Redakcja serwisu otrzymała list z tekstem PR:
---------- Wiadomość przekazana redakcji----------
Od:
Polonus <marketing na serw.
pkspolonus.pl>
Data: czwartek, 23 stycznia 2020
Temat: [wydawnictwo:24134] Informacja prasowa. Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia z rekordowymi wynikami w 2019 roku!
Do: wydawnictwo na serw.
wieczorna.pl | Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia z rekordowymi wynikami! 3 300 000 osób, 135 000 odjazdów i 200 przewoźników
|
|
---|
| |
---|
|
---|
| W 2019 roku z Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia skorzystała rekordowa liczba 3 300 000 osób. Pasażerowie mieli w ofercie aż 135 000 odjazdów zrealizowanych przez 200 przewoźników. To kolejny rok z rzędu kiedy Dworzec Zachodni odnotowuje rosnącą popularność zarówno wśród podróżnych, jak i firm transportowych. Sprzedaż w biletomatach wzrosła aż o 125% względem poprzedniego roku, a z bezpłatnej usługi parkingowej Kiss&Ride skorzystało aż 170 000 pojazdów! Ubiegły rok okazał się najlepszym w historii naszego dworca. Obsłużyliśmy aż 3,3 miliona osób. Pozytywnym aspektem jest fakt, że rośnie liczba firm korzystających z naszej infrastruktury. Nasze wyniki jednoznacznie potwierdzają, że jesteśmy głównym dworcem zarówno krajowym, jak i międzynarodowym w stolicy i jednym z największych i najpopularniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. – mówi Maciej Acedański, Prezes Zarządu Polonus S.A., operatora Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia. Mieszczący się przy Alejach Jerozolimskich 144 Dworzec Zachodni to najważniejszy punkt na komunikacyjnej mapie Warszawy oraz jeden z najpopularniejszych węzłów przesiadkowych w Polsce. Bliskie sąsiedztwo autobusów miejskich, a także pociągów dalekobieżnych i podmiejskich sprawia, że jest on niezwykle często i chętnie wybierany przez podróżnych. W 2019 roku z Dworca Autobusowego skorzystało 3,3 miliona osób, co stanowi nowy rekord w jego historii. Z infrastruktury dworcowej korzysta regularnie 200 przewoźników, którzy w swoje trasy odjechali ponad 135 000 razy w 2019 roku. Pomimo rosnącej popularności Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia jest on miejscem wyjątkowo bezpiecznym. Już po raz kolejny nie odnotowano żadnego poważnego incydentu, który stanowiłby zagrożenie dla zdrowia osób korzystających z obiektu. Pozytywnie rozwija się współpraca z MPT, profesjonalną i przyjazną dla pasażerów korporacją taksówkarską, która na stałe obsługuje przyjeżdżających do Warszawy pasażerów. Rosnącą popularnością cieszą się również wprowadzane udogodnienia, takie jak możliwość szybkiego zakupu biletu w zainstalowanych na hali dworca biletomatach. W 2019 roku sprzedaż w urządzeniach była o ponad 125% większa niż w poprzednim roku. Obok dworca autobusowego w 2018 roku został uruchomiony samoobsługowy parking na ponad 130 samochodów, wyposażony w system rozpoznawania tablic rejestracyjnych, dzięki czemu parkowanie aut osobowych jest szybsze i wygodniejsze. Do dyspozycji korzystających dostępna jest strefa Kiss and Ride, która umożliwia bezpłatne parkowanie przez 15 minut – czas potrzebny na przywiezienie lub odebranie bliskich wybierających się lub wracających z podróży. Z tej możliwości skorzystało w 2019 roku aż 170 000 pojazdów. Więcej informacji znaleźć można na www.pksPolonus.pl, www.PolonusPartner.pl, www.zdo.pl oraz www.DworzecOnline.pl. |
|
---|
| |
---|
|
---|
| | | Piotr Pogonowski - Dyrektor Zarządzający Polonus tel. (...) |
|
---|
| |
---|
|
---|
| Polonus jest narodowym przewoźnikiem autokarowym świadczącym usługi przewozu osób w regularnej komunikacji lokalnej, dalekobieżnej i międzynarodowej. Strategiczny polski przewoźnik, będący spółką Skarbu Państwa obsługuje blisko 40 linii, łącząc główne ośrodki miejskie i turystyczne z Warszawą. Z usług Polonusa, realizowanych w oparciu o bazy transportowe w Warszawie, Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie korzysta ponad 4,5 mln pasażerów rocznie. Jednocześnie Polonus jest operatorem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia – jednego z największych i najważniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce, który obsługuje ponad 3 mln pasażerów rocznie. Spółka posiada własny system zarządzania dworcem oraz platformę sprzedaży biletów DworzecOnline.pl oraz zdo.pl. Polonus jest laureatem konkursu „Bezpieczny Pasażer" przyznawanemu na najwyższe standardy bezpieczeństwa w przewozie pasażerów. Oferta wiodącego polskiego przewoźnika skierowana jest do osób, które chcą podróżować komfortowo, bezpiecznie i w atrakcyjnych cenach. Na kursach Polonusa obowiązuje ulga handlowa w wysokości 50% dla dzieci do 13. roku życia, ulga 30% dla weteranów oraz zniżki w wysokości 20% dla uczniów, studentów, posiadaczy Karty Dużej Rodziny oraz seniorów po 60. roku życia. Najpopularniejsze kierunki całoroczne, obsługiwane przez Polonus, to linie do: Kudowy-Zdroju, Krynicy-Zdroju, Kętrzyna, Mrągowa, Gołdapi, Solca-Zdroju, Koszalina, Olsztyna i Sandomierza. Najpopularniejsze miejscowości sezonowe, z których korzystają pasażerowie to: Mielno, Łeba, Dębki, Karwia, Jastrzębia Góra, Władysławowo, Krynica Morska, Giżycko czy Mikołajki. W komunikacji międzynarodowej Polonus obsługuje linie do: Lwowa, Truskawca i Drohobycza w Ukrainie. Zachęcamy do zapoznania się z materiałem wideo pod linkiem: https://youtu.be/ep8PsXrok6c |
|
---|
| |
---|
|
---|
|
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szansa na Metro Polkowice- Lubin?
Historia pomysłu sprzed kilkunastu lat.
W Polsce wykształconych jest już około 10 aglomeracji, inne, takie jak aglomeracja staropolska lub rzeszowska, właśnie się kształtują. Jedną z takich aglomeracji, a może dokładniej konurbacji (aglomeracja jest zdominowana przez jeden silny ośrodek; konurbacja to kilka powiązanych ośrodków o podobnym potencjale) może być konurbacja zagłębia miedziowego. Może, ale nie musi nią być.
Skokowa poprawa jakości życia Tworzenie jednego zespołu miejskiego z kilku ośrodków oznacza przede wszystkim większe korzyści skali. Nagle skokowo poprawia się oferta edukacyjna, kulturalna, konsumpcyjna, rekreacyjna. Ośrodek blisko półmilionowy, a taki ma szansę powstać wokół Lubina, Polkowic, Legnicy, Głogowa, oznacza jakość życia porównywalną do życia w tych dużych polskich aglomeracjach. Ośrodki takie pokonują tą magiczną barierę 250 tys. mieszkańców, po której korzyści skali są tak korzystne że powodują stały rozwój tego ośrodka.
W jakim mieście woleliby Państwo mieszkać? 60-tysięcznym czy 500-tysięcznym? Starsze osoby może wybiorą opcję pierwszą, ale duże metropolie przede wszystkim dla młodych stanowią bardziej atrakcyjne miejsce zamieszkania, i młodzi ludzie dziś tam migrują. Jeśli chcemy ich zatrzymać, należy wykorzystać potencjał demograficzny Zagłębia Miedziowego, i stworzyć aglomerację.
Tab. 1. Demografia zagłębia miedziowego Tab. 2. Najważniejsze ośrodki LGOM Sprawny transport to tani transport
W Ameryce Północnej w transporcie miejskim postawiono już 90 lat temu na masowe wykorzystanie samochodów osobowych. Po blisko wieku okazało się że motoryzacja indywidualna ma tyle wad że praktycznie zabiła tradycyjne życie miejskie. Centra miast wymarły pod naporem hałasu i niebezpieczeństw powodowanych przez intensywny ruch samochodowy, brak możliwości parkowania w nich spowodował że w centrach biznes podupadł, a rozwinął się na przedmieściach. Miasta przestały być miastami, stały się przedmieściami pozbawionymi centrów, stref ruchu pieszego, śródmiejskich pasaży handlowych. To samo może czekać centra miast zagłębia miedziowego, jeśli w porę nie przestawią się na politykę transportową „oświeconej" części Europy. A ta stawia na transport zbiorowy, rowerowy, ruch pieszy.
Do tego, rozległa struktura miejska taka jak składająca się z kilku dużych podorganizmów metropolia potrzebuje sprawnego i szybkiego transportu zbiorowego pomiędzy jej częściami. Dziś tą rolę spełnia trasa szybkiego ruchu, ale ekonomika transportu mówi że aby aglomeracja dopiero mogła wykształcić się poprawnie, koszty transportu muszą być możliwie najniższe. W metropoliach Europy Zachodniej od ponad wieku stawia się na kolej- środek transportu w Polsce obumarły, ale mający sie świetnie za naszą zachodnią i nawet za południową granicą.
Tab. 3. Odległości poszczególnych ośrodków Czwórmiasta, Liczone od centrum do centrum, wg wikipedia.org Kolej aglomeracyjna
Ten środek transportu może być wykorzystany na głównej „trasie" aglomeracji, Polkowice- Lubin- Legnica. Obecny odcinek torów pomiędzy Polskowicami a Lubinem jest własnością spółki zależnej od KGHM i tym bardziej władzom samorządowym powinno być łatwiej by przekonać władze tego koncernu do modernizacji tej linii, zwłaszcza że sam koncern także skorzysta na rozwoju metropolii i całego regionu.
Po zmodernizowaniu tej linii i skróceniu czasu przejazdu pomiędzy Lubinem a Polkowicami do 10- 12 minut można wprowadzić 1-2 kursujące wahadłowo wagony motorowe które zapewnią obsługę tej linii z częstotliwością co 30 lub 40 minut. Operatorem mogłabybyć spółka-córka koncernu KGHM która zajmuje się przewozami osób oraz ładunków koleją. Obsługa tej linii byłaby dofinansowana z funduszy samorządu na dofinansowanie kolejowych połączeń regionalnych. Tabor pozyskany byłby w drodze leasingu.
W Polkowicach mogłaby powstać nowa stacja końcowa położona możliwie najbliżej wielkich osiedli. Wydaje się być bardzo istotne dla powodzenia inwestycji by kolej miała stacje w ośrodkach urbanizacji.
Także w Lubinie mogłyby powstać nowe przystanki. Z czasem linia byłaby przedłużona do Legnicy (i stacji Legnica- Piekary). Na całej trasie Polkowice- Lubin-Legnica czas przejazdu mógłby wynieść 30 – 35 minut, a do obsługi linii potrzebaby było 3-4 wagonów motorowych mogących obsługiwać tą linię nawet co 20- 25 minut.
Dodatkowo z czasem możanaby wprowadzić także szybkie kursy do Głogowa, łączące go z Lubinem w 15- 20 minut i z Legnicą w jakieś 40 minut. W dużo dalszej perspektywie możnaby zrealizować 10-km łącznik (np. Nielubia- Bądzów) umożliwiający bezpośrednie połączenie Głogowa oraz Huty Głogów z Polkowicami, łączący linię Zielona Góra- Wrocław albo Żagań- Głogów z linią przemysłową do Polkowic. Szybka Kolej Metropolitalna (SKM) byłaby podstawowym środkiem transportu w aglomeracji i z czasem mogłaby ożywić inne trasy w tym regionie.
W dalszej perspektywie proponuje się uruchomienie wzorowanego na systemie Tyne and Wear Metro- lokalnej sieci połączeń o przykładowej nazwie "Metro Polkowice- Lubin"- czyli systemu podmiejskich i miejskich połączeń koncentrujących się na potrzebach i możliwościach komunikacyjnych układu kolei w Polkowicach i w Lubinie. Zbudowana zostałaby jedna nowa linia w Lubinie, odbudowanoby położony przy osiedlach mieszkaniowych fragment linii w kierunku Chocianowa. W Polkowicach mogłaby być odbudowana linia kolejowa do ulicy Brackiej aby wykorzystać dawny dworzec kolejowy w Polkowicach.
Aglomeracja to nie tylko transport
Ale transport, szczególnie ten najtańszy dla użytkownika, czyli zbiorowy, jest kluczem do jej wykształcenia się. Jak na razie, aglomeracja zagłębia miedziowego utrzymuje się dzięki łączącej jej miasta trasie, ale dopiero zmniejszenie kosztów przejazdu, także tych prywatnych, do których ekonomiści zaliczają także czas spędzony w środku transportu, spowoduje że aglomeracja przestanie istnieć tylko w głowach planistów. Jak na razie to kryteria demograficzne zadecydowały o stworzeniu w Lubinie wielkiego centrum handlowego. Ale do poprawy jakości życia mieszkańców regionu poprzez stworzenie jednego organizmu miejskiego jeszcze długa droga. Przykłady sukcesów z Europy Zachodniej pokazują że warto na nią wejść, zwłaszcza gdy obecna prosperita tego regionu może nie trwać wiecznie. Zamiast więc dyskutować i wiecznie debatować, władzom miast zagłębia sugerować wypada zakasanie rękawów i wzięcie się do pracy.
Rys. Linia- granatowa- faza I systemu SKM, linia błękitna- możliwe przedłużenie do Głogowa
Źródło mapy:
http://www.targeo.pl, dozwolony użytek dla niekomercyjnych celów edukacyjnych.
Rys. Propozycja połączenia sieci KGHM z siecią PKP od północy, co pozwoli połączyć Polkowice i Głogów
Źródło mapy:
http://www.targeo.pl, dozwolony użytek dla niekomercyjnych celów edukacyjnych.
Rys. Linia- granatowa- całość systemu SKM, linia czerwona- nowy odcinek toru (10 km, koszt szac. 40 mln bez wykupu gruntu), linia błękitna- możliwe przedłużenie SKM do Głogowa jeśli nowa linia nie powstanie
Źródło mapy:
http://www.targeo.pl, dozwolony użytek dla niekomercyjnych celów edukacyjnych.
13 lat temu pisano:
Będzie SKM-ka w półmilionowej aglomeracji łączącej Legnicę, Lubin, Polkowice i Głogów?
Rys. Jedna z propozycji, opr. A. Fularz
Głogów. Władze miasta spotykały się już z dziennikarzami na przystanku autobusowym. Dziś zorganizowano konferencję prasową na dworcu PKP. Jej tematem była bowiem koncepcja utworzenia lokalnej linii kolejowej, łączącej Legnicę, Lubin, Polkowice i Głogów. W spotkaniu oprócz prezydenta Jana Zubowskiego, wziął udział także prezydent Lubina Robert Raczyński. Zabrakło natomiast przedstawiciela polkowickiego samorządu. – Połączenia kolejowe są jednymi z tych, które w Europie są najbardziej ekonomiczne. Dlatego zastanawiamy się nad przywróceniem komunikację tego rodzaju, która łączyłaby tereny Zagłębia Miedziowego – mówił dziś prezydent Zubowski na jednym z peronów głogowskiego dworca.
Linia ma być sporym ułatwieniem dla tych, którzy do pracy w zakładach należących do KGHM docierają w Głogowa, Lubina i Polkowic, tym bardziej, że drogi na terenie regionu nie są najlepsze. – Musimy więc szukać takich rozwiązań, które pozwolą na szybkie i bezpieczne przemieszczanie się mieszkańców tych miast – twierdzi Zubowski.
Do realizacji projektu, samorządy chcą wykorzystać istniejącą już infrastrukturę kolejową należącą do spółki Pol Miedź Trans. Trasa z Lubina kończy się na nasypie w pobliżu zjazdu z krajowej trójki w kierunku Głogowa. By mogła ona służyć mieszkańcom regionu, należałoby wybudować jeszcze około dziewięciu kilometrów szyn. – Mamy ogromny potencjał na naszym terenie. Możemy być poważnym konkurentem dla Wrocławia. Dla Dolnego Śląska mamy ofertę rozwoju Zagłębia Miedziowego poprzez połączenie Legnicy, Lubina, Polkowic i Głogowa szybkim węzłem komunikacyjnym – przekonywał Robert Raczyński.
Samorządy liczą na to, że do rozwoju tej koncepcji przyłoży się także KGHM Polska Miedź S.A. Tym bardziej, że jak przypomniał dziś prezydent Lubina, miedziowy koncentrat z kopalni Rudna i Sieroszowice, do głogowskiej huty wożony jest przez Legnicę, czyli trasą, która ma niemal sto kilometrów. – Opłacalność wybudowania tego kilkukilometrowego odcinka torów, byłaby więc duża – stwierdził Raczyński.
Zdaniem prezydenta Zubowskiego, szanse na zrealizowanie takiej inwestycji są spore. Wkrótce gotowa wykonana stosowna dokumentacja. Jej wykonanie sfinansują zainteresowane gminy oraz sejmik wojewódzki. – Dopiero po opracowaniu takiej dokumentacji, będziemy znali kwoty niezbędne do realizacji tego zadania. Jeżeli będzie wsparcie ze strony sejmiku i jeżeli samorządy znajdą środki na pokrycie połowy kosztów inwestycji, to mogłaby zostać ona zrealizowana w ciągu trzech lub czterech najbliższych lat – mówi prezydent Głogowa.
wg
http://wiadomoscicsk.blog.onet.pl/2007/10/19/bedzie-skm-ka-w-polmilionowej-aglomeracji-laczacej-legnice-lubin-polkowice-i-glogow/
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623 --
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała :
---------- Wiadomość przekazana z UG ----------
Od:
<j.wojtowicz na serwerze
ug.polkowice.pl>
Data: czwartek, 23 stycznia 2020
Temat: re: Pytania o linię kolei do UMiG Polkowice
Do: adam.fularz na
wieczorna.pl Dzień dobry,
Prace nad koleją trwają, na chwilę obecną analizowane są koncepcje, które na zlecenie DSDIK
zostały zaprezentowane przez przedstawiciela wykonawcy studium lokalizacyjnego które uwzględnia cztery warianty połączeń,
w których to brano pod uwagę istniejącą już na naszym terenie infrastrukturę kolejową.
Wariant pierwszy uwzględnia przystanek kolejowy w Polkowicach przy Cmentarzu Komunalnym. Wyjeżdżający wówczas pociąg z Lubina,
poruszałby się torami KGHM w kierunku Rudnej wzdłuż nowej obwodnicy i dalej, po zatrzymaniu przy polkowickim cmentarzu,
jechałby na Sieroszowice, Nielubię i w końcu Głogów.
Drugi wariant stanowi rozszerzenie trasy pociągu o przystanek przy legnickiej strefie ekonomicznej w Polkowicach.
Trzeci wariant obejmuje wykorzystanie istniejącej infrastruktury, która jest użytkowana przez pociągi towarowe pomiędzy Lubinem i Polkowice.
Przy tej opcji, linia kolejowa łączyłaby się z istniejącą już w Grębocicach.
Ostatni, czwarty wariant obejmuje wykorzystanie jezdni Drogi Krajowej nr 3 w pobliżu Polkowic.
W tym przypadku przystanek kolejowy miałby znajdować się w mieście.
Samorządowcy muszą teraz przeanalizować każdy wariant i nanieść swoje uwagi. Przebieg trasy powinien być optymalny,
aby wykluczyć ewentualne kolizje czy uciążliwe wywłaszczenia gruntów.
Zależy nam na jak najszybszym ustaleniu trasy, co pozwoli rozpocząć zabiegi o środki na inwestycje.
Na pewno odbędzie się szereg konsultacji, a o wszelkich postępach media będą informowane.
Pozdrawiam
--
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz na s. wieczorna.pl]
Sent: Wednesday, January 22, 2020 1:45 PM
To: kancelaria na serw. ug.polkowice.pl
Subject: Pytania o linię kolei do UMiG Polkowice
Do UMiG Polkowice
Do: kancelaria
Pytania:
-jakie decyzje podjęto w sprawie kolei do Polkowic?
-jedna ze spółek mających licencję na przewozy pasażerskie mająca siedzibę w Lubinie, byłaby zainteresowana wstępnie obsługą tej linii czego się dowiedziałem na targach Trako ze dwa lata temu. Czy władze miasta podejmą z tą spółką negocjacje?
-czy istnieje już jakaś oficjalna koncepcja sieci przystanków?
-co z odbudową odnogi do dawnego dworca kolejowego? W pobliżu mieszka sporo potencjalnych klientów kolei, znajduje się tam spore osiedle.
Pozdrawiam,
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
(..)
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do MI
dotyczy:
Zarzut prawnej dyskryminacji pieszych w Ziel. Górze
Szanowni Państwo,
W Zielonej Górze na os. Pomorskim wprowadzono opłaty za chodzenie po chodniku. Jednakże drogi dla samochodów na terenie miasta są bezpłatne.Powodują to przepisy ustalane przez MI. Obecnie brak jest możliwości prawnych naliczania opłat za drogi publiczne w miastach.
Dlaczego MI blokuje wprowadzenie przepisów umożliwiające pobór myta kordonowego za wjazd do centrów miast? Takie myto kordonowe jest standardem w UK, Norwegii etc. Dlaczego w Polsce drogi są bezpłatne? Przecież to nie jest bezpłatne, by budować drogę czy kupić teren w centrum miasta. Obecnie wiele osób kupuje samochody bo korzystanie z nich w Polsce jest bardzo tanie. Samo ubezpieczenie kosztuje wielokrotnie mniej niż po stronie niemieckiej. Zaś pieszy po polskiej stronie ma dużo większe prawdopodobieństwo wypadku niż po czeskiej czy niemieckiej stronie granicy.
pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
KM osiągnęły wynik przewozowy o ponad 2 mln lepszy niż rok temu. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Temat: Pytania prasowe- dworzec kolejowy
- czy są szansę na naprawę i oczyszczenie krawędzi peronowych dworca Łódź Karolew?
- czy jest szansa uczynienia z tego dworca stacji końcowej dla niektórych składów pasażerskich? Odciążyłoby to jednotorową łącznicę do stacji Łódź Kaliska i dodałoby dodatkową przepustowość - po prostu ten dworzec byłby stacją końcową dla wielu składów pasażerskich, których mogłoby wówczas kursować znacznie więcej linią kolei obwodowej.
- załączam artykuł z archiwum
Co z dworcem kolei obwodowej Karolew?
Warto byłoby zadbać o ożywienie kolejnego łódzkiego dworca kolei obwodowej- Łódź Karolew. Przez lata w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec towarowy, miała swoją siedzibę stacja kolejowa Łódź Karolew, której likwidacja nastąpiła na początku lat 70. XX wieku. W 2005 roku stacja kolejowa zmieniła się w handlową. Dziś- jest to dworzec kolejowy, czołowy, w dodatku- porzucony. Co z nim zrobić?
Łódź ma wiele zapomnianych dworców, także porzucone dworce czołowe, ma też wiele nieczynnych przystanków kolejowych- nawet na otaczającej miasto "Kolei Obwodowej". Warto je przypomnieć, nim zostaną zapomniane. Część z nich nadaje się do obsługi tylko w godzinach szczytu. Być może wiele z nich można po prostu- odczyścić, naprawić?wg openstreetmapDworce czołowePrzez lata w miejscu, gdzie obecnie znajduje się dworzec towarowy, znajduje się najprawdziwszy porzucony łódzki dworzec czołowy. Tu miała swoją siedzibę stacja kolejowa Łódź Karolew, której likwidacja nastąpiła na początku lat 70. XX wieku. W 2005 roku stacja kolejowa zmieniła się w handlową. W 2006 roku zmieniono status stacji na rozjazd kolejowy.Dziś mogłoby to być tak potrzebne zaplecze techniczne sieci szybkiej kolei miejskiej. Obecnie jedyną pozostałością po dworcu są praktycznie doszczętnie zniszczone perony biegnące wzdłuż wciąż zdatnych do użytku torów, tabliczka "peron 2" wisząca na wschodniej ścianie budynku oraz zdewastowane wskaźniki W4 w postaci latarni przy torach. Dawny budynek dworcowy zaadaptowano do celów mieszkalnych, obecnie jest on całkiem porzucony i zdewastowany. Na dworcu znajdowała się również waga wagonowa.Być może krawędzie peronowe można jeszcze tanim kosztem naprawić, a stację- przywrócić jako dworzec czołowy kolei pasażerskiej, połączony z dworcem Łódź- Kaliska, leżącym nieopodal.Wówczas część pociągów mogłaby kończyć tutaj bieg.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Propozycja wznowienia sezonowych weekendowych połączeń kolejowych do Leśnej w wakacje 2020r.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Pytanie do UMWL
Dzień dobry,
Nasz nauczyciel poppingu po zajęciach dojeżdża do Poznania gdzie mieszka. Kiedyś był pociąg wieczorny do Poznania z Ziel. Góry, obecnie ostatni jest o 19.46 - czy UMWL może coś dodać ? Nawet przesiadki nie są dopasowane, nie ma szans przesiadki na Koleje Wielkopolskie w Zbąszynku, w efekcie po godz. 15-tej są tylko 2 połączenia w tańszej cenie- to o 16.04 i to o godz. 19.46...
Pozdrawiam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY
POLISHNEWS.PLAGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Do UG w m. Nieporęt
Szanowni państwo,
czy rozkład jazdy pociągów na trasie Warszawa- Nieporęt - Radzymin będzie zmieniony?
Mieszkańcy chcą aby pojawiły się bezpośrednie połączenia do Warszawy Centralnej. Obecnie jest tylko jedno dziennie. Chcą także więcej kursów na tej trasie. Chcą kursu po 20 - tej i po 21-szej
Proponuję aby gmina wprowadziła poniższy projekt.
Projekt: Warszawa- Nieporęt- Radzymin w czasie 40- 50 minut za pomocą poc. regionalnych przyspieszonych
Opis:
chcielibyśmy zaproponować wznowienie połączenia kolejowego Radzymin- Nieporęt- Legionowo- Warszawa, jako połączenia przyspieszonego o czasie przejazdu Warszawa- Radzymin w czasie 40- 50 minut. Już obecnie czas przejazdu na odcinku Warszawa Wsch.- Legionowo wynosi 15 minut. Możliwe jest dalsze skrócenie czasu podróży. |
|
Jakie jest stanowisko władz samorządowych w temacie odtworzenia szybkiego połączenia kolejowego z Nieporętu do Warszawy? Pociąg musiałby być przyspieszony na całości trasy. Pomijałby mniejsze przystanki na trasie. Mógłby obsłużyć wszystkie przystanki na trasie Tłuszcz- Radzymin, a od Radzymina zatrzymywać się tylko na najważniejszych stacjach, np. Nieporęt.
Pozdrawiam,
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała :
---------- Wiadomość przekazana z PPL ----------
Od:
Biuro Public Relations <pr na serw.
polish-airports.com>
Data: czwartek, 16 stycznia 2020
Temat: Lotnisko Zielona Góra – Babimost podsumowało 2019 rok
Do: Adam Fularz <adam.fularz na s.
wieczorna.pl>
Lotnisko Zielona Góra – Babimost podsumowało 2019 rok
Dla lotniska Zielona Góra – Babimost, zarządzanego przez Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze" (PPL), ubiegły 2019 rok okazał się rekordowym. Port lotniczy zanotował wyraźny wzrost liczby obsłużonych pasażerów, jak również wykonanych operacji lotniczych.
W grudniu ubiegłego roku z usług lotniska Zielona Góra – Babimost skorzystało 3074 pasażerów. To więcej o 1687 osób (wzrost o 121,6 proc.) w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Łączna liczba operacji lotniczych w grudniu 2019 roku wyniosła dokładnie 151 (wzrost o 83 operacje czyli o 122 proc) .
Tak dobre miesięczne wyniki przełożyły się na rekordowy rok portu w Zielonej Górze. W okresie styczeń-grudzień 2019 lotnisko Zielona Góra – Babimost obsłużyło 33783 pasażerów. To więcej aż o 11 849 osób (wzrost o 85.1 proc.) niż w analogicznym okresie 2018 roku. W 2019 roku zrealizowano łącznie 1778 startów i lądowań – więcej o 483 operacje lotnicze.
Dynamika wzrostu ruchu pasażerskiego na zielonogórskim lotnisku nie jest już zjawiskiem sezonowym. Wyraźna tendencja widoczna jest w ujęciu rocznym i ewidentnie świadczy o coraz silniejszej pozycji najmniejszego lotniska w Polsce. W sezonie lato 2019, po raz pierwszy uruchomiono dla tej lokalizacji połączenia czarterowe linią Onur Air do Turcji, które cieszyły się bardzo dużym powodzeniem wśród mieszkańców regionu.
Niewątpliwie, na tak dobre wyniki lotniska miała także wpływ wyraźna zmiana w siatce połączeń rejsowych, które zostały dopasowane do preferencji klientów podróżujących na trasie Zielona Góra - Warszawa oraz kontynuujących podróż z lotniska Chopina w Warszawie. Od czerwca 2019 roku PLL LOT zdecydowały o podwojeniu rejsów na trasie Zielona Góra – Warszawa. Połączenia są realizowane rano i wieczorem w każdy poniedziałek, wtorek, czwartek i piątek. Z kolei w środę i niedzielę oferowany jest jeden rejs (...)
Nadesłane przez PPL
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
INFORMACJA PRASOWA
Lotnisko Zielona G�ra � Babimost podsumowa�o 2019 rok
Dla lotniska Zielona G�ra � Babimost, zarz�dzanego przez Przedsi�biorstwo Pa�stwowe �Porty Lotnicze� (PPL), ubieg�y 2019 rok okaza� si� rekordowym. Port lotniczy zanotowa� wyra�ny wzrost liczby obs�u�onych pasa�er�w, jak r�wnie� wykonanych operacji lotniczych.
W grudniu ubieg�ego roku z us�ug lotniska Zielona G�ra � Babimost skorzysta�o 3074 pasa�er�w. To wi�cej o 1687 os�b (wzrost o 121,6 proc.) w por�wnaniu do analogicznego okresu ubieg�ego roku. ��czna liczba operacji lotniczych w grudniu 2019 roku wynios�a dok�adnie 151 (wzrost o 83 operacje czyli o 122 proc) .
Tak dobre miesi�czne wyniki prze�o�y�y si� na rekordowy rok portu w Zielonej G�rze. W okresie stycze�-grudzie� 2019 lotnisko Zielona G�ra � Babimost obs�u�y�o 33783 pasa�er�w. To wi�cej a� o 11 849 os�b (wzrost o 85.1 proc.) ni� w analogicznym okresie 2018 roku. W 2019 roku zrealizowano ��cznie 1778 start�w i l�dowa� � wi�cej o 483 operacje lotnicze.
Dynamika wzrostu ruchu pasa�erskiego na zielonog�rskim lotnisku nie jest ju� zjawiskiem sezonowym. Wyra�na tendencja widoczna jest w uj�ciu rocznym i ewidentnie �wiadczy o coraz silniejszej pozycji najmniejszego lotniska w Polsce. W sezonie lato 2019, po raz pierwszy uruchomiono dla tej lokalizacji po��czenia czarterowe lini� Onur Air do Turcji, kt�re cieszy�y si� bardzo du�ym powodzeniem w�r�d mieszka�c�w regionu.
Niew�tpliwie, na tak dobre wyniki lotniska mia�a tak�e wp�yw wyra�na zmiana w siatce po��cze� rejsowych, kt�re zosta�y dopasowane do preferencji klient�w podr��uj�cych na trasie Zielona G�ra - Warszawa oraz kontynuuj�cych podr�� z lotniska Chopina w Warszawie. Od czerwca 2019 roku PLL LOT zdecydowa�y o podwojeniu rejs�w na trasie Zielona G�ra � Warszawa. Po��czenia s� realizowane rano i wieczorem w ka�dy poniedzia�ek, wtorek, czwartek i pi�tek. Z kolei w �rod� i niedziel� oferowany jest jeden rejs dziennie.
***
Przedsi�biorstwo Pa�stwowe �Porty Lotnicze� (PPL) jest wiod�cym podmiotem lotniczej infrastruktury transportowej w Polsce. W zasobach PPL znajduje si� m.in. Lotnisko Chopina w Warszawie, najwi�kszy w Polsce i jeden z wi�kszych port�w lotniczych w Europie �rodkowo�Wschodniej. PPL to r�wnie� podmiot dominuj�cy Grupy Kapita�owej PPL (GK PPL). Przedsi�biorstwo posiada udzia�y lub akcje kilkunastu sp��ek.
Dodatkowych informacji udziela:
Biuro Public Relations
pr@polish-airports.com
693912097
Redakcja serwisu otrzymała :
---------- Wiadomość przekazana z PPL----------
Od:
Biuro Public Relations <pr na serw.
polish-airports.com>
Data: czwartek, 16 stycznia 2020
Temat: Lotnisko Zielona Góra – Babimost podsumowało 2019 rok
Do:
Szanowni Państwo,
W załączeniu przesyłamy informację prasową dotyczącą wyników Lotniska Zielona Góra-Babimost za grudzień 2019, jak również cały rok.
Dla Państwa wygody informacja prasowa jest w trzech różnych formatach plików.
Z poważaniem
Biuro Public Relations
pr na s. polish-airports.com
(..)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana redakcji----------
Od:
Izabella Lis <ilis na s.
komunikacjaplus.pl>
Data: środa, 15 stycznia 2020
Temat: [wydawnictwo:24068] Koleje Dolnośląskie - Maszynista oślepiony laserem - informacja prasowa - 15 stycznia 2020 r.
Do: wydawnictwo na serw.
wieczorna.pl Szanowni Państwo, Do groźnego zdarzenia doszło przed stacją Jezierzany w pociągu relacji Lubań Śląski – Wrocław Główny. Maszynista Kolei Dolnośląskich został oślepiony tuż przed wjazdem na peron. Policja prowadzi postępowanie w tej sprawie. Oślepienie maszynisty zostało zarejestrowane przez dwie kamery. Na szczęście obyło się bez groźnych konsekwencji dla pasażerów pociągu i maszynisty. (..) Pozdrawiam serdecznie, Izabella Lis (..) |
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana z PLL LOT ----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <media na serw.
lot.pl>
Data: czwartek, 16 stycznia 2020
Temat: LOT ZAINAUGUROWAŁ BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE Z WARSZAWY DO PEKINU-DAXING
| | | LOT ZAINAUGUROWAŁ BEZPOŚREDNIE POŁĄCZENIE Z WARSZAWY DO PEKINU-DAXING
| | Warszawa, 16 stycznia 2020 r. – Dreamliner Polskich Linii Lotniczych LOT w środę (15 stycznia) wieczorem wystartował z Lotniska Chopina w Warszawie w inauguracyjny rejs do Pekinu-Daxing (PKX). Samoloty polskiego przewoźnika będą pokonywały trasę ok. 7 tys. km w niespełna 9 godzin. To 9. połączenie w azjatyckiej ofercie polskiego przewoźnika będzie obsługiwane cztery razy w tygodniu. Loty do nowego chińskiego portu uzupełniają dotychczasową ofertę LOT-u na lotnisko Capital w Pekinie (PEK). Od teraz z Polski do stolicy Chin będzie można dotrzeć codziennie według rozkładów: WARSZAWA – PEKIN LO89 WAW-PKX 22:40-14:20+1 w poniedziałki, środy, piątki i soboty LO91 WAW-PEK 14:55-06:35+1 we wtorki, czwartki i niedziele PEKIN – WARSZAWA LO90 PKX-WAW 16:00-18:45 we wtorki, czwartki, soboty i niedziele LO92 PEK-WAW 08:45-11:30 w poniedziałki, środy i piątki - Imponująca inwestycja infrastrukturalna jaką jest lotnisko Pekin-Daxing otwiera nam możliwości rozwoju w jednej z największych i najprężniej rozwijających się gospodarek świata. To doskonała propozycja dla pasażerów podróżujących biznesowo i turystycznie między Europą Środkową i Wschodnią a Chinami - mówi Rafał Milczarski, Prezes Zarządu Polskich Linii Lotniczych LOT. Rozkład połączeń do Pekinu-Daxing (PKX) został tak ułożony, aby zapewnić dogodne przesiadki w Warszawie rozpoczynające się już od niespełna godziny dla pasażerów z wielu miast w Europie Zachodniej i Centralnej, w tym m.in. z: Kopenhagi, Hamburga, Berlina, Londynu, Paryża, Brukseli, Frankfurtu, Pragi, Wiednia, Budapesztu. LOT uruchomił bezpośrednie rejsy z Warszawy do Pekinu w 2012 roku. Rozwój tego połączenia jest możliwy dzięki przyznaniu przewoźnikowi tzw. slotów, czyli godzin startów i lądowań na nowym lotnisku Pekin-Daxing (PKX). - Rynek lotniczy pomiędzy Polską a Chinami rozwija się bardzo dynamicznie. W ostatnich latach znacząco wzrosła liczba pasażerów podróżujących między naszymi krajami, w ubiegłym roku było to ponad 200 tys. podróżnych. W 2019 r. średni poziom wypełnienia naszych samolotów na tej trasie wyniósł aż 90 proc. w sezonie letnim i 86 proc. do stycznia 2020 r. w sezonie zimowym. Jestem przekonany, że nasze nowe połączenie będzie się cieszyło równie dużym zainteresowaniem – dodaje Rafał Milczarski, Prezes LOT-u. Lotnisko Pekin-Daxing (PKX) jest jednym z najnowocześniejszych portów lotniczych na świecie. Zachwyca nie tylko rozmachem, ale i niezwykłym kształtem przypominającym wielką, sześcioramienną „kosmiczną rozgwiazdę". Lotnisko zostało zaprojektowane przez słynną brytyjską architektkę Zahę Hadid, która w 2012 roku uzyskała z rąk królowej Elżbiety II tytuł szlachecki. Dzięki architekturze terminala, jest w ocenie ekspertów lotniczych jednym z najwygodniejszych (dużych) lotnisk dla pasażerów tranzytowych. Inwestycja powstała w rekordowo krótkim czasie 5 lat i pochłonęła ponad 11 mld dolarów. Pekin-Daxing dysponuje czterema pasami startowymi, a terminal umożliwia obsługę 72 mln pasażerów i 20 mln ton cargo rocznie.
Połączenia do Pekinu na oba lotniska [PEK/PKX] są obsługiwane Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. Dzięki zaawansowanej technologii, pozwalają one utrzymać na pokładzie wyższe ciśnienie i większą wilgotność powietrza niż inne samoloty pasażerskie tej klasy. Wszystko to poprawia samopoczucie w czasie długiego lotu i redukuje efekt tak zwanego tzw. jet lagu. Na pokładach LOT-u pasażerowie mają do dyspozycji trzy klasy podróży: LOT Business Class z fotelami rozkładającymi się do pozycji płaskiego łóżka oraz kuchnią niczym z najlepszej restauracji; LOT Premium Economy Class z większą, indywidualną przestrzenią, wygodnymi fotelami z podnóżkami, podparciami dla ud, stolikami koktajlowymi i bogatym menu oraz LOT Economy Class z nowoczesnymi fotelami z indywidualnymi ekranami rozrywki pokładowej i gniazdami USB. Na rejsach do stolicy Chin na pasażerów czeka profesjonalna załoga z personelem znającym język chiński, azjatyckie akcenty w pokładowym menu oraz chińskie napisy i filmy w Systemie Rozrywki Pokładowej (IFE). Polskie Linie Lotnicze LOT mają już w ofercie 20 połączeń dalekodystansowych. Polski przewoźnik oferuje dziś rejsy z Warszawy: do Nowego Jorku [JFK/EWR], Chicago, Los Angeles, Miami, San Francisco [SFO od 5.08.2020 r.], Waszyngtonu [IAD od 2.06.2020 r.], Toronto, Tokio, Seulu, Pekinu [PEK/PKX], Singapuru, Delhi oraz do Kolombo. Ponadto z Krakowa do Chicago i Nowego Jorku [JFK od 3.05.2020 r.], z Rzeszowa do Nowego Jorku [EWR] oraz z Budapesztu do Nowego Jorku [JFK] i Seulu. Bilety na rejsy do Pekinu-Daxing (PKX) są dostępne we wszystkich kanałach sprzedaży, m.in. na lot.com.
| | Informacja prasowa .docx kliknij tutaj Boeing 787 Dreamliner LOT-u /Fot. Sebastian Fuśnik .jpg kliknij tutaj | | KONTAKT DLA MEDIÓW | | Michał Czernicki P.o. Rzecznik Prasowy | | tel.: (..)-mail: media@lot.pl | | | | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. LOT jest jedną z najbardziej międzynarodowych i rozpoznawalnych polskich marek. (...) | | | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl