowe, w sensie tych zatrzymujących się na każdej stacji są raczej rzadkie i zdarzają się na dalekiej prowincji, ziszczając się głównie w kształcie autobusów szynowych (wagonów motorowych). Tak więc klasyczne pociągi osobowe są raczej typem rzadkim, występującym na peryferiach systemu kolejowego. Podstawą systemu jest kolej regionalna oraz pociągi typu IRE/ RE, wszystkie one cechują się wysoką prędkością handlową, co przekłada się też na liczbę pasażerów, których Deutsche Bahn przewozi bez porównania więcej.
Podam przykład. Ostatnio podróżowałem ze Szczecina do Berlina. Pociąg typu RegionalBahn pokonał ten dystans w 1h 53 minuty. Zwykły pociąg osobowy, możnaby stwierdzić, ale jaka szybkość! W Polsce za taką podróż zapłaciłbym nie jak za pociąg osobowy, ale jak za InterCity, bo PKP na pewno tak nazwałyby pociąg o takiej prędkości handlowej i takim standardzie (miła obsługa w mundurkach, zapowiadanie stacji, kliniczna czystość, superczysta toaleta, lotnicze fotele).
Gdzie my jesteśmy z naszą koleją..
Adam Fularz
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy władze województwa mazowieckiego popierają pomysł by uruchomić lotnisko general aviation w Sochaczewie ba terenie portu powojskowego?
Odpowiedź:
Od:
Biuro Prasowe <biuro.prasowe na serwerze mazovia.pl>Data: 21 maja 2018 12:37
Temat: RE: pytanie
Panie Redaktorze,
przesyłamy informacje uzyskane z Mazowieckiego Biura Planowania Przestrzennego:
Analizy dotyczące lotnisk na terenie województwa mazowieckiego znajdują się w dokumencie pt. Program rozwoju infrastruktury lotnictwa cywilnego w województwie mazowieckim. Wyimek dotyczący rozwoju lotniska w Sochaczewie-Bielicach (EPSO) przesyłamy w załączeniu. Cały materiał znajduje się pod adresem: http://www.mbpr.pl/user_uploads/image/PRAWE_MENU/program_lotniczy/program_lotniczy.pdf
Biuro Prasowe
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
Wkrótce zmienia się rozkład jazdy pociągów. W załączniku przesyłam szczegóły dotyczące zmian.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Od:
media na serwerze mr.gov.plData: 21 maja 2018 10:42
Temat: Podkarpackie otrzyma blisko 117 mln zł na rozwój kolei - komunikat MIiR
W województwie podkarpackim tworzony jest system Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Dzięki unijnemu wsparciu realizowana jest inwestycja, która poprawi jakość usług przewozowych na terenie Rzeszowa i okolic. Dzięki temu poprawią się też warunki dla rozwoju społeczno-gospodarczego aglomeracji i całego województwa. Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego podpisali 21 maja 2018 r. umowę na unijne dofinansowanie projektu „Budowa Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej – PKA: Zakup taboru wraz z budową zaplecza technicznego". Wartość inwestycji, która ma pomóc w zmianie oblicza transportu kolejowego w województwie podkarpackim, wyniesie ponad 287 milionów złotych, z czego blisko 117 milionów złotych pochodzić będzie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. - Polska, zamiast po prostu wydawać fundusze unijne, chce je mądrze inwestować. Trasy, na których pojawią się nowe pociągi, liczą około 160 kilometrów tylko w jedną stronę. To podobna odległość, jaka dzieli Rzeszów od Krakowa, Lublina, Kielc, a nawet Lwowa. Zatem to dowód, że nowe możliwości, które otrzymuje Podkarpacie dzięki inwestycji, mają szanse zmienić życie wielu mieszkańców regionu i ułatwić im dostęp do produktów, usług czy ofert, które dotąd były dla nich trudno osiągalne - stwierdził obecny na uroczystości podpisania umowy Witold Słowik, Wiceminister Inwestycji i Rozwoju. - Rozwój podkarpackiej kolei jest dla nas priorytetem. Mieszkańcy Podkarpacia chcą szybko i komfortowo podróżować pociągami. Olbrzymie przedsięwzięcie czyli Podmiejska Kolej Aglomeracyjna wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Dzięki temu projektowi podróżowanie pociągiem do Rzeszowa będzie konkurencją dla jazdy samochodem. Dzisiejsze podpisy to jeden z elementów tego projektu, który naprawdę zrewolucjonizuje podróżowanie koleją. Prawie 290 milionów złotych to tylko część tej poważnej inwestycji. Myślimy również o podobnych działaniach odleglejszych częściach Podkarpacia, w szczególności o Bieszczadach, by tam również mieszkańcy, ale także turyści mogli bez przeszkód podróżować koleją - powiedział Władysław Ortyl, Marszałek Województwa Podkarpackiego. Dzięki wsparciu UE województwo podkarpackie zakupi 10 pociągów (8 elektrycznych i 2 spalinowych) dedykowanych dla obsługi połączeń pasażerskich na obszarze Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego. Nowy tabor będzie kursował na trasach: · Rzeszów Główny – Dębica i Rzeszów Główny – Przeworsk; · Rzeszów Główny – Kolbuszowa oraz Rzeszów Główny – Port Lotniczy Rzeszów Jasionka (linia planowana); · Rzeszów Główny – Strzyżów n/Wisłokiem. Zakupiony, dzięki dofinansowaniu UE, tabor będzie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się i przeznaczony do obsługi połączeń pasażerskich na planowanych do zmodernizowania w województwie podkarpackim liniach kolejowych. Poza zakupem nowych pociągów, beneficjent zaplanował również szereg działań inwestycyjnych związanych z budową zaplecza technicznego dla rzeszowskiego taboru kolejowego, które powstawanie na stacji Rzeszów Staroniwa. Inwestycja w podkarpacką kolej ma poprawić częstotliwość, skomunikowanie oraz punktualność połączeń kolejowych na obszarze Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego. Jej głównym celem jest poprawa jakości oferowanych usług, a w konsekwencji ułatwienie mobilności na terenie całej aglomeracji rzeszowskiej. - Zadaniem projektu jest taki rozwój infrastruktury kolejowej w województwie podkarpackim, który zwiększy dostępność regionalnych ośrodków miejskich dla wszystkich mieszkańców Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz jednocześnie przyczyni się do ograniczenia negatywnego wpływu transportu na środowisko - przekonywał Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych. (..)
Biuro Komunikacji
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
00-926 Warszawa
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Fundacja „Pro Kolej" wspólnie z Polskimi Kolejami Państwowymi organizują konferencję „Kolej 2040 – strategiczna wizja rozwoju branży".
Wg informacji organizatora: "Spotkanie środowiska kolejowego, połączone z prezentacją scenariuszy i koncepcji rozwoju transportu będzie okazją do szerszej debaty o perspektywach dla sektora. Merytoryczna dyskusja i płynące z niej wnioski wzbogacą również prace nową Strategią Rozwoju Transportu."
Ma ona miejsce dn. 7 czerwca 2018 na godzinę 10:00 do West Station, na Al. Jerozolimskie 142A w Warszawie.Witryna wydarzenia: www.kolej2040.pl
Organizator:
Fundacja Pro Kolej
ul. Wspólna 50A/35 00-514 Warszawa
tel: +48 22 243 81 37
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Zmiany w organizacji ruchu pociągów na linii Warszawa - Skierniewice (odcinek Warszawa - Grodzisk Mazowiecki) i Warszawa - Łowicz Główny (odcinek Warszawa - Błonie)
W związku z modernizacją posterunku Warszawa Włochy od dnia 21.05.2018 trwać będą na węźle warszawskim utrudnienia w ruchu pociągów. Od dnia 06.05.2018 działa Regionalny Zespół Zarządzania Kryzysowego w PKP PLK w celu opracowania tymczasowej awaryjnej organizacji ruchu i minimalizacji opóźnień. Nadal nie ma możliwości przejścia przez posterunek Warszawa Włochy liczby pociągów zaplanowanej od dnia 08.05.2018.
Wprowadzone zostały zmiany w organizacji ruchu pociągów na linii Warszawa - Skierniewice (odcinek Warszawa - Grodzisk Mazowiecki) i Warszawa - Łowicz Główny (odcinek Warszawa - Błonie). Niektóre pociągi na wskazanych odcinkach zostały odwołane, bądź kursują w skróconej relacji. Wprowadzono dodatkowe zatrzymania pociągów PKP IC. Łącznie odwołanych zostaje 7 pociągów w całej relacji, 2 pociągi będą kursować w skróconej relacji, analogicznie do okresu 14-18.05.2018.
Zarządzone zostało nadzwyczajne wzajemne honorowanie biletów KM, IC na odcinku Warszawa - Skierniewice i Warszawa - Łowicz Główny.
Szczegółowy wykaz zmian w załączeniu. Zmiany obowiązują w okresie 21-25.05.2018.
Z poważaniem
Aneta Podgajna
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
a.podgajna@mazowieckie.com.pl
tel. 22 47 37 664
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
W imieniu
Portu Lotniczego Wrocław oraz Grupy Air France KLM
zapraszamy na
uroczystą inaugurację nowego połączenia Air France
na trasie Wrocław – Paryż (CDG)
W spotkaniu udział wezmą:
- Rafał Dutkiewicz, Prezydent Miasta Wrocławia
- Yeshwant Pawar, Dyrektor Generalny Air France i KLM na region Alpy, Bałkany i Europa Środkowa
- Frantisek Siling, Dyrektor Generalny Sprzedaży Air France i KLM w Polsce
- Dariusz Kuś, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
Bezpośrednie loty na lotnisko im. Charles'a de Gaulle'a to najbardziej oczekiwane połączenie tego roku w stolicy Dolnego Śląska.
W planach spotkania: salut wodny i uroczyste powitanie pierwszego samolotu linii Air France we Wrocławiu.
Data: 26 maja (sobota), godz. 10.15. Przylot samolotu spodziewany jest o godz. 11.40. Zakończenie spotkania prasowego - godz. 12.00.
Miejsce: salon VIP wrocławskiego lotniska - wejście z prawej strony budynku.
Ważne: z uwagi na konieczność przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa (część spotkania odbędzie się na płycie lotniska), prosimy o przekazanie danych (imię, nazwisko, nr PESEL lub nr dowodu osobistego) w celu wystawienia przepustki. Na spotkanie należy zabrać dokument tożsamości.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B, C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Potwierdzenie udziału: Aleksandra Palus, 509 065 355, apalus@prexpert.com.pl
W przypadku zainteresowania indywidualnymi wywiadami z zaproszonymi gośćmi, proszę o wcześniejsze zasygnalizowanie takiej potrzeby.
Proszę o potwierdzenie udziału do 23 maja 2018 roku.
Nida Airport Reconstruction Project (ICAO: EYND) is an idea to revive a small regional airport, opened in 1967, located in Nida, in the western part of Lithuania, near the Baltic Sea and Klaipėda. It was one of the first airports in western Lithuania.
The airport's infrastructure allows it to handle medium and small sized aircraft, such as the Saab 2000 and Saab 340. I propose to lenghten the runway to 1440 meters. The line would be subsidised by the state of Lithuania.
In 1998-2006 the runway surface, apron and taxiways were renovated (5 million LTL from the government of Lithuania). However, works were not finished yet, vicinity falling short of standards and aerodrome was closed for all traffic except helicopters.
After finally finishing the reconstruction, the airport has been officially reopened in June 18, 2016[1] for light airplanes (seating capacity up to four), gliders and helicopters. At that date the airport had no refueling facilities and was formally just an "airstrip" with the assigned code A 129.[2]
Destinations
- Airline:
- Nida-Vilnius-Nida (1970–1975),
- Nida-Palanga-Nida (1970–1975),
- Nida-Kaunas-Nida (1970–1975),
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Do UM Suwałki
Co władze miasta sądzą o propozycji wprowadenia połączenia kolejowego transgranicznego Suwałki - Sestokai- Alytus (Olita)? W miejscowości Alytus (Olita) odbudowanoby wewnątrzmiejski odcinek kolei do Pylimo g. poprzez most nad rzeką Nemunas i wzdłuż ulic Naujoji i przekraczając Pulko g.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dot. Drugiego lotniska centralnego
Szanowni Państwo.
Interesuję się gospodarką i uważam że w zachodniej Polsce potrzebny jest port lotniczy z konkurencyjną ofertą. Mieszkając w tym regionie przygranicznym, latamy z Berlina po stronie niemieckiej.
Ostatni raz z portu lotniczego po stronie polskiej w woj. lubuskim leciałem ok. 30 lat temu. Tymczasem owe przygraniczne lotnisko ma znacznie lepsze szanse niż centralny port lotniczy w Polsce Wschodniej. Dlaczego-skoro w Warszawie brak przepustowości a nowego lotniska także brak, nie rozbudować innego państwowego, dziś zapomnianego lotniska o lokalizacji przy granicy Niemiec?
Gdyby przygraniczne lotnisko uczynić hubem przesiadkowym Polskich Linii Lotniczych LOT i reklamować jako Berlin- Frankfurt a.d. Oder to można by przyciągnąć pasażerów Berlina gdzie przeladowuje się mniej więcej tyle cargo i tylu pasażerów co w całej Polsce razem wziętej. Wg mnie jest to atrakcyjny rynek i to bardziej niż Warszawa.
Lotnisko Okęcie zapchane jest już teraz. Drugi hub na lotnisku państwowego PPL przy granicy na Odrze można by relatywnie szybko uruchomić -są np. plany powiększenia terminalu który obecnie jest za ciasny i ma 40 lat, czy też przedłużenia drogi startowej sprzed lat 60-ciu- ale odnawianej relatywnie dobrze utrzymanej. Poszerzenie dróg kołowania znacznie poprawiło by przepustowość lotniska. Powiększenie płaszczyzn postojowych umożliwiło by parkowanie samolotu kodu E.
Szkoda że przygraniczne lotnisko państwowe w Nowym Kramsku k. Babimostu nie służy Niemcom za to my wszyscy od lat latamy z Niemiec. Niniejszy list piszę by to zmienić na odwrót.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Ongiś z Budapesztu do Przemyśla biegła linia dwutorowa, magistralna. Dziś na odcinku ok. 7-miu km po stronie Ukrainy w okolicach Mahlowic zdjęto nawet szyny normalnotorowe. Linia nawet nie jest przejezdna na wypadek wojny. Odcinka Chyrów- Przemyśl nie da się pokonać.
Od: Leyko Tomasz <T.Leyko na
podkarpackie.pl>
Data: środa, 16 maja 2018
Temat: pytanie o linię kolei z Przemyśla do Budapesztu
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie
Na razie nie ma takich planów.
TOMASZ LEYKO
rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podkarpackiego
From: Adam Fularz <adam.fularzna
wieczorna.pl>
Sent: Wednesday, May 16, 2018 2:57 PM
To: biuroprasowe <biuroprasowe na
podkarpackie.pl>
Subject: pytanie o linię kolei z Przemyśla do Budapesztu
Co UMWP sądzi o pomysle reaktywacji połączenia?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
<
https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
________________________________
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
centrala: (017) 850 1700
fax: (017) 850 1701
www.umwp.podkarpackie.pl/________________________________
Powyższa korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest adresowana i może zawierać informacje o charakterze poufnym lub zastrzeżonym. Nieuprawnione wykorzystanie informacji zawartych w wiadomości e-mail przez osobę lub podmiot nie będący jej adresatem jest zabronione odpowiednimi przepisami prawa. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o niezwłoczne zawiadomienie nadawcy drogą elektroniczną lub telefonicznie i usunięcie tej treści z poczty elektronicznej. Dziękujemy. Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego.
Weź pod uwagę ochronę środowiska, zanim wydrukujesz ten e-mail.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
26 maja Air France zainauguruje loty na trasie Wrocław - Paryż. Tuż przed startem nowego połączenia przewoźnik ogłasza promocję lotów. Blisko 30 miast w Europie i na świecie w cenach od 419 PLN.
Przesyłam informację prasową przygotowaną przez przewoźnika.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia dostępne pod adresem (fot. Air France): https://bit.ly/2jYNGR8
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl