Redakcja otrzymała list wójta gm. Górzyca
Dzień dobry
Dziękuję za zapytanie związane z mariną, pragnę poinformować że na
terenie gminy Górzyca znajduje się marina na wysokości słupa
granicznego 534 przeznaczona dla małych jednostek pływających (6-7
jednostek) i jednej dużej jednostki typu Zefir.
Do przystani prowadzi droga powiatowa o nawierzchni asfaltowej a sam
zjazd i uzbrojenie ostrogi rzecznej jest wykonane z płyt betonowych
(jest to ostroga o tzw. znaczeniu militarnym).
Co do budowy nowej mariny w innej lokalizacji jednostką władną do
rozmów są Wody Polskie ponieważ Gmina nie dysponuje prawem własności w
tym obszarze.
Z poważaniem
Robert Stolarski
Wójt gminy Górzyca
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,
65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E
adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji
wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa,
rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz
Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację
wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2
ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym
medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź
wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie
zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w
relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie
zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni
kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach
komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w
przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie
jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem
kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a
zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni
kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z
prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie
wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie
zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać
wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie
umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów,
dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości
przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym
tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów
stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56
kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego
rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na
każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres
wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć
prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw.
drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta
powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów.
wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf