Wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP pod rygorem pozwu sądowego przeciwko pracownikom Biura Sejmiku WL.
do Radnych Sejmiku WL
Drodzy Państwo,
Zarząd województwa nie radzi sobie z zadaniem wynajęcia od podmiotu prywatnego bocznicy kolejowej na lotnisko w Babimoście i wystąpienia o świadectwo bezpieczeństwa dla tej linii. Urzędnicy UMWL od wielu lat- od ok. 2006, wg zebranych informacji- nic z tym faktem nie zrobili. Pan S. Kotylak z Dep. Infr. i Komunikacji pisze od lat mniej więcej to samo- że bocznica owszem istnieje, ale jest ona prywatna i nie ma certyfikatu bezpieczeństwa.
Czy mogą Państwo znaleźć inną osobę do realizacji tego zadania- dla której tego typu przeszkody- nie będą nie do pokonania? W Olsztynie czy w Lublinie takie linie kolei na lotnisko otwarto co wymagało budowy nowych odcinków torowisk. W przypadku Babimostu, trzeba wymienić ok. kilkanaście do kilkudziesięciu zgniłych podkładów (ok 98- 99 % linii ma betonowe podkłady), uzupełnić braki śrub/ mocowań. Są to niezbyt trudne zadania które wykona toromistrz z pomocnikami.
Męczy mnie ta sytuacja. Od kilkunastu lat się o tym mówi, a sprawa jest dość drobna i nieskomplikowana technicznie. Mógłby kursować autobus szynowy w relacji do Gorzowa, po prostu istniejący kurs szynobusu raz dziennie wykonywałby tzw. "wjazd kieszeniowy" na tą bocznicę. Temat nie jest skomplikowany, ale wymaga dobrej woli, której- niestety nie dostrzegam. Stacja kolejowa nie musi być bezpośrednio przy terminalu- pasażerowie do i z Gorzowa czy Międzyrzecza musieliby przejść pieszo ok. 2 tys. metrów. Koszty wozokm autobusu szynowego szacuję na kilkadziesiąt PLN dziennie.
Załączam odpowiedź UMWL w tej kwestii. Wzywam Radnych WL do wykonania zadań kontrolnych wobec niedasizmu zarządu WL.
Z szacunkiem
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
do UMWL - do p. Radnych Sejmiku
Wnoszę o wprowadzenie szybkiego połączenia kolejowego na spalinowej linii Ziel. Góra- Gorzów oraz Ziel. Góra- Goerlitz w technologii pudeł wychylnych, pociągów wygibających się na zakrętach. Proponuję by czas przejazdu do Zar wynosił 30 minut, do Gorzowa- 50 minut. Jest to technicznie możliwe choć może być konieczna zmiana zarządcy torowisk kolei z PKP PLK na inną firmę.
Przedwczoraj wróciłem z Chorwacji gdzie na liniach lokalnych kursują pociągi typu "Nagibni". Na świecie jest wielu producentów tego typu taboru w wersji spalinowej.
por.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Jak donoszą media, Partia Kierowców będzie ubiegać się o miejsca w parlamencie z list "Konfederacja".
opr. Adam Fularz na podst. Google News i
wnp.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Rzecznik Prasowy UTK <rzecznikprasowy na serw.
utk.gov.pl>
Data: wtorek, 10 września 2019
Temat: pytanie złomowanie taboru
Do: Adam Fularz <adam.fularz na serw.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Decyzje o złomowaniu pojazdów są decyzjami biznesowymi ich właścicieli. UTK nie posiada żadnych prawnych środków oddziaływania mogących wpływać na decyzje podmiotów rynkowych w tym zakresie. Jednocześnie UTK jest przeciwko praktykom rynkowym mającym na celu ograniczenie konkurencji lub dyskryminację podmiotów wchodzących na rynek, także poprzez złomowanie taboru nadającego się do dalszej eksploatacji w celu uniemożliwienia jego dalszego wykorzystania przez konkurentów.
W zakresie nieuczciwych praktyk rynkowych, w tym na rynku kolejowym, właściwy jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Z poważaniem(..)
From: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>
Sent: Thursday, August 29, 2019 7:03 AM
To: UTK <utk na serw. utk.gov.pl>
Subject: Re: pytanie złomowanie taboru
do UTK
czemu UTK nie odpowiada na pytania prasowe redakcji ?
W dniu wtorek, 9 października 2018 Adam Fularz <Adam.Fularz@wieczorna.pl> napisał(a):
Dlaczego w Polsce monopoliści na rynku kolejowym zwykle zlomują swój tabor zamiast sprzedać go na rynku? Jesli tabor jest sprzedawany, to jest on niezdatny i pozbawiony dokumentów, tak aby można go było tylko złomować. CO UTK sądzi o postulacie organizacji Allrail:
No scrapping. Incumbents should offer surplus 1st generation high speed trainsets for
leasing, especially when they are already authorised to operate in the same markets.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Afera kolejowa: kolejni zatrzymani (komunika prasowy CBA)
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
Media CBA <media na serw. cba.gov.pl>Date: śr., 11 wrz 2019 o 09:35
Subject: Komunikat CBA
To: Media CBA
CBA zatrzymało kolejne trzy osoby w sprawie wyłudzeń blisko 29 mln zł z masy upadłości firmy zajmującej się remontami linii kolejowych.
Warszawska delegatura Centralnego Biura Antykorupcyjnego pod nadzorem Prokuratury Krajowej we Wrocławiu prowadzi czynności w śledztwie dotyczącym przekroczenia uprawnień poprzez wyprowadzenie środków z mas prowadzonych upadłości, a następnie pranie pieniędzy przy użyciu szeregu fikcyjnych podmiotów gospodarczych. Zakresem śledztwa objęte są upadłości ośmiu warszawskich spółek m.in. przedsiębiorstwa z branży kolejowej, spółdzielni mieszkaniowej, firmy budowlanej modernizującej publiczne szpitale.
Tym razem w ramach prowadzonych czynności funkcjonariusze CBA zatrzymali trzech przedsiębiorców z Warszawy, Lublina i Chotomowa. Wszystko wskazuje na to, że działali oni na szkodę upadłego przedsiębiorstwa z branży kolejowej. Jak ustalili śledczy na podstawie szeregu pozornych umów i ustnych porozumień zawartych z syndykiem wystawiali fikcyjne faktury na podstawie których wyprowadzili z masy upadłość środki pieniężne.
Łączna wysokość ustalonej dotychczas szkody w mieniu przedsiębiorstwa wynosi blisko 29 mln zł.
Zatrzymane osoby zostaną przewiezione do Prokuratury Krajowej we Wrocławiu, gdzie usłyszą zarzuty.
Pierwsza realizacji w tej rozwojowej sprawie miała miejsce w 2017 roku. W badanych przez śledczych wątkach przewijała się m.in. sprzedaż centrum hotelowo-konferencyjnego w Warszawie wartego co najmniej 31 mln zł, a sprzedanego za niewiele ponad 9 mln zł.
Dotychczas w śledztwie 27 osób ma status podejrzanych, w tym syndyk działający na szkodę upadłych spółek. Prowadzący postępowanie nie wykluczają kolejnych zatrzymań i zarzutów.
Wydział Komunikacji Społecznej
Gabinet Szefa
Centralne Biuro Antykorupcyjne
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja prosiła UMWM o odniesienie się do domniemania zmowy. Prosiliśmy UMWM o odniesienie się do poniższego opisu domniemanego spisku gospodarczego:
"za pis pojawiło się jeszcze jedna tendencja - celowo nie ma dobrych połączeń "mała miejscowość- duże miasto" żeby nie odpływali pracownicy. Np. Nowy Sącz - od dawna pisowski (nawet obecny prezydent ma takie korzenie). Jest tam kilku b. dużych pracodawców, między nimi panuje zmowa co do płac pracowników.Wszyscy płacą tak samo. Ale żeby ludzie nie jeździli zachęceni dobrymi zarobkami do pracy do np. Krakowa praktycznie zabito kolej w tym regionie, z autobusami też jest słabo. Ta zmowa komunikacyjna zabija też środowisko, ubywa młodych ludzi i dzieci, bo na stałe wynoszą się do np. Krakowa."
STANOWISKO UMWM
From:
Drewnicki, Michał <Michal.Drewnicki NA SERW. umwm.malopolska.pl>Date: Tue, Aug 27, 2019 at 8:50 AM
Subject: Odpowiedź
Cc: Biuro Prasowe <Biuro.Prasowe na serw.
umwm.malopolska.pl>
Szanowny Panie.
Koleje Małopolskie rozważały uruchomienie linii relacji Kraków – Nowy Sącz, jednakże ze względu na ograniczenia prędkości na trasie podróż trwałaby ponad 2,5 godziny. Dodatkowo Koleje Małopolskie są na etapie pozyskiwania niezbędnego taboru. Obecnie posiadany skład nie pozwala na uruchomienie linii tej relacji. Warto dodać, że spółka Koleje Małopolskie jest stosunkowo nowym podmiotem na kolejowej mapie małopolski i jest sukcesywnie rozwijana, by zapewnić mieszkańcom bogatą ofertę przewozową.
Z poważaniem,
Michał Drewnicki
p.o. Z-Cy Dyrektora, Rzecznik Prasowy(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Kancelaria Zarządu
ul. Basztowa 22, 31-156 Kraków, tel.: +48 12 61 60 959
Adres korespondencyjny: ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków(...)
---
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Redakcja serwisu otrzymała list:
---------- Wiadomość otrzymana z UM----------
Od:
Jacek Orzechowski <jorzechowski na serw.
inowroclaw.pl>
Data: wtorek, 10 lipca 2018
Temat: Odpowiedź na pyt.
wieczorna.pl w sprawie lotniska
Do: adam.fularz ma serw.
wieczorna.plDW: mjastak na serw.
inowroclaw.pl, Karol Mleczko <kmleczko na serw.
inowroclaw.pl>
Dzień dobry
W odpowiedzi na pytanie przesłane e-mailem z dnia 26.06.2018 r. odnośnie planów Miasta wyasfaltowania trawiastego pasa lotniska, Wydział Inwestycji, Rozwoju Gospodarczego i Funduszy Europejskich Urzędu Miasta Inowrocławia wyjaśnia, że lotnisko zlokalizowane jest na 2 działkach, stanowiących własność i będących w użytkowaniu wieczystym Aeroklubu Kujawskiego.
W związku z powyższym Miasto Inowrocław nie ma podstawy prawnej budowy asfaltowego pasa lotniska.
Uprzejmie prosimy o kontakt w powyższej sprawie z władzami Aeroklubu Kujawskiego przy ul. Toruńskiej 160, 88-100 Inowrocław, tel.: 52 357-32-28, 693-353-228, e-mail: aeroklub na serw. aeroklub.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do PKP Intercity S.A.
Skarga
Szanowni Państwo
W kasach PKP Intercity S.A. brak w sprzedaży biletów na pociągi do Berlina AB. Bilety nie maja opcji podrozy po Berlinie w strefach A, B lub C.
W kasie w Swiebodzinie brak było można kupic biletu w taryfie VBB a innej kasy kolejowej w tym mieście brak. VBB sprzedaje bilety przygraniczne do wielu miejsc w Berlinie a nie tylko na główne dworce kolei. Mozna np. kupic bilet na lotnisko SXF czy na lotnisko Tegel.
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do MI
Z jakich powodów monopolista PKP PLK blokuje budpwę przystanku kolejowego Koniecpol Centrum?
Czy jest możliwe aby zmienić zarządcę tej linii kolejowej wzorem innych krajów typu Szwajcaria? Jeśli są podobne problemy, zmienia się zarząd danego fragmentu sieci kolejowej.
pozdrawiam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Głowacka Katarzyna <Katarzyna.Glowacka na serw.
plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 7 stycznia 2019
Temat: pytanie o przystankek Koniecpol Centrum
Do: "Adam.Fularz na
wieczorna.pl" <Adam.Fularz na
wieczorna.pl>
DW: Rzecznik <Rzecznik na serw.
plk-sa.pl>, Jakubowski Karol <Karol.Jakubowski na serw.
plk-sa.pl>
Dzień dobry,
W odpowiedzi na Pańskiego e-maila, niniejszym informuję, że PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie planują budowy peronów bliżej centrum miasta Koniecpol.
Czy PLK zbuduje platformy peronowe w centrum miasta Koniecpol? Obecnie jedyny dworzec kolejowy jest bardzo daleko od centrum miasta.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Zapraszamy Państwa do obejrzenia wystawy 15 lat Kolei Mazowieckich. Więcej informacji przesyłam w załączniku.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo, mając na względzie dobro naszych podróżnych oraz chcąc zmniejszyć poziom utrudnień związanych z modernizacją stacji Rembertów, podjęliśmy działania, o których szerzej piszemy w załączniku.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry,
W sierpniu wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 380 tys. pasażerów. W samolotach tanich linii na trasach międzynarodowych zajętych było średnio 92,5% miejsc. Znakomite wyniki odnotowali przewoźnicy sieciowi. W sumie od początku roku lotnisko obsłużyło ponad 2,4 mln pasażerów.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2lYzLyB
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 5 września 2019 r.
Informacja prasowa
Intensywny sierpień w Porcie Lotniczym Wrocław
W sierpniu wrocławskie lotnisko obsłużyło ponad 380 tys. pasażerów. W samolotach tanich linii na trasach międzynarodowych zajętych było średnio 92,5% miejsc. Znakomite wyniki odnotowali przewoźnicy sieciowi.
Na trasach do Amsterdamu (KLM) i Paryża (Air France) w samolotach zajętych jest średnio ok. 85% miejsc. W przypadku połączeń sieciowych jest to znakomity wynik. Znaczący wzrost przewoźnicy odnotowali na trasach do Zurychu (Swiss Airlines) i Düsseldorfu (Eurowings). Najwięcej pasażerów korzysta z połączeń do Frankfurtu i Monachium, obsługiwanych przez Lufthansę. Łącznie, na trasach międzynarodowych, sieciowi przewoźnicy odnotowali w sierpniu wzrost o 11,6% w porównaniu do tego samego okresu przed rokiem. – Wyniki z ostatnich miesięcy pokazują, że połączenia do dużych portów przesiadkowych mają ogromny potencjał. Uruchomienie w maju trasy do Amsterdamu okazało się strzałem w dziesiątkę – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Tanie linie przewiozły w sierpniu ponad 201 tys. podróżnych, a więc podobnie jak w poprzednim, rekordowym miesiącu. Uwagę zwraca fakt, że w przypadku aż 43 z 50 połączeń niskokosztowych w samolotach zajętych było ponad 90% miejsc. Co ciekawe, dotyczy to wszystkich kierunków południowych, wschodnich i na Wyspy Brytyjskie, a także do Paryża Beauvais, Dortmundu czy Eindhoven. – Podkreślę, że połączenia niskokosztowe cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem nie tylko w szczycie sezonu wakacyjnego, lecz właściwie przez cały rok. W tym segmencie oferta przewoźników jest wykorzystana niemal maksymalnie, i to przy obecnej, już bardzo rozbudowanej siatce. Ogromny potencjał wzrostu mają w tej chwili kierunki wschodnie – dodaje Dariusz Kuś. Pasażerowie mają obecnie do dyspozycji pięć połączeń tego typu: Kijów Boryspol (Ryanair), Kijów Żuliany, Lwów, Charków i Kutaisi (wszystkie trzy obsługuje Wizz Air). Dodatkowo, od jesieni linie Ryanair i Wizz Air uruchomią loty do Odessy.
W ruchu krajowym przybyło 11,6% podróżnych. Wyraźnie więcej pasażerów korzysta z połączenia PLL LOT na Lotnisko Chopina (10,7%). W sierpniu, podobnie jak i w lipcu, dużym zainteresowaniem cieszyło się także niskokosztowe połączenie do Gdańska (Ryanair). Natomiast z czarterów turystycznych skorzystało ponad 111 tys. podróżnych (wzrost o 4,4% w porównaniu do poprzedniego roku).
Ogółem, w sierpniu Port Lotniczy Wrocław obsłużył o 3,1% pasażerów więcej niż w tym samym miesiącu w 2018 roku. Przypomnijmy, że w lipcu 2019 lotnisko odnotowało najlepszy miesiąc w swojej historii – skorzystało z niego ponad 387 tys. podróżnych. Od początku tego roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył już ponad 2,4 mln pasażerów, czyli o 7,5% więcej niż przed rokiem.
W tegorocznym sezonie letnim podróżni wrocławskiego portu mają do dyspozycji w sumie 83 połączenia: 50 niskokosztowych, w tym 18 atrakcyjnych kierunków południowych, 9 sieciowych oraz 24 połączenia czarterowe. Letni rozkład lotów obowiązuje do 26 października 2019 r.
do PKS Zielona Góra
Dzisiaj czekałem na autobus kursujący na trasie z Zielonej Góry do Świebodzina z godz. 14.30. Czekałem na przystanku Stadion. Autobus miał kursować o 14.34 wg serwisu
e-podroznik.plNie pojechał. Nie było go. Dlaczego?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo, serdecznie zapraszam na wystawę towarzyszącą obchodom jubileuszu Kolei Mazowieckich. Szczegóły znajdą Państwo w załączniku. Będzie nam bardzo miło, jeśli zechcą Państwo towarzyszyć nam podczas otwarcia.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM" sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
W załaczniku przesyłam także wersję elektroniczną zaproszenia
z wyrazami szacunku
Anna Ptak
główny specjalista
Wydział Promocji
„Koleje Mazowieckie – KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
Tel. (+48 22) 473 72 49
(+ 48) 885 992 320
E-mail: a.ptak@mazowieckie.com.pl
Do MI
Czy prawdą jest że wiele regionów nie ma ze sobą połączeń kolejowych, mimo że torowiska istnieją? Z Łodzi nie dojedziemy koleją do Kielc czy Radomia, mimo istniejących linii kolei. Wielu internautów podaje dalsze przykłady:
"przemieszczenie sie z miasta A do B zaczyna wygladac jak przekraczanie granicy pomiedzy Koreami = impossible.
(vide Dzialdowo - Brodnica. W srodku sporawe miasto Lidzbark)."
Pozdrawiam,
Adam
Transport Wolnorynkowy
Odpowiedzi MI
Szanowny Panie Redaktorze,
organizowanie przewozów pasażerskich transportem kolejowym na obszarze województwa lub dwóch sąsiadujących ze sobą województw należy, zgodnie z Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym, wyłącznie do właściwych miejscowo samorządów województw (organizatorów publicznego transportu zbiorowego). Organizator transportu publicznego posiada niezbędne kompetencje do optymalnego organizowania usług przewozowych, w tym ustalania wielkości oferty przewozowej, która powinna wynikać zarówno z zapotrzebowania na usługi przewozowe, jak i możliwości finansowych organizatora. Z kolei obsługa przewozów o charakterze regionalnym leży w gestii przewoźników kolejowych obsługujących dane województwo, którzy otrzymują na powyższy cel środki z budżetu województwa.
Ww. ustawa nie zawiera przepisów, które mogłyby stanowić dla ministra właściwego do spraw transportu podstawę do ingerencji lub dokonywania zmian decyzji regionalnego organizatora kolejowego transportu publicznego dotyczących organizacji rynku przewozów, jak i oferty przewozowej określonej w rocznym rozkładzie jazdy pociągów.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Dzień dobry,
Ponad 123 tysiące podróżnych poleciało w te wakacje z wrocławskiego lotniska do Grecji. To bezapelacyjnie najlepszy wynik tego lata. Drugim najchętniej wybieranym kierunkiem jest Turcja. W czołówce znalazła się także Bułgaria, która w tym roku zyskała na popularności.
Więcej informacji o najpopularniejszych kierunkach tego lata w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław, Adobe Stock) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/2kdBlfL
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 2 września 2019 r.
Informacja prasowa
Gdzie na letnie wakacje z Wrocławia? TOP 7
Ponad 123 tysiące podróżnych poleciało w te wakacje z wrocławskiego lotniska do Grecji. To bezapelacyjnie najlepszy wynik tego lata. Drugim najchętniej wybieranym kierunkiem jest Turcja. W czołówce znalazła się także Bułgaria, która w tym roku zyskała na popularności.
Grecja to od lat ulubiony kierunek Polaków na letnie wakacje. W tym roku znów jest najpopularniejsza, przynajmniej wśród turystów odlatujących z Wrocławia. Od 1 czerwca do połowy sierpnia z wrocławskiego lotniska do Grecji udało się ponad 123,5 tys. pasażerów. – W letnich miesiącach z usług naszego lotniska korzysta najwięcej pasażerów, którzy mają naprawdę bardzo bogaty wybór kierunków. Lipiec był dla nas najlepszym miesiącem w historii – podkreśla Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. Oferta lotów z Wrocławia do Grecji jest szeroka i obejmuje 9 kierunków. Najwięcej turystów wybrało Kretę, Zakynthos i Rodos. Dużą popularnością cieszyły się także inne wyspy oraz kontynentalne Ateny i Saloniki. - Grecja jest na topie od lat, podobnie jak Turcja. Można powiedzieć, że to szlagiery. Do czołówki dołączyła Bułgaria, która z roku na rok zyskuje na popularności. Bardzo dużo osób wybiera inne kraje leżące w południowej Europie – dodaje.
Numerem dwa tegorocznego lata jest Turcja. Odwiedziło ją ponad 94,5 tys. osób wylatujących z Wrocławia na wakacje. - Oprócz szerokich, piaszczystych plaż i doskonałej kuchni, kryje się tam wiele zagadek i skarbów historii. Turcja kojarzy nam się z Orientem, dlatego jest tak intrygująca – uważa Dariusz Kuś. Dwa najpopularniejsze kierunki tureckie to Antalya i Bodrum. Podróżni korzystający z oferty wrocławskiego lotniska mają do wyboru także Izmir.
Trzecie miejsce na podium zajmuje Hiszpania z wynikiem blisko 73 tys. obsłużonych pasażerów. Tu króluje Majorka – największa hiszpańska wyspa archipelagu Balearów. Wiele turystów co roku odnajduje na niej spełnienie marzeń o idealnych wakacjach. Podobnie jak w Alicante i zawsze zachwycającej Barcelonie. Majorka, Malaga i Alicante to pierwsza trójka tych wakacji wśród kierunków hiszpańskich. Z Wrocławia można polecieć także do Barcelony i Madrytu.
Czwartym najpopularniejszym krajem tego lata są uwielbiane przez Polaków Włochy (61,6 tys. pasażerów z Wrocławia). Najwięcej podróżnych wybrało Palermo, Rzym i Bolonię. Ofertę wrocławskiego lotniska uzupełniają Neapol i Bari.
Duży wzrost zainteresowania zanotowała Bułgaria, piąta w zestawieniu, która przeżywa drugą młodość. W te wakacje wybrało się tam prawie 53,8 tys. pasażerów. Co sprawia, że to państwo położone na Bałkanach znów przyciąga jak magnes? - Kojarzymy Bułgarię przede wszystkim z pięknymi plażami ciągnącymi się wzdłuż wybrzeża, z ciepłym, płytkim morzem, a także z łagodnym i słonecznym klimatem. Znamy bułgarską gościnność, znakomitą kuchnię, pyszne wina i atrakcyjne ceny – mówi Dariusz Kuś. W siódemce topowych kierunków jest jeszcze jeden europejski kraj – to Portugalia, która imponuje turystom różnorodnością. Większość z 32 tys. podróżnych udała się do Lizbony, Faro i do Porto. Faro to stolica Algarve - najsłynniejszego regionu turystycznego Portugalii. Algavre to czarterowa nowość w tegorocznym rozkładzie lotów, która bardzo spodobała się podróżnym, także ze względu na położenie. Region ten od południa i zachodu skąpany jest w wodach Atlantyku, od północy chroniony jest pasmem górskim przed wiatrami. Stawkę zamyka Egipt. Kraj faraonów odwiedziło latem prawie 12,3 tys. podróżnych. Najpopularniejsze okazały się kurorty Marsa Alam i Hurghada.
Od początku roku z wrocławskiego lotniska skorzystało prawie 2,5 mln podróżnych, którzy w sezonie letnim mają do dyspozycji w sumie 83 połączenia: 50 niskokosztowych, w tym 18 atrakcyjnych kierunków południowych, 9 sieciowych oraz 24 połączenia czarterowe.
Lato 2019: najpopularniejsze wakacyjne kierunki z Wrocławia
Liczba obsłużonych pasażerów od czerwca do końca sierpnia 2019 r.
TOP 7
1. Grecja – ponad 123 tys. pasażerów
2. Turcja – ponad 94,5tys. pasażerów
3. Hiszpania – blisko 73 tys. pasażerów
4. Włochy – 61,6 tys. pasażerów
5. Bułgaria – prawie 53,8 tys. pasażerów
6. Portugalia – 32 tys. pasażerów
7. Egipt – prawie 12,3 tys. pasażerów
Linia kolejowa z Zielonej Góry do Nowej Soli jest zablokowana ale wg najnowszej informacji czytelnika- pociąg który utknął w Starym Kisielinie- już ruszył. Na dworcu w Nowej Soli czekają pociągi towarowe i blokują peron pierwszy na którym podróżni czekają na pociąg który nie nadjeżdża.
opr. Adam Fularz na podstawie obserwacji naocznej i informacji czytelnika
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl