Dzień dobry,
Intrygująca Sardynia, słoneczna Chorwacja, historyczna Sicz i główne lotnisko w Oslo. To one mają szansę stać się przebojami 2020 roku. Wszystkie te połączenia to jeszcze gorące nowości z wrocławskiego lotniska. Bilety są w sprzedaży.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań – jestem do dyspozycji.
Galeria zdjęć (fot. Port Lotniczy Wrocław, AdobeStock) dostępna pod linkiem: http://bit.ly/2tiwBtt
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Aleksandra Palus
PR EXPERT
+48 509 065 355
apalus@prexpert.com.pl
Wrocław, 15 stycznia 2020 r.
Informacja prasowa
Nowości 2020: gdzie polecimy z Wrocławia? [ZDJĘCIA]
Intrygująca Sardynia, słoneczna Chorwacja, historyczna Sicz i główne lotnisko w Oslo. To one mają szansę stać się przebojami 2020 roku. Wszystkie te połączenia to jeszcze gorące nowości z wrocławskiego lotniska. Bilety są w sprzedaży.
Cztery zupełnie nowe połączenia i do tego nowy przewoźnik. 2020 rok na wrocławskim lotnisku zapowiada się naprawdę dobrze. Na pasażerów czekają nowości, spośród których każdy wybierze coś dla siebie – słoneczna Europa południowa, historyczna Ukraina czy Oslo, które otwiera przed podróżującymi możliwości lotów po Skandynawii i na inne kontynenty, m.in. do Ameryki Północnej, Południowej czy do Azji. – Nowe kierunki w 2020 roku to przede wszystkim różnorodność. Mamy zarówno kierunki południowe, wschodnie jak i północne. Należy również zauważyć, że połączenie z kolejnym dużym europejskim hubem, czyli Oslo Gardermoen, które jest świetnym portem przesiadkowym, jeszcze bardziej ułatwia podróżowanie z Wrocławia na praktycznie wszystkie kontynenty – mówi Jarosław Sztucki, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w Porcie Lotniczym Wrocław.
Bari już w lutym
W tym roku i to jeszcze w sezonie zimowym pasażerowie z Wrocławia polecą do Bari. Z uwagi na duże zainteresowaniem tym kierunkiem Wizz Air zdecydował się uruchomić połączenie na południe Włoch już 1 lutego. Bari to stolica Apulii i jednocześnie jedna z największych atrakcji turystycznych regionu. Nie brakuje tam interesujących zabytków tj. starówki, bazyliki Św. Mikołaja, zamku Svevo czy też pałacu Fizzeratti. Nadmorskie Bari to także okazja do relaksu na plaży. Miasto jest również znakomitą bazą wypadową do zwiedzania regionu, m.in. urokliwych miejscowości Alberobello czy Monopoli.
Samoloty z Wrocławia do Bari startują od 1 lutego dwa razy w tygodniu – we wtorki i w soboty.
Historyczna Sicz
Pierwszym nowym kierunkiem uruchomionym w letnim rozkładzie lotów będzie Zaporoże, miasto w południowo-wschodniej części Ukrainy, położone nad Dnieprem. Zaporoże, ważny ośrodek gospodarczy, ale też i turystyczny, to szósty kierunek ukraiński w ofercie Portu Lotniczego Wrocław. Naprzeciw nabrzeża Zaporoża na turystów czeka jeden z siedmiu cudów Ukrainy – ukraińska Chortyca, największa wyspa na Dnieprze, gdzie znajduje się skansen i muzeum Siczy.
Pierwsi pasażerowie wsiądą do samolotów Wizz Air już 29 marca. Loty będą realizowane dwa razy w tygodniu – w środy i niedziele.
Z Oslo dalej w świat
Pierwszy samolot na główne lotnisko Oslo, Gardermoen, wystartuje już 30 marca. Loty na Północ dwa razy w tygodniu (w poniedziałki i piątki) realizować będzie nowy przewoźnik – Norwegian, jedna z 10 największych linii lotniczych w Europie. Nowe połączenie z północnoeuropejskim hubem to także doskonała okazja do eksplorowania Skandynawii. Z przesiadką na Gardermoen możemy polecieć np. do Bergen, Malmo czy Rovaniemi. Dodatkowo rejsy z Wrocławia z przesiadką w Oslo dają możliwość udania się praktycznie na wszystkie kontynenty. Z Norwegianem, w atrakcyjnej cenie, polecimy do Stanów Zjednoczonych (m.in. Seattle, Nowy Jork, Denver, Miami, Los Angeles), Brazylii, Argentyny czy Tajlandii.
Intrygująca Sardynia
13 kilometrowa plaża i przepiękna starówka, a do tego 10 słonecznych miesięcy w roku. Sardynia to idealne miejsce zarówno na wakacje dla rodzin z dziećmi, jak i też na bardziej backpakerski wyjazd. Na wyspie nie brakuje plaży i gór, a największą atrakcją turystyczną jest Grota Neptuna. Pierwsze loty z Wrocławia na Sardynię, realizowane przez linie Ryanair, wystartują już 3 kwietnia. Samoloty z Wrocławia będą latać do Cagliarii, stolicy wyspy, w poniedziałki i piątki. Za bilety w obie strony w terminach 27 kwietnia - 1 maja zapłacimy 341,30zł*.
Na majówkę do Zadaru
Nowe połączenie z Wrocławia na południe Europy idealnie zgrywa się z terminem długiego majowego weekendu. Od 1 maja, w poniedziałki i w piątki, z Wrocławia odlatują samoloty linii Ryanair do Zadaru, chorwackiej turystycznej mekki. Wybierając loty w terminie 11-18 maja, za bilet w dwie strony zapłacimy 326 zł*. Na miejscu koniecznie trzeba odwiedzić starówkę i wypić kawę na Placu Narodowym. Zadar to oczywiście nadmorskie miasto, w którym nie brakuje atrakcji położonych nad samym brzegiem Adriatyku. Mowa tu przede wszystkim o niezwykłej instalacji Pozdrowienie Słońca czy Organach Morza.
W 2019 roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 3 mln 548 tys. podróżnych (6% wzrostu). Oznacza to, że pobił swój zeszłoroczny rekord o blisko 200 tys. pasażerów.
* Ceny z systemu rezerwacyjnego przewoźnika aktualne na dzień 14 stycznia 2020 roku.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, Koleje Mazowieckie planują wprowadzenie podwyżki cen biletów. W załączniku przesyłam komunikat w tej sprawie.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała:
Od:
cirpress cirpress <cirpress .... kprm.gov.pl>Date: wt., 14 sty 2020 o 12:31
Subject: komunikat po posiedzeniu Rady Ministrów
(..)
Warszawa, 14 stycznia 2020 r.
RADA MINISTRÓW
Podczas dzisiejszego posiedzenia rząd przyjął projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra infrastruktury.
Kolej w Polsce stanie się bardziej konkurencyjna. Krajowy rynek usług kolejowego transportu pasażerskiego zostanie otwarty na przewoźników z innych państw Unii Europejskiej. Proponowane zmiany dostosowują polskie przepisy do prawa unijnego.
· Wzmocniono niezależność i bezstronność zarządcy infrastruktury kolejowej (chodzi np. o PKP Polskie Linie Kolejowe SA).
Zaproponowano m.in.:
§ ograniczenie możliwości wywierania wpływu na zarządcę infrastruktury przez innych uczestników rynku kolejowego, w szczególności przez przewoźników kolejowych (np. Intercity, Cargo) lub podmioty sprawujące kontrolę nad tymi przewoźnikami;
§ zakaz łączenia określonych funkcji lub zajmowania stanowisk jednocześnie u zarządcy infrastruktury kolejowej i przewoźnika kolejowego;
§ ograniczenie możliwości zlecania zadań zarządcy infrastruktury innym podmiotom.
· Zapewniono przejrzystość przepływów finansowych i rozliczeń między zarządcami infrastruktury i przewoźnikami kolejowymi.
Zaproponowano m.in.:
§ zakaz wzajemnego udzielania pożyczek między zarządcą a przewoźnikiem kolejowym;
§ obowiązek prowadzenia przez zarządcę szczegółowej dokumentacji dotyczącej współpracy handlowej i powiązań kapitałowych z innymi podmiotami wchodzącymi w skład tego przedsiębiorstwa.
· Poprawiono efektywność i przejrzystość udostępniania infrastruktury. Wprowadzono m.in.:
§ możliwość prowadzenia negocjacji dotyczących opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej;
§ zmiany dotyczące monitorowania punktualności oraz rekompensat związanych z opóźnieniem pociągu;
§ obowiązek współpracy i informowania innych zarządców infrastruktury, jeśli wystąpią zakłócenia, które mogą mieć wpływ na ruch transgraniczny na infrastrukturze kolejowej.
· Wzmocniono uprawnienia prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Uzupełniono je o:
§ możliwość żądania od zarządcy informowania o braku zdolności przepustowej infrastruktury kolejowej;
§ nadzór nad negocjacjami związanymi z opłatą za dostęp do infrastruktury oraz nad zawieraniem i wykonywaniem umowy dotyczącej współpracy zarządcy infrastruktury i przewoźnika;
§ przeprowadzanie lub inicjowanie audytów oraz żądanie określonych informacji dotyczących rozdziału rachunkowości.
Nowe rozwiązania mają wejść w życie po 2 miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać z dniem następującym po dacie ogłoszenia.
Centrum Informacyjne rządu
KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW
RODO - Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych znajduje się w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. | GDPR - Information on the processing of personal data can be found in the Public Information Bulletin of the Chancellery of the Prime Minister of Poland. | | | |
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
W najbliższy czwartek, 16 stycznia 2019 r. o godz. 10.00 w Aeroklubie Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze ul. Przylep – Skokowa 8 zostanie podpisane porozumienie o współpracy pomiędzy Uniwersytetem Zielonogórskim, Zespołem Szkół Mechanicznych w Zielonej Górze i Aeroklubem Ziemi Lubuskiej dotyczące podjęcia wspólnych działań, których efektem będzie rozpoczęcie szkolenia lotniczego w Instytucie Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Zielonogórskiego (mechanik lotniczy i pilot samolotowy), szkolenia na poziomie średnim mechaników lotniczych w Zespole Szkół Mechanicznych, szkolenia praktycznego mechaników lotniczych w Organizacji Part M oraz szkolenia pilotów samolotowych w Ośrodku Szkolenia Lotniczego Aeroklubu Ziemi Lubuskiej.
Uniwersytet Zielonogórski będzie reprezentował prorektor ds. studenckich prof. Wojciech Strzyżewski, Zespół Szkół Mechanicznych - dyrektor Mariusz Kita, a Aeroklub Ziemi Lubuskiej - dyrektor Artur Haładyn
Ewa Sapeńko
Rzecznik prasowy
Uniwersytetu Zielonogórskiego
ul. Licealna 9
65-417 Zielona Góra
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
do MI
Szanowni Państwo,
Kiedyś, przed laty, z Zielonej Góry do Jeleniej Góry kursował pociąg pospieszny wzdłuż polskiej granicy zachodniej, ze Szczecina do Jeleniej Góry.
Ostatnio, w poniedziałek 6 stycznia, gdy chciałem wrócić z Czech do Polski, okazało się że zlikwidowano nawet autobusy ze Szczecina do Jeleniej Góry. Na dworcu w Jeleniej Górze musieliśmy szukać kierowcy z samochodem bo już nie oferowano na granicy zachodniej transportu zbiorowego.
Informację o kursie autobusu z Jeleniej Góry do Szczecina na wyświetlaczach dworca PKS zaklejono białym papierem. Już nie ma takich kursów. System oferty tr. zbiorowego okazał się urywać jakiś kilometr przed polską granicą. Jeszcze do miejscowości Mala Upa, czy Szpindlerowy Młyn- często kursowały autobusy, a po polskiej stronie granicy polikwidowano nawet dworce PKS.
Czy wg MI- wzdłuż polskiej granicy zachodniej powinna istnieć jakaś forma transportu zbiorowego? Jaka? Zwykle autobusy w Polsce zanikają z powodu otwarcia kolejnych odcinków dróg szybkiego ruchu.
Ostatnio otwarto odcinek S3 do Bolkowa k. Jeleniej Góry. Prawdopodobnie to ten fakt spowodował bankructwo komunikacji zbiorowej wzdłuż granicy zachodniej. MI dotuje i finansuje infr. drogową, ale nie finansuje infr. transportu zbiorowego na ścianie zachodniej. Dlaczego? Czy celem polityki MI jest likwidacja transportu zbiorowego?
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja serwisu otrzymała:
Od: Media CBA
Date: wt., 14 sty 2020 o 07:33
Subject: Komunikat CBA
To: Media CBA
Zarzuty korupcyjne dla byłego senatora
Były senator RP, jego syn oraz dyrektor małopolskiego oddziału Państwowego Fundusze Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zatrzymani przez krakowskich funkcjonariuszy CBA. W tle wielomilionowe łapówki.
Funkcjonariusze krakowskiej delegatury CBA prowadzą postępowanie w sprawie podejmowania się pośrednictwa w załatwieniu spraw w zamian za korzyści majątkowe, a także powoływania się na wpływy w instytucjach państwowych oraz samorządowych województwa małopolskiego oraz udzielania korzyści majątkowych osobom pełniącym funkcje publiczne, w związku z pełnieniem tych funkcji. Do tej pory zarzuty usłyszało 24 podejrzanych.
Dzisiaj do tego śledztwo zatrzymano trzy osoby, w tym byłego senatora RP VIII kadencji, jego syna oraz dyrektor małopolskiego oddziału Państwowego Fundusze Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Wszyscy zostaną przewiezieni do Prokuratury Regionalnej w Katowicach, gdzie usłyszą zarzuty korupcyjne - były senator i jego syn usłyszą między innymi zarzuty przyjęcia wielomilionowych łapówek, natomiast dyrektor PFRON usłyszy zarzut wręczenia korzyści majątkowej w formie kontraktów zawartych z Fundacją Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Stróżach.
Wydział Komunikacji Społecznej
Gabinet Szefa
Centralne Biuro Antykorupcyjne
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do UMWL
Czy UMWL może wystąpić do PKP PLK o przestawienie krawędzi peronowych w m. Słone- bliżej zabudowy wioski? Obecny peron w pobliżu wsi jest nieużywany. Mogę przesłać dokumentację fotograficzną. Jest to wieś na trasie Zielona Góra- Żary.
Pozdrawiam
Adam Fularz
Transport.org.pl
Do władz miasta
Szanowni Państwo,
Wnoszę o rozważanie przebudowy obecnego Centrum Przesiadkowego przy dworcu PKP na dwupoziomowe.
Przez miasto kursują autobusy dalekobieżne Flixbus które jadą górnym wiaduktem. Jest to wiadukt w ciągu ul. Sulechiwskiej.
Ja pamiętam z dzieciństwa przejścia dla pieszych w połowie wiaduktu i przystanki komunikacji miejskiej na środku tegoż wiaduktu.
Czy można zlecić wykonanie planów przebudowy fragmentu wiaduktu nad centrum przesiadkowym- na drugi poziom centrum przesiadkowego?
Czy już obecnie możnaby przywrócić lub zrobić od nowa- przystanek autobusowy bez zatoki autobusowej- tylko po jednej stronie ulicy- na wiadukcie- na wprost wyjścia z centrum przesiadkowego na wiadukt? Byłby to dodatkowy peron centrum przesiadkowego. Zamontowanoby wyświetlacze i dodano zadaszenie.
Celowo, jak w Europie Zachodniej- autobusy zatrzymujące się na przystanku blokowałyby ruch na pasie drogowym jednej jezdni wiaduktu. Mogą tutsj stawać linie 1, 5, 17, 44 etc.
Proszę o odniesienie się do propozycji.
Z szacunkiem
Adam Fularz
Transport.org.plPozdrawiam
Dzień dobry,
W 2019 roku port obsłużył ponad 3,5 miliona pasażerów (wzrost o 6%), a we Wrocławiu zadebiutował nowy przewoźnik sieciowy, jeden z globalnych potentatów. Przedstawiamy pięć najważniejszych wydarzeń ubiegłego roku na lotnisku we Wrocławiu.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) dostępne pod linkiem: https://bit.ly/37TLHEn
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie
Aleksandra Palus
PR EXPERT
apalus@prexpert.com.pl
GSM + 48 509 065 355
Wrocław, 9 stycznia 2020 r.
Informacja prasowa
Są rekordy! Podsumowanie roku na wrocławskim lotnisku
W 2019 roku port obsłużył ponad 3,5 miliona pasażerów, a we Wrocławiu zadebiutował nowy przewoźnik sieciowy, jeden z globalnych potentatów. Przedstawiamy pięć najważniejszych wydarzeń ubiegłego roku na lotnisku we Wrocławiu.
Wrocławskie lotnisko odnotowało w 2019 roku o 6% pasażerów więcej niż przed rokiem. Port obsłużył ponad 3 mln 548 tys. podróżnych. Oznacza to, że pobił swój zeszłoroczny rekord. Przypomnijmy: było to ponad 3 mln 347 tys. pasażerów – w porównaniu do poprzedniego roku przybyło więc blisko 200 tys. podróżnych.
– Nasze prognozy na 2019 rok sprawdziły się bardzo dokładnie. Najważniejsze jest jednak to, że utrzymujemy stabilne tempo wzrostu. Cieszy nas również, że równomiernie rozwijają się wszystkie segmenty ruchu, a przewoźnicy systematycznie otwierają nowe połączenia – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Wrocław w globalnej sieci
W przypadku połączeń regularnych największy wzrost (11,4%) odnotowali przewoźnicy sieciowi na trasach międzynarodowych. Najpopularniejsze pod względem liczby podróżnych okazały się rejsy na trasach do Frankfurtu i Monachium (oba kierunki obsługiwane przez Lufthansę) oraz na główne lotnisko Paryża (Air France). Ogromnym powodzeniem cieszyło się również połączenie do Amsterdamu, uruchomione w maju 2019 roku przez linie KLM.
– To połączenie okazało się strzałem w dziesiątkę, doskonale wpisując się w oczekiwania pasażerów. Mamy w tej chwili bezpośrednie rejsy do największych portów przesiadkowych w Europie, co ułatwia planowanie również dalszych, transkontynentalnych podróży z Wrocławia – podkreśla Dariusz Kuś.
W ostatnich trzech latach przewoźnicy co roku otwierali nowe połączenie z Wrocławia do jednego z europejskich hubów: w 2017 do Zurychu (SWISS), w 2018 do Paryża (Air France), a w ubiegłym roku do Amsterdamu (KLM). Natomiast w tym roku ruszy nowe połączenie do Oslo-Gardermoen, które uruchomią linie Norwegian, dysponujące rozbudowaną siatką połączeń, zarówno europejskich, w tym skandynawskich, jak i transatlantyckich.
Ofertę przewoźników sieciowych uzupełniają ponadto Kopenhaga (SAS), Düsseldorf (Eurowings, Grupa Lufthansy) oraz dwa kierunki obsługiwane przez PLL LOT: Tel Awiw oraz krajowe połączenie do Warszawy (na trasie na Lotnisko Chopina przybyło w tym roku 10,4% pasażerów, głównie w ruchu tranzytowym). Łącznie z oferty tradycyjnych linii skorzystało w 2019 roku ponad 800 tys. podróżnych.
Więcej podróżnych z tanimi liniami i biurami podróży
Największy udział w ruchu pasażerskim na wrocławskim lotnisku mają przewoźnicy niskokosztowi. Tanie linie obsłużyły w 2019 roku blisko 2,2 mln podróżnych, co oznacza wzrost o blisko 3% w porównaniu do 2018 roku. Warto podkreślić, że na trasach obsługiwanych przez przewoźników niskokosztowych w samolotach zajętych było średnio ok. 90% miejsc. Od sezonu letniego 2020 w siatce wrocławskiego lotniska pojawią się trzy nowe połączenia tanich linii: Zaporoże (Ukraina), Cagliari (Włochy, Sardynia) i Zadar (Chorwacja), a już od lutego do rozkładu wracają rejsy do Bari (Włochy południowe).
Natomiast z oferty biur podróży skorzystało w 2019 roku 542 tys. podróżnych, co oznacza wzrost aż o 11,5% w porównaniu z poprzednim rokiem. – To duży sukces, osiągnięty wbrew obecnym trendom rynkowym. Złożyło się na to kilka czynników: rosnąca oferta biura podróży TUI, stabilna oferta ITAKI, zwiększenie liczby rejsów i wydłużenie czarterowego sezonu zimowego, bogatsza oferta wycieczek do cieszącej się wielką popularnością Turcji oraz bardzo atrakcyjne kierunki egzotyczne, w tym przede wszystkim Zanzibar i Zjednoczone Emiraty Arabskie – mówi Michał Kozak, manager ds. rozwoju ruchu czarterowego w Porcie Lotniczym Wrocław.
Łącznie, na tegoroczną zimową siatkę połączeń wrocławskiego lotniska składa się: 38 kierunków niskokosztowych, 9 połączeń sieciowych oraz 8 czarterowych.
Pięć najważniejszych wydarzeń 2019 roku na wrocławskim lotnisku
· W marcu lotnisko uruchomiło chatbota, czyli wirtualnego asystenta, który odpowiada na pytania podróżnych. Podpowiada m.in., jak dojechać do portu, pomaga znaleźć miejsce parkingowe na lotnisku, wysyła też powiadomienia o statusie danego rejsu. Wrocławski port wprowadził taką innowację jako pierwsze lotnisko w Polsce. Chatbot został finalistą ogólnopolskiego konkursu Dobry Wzór, w którym wyróżnione są projekty innowacyjne, funkcjonalne i dobrze zaprojektowane.
· W maju we Wrocławiu zadebiutował nowy przewoźnik – holenderskie linie KLM. Jeden z globalnych potentatów otworzył połączenie do Amsterdamu (na lotnisko Schiphol).
· W lipcu 2019 lotnisko odnotowało najlepszy miesiąc w swojej historii, obsługując blisko 388 tys. pasażerów.
· W listopadzie linie Norwegian ogłosiły otwarcie premierowego połączenia z Wrocławia na główne międzynarodowe lotnisko Oslo (Gardermoen). Zgodnie z zapowiedzią nowego przewoźnika, rejsy na tej trasie zostaną zainagurowane 30 marca.
· W grudniu Port Lotniczy Wrocław obsłużył 20-milionowego pasażera, licząc od otwarcia obecnego, nowoczesnego terminalu w marcu 2012 roku.
W korespondencji do UMWP redakcja podniosła zarzut podejrzenia korupcji. W poprzedniej korespondencji UMWP nie był w stanie wytłumaczyć się z wysokich stawek jakie przekazywał za wykonywane usługi. Dzisiaj redakcja wystąpiła do UMWP z opisem zarzutu podejrzenia korupcji.
Korespondencja w sprawie
Od:
Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>Date: czw., 9 sty 2020 o 10:52
Subject: Pytania prasowe redakcji do UMWP- zarzut korupcji przy zlecaniu usług
To: Leyko Tomasz <T.Leyko na serw.
podkarpackie.pl>
Do UMWP
"Z uwagi na uwarunkowania organizacyjno – prawne nie jest możliwe na ten moment powierzenie usług przewozów kolejowych użyteczności publicznej więcej niż jednemu Operatorowi. "
- proszę to wyjaśnić. Tworzenie sytuacji monopolu na rynku jest przestępstwem gospodarczym. UMWP celowo tworzy monopol na rynku, i tłumaczy że powodem są "uwarunkowania organizacyjno – prawne". Według- nie tylko mojej redakcji- jest to nieprawda, powodem sugerowanym przez inne media jest korupcja w relacjach UMWP ze spółką Przewozy Regionalne.
Proszę o odniesienie się do zarzutu celowej korupcji przy organizacji przetargów. Z uwagi na podejrzenie oszustwa, sprawę jak i odpowiedzi UMWP przekażę do właściwej prokuratury.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Polish News Agency
śr., 8 sty 2020 o 15:30 Leyko Tomasz napisał(a):
Zarząd Województwa Podkarpackiego podjął decyzję o zawieszeniu kursów pociągów na linii 107, oraz skróceniu relacji sześciu pociągów Jasło – Zagórz – Jasło na Jasło – Sanok – Jasło z uwagi na dotychczasowe bardzo niewielkie zainteresowanie nimi pasażerów oraz wzrastające koszty przewozów kolejowych.
Skrócenie relacji pociągów do Sanoka jest spowodowane chęcią wsparcia działań Powiatu Sanockiego
oraz wykorzystaniem nowoczesnej infrastruktury dworca intermodalnego w Sanoku celem lepszego skomunikowania transportu autobusowego z pociągami.
Aktualnie Województwo Podkarpackie posiada zawarta na lata 2017-2020 umowę z Operatorem - Przewozy Regionalne Sp. z o.o. Z uwagi na uwarunkowania organizacyjno – prawne nie jest możliwe na ten moment powierzenie usług przewozów kolejowych użyteczności publicznej więcej niż jednemu Operatorowi.
TOMASZ LEYKO
rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podkarpackiego
(..)
(..)
From: Adam Fularz
Sent: Friday, December 27, 2019 10:05 AM
To: biuroprasowe
Subject: Pytania prasowe redakcji do UMWP
Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: piątek, 27 grudnia 2019
Temat: Pytania prasowe redakcji do UMWP
Szanowni Państwo.
Spółka Przewozy Regionalne podniosła w święta ceny biletów. Podróż np. 17 minut pociągiem regionalnym kosztuje 7.20 PLN. Czy UMWP wyraził zgodę na drastyczne ceny biletów na podróże w regionie? Kiedy sejmik WP wyraził zgodę na podwyższenie cen biletów? Jaki cennik jest ostatnim który akceptował samorząd województwa?
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Redakcja otrzymała:
From: Z BIEGIEM SZYN
Date: Thu, Jan 9, 2020 at 12:42 AM
Subject: Kolej pojawia się i znika. Modernizowanie bez końca. Nowy numer "Z Biegiem Szyn"
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
www.zbs.net.pl oraz pod bezpośrednim linkiem
www.zbs.net.pl/zbs105.pdf W nowym numerze piszemy między innymi:
POCIĄG DO REAKTYWACJI
1 stycznia 2020 r. minęło 15 lat od rozpoczęcia działalności przez Koleje Mazowieckie. Od ostatniej reaktywacji dokonanej przez mazowieckiego przewoźnika minęło jednak już ponad 10 lat. Tymczasem kolejne miasta i powiaty chcą powrotu kolei.
ZWIJANIE OBIETNIC
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk miał w rządzie nie przetrwać roku, a udało mu się pobić rekord – po 1989 r. żaden z ministrów odpowiedzialnych za transport nie urzędował dłużej niż on. Najlepiej Adamczykowi wychodzi trwanie w ministerstwie.
MODERNIZOWANIE BEZ KOŃCA
Leżący w granicach województwa podlaskiego odcinek z Czyżewa do Białegostoku to ostatnia część magistrali Warszawa – Białystok, która pozostała do zmodernizowania. Gdy jednak front robót będzie zbliżać się do Białegostoku, od strony Warszawy modernizacja będzie rozpoczynać się od nowa. Takie są zamiary spółki PKP Polskie Linie Kolejowe.
KOLEJ POJAWIA SIĘ I ZNIKA
W miastach leżących na trasach objazdowych spółka PKP Intercity zdobywa nowych pasażerów. Ale porzuca ich po zakończeniu objazdów.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl "Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn "Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
DO MI
Szanowni Państwo,
Z uwagi na zanik turystyki z Niemiec do Polski oraz radykalnie, drastycznie i skandalicznie małą liczbę połączeń transportu zbiorowego z Niemiec do Polski, zwracam się z prośbą.
Po stronie Niemiec pociągi kursują co 30 lub co 60 minut do miast nadgranicznych. Z FFO do Berlina koleją dojedziemy co około 20 minut w szczycie i co 30 minut poza szczytem. Połączenia w stronę Polski- są niestety dowodem dalszego pogłębienia się kryzysu gospodarczego po stronie Polski. Z Frankfurtu do Słubic koleją regionalną dojedziemy tylko 3 razy dziennie. Linię z Guben do Polski zamknięto wiele lat temu.
W imieniu redakcji Gazety Zielonogórskiej i redakcji portalu Ziemia Gorzowska zwracam się z uprzejmą prośbą o:
- rozważenie przedłużenia wszystkich pociągów pospiesznych/ TLK/ Intercity do dworców po stronie niemieckiej, tj. Guben, Frankfurt(Oder)
- proponuję by składy rozłączano w Zielonej Górze, a następnie by jeden- dwa wagony odłączano i podpinano do lokomotywy spalinowej, która pokonywałaby dystans ok. 50 km na trasie Ziel. Góra- Guben (proponowane postoje: Gubin, Wałowice, Wężyska, Krosno, Nietków) lub Ziel. Góra - Frankfurt(Oder) z postojami w Rzepinie, Słubicach etc.
-rozważenie przedłużenia kursów pociągów TLK do Gorzowa/ Kostrzyna- do stacji Berlin Lichtenberg. Pojedyncze wagony kontynuowałyby podróż linią "Ostbahn" do Berlina.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
redakcja Gazety Zielonogórskiej i redakcja portalu Ziemia Gorzowska
Dolina Zielona 24a
65-154 Ziel. Góra