Redakcja serwisu otrzymała list z odpowiedziami :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Rzecznik <rzecznik na serw.
intercity.pl>
Data: poniedziałek, 21 czerwca 2021
Temat: Kolejne połączenie PKP Intercity na Ukrainę - informacja prasowa
Do: Adam Fularz <adam na s.
wieczorna.pl>
DW: Rzecznik <rzecznik na s.
intercity.pl>
Szanowny Panie,
rozporządzenie z 4 czerwca br. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii przesunęło termin zamknięcia granic dla pociągów pasażerskich w połączeniach do państw spoza Unii Europejskiej, a więc m.in. Ukrainy, do 25 czerwca br.
Z poważaniem
Anna Zakrzewska
From: Adam Fularz [mailto:adam nq s. wieczorna.pl]
Sent: Saturday, June 19, 2021 12:26 AM
To: Rzecznik <rzecznik na s. intercity.pl>
Subject: Fwd: Kolejne połączenie PKP Intercity na Ukrainę - informacja prasowa
Dzień dobry,
Jak wygląda obecnie stan tych połączeń ?
adam
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od: Adam Fularz <adam.fularz na s. wieczorna.pl>
Data: czwartek, 17 sierpnia 2017
Temat: Kolejne połączenie PKP Intercity na Ukrainę -
Temat: Kolejne połączenie PKP Intercity na Ukrainę - informacja prasowa
PKP Intercity rozszerza siatkę połączeń na Ukrainę. Już od 24 sierpnia br. podróżni zyskają kolejną parę pociągów relacji Przemyśl–Kijów. Składy pojadą nową trasą przez m.in. Tarnopol i Winnicę. Dodatkowo pociąg kursujący obecnie z Chełma do Kowla pojedzie w wydłużonej relacji do Zdołbunowa.
Biuro Prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Port Lotniczy Wrocław i linie lotnicze Wizz Air
zapraszają na specjalną konferencję prasową pod hasłem:
Powiedz tak wakacjom z Wrocławia
Data: 21 czerwca (poniedziałek), godz. 11.00.
Miejsce: punkt info w hali ogólnodostępnej wrocławskiego lotniska
Tematem spotkania prasowego jest:
- 2-milionowy pasażer Wizza Aira z Wrocławia i przedstawienie planów linii dotyczących wrocławskiego lotniska
- Prezentacja letniej siatki połączeń z Wrocławia
- Nowe udogodnienia dla pasażerów
W spotkaniu wezmą udział:
- Dariusz Kuś - Prezes Portu Lotniczego Wrocław
- Paulina Gosk - Manager ds. komunikacji korporacyjnej w Wizz Air
- Rekordowy pasażer Wizz Aira
Niespodzianka: dla dziennikarzy obecnych na konferencji mamy do rozdania dwa vouchery na dowolną podróż liniami Wizz Air. Po spotkaniu zapraszamy na poczęstunek w restauracji ON TIME.
Dodatkowa opcja: Dla chętnych dziennikarzy jest możliwość wejścia na płytę i zrobienia zdjęć (samolot Wizz Air, dodatkowo zaplanowane ODLOTY: godz. 11.30 Glasgow (Ryanair), Fureteventura (czarter) godz. 12.05, PRZYLOTY: godz. 11:05 Zadar (Ryanair), Warszawa godz. 12:05). W celu ustalenia możliwości wejścia na płytę prosimy o kontakt.
Ważne: w terminalu obowiązuje nakaz zasłaniania ust i nosa.
Uwaga: samochód można zostawić na parkingu A, B lub C. Po spotkaniu przekażemy bilety wyjazdowe.
Kontakt: potwierdzenie udziału na adres: biuroprasowe@prexpert.com.pl Adriana Kondratowicz, + 48 502 322 358
Dzień dobry,
Sezon wakacyjny na wrocławskim lotnisku rozkręca się w szybkim tempie. Tylko w czerwcu tanie linie uruchomiły lub wkrótce uruchomią 17 kierunków na południe Europy, a do tego dochodzi 7 kolejnych połączeń w ofercie biur podróży. Łącznie na naszym lotnisku dostępnych jest już blisko 80 kierunków.
Zdjęcia pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/j0EvWtEg
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Więcej informacji w załączeniu i poniżej. W razie pytań pozostaję do dyspozycji.
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 16 czerwca 2021 r.
Informacja prasowa
Dużo kierunków południowych: sprawdź, dokąd polecisz na wakacje z Wrocławia
Sezon wakacyjny na wrocławskim lotnisku rozkręca się w szybkim tempie. Tylko w czerwcu tanie linie uruchomiły lub wkrótce uruchomią 17 kierunków na południe Europy, a do tego dochodzi 7 kolejnych połączeń w ofercie biur podróży. Łącznie na naszym lotnisku dostępnych jest już blisko 80 kierunków.
Od początku czerwca samoloty tanich linii znowu latają z Wrocławia do Aten i Rzymu, na Maltę, do Bolonii i na Sycylię (Palermo), a także do Bari, Neapolu i na Cypr (Larnaka). 12 czerwca zostało otwarte nowe połączenie do Burgas nad Morzem Czarnym. A to jeszcze nie koniec – w drugiej połowie miesiąca ruszą Zadar i Split (to również nowości), a także Mediolan-Bergamo, Korfu i Kos oraz Kutaisi. Z kolei w lipcu startuje polska nowość – połączenie Olsztyn-Mazury.
Łącznie w czerwcu ruszyło lub wkrótce wystartuje 17 kierunków w ofercie tanich linii. Już wcześniej dostępne były Majorka, Teneryfa, Malaga czy Kreta (Chania). Biura podróży uruchamiają w czerwcu w sumie 7 kolejnych połączeń z Wrocławia: do Grecji (Korfu i Kos), do Hiszpanii (na Majorkę i Fuerteventurę), a także do Albanii, Tunezji i na Sardynię. Już wcześniej wystartowały wycieczki do Egiptu (Hurghada i Marsa Alam), Turcji (Antalya i Bodrum), Grecji (Kreta, Rodos i Zakynthos) i Bułgarii (Warna i Burgas). – Tegoroczny sezon wakacyjny ruszył już na początku maja, ale czerwiec obfituje w następne połączenia do ulubionych przez naszych pasażerów miejsc. To doskonała wiadomość dla wszystkich spragnionych słońca, ciepłych mórz i pięknych krajobrazów. Wszyscy liczyliśmy na pełniejszy sezon wakacyjny i cieszymy się, że podróżni mają już naprawdę bogaty i ciekawy wybór kierunków. W ofercie przewoźników i biur podróży znajdziemy właściwie wszystkie najpopularniejsze wybrzeża, wyspy, kurorty i miasta – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Czas na podróż
Słońce, ciepłe morze czy atrakcje kulinarne i inne rozrywki przyciągają amatorów błogiego wypoczynku. Ale przy planowaniu wakacyjnego wyjazdu znaczenie ma również czas podróży. Pod tym względem samolot jest bezkonkurencyjny. Wystarczy zdać sobie sprawę z faktu, że tylko 1 godzinę trwa lot z Wrocławia do Burgas nad Morzem Czarnym, jedynie kwadrans dłużej na Korfu – grecką wyspę na Morzu Jońskim, 1,5 godziny na wybrzeże Dalmacji (Zadar lub Split), 2 godziny na Szmaragdowe Wybrzeże Sardynii (Olbia - Costa Smeralda), 2,5 godziny na Costa Brava (Barcelona Girona), na Sycylię (Palermo), na Majorkę (Palma) albo na Cypr (Larnaka), a 3 godziny na niezwykle słoneczne Białe Wybrzeże (Costa Blanca, lotnisko Alicante). – Krótki czas i wygoda to zdecydowanie atuty podróży lotniczej. Ten sezon letni otwiera wreszcie większe możliwości, by znów z tego korzystać – dodaje Dariusz Kuś.
Coraz więcej połączeń
Od lipca polecimy z Wrocławia bezpośrednio na londyńskie lotnisko Heathrow. To ważne połączenie otwierają linie British Airways. Będzie realizowane dwa razy w tygodniu: w czwartki i niedziele. Przewoźnicy sieciowi oferują również połączenia do Amsterdamu (KLM), Frankfurtu i Monachium (Lufthansa), Düsseldorfu (Eurowings), Zurychu (SWISS), Kopenhagi (SAS) oraz Warszawy (PLL LOT). – Liczba połączeń uruchamianych ponownie lub otwieranych przez przewoźników systematycznie się powiększa. To bardzo dobry prognostyk na przyszłość. W tej chwili siatka połączeń wrocławskiego lotniska składa się już blisko z 80 kierunków oferowanych przez tanie linie lotnicze, przewoźników sieciowych i biura podróży – dodaje Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
Na lotniskach nadal obowiązują zasady bezpieczeństwa związane z przepisami i zaleceniami pandemicznymi. Wrocławski port stara się jak najbardziej ułatwić podróżowanie. Przypomnijmy, że w terminalu pasażerskim wykonywane są szybkie testy antygenowe dla wszystkich pasażerów odlatujących z Wrocławia (strefa ogólna, wejście: odloty). Punkt działa codziennie, w trakcie odpraw (3 godz. przed każdym odlotem). Wynik otrzymujemy po kwadransie. Koszt: 160 zł za osobę (wraz z zaświadczeniem w języku angielskim).Z kolei pasażerowie przylatujący do Wrocławia mogą wykonać na wrocławskim lotnisku szybkie testy antygenowe na obecność koronawirusa – i to jeszcze przed przekroczeniem granicy. Negatywny wynik gwarantuje, że maksymalnie skróci się czas oczekiwania do kontroli granicznej, a dodatkowo pasażer nie będzie poddany kwarantannie i uniknie biurokracji. Poza tym, podróżni posiadający dokument biometryczny mogą korzystać z uruchomionych niedawno bramek do automatycznej kontroli granicznej. Dla wygody podróżnych lotnisko uruchomiło na swojej stronie internetowej system do rezerwacji online dostępnych testów. Zakup tej usługi przez internet jeszcze bardziej skraca czas procedury testowej, a dzięki promocyjnym cenom także zdecydowanie obniża jej koszty.
Redakcja serwisu otrzymała :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Kryspina Rogowska <rzecznik na s.
um.belchatow.pl>
Data: wtorek, 15 czerwca 2021
Temat: Fwd: Fwd: kolej do Bełchatowa: pytania prasowe
Do: Adam na s..
wieczorna.pl
RPU.0530. 19.2021
Szanowny Panie Redaktorze
Prezydent Bełchatowa Pani Mariola Czechowska, w sierpniu 2020 roku podpisała porozumienie z marszałkiem województwa łódzkiego oraz wójtem gminy Kleszczów, dotyczące wspólnego aplikowania do programu Kolej Plus. Chodzi o modernizację i elektryfikację linii kolejowej nr 24 z wydłużeniem jej przebiegu do strefy przemysłowej w Bogumiłowie (gm. Kleszczów). Odnowienie i wydłużenie linii w kierunku zachodnim przywróciłoby ruch pasażerski, jaki i pozwoliłoby na większe otwarcie Bełchatowa na ruch kolejowy. Obecnie linia ta wykorzystywana jest jedynie do przewozu towarowego.
Wspomniana linia (Piotrków Trybunalski - Zarzecze) wybudowana została w 1977 roku i w założeniach miała być elementem magistralnej trasy Warszawa - Wrocław, z różnych jednak przyczyn inwestycja ta nie została w pełni zrealizowana.
Złożony przez Urząd Marszałkowski w Łodzi wniosek, przeszedł pozytywnie weryfikację i został zakwalifikowany do drugiego etapu. Urząd Marszałkowski w Łodzi wyłonił wykonawcę na opracowanie studium planistyczno - prognostycznego, które da odpowiedź na pytania dotyczące stanu istniejącej infrastruktury kolejowej, ilości przystanków niezbędnych do prawidłowej obsługi pasażerów, szacowanej liczby pasażerów oraz rentowności i czasów przejazdu na trasie Bełchatów - Piotrków Trybunalski - Łódź. Na opracowanie studium wykonawca ma czas do 8 października 2021 roku. W związku z powyższym na zadane przez Pana pytania nie jesteśmy w stanie udzielić dzisiaj rzetelnej i wyczerpującej odpowiedzi.
Należy w tym miejscu podkreślić, że budowa wspomnianej linii jest wyszczególniona na liście warunkowej w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Łódzkiego. Jednocześnie w Planie Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego wskazano tę inwestycję jako ważną dla wzmocnienia systemu powiązań międzyregionalnych i regionalnych.
pozdrawiam
Kryspina Rogowska
rzecznik prasowy Urzędu Miasta Bełchatowa
--- Treść przekazanej wiadomości ---
Temat: | Fwd: kolej do Bełchatowa: pytania prasowe |
Data: | Mon, 14 Jun 2021 11:07:17 +0200 |
Nadawca: | UM |
Adresat: | Kryspina Rogowska |
--- Treść przekazanej wiadomości ---
do UMB
Dzień dobry, w załączniku dołączam znaleziony w archiwum printscreen z naszej publikacji, opisującej propozycje CZT dla Bełchatowa. Co Państwo o tym sądzą?
Pozdrawiam
Adam
---------- Forwarded message ---------
Od:
Adam Fularz <adam.fular na s. wieczorna.pl> Date: wt., 10 maj 2016 o 13:09
Subject: Fwd: kolej do Bełchatowa: pytania prasowe
Przesyłam tekst prasowy, do tekstu są pytania.
- jaki byłby czas przejazdu zakładając postoje na wszystkich stacjach pomiędzy Bełchatowem Miasto a Piotrkowem, bez postojów między Piotrkowem a Tomaszowem, i postoje na wszystkich stacjach od Tomaszowa do Opoczna?
- jaki jest stan stacji Wola Krzysztoporska, Bogdanów, Bełchatów Miasto? Czy istnieją inne krawędzie peronowe na terenie Bełchatowa? Czy możliwa jest budowa dodatkowego przystanku w Bełchatowie?
- czy przewoźnicy technicznie mogą przedłużyć kursy autobusów szynowych w trakcji spalinowej do Bełchatowa Miasto, poprzez łącznicę z linii Opoczno- Tomaszów Maz. łączącą się z linią do Piotrkowa Trybunalskiego i Bełchatowa? Takie połączenie jest możliwe i wg naszych obliczeń miałoby sens na rynku przewozowym.
- jaka jest opinia UM do projektu takiego połączenia? Czy jest ono możliwe i sensowne? Czy UM we współpracy z przewoźnikami zdecydowałby się na próbne, pokazowe uruchomienie takich połączeń w ramach pojedynczych kursów promocyjnych do istniejącego przystanku kolejowego w Bełchatowie?
Pozdrawiam
Czy województwo łódzkie może postawić na kolejowe połączenia pasażerskie w trakcji spalinowej?
Połączenie Bełchatowa z Opocznem przez Piotrków i Tomaszów Mazowiecki jest możliwe wydłużając istniejące relacje autobusów szynowych z napędem spalinowym kursujących w woj. łódzkim. Województwo łódzkie w rekordowo niskom stopniu wykorzystuje linie spalinowe.
Bełchatów, z nieczynną stacją kolei pasażerskiej, jest jednym z największych miast regionu i kraju pozbawionych w ogóle szynowej komunikacji zbiorowej.
Linia między Opocznem, Piotrkowem i Bełchatowem nie przebiega tak niekorzystnie, po prostu ma zygzakowaty przebieg i transport szynowy ma gorsze warunki konkurowania w tej relacji. Jednakże, gdyby odcinek Tomaszów Mazowiecki- Piotrków Trybunalski autobusy szynowe pokonywały bez zatrzymania na stacjach pośrednich, czas przejazdu byłby konkurencyjny z komunikacją autobusową.
Kolej pasażerska przez lata nie oferowała żadnych połączeń na tej trasie. Na początek kursy co 1-2 godziny mogłyby sprawdzić potencjał tego połączenia. Przez lata kolej pasażerska do Bełchatowa nie funkcjonowała. Jej powrót na tory mógłby być trudny.
Odpowiedzi PR Łódź
Szanowny Panie Redaktorze,
linia kolejowa Piotrków Tryb. - Bełchatów jest linią nieczynną od ok.1998r. Brak jest na tej linii kolejowej sieci trakcyjnej oraz peronów - infrastruktury niezbędnej do przywrócenia kursowania pociągów. W związku z brakiem należnej infrastruktury nie ma możliwości ustalenia kosztów uruchomienia pociągów.
W kwestii kosztów odbudowy infrastruktury uprzejmie proszę zwrócić się Zarządcy Infrastruktury Kolejowej PKP PLK.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski "Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
kom na serwerze. um.gliwice.pl <kom na s.
um.gliwice.pl>
Data: wtorek, 9 lutego 2021
Temat: Odpowiedź na korespondencję nr UM.268258.2021<br />Gliwice: władze miasta po stronie kierowców samochodów
Do: Adam na s.
wieczorna.plNumer korespondencji : UM.278658.2021
Szanowny Panie,
pisze Pan o (domniemanej) wypowiedzi poprzedniego rzecznika poprzedniego prezydenta Gliwic zamieszczonej oryginalnie przez nieistniejący już portal w 2016 r. W tym stanie rzeczy trudno stwierdzić nawet, czy mieliśmy do czynienia z rzetelnym cytatem, czy z manipulacją.
Z poważaniem
Łukasz Oryszczak
Rzecznik prasowy prezydenta Gliwic
Oryginalny temat wiadomości: Gliwice: władze miasta po stronie kierowców samochodów
---------------------------------------------------------------------------
Do UMDzień dobry, proszę o komentarz do doniesień portalu wykop.pl na temat Gliwic Portal Silesion.pl cytuje rzecznika władz miasta Gliwice : ""Nie lubię pieszych. Denerwują mnie, gdy wchodzą na przejście dla pieszych pojedynczo, co parę minut"."
Jeszcze może dodam fakt likwidacji w Gliwicach transportu tramwajowego przez obecne elity polityczne miasta. Przypomnę że w Rosji tego typu zachowania są dalej idące, por. https://www.wykop.pl/link/2406184/mysliwy-na-pieszych/
Opr. Adam Fularz na podstawie wykop.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
W uzupełnieniu przekazuję pismo w sprawie pozwu o utrzymanie przejezdności bocznicy kolejowej do centrum miasta Gubin.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
<kolegium na s.
sko.zgora.pl>
Data: wtorek, 15 czerwca 2021
Temat: Pismo SKO-2628/66-I/21
Do: adam.fularz na s.
wieczorna.plDW: kolegium na s..
sko.zgora.plDzień dobry,
w załączniku przekazuję pismo SKO-2628/66-I/21.
--
z up. Prezesa SKO w Zielonej Górze
Mirosław Adamczyk
Samorządowe Kolegium Odwoławcze
w Zielonej Górze
Al. Niepodległości 7
65-048 Zielone Góra
tel: 68 327 14 50
e-mail:
kolegium na s..sko.zgora.pl ------------------------------
-------------------
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Od: Adam Fularz
Date: pon., 14 cze 2021
Subject: Propozycja Kolei Aglomeracji Gorlickiej
do UM w Gorlicach
Urząd Miejski w Gorlicach Rynek 2, 38-300 Gorlice
Dzień dobry, Chciałbym zwrócić się z propozycją budowy przystanku "Biecz Rynek" w wąwozie obok Starego Miasta, w Bieczu oraz przystanku Klęczany. Dołączam szkice.
Pozdrawiam,
Adam
---------- Forwarded message ---------
Od:
Adam Fularz <adam.fularz na serw. wieczorna.pl>Date: pon., 13 lis 2017 o 21:24
Subject: Propozycja Kolei Aglomeracji Gorlickiej
Z agencji prasowej zwróciliśmy się do władz miasta Gorlice z poniższą propozycją. Odpowiedzi nie otrzymaliśmy.
Propozycja reaktywacji i odtworzenia Aglomeracji Gorlickiej
Jako ekonomista transportu proponuję odtworzenie zlikwidowanej w dniu 1.03.2013 linii komunikacji miejskiej łączącej Biecz i Gorlice przez dzielnicę Zagórzany.
Proponuję wzorem miasta Sanoka wykorzystać w tym celu linię kolejową. W Sanoku pojawił się nowy przewoźnik kolejowy Skpl który wprowadził od sierpnia próbne kursy często łączące Sanok z pobliskim Zagórzem. Nieopodal Gorlic powstał okresowy mały system kolei aglomeracyjnej- na razie tylko na okres miesiąca.
Proponuję podobną inwestycję w celu odtworzenia aglomeracji łączącej Biecz i Gorlice w jeden ośrodek urbanistyczny. Linia kolei już istnieje. Inwestycją dodatkową byłaby budowa nowego przystanku kolejowego Biecz Stare Miasto w pobliżu centrum miasta.
Władze obu miast nie ponosiły by kosztów dopłat do przewozów kolejowych. Koszty sfinansowałyby władze województwa. Samorządy obu miast mogłyby jednak partycypować w kosztach tak aby autobusy szynowe kursowały np. co 30 minut i zapewniały dobrą ofertę komunikacji. Samorządy lokalne poniosłyby koszty lobbyingu w sprawie uruchomienia tego systemu transportu. System taryfowy byłby wspólny z MZK Gorlice i umożliwialby przesiadki w ramach jednego biletu.
Opinia miejscowego mieszkańca- społecznika:
Pomysł ciekawy ale nie wiem czy znając lokalne środowisko to będzie ciężko
Nie wiem czy tam dałoby się swobodnie wejść na górę {w Bieczu- przypis redakcji}
Od starego miasta w dół jest skarpa
I to stroma
A autobus do Biecza zlikwidowali z powodu słabej frekwencji
Tam jest takie błędne koło - nie ma komunikacji bo ludzie nie jeżdżą
Niedziela prawie nic nie kursuje w całym regionie oprócz busów do Krakowa i Rzeszowa
A nie jeżdżą bo nie ma czym
I każdy ma ambicje mieć samochód
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
--
Od:
Adam Fularz <adam.fularz na s. wieczorna.pl>Wniosek Gazety Łódzkiej do Radnych Miasta Łodzi.
Szanowni Państwo Radni Miasta Łodzi,
Apel do radnych miasta Łodzi: Uruchommy Łódzką Kolej Miejską do Rudzkiej Góry
Szanowni Państwo,
Z okazji 170- lecia kolei w Polsce chciałbym poruszyć temat kolei pasażerskiej w Łodzi. W Berlinie kolej miejska S-bahn przewozi rocznie 414 mln pasażerów (por. informacja prasowa [1]). Najważniejsza część systemu transportu publicznego miasta Łodzi- nie działa. W Łodzi kolej pasażerska praktycznie zupełnie zanikła, niemal nie funkcjonuje, mimo że:
- dworzec Łódź Fabryczna jest usytuowany blisko centrum miasta
- istnieje sieć przystanków korzystnie obejmująca dużą część samego miasta jak i aglomeracji, zaś dzielnica Chojny / Górna ma liczne bocznice w tym aż do Rudzkiej Góry
- w przeszłości przewozy podmiejskie w Łodzi prowadzono nawet z 20-minutową częstotliwością
Przyczyną dla której kolej miejska w Łodzi nie funkcjonuje, jest tylko i wyłącznie- polityka władz miasta- władz, co należy podkreślić- które zapomniały o temacie transportu publicznego, który ewidentnie nie działa, czego świetnym przykładem jest los bocznicy kolei miejskiej do Rudzkiej Góry i ul. Rudzkiej. Spośród większych miast Polski, to Łódź ma nadal najsłabiej rozwiązaną ofertę przewozową na terenie miasta. W Krakowie, Warszawie, Gdańsku te problemy rozwiązano, tworząc wyspecjalizowanych przewoźników skoncentrowanych na obsłudze ruchu stricte miejskiego i podmiejskiego.
W Łodzi, mimo projektu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, dotychczasowe starania zakończyły się wykorzystaniem jedynie głównych linii, zaś wiele bocznic porzucono. Wzorem działań Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, wnoszę o powołanie podmiotu Łódzka Kolej Metropolitalna który zarzadząłby torowiskami niczym PKM wokół Gdańska.
Całe założenia Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, całe założenia tego projektu służą przewozom regionalnym, nie: miejskim lub podmiejskim.
Apeluję do Radnych Miasta Łodzi o-zachęcam po podjęcia wysiłków mających na celu uruchomienie projektu: Łódzkiej Kolei Miejskiej w relacji Rudzka Góra (Ruda Pabianicka)- ul. Ekonomiczna- Łódź Chojny- Łódź Widzew- zmiana kierunku- Łódź Niciarniana- Łódź Fabryczna.
Kolej miejska w Warszawie funkcjonuje nie dlatego, że władze województwa uruchomiły projekt Kolei Mazowieckich. Powstała przed wielu laty jako osobna spółka będąca własnością władz miasta. Trójmiejska kolej SKM powstała także jako osobna, wydzielona spółka, realizując połączenia prawie tylko w obszarze ścisłej aglomeracji.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna powinna pozostać osobnym przewoźnikiem na rynku, zaś władze miasta Łódź powinny powołać kolejnego przewoźnika, Łódzką Kolej Miejską, po to by móc uruchomić kolej SKM wzorowaną na berlińskim systemie kolei miejskiej, w relacji do nowego przystanku przy ulicy Ekonomicznej w m. Ruda Pabianicka.
ŁKA nie jest koleją SKM- ma zbyt niskie częstotliwości kursowania, świadczone przez ten podmiot usługi mają raczej marginalny charakter w całości systemu transportowego aglomeracji i być może dotyczą zaledwie promili całości ruchu. Można tak wnioskować ze statystyk przewiezionych pasażerów.
Aby kolej miejska zafunkcjonowała w Łodzi, pociągi powinny kursować co 10- 20 minut, ze stałymi częstotliwościami. Aby tego dokonać, władze Łodzi powinny czerpać wzór z Warszawy lub Trójmiasta, gdzie działają wyspecjalizowani przewoźnicy oferujący usługi przewozowe z wysokimi częstotliwościami, a rozkład ma charakter cykliczny.
W Łodzi- w mojej opinii projekt ŁKA okazał się projektem zorientowanym na przewozy regionalne, o charakterze kolei tradycyjnej, nie ma też wiele wspólnego z połączeniami typu SKM. Zachęcam do powołania nowego podmiotu gospodarczego, nowego przewoźnika, który realizowałby przewozy o charakterze SKM na terenie miasta Łódź oraz być może- w relacjach do Zgierza czy Pabianic. Przewoźnik ŁKA mógłby wówczas obsługiwać połączenia podmiejskie i regionalne wokół Łodzi, zgodnie z obecną polityką władz województwa czyniącą z ŁKA środek transportu podmiejskiego, a nie miejskiego. Nowy podmiot odtworzyłby bocznicę do Rudzkiej Góry, ul. Ekonomicznej w m. Ruda Pabianicka, wzorem działań Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Fot. Propozycje połączeń: Etap I
Fot. Propozycje połączeń: Etap II- po budowie tunelu średnicowego z większą liczbą stacji pośrednich
Apeluję o rozróżnienie między ŁKA a szybką koleją miejską- z czym w chwili obecnej projekt ŁKA nie ma aż tak wiele wspólnego. Polityka władz miasta zorientowana na rozwój transportu miejskiego w mojej ocenie powinna dawać pierwszeństwo kolei typu SKM, która przecież możliwa jest w Łodzi. Niemniej, radni województwa także nie przychylili się do idei kolei miejskiej w Łodzi. Musieliby za to zapłacić sami.
Na kolei miejskiej powinno zależeć władzom Łodzi, ale w chwili obecnej- w większym stopniu to nie ma miejsca. Jako media oceniamy fakty, takie jak aktualny stan połączeń.
Załączam szkice z archiwum Gazety Łódzkiej - Lodzer Zeitung dot. nieczynnej kolei miejskiej i podmiejskiej. Dodaję szkic bocznicy do Rudzkiej Góry, która zdemontowano. Z szacunkiem,
Adam Fularz
Gazeta Łódzka- Lodzer Zeitung
Wydawnictwo Merkuriusz Polski"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
odnośniki:
[1] (link
do UMŁ
do UMWŁ
Wnoszę o naprawę zdemontowanego nielegalnie przystanku. Czy UMŁ lub UMWŁ opiniowało likwidacje przystanku kolejowego? Czy mogą Państwo znaleźć dokument w którym wyrażają Państwo zgodę na demontaż tego przystanku?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Dolina Zielona 24a, Ziel. Góra
Łódź Widzew Janów – zlikwidowany przystanek osobowy w Łodzi, położony na wschód od dworca Łódź Widzew, na trasie z Łodzi Fabrycznej do Koluszek, w obrębie łódzkiej kolei obwodowej, przy nieistniejącej już bocznicy do rozdzielni Zakładu Energetycznego mającego swą siedzibę przy ul. Rokicińskiej.
Otwarty w 1940, służył jako przystanek dla działkowców oraz pracowników licznych w tym okresie na Janowie szklarni. Do roli poczekalni dworcowej przystosowano stary wagon towarowy (tzw. wagon bydlęcy). Na przełomie lat 80. i 90., w związku z rozrastaniem się sieci MPK oraz wzrostem liczby prywatnych samochodów, przystanek stracił rację bytu. Zamknięty w 1991 roku, przez jakiś czas służył jeszcze jako przystanek służbowy dla pracowników pobliskiego zakładu remontowego taboru (w którego skład wchodziła również oddana do użytku w 1942, obecnie również nieczynna, parowozownia pomocnicza). Ostateczna likwidacja nastąpiła w 2004 roku.
z wikipedii.
Galeria
Widok na „poczekalnię" z drugiego peronu
Zakład remontowy taboru – widok z peronu
Szanowni Państwo,
miło mi poinformować, że Koleje Mazowieckie zostały partnerem czwartej edycji wydarzenia, którego celem jest promocja idei krwiodawstwa, zbiórka funduszy na jego rozwój, a także propagowanie idei wolontariatu i zdrowego trybu życia.
Zachęcam do zapoznania się z informacją z załącznika.
Pozdrawiam
Katarzyna Łukasik
Główny Specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
603 605 084
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.