Zmiana wniosku
Proponuję aby składy obsługiwały nowy przystanek "Cewice Osiedle Na Wzgórzu". Początkowo nie budowano by nowego odcinka torowiska. Dodaję schemat.
Pozdrawiam,
Adam
---------- Forwarded message ---------
Od:
Adam Fularz Date: pt., 22 mar 2019 o 15:38
Subject: Petycja w sprawie odbudowy linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Cewice do Lęborka/ Gdyni/ Gdańska
To: <sekretariat na s.
cewice.pl>
Urząd Gminy Cewice
Szanowna Pani/ Pan
Wójt
Gmina Cewice
Szanowni P. Radni Gminy
Petycja w sprawie odbudowy linii kolei dla połączeń SKM z miejscowości Cewice do Lęborka/ Gdyni/ Gdańska poprzez nową łącznicę
Wnoszę o zamieszczenie petycji w BIP zgodnie z ustawą.
Szanowni Państwo,
Polska jest krajem w którym zaobserwowano największą w skali kontynentu likwidację linii kolei. Jako ekonomiści obserwujemy że często te likwidacje doprowadziły do pauperyzacji, ubożenia całych regionów w otoczeniu aglomeracji. Odpływ ludności jest znaczny, warunki dojazdu do centrów aglomeracji odległych o 20-30 km są na poziomie najuboższych krajów świata. Czas przejazdu i jakość podróży środkiem transportu (brak możliwości np. pracy biurowej w pojeździe transportu) zmusza osoby zamożne i wykształcone do wyprowadzki z gminy.
Wokół Trójmiasta wraz z uruchomieniem linii spalinowej kolei SKM do Kartuz i Kościerzyny obserwuję że ok. 4 mln podróżnych rocznie wybrało podróże po odtworzonej linii kolei podmiejskiej PKM- już kilka lat po jej odbudowie. Obecnie planuje się odtworzenie linii z Kartuz do Sierakowic.
W przypadku gminy Cewice obserwuję że linię kolei niedawno naprawiano dla celów dowozu do jednostki wojskowej. Czuję jako ekonomista że możnaby wykorzystać ten wielodziesięciomilionowy majątek w lepszym stopniu. Wiem że odbudowa linii kolei pasażerskiej także na teren gminy Cewice doprowadziłaby do rozwoju gminy i sądzę iż odbudowa tej kolei pasażerskiej poprzez budowę zupełnie nowej bocznicy/ łącznicy do centrum m. Cewice powinna być najważniejszym zadaniem samorządu gminy Cewice.
Identyfikuję potrzebę szybkiego dojazdu do Trójmiasta korytarzem przez przez Wejherowo.
Budowa łącznicy do centrum Cewic pozwoliłoby na:
1. uruchomienie wahadła Cewice Centrum- Lębork dowożącego pasażerów na kolej SKM i pociągi pospieszne w relacji do Gdańska. Linię do Maszewa Lęb. zamknięto dla pasażerów dnia 31 maja 1980. Kolej po budowie łącznicy dotarłaby do centrum Cewic.
2. zwiększenie rentowności połączeń kolei SKM z Gdańska do Lęborka dzięki potokowi podróżnych do miejscowości Cewice. Większa rentowność tych połączeń oznaczałaby większą ich ilość.
Niemniej- wymaga to naprawy 12 km istniejącego już torowiska z Lęborka do mostu za Maszewem Lęborskim i budowy ok. 2 do 3 kilometrów nowego toru do centrum miejscowości Cewice, aby poprawić błędy przy projektowaniu tej linii kolei ok. 1900-1902, a więc ok. 117 lat temu.
Możliwa jest poprawa parametrów linii kolei na trasie Lębork- Maszewo Lęb.- most w lesie (12 km toru) wraz z nową łącznicą (2 do 3 km).
Odbudowa linii mogłaby polegać na zmianie jej przebiegu od miejscowości Maszewo Lęb. nowym torowiskiem do centrum Cewic.
Potrzebna jest inwestycja w budowę 2 do 3 km łącznicy do centrum Cewic aby uczynić czas dojazdu z gminy Cewice do Gdyni i Gdańska p. Lębork- bardziej atrakcyjnym. Proponuję by bieg linii zmieniono prowadząc ją nowym przebiegiem w kierunku centrum Cewic. Wiele profili łuków na istniejącym odcinku 12 km obecnej linii mogłoby być złagodzonych/ zmienionych celem podniesienia prędkości handlowej do 80-100 km/ godz. Proponuję by inwestorem stała się gmina Cewice lub spółka PKM S.A.- na zlecenie gminy Cewice, lub inny zarządca infrastruktury kolei.
Po budowie łącznicy jest możliwe aby pociągi SKM w relacji z Gdańska/ Lęborka połączone z wahadłem do Cewic kursowały w porannym szczycie np. co 60 minut. Przy poprawnie działającej kolei SKM byłoby to możliwe aby dotrzeć z miejscowości Cewice do Gdyni w czasie 55 minut poc. pospiesznym oraz 75-80 minut poc. SKM.
Wnoszę petycję by gmina rozważyła opisane w liście potrzeby przewozowe oraz aby wpisała te propozycje do swoich planów strategicznych i planu miejscowego gminy. Wnoszę aby gmina wystąpiła do różnych organów (UMWP, PKP PLK) o uwzględnienie tej propozycji w planie transportowym i w różnych planach i strategiach. Wnoszę aby gmina znalazła podmiot w drodze przetargu który zaplanuje przebieg odnogi kolei do centrum miejscowości Cewice i aby przygotowała się do realizacji takiej inwestycji. Większość infrastruktury istnieje poza ok. 15 % długości całego torowiska - brakuje po prostu fragmentu do centrum Cewic.
Proponowana lista przystanków SKM z kilometrażem:
Lębork (przesiadka na SKM)
0,405
Lębork Elewator (SKM)
1,323
Lębork Dretowo (SKM)
2,483
Osowo Lęborskie (SKM)
8,376
Maszewo Lęborskie (SKM)
11,095
Cewice Centrum SKM
kilometraż całości linii: około 13 do 14 km
Z szacunkiem,
Adam Fularz
Załączniki: 2 grafiki przebiegu proponowanej łącznicy
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
Pytanie:
Przed II wojną światową Świdwin (jako Nemmin) miał z tutejszego lotniska regularne pasażerskie połączenia lotnicze do Berlina i Królewca p. Gdańsk, Elbląg, dzięki międzylądowaniom samolotów rozkładowych.
Czy jest dziś możliwe wykorzystanie lotniska Świdwin dla połączeń pasażerskich rozkładowych np. 2 razy w tygodniu (piątek wieczorem i niedziela wieczorem)? W tej części Pomorza nie ma lotnisk pasażerskich, lotnisko pasażerskie w Swidwinie któreby współużytkowało lotnisko wojskowe, mogłoby obsługiwac co najmniej tyle pasażerów co przed wojną.
Odpowiedź:
---------- Forwarded message ---------
Od:
Budownictwo <budownictwo na serw. swidwin.pl>Date: pon., 18 gru 2017 o 14:05
Subject: Lotnisko w Świdwinie
To: adam.fularz
Witam
Chcę udzielić odpowiedzi na Pana pytanie dotyczące lotniska w Świdwinie.
Obecnie obszar lotniska w Świdwinie stanowiący tereny zamknięte jest
własnością Skarbu Państwa,
jego zarządcą jest Ministerstwo Obrony Narodowej. Na terenie zamkniętym
funkcjonuje Jednostka Wojskowa
zajmująca się obsługą lotniska. Jedynie właściciel terenu może decydować
o jego przeznaczeniu i zagospodarowaniu.
Burmistrz Miasta Świdwina nie decyduje o zagospodarowaniu terenów
zamkniętych.
Ponadto przed II wojną światową Świdwin nosił nazwę Schivelbein, nazwę
Nemmin nosiła wieś obok Świdwina Niemierzyno.
Pozdrawiam
Jolanta Falkowska - Gasek
PRZYPOMNIENIE
Przypomnienie redakcji przed skierowaniem sprawy na drogę sądową: Pytania prasowe w sprawie nieczynnej atrakcji turystycznej (tramwaju do Unieścia)
Szanowni Państwo,
Redakcja składa do władz gminy Mielno propozycję uruchomienia testowo kursów szynobusu- nowoczesnego spalinowego tramwaju, do Unieścia, po drodze na której dodanoby torowisko poprzez jego odbudowę. Jest to zwykły szynobus w wykonaniu tramwajowym (ma lusterka, dzwonek, niskie podłogi etc.).
Gdyby gmina w ogóle chciała, taki tramwaj spalinowy można nawet wypożyczyć od producenta. Do Unieścia już kursowały pociągi pasażerskie przewoźnika, jednak wg opowieści jakie dotarły do redakcji, torowisko było problematyczne, przez co z czasem zrezygnowano z tej trasy.
Jako wydawca sądzę że bezproblemowo można uruchomić kursy w relacji dworzec PKP-Unieście, korzystając z faktu iż torowisko do Mielna jest w zarządzie gminnym i po prostu przedłużobnoby je. Zarzucam że brak takiej oferty jest działaniem na szkodę gminy. Zwłaszcza że Unieście, dokąd dociera bocznica, to ważny generator ruchu, na której ruch takich składów miejskich nie utrudniałby czy blokował ruchu na głównych drogach samochodowych regionu, bowiem byłby alternatywą mającą na celu odkorkowanie sieci drogowej Unieścia.
Jest dla mnie ewidentnym że gmina wykazuje brak woli w sprawie, nie jest przychylnie nastawiona dla transportu szynowego w mieście, nawet w formie atrakcji turystycznej. Zlikwidowano torowisko wzdłuż ulicy Chrobrego i 6 Marca, redakcja wnosi o odbudowę torowiska do rogu ulic 6 Marca/ Morskiej, dla kursów szynobusu miejskiego w sezonie letnim. Redakcja wielokrotnie pisała do UM Mielno w tej sprawie.
Wnoszę aby UM w Mielnie odbudował te torowiska dodając tory gdzie brakują oraz platformy peronowe tymczasowe (np. drewniane) dla kursów w sezonie letnim 2021 (już obecnym). Wnoszę o nakazanie zmiany organizacji ruchu tak aby torowisko nie było zastawione zaparkowanymi samochodami osobowymi. Wnoszę o zabezpieczenie środków w budżecie gminy na odbudowę torowiska do ulicy 6 Marca i Chrobrego które zdaniem redakcji- bezprawnie zlikwidowano, jako że w terenie zurbanizowanym był popyt sezonowy na usługi transportowe tr. szynowym. Byłoby to połączone z przebudową centrum przesiadkowego "Mielno Dworzec PKP". Tymczasowo szynobusy miejskie zamiast do ul. Wakacyjnej, mogłyby dojeżdżać bocznicą nowozbudowaną do ulicy Chrobrego/ róg Kościuszki (deptak).
Załączam szkice.
Z wyrazami szacunku
Adam Fularz
Dolina Zielona 24a, Ziel. Góra
---------- Forwarded message ---------
Od:
Marcin Sobierajski <m.sobierajski na serw. gmina.mielno.pl>Date: śr., 25 lis 2020 o 08:13
Subject: Re: Pytanie do UM Mielno o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
To: Adam Fularz <Adam na serw.
wieczorna.pl>
Witam,
Gmina Mielno od prawie roku uczestniczy w konsultacji prac koncepcyjnych, o których poinformowało Pana PLK, mało tego, wraz z Miastem Darłowo znacznie wcześniej zabiegaliśmy o wszczęcie takich prac. Nie wiem skąd zarzut, że o tym nie wiemy. Natomiast z uwagi, że nie jesteśmy zleceniodawcą tego projektu, to nie wychodzimy przed szereg z udzielaniem informacji na ten temat, bo i sami niewiele wiemy a nasze opinie nie są wiążące dla PLK. Fakt tworzenia opracowań koncepcyjnych nie przesądza jeszcze o realizacji. Koszty budowy takiego projektu są z perspektywy budżetu Gminy Mielno astronomiczne, oczywiste jest więc, że to nie Gmina Mielno będzie realizować ten projekt tylko PLK, najprawdopodobniej z udziałem środków UE. Oczywiste jest także, że Gmina Mielno nie będzie czynić żadnych inwestycji do czasu rozstrzygnięcia losów projektu podjętego przez PLK. Obecnie rewidujemy nasze plany dotyczące "centrum przesiadkowego", o których Pana informowałem wcześniej, a które to plany sięgają 2014 r. Obecnie perspektywa wielokrotnie szerszej inwestycji PLK stawia część naszego projektu pod znakiem zapytania.
z poważaniem,
Marcin Sobierajski
Kierownik Referatu Rozwoju i Zamówień Publicznych,
Pełnomocnik Burmistrza ds. Strategii i Rozwoju
Urząd Miejski w Mielnie
ul. Bolesława Chrobrego 10
76-032 Mielno
tel. 94 345 98 66
Mielno.pl | Facebook
Instagram | Youtube
W dniu 24.11.2020 o 10:30, Adam Fularz pisze:
do UM w Mielnie,
Dzień dobry, Szanowni Państwo,
Jak to możliwe że władze miasta nie wiedza że zlecono prace planistyczne w sprawie linii kolejowej do Mielna? Poniżej opis tego zlecenia w korespondencji.
Czy władze miasta podejmą próbę złożenia wniosku o dofinansowanie projektu reaktywacji połączenia szynobusem do Mielna w trakcji elektrycznej i z wjazdem kieszeniowym w ramach programu Kolej Plus? Czytałem że planowany jest wjazd kieszeniowy do stacji Mielno. Czy on powstanie, czy jest to tylko koncepcja?
Czy można zmienić koncepcję i dodać drugi tor, drugi peron? Czyli układ dwutorowy dworca czołowego? Jeśli miały być dodany wjazd kieszeniowy, wówczas dodatkowo dojdą pociągi pospieszne i regionalne linii Koszalin- Kołobrzeg.
czy UM Mielno uwzględni wyniki prac planistycznych tak aby w przyszłości :
dworzec kolejowy w Mielnie był przelotowy a nie końcowy, jak obecnie
- dało się odtworzyć linię do Unieścia
- dało się ukończyć bieg poc pospiesznego TLK, na co gmina chyba liczy. Być może obecne perony powinny zostać wykorzystane do celu poc. pospiesznego a powinien się pojawić nowy peron w innej lokalizacji.
- dało się zmienić kierunek ruchu poc. pospiesznym lub pociągiem TLK albo ezt.
Pozdrawiam
Adam Fularz
---------- Forwarded message ---------
Od:
media <media na serw. mi.gov.pl> Date: wt., 24 lis 2020 o 08:12
Subject: RE: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
w ramach prac planistycznych, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, związanych z nową perspektywą finansową, jedną z inwestycji rozważanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2021 – 2027 jest projekt „Prace na linii kolejowej nr 418 Sławno - Darłowo z wydłużeniem do Darłówka". Obecnie nie jest znana kwota dostępnej alokacji środków Unii Europejskiej na projekty kolejowe oraz nie są znane zasady przygotowania, oceny i wyboru projektów w ramach kolejnej perspektywy finansowej. W związku z tym obecnie nie jest możliwe wskazanie projektów planowanych do realizacji w przyszłej perspektywie finansowej.
W 2018 r. PKP PLK SA zawarła umowę. na realizację studium wykonalności, która zakładała wykonanie analiz dla istniejącego już ciągu transportowego poprzez linię kolejową nr 202 i 402 na odcinku Słupsk – Koszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów.
W marcu 2020 r. w ramach tego samego projektu, spółka zawarła odrębną umowę na realizację studium wykonalności zakładającego wykonanie dodatkowych analiz w dwóch aspektach:
- budowy nowej linii kolejowej z Darłowa wpinającej się w linię kolejową nr 202 na szlaku Karwice – Skibno;
- budowy nowej linii kolejowej z Mielna wpinające się w linię kolejowa nr 402 w okolicach stacji Mścice bądź w okolicach Będzina/Ustronia Morskiego.
Aktualnie w PKP PLK SA trwają szczegółowe analizy techniczne dotyczące ustalenia wariantu przebiegu linii kolejowej. Zakończenie prac nad studium wykonalności spółka wstępnie planuje do końca 2021 r.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(..)
Dalsza realizacja ww. przedsięwzięcia jest zależna m.in. od wielkości dostępnych źródeł finansowania.
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, October 28, 2020 6:44 PM
To: media
Subject: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim
W sezonie letnim problemem jest dojazd do miejscowości nadmorskich. Wystarczy dobudować dwa odcinki toru i odbudować jedną z linii kolei, by pociągi, zamiast omijać wybrzeże Bałtyku poza Kołobrzegiem, Sopotem, Międzyzdrojami, półwyspem Helskim, zbliżyła się do plaż.
W załączniku dołączyłem szkice tych połączeń. Pamiętam, że PKP PLK jakiś czas temu dokonywała podobnych analiz. Czy coś z nich wyszło? Pamiętam, że jedną z propozycji było by przebudować wjazd na stację w Mielnie na kieszeniowy, tak by pociągi regionalne i dalekobieżne mogły w sezonie obsługiwać ten kurort. Niestety, urząd który zarządza tym torowiskiem, nic na ten temat nie wie. Czy MI może udzielić informacji na temat wyników tej "burzy mózgów"? W załączniku redakcja przesyła koncepcję obsługi kilku miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim.
Pozdrawiam, życzę zdrowia w czasie pandemii,
Korespondencja w sprawie:
Dzień dobry,
Informuję, że nie mamy żadnych informacji na temat "wjazdu kieszeniowego" do stacji w Mielnie.
Obecnie Gmina Mielno jedynie współfinansuje organizację przewozów na trasie Koszalin-Mielno. Właściwym źródłem wszelkich informacji na ten temat jest Urząd Miejski w Koszalinie.
Natomiast Gmina Mielno będzie realizować w latach 2020-2021 Budowę Centrum przesiadkowego w Mielnie. Projekt ten będzie realizowany ze środków RPO WZ 2014-2020, w ramach Strategii ZIT KKBOF (Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Koszalińsko-Kołobrzeskio-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego).
W ramach Centrum zostanie przebudowany tor kolejowy na stacji Mielno, powstanie nowy peron z wiatą dla pasażerów, pawilon dworcowy z kasami biletowymi, toaletami oraz kioskiem, a także zagospdarowanie terenu, w tym infrastruktura rowerowa. Powstanie także infrastruktura dla pieszych, tak aby obszar centrum przesiadkowego integrował osiedla miasta (obecnie tory "odcinają" od miasta pewien obszar objęty rewitalizacją - budowa centrum ma więc także walor rewitalizacyjny). W ramach przedsięwzięcia przebudowany zostanie także pas drogi wojewódzkiej 165, powstanie nowe przejście dla pieszych, 3 nowe wiaty przystankowe oraz dwa parkingi typu kiss&ride oraz postój taxi. Zostanie także wydłużona o 300 metrów ścieżka rowerowa z Koszalina do Mielna. W załączeniu wizualizacja.
Na temat tej jak i innych inwestycji Gminy Mielno mogę udzielić dalszych informacji.
Marcin Sobierajski
Pełnomocnik Burmistrza ds. Strategii i Rozwoju
Kierownik Referatu Rozwoju i Zamówień Publicznych
Urząd Miejski w Mielnie
--
Pytanie do PKP PLK:
Czytałem że planowany jest wjazd kieszeniowy do stacji Mielno. Czy on powstanie, czy jest to tylko koncepcja?
Linia kolejowa do Mielna wraz ze stacją Mielno nie są w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Pozdrawiam
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
--
opracował:
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
--
Urząd Gminy
Kołobrzeg
ul. Trzebiatowska 48a
78-100 Kołobrzeg
tel.:94 353 04 20
fax:94 352 48 48
Przypomnienie
---------- Forwarded message ---------
Od:
Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>Date: sob., 13 cze 2015 o 08:41
Subject: Apel do władz gminy Kołobrzeg
To: <sekretariat na serw.
gmina.kolobrzeg.pl>
Szanowni Państwo, Chciałbym zaapelować o odbudowę kolei pasażerskiej do Dźwierzyna i Mrzeżyna- wzorem odbudowy turystycznej kolei pasażerskiej pomiędzy Pogorzelicą a Trzęsaczem.
Na odbudowanej kolei pasażerskiej do Mrzeżyna i Dźwirzyna mogłyby kursować składy pasażerskie w relacjach z Dźwirzyna do Mrzeżyna, z Mrzeżyna i Dźwirzyna do Trzęsacza, Rewalu, Trzebiatowa.
Proszę o odpowiedź na ów apel- chcemy ja opublikować. Sąsiednia gmina odbudowała torowisko kolei pasażerskiej, te same składy mogłyby dotrzeć także do Mrzeżyna i Dźwirzyna dzięki odbudowie toru kolejowego i budowie przystanków.
W załączeniu znajdą Państwo schemat propozycji odbudowy torowisk.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
Dzień dobry
13 czerwca wchodzi w życie zmieniony rozkład jazdy pociągów KM. Szczegóły dotyczący wakacyjnych zmian przesyłam w załączniku.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Komunikat
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Patryk Wojcieszek <pwojciesze na s.
komunikacjaplus.pl>
Data: poniedziałek, 31 maja 2021
Temat: [wydawnictwo:27923] KD: Wracają połączenia kolejowe do Niemiec, poczekamy na Czechy - informacja prasowa - 31 maja 2021 r.
Do: wydawnictwo na s.
wieczorna.pl Informacja prasowa Koleje Dolnośląskie od 1 czerwca przywracają kursowanie pociągów do Görlitz. Jest to efekt znoszenia obostrzeń dotyczących ruchu transgranicznego między Polską i Niemcami. Jednocześnie po raz kolejny odłożone zostało przywrócenie sezonowych połączeń do Czech. Pociągi wrócą na trasy najwcześniej 26 czerwca 2021 r. Szczegółowe informacje znajdują się w załączonych materiałach prasowych. W przypadku dodatkowych pytań pozostaję do dyspozycji i zachęcam do kontaktu. Pozdrawiam serdecznie, Patryk Wojcieszek PR Manager M pwojcieszek na s. komunikacjaplus.pl T (...) Załączniki do pobrania: |
(...) |
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry
W związku z długim weekendem czerwcowym KM wydłużają czas obowiązywania oferty Bilet wycieczkowy. Szczegóły załączam w formie komunikatu.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Przypomnienie
---------- Forwarded message ---------
Od:
Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>Date: sob., 28 lut 2015 o 18:23
Subject: Propozycja kolei podmiejskiej kursującej na trasie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka
To: <um na serw.
um.ostroleka.pl>
Urząd Miasta Ostrołęki
pl. gen. Józefa Bema 1
07-410 Ostrołęka
Szanowni Państwo,
Trwają właśnie prace nad budową połączenia znajdującego się w pobliżu lotniska pasażerskiego dostosowywanego do obsługi tanich linii: Port Lotniczy w Szymanach, a tory będą prowadzić Olsztyna.
Proponuję połączenie Port Lotniczy w Szymanach- Ostrołęka. Szczegóły przebiegu znajdują się w załączeniu. Aby to połączenie było możliwe, władze miasta powinny domagać się w PKP PLK, aby wykonawca infrastruktury przewidział także możliwość kursowania pociągów pasażerskich- szynobusów, w relacji do Ostrołęki.
Wówczas byłoby możliwe połączenie Ostrołęka- Olsztyn p. Port Lotniczy. Władze miasta Ostrołęka musiałyby w pierwszej kolejności przekonać zarządcę sieci kolejowej o uwzględnienie łącznicy kolejowej do Ostrołęki podczas trwających właśnie prac budowlanych.
Pytanie prasowe:
Czy władze miasta Ostrołęka zwrócą się do PKP PLK S.A. we wspomnianej sprawie zapewnienia łącznicy z budowanej właśnie odnogi linii kolejowej do portu, w kierunku miasta Ostrołęka? Sprawa wydaje się pilna z uwagi na postęp prac.
Opis będącej już mocno zaawansowaną inwestycji załączam:
W Olsztynie kończą linię kolejową do portu Szymany
W Olsztynie mają podobny problem jak w Ostrołęce- port odległy od centrum miasta. Jak go rozwiązano?
Szybkie, bezpieczne i komfortowe połączenie kolejowe z Olsztyna do lotniska w Szymanach będzie gotowe do końca 2015 r. W grudniu br. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z wykonawcą - NDI S.A. - umowę na II etap przebudowy linii kolejowych Olsztyn – Szczytno – Szymany.
Dzięki inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pasażerowie będą mogli dotrzeć koleją ze stolicy województwa warmińsko-mazurskiego do portu lotniczego Mazury w Szymanach w zaledwie 45 minut. Na trasie z Olsztyna do Szczytna pociągi pojadą do 100 km/h, a na odcinku ze Szczytna do Szyman będą mogły rozpędzić się do 110 km/h.
wg
http://www.olsztyn24.com/news/24774-w-trzy-kwadranse-pociagiem-z-olsztyna-do-lotniska-w-szymanach.html Oto opis zarządcy sieci kolejowej:
Rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych Olsztyn - Szczytno - Szymany (odcinek Olsztyn - Szczytno - linia kolejowa nr 219 i odcinek Szymany - Szczytno - linia kolejowa nr 35) jako kolejowe połączenie modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem
Projekt kolejowego połączenia modernizowanego lotniska w Szymanach z Olsztynem jest realizowany w dwóch etapach:
- etap I – rewitalizacja i modernizacja linii kolejowych od stacji Olsztyn do stacji Szymany (etap zrealizowany);
- etap II – budowa ok. 1,6 km nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminala Portu Lotniczego Mazury w Szymanach oraz Lokalnego Centrum Sterowania (LCS) ruchem na stacji w Szczytnie wraz z infrastrukturą towarzyszącą (realizacja w latach 2013-2015).
ZAKRES DLA I ETAPU PROJEKTU
- całkowita wymiana nawierzchni kolejowej toru nr 1 na odcinku Olsztyn – Szczytno linii nr 219 (44,38 km) oraz toru nr 1 na stacji Szczytno na linii nr 35 (0,97 km),
- oczyszczenie podsypki, jej uzupełnienie oraz oprofilowanie, ścięcie ław torowiska wraz z podbiciem i regulacją torów w planie i w profilu na odcinku Szymany - Szczytno linii nr 35 (9,86 km),
- naprawy główne i bieżące (3,64 km) nawierzchni torów głównych dodatkowych na stacjach,
- korekta geometrii łuków polegająca na wydłużeniu krzywych przejściowych łuku w celu uzyskania optymalnej prędkości na łukach,
- roboty okołotorowe związane z odbudową bocznych rowów odwodnieniowych oraz estetyzacją otoczenia linii kolejowej w pasie prowadzonej modernizacji linii,
- wymiana nawierzchni drogowej na 37 przejazdach (1 przejazd został zlikwidowany),
- roboty budowlane na 114 obiektach inżynieryjnych (w tym 4 mosty, 2 wiadukty, 108 przepustów),
- przebudowa 7 i rozbiórka 7 peronów,
- remont budynków nastawni Pm na st. Pasym i Sz1 na st. Szczytno,
- zabudowa urządzeń ssp na 12 przejazdach kolejowych i 2 Tvu,
- zabudowa komputerowych urządzeń srk na st. Pasym, wymiana napędów rozjazdów na st. Marcinkowo,
- wymiana wyeksploatowanych (radiołączność – st. Olsztyn, Marcinkowo, Pasym i Szczytno) oraz budowa nowych urządzeń telekomunikacyjnych (SLK i rozgłoszeniowa informacja podróżnych – st. Marcinkowo, Pasym i Szczytno) oraz budowa kabli teletechnicznych,
- wymiana, budowa lub rozbiórka urządzeń elektroenergetyki do 1 kV (linie zasilające i oświetlenie - st. Marcinkowo, Pasym i Szczytno + przejazdy, eor – st. Marcinkowo, Pasym i Szczytno).
ZAKRES DLA II ETAPU PROJEKTU
- zadanie 1 – budowa ok. 1,6 km nowej linii odchodzącej od linii nr 35 przed stacją Szymany do terminala Portu Lotniczego Mazury w Szymanach;
- zadanie 2 – budowa LCS Szczytno wraz z infrastrukturą towarzyszącą.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest zapewnienie szybkiego i bezpiecznego transportu kolejowego pasażerów z lotniska w Szymanach do stolicy województwa. W I etapie projektu zostanie przeprowadzona modernizacja linii kolejowych nr 219 i 35 na odcinku od stacji Olsztyn Główny do stacji Szymany. W etapie II dobudowany zostanie odcinek linii do terminala lotniczego. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez:
- Zwiększenie prędkości pociągów na odc. Olsztyn – Szczytno z 70 km/h do 100 km/h i uruchomienie linii ze Szczytna do Szyman, na której pociągi będą mogły osiągać prędkość 110 km/h.
- Poprawę warunków podróżowania i obsługi pasażerów poprzez modernizację nawierzchni (mniejsze oddziaływanie dynamiczne na szlakach, rozjazdach), przebudowę peronów i budowę urządzeń informacji podróżnych.
- Podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego na przejazdach (budowa telewizji użytkowej i urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej ostrzegającej o zbliżającym się pociągu).
Głównym efektem realizacji I etapu inwestycji będzie:
- Uzyskanie kolejowego połączenia stacji Olsztyn ze stacją w Szymanach.
- Uzyskanie czasu przejazdu z Olsztyna do Szyman wynoszącego ok. 45 min (bez zatrzymania pociągu na przystankach leżących na trasie przejazdu, za wyjątkiem postoju technicznego pociągu wynoszącego ok. 5 min na stacji w Szczytnie, wynikającego ze zmiany kierunku jazdy pociągu). Dla pociągów zatrzymujących się na wszystkich przystankach czas ten wydłuży się do ok. 49 min.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
- Etap I – 94 232 216,59 PLN
- Etap II – 43 770 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
- Etap I – 2008-2013
- Etap II – 2013-2015
KONTRAKTY ZAKOŃCZONE
Wszystkie kontrakty związane z projektowaniem i realizacją I etapu inwestycji (studium wykonalności i dokumentacja przedprojektowa, zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, nadzór inwestorski, audyt zewnętrzny).
OBSZARY CHRONIONE
Projekt przebiega przez obszary NATURA 2000-Puszczę Napiwodzko-Ramudzką i Ostoję Napiwodzko-Ramudzką.
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
- Uzyskanie kolejowego połączenia Olsztyna ze stacją w Szymanach i czasu przejazdu na tym odcinku ok.45 min.
- Atrakcyjniejsza oferta przewozowa (krótszy czas jazdy, większa punktualność pociągów).
- Poprawa warunków ekologicznych regionu - przejęcie przez kolej części ruchu samochodowego.
- Zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska i hałasu, poprawa bezpieczeństwa na drogach, zmniejszenie kosztów eksploatacji pojazdów.
- Poprawa złego stanu infrastruktury kolejowej linii 219 i 35 przyczyni się do usprawnienia połączeń wewnątrz województwa i poprawi jego dostępność komunikacyjną.
- Realizacja przedmiotowej inwestycji istotnie przyspieszy integrację przestrzenną i gospodarczą woj. warmińsko - mazurskiego.
- Umożliwi wyższą dostępność rynku pracy i edukacji dla mieszkańców miejscowości położonych w sąsiedztwie modernizowanych linii kolejowych.
- Pozwoli także na zrównoważony rozwój obszarów miejskich i wiejskich, umożliwi wyprowadzenie uciążliwego przemysłu i usług na obszary podmiejskie oraz przyspieszy wzrost atrakcyjnych lokalizacji dla nowych inwestycji, w tym z sektora turystyki wakacyjnej i weekendowej.
Połączenie kolejowe Olsztyna z Lotniskiem Szymany - inwestycja na półmetku
W ciągu roku na trasie liczącej ponad 50 km wykonano już ponad połowę zaplanowanych prac, po ich zakończeniu czas przejazdu koleją z Olsztyna do Szyman wyniesie około 45 minut.
Na linii kolejowej Olsztyn - Szymany trwają intensywne prace, których zakończenie pozwoli na sprawny i szybki dojazd pociągiem na lotnisko w Szymanach. Sprawna organizacja prac i nowoczesne maszyny pozwalają na wymianę nawet 1 km torów dziennie. Od maja trwają prace związane z wymianą nawierzchni torowej między Marcinkowem i Olsztynem.
Zakończono już montaż toru na odcinku Marcinkowo - Pasym, a następnie ruszają prace między Pasymiem a Szczytnem. Wymieniane są również rozjazdy i tory na stacjach. Ponadto prowadzone są roboty na obiektach mostowych - wymieniono już 15 z 50 przepustów.
Wykonawca ma przed sobą jeszcze prace związane z budową siedmiu nowych peronów, budową samoczynnej sygnalizacji na przejazdach kolejowych - łącznie zmodernizowanych zostanie 12 przejazdów. Zaplanowano również modernizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Pasym, a także roboty związane z ułożeniem kabli teletechnicznych na całym odcinku z Olsztyna do Szyman.
Dzięki realizacji projektu prędkość pociągów na odcinku Olsztyn - Szczytno zwiększy się z 70 km/h do 100 km/h, a na odcinku ze Szczytna do Szyman do 110 km/h, co skróci czas przejazdu z terenów podmiejskich i stworzy sprawne połączenie kolejowe Olsztyna z Lotniskiem Szymany.
Pracami na linii zajmuje się włoska firma Salcef Costruzioni Edili E Ferroviarie S.p.A z którą umowę PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały w lipcu 2011 roku. Projekt zakończy się w marcu przyszłego roku, a całkowita wartość prac wynosi 91,5 mln zł.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dzień dobry,
Ważne udogodnienie dla pasażerów przylatujących ze strefy Non Schengen – pasażerowie przed przekroczeniem granicy mogą znów wykonać na lotnisku szybkie testy antygenowe na obecność koronawirusa. Negatywny wynik gwarantuje, że pasażer nie będzie poddany kwarantannie i uniknie biurokracji. Maksymalnie skróci się też czas oczekiwania do kontroli granicznej.
· Zależy nam na tym, by korzystanie z lotniska było jak najbardziej komfortowe i oczywiście bezpieczne – podkreśla Port Lotniczy Wrocław.
· Według prognoz, ruch lotniczy będzie stopniowo wzrastał, czemu sprzyja fakt, że wiele krajów z południa Europy otwiera się na turystykę.
· Wachlarz kierunków jest szeroki i różnorodny. Składa się z ponad 50 kierunków oferowanych przez tanie linie lotnicze, przewoźników sieciowych i biura podróży.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/LVUEAF7l
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań pozostaję do dyspozycji.
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 27 maja 2021 r.
Informacja prasowa
Wrocławskie lotnisko: wracają ułatwienia dla pasażerów
Udogodnienie dla pasażerów przylatujących ze strefy Non Schengen. Od wczoraj przed przekroczeniem granicy mogą znów wykonać na lotnisku szybkie testy antygenowe na obecność koronawirusa. Negatywny wynik gwarantuje, że pasażer nie będzie poddany kwarantannie i uniknie biurokracji. Co najważniejsze, maksymalnie skróci się czas oczekiwania do kontroli granicznej.
Testy dla pasażerów przylatujących ze strefy Non Schengen były dostępne już wcześniej – Port Lotniczy Wrocław wprowadził takie rozwiązanie zimą, jako pierwsze lotnisko w Polsce. Jednak później, ze względu na zmianę przepisów, testy można było wykonać dopiero po przekroczeniu granicy, co stanowiło duże utrudnienie dla pasażerów i wydłużało czas oczekiwania na przejściu granicznym. Od wczoraj punkt działa ponownie. Test kosztuje 200 zł, a na wynik czeka się tylko 15 minut. To duże ułatwienie – osoby, które wykonają test przed przekroczeniem granicy i otrzymają negatywny wynik, nie zostaną wpisywane na kwarantannę, a przy kontroli granicznej będą traktowane priorytetowo. Co to oznacza w praktyce? Szybką ścieżkę kontroli i brak biurokracji. Dodatkowo, jeśli pasażer posiada dokument biometryczny, to skorzysta z uruchomionych niedawno bramek do automatycznej kontroli granicznej.
– Zależy nam na tym, by korzystanie z lotniska było jak najbardziej komfortowe i oczywiście bezpieczne. W przypadku pasażerów przylatujących ze strefy Non Schengen możliwość wykonania testu przed przekroczeniem granicy daje szereg korzyści. Dlatego apelowaliśmy o taką możliwość jako port i w ramach Związku Portów Regionalnych. Udało się i zmiana przepisów została właśnie wprowadzona – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Podkreśla, że takie rozwiązanie doskonale sprawdzi się szczególnie przy kumulacji rejsów spoza strefy Non Schengen: – Testy przed kontrolą graniczną pozwolą znacznie usprawnić i uprościć niezbędne procedury, co oznacza, że podróżni oszczędzają swój czas, a ruch na lotnisku stanie się bardziej płynny. Traktujemy to jako kolejny krok w kierunku przywracania normalności.
Przypomnijmy, że w terminalu pasażerskim wykonywane są szybkie testy antygenowe również dla wszystkich pasażerów przylatujących ze strefy Schengen oraz dla pasażerów odlatujących z Wrocławia. Wynik otrzymujemy po kwadransie. Koszt testów przed odlotem: 150 zł za osobę, koszt testów po przylocie: 200 zł za osobę, w obu przypadkach wraz z zaświadczeniem w języku angielskim. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość wykonania genetycznego testu metodą Real Time-qPCR. Punkt diagnostyczny znajduje się przed terminalem – na specjalnie wydzielonym do tego celu parkingu B. Z tych testów może skorzystać każdy, niekoniecznie przed lub po zakończeniu podróży lotniczej.
Coraz więcej latania
Według prognoz, ruch lotniczy będzie stopniowo wzrastał, czemu sprzyja fakt, że wiele krajów z południa Europy otwiera się na turystykę. Już teraz widać, że systematycznie rośnie liczba połączeń uruchamianych ponownie lub otwieranych przez przewoźników.
– Wachlarz kierunków jest szeroki i różnorodny. Składa się z ponad 50 kierunków oferowanych przez tanie linie lotnicze, przewoźników sieciowych i biura podróży. Każdy znajdzie coś dla siebie. W maju siatka połączeń znacznie się wzbogaciła, a w czerwcu i lipcu będzie jeszcze ciekawsza – dodaje Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Od 1 lipca ruszy nowość w ofercie przewoźników sieciowych: bezpośrednie połączenie na trasie Wrocław – Londyn-Heathrow. Będzie realizowane do 26 września, dwa razy w tygodniu: w czwartki i niedziele. Uruchomią je linie British Airways.
Nowości wprowadzają również inni przewoźnicy. Na wyspę Kos polecimy z PLL LOT w ramach akcji „Loty na wakacje". Bilund w Danii (w pobliżu Legolandu), Zadar (Chorwacja) oraz Olsztyn-Mazury to nowe propozycje linii Ryanair, a połączenia do Splitu (Chorwacja) i Burgas (Bułgaria) uruchomią linie Wizz Air.
Przypomnijmy, że podróżni wrocławskiego lotniska – w ramach oferty biur podróży – mają do dyspozycji wycieczki do Egiptu i Turcji, na greckie wyspy: Kretę, Rodos i Zakynthos, a także do kurortów czarnomorskich – Burgas i Warny.
Stopniowy wzrost ruchu lotniczego pokazują też liczby. W kwietniu 2021 Port Lotniczy Wrocław obsłużył ponad 23 tys. pasażerów. To o 16% więcej niż w marcu i o 48% więcej niż w lutym tego roku.
Dzień dobry
Z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka Koleje Mazowieckie przygotowały specjalną ofertę dla najmłodszych i tych nieco starszych. W załączniku przesyłam szczegóły.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w przypadku braku możliwości osobistego udziału w jutrzejszej uroczystości dot. inauguracji budowy bazy przeglądowo-naprawczej w Sochaczewie serdecznie zapraszam do śledzenia transmisji z tego wydarzenia, która będzie dostępna na profilu Adama Struzika, Marszałka Woj. Mazowieckiego na Facebooku: https://www.facebook.com/struzikadam
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
From: j.maliszewska@mazowieckie.com.pl <j.maliszewska@mazowieckie.com.pl>
Sent: Friday, May 21, 2021 11:11 AM
Subject: Zaproszenie na uroczystą inaugurację inwestycji
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszam na uroczystą inaugurację inwestycji – rozpoczęcie budowy Zaplecza Technicznego dla utrzymywania pojazdów Kolei Mazowieckich w Sochaczewie. Szczegóły znajdują się w załączonym zaproszeniu.
Będę także wdzięczna za potwierdzenie chęci uczestnictwa w wydarzeniu.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.