Jak wygląda proces dobudowy torów dla ruchu poc.podmiejskich w Krakowie?
Odpowiedź:
Szanowny Panie Redaktorze, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują miliardowy projekt inwestycyjny w Krakowie w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Przebiega on zgodnie z harmonogramem. Jego efektem będą sprawne podróże aglomeracyjne i dalekobieżne. Prace budowlane, na tej najważniejszej inwestycji PLK w Krakowie, rozpoczęły się w pierwszej połowie 2017 roku. Modernizowany jest główny szlak kolejowy Krakowskiego Węzła Komunikacyjnego. Intensywne prace budowlane trwają równolegle na niemal dwudziestu kilometrach linii E30 pomiędzy Krakowem a Podłężem.
Harmonogram robót został skonstruowany tak, by maksymalnie długo utrzymywać ruch pociągów na ważnej, newralgicznej dla transportu, linii kolejowej. To bardzo skomplikowane zadanie, wymagające ścisłej koordynacji ze wszystkimi przewoźnikami, a także zarządcami infrastruktury w mieście.
Plan budowy w pierwszej kolejności zakłada wykonanie części estakad kolejowych i obiektów inżynierskich, na których będzie ułożony jeden tor. Pozwoli to przenieść na niego ruch pociągów i zająć się rozbiórkami infrastruktury, po której obecnie poruszają się składy pasażerskie. Następnie zostaną dobudowane i uruchomione kolejne tory.
Dzięki inwestycji - pomiędzy Krakowem Głównym a Krakowem Płaszowem pociągi będą się poruszać po czterech torach a pomiędzy Krakowem Płaszowem a Krakowem Bieżanowem - po trzech. W ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice ( Podłęże), PLK przebudują 56 obiektów. To m.in. mosty, wiadukty, przejścia podziemne. Wykonawca rozpoczął już przebudowę 40 obiektów. Rozbudowa wiaduktów kolejowych to istotny element modernizacji linii kolejowej. PLK zaplanowały nowe rozwiązania konstrukcyjne zwiększające bezpieczeństwo i szybkość przejazdu pociągów. Sprawniejszy stanie się system komunikacji drogowej – będą łatwiejsze przejścia i przejazdy pojazdów pod linią kolejową.
W krakowskich Grzegórzkach i Złocieniu wybudowane zostaną nowe przystanki a istniejące będą gruntownie zmodernizowane. Nowe przystanki ułatwią komunikację miejską. Ruch pociągów będzie kontrolowany przez nowoczesne systemy w dwóch Lokalnych Centrach Sterowania. Prace budowlane zakończą się w 2020 roku. Ich wartość jest szacowana na niemal 1 mld zł.
Projekt „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej" realizowany jest w ramach Instrumentu „Łącząc Europę" CEF (Connecting Europe Facility) 2014-2020.
Z poważaniem,
Dorota Szalacha
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Treść public relations:
Warszawa, 4 czerwca 2018 r. Od dzisiaj polski przewoźnik zaczął obsługiwać nową trasę między Warszawą a Hanowerem. Od wczoraj lata z Lotniska Chopina do moskiewskiego portu Domodiedowo. To już drugie po Szermietiewie lotnisko w Moskwie, na którym lądują samoloty LOT-u
Pierwszy rejsowy samolot LOT-u wystartował dziś z Warszawy do Hanoweru o godz. 9:50. Z powrotem Embraer LOT-u wyruszy z Hanoweru ok. 11:45. Planowany czas lądowania w Warszawie to godz. 13:00, a samolot zostanie wtedy przywitany przez straż pożarną z Lotniska Chopina salutem wodnym. Według rozkładu, dzisiaj między obydwoma miastami odbędą się jeszcze rejsy popołudniowe (start z Warszawy o 17:30 i z Hanoweru o 19:55).
Od poniedziałku do piątku rejsy miedzy Warszawą i Hanowerem odbywają się dwa razy dziennie. W soboty pasażerowie mają do wyboru tylko rejs przedpołudniowy, a w niedzielę popołudniowy. Do obsługi trasy Warszawa-Hanower LOT przeznaczył samolot Embraer 170, na pokładzie którego znajduje się 70 foteli w trzech klasach podróży.
Dzięki dogodnemu rozkładowi i przesiadkom na Lotnisku Chopina LOT daje pasażerom z większości portów w Polsce i wielu w Europie możliwość podróży do Hanoweru w tę i z powrotem tego samego dnia. Z kolei pasażerom lecącym z Niemiec nowe połączenie LOT-u umożliwia dogodną podróż przez Warszawę do obsługiwanych przez LOT portów lotniczych w Azji (np. Astany, Singapuru, Pekinu, Tokio i Seulu), w Ameryce Północnej(Nowego Jorku, Newark, Chicago, Los Angeles i Toronto) oraz Europie Środkowo-Wschodniej.
Hanower to już ósme miasto w Niemczech obsługiwane przez LOT. Przewoźnik lata też z pasażerami do Berlina-Tegel, Dusseldorfu, Frankfurtu, Hamburga, Monachium, Stuttgartu i Norymbergi. Hanower to też czwarty niemiecki kierunek uruchomiony przez LOT w ciągu ostatniego roku. W tym roku liczba pasażerów obsługiwanych przez LOT na trasach z i do Niemiec wzrosła o 150 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Jednocześnie LOT zwiększa liczbę połączeń do Rosji. Pierwszy rejs na lotnisko Domodiedowo w Moskwie wystartował z Warszawy wczoraj o godz. 20. Do Warszawy wyruszył dziś o godz. 8:00, a lądowanie na Lotnisku Chopina odbyło się o 9:20. Przez miesiąc LOT będzie woził pasażerów w ten sposób na Domodiedowo sześć razy w tygodniu - oprócz piątków z Warszawy i sobót z Moskwy. Codzienne rejsy przewoźnik rozpocznie od 2 lipca.
Dotychczas LOT oferował pasażerom podróżującym z i do Moskwy rejsy tylko na lotniskoSzeremietiewo, które pozostają w siare połączeń bez zmian. Nowe codzienne rejsy na Domodiedowo zapewniają osobom podróżującym z Polski i innych europejskich krajów dostęp do licznych połączeń krajowych wewnątrz Rosji. Pasażerom z Moskwy taki rozkład umożliwia zaś przesiadki w Warszawie w drodze do wielu miast w Europie Środkowo-Wschodniej, m.in. do Budapesztu, Pragi, Kijowa, Lwowa, Odessy, Charkowa, Wilna, Rygi, Tallina oraz na Bałkany: do Sofii, Bukaresztu, Klusza, Ljubljany, Skopje i Podgoricy.
Połączenia na Domodiedowo obsługują samoloty Embraer różnych wersji. To znaczy, że w drodze z i do Moskwy do dyspozycji pasażerów jest – w zależności od wykonującego rejs samolotu – od 70 do 112 miejsc.
LOT obsługuje dziś to w sumie 21 połączeń do Moskwy tygodniowo: na Domodiedowo i Szeremietiewo (do tego sprzedaje jeszcze bilety w ramach współpracy code-share z Aerofłotem). Jeśli chodzi o rynek rosyjski, to LOT oferuje pasażerom regularne rejsy do Moskwy, Sankt-Petersburga i Kaliningradu. W czerwcu i lipcu liczba połączeń do tych miast wzrośnie w związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej.
LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Od początku 2016 r. polski przewoźnik ogłosił uruchomienie 60 połączeń, w tym bezpośredniech rejsów z Warszawydo Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Tylko w tym roku LOT uruchomił nowe rejsy z Warszawy m.in. do Norymbergi, Kowna, Skopje i Podgoricy oraz z Krakowado Budapesztu a także rozpocząl sprzedaż biletów na kolejnych nowych połączeniach: z Warszawy do Billund i Zaporoża, z Bydgoszczy do Kijowa oraz z Warszawy i Katowic do Turynu.
Rozwój siatki jest jednym z elementów konsekwentnie realizowanej przez LOT strategii rentownego wzrostu. W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. W tym roku będzie to ok. 9 mln pasażerów, a w 2019 r. ponad 10 mln. Dzisiaj LOT zatrudnia prawie 3 tys. pracowników w kilkudziesięciu krajach na całym świecie.
LOT posiada dziś w swojej flocie 54 samoloty (wliczając maszyny partnerskiej linii Nordika z Estonii i leasingowane od przewoźnika Blue Air z Rumunii daje to łącznie 67 sztuk). W połowie czerwca zaplanowana jest dostawa trzeciego z sześciu Embraerów 195pozyskanych przez LOT specjalnie dla połączeń europejskich. W czerwcu do floty dołączy trzeci z zamówionych siedmiu nowych Boeingów 787-9 Dreamliner dla tras dalekodystansowych. Także w tym miesiącu z pasażerami LOT-u zaczną latać - na trasach średniego zasięgu - dwa kolejne fabrycznie nowe Boeingi 737 MAX 8. W czerwcu przybędą też dwa Bombardiery Q400 do obsługi połączeń regionalnych w ramach leasingu krótkoterminowego.
Bilety na nowe połączenia LOT-u – m.in. do Hanoweru i Moskwy - są dostępne w sprzedaży m.in. za pośrednictwem LOT Contact Centre, strony przewoźnika www.lot.com, a także u agentów sprzedaży.
Informacja Prasowa LOT |
|
|
|
___________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Po powrocie z Holandii mam pytanie:Co MGM zamierza uczynić by rozwijać turystykę wodną? W Holandii nie wymagano ode mnie patentu sternika. Pływalem wielokrotnie kanałami mimo że ruch w nich był ogromny. Nie mam pojęcia o ruchu drogowym w kanałach ale jakoś poradzilem sobie z nawigacją.Co MGM sądzi by od turystycznych usług nie wymagać zbyt wielu formalności?
Szanowny Panie Redaktorze,
Infrastruktura śródlądowych dróg wodnych ma wielozadaniowy charakter. Obok funkcji transportowej, przeciwpowodziowej, zabezpieczenia wody dla obywateli, rolnictwa i przemysłu oraz dla energetyki wodnej istotne jest także wykorzystanie dla celów turystyki wodnej i rekreacji.
Turystyka wodna to domena głównie samorządów. Wpływa w istotny sposób na rozwój regionów. Szczególnie w ostatnim czasie widać wyraźny wzrost zainteresowania regionów w inwestycje o charakterze turystycznym. Za przykład można podać projekt rozwoju tzw. Pętli Żuławskiej jak i wielu innych. Należy jednak zauważyć, że rozwój turystyki wodnej nie będzie możliwy bez „udrożnienia" śródlądowych dróg wodnych. Świadome tego samorządy wywierają presję na nasz resort by podjąć jak najszybciej działania inwestycyjne.
MGMiŻŚ współpracuje z samorządami w celu wypracowania optymalnych rozwiązań inwestycyjnych. Nasze działania są i będą szeroko konsultowane a analizy ekonomiczne prowadzone w ramach przygotowania Programu rozwoju śródlądowych dróg wodnych zawierają również komponent turystyczny. Jeżeli chodzi o konkretne analizy rozwoju turystyki wodnej, jest to domena samorządów województw jak również Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Z poważaniem,
Zespół Biura Prasowego
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Szanowni Państwo,
w związku z usterką urządzeń sterowania ruchem na stacji Warszawa Zachodnia nastąpiło istotne ograniczenie w ruchu pociągów.
Wprowadzono honorowanie biletów w komunikacji miejskiej w pierwszej i drugiej strefie, honorowanie obowiązuje w pociągach SKM, autobusach, tramwajach i metrze. Honorowanie biletów KM obowiązuje także w pociągach WKD. Honorowanie biletów obowiązuje do odwołania. Ponadto od godz. 9:00 na całym obszarze kursowania Kolei Mazowieckich wprowadzono wzajemne honorowanie biletów w pociągach PKP Intercity w 2 klasie za wyjątkiem wagonów sypialnych z miejscami do leżenia oraz z wyłączeniem pociągów EIP. Honorowanie obowiązuje do odwołania.
Z poważaniem
Aneta Podgajna
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
a.podgajna@mazowieckie.com.pl
tel. 22 47 37 664
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Warszawa, 1 czerwca 2018 r. – LOT wzmacnia ofertę bałkańską. Dzisiaj rusza bezpośrednie połączenie między Warszawą a stolicą Macedonii. Jednocześnie startują rejsy z Lotniska Chopina do głównego miasta Czarnogóry
Pierwszy rejs z Warszawy do Skopje w Macedonii zaplanowany jest dziś o godz. 10:35, a lądowanie o 12:40. Do Podgoricy w Czarnogórze Embraer LOT-u ma wylecieć z Warszawy o 13:45, żeby lądować o 15:55. Częstotliwość obu nowych bałkańskich połączeń jest taka sama: sześć razy w tygodniu. Rejsy do Skopje odbywają się codziennie oprócz niedzieli. Z kolei do Podgoricy można wybrać się LOT-em codziennie oprócz środy.
W przypadku obu połączeń do dyspozycji pasażerów są samoloty Embraer 170 i 175, na pokładzie których znajduje się od 70 do 82 foteli w trzech klasach podróży.
Rozkłady zostały zaplanowane w ten sposób, żeby pasażerom podróżującym z Polski i licznych lotnisk w regionie umożliwić szybkie i wygodne przesiadki w Warszawie na loty do Skopje i Podgoricy. Z kolei w drodze z Bałkanów LOT zapewnia swoim pasażerom dostęp do szybkich przesiadek na Lotnisku Chopina na rejsy m.in. do Stanów Zjednoczonych, Kanady i Europy Zachodniej (np. do Skandynawii).
Skopje w Macedonii to zupełnie nowy kierunek w siatce LOT-u. Ten kraj z roku na rok zyskuje na popularności wśród turystów, dla których stanowi atrakcyjną bazę wypadową do sąsiednich państw, np. Grecji, Bułgarii i Albanii. Do Podgoricy w Czarnogórze pasażerowie mogli podróżować na pokładach samolotów LOT-u już latem ubiegłego roku. Okazało się, że kierunek ma tak duży potencjał, że LOT zdecydował się na jego pozostawienie, ale w nowej formule: ze wzrostem częstotliwości i dodatkowymi mozliwościami przesiadek.
W sumie LOT obsługuje już 12 kierunków na Bałkanach. Oprócz Skopje i Podgoricy w ofercie przewoźnika na tegoroczne lato znajdują się też rejsy do: Dubrownika (sześć razy w tygodniu), Zagrzebia (wzrost częstotliwości z 10 do 14 tygodniowo), Splitu (dwa razy tygodniowo), Puli (jeden raz w tygodniu), Zadaru (dwa razy w tygodniu), Belgradu (wzrost z 9 do 11 tygodniowo), Ljubljany (z sześciu do siedmiu w tygodniu), Sofii (19 rejsów tygodniowo), Bukaresztu (trzy rejsy dziennie) i Kluż-Napoki (sześć tygodniowo).
LOT jest dziś najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w Europie. Od początku 2016 r. polski przewoźnik ogłosił uruchomienie 60 połączeń, w tym bezpośrednie rejsy z Warszawy do Los Angeles, Newark, Seulu, Tokio i Singapuru, z Krakowa do Chicago, z Rzeszowa do Newark oraz z Budapesztu do Nowego Jorku i Chicago. Tylko w tym roku LOT uruchomil nowe polaczenia z Warszawy m.in. do Norymbergi i Kowna, a także rozpoczal sprzedaż biletów na kolejnych 10 nowych trasach: z Warszawy do Billund, Hanoweru, Moskwy-Domodiedowa, Zaporoża, Skopje i Podgoricy, z Krakowa do Budpapesztu, z Bydgoszczydo Kijowa oraz z Warszawy i Katowic do Turynu.
Rozwój siatki połączeń jest jednym z elementów konsekwentnie realizowanej przez LOT strategii rentownego wzrostu. W 2017 r. LOT przewiózł łącznie ponad 6,8 mln pasażerów, czyli o ponad jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. W tym roku będzie to ok. 9 mln pasażerów, a w 2019 r. ponad 10 mln. Dzisiaj LOT zatrudnia prawie 3 tys. pracownikóww kilkudziesięciu krajach na całym świecie.
LOT posiada dziś w swojej flocie 54 samoloty (wliczając maszyny partnerskiej Nordiki i leasingowane od Blue Air daje to łącznie 67 sztuk), a ta liczba będzie szybko rosła. W ciągu najbliższych dni zaplanowana jest dostawa drugiego z sześciu Embraerów 195pozyskanych przez LOT specjalnie dla połączeń europejskich. W czerwcu do floty dołączy też trzeci z zamówionych siedmiu nowych Boeingów 787-9 Dreamliner, które latają na trasach dalekodystansowych. Także w tym miesiącu z pasażerami LOT-u zaczną latać - na trasach średniego zasięgu - dwa kolejne fabrycznie nowe Boeingi 737 MAX 8. W czerwcu przybędą też dwa Bombardiery Q400 do obsługi połączeń regionalnych w ramach leasingu krótkoterminowego.
Bilety na nowe połączenia LOT-u – m.in. do Skopje i Podgoricy - są dostępne w sprzedaży m.in. za pośrednictwem LOT Contact Centre, strony przewoźnika www.lot.com, a także u agentów sprzedaży.
wg BP LOT
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała:
Data: środa, 30 maja 2018
Temat: Pytanie
Do: Adam Fularz
Szanowny Panie,
PKP Intercity oferuje Bilet Warszawski IC, który daje możliwość korzystania ze stołecznej komunikacji miejskiej. Bilet Warszawski IC, czyli zintegrowany system płatności za korzystanie z usług Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie oraz PKP Intercity, to dla pasażerów znaczne udogodnienie i oszczędność czasu. Oferta dotyczy pociągów Twoich Linii Kolejowych (TLK), InterCity (IC) lub pospiesznych międzynarodowych w komunikacji krajowej do lub z Warszawy. Bilet Warszawski IC w dniu przyjazdu lub wyjazdu ze stolicy uprawnia do podróżowania z dowolną liczbą przesiadek wszystkimi środkami stołecznej komunikacji miejskiej (autobus, tramwaj, pociąg, SKM, metro) na terenie 1 strefy biletowej ZTM.
Z poważaniem
Agnieszka Serbeńska
Rzecznik Prasowy
PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, May 30, 2018 10:23 AM
To: Rzecznik <
rzecznik@intercity.pl>
Subject: Pytanie
Koleje niemieckie przewoźnik DB Fernverkehr zmienia ofertę i dodaje przewozy komunikacją miejską w cenie biletu także dla tańszych ofert, jak to wygląda w Polsce? Czy PKP IC oferuje łączny bilet na kom. miejską?
</mail/u/1/s/?view=att&th=163b1600004141ad&attid=0.1&disp=emb&zw&atsh=1>
Mit dem Super Sparpreis für jedes Bedürfnis das passende Angebot ....
DB weitet City-Ticket auf alle Spar- und Flexpreise aus: Entspanntes Reisen von Tür zu Tür
DB-Vorstand Huber: Ganze Reise in einem Ticket • VDV-Hauptgeschäfts-führer Wolff: Umweltfreundliche Mobilität aus einer Hand • Neues Angebot Super Sparpreis
(Berlin, 28. Mai 2018) Die Deutsche Bahn (DB) macht das Reisen künftig noch einfacher: Ab 1. August ist in allen Spar- und Flexpreistickets das City-Ticket enthalten. Damit können Fahrgäste kostenlos öffentliche Verkehrsmittel wie S- und U-Bahn, Tram oder Bus für Fahrten im Stadtgebiet des jeweiligen Start- bzw. Zielbahnhofs nutzen. Damit ermöglicht die DB bei Reisen über 100 Kilo-meter die Nutzung von Fern- und öffentlichem Nahverkehr mit nur einer Fahrkarte.
Das City-Ticket wurde gemeinsam von der DB und vom Verband Deutscher Verkehrsunternehmen (VDV) entwickelt und galt bislang nur für BahnCard-Kunden. Das Angebot deckt die 126 größten und nachfragestärksten Städte und Tarifverbünde in Deutschland ab. Der Geltungsbereich innerhalb der jeweiligen Tarifzonen entspricht in der Regel dem eines Einzelfahrscheins innerhalb des zentralen Stadtgebiets.
„Die Einführung des City-Tickets für Spar- und Flexpreise bedeutet für unsere Kunden: Sie haben zukünftig die ganze Reise in einem Ticket und sind somit entspannter von Tür zu Tür unterwegs", so DB-Personenverkehrsvorstand Berthold Huber. „Das ist ein echter Mehrwert für die Fahrgäste."
„Das City-Ticket ist ein wichtiger Schritt, um dem Kunden eine einfache und vor allem umweltfreundliche Mobilität aus einer Hand anzubieten. Dies ist ein weiterer Schritt der Branche, flächendeckend vernetzte Mobilitätslösungen zu realisieren", sagt Oliver Wolff, VDV-Hauptgeschäftsführer.
Für jedes Bedürfnis das passende Angebot
Daneben führt die DB zum 1. August ein günstiges Einstiegsangebot ein: Mit dem Super Sparpreis können Kunden künftig das ganze Jahr von niedrigen Ticketpreisen profitieren. Der Super Sparpreis wird ab 19,90 Euro in der 2. Klasse (ab 29,90 Euro in der 1. Klasse) angeboten und ist zuggebunden. BahnCard Kunden erhalten – analog zur Regelung beim Sparpreis - auch auf den Super Sparpreis 25 Prozent Rabatt. Das Angebot ist kontingentiert und gilt, solange der Vorrat reicht.
Der Super Sparpreis richtet sich an Kunden, die vorrangig günstig reisen möchten und keine zusätzlichen Leistungen benötigen. So kann das Ticket im Vergleich zum Sparpreis nicht storniert werden und beinhaltet kein City-Ticket. Im Gegensatz zum Super Sparpreis können Sparpreis-Tickets weiterhin storniert werden. Die bisherige Bearbeitungsgebühr von 19 Euro beträgt künftig nur noch 10 Euro. Über den restlichen Ticketpreis erhält der Kunde einen Gutschein.
Huber: „Künftig bieten wir jedem Kunden das passende Ticket für seine individuellen Reisebedürfnisse: Mit dem neuen Super Sparpreis machen wir für echte Schnäppchenjäger ein äußerst attraktives Angebot, das uns im Wettbewerb um besonders preissensible Kunden hilft."
Nicole Knapp
Leiterin Kommunikation Fernverkehr
Deutsche Bahn AG
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
<
https://blogger.googleusercontent.com/img/proxy/AVvXsEh1Hule79jiLghfSPEzuW33eTPJZMpWymQv6j28WUEJDRlWZihvWOm9V7KBfcDRxxZL1LojGj0Lz0ASGpkPv5jfsbse9_v05qOtSgBGR_5LHhQQj8oX5edOn6ruwXKPS-zlbBFnXjwnuICmliynLQExL4V2TyKOKw=s0-d-e1-ft>
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja otrzymała odpowiedzi na pytanie o dw. W-wa Wileńska
Od: Jakubowski Karol
Data: środa, 30 maja 2018
Temat: Pytanie o wjazd na stację Warszawa Wileńska
Szanowny Panie Redaktorze, jest możliwy wjazd trakcją spalinową.
Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
From: Adam Fularz [mailto:
adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, May 22, 2018 9:05 AM
To: Rzecznik <
Rzecznik@plk-sa.pl>
Subject: Pytanie o wjazd na stację Warszawa Wileńska
Czy PKP PLK potewierdza że:
na stację Warszawa Wileńska jest możliwy wjazd od strony stacji Rembertów. Czy jest on zelektryfikowany?
Na tą samą stację jest możliwy wjazd od lini Otwockiej, łącznicą omijającą od zachodu tereny kolejowe na Grochowie.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.plDolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 17 458 436 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce, począwszy od dnia 25-05-2018 r., funkcjonuje adres e-mail:
iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail.pdfwww.plk-sa.plwww.plk-inwestycje.plWydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry,
Nowe połączenie z Wrocławia do Brukseli wystartuje 29 października 2018 roku. Uruchomią je flagowe belgijskie linie Brussels Airlines. Przewoźnik zapowiedział trzy rejsy w tygodniu.
Więcej informacji w załączeniu. Tam też informacja przewoźnika. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2L8l57v
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 30 maja 2018 r.
Informacja prasowa
Polecimy z Wrocławia na główne lotnisko Brukseli
Nowe połączenie wystartuje 29 października 2018 roku. Uruchomią je flagowe belgijskie linie Brussels Airlines. Przewoźnik zapowiedział trzy rejsy w tygodniu.
Samoloty na nowej trasie będą latały w poniedziałki – wylot z Brukseli o godz. 15.10 (16.10 we Wrocławiu), z Wrocławia o godz. 17.40 (19.30 w Brukseli), oraz w środy i piątki – wylot z Brukseli o godz. 9.30 (11.10 we Wrocławiu), z Wrocławia o godz. 12.00 (o 13.50 w Brukseli). Podróż potrwa niespełna 2 godz. Otwarcie połączenia z Wrocławia na główne lotnisko Brukseli ogłosiły linie Brussels Airlines. – To kierunek, na którym bardzo nam zależało, ponieważ ma ogromne znaczenie biznesowe i turystyczne. Pasażerowie zyskują bezpośrednie połączenie do jednej z najważniejszych metropolii Europy. Cieszymy się, że przewoźnicy sieciowi konsekwentnie rozwijają swoją ofertę z Wrocławia. Warto podkreślić, że nowe połączenia do kluczowych, największych europejskich portów dochodzą z każdym nowym rozkładem – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Główne lotnisko w stolicy Belgii w 2017 roku obsłużyło blisko 25 mln pasażerów. Operuje tam 76 linii oferujących łącznie 238 kierunków na całym świecie.
Sieciowe debiuty we Wrocławiu
Brussels Airlines to nowy przewoźnik na wrocławskim lotnisku. Flagowe belgijskie linie lotnicze obsługują 98 lotnisk w 42 krajach – w Europie, Afryce, Ameryce Północnej i w Azji. Brussels Airlines należą do Grupy Lufthansa, dla której Wrocław staje się coraz ważniejszym portem. Od zimy 2017 przewoźnik znacznie zwiększył liczbę lotów na trasie do Frankfurtu nad Menem, a od marca tego roku linie Eurowings, spółka należąca do Lufthansy, uruchomiły połączenie do Stuttgartu. Lufthansa oferuje też bardzo popularne połączenia ze stolicy Dolnego Śląska do Monachium oraz do Düsseldorfu (to ostatnie obsługiwane przez linie Eurowings). Dodajmy, że w ostatnim czasie we Wrocławiu zadebiutowali dwaj inni przewoźnicy sieciowi. Linie SWISS od jesieni 2017 latają do Zurychu, a Air France od 26 maja tego roku na główne lotnisko Paryża. Ofertę uzupełniają linie SAS (Kopenhaga) oraz PLL LOT (Tel Awiw oraz Lotnisko Chopina w Warszawie).
W sezonie letnim 2018 pasażerowie wrocławskiego lotniska mają do wyboru 85 połączeń. Linie niskokosztowe wprowadziły osiem nowości, połączenia do: Bari, Porto, Kutaisi, Bazylei Miluzy i Göteborga (Wizz Air) oraz Aten, Faro i Podgoricy (Ryanair). Łącznie przewoźnicy uruchomili w tym sezonie 10 kierunków regularnych. Dodatkowo, trzy nowości są w ofercie biur podróży: Ateny, Izmir oraz tunezyjska wyspa Djerba. Rezerwacje lotów do Brukseli są możliwe za pośrednictwem biur podróży. Na stronie brusselsairlines.com będą możliwe od połowy lipca.
Port Lotniczy Wrocław to jedno z największych i najważniejszych lotnisk w Polsce. W roku 2017 obsłużyło ponad 2,85 mln pasażerów. W tym roku, według prognoz, z jego usług skorzysta już ponad 3,2 mln podróżnych. W sezonie letnim 2018 port oferuje 85 połączeń, w tym 10 nowych kierunków regularnych. Wrocławskie lotnisko jest doskonale skomunikowane z siecią autostrad (A4 i A8) i dróg ekspresowych (S5 i S8), co umożliwia szybki i wygodny dojazd również z dalej położonych regionów Polski. Na lotnisku podróżni mają do dyspozycji ok. 4 tys. miejsc parkingowych. Dojazd do portu umożliwia również szybkie połączenie WRO Airport Express. Komfortowe autobusy wyruszają co 50 minut z nowego Dworca Autobusowego, tuż przy kolejowym Dworcu Głównym. Wygodnym połączeniem z centrum jest też autobusowa linia „106", kursująca co 20 minut (za dnia), i nocna „206", jeżdżąca co 90 minut. Pasażerowie korzystający z usług Port Lotniczego Wrocław mają też do dyspozycji liczne sklepy, bary, kawiarnie i restauracje. Port Lotniczy Wrocław sukcesywnie inwestuje w infrastrukturę. Od 2012 roku pasażerowie są obsługiwani w nowoczesnym terminalu. Lotnisko dysponuje też systemem nawigacyjnym wyższej kategorii (ILS Cat. II), umożliwiającym realizację operacji lotniczych również w trudniejszych warunkach atmosferycznych. Wrocławskie lotnisko jest doceniane za wysoki standard obsługi. W 2012 roku port został uznany przez pasażerów najbardziej przyjaznym lotniskiem w Polsce, a w 2017 roku uzyskał pierwsze miejsce w Polsce i jedenaste w Europie w rankingu portalu Sleepingairports.net. Czterokrotnie otrzymał też nagrodę Business Traveller Award dla najlepszego regionalnego lotniska w kraju.
Opinia MI
Szanowny Panie,
MI nie planuje budowy lotniska centralnego w miejscu obecnego portu
lotniczego Babimost.
Z poważaniem
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Propozycja redakcji:
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, May 16, 2018 4:18 PM
To: media
Subject: Propozycja uruchomienia drugiego lotniska centralnego w innej
części Polski
Data: środa, 16 maja 2018
Temat: Propozycja uruchomienia drugiego lotniska centralnego
Do MI
Szanowni Państwo.
Interesuję się gospodarką i uważam że w zachodniej Polsce potrzebny
jest port lotniczy z konkurencyjną ofertą. Mieszkając w tym regionie
przygranicznym, latamy z Berlina po stronie niemieckiej.
Ostatni raz z portu lotniczego po stronie polskiej w woj. lubuskim
leciałem ok. 30 lat temu. Tymczasem owe przygraniczne lotnisko ma
znacznie lepsze szanse niż centralny port lotniczy w Polsce
Wschodniej. Dlaczego-skoro w Warszawie brak przepustowości a nowego
lotniska także brak, nie
Gdyby przygraniczne lotnisko uczynić hubem przesiadkowym Polskich
Linii Lotniczych LOT i reklamować jako Berlin- Frankfurt a.d. Oder to
można by przyciągnąć pasażerów Berlina gdzie przeladowuje się mniej
więcej tyle cargo i tylu pasażerów co w całej Polsce razem wziętej.
Lotnisko Okęcie zapchane jest już teraz. Drugi hub na lotnisku
Babimost przy granicy na Odrze można by relatywnie szybko uruchomić
-są np. plany terminalu który obecnie jest za ciasny i ma 40 lat, czy
też przedłużenia drogi startowej sprzed lat 60-ciu- ale relatywnie
dobrze utrzymanej. Poszerzenie dróg kołowania znacznie poprawiło by
przepustowość lotniska. Powiększenie płaszczyzn postojowyc
Szkoda że przygraniczne lotnisko nie służy Niemcom za to my wszyscy od
lat latamy z Niemiec. Niniejszy list piszę by to zmienić na odwrót.
--
*__________________________________________________________________________*
*Merkuriusz Polski*
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji <
http://www.opera.rtvp.pl/>
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl <
http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina
Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi
udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie
po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że
skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania
przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze
wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali
kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji
prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z
niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje
telewizyjne.
PKP Intercity podpisało umowę z firmą NEWAG na zakup 20 nowych
lokomotyw elektrycznych. Kontrakt wart jest ponad 367 mln zł brutto.
Umowa zawarta z producentem taboru jest elementem największego
programu inwestycyjnego w historii PKP Intercity, wartego ok. 7 mld
złotych.
(..)
Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
--
*__________________________________________________________________________*
*Merkuriusz Polski*
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji <
http://www.opera.rtvp.pl/>
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl <
http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina
Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi
udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie
po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że
skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania
przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze
wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali
kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji
prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z
niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje
telewizyjne.
MI nie planuje budowy lotniska centralnego w miejscu obecnego portu
lotniczego Babimost.
Z poważaniem
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
--
*__________________________________________________________________________*
*Merkuriusz Polski*
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji <
http://www.opera.rtvp.pl/>
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl <
http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina
Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi
udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie
po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że
skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania
przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze
wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali
kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji
prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z
niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje
telewizyjne.
Dzień dobry,
Smakowita podróż w chmurach, czyli „Dinner in the Sky", a do tego konkurs, w którym nagrodą jest bilet lotniczy do Paryża dla dwóch osób – to atrakcje jubileuszowej, 10. edycji festiwalu kulinarnego „Europa na Widelcu". W wielki, europejski stół wrocławski Rynek zamieni się już na początku czerwca. Głównym partnerem święta smakoszy jest Port Lotniczy Wrocław.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, shutterstock) do pobrania pod linkiem: https://bit.ly/2kx2wOU
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 29 maja 2018 r.
Informacja prasowa
Przyjdź na biesiadę, posmakuj specjałów, poleć do Paryża
Smakowita podróż w chmurach, czyli „Dinner in the Sky", a do tego konkurs, w którym nagrodą jest bilet lotniczy do Paryża dla dwóch osób – to atrakcje jubileuszowej, 10. edycji festiwalu kulinarnego „Europa na Widelcu". W wielki, europejski stół wrocławski Rynek zamieni się już na początku czerwca. Głównym partnerem święta smakoszy jest Port Lotniczy Wrocław.
Spróbować smaków Europy w jednym miejscu? Tylko we Wrocławiu jest to możliwe na tak wielką skalę! Tym razem w czasie wielkiej biesiady na Rynku będzie można posmakować specjałów z 10 europejskich państw. Aż do 8 z nich można się wybrać bezpośrednio z wrocławskiego lotniska. Warto więc dołączyć do „Europy na Widelcu", popróbować, a później wybrać się na dłuższą degustację do: Belgii, Francji, Grecji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Norwegii czy Niemiec.
Radości smacznego podróżowania będzie można zasmakować w podniebnej restauracji w ramach „Dinner in the Sky". 1 czerwca w godzinach od 18.40 do 22.00 oraz 2 czerwca od 13.00 do 22.00 na pl. Solnym na chętnych będą czekali stewardzi i stewardessy. Po przejściu „kontroli bezpieczeństwa", podniebni smakosze dostaną specjalną kartę pokładową i zajmą miejsce przy stoliku. Zaraz po tym dźwig zabierze ich 40 metrów nad ziemię, gdzie będą mogli delektować się smakami Europy, podziwiając panoramę Wrocławia.
W samym Rynku (2 czerwca) stanie też specjalna lotniskowa strefa chillout z palmami, plażą i leżakami, by każdy mógł się upewnić, że słoneczne wczasy to coś, czego mu potrzeba. Na stoisku będzie można spotkać się z przedstawicielami biura podróży Almatur i wybrać najlepszą dla siebie ofertą wakacyjnych wylotów z Wrocławia. Nie lada gratką będzie konkurs z niezwykłą nagrodą. – To lot dla dwóch osób z Wrocławia do Paryża i z powrotem liniami Air France, które 26 maja uruchomiły na tej trasie bezpośrednie rejsy – mówi Monika Półtorzycka–Jon manager ds. Marketingu i PR Portu Lotniczego Wrocław. Jak wygrać? Trzeba spełnić trzy warunki: przyjść na Rynek do strefy chillout w godz. od 11.00 do 17.00, wypełnić kupon i koniecznie być pod sceną o godz. 18.30, bo wtedy zostaną wyłonieni zwycięzcy. A nagrodę trzeba odebrać osobiście.
Jak co roku w programie znalazły się także lubiane i popularne atrakcje: jarmark potraw i produktów regionalnych, pokazy kulinarne (w tym specjalne dla dzieci – 1 czerwca), parada kucharzy, liczne koncerty i wspólna biesiada europejska.
Więcej informacji na temat atrakcji przygotowanych przez Port Lotniczy Wrocław w ramach „Europy na Widelcu" tutaj www.facebook.com/events/973702739475933/.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.