Wniosek do władz miasta Mielec o powołanie pasażerskiego portu lotniczego
Wnoszę do władz województwa podkarpackiego oraz do władz miasta Mielec o powołanie kolejnego portu lotniczego Kraków- Sandomierz w Mielcu. Nazwa Kraków- Sandomierz, jaka proponujemy, jest właściwa aby przyciągnąc turystów do tego portu lotniczego. Proszę o przekonanie nowego szefa spółki miejskiej "Lotnisko Mielec Sp. z o.o." o podjęcie prac nad dostosowaniem istniejących obiektów do roli tymczasowego terminalu pasażerskiego. Budowa dróg kołowania nie jest konieczna, samoloty kołowałyby tylko na pasie startowym.
Chcemy powtórzenia sucesu lotniska pasażerskiego w Pardubicach- w Mielcu. W Pardubiach zatrudniono zespół pracowników z czaskich linii lotniczych Czech Airlines. Hana Smejkalowa, szef zarządu lotniska, pochodzi z linii lotniczych Czech Airlines, i ma zamiar stworzyć z tego portu rodzaj regionalnego portu lotniczego. To samo jest możliwe w Mielcu, ale wymaga zmiany polityki władz miasta. Nowy szef lotniska mógłby także pokierwoać procesem przebudowy portu do roli regionalnego portu dla liniii lotniczych- czarterowych i pasażerskich. Lub pozyskanoby innych managerów, którzy poprowadziliby ten proces. W rozmowie z redakcją poprzedbi prezes, Pan Skubisz nie był zwolennikiem przebudowy portu lotniczego Mielec do roli portu pasażerskiego, mimo argumentu że liczba zatrudnionych osób już obecnie jest taka jak np. na lotnisku Epinal we Francji gdzie ruch pasażerski ma miejsce.
Chcemy by port lotniczy powstał na takiej samej zasadzie jak w Pardubicach.
W Pardubicach - niewielkim czeskim mieście gdzie działa port lotniczy, na terminal pasażerski najpierw zaadoptowano stary hangar lotniczy. Jako że lotnisko rozwinęło się i obsługiwało nawet 120 tys. pasażerów rocznie, pasażerowie nie miescili się i musieli oczekiwać przed terminalem- hangarem.
Chcemy, by na tej samej zasadzie powstało lotnisko w Mielcu- obsługujące na początku loty samolotów czarterowych i loty krajowe, a z czasem - tanie linie lotnicze.
Jest to udany przykład transformacji zupełnie prowincjonalnego lotniska do międzynarodowego portu lotniczego- niemalze bez większych dotacji z kasy publicznej
Tak się złożyło, że ze względu na status prawny, dość prosto można uruchomić pasażerską komunikację lotniczą z portu lotniczego w Mielcu. Lecz niestety- w Mielcu nie ma terminalu pasażerskiego z prawdziwego zdarzenia, a zorganizowanie tymczasowego portu pasażerskiego w terminalu odpraw pasażerskich lokalnego przewoźnika pasażerskiego to tylko jeden z naszych pomysłów tymczasowego rozwiązania tej kłopotliwej sytuacji, w jakiej znalazł się, naturalnie chyba rozwijający się tutejszy port lotniczy- lub prawie port lotniczy, bo pozbawiony terminalu z prawdziwego zdarzenia.
Planujemy aby w
Mielcu powstał regionalny port
lotniczy Tarnów- Tarnobrzeg, początkowo dostosowany do lotów krajowych. Do Warszawy, do Gdańska, do Szczecina etc.
Przed 10 laty wystosowaliśmy do Państwa propozycję otwarcia pasażerskiego portu lotniczego w Mielcu. Na wielokrotne propozycje nie nadeszła żadna odpowiedź władz miasta. Koszt budowy terminalu pasażerskiego to kilka mln PLN- czy jest on zbyt duży dla miasta wielości Mielca?
Mielec stoi przed wielką szansą uruchomienia pasażerskiego portu lotniczego w pobliżu. Są też krajowi przewoźnicy którzy mogliby wystartować w przetargu na obsługę połączenia Mielec/Tarnów- Warszawa, jeśli takie loty zrealizowanoby. Subwencjonowane loty Warszawa- Zielona Góra obsługiwały kiedyś linie Sprint Air, obecnie są to linie LOT.
Port lotniczy w Mielcu zmieniłby nazwę na port lotniczy kraków-Sandomierz lub Tarnów (Mielec), a terminal tymczasowy mógłby powstać wg mojego pomysłu na przykład w siedzibie przewoźnika, który udostępniłby pomieszczenia przy pasie startowym w celu odprawy biletowo- bagażowej kilkunastu pasażerów przed odlotem. Pasażerowie byliby dowożeniu do portu lotniczego Tarnów (Mielec) autobusem z centrum Tarnowa. Mały, kilkunastomiejscowy samolot przewoziłby pasażerów do Warszawy, inny proponowany kierunek podróży lotniczej to Gdańsk.
Chcemy, aby wzorem miasta Zielona Góra samorządy Mielca i Tarnowa przeznaczyły coroczną dotację na dofinansowanie połączeń do Warszawy, tak aby były one w cenie ok. 130- 150 PLN za bilet w taryfie standardowej. Roczny koszt subwencji wyniósłby około 2- 5 mln PLN. Chcemy, aby do finansowania przewozów dołożył się także Urząd Marszałkowski woj. podkarpackiego oraz samorządy miast Tarnów, Mielec, Dębica czy Tarnobrzeg.
Prosimy o odpowiedź na propozycję, opublikujemy ją. Prosimy też o zaproponowanie dogodnego terminu spotkania z przewoźnikami chcącymi obsługiwać dofinansowywane przez samorządy loty pasażerskie z portu lotniczego w Mielcu.
Od opublikowania i rozesłania koncepcji utworzenia portu pasażerskiego dla Tarnowa w Mielcu mija właśnie kilkanaście lat, i szkoda że nie znaleźli Państwo chwili czasu by na te propozycje odpowiedzieć. Chcielibyśmy aby obecnie te plany przybrały realnych kształtów, i aby samorząd miasta Mielec najpierw dofinansował utworzenie tymczasowego terminalu portu pasażerskiego, a następnie, aby powstał oddzielny budynek tymczasowego terminala lotniczego portu pasażerskiego dla Tarnowa w Mielcu.
Wnoszę także o dostosowanie wyposażenia lotniska w Mielcu do obsługi połączeń pasażerskich. To władzom miasta powinno najbardziej zależeć na utworzeniu w Mielcu lotniczego portu pasażerskiego, co przecież wygeneruje nowe miejsca pracy w samym porcie lotniczym jak i w otoczeniu portu. Sądzę że przez kolejne lata port w Mielcu mógłby się rozwinąć, i po budowie dróg kołowania i rozbudowie infrastruktury mógłby obsługiwać także tanie linie lotnicze, jako kolejny port lotniczy regionu.
Przed laty dokonywano analiz, które wskazywały na duży popyt na nowy port lotniczy właśnie w otoczeniu Tarnowa. Wykorzystanie istniejącego już portu lotniczego w Mielcu dla obsługi regionu lotami pasażerskimi wydaje się sensowne i logiczne. Bliskość innych portów lotniczych jest tylko niewielką przeszkodą- cały region Tarnowa przecież nie posiada swojego portu lotniczego.
Przykładem portu lotniczego skoncentrowanego na subwencjonowanych lotach krajowych jest port lotniczy w Zielonej Górze. Od 41 lat obsługuje on loty krajowe do Warszawy. Władze Mielca mogą powtórzyć ten model biznesowy, a wykonywanie takich połączeń jest możliwe ekonomicznie przy relatywnie niewielkich dotacjach do prowadzenia tej działalności.
Możemy przesłać dokumenty dot. przetargów na wykonywanie pasażerskich połączeń lotniczych z dofinansowaniem samorządu, dzięki którym działa pasażerski port lotniczy w odległym o 33 km od Zielonej Góry mieście Babimost. W odróżnieniu od portu w Mielcu, ten port lotniczy obsługuje rejsowe połączenia krajowe.
Zachęcam do podjęcia starań na rzecz przebudowy lotniska w Mielcu do roli małego, krajowego portu lotniczego. Jest to ekonomicznie możliwe, a władze miasta powinny się starać w maksymalnym stopniu wykorzystać dostępną infrastrukturę dla poprawy dostępności komunikacyjnej miasta i regionu.
Port krajowy, dla niewielkich samolotów, może działać już przy obecnym zatrudnieniu portu lotniczego w Mielcu. Jeśli samorząd miasta Mielec zdecydowałby o uruchomieniu pasażerskiego portu lotniczego, pozwoliłoby to na lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury, przy relatywnie niewielkich dotacjach.
Polecam ostatnie nasze publikacje na temat propozycji budowy terminalu dla samolotów pasażerskich przy porcie lotniczym w Mielcu,
http://mielecka.blogspot.com/Pytania do radnych miejskich:
Odpowiedzi opublikujemy
- co władze miasta sądzą o pomyśle dostosowania portu w
Mielcu do obsługi połączeń pasażerskich i otwarcia go na nowo jako port
lotniczy Tarnów- Tarnobrzeg w
Mielcu?
- co władze miasta sądzą o wprowadzeniu połączeń lotniczych Warszawa- Tarnów (Mielec) z dowozem pasażerów autobusem do centrum Tarnowa?
- Czy władze miasta są skłonne wydać ok. 2-3 mln PLN na terminal pasażerski (nowy lub używany) w porcie lotniczym w Mielcu? Czy możliwe jest dostosowanie któregoś z istniejących w pobliżu pasa startowego budynków lub pawilonów jako tymczasowego terminalu pasażerskiego w Mielcu? Wówczas konieczna inwestycja byłaby jeszcze mniejsza.
- Co władze miasta sądzą o pomyśle uruchomienia- na początek- połączeń krajowych, pasażerskich, do portu lotniczego w
Mielcu, i o zmianie jego nazwy na obejmującą większe miasta w pobliżu?
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Do UMWL
Wnoszę o wprowadzenie ad hoc, od zaraz, połączenia weekendowego kolejowego w relacji Zielona Góra- Sulechów- Świebodzin. Połączenie to kursowałoby w szczycie korków na mostach przez Odrę. Sądzę że w weekendy w niedzielę czy sobotę po południu pociąg dojedzie szybciej przez Zbąszynek- niż samochód osobowy czy autobus.
Wnoszę o pospieszne wdrożenie szynowej komunikacji mającej ulžyć pasażerom busów czy autobusów. Dziś po południu warunki na drodze były trudne z powodu wypadków i korków.
Pozdrawiam
---------- Wiadomość ----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw. Lot.pl>
Data: środa, 7 sierpnia 2019
Temat: LOT ROZWIJA SIĘ W REGIONACH. BĘDĄ DODATKOWE REJSY KRAJOWE
Do: "adam.fularz(..)
| | | LOT ROZWIJA SIĘ W REGIONACH. BĘDĄ DODATKOWE REJSY KRAJOWE | | | Warszawa, 7 sierpnia 2019 r. – W związku z dynamicznym rozwojem Polskie Linie Lotnicze LOT nie tylko otwierają kolejne połączenia z Warszawy, rozbudowują swój budapesztański hub, ale także rozwijają siatkę połączeń z lotnisk krajowych. Od sezonu zimowego pasażerowie będą mogli skorzystać z dodatkowych połączeń między stolicą Polski a Poznaniem, Lublinem i Rzeszowem. Polskie Linie Lotnicze LOT rozwijają swoją ofertę na trasie do i z Poznania. Miasto od prawie 100 lat jest targową stolicą Polski, a Międzynarodowe Targi Poznańskie to niekwestionowany lider wśród ośrodków targowych w Polsce i Europie Środkowej i Wschodniej. W 2018 r. targi odwiedziło ponad milion osób! W Poznaniu spotykają się liderzy biznesowi, by podejmować kluczowe decyzje o przyszłości swoich przedsiębiorstw. Ale Wielkopolska to także kraina dobrego smaku – nie tylko rogali świętomarcińskich oraz wielu turystycznych atrakcji – takich jak np. zamek w Kórniku i Pałac w Rogalinie. Port Lotniczy Poznań-Ławica im. Henryka Wieniawskiego jest zlokalizowany niemal w centrum miasta. Zaledwie 7 km od poznańskiego rynku. Ten atut oraz dogodny rozkład lotów oferuje dziś pasażerom możliwość najszybszej i najbardziej komfortowej podróży między Warszawą a Poznaniem. - Oferta na trasie Warszawa – Poznań – Warszawa skierowana jest nie tylko dla biznesu, który bardzo ceni swój czas. Dajemy dogodną ofertę podróży dla wszystkich pasażerów, którzy z jednej strony chcą poznawać walory obu stolic – Wielkopolski i Polski, a z drugiej chcą skorzystać z możliwości dogodnej i szybkiej przesiadki na Lotnisku Chopina. Szósty rejs dziennie na tej trasie dopełnia ofertę dzisiejszych pięciu rejsów LOT-u w dni robocze. Dzięki temu umożliwiamy pasażerom znalezienie dogodnej oferty przesiadkowej na każde z połączeń które oferujemy z hubu w Warszawie – mówi Robert Ludera, dyrektor Biura Siatki Połączeń w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Nowe rejsy będą realizowane codziennie za wyjątkiem sobót od 27 października br. według następującego rozkładu: LO 3947 WAW-POZ 16:40-17:40 poniedziałek-piątek, niedziela LO 3948 POZ-WAW 18:10-19:10 poniedziałek-piątek, niedziela Rozwinięciu ulegnie również oferta LOT-u do Rzeszowa. Podkarpacie to dziś nie tylko jeden z najszybciej rozwijających się regionów w tej części Europy – m.in. za sprawą projektu Dolina Lotnicza, który skupia przedsiębiorców przemysłu lotniczego, to także wysoko oceniane w rankingach poziomu życia miasta, jak Rzeszów oraz wysokiej światowej klasy zabytki jak zamek w Łańcucie. Port Rzeszów-Jasionka zlokalizowany w odległości zaledwie 14 km od centrum Rzeszowa jest ważnym lotniskiem na mapie LOT-owskiej siatki połączeń. Obecnie można stąd raz w tygodniu polecieć do Nowego Jorku (EWR), Tel Awiwu oraz aż 34 razy tygodniowo – kilka razy dziennie - do Warszawy. Od sezonu zimowego pojawią się dodatkowe rejsy wieczorne do stolicy. - Nasza siatka połączeń układana jest tak, by każdy pasażer mógł znaleźć dogodne połączenie. Wypełnienie samolotów na trasie Warszawa – Rzeszów – Warszawa jest na tyle satysfakcjonujące, że postanowiliśmy poszerzyć ofertę dla pasażerów o dodatkowe rejsy wieczorne w wybrane dni tygodnia – dodaje Ludera. Nowe rejsy będą realizowane trzy razy w tygodniu od 28 października br. według następującego rozkładu: LO 3811 WAW-RZE 18:30-19:25 poniedziałek, środa, piątek LO 3812 RZE-WAW 20:00-20:55 poniedziałek, środa, piątek Dodatkowe połączenie zyska także Lublin. Uruchomione 3 września 2018 roku połączenie krajowe z Warszawy do stolicy województwa lubelskiego okazało się wielkim sukcesem. Lublin jest jednym z największych i najprężniej rozwijających się miast po prawej stronie Wisły. Jako stolica województwa lubelskiego pełni rolę administracyjnego, gospodarczego i kulturalnego centrum regionu. To także duży ośrodek akademicki. Bogata, ponad 700-letnia historia Lublina oraz położenie w wielokulturowym tyglu stanowią o jego szczególnych walorach. Wśród najbardziej znanych imprez kulturalnych są Carnaval Sztukmistrzów, Festiwal Inne Brzmienia, Noc Kultury, Jarmark Jagielloński, Festiwal Teatrów Europy Środkowej „Sąsiedzi", Festiwal „Konfrontacje Teatralne" i Europejski Festiwal Smaku. - Rozkład został skonstruowany w ten sposób, by umożliwić dogodne przesiadki na Lotnisku Chopina, zarówno na rejsy do Ameryki Północnej, do Europy Zachodniej i Środkowej oraz do portów krajowych. Z naszych obserwacji wynika, że dotychczas pasażerowie najchętniej przesiadali się na rejsy m.in. do Gdańska, Mediolanu i Brukseli. Dzięki drugiemu rejsowi dziennie w wybrane dni tygodnia zaoferujemy możliwość jeszcze bardziej dogodnej, nawet jednodniowej podróży do tych a także szeregu innych portów lotniczych w Polsce i w Europie Zachodniej – podkreśla Ludera. Nowe rejsy będą realizowane cztery razy w tygodniu od 27 października br. według następującego rozkładu: LO 3969 WAW-LUZ 22:55-23:45 poniedziałek, wtorek, czwartek, niedziela LO 3970 LUZ-WAW 06:00-06:55 poniedziałek, wtorek, środa, piątek Połączenia krajowe realizowane są w przeważającej mierze odrzutowymi samolotami z rodziny Embraer oraz turbośmigłowymi Bombardierami Q400. Maszyny mogą zabrać na pokład od 78 do 118 pasażerów. Bilety na nowe połączenia są już dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, w tym na lot.com. LOT w 2018 roku przewiózł rekordową liczbę ponad 8,9 mln pasażerów, o 2 mln więcej niż rok wcześniej. W tym roku polski przewoźnik planuje przewieźć 10 mln pasażerów. LOT używa dziś na co dzień ponad 80 nowoczesnych samolotów. Przewoźnik ma w swojej rozkładowej ofercie już 111 połączeń na całym świecie. | | Informacja prasowa .docx kliknij tutaj Embraer LOT-u (fot. Sebastian Fuśnik) .jpg kliknij tutaj | | KONTAKT DLA MEDIÓW | | Michał Czernicki P.o. Rzecznik Prasowy | | tel.: (..)24 e-mail:(..)pl | | | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2018 roku LOT przewiózł prawie 9 mln pasażerów, o dwa miliony więcej niż rok wcześniej. LOT rocznie zapewnia komfortową podróż w ramach 111 połączeń na świecie. W ofercie są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. Polski przewoźnik konsekwentnie zwiększa częstotliwość i poprawia ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Połączenia dalekiego zasięgu obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Polski przewoźnik w 2019 r. obchodzi 90. rocznicę powstania. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. (...) | | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Przypominamy, że w związku z rozpoczęciem budowy nowego przystanku kolejowego Warszawa Powązki na odcinku Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia p.8 będą występowały utrudnienia w ruchu pociągów – pociągi będą kursować po jednym czynnym torze, niektóre będą miały skróconą relację (szczegóły dostępne w tablicach rozkładu jazdy na www.mazowieckie.com.pl). W związku z utrudnieniami zostanie wprowadzone wzajemne honorowanie biletów KM i ZTM od 9 sierpnia 2019 r. na odcinku Warszawa Zachodnia peron 8 – Warszawa Gdańska. Szczegóły dotyczące zasad honorowania dostępne są tutaj: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/wzajemne-honorowanie-biletow-km-i-ztm-od-9-sierpnia-2019-r-na-odcinku-warszawa-zachodnia-peron-8
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
W lipcu Port Lotniczy Wrocław obsłużył blisko 388 tys. pasażerów. To nowy rekord wrocławskiego lotniska. Od początku roku skorzystało z niego już ponad 2 mln podróżnych. Uwagę zwracają świetne wyniki przewoźników sieciowych.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2yMXQLU
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 8 sierpnia 2019 r.
Informacja prasowa
Najlepszy miesiąc w historii wrocławskiego lotniska
W lipcu port obsłużył blisko 388 tys. pasażerów. To nowy rekord wrocławskiego lotniska. Od początku roku skorzystało z niego już ponad 2 mln podróżnych. Uwagę zwracają świetne wyniki przewoźników sieciowych.
Na lipiec przypada szczyt ruchu w Porcie Lotniczym Wrocław. Dlatego jest to też zwykle najlepszy miesiąc w roku. W lipcu 2019 lotnisko odnotowało dodatkowo najlepszy miesiąc w swojej historii, obsługując 3,4% pasażerów więcej niż w tym samym okresie przed rokiem. – Wzrost procentowy pokazuje stabilny rozwój. Znaczenie ma fakt, że porównujemy się tu do poprzedniego roku, kiedy podróżni mieli już do dyspozycji rozbudowaną, bogatą i różnorodną siatkę połączeń, a na zdecydowanej większości kierunków niskosztowych w samolotach zajętych było ponad 90% miejsc. Widać wyraźnie, że weszliśmy w nowy etap, mówiąc obrazowo: patrzymy w górę, opierając się na solidnych fundamentach – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Dodajmy, że od początku tego roku lotnisko obsłużyło już ponad 2 mln pasażerów, czyli o 8,4% więcej niż przed rokiem.
Gdzie największy potencjał?
Największy potencjał rozwoju ma w tej chwili segment połączeń sieciowych. Przekonuje o tym bardzo duże zainteresowanie rejsami na trasie Wrocław-Amsterdam (kierunek obsługiwany przez holenderskie linie KLM od maja 2019 roku). Samoloty na tej trasie latają codziennie.
– Zgodnie z naszymi przewidywaniami połączenie do Amsterdamu wpisało się w oczekiwania pasażerów równie dobrze co połączenie na główne lotnisko Paryża. Co ciekawe, ogromną popularnością cieszy się też inne połączenie do Holandii – loty z Wizz Airem do Eindhoven, notujące wypełnienie na poziomie ok. 96% – dodaje Dariusz Kuś. Łącznie, w lipcu 2019 przewoźnicy sieciowi na trasach międzynarodowych obsłużyli o ponad 15% pasażerów więcej niż w analogicznym okresie przed rokiem. Już tradycyjnie najwięcej podróżnych korzysta z połączeń do Frankfurtu i Monachium (oba Lufthansy). Uwagę zwraca fakt, że na trasie Wrocław-Zurych (linie Swiss) przybyło aż 30% pasażerów.
Tanie linie przewiozły w lipcu blisko 202 tys. podróżnych wrocławskiego lotniska – w tym segmencie, w skali miesiąca, jest to również rekord. Niezmiennie utrzymuje się spore zainteresowanie kierunkami południowymi, tj. lotami do Hiszpanii, Włoch, Portugalii, na Kretę (Chania) lub Maltę, do Aten lub czarnogórskiej Podgoricy. Jednak bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się też inne kierunki, w tym na Wyspy Brytyjskie, a także Eindhoven, Paryż Beauvais czy Bruksela Charleroi. Spektakularnie rozwijają się kierunki wschodnie. W ofercie linii Ryanair jest Kijów Boryspol, a od jesieni dojdzie jeszcze Odessa. Natomiast Wizz Air proponuje obecnie trzy połączenia wschodnie: Kijów Żuliany, Lwów i Charków. Właśnie ogłosił, że jesienią jego ofertę również poszerzą loty do Odessy. - Liczymy na to, że kierunek ten podobnie jak ubiegłoroczna jesienna nowość – loty do Charkowa, będzie cieszyć się ogromnym powodzeniem – mówi Dariusz Kuś.
Systematycznie przybywa podróżnych w ruchu krajowym. Na trasie do Gdańska przewoźnik Ryanair odnotował ponad 16% pasażerów więcej niż w lipcu przed rokiem. Stabilnie rozwija się ruch czarterowy – w lipcu z oferty biur podróży skorzystało już blisko 110 tys. podróżnych. Powodzeniem cieszą się zwłaszcza Turcja, Grecja, Hiszpania i Bułgaria, podróżni mają też do wyboru Egipt, Tunezję, Włochy czy Albanię. Tegoroczną nowością w ofercie biur podróży jest Algarve, najbardziej na południe położony region Portugalii. Ofertę wakacyjnych wyjazdów z oferty biur podróży w tamten region Europy uzupełnia atlantycka wyspa „wiecznej wiosny" Madera zapowiadająca się na przebój tego lata. W tegorocznym sezonie letnim podróżni wrocławskiego portu mają do dyspozycji w sumie 83 połączenia: 50 niskokosztowych, w tym 18 atrakcyjnych kierunków południowych, 9 sieciowych oraz 24 połączenia czarterowe.
Szanowni Państwo,
dziś o godz. 7:30, zgodnie z rozkładem jazdy pociągów, ze stacji Warszawa Wileńska odjechał pociąg nr 11619 rel. Warszawa Wileńska– Tłuszcz, który jest 3,5-milionowym pociągiem Kolei Mazowieckich – KM. Codziennie na mazowieckie szlaki o długości 1449 km wyrusza średnio 800 pociągów, które pokonują 51 tys. km i przewożą blisko 165 tys. osób. W załączniku przesyłam do ewentualnego wykorzystania zdjęcia.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
media <media na serw.
mi.gov.pl>
Data: wtorek, 6 sierpnia 2019
Temat: Wniosek do MI o budowę przystanku Radom Wschodni
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
spółka PKP Polskie Linie Kolejowe jest w trakcie przygotowań do budowy peronu przy wiadukcie ul. Żeromskiego w Radomiu przy linii kolejowej nr 8 . Obecnie trwają uzgodnienia z władzami Radomia oraz Przedsiębiorstwem Porty Lotnicze, dotyczące szczegółów wyposażenia i posadowienia infrastruktury technicznej , a także trybu realizacji tej inwestycji oraz jej finansowania. W celu usprawnienia komunikacji w obrębie Radomia planowane jest wykonanie połączeń torowych pomiędzy linią kolejową nr 8 a linią kolejową nr 26, które umożliwią obsługę nowo projektowanego przystanku Radom Śródmieście dla pociągów jadących od strony Dęblina.
Wydział prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
From: Adam Fularz
Sent: Friday, July 19, 2019 7:36 AM
To: media
Subject: Wniosek do MI o budowę przystanku Radom Wschodni
W prasie donosi się że PKP PLK planuje budowę przystanku w Radomiu który jednak nie będzie mógł obsłużyć największego potoku pasażerskiego w regionie Radomia
"W 2017 r. o zbudowanie przystanku w sposób umożliwiający postoje pociągów kursujących linią Dęblin – Radom apelował w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury poseł PiS Andrzej Kosztowniak, w latach 2006-2014 prezydent Radomia: „Z tego kierunku występują największe dojazdy do Radomia". Na tej linii leżą bowiem 18-tysięczne Pionki, będące największym miastem w powiecie radomskim, oraz gmina Jedlnia-Letnisko z dużą liczbą mieszkańców dojeżdżających do pracy i szkół w Radomiu"- donosi magazyn ZBS.
Czy MI zamierza wystąpić do PKP PLK z wnioskiem o zmianę w planie budowy przystanku? W pobliżu lotniska Radom powinna być możliwość podróży koleją do największych miast w okolicy.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
(.... )
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Dzień dobry,
Od sezonu zimowego 2019/2020 polecimy z Wrocławia do Odessy - słynnego kurortu nad Morzem Czarnym – ogłosiły linie Wizz Air. Samoloty węgierskiego przewoźnika będą tam startowały dwa razy w tygodniu, w poniedziałki i piątki. Bilety są już w sprzedaży. To już siódme wschodnie połączenie z wrocławskiego lotniska.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. AdobeStock, Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2MFzyM1
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 6 sierpnia 2019 r.
Informacja prasowa
Wizz Air uruchamia połączenie Wrocław – Odessa
Węgierskimi liniami polecimy do słynnego kurortu nad Morzem Czarnym od sezonu zimowego 2019/2020. Samoloty będą tam startowały dwa razy w tygodniu. Bilety są już w sprzedaży. To już siódme wschodnie połączenie z wrocławskiego lotniska.
Nowe połączenie lotnicze z najsłynniejszym kurortem ukraińskim linie Wizz Air uruchomią w zimowym rozkładzie lotów. Od 1 listopada będzie realizowane dwa razy w tygodniu – w każdy poniedziałek i piątek. Bilety są już dostępne w systemie rezerwacyjnym przewoźnika. – Odessa to bardzo atrakcyjne miejsce: trzecie pod względem wielkości miasto Ukrainy o przebogatej historii. Kusi pięknymi zabytkami i bogactwem miejsc znanych między innymi z licznych filmów. Jest również największym portem morskim naszego wschodniego sąsiada – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław.
Decyzja linii Wizz Air oznacza, że z wrocławskiego lotniska do Odessy od nowego sezonu polecimy z dwoma największymi przewoźnikami niskokosztowymi. W marcu uruchomienie połączenia z Odessą zapowiedziały bowiem linie Ryanair. Samoloty przewoźnika będą startowały tam we wtorki i soboty. – Takie bogactwo cieszy, bo dobitnie pokazuje, jak atrakcyjny to kierunek. Zyskają na tym pasażerowie – podkreśla Jarosław Sztucki.
Nowe, drugie już połączenie do Odessy będzie zarazem siódmym wschodnim w ofercie Portu Lotniczego Wrocław. Pozostałymi są: Lwów (linie Wizz Air), Charków (linie Wizz Air), dwa połączenia do Kijowa (lotniska Żuliany z oferty linii Wizz Air i Boryspol - Ryanair) oraz Kutaisi (Wizz Air).
Treści public relations
Źródło informacji: UMWL
Newsletter Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego
GZ.II.0620.1.144.2019 Zielona Góra, 05-08-2019 r.
Newsletter nr 143
Koleją przez granicę
Polskę i Niemcy łączy coraz więcej, szczególnie łatwo dostrzec to w przygranicznych regionach, takich jak Lubuskie i Brandenburgia. Wystarczy spojrzeć chociażby na współpracę w zakresie transportu kolejowego i wspólnie rozwijaną od lat siatkę połączeń. Nadeszła pora na kolejny krok. Dziś (05.08) w Urzędzie Marszałkowskim podpisano porozumienie dotyczące rozwoju Kolei Wschodniej (Ostbahn) linii 203. Dokument podpisał członek zarządu Marcin Jabłoński.
- Memorandum jest dowodem i symbolem współpracy. To namacalne potwierdzenie wyznaczonych priorytetów po obu stronach granicy. Wskazujemy, co chcielibyśmy w najbliższym czasie osiągnąć. Dużą wagę przykładamy do przedsięwzięć na polsko-niemieckim pograniczu i ekologicznego rozwiązywania problemów transportu zbiorowego - mówił Marcin Jabłoński.
Berlin, Brandenburgia i Województwo Lubuskie to regiony, którym zależy na rozbudowie zrównoważonych systemów mobilności, przyczyniających się do ochrony klimatu. Dla osiągnięcia tego celu kluczowa jest właśnie linia 203 w Polsce, po stronie niemieckiej nazywana Ostbahn. Trasa łączy Berlin z Piłą, pełniąc rolę ważnego korytarza transportowego dla osób i towarów. Linia wymaga modernizacji i tego właśnie dotyczy podpisane dziś memorandum. Województwo Lubuskie wspólnie z niemieckimi partnerami jeszcze bardziej zaangażuje się w rozbudowę efektywnej, zelektryfikowanej i dwutorowej linii.
- Nie zaczynamy dzisiaj, współpracujemy od dawna. Od kilku lat mamy Szczyt Kolejowy, który integruje jednostki centralne oraz operatorów kolejowych. Nadal trzeba jednak wykonać wiele pracy - tłumaczyła Kathrin Schneider Minister Infrastruktury i Planowania Przestrzennego, która podpisała memorandum z ramienia rządu Brandenburgii.
Na przestrzeni lat można podać wiele działań kolejowych Lubuskiego i Brandenburgii, zakończonych sukcesem. Wystarczy tu wspomnieć chociażby o połączeniach uruchomionych w 2016 r.: Gorzów Wlkp.–Kostrzyn–Berlin oraz Zielona Góra-Frankfurt nad Odrą-Berlin Lichtenberg, czy też pociągu Wrocław-Żary-Forst-Cottbus–Berlin. W przyszłości rozwój współpracy ma okazję znacznie przyśpieszyć, dzięki likwidacji kolejnych barier związanych np. z różnicami prawnymi w dwóch krajach.
- Staramy się mimo wszelkich ograniczeń. Infrastruktura kolejowa w ogromnej części nie leży w gestii samorządu. Musimy mnóstwo rzeczy uzgadniać z partnerami centralnymi. Staramy się jednak wskazywać priorytety na polsko-niemieckim pograniczu. Wykorzystujemy wszystkie szanse, aby przyspieszyć działania i inwestycje na liniach kolejowych między naszymi krajami - podsumował Marcin Jabłoński.
Wg UMWL
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Tymczasowa komunikacja miejska z dworca Kostrzyn na przystanek Woodstock już wystawia paragony za bilety choć kierowcy i kasjerzy sobie nie radzą. Obok rzekomo stoi pokazd w którym są osoby nadzorujące czy od biletów miejskich odprowadzane są podatki. Rzekomo wczoraj wystawiono kilka mandatów 500- złotowych- wg doniesienia obsługi komunikacji miejskiej.
Opr. Adam Fularz na podstawie rozmów z osobami obecnymi przy autobusach
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Jadę pociągiem wzdłuż lorka drogowego ciągnącego się przez Kostrzyn nad Odrą. Dzisiaj ok. 14.15 korek rozpoczyna się w okolicy miejscowości Ługi Górzyckie - czyli ok. 8-10 km od miejsca festiwalu, zauważyłem początek korka samochodów na równoległej szosie samochodowej dochodzącej do Kostrzyna od strony miasta Słubice.
Obecnie, jak sądzę na podstawie doświadczeń z lat poprzednich, zwykle czeka się kilka godzin w takim korku samochodowym.
opr. Adam Fularz
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wczoraj, gdy jechałem pociągiem ok. godz. 17-tej przez Kostrzyn nad Odrą, w okolicy miejscowości i przystanku kolejowego Ługi Górzyckie (niem. Oderbruch), ok. 10 km od miejsca festiwalu, zauważyłem początek korka samochodów na równoległej szosie samochodowej dochodzącej do Kostrzyna od strony miasta Słubice.
Obecnie, jak sądzę na podstawie doświadczeń z lat poprzednich, korek ten może sięgać już do Górzycy. Także na drodze od strony Słońska- samochody stały jeszcze przed Kostrzynem. Zwykle czeka się kilka godzin w takim korku samochodowym.
opr. Adam Fularz
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra