Redakcja otrzymała:
From: FlixBus
Date: Wed, Jan 8, 2020 at 10:20 AM
Subject: FlixBus wprowadza nowe trasy! 💚
| Nowy rok to nowe połączenia! | | | | Na Nowy Rok przygotowaliśmy dla Was nowe połączenia! | | | | | | | Witamy 2020 rok a wraz z nim nowe FlixBusowe połączenia. Tym razem z i do Przemyśla, Biłgoraja i Medyki. Sprawdź i rusz nami w drogę w 2020! P.S. Mamy też teraz więcej połączeń na trasie Warszawa - Lublin. | | | Co powiesz na te propozycje? | | | | Warszawa ↔ Biłgoraj | 19,99 zł | | | | Przemyśl ↔ Medyka | 4,99 zł | | | | Lublin ↔ Przemyśl | 17,99 zł | | | | | | | | | | FlixMobility GmbH Birketweg 33 München, Bayern, 80335, DE | | | | | | | | | | | | | | |
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana z PLK----------
Od:
Biedroń Karolina <Karolina.Biedron na s.
plk-sa.pl>
Data: piątek, 3 stycznia 2020
Temat: Pytania prasowe redakcji po wizycie na linii Tczew- Gdańsk
Do: "adam.fularz na s.
wieczorna.pl" <adam.fularz na
wieczorna.pl>
DW: Łazarewicz Małgorzata <Malgorzata.Lazarewicz na s.
plk-sa.pl>
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na korespondencję e-mail z dnia 8.12.2019 r. m.in. w sprawie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 260 Biuro Zarządu Centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poniżej przesyła informacje w przedmiotowej sprawie.
1. Dobudowa drugiego toru linii kolejowej nr 260
Zakres rzeczowy modernizacji linii kolejowej nr 9 na odc. Warszawa – Gdynia nie przewidywał budowy drugiego toru linii nr 260. Głównym celem przedmiotowego projektu była modernizacja istniejącej infrastruktury kolejowej i poprawa prędkości i przepustowości trasy Warszawa – Gdańsk. Dobudowa drugiego toru linii nr 260 byłaby zadaniem czasochłonnym i kosztownym z uwagi na konieczność dokonania wywłaszczeń terenów należących do prywatnych właścicieli i samorządów.
2. Łącznica kolejowa ze stacji Gdańsk Śródmieście do stacji Gdańsk Południowy
Stacja Gdańsk Śródmieście na linii kolejowej nr 250 jest zarządzana przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście sp. z o.o. odpowiedź na pytania o plany rozwojowe dotyczące budowy przedmiotowej łącznicy leżą w kompetencjach ww. podmiotu.
3. Połączenie łącznicą linii kolejowej nr 226 z linią kolejową nr 721
Linia kolejowa nr 721 łączy stację Gdańsk Południowy ze stacją Gdańsk Olszynka w związku z tym linia nr 9 i lina nr 226 są ze sobą połączone. To połączenie nie wpływa na zwiększenie przepustowości na odcinku Tczew – Gdańsk.
4. Częstotliwość kursowania pociągów na odc. Gdańsk Orunia – Gdańsk Główny
Informujemy, że Spółka układa rozkład jazdy pociągów na podstawie wniosków przewoźników kolejowych. W sprawach związanych ze zwiększeniem częstości kursowania pociągów prosimy o zwrócenie się do przewoźników.
Z poważaniem,
Karolina Biedroń
Naczelnik wydziału ds. skarg i wniosków
Biuro Zarządu
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Centrala
ul. Targowa 74
(..)
Karolina Biedroń
Naczelnik Wydziału
Wydział ds. skarg i wniosków
Biuro Zarządu
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa?..)
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na s. wieczorna.pl]
Sent: Sunday, December 8, 2019 9:54 PM
To: Rzecznik <Rzecznik na s. plk-sa.pl>
Subject: [WIADOMOSC ZEWNETRZNA] Pytania prasowe redakcji po wizycie na linii Tczew- Gdańsk
Do PKP PLK
Dlaczego podczas modernizacji torowiska na odcinku Tczew- Gdańsk, nie dodano:
- drugiego toru linii kolejowej nr 260
- łącznicy kolejowej ze stacji Gdańsk Śródmieście do stacji Gdańsk Południowy - ok. 80-100 metrów toru
- dlaczego nie połaczono łącznicą linii kolejowej nr 226 z linią nr 721? Rzekomo taka łącznica ongiś istniała. Utworzyłoby to ciąg dodatkowych torów kolejowych (3. a miejscami 4 tor na odcinku Tczew- Gdańsk).
Czy celowo dokonano tych zaniechań aby na kluczowym w regionie odcinku kolei pozostały tylko dwa tory szlakowe? Czemu zdecydowano o ograniczeniu przepustowości tego odcinka torowiska? Czy celem działalności PKP PLK S.A było ograniczenie zasięgu sieci SKM w Trójmieście do czego przecież doszło w rezultacie działalności spółki w ramach modernizacji tejże linii?
Gdy dzisiaj rano zamierzałem udać się z ulicy Nowiny na dworzec Gdańsk Orunia, lokalna kobieta z tej ulicy odradzała mi wyprawę na dworzec twierdząc że pociągi regionalne kursują do Gdańska raz na dwie godziny. Taką opinię o kolei pasażerskiej ma lokalna ludność a jest to efektem celowych działań spółki PKP PLK. Proszę o odniesienie się do zarzutów celowego zmniejszenia przepustowości szlaku kolejowego.
Przypominam o obowiązku odpowiedzi zgodnie z KPA, jeśli odpowiedzi nie wpłyną lub nie będą kompletne, po upływie 15 dni sprawa trafi do WSA w Gdańsku.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 20 424 936 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie Kolejowe Spółka Akcyjna, z siedzibą pod adresem: 03-734, Warszawa, ul. Targowa 74, zwana dalej Spółką.
2) Podjęcie przez Panią/Pana lub podjęcie przez Spółkę z Panią/Panem komunikacji e-mail powoduje, że adres e-mail oraz inne dane osobowe podane przez Panią/Pana w wiadomości, np. imię i nazwisko, zostają wprowadzone do zbioru Rejestr korespondencji prowadzonym przez Spółkę, w programie pocztowym.
3) W Spółce funkcjonuje adres e-mail: iod.plk@plk-sa.pl Inspektora Ochrony Danych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., udostępniony osobom, których dane osobowe są przetwarzane przez Spółkę.
4) Pozostałe, szczegółowe informacje kierowane do Pani/Pana w ramach realizacji obowiązku informacyjnego związanego z Pani/Pana korespondencją e-mail, zamieszczone są na stronie internetowej Spółki, pod adresem:
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Bezpieczenstwo_Informacji/Informacja_dla_osob_korespondujacych_poprzez_e-mail_01.pdf
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
1. Pełno dużych dworców autobusów regionalnych. Dworce po kilkanaście stanowisk i po 4-5 peronów w miastach 20-to czy 30-totysięcznych. Często położone obok dworca kolejowego.
Małe dwuperonowe dworce w wioskach gminnych.
2. Wydzielone pętle z przystankiem na skrzyżowaniach szos regionalnych by umożliwić dogodne przesiadki bez zmuszania podróżnych do spaceru i szukania właściwych przystanków. W Polsce byłyby cztery przystanki, tutaj do skrzyżowania dobudowano pętlę i cały ruch przechodzi przez jeden węzłowy przystanek. Podróżnych nie interesuje, gdzie mają iść się przesiąść. Przykładem jest przystanek Jilmenice Hrabacov krizovka- tą nazwę podaję ze słuchu, oryginalna pisownia może być inna.
3. Integracja kolei i autobusów. Nowe przystanki przy samych peronach kolei na dworcach kolei pasażerskiej - przykład: Jilmenice przy dworcu. Svoboda nad Upou- przystanek przesiadkowy na prywatne szynobusy firmy GW Train.
Oor. Adam Fularz na podstawie obserwacji naocznej
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała odpowiedzi:
---------- Wiadomość przekazana z MI---------
Od:
media <media@
Na serw.
mi.gov.pl>
Data: poniedziałek, 30 grudnia 2019
Temat: Pytanie do MI
Do: Adam Fularz <adam.fularz na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
linie kolejowe są modernizowane i rewitalizowane przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. Rozbiórka elementów infrastruktury dotyczy natomiast zlikwidowanych już linii kolejowych, dla których decyzje o ich likwidacji wydane zostały np. 15 lat temu. Po tych latach braku użytkowania, elementy infrastruktury na zlikwidowanej linii nie nadają się do przywracania ruchu.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na wieczorna.pl]
Sent: Saturday, December 14, 2019 1:53 PM
To: media <media na s.mi.gov.pl>
Subject: Pytanie do MI
Czy MI może wyjaśnić, dlaczego linie nie są naprawiane, ale demontowane, skoro są szyny i podkłady?
"Linie zlikwidowane przed laty przechodzą proces demontażu infrastruktury - tak, aby umożliwić w przyszłości reaktywację szlaku poprzez instalację nowej infrastruktury (stara i nieużytkowana infrastruktura na zlikwidowanej przed 10 czy 15 laty linii nie nadaje się do użytku)." - wypowiedzi osoby p. Sz. Huptyś.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała odpowiedzi na pytania:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Michał Iwanowski <m.iwanowski na serw.
lubuskie.pl>
Data: poniedziałek, 30 grudnia 2019
Temat: Pytania prasowe redakcji do UMWL
Do: adam.fularz na serw.
wieczorna.plDW: i.kusiak na s.
lubuskie.pl, m.toczek na s.
lubuskie.plDzień dobry Panie Adamie,
w związku z Pana pytaniami z dn. 27 bm. kierowanymi na adres Kancelarii Ogólnej UMWL, przesyłam odpowiedź w poniższym mejlu.
Pozdrawiam,
Michał Iwanowski
Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
(..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, ul. Podgórna 7, 65-057 Zielona Góra
www.lubuskie.pl
P Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz tego e-maila
Please consider the environment before printing this e-mail
Od: "Andrzej Klauza"
Do: "Michał Iwanowski"
Wysłane: poniedziałek, 30 grudnia, 2019 11:15:26
Temat: Re: Pytania prasowe redakcji do UMWL
W związku z pytaniami prasowymi A.Fularza informujemy, że taryfy stosowane przez przewoźników kolejowych są uzgadniane i zatwierdzane w ramach umów o świadczenie usług publicznych. Spółka Przewozy Regionalne zwróciła się do Województwa Lubuskiego, jako organizatora publicznego transportu zbiorowego, o wyrażenie zgody na podwyżkę (średnio 8%) cen biletów na przewozy kolejowe realizowane na podstawie ww. umów. Operator argumentował wprowadzenie przedmiotowej zmiany od dnia 15.12.2019 r. koniecznością zmniejszenia deficytu z prowadzonej działalności przewozowej związanej ze wzrostem kosztów uruchamiania pociągów. Mając powyższe na uwadze Zarząd Województwa wyraził zgodę na proponowaną przez Przewozy Regionalne sp. z o.o. zmianę cen biletów jednorazowych i okresowych odcinkowych. Ceny biletów jednorazowych nie były zwiększane od 1 stycznia 2013 roku. Zwracamy przy tym uwagę, że cena biletu nie zależy od czasu przejazdu a od odległości przewozu. Ponadto, w zależności od specyfiki danej linii komunikacyjnej, wprowadzane są odrębne ceny promocyjne na wybrane relacje.
Z poważaniem
Andrzej Klauza
Główny specjalista
Stanowisko ds. kolejnictwa
Departament Infrastruktury i Komunikacji, Wydział Transportu, Zespół ds. transportu (..)
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego posiada certyfikat ISO 9001:2015 oraz ISO 27001:2013
Pomyśl o środowisku zanim wydrukujesz tego e-maila
Please consider the environment before printing this e-mail
Od: "Adam
Wysłane: piątek, 27 grudnia, 2019 9:21:51
Temat: Pytania prasowe redakcji do UMWL
Szanowni Państwo.
Spółka Przewozy Regionalne podniosła w święta ceny biletów. Podróż 17 minut pociągiem regionalnym do Nietkowic kosztuje 7.20 PLN. Czy UMWL wyraził zgodę na drastyczne ceny biletów na podróże w regionie? Kiedy sejmik UMWL wyraził zgodę na podwyższenie cen biletów? Jaki cennik jest ostatnim który akceptował samorząd województwa?
Pozdrawiam
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski(..)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Pytanie do Prezesa Rady Ministrów
Drogi Panie
Wydaje mi się że powinien Pan porozmawiać z p. Ministrem Infrastruktury.
Jestem poza Polską, w Czechach. O dziwo- działa tutaj transport zbiorowy, odmiennie niż w Polsce. Po torach na prowincji kursują motoriczki- specjalne mikrobusy szynowe przewożące zwykle po kilkanaście osób. Na drogach kursują zwykle midibusy lub malutkie autobusy jakich w ogóle brak jest w Polsce. Także rozwiązania organizacji są zupełnie inne. Inaczej zorganizowana jest informacja o połączeniach. Istnieje kilka portali mających pełne rozklady jazdy kolei i autobusów w calym kraju. W Polsce wszystkie te organizacje mają osobne systemy informowania pasażerów. W tej chwili mój pociąg regionalny- tak zwany motorak- jedzie dosc powoli- ale jednak jedzie.
W Polsce podczas reform kolei pasażerskiej organizowanej przez rząd- rozebrano wiele tysięcy km torowisk jako zbytecznych. Dlaczego rząd buduje w Polsce sieć drogową zamiast postawić na transport zbiorowy wzorem Czech? Skąd ten pomysł na zmiany na rynku transportu w Polsce i dlaczego po polskiej stronie granicy zlikwidowano także dworce autobusów drogowych w większości polskich miast? Dlaczego obecny rząd zlikwidował w zeszłym roku linię kolei z Żagania do mojego miasta przez Nową Sól? W Czechach na takiej linii kolejowej kursowanoby co godzinę. W Polsce po likwidacji do miasta Kożuchów na trasie tej zlikwidowanej wraz z torowiskami linii w niedzielę polikwidowano wszystkie kursy autobusów. Reasumując- w Czechach działa, w Polsce rząd zlikwidował.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
List do Sz. P. Sylwester Drozdowski, Rada Miasta w Zelowie
Biuro Rady Miejskiej w Zelowie
Szanowny Panie,
Dziękuję za list BRM.0002.9.2019.
W uzupełnieniu dodam iż w dniu wczorajszym zadzwoniłem do wojewódzkiego biura planowania przestrzennego z pytaniami o tą linię kolejową do Zelowa.
Sugestia jaką mi udzielono w długiej rozmowie telefonicznej jest taka, że w Zelowie zapomniano że do miasta prowadzi bocznica kolejowa. Gdyby Rada Miasta podjęła uchwałę w której domagałaby się od władz resortu infrastruktury- wpisania linii do programu Kolej Plus (gdzie odtwarzane są połączenia do miast 10-tysięcznych) - być może linię odtworzonoby. Rada Miasta powinna podjąć uchwałę w której - wyraźnie wspiera i wzywa władze publiczne do otworzenia bocznicy kolei do miasta Zelów z przeznaczeniem także dla ruchu pasażerskiego, a nie tylko towarowego, jak w przeszłości. Uchwała taka powinna być skierowana do Ministra Infrastruktury oraz do władz samorządowych województwa. Uchwała taka nie wygeneruje kosztów dla samorządu, poza kosztami działań lobbingu na rzecz tej sprawy.
W Biurze Planowania sprawdzano, jaki jest stan własnościowy tej linii- dawnej bocznicy, i jest on do wyjaśnienia. Grunty powinny być wywłaszczone i przejęte np. przez PKP PLK. Ale przede wszystkim samorząd powinien podjąć działania w tej sprawie i wystąpić do władz publicznych odpowiedzialnych za tr. kolejowy, by pamiętano o mieście Zelów i jego niszczejącej bocznicy kolejowej z której z roku na rok pozostaje coraz mniej.
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w załączniku przesyłam do wykorzystania komunikat prasowy.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Do:
UMWL
Oraz
Urząd Miasta
Stoczek Łukowski
Szanowni Państwo,
Opisujemy siec kolejową woj. mazowieckiego i lubelskiego i dziwię się, dlaczego nie kursują spalinowe autobusy szynowe w relacji do Stoczka Łukowskiego. To niewielka miejscowość, więc aby połączenia kolei pasażerskiej nie przynosiły takiego deficytu, "pod drutem" na zelektryfikowanej linii powinny kursować mniejsze, spalinowe autobusy szynowe. W woj. mazowieckim takie autobusy szynowe kursują w relacji do z Radomia do Drzewicy. Operatorem są Koleje Mazowieckie.
To samo jest możliwe w Stoczku Łukowskim na linii Lublin- Lubartów- Parczew- Łuków- Stoczek. Powinni Państwo ustalić, jaka dotacja jest konieczna, aby woj. mazowieckie wznowiło połączenia z Lublina do Stoczka Łukowskiego i Pilawy, jako że odcinek linii po stronie woj. lubelskiego jest niewielki. Następnie, powinni Państwo ustalić, czy marszałek woj. lubelskiego zechce zamówić takie usługi w relacji z Lublina, jeśli kwota dopłaty będzie znaczna. Może to być osiągalna dla budżetu kwota przy oszczędnym taborze.
Połączenie kursowałoby w relacji:
Lublin
Lubartów
Parczew Kolejowa
Łuków
Stoczek Łukowski
Stara Prawda
Chromin
Jaźwiny- Borowie
Trąbki
Pilawa
(przesiadki do Warszawy)
Dodanoby nowe przystanki bliżej osiedli ludzkich.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Niniejsza wiadomość wraz z ew. załącznikami może zawierać informacje prawnie chronione i jest przeznaczona wyłącznie dla adresata. Ujawnianie, kopiowanie lub wykorzystywanie tych informacji przez osoby nieuprawnione jest zabronione. Jeśli nie jesteście Państwo adresatami tej wiadomości lub otrzymaliście ją omyłkowo, prosimy o powiadomienie o tym fakcie nadawcy i usunięcie wszelkich kopii tej wiadomości.
This message with its potential attachments is intended only for the person or entity to which it is addressed and may contain confidential and/or privileged material. Any review, dissemination, copying or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by Persons or entitles other than the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer. Thank you.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Petycja
Szanowni Państwo,
Lata temu proponowałem spółce KMŁ by wprowadzić w Państwa regionie Europy - podobną ofertę przewozową jak w przypadku krajów Europy Zachodniej. Obecnie oferta jest słaba i powolna.
Tereska1
Data: 2017-11-05 19:17
Prawda jest taka,ze pociąg z Krosna do Krakowa przed wojna jechal tyle samo co dzisiaj.Wiec nie ośmieszajcie sie z tym połączeniem raz w tygodniu.
Wnoszę petycję o ponowne uruchomienie od września 2020 roku kursujących 8 razy dziennie przyspieszonych połączeń kategorii Regio Sprinter (przyspieszonych na całej trasie) w relacji Kraków Gł.- Tarnów- Tuchów- Ciężkowice- Bobowa Miasto- Gorlice.
Już obecnie, gdyby pociągi regionalne na trasie do Krakowa pomijały mniejsze stacje i przystanki, możliwy czas przejazdu wynosiłby 2 godziny 20 minut- 2 godziny 30 minut. Myślę że po wyeliminowaniu kilku dalszych przystanków czas podróży pociągiem do Krakowa byłby konkurencyjny z czasem przejazdu autobusu (tj. ok 2 godziny 10 minut).
Proponuję aby władze m. Gorlice wynegocjowały z UMWM aby wprowadzono na trasie do Gorlice tzw. ekspresy regionalne, które pomijałyby mniejsze stacje i przystanki na trasie. Proponuję by ekspresy regionalne na trasie Kraków- Gorlice kursowały co około 2 godziny. Proponuję odjazdy do Krakowa : 4:59; 6:59, 8:59, 10:59, 13:59
15:59, 17:59, 19:59
Oto dołączona propozycja rozkładu:
GORLICE 18:59
GORLICE GLINIK: 19:01
ZAGÓRZANY: 19:20
MSZANKA 19:22
WOLA ŁUŻAŃSKA 19:24
SZALOWA 19:28
POLNA 19:29 19:30
BOBOWA-MIASTO 19:37 19:38
BOGONIOWICE CIĘŻKOWICE 19:50 19:51
GROMNIK 19:55 19:56
TUCHÓW 20:06 20:06
ŁOWCZÓW 20:11 20:11
ŁOWCZÓWEK PLEŚNA 20:17 20:17
TARNÓW 20:27 20:28
KRAKÓW PŁASZÓW 21:20
KRAKÓW GŁÓWNY 21:25
Ekspresem do pracy
Za Odrą i Nysą Łużycką kolejnym filarem przemian na kolei, obok zwiększania liczby połączeń, było postawienie na kompleksową ofertę szybkich połączeń ponadlokalnych. W 1994 r. koleje niemieckie Deutsche Bahn wprowadziły nową kategorię pociągów: Regional-Express (RE). Wprowadzenie do sieci kolejowej szybkich połączeń regionalnych pod wyraźną i dziś już bardzo mocno rozpoznawalną marką Regional-Express miało na celu skrócenie długości przejazdu na trasach regionalnych w newralgicznym czasie, gdy w zachodniej części Niemiec istniała już imponująca sieć autostrad, indywidualny transport samochodowy był w rozkwicie, zaś na terenie byłego NRD po zjednoczeniu kraju rozbudowa sieci drogowej wkraczała w decydującą fazę i samochód stawał się powszechnym dobrem.
Połączenia przyspieszone, rozpoczynając funkcjonowanie pod marką Regional-Express, zmieniły w połowie lat 90. filozofię obsługi niemieckich linii regionalnych, która wcześniej, jak do dzisiaj ma to miejsce w Polsce, opierała się na pociągach zatrzymujących się na wszystkich napotkanych stacjach i przystankach, co uniemożliwiało kolei zaoferowanie długości podróży konkurencyjnej wobec samochodów mknących po sieci bezpłatnych autostrad, coraz głębiej penetrującej republikę federalną. Założeniem połączeń Regional-Express było zapewnienie pasażerom bezpośredniego dojazdu z miast na peryferiach danego regionu do samego centrum metropolii – z liczbą postojów ograniczoną tylko do większych miejscowości. Nie mniej ważne było założenie, że pociągi Regional-Express mają stanowić rozwinięcie istniejącej oferty przewozowej, a więc nie mogą wyprzeć dotychczas kursujących, często zatrzymujących się pociągów lokalnych, skutkowałoby to bowiem ograniczeniem dostępu do kolei dla pasażerów z mniejszych przystanków. Pociągi Regional-Express miały ponadto zaspokajać zróżnicowane potrzeby mobilności, a więc zgodnie z rozkładem cyklicznym kursować regularnie od rana do wieczora – co 1–2 godziny. Ważną zasadą funkcjonowania Regional-Express jest obowiązywanie w nich taryfy typowej dla połączeń regionalnych – bez żadnych dopłat.
Z czasem zmodyfikowano podejście do trasowania połączeń Regional-Express i zaczęto coraz częściej sięgać po rozwiązanie hybrydowe. Na wybranym odcinku pociąg RE zatrzymuje się na wszystkich napotkanych stacjach i przystankach (obejmując na tym odcinku także funkcję pociągu lokalnego), by następnie kolejną część swojej trasy pokonać z minimalną liczbą postojów. Dzięki temu mieszkańcy wielu wsi oraz małych miasteczek, rozsianych również po peryferiach niemieckich landów, uzyskali szybkie i bezpośrednie połączenia z centrami największych metropolii.
Jako pierwsze z dziesiątek połączeń Regional-Express, kursujących dziś na terenie całych Niemiec, uruchomiona została przed 20 laty linia RE na 253-kilometrowej trasie Magdeburg – Brandenburg nad Hawelą – Poczdam – Berlin – Frankfurt nad Odrą – Eisenhüttenstadt. Połączenie zapewniło mieszkańcom brandenburskich miast i miasteczek możliwość bezpośredniego dojazdu do dworców Zoologischer Garten, Friedrichstrasse czy Alexanderplatz, położonych w samym centrum Berlina. Według danych podawanych przez „Allianz pro Schiene" w 1994 r. z pociągów linii RE1 korzystało dziennie 8,7 tys. pasażerów. Do 2013 r. dobowa liczba podróżujących pociągami RE kursującymi między Magdeburgiem a Eisenhüttenstadt wzrosła do 49 tys.
Wynoszący prawie 500% wzrost przewozów w przypadku linii RE1 pokazuje, że pasażerowie chętnie przesiadają się do pociągów. Pod warunkiem, że kolej zapewni atrakcyjną, ale także stabilną ofertę, pozbawioną ciągłych komunikatów o „skróceniu relacji", „zawieszeniu pociągu" czy „ograniczeniu terminów kursowania". Ewentualny brak stabilności, który w przypadku linii RE1 miał jednak miejsce, może wyrażać się co najwyżej w uruchomieniu dodatkowych pociągów dogęszczających częstotliwość w godzinach szczytu (z 60 do 30 minut) czy w wydłużeniu kursowania na godziny późnowieczorne, a nawet nocne.
wg http://nowyobywatel.pl/2015/11/24/pociag-do-pasazera/
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.