Do UM Kraków
Szanowni Państwo,
w tekście odpowiedzi opisano przystanek kolejowy os. Piastów. Czy on powstanie? Kiedy?
Pozdrawiam
W dniu czwartek, 23 marca 2017 Biuro Prasowe BI <press n s.
um.krakow.pl> napisał(a):
Szanowny Panie,
Biuro Prasowe UMK poniżej przesyła odpowiedź:
Stwierdzenie: "Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie" miało w intencji oznaczać, że sieć kolejowa, uwzględniając również te odcinki, na których obecnie nie funkcjonuje SKA, nie jest na tyle bogata, aby mogła pełnić rolę podstawowego środka transportu pasażerskiego w przewozach wewnątrzmiejskich. Wielokrotnie już o tym pisaliśmy. Kolej będzie odgrywać podstawową rolę w przewozach aglomeracyjnych do i z Krakowa. Natomiast na terenie miasta podstawową rolę - zgodnie ze stanem aktualnym, jak również z założeniami dokumentów planistycznych - będzie ogrywać komunikacja tramwajowa i autobusowa, w przyszłości również system bezkolizyjnego transportu szynowego typu metro lub premetro. Kolej odgrywać będzie rolę uzupełniającą w stosunku do wyżej wymienionych środków transportu. Potwierdzają to analizy ruchowe wykonywane dotychczas dla potrzeb SKA czy innych opracowań dotyczących rozwoju systemu transportu miasta.
Jeśli chodzi o wykorzystanie linii nr 95 (duża obwodowa), linii nr 100 (mała obwodowa) czy też linii nr 947 (do elektrociepłowni "Kraków") informuję, że na wniosek grupy radnych przygotowywany jest obecnie przetarg na opracowanie "Studium Wykonalności dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na terenie Krakowa". Podstawowym celem tego opracowania będzie weryfikacja ustaleń (przyjętych w studiach wykonalności dla SKA wykonanych w latach 2007 i 2011), odnośnie wykorzystania ww. linii kolejowych dla potrzeb SKA. Należy przy tym zauważyć, że linie te były brane pod uwagę jako element sieci SKA w opracowaniach z lat 2007 i 2011, jednakże wykonane wtedy analizy wskazywały na ich niską efektywność.
W zlecanym obecnie studium poddana zostanie ocenie zasadność przyspieszenia prac nad uruchomieniem na ww. liniach przewozów pasażerskich w systemie SKA.
W odniesieniu do pytania dotyczącego przystanku Kraków Lubocza informują, że rozważane jest uruchomienie wahadłowego połączenia w ramach SKA z Krakowa Głównego do tego właśnie przystanku, poprzez stację Kraków Batowice i planowany do realizacji przystanek Kraków os. Piastów. Byłby to pierwszy etap uruchomienia połączeń pasażerskich na linii nr 95. Oczekujemy, że studium wykonalności, o którym mowa wyżej, da odpowiedź na pytanie czy takie rozwiązanie jest uzasadnione pod względem funkcjonalnym i ekonomicznym.
Odbudowa linii kolejowej Opatkowice - ul. Spacerowa nie była brana pod uwagę w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego obowiązujących na tym terenie. Biorąc pod uwagę ustalenia planów miejscowych jak również ustalenia Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz wydane decyzje pozwolenia na budowę w rejonie ul. Komuny Paryskiej, odtworzenie linii w jej dawnym przebiegu wydaje się praktycznie niemożliwe.
Ewentualny alternatywny przebieg może być przedmiotem rozważań przy aktualizacji planu miejscowego dla obszaru Kliny Południe II.
Propozycja rozbudowy linii nr 8 o drugą parę torów w chwili obecnej nie jest rozważana. Wykonane dotychczas analizy i opracowania dotyczące rozwoju Krakowskiego Węzła Kolejowego nie wykazywały takiej konieczności.
Jeśli chodzi o pozostałe propozycje dotyczące rozwoju pasażerskiej komunikacji kolejowej na liniach 8 i 95, będą one - jak już wyżej wspomniano - przedmiotem analiz w zlecanym studium wykonalności.
Z poważaniem,
Maciej Grzyb
Dyrektor Biura Prasowego
Urząd Miasta Krakowa
Biuro Prasowe
pl. Wszystkich Świętych 3-4, 31-004 Kraków
tel. +48 12 616 13 60, faks +48 12 616 17 11
tel. kom. +48 608 546 945
www.krakow.pl
-----Original Message-----
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, March 01, 2017 8:48 AM
Subject: Pytania do stwierdzenia " Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie"
W odpowiedzi na Państwa stanowisko:
"Miasto Kraków mogłoby organizować przewozy w granicach miasta lub, w porozumieniu z gminami ościennymi, w obszarze aglomeracji. Jednakże biorąc pod uwagę zaangażowanie Województwa Małopolskiego w organizację przewozów o charakterze regionalnym oraz prowadzone intensywne działania związane z uruchomieniem systemu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obejmującej zasięgiem miasto Kraków i znaczną część województwa, podejmowanie podobnych działań przez Miasto nie byłoby uzasadnione zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i ekonomicznym. Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie."
Odnosząc się do stwierdzenia: "Sieć kolejowa na terenie Krakowa nie jest na tyle bogata, aby opierać na niej pasażerskie przewozy wewnątrzmiejskie."
- czy linie: mała dookólna, duża dookólna, linia do Krakowa Nowej Huty- Czyżyny, to mało? Cy sieć ta nie jest dość bogata?
Koncepcja 2002 roku
KONCEPCJA SKR KRAKÓW
Koncepcja Malopolskiej Szybkiej Kolei Regionalnej dla Krakowa
Linie kolejowe z centrum Krakowa rozchodza sie gwiazdziscie w 5 glównych kierunkach (przyszlosciowo w 6 kierunkach) i kilku lokalnych - patrz mapka ponizej. Znaczna czesc sieci laczy obecnie obszary miasta o duzym zaludnieniu, albo w niedalekiej przyszlosci, co prowokuje do jej wykorzystania dla ruchu miejskiego, obecnie prawie zupelnie w tym celu niewykorzystana. Obszary podmiejskie w promieniu ok. 30 - 50km od centrum sa obecnie bardzo slabo powiazane siecia kolejowa z miastem ze wzgledu na mala ilosc przystanków i niska czestotliwosc kursowania pociagów PKP. Brak ten wykorzystuje obecnie dosc gesta siec publicznej komunikacji autobusowej i prywatnej komunikacji minibusowej, co jednak trudno uznac za rozwiazanie satysfakcjonujace, zwlaszcza wobec wzrostu znaczenia Krakowa i regionu w nowym podziale administracyjnym i jego ponadregionalna funkcja kulturowa.
Obowiazujace plany zagospodarowania miasta nie przewiduja wykorzystania sieci kolejowej dla komunikacji miejskiej, a tym bardziej regionalnej, co sklonilo do powstania niniejszej koncepcji - patrz mapka ponizej.
Glówne zalozenia projektu MSKR: Adaptacja sieci kolejowej wezla krakowskiego przez wybudowanie kilku lacznic na lukach, modernizacji odcinków do lotniska w Balicach oraz kopalni w Wieliczce i ewentualnie dodatkowych torów na jednym z tych odcinków, Wybudowanie nowych przystanków dla Malopolskiej Szybkiej Kolei Regionalnej (MSKR), Uruchomienie w sieci kolejowa pojazdów MSKR obslugujacych region i miasto. Pojazdy te powinny miec podobne parametry do pojazdów stosowanych w Karlsruhe. Rozwaza sie budowe niektórych odcinków tzw. "szybkiego tramwaju", polaczonych z siecia kolejowa i obslugiwanych przez odpowiedni tabor (pojazdy dwusystemowe).
Spodziewane efekty takiego rozwiazania: Przejecie do ok. 1/3 ruchu komunikacji osobowej w miescie przez MSKR, co spowoduje: zmniejszenie ruchu samochodowego mieszkanców, bo wygodniejsze bedzie korzystanie z komunikacji publicznej, skrócenie czasu przejazdu w miescie w stosunku do stanu obecnego, zwlaszcza na dlugich odcinkach, istotne ograniczenie (do ok. 25%) inwestycji "szybki tramwaj" a takze zrezygnowanie w zasadzie z budowy nowych konwencjonalnych linii tramwajowych. Znaczne skrócenie czasu dojazdu dla pasazerów z szeroko rozumianej strefy podmiejskiej (Krakowski Zespól Miejski - w promieniu 30 - 40km od centrum), co równiez zniecheci te grupe mieszkanców do korzystania z wlasnych samochodów i spowoduje takze zmniejszenie ruchu samochodowego w miescie. Poprawa warunków srodowiskowych - zwlaszcza pod wzgledem halasu i czystosci powietrza - dzieki zmniejszeniu ruchu samochodowego. Poprawa bezpieczenstwa dzieki zrezygnowaniu z budowy nowych konwencjonalnych linii tramwajowych i eksploatacji niektórych istniejacych - zwlaszcza w zabytkowym centrum. Przeznaczenie zwolnionych pasów ruchu na wydzielone pasma dla autobusowej komunikacji zbiorowej i pojazdów specjalnych (straz pozarna, pogotowie, policja itp.). Mozliwosc zniesienia niektórych ograniczen dla indywidualnych uzytkowników dzieki rozproszeniu ruchu samochodowego w miescie. Zwiekszenie atrakcyjnosci turystycznej miasta dzieki latwiejszemu dostepowi do obiektów waznych z tego punktu widzenia. Wyjatkowo - jak na warunki europejskie - krótki czas dojazdu komunikacja kolejowa z lotniska do glównych wezlów komunikacyjnych w centrum miasta.
Stworzenie korzystnych warunków dla komunikacji rowerowej dzieki parkingom rowerowym na przystankach KSKM, co umozliwi dojazd rowerem do nich i przesiadke na MSKR. Dotyczy to glównie pasazerów z obszarów miasta oddalonych od centrum, i strefy podmiejskiej. Ograniczenie budowy nowych parkingów samochodowych do miejsc przy niektórych przystankach MSKR, tam, gdzie ich lokalizacja nie stwarza problemów, a wiec glównie na obrzezach zabudowy. Powinno to zachecic równiez kierowców z poza miasta i strefy podmiejskiej - przyjezdzajacych jednorazowo - do pozostawienia tam samochodów i korzystania w miescie z komunikacji publicznej. Skrócenie czasu zakupów i korzystania z uslug dla pasazerów MSKR w przypadku wyposazenia przystanków w punkty handlowe i uslugowe. Zwiekszenie atrakcyjnych dla zabudowy miejskiej terenów polozonych blisko przystanków MSKR, co zwiekszy dochody gminy dzieki stalym oplatom abonenckim. Niewatpliwe zmniejszenie kosztów budowy i eksploatacji w stosunku do rozwiazan alternatywnych dla podobnych rozwiazan. Siec MSKR w obecnym ksztalcie - z uzupelnieniami pokazanymi na schemacie - jest w stanie sprostac przyszlym, wynikajacym z rozwoju miasta, potrzebom komunikacyjnym w zasadzie bez jej rozbudowy o ile planowanie urbanistyczne uwzgledni fakt jej istnienia. Umozliwienie powstania - dzieki wygodnemu dojazdowi - atrakcyjnych lokalizacji nowych miejsc pracy w przemysle i uslugach dla mieszkanców KZM w zasiegu MSKR lecz poza obszarami zurbanizowanymi. Dotyczy to równiez przeniesienia niektórych uciazliwych zakladów z centrum miasta. Ulatwienie korzystania z dóbr kultury przez mieszkanców KZM i turystów. Mozliwosc korzystnego, z punktu widzenia czasu dojazdu do miasta, rozmieszczenia infrastruktury turystycznej i innej: hotele, kampingi, obiekty sportowe, kampusy wyzszych uczelni itp. - poza obszarem zurbanizowanym, w zasiegu KSM. Znaczacy wzrost ilosci pasazerów w porównaniu do stanu obecnego spowodowany ulatwionym rozwojem regionu i miasta.
http://www.olsza.krakow.pl/~jmoryl/ za: http://www.kolej.most.org.pl/csk/blt-033.htm
--
--
-----Original Message-----
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, March 07, 2017 10:38 AM
To: Machowski Jan <Jan.Machowski@um.krakow.pl>
Subject: Dot. nieczynny i zaniedbany przystanek Kraków Lubocza
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Pytanie: czy władze miasta Kraków nie są zainteresowane wykorzystaniem prystanku Kraków Lubocza dla potrzeb kolei miejskiej/ aglomeracyjnej? Jest on zaniedbany.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Szalacha Dorota <Dorota.Szalacha@plk-sa.pl <mailto:Dorota.Szalacha@plk-sa.pl> >
Data: 7 marca 2017 10:28
Temat: RE: Dot. nieczynny i zaniedbany przystanek Kraków Lubocza
Do: "adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl> " <adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl> >
Witam!
Szanowny Panie Redaktorze, w ramach realizowanych inwestycji, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują stacje i przystanki lub budują nowe w obrębie Krakowa. PLK wpisują się w przedsięwzięcia związane z poprawą funkcjonowania transportu zbiorowego w aglomeracji krakowskiej. Informowałam i dokładnie wyjaśniałam Panu sprawę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w odpowiedzi z 28.02.17 r. a także we wcześniejszych mailach.
Organizatorzy publicznego transportu zbiorowego, nie zgłaszali do PLK potrzeby wykorzystania przystanku kolejowego w Luboczy dla Szybkiej Kolei
Aglomeracyjnej (SKA).
Pozdrawiam,
Dorota Szalacha
Temat: Propozycja odbudowy fragmentu kolei miejskiej Kraków Opatkowice- Kraków ul. Spacerowa
Do: Urząd Miasta Krakowa
Prosimy o odpowiedź dot. załączonego (por. załączniki do listu) szkicu propozycji odbudowy kolei miejskiej w relacji Kraków Główny- Kraków Opatkowice- Kraków ul. Spacerowa. Linia jest obecnie rozebrana na odcinku Kraków Opatkowice- Kraków ul. Spacerowa. Czy władze miasta popierają pomysł odbudowy i przeznaczyłyby na ten cel środki finansowe?
Prosimy o przesłanie odpowiedzi, którą opublikujrmy i roześlemy lokalnym redakcjom prasowym.
Opis propozycji
Proponujemy odbudowę dla potrzeb kolei miejskiej lub aglomeracyjnej miasta Krakowa dawnej linii kolejowej, po której zachował się pas terenu z elementami podtorza. Linia o której odbudowie jest mowa, nadaje się do wprowadzenia na nią kolei miejskiej lub aglomeracyjnej kursującej w takcie co 30 minut. Linia kolei miejskiej kursowałaby na odcinku Kraków Główny- Kraków ul. Spacerowa.
Proponujemy odbudowę linii w dawnym jej śladzie na odcinku Kraków Opatkowice- ul. Komuny Paryskiej- ul. Spacerowa. Linia byłaby odbudowana jako linia jednotorowa, zelektryfikowana. Kursowałby nią składy kolei miejskiej lub aglomeracyjnej do stacji Kraków Główny (i dalej).
Proponujemy 3 przystanki na trasie tej odbudowanej linii: Osiedle za Fortem, Komuny Paryskiej, Spacerowa (przystanek końcowy).
--
<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji <http://www.opera.rtvp.pl/>
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL <http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623 <tel:+48%20604%20443%20623> F +442035142037 <tel:+44%2020%203514%202037> E adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl> Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
Temat: Propozycja odbudowy linii kolejowej Kraków Nowa Huta Centrum- Kraków Grzegórzki- Kraków Główny
Do: Urząd Miasta Kraków
Szanowni Państwo,
Prosimy o odpowiedź dot. załączonego (por. załączniki do listu) szkicu propozycji odbudowy kolei miejskiej w relacji Kraków Główny- Kraków Nowa Huta Centrum.
Prosimy o przesłanie odpowiedzi, którą opublikujrmy i roześlemy lokalnym redakcjom prasowym.
Załączono: opis propozycji
Czy w Krakowie możliwa jest odbudowa - nie tak dawno zlikwidowanej- kolei miejskiej? Wciąż się zachowały pasy terenu po liniach kolei miejskiej, ale na przeszkodzie stoją politycy, nieprzekonani co do zasadności pomysłu odtworzenia- ongiś bardzo popularnej - linii kolei miejskiej do wschodnich dzielnic miasta Krakowa.
Linia numer 111 odgałęziała się od linii Kraków Główny- Kraków Płaszów tuż przed mostem kolejowym na Wiśle. Pociągi pasażerskie na linii, uruchomione w 1899 roku, przestały kursować 31 maja 1970 roku i rozpoczął się systematyczny demontaż kolejnych odcinków trasy na obszarze Krakowa. Na granicy Grzegórzek i Dąbia przebiegała trasa kolejowa Kraków-Kocmyrzów, wytyczona w 1899. W okolicy dzisiejszej stacji benzynowej łączyła się z główną linią do Krakowa Głównego. Linia ta zostałaby odbudowana do stacji Kraków Grzegórzki, dalej wykorzystanoby linię kolejową Kraków Grzegórzki- Kraków nadwiśle (już rozebraną) i zbudowanoby nową łącznicę od stacji Kraków Nadwiśle wzdłuż ul. Zwycięstwa do linii kolejowej 947, która jest linią częściowo zelektryfikowaną. Budowa łącznicy do linii 947 pozowliłaby ominąć stację Kraków Olsza i połączyć linię nr 111 z linią nr 947 do Elektrociepłowni Łęg (jednotorową, zelektryfikowaną).
Odbudowanoby też lub naprawiono częściowo istniejące jeszcze torowisko do Nowej Huty Czyżyny oraz dobudowanoby fragment torowiska do Placu Centralnego.
<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji <http://www.opera.rtvp.pl/>
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL <http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623 <tel:+48%20604%20443%20623> F +442035142037 <tel:+44%2020%203514%202037> E adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl> Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
-----Original Message-----
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Friday, March 03, 2017 1:52 PM
To: Machowski Jan <Jan.Machowski@um.krakow.pl>
Subject: Pytania do UM Kraków dot. budowy metra naziemnego (obok metra podziemnego)
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
do władz miasta Krakowa
Szanowni Państwo,
W Krakowie od lat trwa dyskusja o budowie metra podziemnego. Jednakże nieporównywalnie tańszą alternatywną jest odbudowa torowiska kolei do Nowej Huty Czyżyny, która jest zlikwidowana na terenie zakładów tytoniowych Philip Morris Polska. Koniecze jest też dobudowanie kilusetmetrowego odcinka nowego torowiska do Placu Centralnego w Nowej Hucie.
Zaproponowałem budowę łącznicy między linią kolejową numer 100 oraz stacją Kraków Główny. Założyłem wykorzystanie linii kolejowej numer 100, zelektryfikowanej, oraz linii nr 947, również zelektryfikowanej. Ze stacji Kraków Olsza odchodzi linia nr 947 do Elektrociepłowni Łęg (jednotorowa, zelektryfikowana). Linia ta byłaby wykorzystana. Odbudowanoby też lub naprawiono częściowo istniejące jeszcze torowisko do Nowej Huty Czyżyny oraz dobudowanoby fragment torowiska do Placu Centralnego.
Wydatki na tą inwestycję są ułamkiem kosztów budowy metra podziemnego, a osiągnięta zostanie prędkośc handlowa niewiele mniejsza od prędkości handlowej metra podziemnego.
Nie wykluczam zasadności budowy metra w przyszłości, jednakże wykorzystanie już istniejącej infrastruktury kolejowej jest nieporównywalnie tańszą alternatywą.
Zaproponowałem też szereg przystanków w miejscach gdzie występują mosty i wiadukty, tak by ograniczyć koszty inwestycyjne i umożliwić bezkolizyjne dojście podróżnych na perony bez dodatkowych inwestycji w postaci budowy tuneli pod torami.
Proszę o odpowiedź na moją propozycję. Odpowiedź opublikujemy oraz roześlemy redakcjom prasowym.
Pozdrawiam serdecznie
Załączniki: ilustracja graficzna.
<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>
Adam Fularz, manager Radiotelewizji <http://www.opera.rtvp.pl/>
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL <http://WIECZORNA.PL> SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl <mailto:adam.fularz@wieczorna.pl> Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
-----Original Message-----
From: Adam Fularz [mailto:adam.fularz@wieczorna.pl]
Sent: Friday, March 03, 2017 12:53 PM
To: Machowski Jan <Jan.Machowski@um.krakow.pl>
Subject: Pytania do UM Kraków dot. rozbudowy układu torowego w północnej części Krakowa dla kolei aglomeracyjnej
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
do władz miasta Krakowa
Szanowni Państwo,
Aby w Krakowie mogła się rozwijać kolej miejska i aglomeracyjna, konieczne są inwestycje- takie jak budowa dodatkowych torów, mogących pomieścić pociągi kolei aglomeracyjnej i miejskiej w przyszłości.
Propozycja jest przyszłościowa, niemniej w mojej ocenie przygotowania powinny się zacząć już teraz.
Przygotowałem propozycję rozbudowy infrastruktury kolejowej w Krakowie poprzez przebudowę ciągu kolejowego Kraków Główny- Kraków Batowice do 4-rech torów. Zaproponowałem wykorzystanie fragmentu kolejowej obwodnicy Krakowa (linii numer 95) na odcinku Kraków Batowice- most nad al. 29 Listopada, a następnie zaproponowałem budowę łącznicy kolejowej pozwalającej połączyć linię nr 95 z dodatkowymi torami linii nr 8 dla pociągów miejskich i aglomeracyjnych biegnących do centrum miasta- stacji Kraków Główny.
Wzdłuż linii kolejowej numer 8 od stacji Kraków Główny do os. Bocianie Gniazdo- ul. Siewna, dobudowanoby dodatkowe dwa tory, wykorzystując istniejącą przestrzeń wzdłuż obecnego torowiska linii numer 8.
Linia kolejowa nr 95 nadaje się do wprowadzenia kolei miejskiej. Zaproponowałem jej wykorzystanie dla celów kolei miejskiej od stacji Kraków Mydlniki, przez Azory, Prądnik Biały, Górkę Narodową i Prądnik Czerwony do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią kolejową nr 8.
Zaproponowałem też szereg przystanków w miejscach gdzie występują mosty i wiadukty (...)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
List do władz miasta
W odróżnieniu od Krakowa, w Szczecinie prace nad systemem szybkiej kolei miejskiej są znacznie bardziej zaawansowane. System złożony z 4 linii kolei miejskiej ma ruszyć za kilka lat.
W Krakowie w prosty i tani sposób można uruchomić kolej miejską wykorzystując tzw. dużą kolej obwodową (linię nr 95) i torowiska Cementowni Nowa Huta. Wystarczy wykorzystać już istniejące torowisko z pętlą przy stacji Nowa Huta Północ i Jeziorki. Dla zwiększenia liczby torów do dwóch na większości trasy można zbudować niewielki łącznik ok. kilkuset metrów toru pomiędzy torami przy cementowni Nowa Huta by pociągi elektryczne lub spalinowe- wagony motorowe- mogły kursować w relacji Kraków Pleszów- Kraków Główny.
Przy węźle i pętli tramwajowo- autobusowej Pleszów zbudowanoby przystanek kolejowy Kraków Pleszów- w bezpośredniej bliskości pętli tramwajowej. Pociągi kolei miejskiej zatrzymywałyby się na przystankach Kraków Lubocza, Nowa Huta, Kraków Batowice i Kraków Główny.
Cel kolei miejskiej kursującej w tej relacji to skrócenie czasu przejazdu do wschodnich dzielnic Krakowa do centrum miasta i rozwój budownictwa mieszkaniowego na tych terenach.
Obsługiwane przystanki
Kraków Lubocza – do niedawna nieczynny przystanek kolejowy w Krakowie – Luboczy, w województwie małopolskim, w Polsce. Przebiegająca przez stację linia kolejowa służy jedynie obsłudze połączeń towarowych, ale byłaby wykorzystana dla kolei miejskiej.
Kraków Batowice, Kraków Główny- czynne stacje na linii numer 8.
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry.
Wznowienie przewozów kolejowych nastąpiło w innej formie. Dlaczego jednak pomimo tego że istnieje przystanek kolejowy Podgrabie Wisła to póki co- na razie żaden ze składów się nie zatrzymuje?
A co z przystankiem Nowa Huta Północ przy ul. Węgrzynowickiej? Czy mógłby działać jako przystanek kolejowy o nazwie Kraków ul. Węgrzynowicka jako przystanek na żądanie?
Co z linią Kraków Główny- Kraków Batowice- Kraków Lubocza- Kraków Nowa Huta- Podgrabie Wisła- Kraków Bieżanów- Kraków Płaszów- Kraków Główny:
czy planowane jest wznowienie przewozów na trasie Kraków Główny- Kraków Batowice- Kraków Lubocza- Kraków Nowa Huta- Podgrabie Wisła- Kraków Bieżanów- Kraków Płaszów- Kraków Główny? Linia ta była ongiś obsługiwana?
Odpowiedź w sprawie:
--
Aktualnie nie jest planowane wznowienie przewozów na tej trasie. Decyzje dotyczące organizowania systemu transportowego na terenie miasta Krakowa podejmują władze miasta.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Pytania o plany wobec linii kolejowej nr 95- informacje podane przez RK są sprzeczne z doniesieniami UM Kraków. Czy władze miasta istotnie planują budowę nowych przystanków kolejowych w okolicy linii nr 95?
Czy KMŁ planują wznowienie przystanku Podgrabie Wisła? A co z przystankiem przy ul. Węgrzynowickiej? Czy mógłby działać jako przystanek kolejowy na żądanie?
Prosimy o podanie sprostowania do poniższych informacji, których nie potwierdziliśmy w UM Kraków:
"
Istnieją również koncepcje wykorzystania linii kolejowej nr 95 Mydlniki - Podłęże, na potrzeby Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. To tzw. towarowa obwodnica Krakowa, która stanowi alternatywne połączenie linii nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny i linii nr 8 Warszawa – Kraków z linią nr 91 Kraków – Medyka, umożliwiając też dojazd do stacji towarowej Kraków Nowa Huta. W tym celu musiałyby zostać zmodernizowane istniejące przystanki Kraków Nowa Huta-Północ, Kraków Lubocza, Podgrabie-Wisła. Możliwe, że powstałyby nowe przystanki, np. Kościelniki, Wyciąże czy Przylasek Rusiecki. "
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Ponawiam pytanie redakcji ze zmianami z uwagi na zmianę oferty na przystankach Lubocza i Nowa Huta.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <adam.fularz na s.
wieczorna.pl>
Data: niedziela, 2 października 2016
Temat: Czy Koleje Małopolskie uruchomią Kolej Dookólną w aglomeracji Krakowa?
Do: Koleje Małopolskie <km na
serw.malopolskiekoleje.com.pl>, telewizjaopera.komunikaty na serwerze
blogger.comCzy Koleje Małopolskie zamierzają prowadzić kursy dookólne- kolej SKM kursującą po pętli, jako kolej dookólną, w relacji
- Kraków Główny
- Kraków Batowice
- Kraków Lubocza
- Kraków Nowa Huta
- Kraków Nowa Huta Północ jako now nazwa: Kraków ul Węgrzynowicka
- Podgrabie Wisła- odbudowa przystanku
- Kraków Płaszów
- Kraków Zabłocie
- Kraków Główny?
Kolej aglomeracyjna w tej relacji mogłaby kursować wykorzystując istniejące torowiska i przystanki osobowe. Pociągi mogłyby początkowo kursować tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Pociągi aglomeracyjne już kursowały na tej trasie. Czy planuje się wznowienie przewozów pasażerskich? Nie ma konieczności zmiany kierunku podróży, kolej mogłaby kursować w pętli, bez przerw, zmienialiby się jedynie maszyniści i drużyny konduktorskie. Układ linii w pętli umożliwia takie połączenia. Podobna kolej funkcjonuje np. w Berlinie (nosi nazwę Ringbahn). Pociągi kursują na niej w obu kierunkach.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Merkuriusz Polski
Linia kolejowa nr 95 – linia łącząca stacje Kraków Główny i Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże lub z powrotem z linią w kierunku Krakowa Głównego. Wchodzi w skład kolei obwodowej w Krakowie jako tzw. duża obwodnica.
Linia powstała w latach 50. XX wieku, a jej wybudowanie należy łączyć z budową Nowej Huty celem umożliwienia dojazdu pociągów dowożących m.in. węgiel ze Śląska do huty. Linia została zelektryfikowana ok. rok po wybudowaniu.
Prowadzi ona od stacji Kraków Główny do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią nr 8. Na tym odcinku linia była nieczynna przez 9 lat (od 1997 do 2006 roku) na skutek powodzi w 1997 r. Dalej obwodnica biegnie północnym skrajem Nowej Huty, gdzie do dziś znajduje się nieczynny już i zdewastowany przystanek Kraków Lubocza. Za kombinatem znajduje się największa w Krakowie stacja towarowa; jest również przystanek osobowy Kraków Nowa Huta, będący w opłakanym stanie. Oprócz pociągów towarowych docierają tu jedynie co jakiś czas składy turystyczne; ruch pasażerski zakończono w 2000 r., gdy wycofane zostały ostatnie kursy do Niepołomic tą właśnie trasą.
Dalej linia skręca na południe, by niemal prostą drogą dotrzeć do Podłęża – tu jest jej koniec. W okolicach mostu na Wiśle znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Dalej możliwy jest powrót w kierunku Krakowa Głównego i zamknięcie pętli.
Linia nr 95 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Nowa Huta od 2006 do 2012 roku była linią jednotorową. Na odcinku Mydlniki – Batowice konieczny był jej kapitalny remont. Remontu doczekał się już również most na Wiśle w Podgrabiu.
wg Wikipedii
--
| Nazwa punktu | Rodzaj punktu | Kilometraż | Pozostałe linie |
---|
Ekspozytura Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Krakowie |
| Zakład Linii Kolejowych w Krakowie | kilometraż
| - |
| Kraków Główny
|
|
|
|
|
|
|
|
| Kraków Batowice | stacja węzłowa | 10,751 | 8 |
| Dłubnia | posterunek odgałęźny (nieczynny) | 13,159 | 607 |
| Kraków Lubocza | przystanek osobowy | 17,129 | - |
| Kraków Nowa Huta | stacja węzłowa | 21,630 | 940, 941, 942, 943, 944 |
| Kraków Nowa Huta Północ | przystanek osobowy | 22,474 | - |
| Kraków Kościelniki | posterunek odgałęźny | 25,224 | 941, 942 |
| Podgrabie Wisła | przystanek osobowy | 29,777 | - |
| Podgrabie | posterunek odgałęźny (nieczynny) | 31,461 | 608 |
| Kraków Główny | stacja węzłowa | - | 91 |
|
Informacje ogólne
Decyzja o budowie kombinatu metalurgicznego na północny wschód od Krakowa wymusiła konieczność budowy całego systemu linii kolejowych, które zapewniłyby transport materiałów do i z huty, która do dziś jest drugim tego rodzaju zakładem w Polsce. Jako pierwszy uruchomiony został odcinek z Krakowa Batowic do Krakowa Nowej Huty, powstały w 1952 roku. Kolejnym był odcinek z Krakowa Batowic do Krakowa Mydlnik, otwarty rok później. Ostatni uruchomiono odcinek z Krakowa Nowej Huty do Podłęża - 22 października 1955 roku. Po zakończeniu budowy powstała również druga krakowska obwodnica towarowa, wyprowadzająca ruch pociągów całkowicie poza centrum miasta. Początkowo była to linia jednotorowa, z wyjątkiem odcinka Nowa Huta - Podłęże, który dwutorowy był już od czasu budowy. Elektryfikacja krakowskiego węzła kolejowego, następująca od 1959 roku objęła od razu dużą obwodnicę towarową - pierwsze pociągi prowadzone elektrowozami pokonały odcinek od Mydlnik do Nowej Huty już 31 lipca 1959 roku, czyli trzy miesiące po elektryfikacji linii katowickiej. Elektryfikacja dalszej części linii ukończona została 23 grudnia 1961 roku, czyli jeszcze przed oddaniem do użytku sieci trakcyjnej na wschód od Podłęża, co nastąpiło 28 kwietnia 1962 roku.
Kolejne duże zmiany na linii nastąpiły w latach siedemdziesiątych. Oddano wówczas do użytku drugi tor (1979) na odcinku od Mydlnik do Nowej Huty oraz zbudowano połączenie Raciborowice - Dłubnia (łącznica 607), umożliwiające przejazd na linię warszawską bez zmiany czoła pociągu w stacji Kraków Batowice. Podczas przebudowy podejścia do stacji Kraków Mydlniki utworzono posterunek Kraków Bronowice, gdyż tor 1 linii 95 i 100 wyprowadzono wspólnie (jako linia 95) ze tej stacji, a dopiero po przejściu wiaduktem nad linią katowicką rozgałęziały się i biegły w kierunku Łobzowa oraz Batowic.
Linia rozpoczyna się na stacji Kraków Mydlniki, gdzie rozpoczyna się na zachodniej głowicy rozjazdowej tej stacji. Początkowo tory biegną po obu stronach linii 133, aż po 2 kilometrach tor nr 1 przechodzi wiaduktem nad obydwoma torami. Tor ten wykorzystywany jest przez pociągi, kursujące zarówno w kierunku Olszy, jak i Batowic. Za wiaduktem znajdował się niegdyś posterunek Kraków Bronowice. Następnie linia odchodzi ostro na północ, przechodzi pod wiaduktem ul. Opolskiej. W km 4,536 linia przecina przejazd kolejowy na ulicy Łokietka, który jako pierwszy w rejonie Krakowa został wyposażony w tarcze ostrzegawcze przejazdowe. Dalej linia biegnie w niewielkim wykopie, który stopniowo przechodzi w dość wysoki nasyp. Za wiaduktem nad al. 29 listopada biegnie nad linią 8 i opadając, dochodzi łukiem do stacji Kraków Batowice. Za Batowicami w dość głębokim wykopie osiąga posterunek Dłubnia, gdzie włącza się łącznica z Raciborowic. Dalej biegnie nieco na wschód, gdzie osiąga przystanek Kraków Lubocza (znajduje się tu czynna strażnica przejazdowa). Przed przystankiem do linii dołącza tor z terminalu kontenerowego Spedcont (940) oraz nasyp nieistniejącej linii z Kocmyrzowa. Za Luboczą linia od północnej strony omija kombinat oraz gęstą sieć torów wewnętrznych, po czym dochodzi do okręgu NHA stacji Kraków Nowa Huta. W okręgu tym znajduje się nieużywany peron, natomiast cała stacja posiada 5 rejonów (NHA, NHB, NHC, NHD, NHE). Bezpośredni przejazd z linii 95 możliwy jest tylko do rejonu NHB - pociągi kursujące w pozostałe rejony kierowane są przez "pętlę nawrotową" czyli dwa tory łączące (943 i 944). Za okręgiem NHA tory biegną oddzielnymi śladami (tor 2 okrąża pętlę nawrotową od północy, tor 1 przechodzi wiaduktem poniżej niej) i schodzą się na posterunku Kraków Kościelniki, gdzie łączą się z torami łączącymi nr 941 i 942, umożliwiającymi wjazd w południowe rejony stacji od strony Podłęża. Dalej linia biegnie już po nasypie prosto na południe i po kilku kilometrach osiąga most na Wiśle w Podgrabiu, za którym znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Niespełna 2 kilometry za nim znajduje się posterunek odgałęźny Podgrabie, na którym kierunkowo odgałęzia się łącznica do Rudzic. Za nim, również kierunkowo, linia włącza się do stacji końcowej w Podłężu.
Oprócz ruchu towarowego, prowadzony był także ruch pociągów pasażerskich - w latach 60. z Batowic do Podłęża przez Nową Hutę kursowało 6 par pociągów pasażerskich. W 1968 roku otwarty został przystanek osobowy Kraków Lubocza, natomiast w 1977 - Podgrabie Wisła. Powstał także przystanek służbowy Kraków Nowa Huta Północ. W 1989 roku do Nowej Huty docierało 7 par pociągów od strony Krakowa Głównego, natomiast w kierunku Podłęża wyjeżdżało kolejnych 7 par, z których 5 kursowało do Niepołomic. W nocy kursował także pociąg pospieszny relacji Warszawa Główna - Zakopane, prowadzący raz w tygodniu wagony do przewozu samochodów. Pociąg ten omijał Kraków Główny, zatrzymywał się natomiast na stacji w Nowej Hucie. W 1998 roku kursowały już tylko 3 pary pociągów osobowych relacji Kraków Główny - Podłęże i był to ostatni rok kursowania pociągów lokalnych na linii 95. Po 29 maja 1999 roku pozostały już tylko pociągi służbowe, kursujące dookoła z Krakowa Głównego przez Nową Hutę i łącznicę w Rudzicach, lub zmieniające czoło na stacji w Podłężu. Obsługiwane były najczęściej przez EZT serii EN57 lub EN71, w ostatnim okresie również przez drezynę MS29. Sporadycznie zdarzała się także obsługa lokomotywami EU06, ET22 lub nawet ET21 (!) z jednym wagonem typu "ryflak". Pociągi te ostatecznie przestały kursować ze zmianą rozkładu w grudniu 2009 roku.
wg Semaforek
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Ponawiam apel o relację dookólną w systemie kolei podmiejskiej Krakowa.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <Adam.Fularz na serw.
wieczorna.pl>
Data: środa, 3 października 2018
Temat: Apel do Zarządu Województwa Małopolskiego o wznowienie kursów na kolei dookólnej w Krakowie
Do: kz.sekretariat na serw.
umwm.pl
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
30-017 Kraków, ul. Racławicka 56
W imieniu redakcji zwracam się z apelem o zrealizowanie obecnej propozycji- już teraz. Jest to możliwe poprzez połączenie kilku relacji w jedną całość.
Podobna linia dookólna działa w Berlinie. Ma ona bardzo wysoką frekwencję. Pociągi dookólne kursują bardzo często..
Jej wdrożenie w Krakowie jest możliwe natychmiast choć w ograniczonym zakresie z uwagi na przepustowość sieci, o co uprzejmie wnoszę. Relacje pociągów aglomeracyjnych rozbite na różne odcinki- byłyby połączone, nieobsugiwane już relacje- na powrót wznowione.
Czy Koleje Małopolskie zamierzają prowadzić kursy dookólne- kolej SKM kursującą po pętli, jako kolej niemalzę dookólną, w relacji:
-Kraków Port lotniczy
-Kraków Olszanica
-Kraków Zakliki
-Kraków Młynówka
- Kraków Bronowice- nowy przyt.
- Kraków Batowice
- Kraków Lubocza
- Kraków Nowa Huta
- Kraków Nowa Huta Północ
- Podgrabie Wisła
- Kraków Płaszów
- Kraków Podgórze
- Kraków Bonarka i dalej do Skawiny
Kolej aglomeracyjna w tej relacji mogłaby kursować wykorzystując istniejące torowiska i przystanki osobowe. Pociągi mogłyby początkowo kursować tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Pociągi aglomeracyjne już kursowały na tej trasie ale w innych relacjach. Czy planuje się wznowienie przewozów pasażerskich? Nie ma konieczności zmiany kierunku podróży, kolej mogłaby kursować w dni powszednie co 30 minut. Układ linii wykorzystujący mniej zatłoczone odcinki sieci umożliwia takie połączenia. Podobna kolej funkcjonuje np. w Berlinie (nosi nazwę Ringbahn). Pociągi kursują na niej w obu kierunkach.
Proszę o konkretne działania w tej sprawie. Podobnych propozycji mamy znacznie więcej. Zależy nam na ich stopniowej realizacji.Pozdrawiam,
Adam Fularz
Merkuriusz Polski
Linia kolejowa nr 95 – linia łącząca stacje Kraków Główny i Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże lub z powrotem z linią w kierunku Krakowa Głównego. Wchodzi w skład kolei obwodowej w Krakowie jako tzw. duża obwodnica.
Linia powstała w latach 50. XX wieku, a jej wybudowanie należy łączyć z budową Nowej Huty celem umożliwienia dojazdu pociągów dowożących m.in. węgiel ze Śląska do huty. Linia została zelektryfikowana ok. rok po wybudowaniu.
Prowadzi ona od stacji Kraków Główny do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią nr 8. Na tym odcinku linia była nieczynna przez 9 lat (od 1997 do 2006 roku) na skutek powodzi w 1997 r. Dalej obwodnica biegnie północnym skrajem Nowej Huty, gdzie do dziś znajduje się nieczynny już i zdewastowany przystanek Kraków Lubocza. Za kombinatem znajduje się największa w Krakowie stacja towarowa; jest również przystanek osobowy Kraków Nowa Huta, będący w opłakanym stanie. Oprócz pociągów towarowych docierają tu jedynie co jakiś czas składy turystyczne; ruch pasażerski zakończono w 2000 r., gdy wycofane zostały ostatnie kursy do Niepołomic tą właśnie trasą.
Dalej linia skręca na południe, by niemal prostą drogą dotrzeć do Podłęża – tu jest jej koniec. W okolicach mostu na Wiśle znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Dalej możliwy jest powrót w kierunku Krakowa Głównego i zamknięcie pętli.
Linia nr 95 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Nowa Huta od 2006 do 2012 roku była linią jednotorową. Na odcinku Mydlniki – Batowice konieczny był jej kapitalny remont. Remontu doczekał się już również most na Wiśle w Podgrabiu.wg Wikipedii
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Ponawiam apel o łącznik przydatny jak ulał na okres tras objazdowych.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <
Adam.Fularz@wieczorna.pl>
Data: środa, 3 października 2018
Temat: Apel w sprawie projektu Łącznica Wieliczka – Podłęże
Do: kz.sekretariat na
serw.numwm.pl, Biuro Prasowe UMWM
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO
30-017 Kraków, ul. Racławicka 56
W imieniu redakcji zwracam się z apelem o zrealizowanie obecnej propozycji- już teraz. Jest to możliwe poprzez połączenie kilku relacji w jedną całość.
Podobna linia dookólna działa w Berlinie. Ma ona bardzo wysoką frekwencję. Pociągi dookólne kursują bardzo często.
Jej wdrożenie w Krakowie jest możliwe natychmiast choć w ograniczonym zakresie z uwagi na przepustowość sieci, o co uprzejmie wnoszę. Relacje pociągów aglomeracyjnych rozbite na różne odcinki- byłyby połączone, nieobsugiwane już relacje- na powrót wznowione.
W imieniu redakcji zwracam się z apelem o zrealizowanie obecnej propozycji- już teraz, w czasie remontów sieci kolei. Jest to możliwe poprzez połączenie kilku relacji w jedną całość. Zmiany kierunku jazdy mogą być kłopotliwe, ale jest to szeroko praktykowane, np. w Hamburgu.
Postanowiłem zareagować na ograniczenie częstotliwości na linii do Wieliczki i przekonać decydentów do wprowadzenia połączeń w podobnej relacji jaka od lat otrzymuje się w Berlinie. Jest ona uzupełniona siecią połączeń przecinających centrum miasta. Ale w Berlinie- kolej miejska funkcjonuje też w relacji dookólnej. Niniejszy tekst jest apelem o połączenie oferty kolei- która obsługuje wszystkie opisane w tekście linie kolei podmiejskiej i miejskiej- w jedną spójną całość oferty. Poskutkuje to stworzeniem relacji dzięki której połączone zostaną niemal wszystkie zachodnie i południowe tereny podmiejskie i peryferyjne. W domyśle, kolej aglomeracyjna w tej dookólnej relacji kursowałaby nawet co 30 minut.
Raz pociąg zmieniałaby kierunek podróży- na dworcu Bieżanów. Czasy zmiany kierunku musiałyby być zredukowane do maksymalnie kilku minut. Praktykowane czasy zmiany kierunku jazdy w przypadku kolei miejskich to nawet 2-3 minuty i mniej. Jest to technicznie możliwe w przypadku odpowiedniego dostosowania taboru do charakterystyki obsługiwanej relacji. Zaproponowano także stworzenie szeregu przystanków pośrednich, których dziś brak.
Wnoszę też o odtworzenie łącznicy
| Łącznica Wieliczka – Podłęże |
w kierunku Wieliczki z Krakowa Bieżanowa Drożdżowni do Kokotowa, czyli będzie to budowa nowego toru w śladzie starego, zelektryfikowanego. - albo alternatywą jet czasochłonna i przecież też dość kosztowna zmiana kierunku jazdy i kontynuowanie jej dalej linią do Wieliczki
Uruchamiając linię szybkiej kolei miejskiej kursującej z częstotliwością co np. 30 minut wykorzystując Krakowską Kolej Obwodową na trasie Wieliczka- Kolej Obwodowa- Lotnisko możliwe jest zredukowanie czasu przejazdu wokół centrum miasta.
Linia taka ma szansę stworzyć czytelną ofertę kolei w mieście, która ma szansę utrzymać się także w przyszłości, po oddaniu do użytku trasy do dworca głównego w centrum miasta. Czyli: także po oddaniu do użytku trasy do dworca w centrum miasta-- jest szansa że oferta "linii dookólnej" zostałąby utrzymana. Linia mogłaby nosić oznaczenie, i stanowić pierwszą z linii mającej powstać tutejszej namiastki metra.
Linia uzupełniałaby ofertę kolei w aglomeracji. Może powstać już dziś- na trasie uruchomiono szereg nowych przystanków, przez co jest szansa, że pociągi kolei miejskiej mają szansę się utrzymać. Konieczna jest pełna integracja z komunikacją miejską- także w zakresie stosowanych taryf i honorowanie biletów komunikacji miejskiej. Możliwe że ta integracja już istnieje, na etapie pisania tej propozycji nie badałem tego.
Proponowana częstotliwość kursowania linii SKM na tej trasie to ruch w takcie co 30 minut. Początkowo linia może kursować rzadziej. Ważne jednak by ocalić mające nie tak słabą frekwencję- połączenie Wieliczka- Balice Lotnisko.
jedna z wersji propozycji:
Czy Koleje Małopolskie zamierzają prowadzić kursy dookólne- kolej SKM kursującą po pętli, jako kolej niemalzę dookólną, w relacji:
-Kraków Port lotniczy
-Kraków Olszanica
-Kraków Zakliki
-Kraków Młynówka
- Kraków Bronowice- nowy przystanek
- Kraków Batowice
- Kraków Lubocza
- Kraków Nowa Huta
- Kraków Nowa Huta Północ
- Podgrabie Wisła
- Węgrzyce Wielkie
-Kokotów
- tymczasowa odbudowa łącznicy w kierunku Wieliczki,
| Łącznica Wieliczka – Podłęże |
budowa nowego toru w śladzie starego, zelektryfikowanego. - albo: zmiana kierunku jazdy i dalej linią do Wieliczki
- Kraków Bieżanów Drożdwnia
- Wieliczka Bogucice
- Wieliczka Park
- Wieliczka Rynek Kopalnia
Kolej aglomeracyjna w tej relacji mogłaby kursować wykorzystując istniejące torowiska i przystanki osobowe. Pociągi mogłyby początkowo kursować tylko w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Pociągi aglomeracyjne już kursowały na tej trasie ale w innych relacjach. Czy planuje się wznowienie przewozów pasażerskich? Nie ma konieczności zmiany kierunku podróży gdyby tymczasowo odtworzono zlikwidowaną łącznicę z Krakowa Bieżanowa Drożdżowni do Kokotowa. Taka kolej mogłaby kursować w dni powszednie co 30 minut. Układ linii wykorzystujący mniej zatłoczone odcinki sieci umożliwia takie połączenia. Podobna kolej funkcjonuje np. w Berlinie (linia dookólna nosi nazwę Ringbahn).
Proszę o konkretne działania w tej sprawie. Podobnych propozycji mamy znacznie więcej. Zależy nam na ich stopniowej realizacji.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Merkuriusz Polski
Linia kolejowa nr 95 – linia łącząca stacje Kraków Główny i Kraków Mydlniki ze stacją Podłęże lub z powrotem z linią w kierunku Krakowa Głównego. Wchodzi w skład kolei obwodowej w Krakowie jako tzw. duża obwodnica.
Linia powstała w latach 50. XX wieku, a jej wybudowanie należy łączyć z budową Nowej Huty celem umożliwienia dojazdu pociągów dowożących m.in. węgiel ze Śląska do huty. Linia została zelektryfikowana ok. rok po wybudowaniu.
Prowadzi ona od stacji Kraków Główny do stacji Kraków Batowice, gdzie łączy się z linią nr 8. Na tym odcinku linia była nieczynna przez 9 lat (od 1997 do 2006 roku) na skutek powodzi w 1997 r. Dalej obwodnica biegnie północnym skrajem Nowej Huty, gdzie do dziś znajduje się nieczynny już i zdewastowany przystanek Kraków Lubocza. Za kombinatem znajduje się największa w Krakowie stacja towarowa; jest również przystanek osobowy Kraków Nowa Huta, będący w opłakanym stanie. Oprócz pociągów towarowych docierają tu jedynie co jakiś czas składy turystyczne; ruch pasażerski zakończono w 2000 r., gdy wycofane zostały ostatnie kursy do Niepołomic tą właśnie trasą.
Dalej linia skręca na południe, by niemal prostą drogą dotrzeć do Podłęża – tu jest jej koniec. W okolicach mostu na Wiśle znajduje się nieczynny przystanek Podgrabie Wisła. Dalej możliwy jest powrót w kierunku Krakowa Głównego i zamknięcie pętli.
Linia nr 95 na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Nowa Huta od 2006 do 2012 roku była linią jednotorową. Na odcinku Mydlniki – Batowice konieczny był jej kapitalny remont. Remontu doczekał się już również most na Wiśle w Podgrabiu.wg Wikipedii
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w poniższym linku przekazuję zmiany dotyczące przyjmowania wniosków o wydanie Karty Mazowieckiej:
https://www.mazowieckie.com.pl/pl/karta-mazowiecka#site
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
(...)Auf den Linien RB26, RB66, RB91 und RB93 ist die Fahrt über die Grenze nach Polen aktuell nicht möglich. Daher kann in diesen Abschnitten auch kein Ersatzverkehr eingerichtet werden(..).
Wybrane fragmenty wskazują na zawieszenie połączenia kolejowego z Brandenburgii do Polski.
Wg VBb.De
Opr. Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami
---------- Wiadomość przekazana z PKP Polskie Linie Kolejowe---------
Od:
Grela Paweł <Pawel.Grelana serw.
plk-sa.pl>
Data: poniedziałek, 23 marca 2020
Temat: Odpowiedź na korespondencję ws. linii kolejowych nr 273 i 358
Do: "adam.fularz na s.
wieczorna.pl" <adam.fularz
wieczorna.pl>
DW: Łazarewicz Małgorzata <Malgorzata.Lazarewicz na serw.
plk-sa.pl>
Dzień dobry,
W nawiązaniu do Pana korespondencji z dnia 27.01.2020 r. w sprawie linii kolejowych nr 273 oraz 358 na trasie Zielona Góra – Krosno – Gubin Biuro Zarządu Centrali spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poniżej przesyła stosowne informacje.
W obecnej perspektywie finansowej do 2021 r. Spółka nie planuje realizacji robót polegających na modernizacji ww. linii kolejowych na trasie Zielona Góra – Krosno – Gubin.
W ramach prac dotyczących przygotowania listy projektów planowanych do realizacji w przyszłej perspektywie finansowej UE na lata 2021 – 2027 projekt modernizacji linii 358 na odcinku Czerwieńsk – Gubin jest rozważany jako jedna z propozycji. Niemniej ostateczna lista inwestycji, które będą realizowane będzie zależna od dostępnych źródeł finansowania oraz decyzji na poziomie rządowym.
Z poważaniem
Paweł Grela
Specjalista
Wydział ds. skarg i wniosków
Biuro Zarządu
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 (...)
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 20 424 936 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
Ochrona Danych Osobowych:
1) Administratorem danych osobowych zgromadzonych w programie pocztowym jest PKP Polskie Linie (...)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry
Szanowni Państwo, ze względu na epidemię koronawirusa pociągi Kolei Mazowieckich będą nadal kursować według zmienionego rozkładu jazdy wprowadzonego 18 marca br. W dalszym ciągu także Punkt Rzeczy Znalezionych oraz kasy biletowe funkcjonują w ograniczonym stopniu. W załączniku przesyłam szczegóły wraz z wypowiedzią Donaty Nowakowskiej, rzecznika prasowego KM.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664, kom. 603 609 857
www.mazowieckie.com.pl www.bom.mazovia.pl "Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.