Dzień dobry,
Dobry Wzór to konkurs organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Służący podróżnym chatbot wrocławskiego lotniska znalazł się w elitarnym gronie finalistów tegorocznej edycji. Eksperci docenili innowacyjność, funkcjonalność i przyjazność tego rozwiązania.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/31N8U8z
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 14 sierpnia 2019 r.
Informacja prasowa
Chatbot „Port Lotniczy Wrocław" w finale prestiżowego konkursu
Dobry Wzór to konkurs organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Służący podróżnym chatbot wrocławskiego lotniska znalazł się w elitarnym gronie finalistów tegorocznej edycji. Eksperci docenili innowacyjność, funkcjonalność i przyjazność tego rozwiązania.
Dobry Wzór istnieje od 1993 r. i jest pierwszą w Polsce nagrodą za najlepiej zaprojektowane produkty i usługi. Są oceniane na podstawie kryteriów wizualnych, użytkowych i ekonomicznych, a także innowacyjności, oryginalności i komfortu użytkowania. Chatbot „Port Lotniczy Wrocław", uruchomiony na początku tego roku, znalazł się w elitarnym gronie finalistów. Co o tym zdecydowało?
– Eksperci konkursu Dobry Wzór 2019 IWP docenili pomysł wykorzystania sztucznej inteligencji do rozwiązywania problemów podróżujących. Chatbot to doskonała koncepcja „przyjaciela podróży", który udzieli wielu informacji i zmniejszy stres związany z wyjazdem. Ma przyjazną grafikę i przydatne funkcjonalności. Brawa dla wrocławskiego lotniska za innowacyjny pomysł! – mówi Katarzyna Rzehak, dyrektor konkursu Dobry Wzór.
Jak działa chatbot „Port Lotniczy Wrocław"? Jest przygotowany do pełnienia kilku ról, w tym wirtualnego asystenta pasażera i przewodnika po lotnisku. Wszystkie informacje, podpowiedzi i wskazówki są aktualizowane w czasie rzeczywistym i oczywiście dostępne przez urządzenia mobilne. W sumie chatbot odpowiada aż na kilkaset najczęściej zadawanych przez pasażerów pytań. Ułatwia też zaplanowanie podróży, ponieważ udostępnia wyszukiwarkę połączeń zintegrowaną z popularnym Skyscannerem. Do korzystania z chatbota wystarczy mieć na telefonie aplikację Messenger (wpisujemy: „Port Lotniczy Wrocław").
– Fakt, że nasz chatbot został doceniony przez ekspertów, daje nam ogromną satysfakcję. Warto podkreślić. że otrzymuje też nadzwyczaj pozytywne opinie ze strony podróżnych. Bardzo nas cieszy, że tak dobrze wpisał się w ich oczekiwania. W planach rozwoju chatbota są już kolejne udogodnienia i funkcjonalności – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Chatbot, wraz z innymi finalistami konkursu, zostanie zaprezentowany na wystawie „Dobry Wzór 2019", ocenionej przez środowisko projektantów i przedsiębiorców jako najlepsza wystawa designu w Polsce. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w październiku. Dodajmy, że w 2012 r. nagrodę w konkursie Dobry Wzór zdobył Felix – wóz wrocławskiej lotniskowej straży pożarnej.
Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce korzystającym z chatbota. Takie rozwiązanie do tej pory wprowadziły tylko nieliczne lotniska w Europie.
Do MI
Czy MI potwierdza że uczniowie szkół sami muszą sobie organizować linię autobusu z Witkowa do Wrześni i to w vestii uczniów leży organizacja dojazdu tr. zbiorowym do szkół? Media donosiły o próbach organizacji połączwnia autobusowego przez uczniów z Witkowa.
Gdy byłem w Gnieźnie- miejscowy PKS obsługujący linię do Witkowa- zbankrutował. Oferowano dojazd samochodem prywatnym za ok. 70-80 pln w jedną stronę. Pks Gniezno upadł z dnia na dzień w maju br. Wtedy po raz ostatni odjechał autobus na trasie Witkowo- Września.
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Allrail porównuje polskie i hiszpańskie reformy kolejowe. W Hiszpanii ruch dalekobieżny w przetargach pakietowano dla przyciągnięcia nowych konkurentów. W Polsce jest przygotowywany jeden pakiet w planowanym przetargu- którego warunki spełnia tylko jeden podmiot.
Poniżej- treść tweeta organizacji Allrail:
Comparison Spain vs Poland Spain introducing bundles for new entrants to participate in long distance market - to benefit passengers, environment & rail sector But in PL new new long distance award being prepared that only 1 operator can fulfill Opr. Adam Fularz wg Twitter
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
W związku z długim weekendem sierpniowym Koleje Mazowieckie wydłużają czas obowiązywania oferty Bilet Wycieczkowy. Oferta będzie obowiązywać w terminie od 14 sierpnia 2019 r. (środa) od godz. 18:00 do 18 sierpnia 2019 r. (niedziela) do godz. 24:00. Więcej szczegółów można przeczytać tutaj: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/bilet-wycieczkowy-16-sierpnia-2019-r
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Opinie, wywiady z autorem wg sieci Twitter:
1.
"Przez lata 80. zlikwidowano połączenia na ponad 1200 km linii kolejowych, a na przełomie XX i XXI wieku niemal tyle potrafiono zlikwidować jednego dnia - na rozmowa z Karolem Trammerem wokół książki "#OstreCięcie. Jak niszczono polską kolej"
2.
"Odczuwam pewną przewrotną satysfakcję, że książkę o niszczeniu polskiej kolei zamówiłem akurat w sklepie internetowym zlokalizowanym w Dębicy. W 46-tysięcznej Dębicy, z której do położonego nieco ponad 30 km dalej 60-tysięcznego Mielca pociągiem dojechać nie da się już dekadę."
3.
"Niezależnie jaka partia była u władzy, wciąż likwidowano #kolej. Za SLD połączenia straciły Śrem i Police, za AWS Jastrzębie-Zdrój" - w @TygPrzeglad rozmowa z redaktorem naczelnym @z_biegiem_szyn Karolem Trammerem, autorem książki "#OstreCięcie. Jak niszczono polską kolej".
4.
Wg sieci Twitter- konserwatywnego portalu społecznościowego. Wybrał Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Jak twierdzi K. Trammer, naczelny miesięcznika "Z Biegiem Szyn"- w W Polsce rocznie jeździ koleją tylu pasażerów, co w 4-rokrotnie mniejszej Austrii. Austria liczy ok. 9 mln mieszkańców.
Opr. A. Fularz na podst. Twitter
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
MPU <mpu na serw.
mpu.radom.pl>
Data: piątek, 5 lipca 2019
Temat:
W odpowiedzi na Pana e-maila z dnia 25.06.2019r dotyczącego zapytania " kolej do portu lotniczego w Radomiu" Miejska Pracownia Urbanistyczna w załączeniu przesyła pismo znak MPU-II.452.31.2019.RA z dnia 05.07.2019r
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Wniosek
Temat: Budowa linii Warszawa- Kozienice- Lublin (dokończenie przedwojennej inwestycji)
Sz. P.
Tomasz Śmietanka
Burmistrz Gminy Kozienice
Urząd miejski
ul. Parkowa 5
26-900 Kozienice
Uwaga:
Rysunek w załączniku
Szanowni Państwo,
Chcemy aby urząd miasta Kozienice zwrócił się do Urzędu Marszałkowskiego oraz do Min. Infrastruktury z wnioskiem o dokończenie inwestycji.
Tylko 22 km toru brakuje aby Lublin z Warszawą i północnozachodnią częścią kraju mogła połączyć nowa linia kolejowa, przebiegająca w relacji:
Lublin-
Puławy
Dęblin (z pominięciem tej miejscowości)
Kozienice
(brakujący fragment ok. 22 km toru)
Warka
Piaseczno
Warszawa
Od lat korespondujemy w tej sprawie z różnymi samorządami, ale warto ten temat - w skrótowej formie przedstawić także Państwu.
Od lat obserwujemy niemożność dokończenia jednej z największych inwestycji okresu między- i powojennego. Nie udaje się od lat ukończyć drugiej, rownoległej do obecnej linii trasy kolejowej do Lublina.
Linia taka skomunikowałaby nowe miejscowości i umożliwiła szybkie połączenia ze stolicą woj. lubelskim także dla południowo-wschodnich, ubogich terenów woj. mazowieckiego. Szczególnie Kozienice są takich połączeń pozbawione.
Koszt tej inwestycji to orientacyjnie ok. 400 mln. PLN, lub ok. 200 mln PLN w przypadku linii o obniżonych parametrach.
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Pks Zielona Góra informuje:
UWAGA PODRÓŻNI
Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej Zielona Góra Sp. z o.o.
informuje, że od dnia 15.07.2019 zostały wprowadzone zmiany w rozkładzie jazdy:
- Zielona Góra – Drzonów z godz. 17.30 został zawieszony w okresie wakacji
- Drzonów - Zielona Góra z godz. 17.50 został zawieszony w okresie wakacji
- Zielona Góra – Koźla z godz. 13.30 został zawieszony w soboty i niedziele
- Koźla - Zielona Góra z godz. 14.15 został zawieszony w soboty i niedziele
- Zielona Góra – Koźla z godz. 16.30 został zawieszony w okresie wakacji
- Koźla - Zielona Góra z godz. 17.10 został zawieszony w okresie wakacji
- Zielona Góra – Lipno z godz. 17.30 został zawieszony w okresie wakacji
- Lipno - Zielona Góra z godz. 18.25 został zawieszony w okresie wakacji
- Zielona Góra – Lubsko z godz. 15.45 został zawieszony w okresie wakacji
- Zielona Góra – Lubsko z godz. 14.15 został zawieszony w soboty i niedziele w okresie wakacji
- Lubsko – Zielona Góra z godz. 19.30 został zawieszony w okresie wakacji
- Zielona Góra – Słubice z godz. 15.00 od poniedziałku do piątku został skrócony do Cybinki
- Słubice – Zielona Góra z godz. 18.30 został zawieszony od poniedziałku do piątku
- Zielona Góra – Słubice z godz. 6.55 w soboty i niedziele został skrócony do Krosna Odrz.
- Słubice – Zielona Góra z godz. 11.00 został zawieszony w soboty i niedziele
- Zielona Góra – Cybinka z godz. 14.35 został zawieszony w okresie wakacji
- Zielona Góra – Krosno Odrz. z godz. 11.40 został zawieszony w okresie wakacji
- Zielona Góra – Krosno Odrz. z godz. 16.40 został zawieszony w soboty i niedziele
- Krosno Odrz. - Zielona Góra z godz. 21.40 został zawieszony w okresie wakacji
- Zielona Góra – Świdnica z godz. 14.45, 15.45, 20.30 zostały zawieszone w okresie wakacji
- Świdnica – Zielona Góra z godz. 15.20, 16.15, 21.00 zostały zawieszone w okresie wakacji
- Wichów – Zielona Góra z godz. 5.45 w okresie wakacji został przyspieszony na godz. 5.15 i skierowany przez Broniszów
- Zielona Góra – Wichów z godz. 15.15 zostanie opóźniony na godz. 15.25
Nowe połączenia w okresie wakacji
- Zielona Góra – Lipno z godz. 17.00
- Lipno - Zielona Góra z godz. 17.50
- Zielona Góra – Świdnica o godz. 15.30
(..)
Wg pks.zgora
Pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Do Sz. P. Burmistrza Miasta i gminy Drzewica
Drodzy Państwo.
Obecnie pociągi z Drzewicy do Warszawy kursują w bezpośredniej relacji raz dziennie przez CMK. Najszybszy czas przejazdu to ok. 1 godz. 30 minut. Sądzę że jest możliwa większa ilość pociągów na tej trasie.
Niemniej wymaga to lobbingu i zabiegów w UMWŁ. wnoszę aby Burmistrz Miasta wystąpił do UMWŁ o zmiany w ofercie przewozowej. Chcę aby pociągi KM z Radomia do Drzewicy- były przedłużone jako pociągi typu Regio Sprinter- do Warszawy przez Drzewicę i Idzikowice. Oferowana byłaby relacja typu Sprinter w relacji Radom- Drzewica- Warszawa ze zm. kierunku na st. Idzikowice - w ilości 5 par połączeń na dobę dodatkowo do obecnej 1 pary.
Obecnie na tej stacji zmienia bieg np. pociąg Kolei Mazowieckich do st. Drzewica i Przysucha - poc nr KM21120
Informacja Pkp Plk z roku 2015:
Istnieje możliwość zmiany kierunku pociągów na stacji Idzikowice. Jest to stacja techniczna – nie ma na niej peronów do obsługi pasażerów.
Maciej Dutkiewicz
Wydział Prasowy
Biuro Komunikacji i Promocji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Reasumując- połączenia Warszawy z Drzewicami p. Idzikowice są możliwe już dziś, ze zmianą kierunku w Idzikowicach. Proponuję wykorzystanie tego dworca jako miejsca zmiany kierunku jazdy.
Jestem ekonomistą transportu. Lubię niekiedy siąść przed mapą sieci kolejowej i popatrzeć, gdzie możnaby bez większych kosztów zrobić jakąś znaczącą poprawę funkcjonalności systemu. Taką szansę widzę w Drzewicy. Należy po prostu wykorzystać Centralną Magistralę Kolejową na trasie Drzewica- Warszawa, i wprowadzić połączenie do Warszawy, możliwy jest czas przejazdu poniżej godziny. Państwa miasto ma bez problemu szansę stać się nawet miastem satelickim Warszawy, jak dziś Łódź, Siedlce czy Radom.
Proponuję wprowadzenie na tej relacji pociągu osobowego przyspieszonego, zatrzymującego się jedynie w Grodzisku, Pruszkowie i kilku stacjach Warszawy. Myślę co najmniej o 5-6 kursach dziennie, poprzez Centralną Magistralę Kolejową i łącznicę do linii Koluszki- Radom biegnącej przez Drzewicę. Pociągi zmieniałyby kierunek na stacji Idzikowice- maszynista przechodziłby z jednego krańca pociągu na drugi. PKP PR tego nie zrobią w odpowiednio szybkim czasie, inny przewoźnik- już bardziej.
Drzewica jest jednym z miast wokół Warszawy bez dobrego połączenia bezpośredniego, choć ma kilka tys. mieszkańców. To nieprawda że nie ma infrastruktury- ta jest, lecz nie jest wykorzystywana dla ruchu poza 1 połączeniem. Wnoszę do władz miasta i gminy, aby porozumiały się z przewoźnikiem „Koleje Mazowieckie" obsługującym ruch na terenie woj. mazowieckiego, lub ŁKA i zaproponowały takie połączenie, a następnie pracowały z władzami woj. łódzkiego i mazowieckiego nad jego wdrożeniem- to samorządy wojewódzkie dysponują dotacjami na połączenia kolejowe.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Do Sz. P. Prezydenta Miasta Tomaszów Mazowiecki
Drodzy Państwo.
PKS Tomaszów Maz. od 11 dni nie obsługuje już kursów do Warszawy. Podróżni mają mniej połączeń na tej trasie.
Obecnie pociągi z Tomaszowa do Warszawy kursują w bezpośredniej relacji kilka razy dziennie przez Koluszki. Najszybszy czas przejazdu to 1 godz. 16 minut. Sądzę że jest możliwa większa ilość pociągów na tej trasie.
Niemniej wymaga to lobbingu i zabiegów w UMWŁ. wnoszę aby Prezydent Miasta wystąpił do UMWŁ o zmiany w ofercie przewozowej. Chcę aby pociągi ŁKA z Łodzi do Tomaszowa- były przedłużone jako ŁKA Sprinter- do Warszawy przez Idzikowice. Oferowana byłaby relacja ŁKA Sprinter w relacji Łódź- Tomaszów- Warszawa ze zm. kierunku na st. Idzikowice
Obecnie na tej stacji zmienia bieg np. pociąg Kolei Mazowieckich do st. Drzewce i Przysucha - poc nr KM21120
Informacja Pkp Plk z roku 2015:
Istnieje możliwość zmiany kierunku pociągów na stacji Idzikowice. Jest to stacja techniczna – nie ma na niej peronów do obsługi pasażerów.
Maciej Dutkiewicz
Wydział Prasowy
Biuro Komunikacji i Promocji
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Reasumując- połączenia Warszawy z Łodzią p. Tomaszów są możliwe już dziś, ze zmianą kierunku w Idzikowicach. Proponuję wykorzystanie tego dworca jako miejsca zmiany kierunku jazdy. Podobno znajduje się tam peron pasażerski.
Poprzedni list:
Dzięki uprzejmości wiceprzewodniczacego Rady Miejskiej Tadeusza Adamusa publikujemy list skierowany do tomaszowskich władz miejskich a dotyczący kolejowych połączeń Tomaszów - Warszawa.
Szanowni Państwo,
Jestem ekonomistą transportu. Lubię niekiedy siąść przed mapą sieci kolejowej i popatrzeć, gdzie możnaby bez większych kosztów zrobić jakąś znaczącą poprawę funkcjonalności systemu. Taką szansę widzę w Tomaszowie Mazowieckim. Należy po prostu wykorzystać Centralną Magistralę Kolejową na trasie Tomaszów- Warszawa, i wprowadzić połączenie do Warszawy, możliwy jest czas przejazdu poniżej godziny. Państwa miasto ma bez problemu szansę stać się nawet miastem satelickim Warszawy, jak dziś Łódź, Siedlce czy Radom.
Proponuję wprowadzenie na tej relacji pociągu osobowego przyspieszonego, zatrzymującego się jedynie w Tomaszowie, Pruszkowie i kilku stacjach Warszawy. Myślę co najmniej o 5-6 kursach dziennie, poprzez Centralną Magistralę Kolejową i łącznicę do linii Koluszki- Radom biegnącej przez Tomaszów. Pociągi zmieniałyby kierunek na stacji Idzikowice- maszynista przechodziłby z jednego krańca pociągu na drugi. PKP tego nie zrobią w odpowiednio szybkim czasie, inny przewoźnik- już bardziej.
Tomaszów jest największym z miast wokół Warszawy bez dobrego połączenia bezpośredniego, choć ma 76 tys. mieszkańców. To nieprawda że nie ma infrastruktury- ta jest, lecz nie jest wykorzystywana dla ruchu regionalnego. Wnoszę do władz miasta, aby porozumiały się z przewoźnikiem „Koleje Mazowieckie" obsługującym ruch na terenie woj. mazowieckiego, lub ŁKA i zaproponowały takie połączenie, a następnie pracowały z władzami woj. łódzkiego i mazowieckiego nad jego wdrożeniem- to samorządy wojewódzkie dysponują dotacjami na połączenia kolejowe.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Propozycje redakcji:
- Czy Łódź można w 44- 48 minut podróżny połączyć z dużym, atrakcyjnym turystycznie zalewem w pobliżu miasta? Tak!
- Czy Łódź ma szansę mieć swój "kurort" nad pobliskim - dużym i atrakcyjnym turystycznie zalewem, dogodnie skomunikowany z centrum miasta? Tak!
- Czy już obecnie większość infrastruktury istnieje! Tak!
cc openstreetmap.
Dlaczego nie kursują sezonowe pociągi Łódź- Zalew Sulejowski/ Smardzewice ?
Uruchommy kolej do Smardzewic w sezonie letnim. To wspólna akcja Gazety Łódzkiej oraz wydawnictwa Merkuriusz Polski. Idea opiera się na wprowadzeniu w szycie sezonu- często kursujących pociągów podmiejskich na trasie:
- Łódź- Zalew Sulejowski/ Smardzewice
Pociągi zatrzymywałyby się tylko w Tomaszowie Mazowieckim i być może w Jeleniu. Czas przejazdu do Tomaszowa Mazowieckiego już dziś wynosi 34 minuty z dworca Łódź Widzew.
Po przebudowie infrastruktury, która musiałaby ruszyć niemal natychmiast, planowany czas przejazdu spadłby na całej trasie Łódź- Zalew Sulejowski do 44- 48 minut.
Wg propozycji, pociągi w sezonie letnim kursowałyby co 2 godziny w dni wolne od pracy, a w wypadku zwiększonego popytu- co godzinę. Linia obsługiwana byłaby spalinowymi autobusami szynowymi na całej trasie.
Proponując początkowo to połączenir, założyłem że będzie to tylko wykorzystanie już istniejącej infrastruktury. Ale krytycy zarzucili mi, że właścicielowi infrastruktury kolejowej, przy małym ruchu nawet nie będzie się opłacało jej naprawiać. Dlatego warto w projekt zainwestować większe środki. Zwiększyć częstotliwość kursowania.
Łódź może dzięki temu zyskać wspaniałą atrakcje- wielki zalew, jakiego brakuje w tym mieście. Wyobrażam sobie, że w szczycie sezonu pociągi kursowałyby z centrum miasta na plażę co godzinę, pokonując dystans w 44- 48 minut.
Warto zainwestować, aby przybliżyć Łódź do największego zbiornika wodnego regionu. Warto spowodować, aby miejscowości, połączone tak wartościowa oferta transportową, stały się jeszcze atrakcyjniejsze dla mieszkańców.
Mało jest równie opuszczonych i zapomnianych linii kolei pasażerskiej w województwie łódzkim, jak linia Łódź- Smardzewice nad Zalewem Sulejowskim. Linia mogłaby ruszyć na kolejny sezon turystyczny, pod warunkiem rozpoczęcia natychmiastowych prac nad poprawą stanu torowiska Jeleń- Smardzewice oraz budowy krótkiego tymczasowego peronu w pobliżu Zalewu Sulejowskiego.
Opinie krytyków:
- Linia prowadzi do kopalni piasku, a nie nad Zalew Sulejowski. I jest to linia towarowa, a nie pasażerska. Do linii brzegowej zalewu jest ok. półtora kilometra w linii prostej od możliwego przystanku.
- Kopalnia Piasku Biała Góra może nie zechcieć udostępnić torowisk. Jest to rzekomo bocznica - Tomaszowskiej Kopalni Surowców Mineralnych ,,Biała Góra'' Sp. z o.o.w Smardzewicach
- zarządca bocznicy może nie chcieć dostosować linii do standardów linii udostępnianej do ruchu pasażerskiego by 20 razy w roku zainkasować kilkaset PLN- dlatego warto zrobić projekt z większym rozmachem.
Linia z Łodzi nad Zalew Sulejowski nie jest wykorzystana choćby tylko w takim stopniu jak linia Łódź- Tomaszów- Spała, gdzie ongiś realizowano i planowano kursy poc. sezonowych w letnie weekendy. Co trzeba zrobić, aby sezonowe połączenia dotarły także nad Zalew Sulejowski?
Plaża w Smardzewicach k. Tomaszowa latem, wg fotosik.pl Smardzewice, jak wynika z lektury witryny
http://www.sulejowski.pl, skupiają większość obiektów noclegowych spośród całej bazy noclegowej nad Zalewem Sulejowskim. Są najbliżej Łodzi położonym dużym ośrodkiem turystycznym.
Niemniej, linia kolejowa jest od lat zamknięta dla pociągów , mimo że stacja- oznaczona na mapie jako pasażerska, znajduje się w odległości ok. 10 minut marszu od linii brzegowej Zalewu Sulejowskiego. Możliwość szybkiego dojazdu nad największy zalew w okolicy byłaby cenna dla mieszkańców Łodzi. Wg moich obliczeń, po naprawie torowiska zajęłoby to ok. 44 minuty w relacji Łódź Widzew- Zalew Sulejowski, a bez naprawy- nawet 1 godz. 10 minut- 1 godz. 20 minut.
wg P.Krol, panoramio (pociąg na stacji Jeleń, na linii Tomaszów- Jeleń- Smardzewice)
Wg
http://gtlodz.eu/img-smardzewice_tory,16941.html Autor Mariusz Jaśkiewicz, Majan,
gtlodz.eu
Autor przeprasza M. Jaśkiewicza który zgłosił pretensję iz wykorzystano jego zdjęcie bez pozwolenia- niestety- oznaczono je tak jak ich autorstwo wskazali autorzy fotografii oraze repozytoria fotograficzne. Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Urząd Miasta
ul. Lwowska 57, 22-600 Tomaszów Lubelski
Szanowni Państwo,
Proponuję jako ekonomista- odtworzenie bezpośrednich połączeń kolejowych Lublin- Tomaszów Lubelski. Początkowo przemianowana byłaby stacja kolejowa w Bełżcu. Z czasem, odbudowane byłoby połączenie do śródmieścia miasta Tomaszów w ramach programu Kolej Plus.
1.
Pierwsze kroki
Początkowo stacja kolejowa Bełżec byłaby przemianowana na Bełżec- Tomaszów Lubelski. Dodane zostałyby nowe połączenia regionalne z Bełżca- Tomaszowa do Lublina z pominięciem stacji Zamość, skojarzone z autobusami z dworca na terenie Bełżca do centrum Tomaszowa.
2.
Linia Intercity i połączenie do Tomaszowa
Możliwe jest wprowadzenie połączenia typu Intercity do Tomaszowa z czasem przejazdu z Warszawy w ok. 4-5 godzin. Połączenie takie realizowane szybkimi autobusami szynowymi istniało przed II wojną światową a czas przejazdu całej trasy Warszawa- Lwów nieznacznie przekraczał 4 godziny. Obecnie podróż na trasie Lwów- Warszawa zajmuje od 10 do ponad 17 godzin (wycofano już jedyny pociąg bezpośredni).
Rozbudowa tej trasy ma dwa warianty: proponuje się modernizację linii z Rejowca przez Zawadę i Bełżec do Hrebennego (135 km) i uzyskanie na całej trasie prędkości 120 km/h (160 km/h w przypadku taboru z wychylnym pudłem) i czasu przejazdu tego odcinka ok. 50- 80 minut. Odcinek Rejowiec- Warszawa (229 km) możliwy jest do pokonania po jego modernizacji w czasie 100 minut dla taboru z wychylnym pudłem i 120 minut dla taboru klasycznego. Odcinek Lwów- Rawa Ruska (66 km) jest możliwy do pokonania w 30 minut po jego gruntownej modernizacji (i być może dodaniu trzeciej szyny dla taboru europejskiego). Czas przejazdu na całej trasie Lwów- Warszawa może wynieść w zależności od taboru od 3 do 4 godzin, a nie 10 godzin, jak obecnie.
3.
Odbudowa torowiska do centrum Tomaszowa
Wówczas czas przejazdu na tej trasie będzie na tyle konkurencyjny, że możliwe będzie ponowne wprowadzenie połączenia kolejowego do Tomaszowa Lubelskiego. Istniejąca linia z Bełżca do Tomaszowa Lub. została rozebrana w początkach XX wieku. Koszt odbudowy ok. 10-km linii to ok. 50 -80 mln PLN. Możliwe jest zbudowanie linii całkowicie w nowym przebiegu w ramach programu rządowego Kolej Plus. Umożliwi to na dołączenie Tomaszowa do sieci kolei regionalnej i na zaoferowanie połączeń do Lublina z czasem przejazdu ok. 2 godzin.
Możliwa jest też wcześniej wspomniana budowa nowej linii do Tomaszowa częściowo po śladzie wcześniejszej linii Bełżec- Tomaszów- Trawniki kosztem kilkunastu mln euro. Czy ten ślad po nasypie i torowisku starej linii jest zachowany?
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk