Redakcja otrzymała:
Od:
Rzecznik WOŚP <rzecznik na serw.
wosp.org.pl>
Data: piątek, 31 maja 2019
Temat: [wydawnictwo:21760] Przewozy Regionalne zrezygnowały z przywiezienia uczestników Pol'and'Rock Festival
Do: Wydawnictwo Merkuriusz Polski <wydawnictwo na
wieczorna.pl>
Spółka Przewozy Regionalne zrezygnowała z przywiezienia uczestników 25. Pol'and'Rock Festival online. |
|
|
|
Spółka Przewozy Regionalne zrezygnowała z przywiezienia uczestników 25. Pol'and'Rock Festival | | | Jak co roku od 25 lat, w drugiej połowie kwietnia Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zwróciła się do spółki Przewozy Regionalne z pytaniem o dodatkowe pociągi na 25. Pol'and'Rock Festival w Kostrzynie nad Odrą. Dziś, po ponad miesiącu oczekiwania, Fundacja otrzymała odpowiedź. Czytamy w niej:
Spółka Przewozy Regionalne w ostatnich latach, ograniczając koszty, dostosowała ilostan eksploatowanego taboru do liczby niezbędnej do obsługi oferty zamawianej przez Marszałków Województw. Niemniej jednak ze swojej strony deklarujemy wzmocnienie naszej oferty przewozowej w relacjach Kostrzyn – Szczecin, Wrocław, Poznań, Zielona Góra i Gorzów Wielkopolski.
Tłumacząc zawiły kolejowy wywód – w tym roku, po raz pierwszy od 25 lat, nie będzie dodatkowych pociągów na jeden z największych festiwali muzycznych w Europie. W zeszłym roku pociągami do Kostrzyna nad Odrą przyjechało blisko 70 tys. osób. Najtańsze bilety w dwie strony kosztowały 50 zł, najdroższe – 160 zł. Przyjmując średnią 100 złotych za bilet – w efekcie takiej decyzji przychód spółki Przewozy Regionalne uszczupli się w tym roku o około 7 mln złotych.
Decyzja krajowego przewoźnika jest dla nas kompletnie niezrozumiała. – mówi Jerzy Owsiak, Prezes zarządu WOŚP - Spółka odmówiła wykonania usługi, co w naszym przekonaniu jest rażącym złamaniem prawa młodych Polaków do bezpiecznego przyjazdu i wyjazdu pociągami na tak duże i ważne dla wielu z nich wydarzenie. To także jest jeden z kluczowych elementów budowania bezpieczeństwa Festiwalu. Przez tyle lat nasza współpraca była doskonała i nagle w tym roku przychodzi zmiana decyzji. Tłumaczenie jest wg mnie nieakceptowalne i niezgodne z prawdą. Niemniej – zaapelowaliśmy dziś do uczestników Festiwalu i ogłosiliśmy wielkie pospolite ruszenie – pomagajmy sobie, dowieźmy siebie wzajemnie na festiwal samochodami, autobusami, zorganizujmy się we wszelkie grupowe przyjazdy. Przed nami fantastyczny, jubileuszowy Pol'and'Rock Festiwal, który zaczyna się 1 sierpnia w Kostrzynie nad Odrą!
| | | | | | Uczestnicy Pol'and'Rock Festival 2018 na dworcu w Kostrzynie nad Odrą/fot. Igor Kohutnicki |
| | Jak dojechać na tegoroczny Pol'and'Rock? Na pewno SAMOCHODEM – w mieście jak co roku przygotowana będzie sieć specjalnych parkingów. Organizator wraz z Miastem Kostrzyn przygotują się na każdą ilość aut.
Możecie także umawiać się na wspólną podróż korzystając z BANKU PODRÓŻY na stronach polandrockfestival.pl (rusza w przyszłym tygodniu). Organizator liczy także na wszelkie przejazdy zorganizowane, dodatkowo wynajęte autokary (będzie dla nich specjalny parking) i na każdego przedsiębiorcę, który zechce pomóc uczestnikom Festiwalu. Zgłoszenia zorganizowanych dojazdów należy wysyłać mailem na adres transport@wosp.org.pl. Wszelkie informacje o możliwościach dojazdu pojawiać się będą na bieżąco na stronie:
|
| | | Pol'and'Rock Festival to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych. Jego 25. edycja odbędzie się w terminie 1-3 sierpnia 2019 roku w Kostrzynie nad Odrą. Na czterech scenach zaprezentuje się kilkudziesięciu wykonawców z Polski i ze świata, m.in. Prophets of Rage, Skunk Anansie, Ziggy Marley, Avatar, Acid Drinkers, Testament, Parkway Drive, Black Stone Cherry, DUB FX, The Adicts, Kult, Perturbator, Decapitated, Daria Zawiałow, Happysad, Sidney Polak, Renata Przemyk, Witek Muzyk Ulicy, Cyrk Deriglasoff, Krzysztof Zalewski, Gooral, Tulia, Ralph Kaminski czy The Casualties.
W ramach Akademii Sztuk Przepięknych odbędą się spotkania z wybitnymi osobistościami świata kultury, polityki i sportu. Z festiwalowiczami spotkają się m.in. Wojciech Snmarzowski i o. Ludwik Wiśniewski. Uczestnicy Festiwalu będą także mogli brać udział w różnych formach warsztatów artystycznych oraz angażować się w szereg inicjatyw społecznych i obywatelskich. Jak co roku na Akademii zaprezentują się także liczne organizacje pozarządowe.
Organizatorem imprezy jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która w ten sposób pragnie podziękować polskiej młodzieży za jej zaangażowanie w zimowy Finał WOŚP. Koncert jest niekomercyjny, niebiletowany, a środki na jego organizację zapewniają liczni sponsorzy. Festiwal nie może być i nie jest finansowany ze środków zebranych w czasie Finału WOŚP.
|
| Kontakt:
Krzysztof Dobies Rzecznik prasowy Fundacji WOŚP e-mail: (..) Biuro Prasowe Fundacji WOŚP tel. (..)
|
| | |
|
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 (..)
Na przystanku PKS w Stożnem nadal wiszą rozkłady jazdy z czasów gdy komunikacja kursowała. W całej Polsce na przystankach straszą autobusy widma. Można na nie czekać do śmierci bo te połączenia autobusowe to już przeszłość. Obecnie ów rozkład jest fikcją.
Sam czekałem na autobus-widmo o 20.25 z m. Sulechów do Zielonej Góry wczoraj wieczorem by dowiedzieć się u dyspozytora ruchu że jest błąd na tablicy i autobus ten kursujący z Kołobrzegu zawieszono do 16 czerwca. Jeden z kierowców twierdził że "nie ma komu jeździć".
Takich przystanków jak Sulechów czy Stożne w Polsce są tysiące. Utrudnia to trafienie na połączenia jeszcze kursujące. Wg rozkładu z przystanku Stożne powinny mieć miejsce kursy autobusowe ale żadne kursy już go nie obsługują.
Opr. Adam Fularz na podstawie obs. naocznej
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
W Cigacicach most na Odrze nadaje się do natychmiastowego zamknięcia. Pomost pieszy się rozpada i ma dziurę na wylot- wkrótce nie działać będzie możliwość pieszej podróży przez most do Zielonej Góry bo obecnie trzeba przeskakiwać nad dziurą. Obecnie zlikwidowano wszelką komunikację publiczną z Zawady do Cigacic. Z powodu bankructwa wykonawcy nie działa także szlak pieszy. Ruiny budowy są źródłem niebezpieczeństwa - dzisiaj jechałem tą trasą hulajnogą. Całość trasy jest placem budowy pełnym przeszkód jak ostre kamienie na nielicznych odcinkach asfaltowej ścieżynki.
Opr. Adam Fularz na podstawie rozmów z osobami obecnymi na miejscu oraz na podstawie własnej obserwacji
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Decyzją władz miasta Zielona Góra nie ma już możliwości dojazdu komunikacją publiczną do moasteczka Cigacice na granocy miasta Zielona Góra. Władze Zielonej Góry- od zawsze wrogie komunikacji zbiorowej- tym razem zablokowały dla autobusów komunikacji zbiorowej trasę z Zielonej Góry przez most drogowy w Cigacicach. Istnieje rzekomo jedno połączenie w dobie łączące wg portalu
e-podroznik.pl - miasto Zielona Góra i Cigacice, ale gdy na dworcu PKS pytałem o ten kurs, to wg informacji dyspozytorki ruchu- owo jedyne połączenie w dobie nie jeździ p. Cigacice i jest to błąd.
Opr. Adam Fularz
Na podst. obserwacji własnych
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja otrzymała:
Od:
Rzecznik WOŚP <rzecznik na serw.
wosp.org.pl>
Data: piątek, 31 maja 2019
Temat: [wydawnictwo:21760] Przewozy Regionalne zrezygnowały z przywiezienia uczestników Pol'and'Rock Festival
Do: Wydawnictwo Merkuriusz Polski <wydawnictwo na
wieczorna.pl>
Spółka Przewozy Regionalne zrezygnowała z przywiezienia uczestników 25. Pol'and'Rock Festival online. |
|
|
|
Spółka Przewozy Regionalne zrezygnowała z przywiezienia uczestników 25. Pol'and'Rock Festival | | | Jak co roku od 25 lat, w drugiej połowie kwietnia Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zwróciła się do spółki Przewozy Regionalne z pytaniem o dodatkowe pociągi na 25. Pol'and'Rock Festival w Kostrzynie nad Odrą. Dziś, po ponad miesiącu oczekiwania, Fundacja otrzymała odpowiedź. Czytamy w niej:
Spółka Przewozy Regionalne w ostatnich latach, ograniczając koszty, dostosowała ilostan eksploatowanego taboru do liczby niezbędnej do obsługi oferty zamawianej przez Marszałków Województw. Niemniej jednak ze swojej strony deklarujemy wzmocnienie naszej oferty przewozowej w relacjach Kostrzyn – Szczecin, Wrocław, Poznań, Zielona Góra i Gorzów Wielkopolski.
Tłumacząc zawiły kolejowy wywód – w tym roku, po raz pierwszy od 25 lat, nie będzie dodatkowych pociągów na jeden z największych festiwali muzycznych w Europie. W zeszłym roku pociągami do Kostrzyna nad Odrą przyjechało blisko 70 tys. osób. Najtańsze bilety w dwie strony kosztowały 50 zł, najdroższe – 160 zł. Przyjmując średnią 100 złotych za bilet – w efekcie takiej decyzji przychód spółki Przewozy Regionalne uszczupli się w tym roku o około 7 mln złotych.
Decyzja krajowego przewoźnika jest dla nas kompletnie niezrozumiała. – mówi Jerzy Owsiak, Prezes zarządu WOŚP - Spółka odmówiła wykonania usługi, co w naszym przekonaniu jest rażącym złamaniem prawa młodych Polaków do bezpiecznego przyjazdu i wyjazdu pociągami na tak duże i ważne dla wielu z nich wydarzenie. To także jest jeden z kluczowych elementów budowania bezpieczeństwa Festiwalu. Przez tyle lat nasza współpraca była doskonała i nagle w tym roku przychodzi zmiana decyzji. Tłumaczenie jest wg mnie nieakceptowalne i niezgodne z prawdą. Niemniej – zaapelowaliśmy dziś do uczestników Festiwalu i ogłosiliśmy wielkie pospolite ruszenie – pomagajmy sobie, dowieźmy siebie wzajemnie na festiwal samochodami, autobusami, zorganizujmy się we wszelkie grupowe przyjazdy. Przed nami fantastyczny, jubileuszowy Pol'and'Rock Festiwal, który zaczyna się 1 sierpnia w Kostrzynie nad Odrą!
| | | | | | Uczestnicy Pol'and'Rock Festival 2018 na dworcu w Kostrzynie nad Odrą/fot. Igor Kohutnicki |
| | Jak dojechać na tegoroczny Pol'and'Rock? Na pewno SAMOCHODEM – w mieście jak co roku przygotowana będzie sieć specjalnych parkingów. Organizator wraz z Miastem Kostrzyn przygotują się na każdą ilość aut.
Możecie także umawiać się na wspólną podróż korzystając z BANKU PODRÓŻY na stronach polandrockfestival.pl (rusza w przyszłym tygodniu). Organizator liczy także na wszelkie przejazdy zorganizowane, dodatkowo wynajęte autokary (będzie dla nich specjalny parking) i na każdego przedsiębiorcę, który zechce pomóc uczestnikom Festiwalu. Zgłoszenia zorganizowanych dojazdów należy wysyłać mailem na adres transport@wosp.org.pl. Wszelkie informacje o możliwościach dojazdu pojawiać się będą na bieżąco na stronie:
|
| | | Pol'and'Rock Festival to największy w Polsce i jeden z największych w Europie festiwali muzycznych. Jego 25. edycja odbędzie się w terminie 1-3 sierpnia 2019 roku w Kostrzynie nad Odrą. Na czterech scenach zaprezentuje się kilkudziesięciu wykonawców z Polski i ze świata, m.in. Prophets of Rage, Skunk Anansie, Ziggy Marley, Avatar, Acid Drinkers, Testament, Parkway Drive, Black Stone Cherry, DUB FX, The Adicts, Kult, Perturbator, Decapitated, Daria Zawiałow, Happysad, Sidney Polak, Renata Przemyk, Witek Muzyk Ulicy, Cyrk Deriglasoff, Krzysztof Zalewski, Gooral, Tulia, Ralph Kaminski czy The Casualties.
W ramach Akademii Sztuk Przepięknych odbędą się spotkania z wybitnymi osobistościami świata kultury, polityki i sportu. Z festiwalowiczami spotkają się m.in. Wojciech Snmarzowski i o. Ludwik Wiśniewski. Uczestnicy Festiwalu będą także mogli brać udział w różnych formach warsztatów artystycznych oraz angażować się w szereg inicjatyw społecznych i obywatelskich. Jak co roku na Akademii zaprezentują się także liczne organizacje pozarządowe.
Organizatorem imprezy jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która w ten sposób pragnie podziękować polskiej młodzieży za jej zaangażowanie w zimowy Finał WOŚP. Koncert jest niekomercyjny, niebiletowany, a środki na jego organizację zapewniają liczni sponsorzy. Festiwal nie może być i nie jest finansowany ze środków zebranych w czasie Finału WOŚP.
|
| Kontakt:
Krzysztof Dobies Rzecznik prasowy Fundacji WOŚP e-mail: (..) Biuro Prasowe Fundacji WOŚP tel. (..)
|
| | |
|
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 (..)
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
do Ministra Infrastruktury
Petycja
"O prywatyzację wybranych dworców kolejowych"
--
Drogi Panie Ministrze,
Dworzec w Katowicach dopiero po 2 latach od awarii ma mieć naprawione schody ruchome. Po co? Czemu tego nie odebrać od PKP S.A.?
Dworzec w Zielonej Górze mógłby także być zarządzany przez firmę prywatną. Dlaczego ma to robić PKP S.A.? Przebudowa dworca była nieudana- na mojej ulicy najpierw zlikwidowano peron kolejowy a później zbudowano do niego tunel pod torami. Dobrze wyglądające przedwojenne wiaty peronowe peronu II zlikwidowano mimo że miały one wartość zabytkową i było to karalne. W ogóle nie przywrócono zabytkowego wyglądu dworca i peronów mimo istniejącej dokładnej dokumentacji fotograficznej. Zamiast tego od kilku lat mamy maszkarę. Na peronie 1a z nowych płyt peronowych po roku odpadł beton. Po co ktoś wymienia płytki na nowe- skoro te przedwojenne były trwalsze kilkadziesiąt razy?
Dlaczego- skoro wybudowano tunel pod torami- przy okazji przebudowy nie dodano nowego peronu od strony ulicy Towarowej, gdzie parkują autobusy szynowe? Po co takie wielomilionowe marnotrawstwo- budować tunel podziemny bez budowy peronów nad nim?
Oto fragmenty tekstu z gazety lokalnej "GW Zielona Góra":
(...)
Niestety pociąg z Berlina (przyj 20.54) miał opóźnienie na wstępie 55 min, potem wzrastało do 80 min. Musieliśmy spędzić blisko dwie godziny na dworcu i zaobserwować, jak funkcjonuje dworzec w niedzielę wieczorem.
W zasadzie to były pytania gości, obserwacje i porównania z ich dworcem w Salzburgu, miasto 150 tys. mieszkańców, czyli wielkości Zielonej Góry.
(..)
"Goście widzieli te inwestycje za pieniądze UE dookoła, nowe Centrum Przesiadkowe. Mury, infrastruktura, urządzenia na „wysoki połysk".
I ten koszmarny kontrast porzuconego, wyczyszczonego z ludzi dworca. Byli w kompletnym szoku."
(..)
Na elektronicznej tablicy wszystkie informacje wyświetlają się tylko po polsku, a w hali dworca nie słychać żadnych komunikatów. Austriak nie rozumie słowaopóźnienie. Na szczęście znam niemiecki. Wielkie zdumienie wzbudził fakt braku jakiejkolwiek informacji dla podróżnych. Nie ma takiego okienka nawet. Wszystkie kasy zamknięte na trzy spusty. Na dworcu przez 2 godziny nikt w mundurze kolejowym ani też SOK się nie pojawił. Kogo ma pytać podróżny z zagranicy o czas odjazdu pociągu? O przyczynę opóźnienia? Nie ma przechowalni bagażu, zamknięte są sklepy i bar, a do tego jest zbyt mała liczba foteli, by usiąść. Wielu podróżnych. A do tego komunikat, że opóźnienie może ulec zmianie, nie zachęca do opuszczania dworca. Bo może nagle szybciej przyjedzie. Prosili mnie, idź, spytaj o powód opóźnienia. I czy ten pociąg w ogóle przyjedzie… W końcu to XXI wiek, jest internet, każdy ma komórkę w kieszeni, informacje płyną parę sekund… Nie w PKP jednak.
Ale kogo tu zapytać? Jedynym pracownikiem służbowym na dworcu jest „babcia klozetowa". Niedziela, a jednak ta pani pracuje. Siedzieliśmy na betonowym murku przy oknie przez blisko 2 godziny.
A tu nikoguteńko, nikt nie sprząta
Ponoć jest ktoś taki jak dyżurny ruchu. Ale nie ma informacji, gdzie go szukać.
Tłumaczę, nowe prawo, zakaz pracy w niedzielę. Goście jednak sprowadzają mnie na ziemię, że kolej na całym świecie pracuje bez przerwy 7 dni w tygodniu i 24 godz. na dobę.
Przecież nawet w kościele w niedzielę pracuje kościelny. Na stacjach benzynowych pełna obsada, w restauracjach kelnerzy i kuchnia, w szpitalu pielęgniarki i obsługa.
A tu nikoguteńko. Jeden rząd foteli przy nas zajął niepełnosprawny rowerzysta (na monitoringu wszystko jest zarejestrowane). Miał problemy z jedzeniem, nie mógł przełykać, z powodu choroby wszystko ochlapał. Pomogłem panu. Posprzątałem, wziąłem się za wycieranie podłogi i foteli, jak tylko odprowadziłem do drzwi biednego człowieka.
Tu w niedzielę nikt nie sprząta. Austriacy w szoku. Jak to, przecież tu są ludzie, pasażerowie, którzy mają podpisaną umowę z PKP (kupili bilet) i w ramach tej umowy wszystko właściciel dworca musi zorganizować.
(..)
"Moi goście też pytali, dlaczego na peronach nie ma zapowiedzi w języku niemieckim, skoro to jest połączenie do Berlina i Wiednia. Przecież to nie jest pociąg do Londynu."
komentarze internautów:
"Pasażer jest na samym końcu "łańcucha pokarmowego" a w zasadzie mogłoby go w ogóle nie być, i wtedy świetnie by wszystko działało. Pociągi jeździłyby w kratkę, inwestycje by powstawały, ten kto miałby na nich zarobić, zarobił by swoje. Kto by miał wyprowadzić na lewo pieniądze ten by wyprowadził. Pasażer to w zasadzie natrętna mucha dla tego układu."
"Pociąg (IC) wyjechał z takim opóźnieniem ze stacji początkowej w Berlinie. Też czekaliśmy na peronie zaniepokojeni, bo wyświetliło się 90 min. opóźnienia. Na peron przyszedł niemiecki pracownik kolei (okazało się, że to konduktor z tego pociągu na terenie Niemiec) i tłumaczył powód spóźnienia. Historia była dość zawiła, ale krótko mówiąc, z Polski chyba nie wysłano do tego pociągu odpowiedniej lokomotywy na czas. (..)"
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
W imieniu
Portu Lotniczego Wrocław oraz Biura Podróży ITAKA
zapraszamy na
powitanie na lotnisku we Wrocławiu
7-milionowego Klienta Biura Podróży ITAKA
W spotkaniu udział wezmą:
- Piotr Henicz, Wiceprezes Biura Podróży ITAKA
- Dariusz Kuś, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Wrocław S.A.
- Rekordowy pasażer Biura Podróży ITAKA
Podczas spotkania eksperci przybliżą wakacyjną ofertę połączeń z Wrocławia u progu sezonu wakacyjnego.
Świętujmy wspólnie 30 lat ITAKI i powitanie we Wrocławiu 7-milionowego Klienta od początku istnienia biura!
Data: 6 czerwca (czwartek), godz. 11.45. Przewidywany czas zakończenia spotkania: godz. 12.45.
Miejsce: Hala dla pasażerów odlatujących (spotkanie w Punkcie Informacyjnym, gdzie przekażemy przepustki).
Ważne: z uwagi na konieczność przejścia przez kontrolę bezpieczeństwa (spotkanie odbędzie się w hali dla pasażerów odlatujących), prosimy o przekazanie danych (imię, nazwisko, nr PESEL lub nr dowodu osobistego) w celu wystawienia przepustki. Na spotkanie należy zabrać dokument tożsamości.
* Do maila załączam klauzulę informacyjną na temat sposobu przetwarzania Państwa danych osobowych.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B, C lub VIP. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Potwierdzenie udziału: Aleksandra Palus, 509 065 355, apalus@prexpert.com.pl
Proszę o potwierdzenie udziału do 5 czerwca 2019 roku.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do Rady Miasta Zielona Góra
Drodzy Radni,
Decyzją władz miasta Zielona Góra zlikwidowano komunikację autobusową przez most w Cigacicach. W sobotę chciałem wybrać się do Cigacic lecz jedyne połączenie w dobie o godz. 18.20 firmy Milla okazało się błędem rozkładu. Nadal istniało ale jednakże omijało Cigacice innym mostem. Jak mnie poinformowano, w rozkładzie jazdy w sieci Internet był błąd. "Skoro było w Internecie- niech Pan jedzie w Internecie"- już raz mi powiedziano przy takiej okazji.
Protestuję przeciwko dyskryminacji osób korzystających z transportu zbiorowego. Po likwidacji torów kolei w centrum miasta Zielona Góra- likwidacja połączeń autobusów do Cigacic to kolejny krok władz miasta zorientowany na demontaż jakiejkolwiek alternatywy dla transportu zbiorowego.
Przypomnę że jako media oceniamy fakty i stan obecny.
W sobotę musiałem jechać do Cigacic tak jak stałem- na hulajnodze wyczynowej i z namiotem na plecach. Jedyna możliwość to blablacar albo podróż hulajnogą drogą samochodową. Powrót okazał się trwać dwie godziny bez 15 minut. Mimo że udało mi się dotrzeć do Sulechowa- to rozkład jazdy autobusów okazał się zawierać niewykreślone kursy już zawieszone i autobusu z m. Sulechów do Zielonej Góry z godz. 20.25 już nie było na peronie na dworcu mimo że ujęto go w rozkładzie jazdy na dworcu. Musiałem udać się kilka km dalej na dworzec kolei na ostatnie połączenie kolejowe.
Jako wydawca prasy odnoszę wrażenie że władze miejskie Zielonej Góry celowo i z zasady prowadzą systemowy demontaż transportu zbiorowego jako swoją celową politykę. Likwidacja torowiska kolei podmiejskiej z dworca PKP do galerii Focus Mall trasą przez ul. Strzelecką w celu budowy Drogowej Trasy Aglomeracyjnej oraz drogi rowerowo-pieszej jest tego przykładem.
Kolejnym przykładem jest fakt braku komunikacji zbiorowej z Zielonej Góry do Cigacic co jest dowodem celowej polityki dyskryminacji innych form transportu niż motoryzacja indywidualna. Tutaj przecież to władze miasta podjęły działania na rzecz uniemożliwienia dojazdu autobusem do Cigacic i jest to działanie celowe. Dojście pieszedo Cigacic także jest trudne bo w pomoście dla pieszych jest dziura wprost w nurt rzeki i jest to wina zarządcy czyli UM Zielona Góra. Zaś ruiny drogi rowerowej są źródłem żartów o torze przeszkód dla pieszych.
Na drodze pieszej do Cigacic są liczne niezpieczeństwa - na nielicznych odcinkach asfaltowej dróżki leżą ostre kamienie. Reszta to plac budowy przez który wiedzie jedyny szlak pieszy. Ja musiałem jechać hulajnogą po drodze samochodowej z uwagi na bezwzględną politykę władz miasta zorientowaną na eliminację konkurencji.
Do tego dochodzi likwidacja kursowania autobusów komunikacji miejskiej wieczorami - np. takimi ulicami jak ul. Sulechowska. Wieczorem na wielu ulicach autobusy kursują tylko raz na godzinę lub raz na dwie godziny. Sytuacja transportu zbiorowego w Ziel. Górze jest dużo gorsza niż w 60-tysięcznych miastach po stronie niemieckiej.
W dodatku z uwagi na odmowę przez władze miasta wyznaczenia buspasów czyli pasów ruchu tylko dla autobusów- komunikacja miejska stoi w korkach, jest niepewna i powolna. W odpowiedzi na korki na drogach- MZK likwiduje linie autobusów i np. linia nr 30 została zlikwidowana w jej północnej części przez moje osiedle. Rzekomy powód to brak możliwości zabezpieczenia jej punktualności.
Trudno nie odnieść wrażenia że władze miasta prowadzą celową politykę likwidacji jakiejkolwiek konkurencji dla motoryzacji indywidualnej. Historia zna przypadki gdzie politycy byli niemalże w całości sponsorowani przez koncerny samochodowe. Ikonicznym przykładem była współpraca Henry'ego Forda z Adolfem Hitlerem.
Sądzę że zaobserwowane braki takie jak dziura w moście na wylot do nurtu to temat dla prokuratora. Przecież dziecko może wpaść w nurt rzeki. Wnoszę by o sprawie dziury zawiadomiono tutejszą prokuraturę. Jest to narażanie życia i zdrowia. Wnoszę o dyscyplinarne rozwiązanie umowy o pracę z osobami winnymi tego stanu. Wnoszę o zmiany osobowe i o dyscyplinarne zwolnienie osób winnych tej karygodnej sytuacji.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Dzień dobry,
W najbliższy weekend (1 i 2 czerwca) wrocławianie mają szansę wygrać weekend dla dwojga w Amsterdamie wraz z bezpośrednim przelotem do stolicy Holandii. To nagroda w konkursie przygotowanym w ramach „Europy na Widelcu" przez linie KLM, które od 6 maja oferują regularne loty między Wrocławiem a Amsterdamem, wraz z Portem Lotniczym Wrocław. Wystarczy zrobić sobie „holenderskie" selfie z gigantycznym chodakiem.
Więcej informacji w załączeniu – w materiale linii lotniczych KLM.
W razie pytań, pozostaje do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2HO4CXf
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Informacja prasowa
Wygraj weekend w Amsterdamie!
KLM zaprasza do konkursu podczas wrocławskiego festiwalu „Europa na Widelcu".
Wrocław, 31.05.2019 r. – W najbliższy weekend wrocławianie i goście odwiedzający stolicę Dolnego Śląska będą mieli szansę wygrać weekend w Amsterdamie. Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM, które od 6 maja oferują regularne loty między Wrocławiem a Amsterdamem, wraz z Portem Lotniczym Wrocław, przygotowały atrakcję podczas festiwalu „Europa na Widelcu". KLM postawi we Wrocławiu gigantyczny holenderski chodak, przy którym będzie można zrobić sobie zdjęcie udając „Holendra". Autor najbardziej „holenderskiego" selfie będzie miał szansę wygrać weekend w Amsterdamie dla dwojga, wraz z bezpośrednim przelotem z Wrocławia. Akcja jest planowana na 1 i 2 czerwca b.r.
Zostań „Holendrem" i wygraj weekend w Amsterdamie!
Zadaniem osób zainteresowanym konkursem jest w pierwszej kolejności odnalezienie holenderskiego chodaka podczas imprezy „Europa na widelcu", w dwóch miejscach Wrocławia: 1-ego czerwca na Rynku Głównym, a 2-ego czerwca przy Browarze Mieszczańskim. Następnie należy zrobić sobie przy nim oryginalne selfie, które w pomysłowy i zabawny sposób będzie nawiązywało do Holandii i jej symboli. Zdjęcie trzeba zamieścić na stronie konkursowej https://www.dutchselfie.pl/, a potem podzielić się nim ze znajomymi na Facebooku i zachęcić do głosowania. Z 20-tu zdjęć, które zgromadzą najwięcej głosów na stronie konkursowej, jury konkursu wybierze jedno najlepsze. Jego autor wygra wycieczkę do Amsterdamu dla dwojga.
Szczegóły konkursu są dostępne na stronie https://www.dutchselfie.pl/
Loty KLM z Wrocławia do Amsterdamu odbywają się od 6.05.2019 codziennie: samolot KLM startuje z lotniska Wrocław-Strachowice im. Mikołaja Kopernika o godzinie 14:05, z lądowaniem w Amsterdamie o 15:55. Loty powrotne na nowej trasie zaplanowano o następujących porach: wylot z Amsterdamu o godzinie 11:50 i przylot do Wrocławia o 13:35.*
Rezerwacja biletów oraz więcej informacji na temat rozkładu połączeń i promocji cenowych dostępnych jest na stronie klm.pl, pod numerem telefonu 48 (22) 51 23 947 oraz w biurach podróży na terenie całego kraju.
* godziny lotów mogą się różnić w zależności od daty lotu
Redakcja otrzymała odpowiedź na list:
Dzień dobry,
W odpowiedzi na maila z dnia 15 maja br. w sprawie połączeń kolejowych Kielce – Sandomierz – Kielce informuję, że Samorząd Województwa Świętokrzyskiego od 2016 roku uruchamia w okresie długich weekendów majowych oraz czerwcowych, jak również w okresie wakacyjnym (z wydłużeniem od 2018 r. do końca września) jedną parę w dobie połączeń, którą obsługuje operator kolejowy „Przewozy Regionalne" spółka z o.o.
Połączenia te corocznie uruchamiane są w zbliżonych godzinach, tj. obecnie wyjazd z Kielc zaplanowano o godz. 7:40, natomiast wyjazd z Sandomierza w okresie od 20 czerwca do 10 sierpnia o godz. 18:00, a po 11 sierpnia o godz. 17:45. Drugie połączenie, o którym Pan pisze obsługuje Spółka „Intercity" S.A. na zlecenie Ministerstwa Infrastruktury. Jest to połączenie codzienne, pełniące rolę POŁĄCZENIA DALEKOBIEŻNEGO kursującego w relacji Przemyśl Główny – Warszawa Wschodnia. Pociąg ten nie zatrzymuje się na wszystkich przystankach, a trasa przejazdu pokrywa się z pociągiem uruchamianym przez tut. Samorząd jedynie na odc. Sandomierz – Wąchock.
Jak wspomniano powyższej, pociąg REGIONALNY uruchamiany przez tut. Samorząd stanowi stricte ROLĘ TURYSTYCZNĄ, tak więc obydwa w/w pociągi nie stanowią dla siebie konkurencji, ani połączeń komplementarnych wobec siebie.
Po uruchomieniu stałych połączeń regionalnych w kierunku Sandomierza, konstrukcja rozkładu jazdy będzie uwzględniać konieczność dostosowania godzin do potrzeb pasażerów mieszkających wzdłuż linii kolejowej nr 25 i dalej nr 8, tak aby wypełnić zapisy „Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego Województwa Świętokrzyskiego" i umożliwić mieszkańcom bezpośredni transport z Sandomierza i okolic do stolicy województwa, i w kierunku powrotnym.
Odnosząc się natomiast do drugiego Pańskiego zagadnienia w zakresie zmiany nazwy przystanku kolejowego „Metan" informuję, że pociąg relacji Kielce – Sandomierz – Kielce, nie zatrzymuje się na wskazanym przystanku. Ponadto, kwestia ustalania nazewnictwa bądź jego zmiany leży w gestii zarządcy infrastruktury kolejowej na podstawie określonych procedur, w tym na wniosek władz lokalnych zawierający propozycję nowej nazwy wraz ze szczegółowym uzasadnieniem oraz uchwałą rady miasta lub gminy.
Pozdrawiam,
Izabella Liwanowska
Kierownik
Departament Transportu i Komunikacji
Oddział Przewozów Kolejowych
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
(..)
do PKP IC
Czy planowane pociągi Łódz- Lotnisko Okęcie będą wprowadzone? Czy PKP IC nie uważa że większość ruchu na trasie z Łodzi do Warszawy wygeneruje kompleks biurowy zwany "Mordorem"?
Adam Fularz
Odpowiedź:
Szanowny Panie,
jesteśmy przewoźnikiem dalekobieżnym i naszym celem jest łączenie Polski w taki sposób, aby zapewnić pasażerom jak najlepszą ofertę przewozową, która będzie odpowiadała na ich potrzeby. W związku z dostrzeżeniem zapotrzebowania niektórych regionów Polski na połączenia na lotnisko, wystąpiliśmy do PKP Polskich Linii Kolejowych o przydzielenie tras pociągów na Lotnisko Chopina w Warszawie i stację Warszawa Służewiec. O szczegółach połączeń będziemy informować dopiero po zatwierdzeniu tras pociągów i przyjęciu rocznego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywać od grudnia 2019 roku, a którego proces konstruowania właśnie trwa. To zarządca infrastruktury zajmuje się ułożeniem rozkładu jazdy, który jak najlepiej ma odpowiadać na potrzeby podróżnych, uwzględniając wnioski wszystkich przewoźników oraz możliwości techniczne linii.
Agnieszka Serbeńska
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142A
02-305 Warszawa
Przegląd prasy.
Jak donosi radomska "GW", pociągi z Radomia do Warszawy pojadą "objazdem objazdu"
wybrał Adam Fularz
1 czerwca dzieci i młodzież jeżdżą Kolejami Mazowieckimi za darmo. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do Państwa Radnych Miasta Gdańska
Skarga
Drodzy Państwo Radni,
Spółka PKP PLK jest znana z taktyki polegającej na demontażu przystanków i peronów stacji pasażerskich- by potem żądać wielu milionów PLN za ich odbudowę (w Szczekocinie PKP PLK żądała 6 mln PLN za odbudowę peronu wg listu tamtejszego UM- prasa tak to opisywała Zabiegamy o odtworzenie przystanku, ale PKP postawiły wręcz zaporowe warunki: mielibyśmy ze środków gminy pokryć koszty budowy peronów oszacowane na około 6 mln zł.
).
Perony stacji SKM Gdąńsk Zaspa Towarowa rzekomo "są zużyte" a ich utrzymanie wstanie opuszczonym- rzekomo wg tłumaczeń monopolisty- ma słono kosztować tą firmę mimo że perony porastają trawą i nikt na nich nic nie robi. Nawet przy ulicy na której mam swoje biuro, istniał peron kolejowy i został kilkanaście miesięcy temu zlikwidowany- nie wiadomo w zasadzie- po co.
W Gdańsku zlikwidowano już następujące stacje i przystanki:
stacje
Gdańsk Brama Nizinna
Gdańsk Brama Oliwska
Gdańsk Brama Wyżynna
Gdańsk Wąskotorowy
Lewy Brzeg Wisły
Piaski Gdańskie
przystanki kolejowe
Gdańsk Biskupia Górka
Gdańsk Brętowo
Gdańsk Święty Wojciech
Kiełpinek
Klukowo
Kokoszki
Owczarnia
Przegalina
Przegalina Kolonia
Szewce
Gdańskie Świbno
przystanki SKM
Gdańsk Brzeźno
Gdańsk Kolonia
Gdańsk Nowy Port
Gdańsk Nowe Szkoty
Gdańsk Zaspa Towarowa- aktualnie ma zostać rozebrany nieużywany peron.
Plany likwidacji peronów SKM w Gdańsku
Obecnie PKP PLK chce zlikwidować całą stację SKM Zaspa Towarowa, mimo że w pobliżu intensywnie budowane są ogromne osiedla mieszkaniowe w Letnicy. Wnoszę aby UM Gdańsk i radni miejscy wystąpili do PKP PLK o odstąpienie od likwidacji krawędzi peronowych na przystanku kolei miejskiej o nazwie "Zaspa Towarowa" Na tym przystanku ostatnio całkowicie zmodernizowano schody na most drogowy w ciągu ul. Uczniowskiej.
W okolicy powstaje 2,5 tys. mieszkań i osiedli się tutaj ok. 8-10 tys. osób. W tej petycji wzywam radę miasta Gdańsk by przeciwstawiła się likwidacji całej, kompletnej stacji SKM w Gdańsku. PLK likwidację planuje i motywuje że jest to ze względu na "stan obiektu"- ale jest to nieprawdą. Proponuję odchwaścić perony zamiast je likwidować i potem wydawać kilka mln PLN na ich odbudowę. Proponuje się też zmianę nazwy przystanku na "Gdańsk Letniewo" zgodnie z wolą i sugestiami internautów.
Społeczny opór przeciw likwidacji
Ludność pisze w komentarzach tekstu linkowanego powyżej:
"Była skm do Nowego portu, było połączenie kolejowe do Gdyni Oksywie i wystarczyło tyko zmodernizować ale u nasz niszczy się potem buduje od nowa , a wszystko to nie dla ludzi ale po to by ktoś mógł zarobić tanim kosztem"
albo "Zaspa towarowa powinna zostać ze wzgledow na potencjal i w interesie spolecznym."
albo
"W sytuacji gdy planuje się budowę nowych osiedli, 2500 mieszkań plus to co już istnieje należy się zapytać gdzie tu sens i logika likwidacji przystanków SKM do Nowego Portu. Tym samym można być zapytać po co budowano PKM przecież nie potrzebna można zamknąć? Zamiast rewitalizować linię kolejową która była potrzebna aż do czasu rozkwitu komunikacji samochodowej to w sytuacji gdy przybędzie tam ok 10 tys nowych mieszkańców chyba zrobi się na drogach gęsto tym bardziej że żadnych inwestycji drogowych na widnokręgu nie widać.Ale co tam pomyślimy o tym gdy będzie już za późno, patrz rejon Jabłoniowa i dojazd do Fashion House, wszystko o kilka lat za późno i po co są jakieś biura analiz, projektowania,planiści itp. tysiące myślicieli którzy mają myśleć by było lepiej."
albo "Najpierw zniszczą a za trzy lata będą odbudowywać za grubą kasę.Bo dzielnica się rozrosnie i będą mega korki."
albo "A jest już jasne, że Gdańsk Zaspa Towarowa zostanie zlikwidowana i nie powstanie przystanek w tym miejscu dostosowany do nowo planowanego układu torowego?"
albo "Ten przystanek ,to naturalny węzeł przesiadkowy! Dzielnica się zmienia i rozbudowuje.Tramwaje nie wystarczą.Przystanek okazjonalny - przy stadionie , jest oddalony od ciągów komunikacyjnych.Czemu likwidują coś co może mieć kolosalne znaczenie dla przyszłych mieszkańców tej okolicy?!"
albo
"Budowane są nowe osiedla i aż się prosi aby przystanek Gdańsk Zaspa Towarowa mogła być zmodernizowana i ulepszona dla potrzeb mieszkańców celem ożywienia tego miejsca,ale jak zwykle brak solidarności..."
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf