Szanowni Państwo,
w niedzielę 29 sierpnia br. wchodzi w życie kolejna korekta rozkładu jazdy pociągów Kolei Mazowieckich. Zmiany na obsługiwanych przez pociągi KM liniach są podyktowane przede wszystkim dalszym etapem prac na stacji Warszawa Zachodnia. Załączam materiały prasowe do wykorzystania, gdzie przedstawiamy szczegóły zmian.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
1. Płynąłem statkiem 30- tonowym jako sternik- adept i jakoś pokonałem mielizny na rzece. Nie wiem co to za bezsens aby znaki dla dróg wodnych były zielone na zielonym tle roślinności. Było to przesadnym utrudnieniem i utrapieniem dla mnie jako sternika dużej dwupiętrowej jednostki pasażerskiej.
654 km OdryPoza szlakiem lewą stroną trzeba płynąć bo łacha od dwóch lat stoi. Milion ton piasku z Odry wybagrowano w okolicy gdzie się szkoliłem - to szkolenie wyglądało tak że objaśnienie znaków i płyń jak te znaki. Jakieś 30 procent znaków było wśród zarośli i mało co widziałem. Orałem się że natrafię na kamienie czy mielizny i będę musiał spłacać milion za nie mój statek. Wystarczyło na chwilę puścić ster i już prąd wody silnie przekrzywiał statek. Sięgnięcie po telefon komórkowy było przypałem- miałem tylko myszkować co mi trochę wychodziło a trochę nie. Powstawały zygzaki na rzece jako ślad mojej podróży.
Ciąg dalszy nastąpi.
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
media <media na s..
mi.gov.pl>
Data: piątek, 13 sierpnia 2021
Temat: Pytanie o postoje techniczne pociągi PKP Intercity
Do: Adam Fularz <adam na s.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
Ministerstwo Infrastruktury już w ubiegłym roku podęło decyzję o wprowadzeniu postojów handlowych na przystankach i stacjach, na których realizowane są postoje techniczne spełniające określone warunki. Rozwiązanie takie funkcjonuje od początku obecnego rozkładu jazdy i będzie kontynuowane w następnym rozkładzie jazdy. Dotyczy tylko lokalizacji zapewniających podróżnym bezpieczne wsiadanie i wysiadanie do/z pociągów, także w jednym kierunku jazdy.
Postoje techniczne przekwalifikowane na handlowe wprowadzane są w przypadku, jeśli czas trwania takiego postoju zaplanowany został co najmniej przez cały okres zastępczego rozkładu jazdy pociągów. Postój techniczny na danym przystanku osobowym musi wynosić co najmniej 3 minuty. Postoje handlowe zostaną zniesione po ustąpieniu przyczyn technicznych zatrzymania pociągu na danej stacji czy przystanku osobowym.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
medi na s..mi.gov.pl
@MI_GOV_PL
facebook.com/MIGOVPL
From: Adam Fularz <adam ma s. wieczorna.pl>
Sent: Tuesday, July 27, 2021 1:25 PM
To: media <media na s. mi.gov.pl>
Subject: Pytanie o postoje techniczne pociągi PKP Intercity
Dzień dobry,
Proszę o informację czy można zabrać się za postoje techniczne pociągów PKP Intercity aby były one każdorazowo postojami handlowymi- nawet tylko na miesiąc czy dwa. Na urlopie nawet do mnie ludzie dzwonią że pociąg staje a wsiąść nie można.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Izabella Lis <ili na s..
komunikacjaplus.pl>
Data: wtorek, 10 sierpnia 2021
Temat: [wydawnictwo:28450] Koleje Dolnośląskie pierwszym przewoźnikiem w kraju z wagonami rowerowymi - informacja prasowa, 10.08.2021
Do: wydawnictw na s..
wieczorna.pl Informacja prasowa Specjalnie dostosowane do przewozu rowerów wagony dołączą do taboru Kolei Dolnośląskich. Inwestycja ma zwiększyć komfort pasażerów i ułatwić podróże coraz większej liczbie korzystających z kolei rowerzystów. Koleje Dolnośląskie, jako pierwszy przewoźnik w Polsce, zakupiły od PKP Cargo pięć wagonów przeznaczonych do wyłącznego przewozu rowerów. Wszystkie po gruntownym przeglądzie specjalistycznym wyjadą na trasy w przyszłym sezonie (...). Pozdrawiam Izabella Lis PR Consultant(..) Załączniki do pobrania: |
(..) |
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Forwarded message ----------
From:
Pasażer <pasazerna s.
kolejemalopolskie.com.pl>
Date: Monday, August 9, 2021
Subject: odpowiedź
To:
Adam.Fularz@wieczorna.plSzanowny Panie
W związku z błędnie przekierowaną do nas petycją „Koleje Małopolskie" sp. z o.o. uprzejmie informuje, że od 2018r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzi prace modernizacyjne na liniach kolejowych 97, 98, 99. Jest to trasa łącząca Kraków z Zakopanem. Remont na trzech liniach łączących Kraków z Zakopanem prowadzone są z przerwami na sezon letni i zimowy, pomimo powrotu połączeń kolejowych na wakacje trzeba się liczyć z wydłużonym czasem przejazdu z powodu utrudnień. Obecnie na tym odcinku nie ma możliwości skrócenia czasu przejazdu. Od września z powrotem na tej trasie wraca Zastępcza Komunikacja Autobusowa.
Jednocześnie informujemy, że nasza Spółka prowadzi tylko okazjonalne przejazdy do Zakopanego (sobota, niedziela) w wakacje jest to pociąg przyspieszony Luxtorpeda wyjazd z Krakowa 8:52 przyjazd 12:07 Zakopane(nie zatrzymujący się na wszystkich stacjach, dlatego przejazd jest krótszy). Proszę również zauważyć, że jesteśmy przewoźnikiem kolejowym nie odpowiadamy za infrastrukturę oraz synchronizacje ruchu pociągów, gdyż to nie leży w naszych kompetencjach. Z wiadomości dostępnych na stronie PKP PLK S.A. informujemy, że zakończenie wszystkich prac na linii jest przewidywane na 2023 r. Modernizacja linii ma skrócić podróż z Krakowa do Zakopanego o blisko godzinę – z 3 godz. do nieco ponad 2 godz. Proszę odnośnik :
https://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/informacje-prasowe/pociagiem-do-zakopanego-od-26-czerwca-5182/ . Więcej informacji może Pan uzyskać http://plk-inwestycje.pl/#/page/kontakt .
Z wyrazami szacunku(..)
--
null
---------- Forwarded message ---------
From: Port Lotniczy Wroclaw
Date: Fri, Aug 6, 2021 at 3:47 PM
Subject: Z Wrocławia do Lizbony_nowość w jesiennym rozkładzie lotów
Dzień dobry,
Nowość na sezon jesienno-zimowy. Wraz z nowym rozkładem lotów do siatki połączeń wrocławskiego lotniska powróci Lizbona. Samoloty na tej trasie będą latać dwa razy w tygodniu. Atrakcyjne połączenia z Wrocławia i to w dobrych cenach dostępne są jednak jeszcze w te wakacje. W ofercie lotów niskokosztowych największym powodzeniem cieszą się kierunki na południe Europy – przede wszystkim do Włoch, Hiszpanii i Grecji.
(..)
Pozdrawiam
Adriana Kondratowicz, PR EXPERT
(..)
Wrocław, 6 sierpnia 2021 r.
Informacja prasowa
Wraca połączenie z Wrocławia do Lizbony
Nowość na sezon jesienno-zimowy. Wraz z nowym rozkładem lotów do siatki połączeń wrocławskiego lotniska powróci Lizbona. Samoloty na tej trasie będą latać dwa razy w tygodniu. Atrakcyjne połączenia z Wrocławia i to w dobrych cenach dostępne są jednak jeszcze w te wakacje.
Do Lizbony będzie można polecieć z Wrocławia już od 31 października. Przewoźnik, linie Ryanair, zapowiada uruchomienie dwóch rejsów tygodniowo – w środy i w niedziele. Łatwo będzie więc można zaplanować zarówno wyjazd kilkudniowy, jak i dłuższy. Lizbona przez wielu jest uważana za najpiękniejszą stolicę Europy, a jesienią i zimą można tam liczyć na łagodny i ciepły klimat. Połączenie będzie dostępne do marca 2022, czyli przez cały nowy sezon.
– Cieszymy się, że powraca jeden z najbardziej popularnych kierunków turystycznych. Lizbona jest bardzo lubiana przez polskich turystów. Decyzja przewoźnika to również dobry prognostyk na nowy sezon. Widzimy, że linie lotnicze są gotowe do przywracania kierunków lub uruchamiania nowych. Sytuacja pandemiczna nadal przynosi wiele niewiadomych, ale patrzymy w przyszłość z ostrożnym optymizmem – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Wcześniej linie Ryanair ogłosiły nowe połączenie z duńskim Billund, miejscowością słynącą z Legolandu.
Są chętni na południe
Jak wygląda tegoroczny sezon wakacyjny na wrocławskim lotnisku? W ofercie lotów niskokosztowych największym powodzeniem cieszą się kierunki na południe Europy – przede wszystkim do Włoch, Hiszpanii i Grecji. Nie brakuje też chętnych na podróż do Bułgarii, na Cypr, Maltę lub Teneryfę na Wyspach Kanaryjskich. Wielu podróżnych wybiera również nowości, czyli Zadar i Split w chorwackiej Dalmacji. Magnesem są atrakcyjne ceny biletów. Np. do Aten i z powrotem można polecieć już za 166 zł (termin: 25 sierpnia – 1 września), do Palermo za 378 zł (11-18 sierpnia), do Katalonii i na Costa Brava (Barcelona Girona) za 338 zł (30 sierpnia – 6 września), a do Zadaru za 300 zł (13-19 sierpnia)*. Wśród kierunków czarterowych (czyli oferowanych przez biura podróży) liderem tegorocznego sezonu wakacyjnego jest turecka Antalya, a w czołówce najpopularniejszych kierunków znajdują się również Burgas (Bułgaria), Rodos, Chania i Heraklion (Grecja), Tirana (Albania), Bodrum (Turcja) oraz Majorka i Malaga (Hiszpania). Coraz większym powodzeniem cieszy się też tegoroczna nowość – Olbia (Sardynia/Włochy). – Obserwujemy duże zainteresowanie kierunkami typowo wakacyjnymi, zarówno w ofercie przewoźników niskokosztowych, jak i biur podróży. Oczywiście sytuacja nadal daleka jest od normalnej, ale też dużo lepsza niż w ubiegłym roku. Widać, że relatywnie większym zainteresowaniem cieszą się te kraje, które łagodzą restrykcje związane z podróżami turystycznymi – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Poza połączeniami na południe, pasażerowie mają też do dyspozycji szereg kierunków niskokosztowych do Wielkiej Brytanii, Irlandii i na Ukrainę. Do wyboru jest również sporo połączeń sieciowych. Linie Lufthansa oraz SWISS realizują obecnie nawet pięć rejsów dziennie z Wrocławia do Frankfurtu, Monachium czy Zurychu. Połączenia do Amsterdamu oferują linie KLM.– Wraz ze znoszeniem obostrzeń pandemicznych przewoźnicy sieciowi systematycznie przywracają kierunki lub zwiększają częstotliwość rejsów. Jednak warunki zmieniają się dość szybko, co wpływa również na aktualną ofertę – zaznacza Cezary Pacamaj. Sytuacja pandemiczna sprawia, że ruch na lotnisku nadal osiąga 50-60% poziomu z 2019 roku. W lipcu tego roku port obsłużył ponad 217 tysięcy pasażerów. Według prognoz, w sierpniu można się spodziewać wyniku nieznacznie lepszego, oczywiście przy założeniu, że obecne warunki funkcjonowania ruchu lotniczego nie ulegną zmianie.
*Ceny aktualne na 6 sierpnia 2021 r.
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Izabella Lis <ili na s..
komunikacjaplus.pl>
Data: piątek, 6 sierpnia 2021
Temat: [wydawnictwo:28429] Koleje Dolnośląskie wyłoniły wykonawcę hali serwisowej - informacja prasowa, 06.08.2021
Do: wydawnictw na s.
wieczorna.pl Informacja prasowa Rozbudowa legnickiej hali serwisowej to kolejna istotna inwestycja Kolei Dolnośląskich. Spółka właśnie wyłoniła w przetargu wykonawcę prac – firmę Berger Bau, która powinna rozpocząć prace we wrześniu br. Modernizacja obiektu wpłynie na polepszenie jakości usług regionalnego przewoźnika. Szczegółowe informacje na temat modernizowanego obiektu, wraz z wizualizacjami, dostępne są w załączonych materiłach. W przypadku dodatkowych pytań - pozostaję do dyspozycji i zachęcam do kontaktu. Pozdrawiam Izabella Lis PR Consultant M ilis na s..komunikacjaplus.pl T +48 (..) Załączniki do pobrania: |
(..) |
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Fundacja ProKolej <biuro na s.
kolej365.pl>
Data: piątek, 6 sierpnia 2021
Temat: zaproszenie na konferencję "Przejazdy kolejowo-drogowe 2021"
Do: adam.fularz na s.
wieczorna.pl Szanowni Państwo,
jak ograniczyć liczbę zdarzeń na przejazdach i przejściach przez tory? Co zrobić, aby poprawić bezpieczeństwo? Czy nowoczesne technologie zwiększą bezpieczeństwo maszynistów, pasażerów i kierowców?
Te i podobne zagadnienia będą tematem siódmej edycji konferencji „Przejazdy kolejowo-drogowe", która odbędzie się 6 września 2021 r. o godz. 10:00 w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Program wydarzenia oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie: https://kolej365.pl/przejazdy-2021/
Zapraszamy serdecznie!
Z poważaniem
Karina Reda
Dyrektor projektów
Fundacja Pro Kolej
ul. Wspólna 47/49, 00-684 Warszawa
KRS 0000471917
tel.: +48 22 243 81 37, 882 099 050
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry,
Nowość na sezon jesienno-zimowy. Wraz z nowym rozkładem lotów do siatki połączeń wrocławskiego lotniska powróci Lizbona. Samoloty na tej trasie będą latać dwa razy w tygodniu. Atrakcyjne połączenia z Wrocławia i to w dobrych cenach dostępne są jednak jeszcze w te wakacje. W ofercie lotów niskokosztowych największym powodzeniem cieszą się kierunki na południe Europy – przede wszystkim do Włoch, Hiszpanii i Grecji.
Wizualizacje dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/lwMtRRpW
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Adriana Kondratowicz, PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 6 sierpnia 2021 r.
Informacja prasowa
Wraca połączenie z Wrocławia do Lizbony
Nowość na sezon jesienno-zimowy. Wraz z nowym rozkładem lotów do siatki połączeń wrocławskiego lotniska powróci Lizbona. Samoloty na tej trasie będą latać dwa razy w tygodniu. Atrakcyjne połączenia z Wrocławia i to w dobrych cenach dostępne są jednak jeszcze w te wakacje.
Do Lizbony będzie można polecieć z Wrocławia już od 31 października. Przewoźnik, linie Ryanair, zapowiada uruchomienie dwóch rejsów tygodniowo – w środy i w niedziele. Łatwo będzie więc można zaplanować zarówno wyjazd kilkudniowy, jak i dłuższy. Lizbona przez wielu jest uważana za najpiękniejszą stolicę Europy, a jesienią i zimą można tam liczyć na łagodny i ciepły klimat. Połączenie będzie dostępne do marca 2022, czyli przez cały nowy sezon.
– Cieszymy się, że powraca jeden z najbardziej popularnych kierunków turystycznych. Lizbona jest bardzo lubiana przez polskich turystów. Decyzja przewoźnika to również dobry prognostyk na nowy sezon. Widzimy, że linie lotnicze są gotowe do przywracania kierunków lub uruchamiania nowych. Sytuacja pandemiczna nadal przynosi wiele niewiadomych, ale patrzymy w przyszłość z ostrożnym optymizmem – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Wcześniej linie Ryanair ogłosiły nowe połączenie z duńskim Billund, miejscowością słynącą z Legolandu.
Są chętni na południe
Jak wygląda tegoroczny sezon wakacyjny na wrocławskim lotnisku? W ofercie lotów niskokosztowych największym powodzeniem cieszą się kierunki na południe Europy – przede wszystkim do Włoch, Hiszpanii i Grecji. Nie brakuje też chętnych na podróż do Bułgarii, na Cypr, Maltę lub Teneryfę na Wyspach Kanaryjskich. Wielu podróżnych wybiera również nowości, czyli Zadar i Split w chorwackiej Dalmacji. Magnesem są atrakcyjne ceny biletów. Np. do Aten i z powrotem można polecieć już za 166 zł (termin: 25 sierpnia – 1 września), do Palermo za 378 zł (11-18 sierpnia), do Katalonii i na Costa Brava (Barcelona Girona) za 338 zł (30 sierpnia – 6 września), a do Zadaru za 300 zł (13-19 sierpnia)*. Wśród kierunków czarterowych (czyli oferowanych przez biura podróży) liderem tegorocznego sezonu wakacyjnego jest turecka Antalya, a w czołówce najpopularniejszych kierunków znajdują się również Burgas (Bułgaria), Rodos, Chania i Heraklion (Grecja), Tirana (Albania), Bodrum (Turcja) oraz Majorka i Malaga (Hiszpania). Coraz większym powodzeniem cieszy się też tegoroczna nowość – Olbia (Sardynia/Włochy). – Obserwujemy duże zainteresowanie kierunkami typowo wakacyjnymi, zarówno w ofercie przewoźników niskokosztowych, jak i biur podróży. Oczywiście sytuacja nadal daleka jest od normalnej, ale też dużo lepsza niż w ubiegłym roku. Widać, że relatywnie większym zainteresowaniem cieszą się te kraje, które łagodzą restrykcje związane z podróżami turystycznymi – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Poza połączeniami na południe, pasażerowie mają też do dyspozycji szereg kierunków niskokosztowych do Wielkiej Brytanii, Irlandii i na Ukrainę. Do wyboru jest również sporo połączeń sieciowych. Linie Lufthansa oraz SWISS realizują obecnie nawet pięć rejsów dziennie z Wrocławia do Frankfurtu, Monachium czy Zurychu. Połączenia do Amsterdamu oferują linie KLM.– Wraz ze znoszeniem obostrzeń pandemicznych przewoźnicy sieciowi systematycznie przywracają kierunki lub zwiększają częstotliwość rejsów. Jednak warunki zmieniają się dość szybko, co wpływa również na aktualną ofertę – zaznacza Cezary Pacamaj. Sytuacja pandemiczna sprawia, że ruch na lotnisku nadal osiąga 50-60% poziomu z 2019 roku. W lipcu tego roku port obsłużył ponad 217 tysięcy pasażerów. Według prognoz, w sierpniu można się spodziewać wyniku nieznacznie lepszego, oczywiście przy założeniu, że obecne warunki funkcjonowania ruchu lotniczego nie ulegną zmianie.
*Ceny aktualne na 6 sierpnia 2021 r.
Drogi potencjalny partnerze,
Serdecznie pozdrawiam. Zamierzałem wysłać Ci wiadomość wcześniej; nazywam się David Richard i jestem prawnikiem i doradcą biznesowym. Jeden z moich zagranicznych klientów (nazwisko zatajone) zmarł kilka lat temu i żaden członek rodziny nie znajdował się tutaj w Londynie ani w swoim rodzinnym kraju.
Niedawno zostałem oficjalnie poinformowany przez bank tutaj w Londynie, że mój zmarły klient ma na koncie emerytalnym fundusze w wysokości 17.820.000.00 GBP. Siedemnaście milionów osiemset dwadzieścia tysięcy funtów szterlingów. Ten fundusz to wypłata emerytury i ubezpieczenia na życie należna mojemu klientowi z biura emerytalnego.
Po upewnieniu się o twoim zaufaniu jestem gotów przedstawić cię jako spadkobiercę mojego zmarłego klienta upoważniającego cię do otrzymywania tego funduszu emerytalnego i ubezpieczeń na życie. Od prawie dziesięciu lat nie jestem w stanie zlokalizować relacji zmarłego, więc nie będzie żadnego wyzwania dla Twojego spadku. Prześlij mi następujące dane, jeśli możesz ze mną współpracować:
PEŁNE NAZWY:
ADRES KONTAKTOWY:
MOBILNY:
Pamiętaj, że głównym powodem, dla którego się z Tobą kontaktuję, jest Twoja lokalizacja geograficzna, ponieważ łatwo zostaniesz zaakceptowany jako spadkobierca. Moreso chcę, aby ten fundusz został wysłany za granicę ze względów bezpieczeństwa i inwestycji.
Dzięki,
David Richard Esq.
do MI
Szanowni Państwo, Na portalu
wykop.pl jest zalinkowana na stronie głównej treść z portalu
namasce.pl:\
Szanowni Państwo,
Koleje Mazowieckie wraz z Samorządem Województwa Mazowieckiego zapraszają młodzież w wieku od 18 do 26 lat do udziału w konkursie, w którym do wygrania są trzy darmowe bilety kolejowe miesięczne, sieciowe: Karta INTERCITY klasa 2, na podstawie których zwycięzcy pojadą w zaplanowaną przez siebie podróż po Polsce i zrelacjonują ją w mediach społecznościowych.
Celem konkursu jest promocja mobilności wśród dzieci i młodzieży zamieszkującej tereny wiejskie oraz zwiększenie udziału tej grupy społecznej w podróżach w ramach publicznego transportu zbiorowego. Organizatorzy chcą zwrócić uwagę na temat rozwoju transportu kolejowego w Polsce i popularyzować wiedzę w tym zakresie.
Załączam komunikat prasowy, grafikę oraz nagranie audio do wykorzystania.
Szczegółowe zasady konkursu, formularz zgłoszeniowy oraz regulamin znajduje się tutaj: https://www.mazowieckie.com.pl/pl/startuj-z-mazowsza-koleja-po-polsce-i-zostan-reporterem-youmobil
Pozdrawiam
Katarzyna Łukasik
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
tel. 603 605 084
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała list :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Michał Brzeziński <mbrzezinsk na s.
umigwolbrom.pl>
Data: środa, 28 lipca 2021
Temat: do programu "Kolej Plus" zarządzanego przez PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
Do: Ada na s.
wieczorna.pl Dzień dobry,
uprzejmie informuję, że Rada Ministrów uchwaliła Rządowy program budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025, zgłoszony przez Ministra Infrastruktury, w ramach którego wśród 173 przystanków na liście podstawowej zatwierdzonych projektów znalazł się i Wolbrom.
W związku z powyższym rozpoczęto procedowanie koncepcji dotyczącej transportu, o której Pan pisze w poniższej korespondencji.
Z poważaniem
W dniu 2021-07-28 o 08:35, Marcin Treter pisze:
--- Treść przekazanej wiadomości ---
Przypomnienie
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Adam Fularz <
Adam na s..wieczorna.pl>
Data: poniedziałek, 3 sierpnia 2020
Temat: do programu "Kolej Plus" zarządzanego przez PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
Do:
info na s umigwolbrom.pl Do UMiG Wolbrom,
Szanowni Państwo,
Przypomnę o długiej historii korespondencji w sprawie kolei aglomeracyjnej do Krakowa. W tej chwili trwa nabór wniosków do programu Kolej Plus, pozostało około 20 dni.
Wnoszę o rozpoczęcie procedury składania wniosku.
Zakres rzeczowy prac to:
- Nowy przystanek końcowy (niekoniecznie przy torach głównych zasadniczych) w centrum Wolbromia, przy obecnym przejeździe kolejowym.
- Łącznica omijająca stację Tunel w kierunku Krakowa
Proszę uprzejmie aby gmina pospiesznie złożyła wniosek- przecież później taki wniosek można wycofać na każdym etapie jego procedowania.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Merkuriusz Polski
Korespondencja w sprawie:
---------- Forwarded message ---------
From:
Adam Fularz <Adam.Fularz wieczorna.pl> Date: wt., 9 paź 2018 o 15:03
Subject: do PKP PLK: Kolej podmiejska aglomeracyjna Kraków- Wolbrom
To: Rzecznik <rzecznik
plk-sa.pl>
Pytanie prasowe: Kolej aglomeracyjna Kraków -Wolbrom- Olkusz
To: PKP PLK
Szanowni Państwo,
Pisaliśmy teksty prasowe w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Olkusz- Wolbrom- Tunel (zmiana kierunku)- Kraków Główny. W załączeniu przesyłam stanowisko gminy Wolbrom, prosząc PKP PLK o udzielenie odpowiedzi którą zamieścimy w lokalnych mediach. Proszę się odnieść specyficznie do połączenia z Krakowa do Wolbromia ze zmianą kierunku na stacji Tunel. Prosze nie odpowiadać ogólnikowo, ale udzielić szczegółowych informacji.
Temat opisujemy w prasie. Chcielibyśmy, aby zarząd województwa zapoznał się dokładniej z tym tematem, tak aby plany połączeń finansowanych przez UMWM można było zmodyfikować, i aby kursy kolei aglomeracyjnej do Wolbromia i Olkusza stały się możliwe. Obecnie SKA kursuje na trasie do Wieliczki.
Pytania:
Czy w przyszłości byłoby możliwe skrócenie czasu przejazdu do ok. 45 minut w relacji Kraków- Wolbrom i do 60 minut w relacji Kraków- Olkusz dzięki budowie łącznika eliminującego konieczność zmiany kierunku jazdy na stacji Tunel? Propozycję graficzną mogę przesłać. Możliwe jest także wybudowanie przystanku Wolbrom Centrum, w centrum Wolbromia. Czy PKP PLK ten przystanek wybuduje? Czy tez konieczna jest jakaś uchwała miejscowych radnych, by PKP PLK ten przystanek uwzględniły?
Początkowo pociągi SKA w relacji Kraków Główny- Tunel- Wolbrom- Olkusz mogłyby kursować co 60 minut i co 30 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego.
Czy linia Kraków- Tunel jest wyposażona w SBL? Czy możnaby pociągi na trasie do Wolbromia- puszczać w odstępie 3 minut za Intercity, i kursowałyby do Tunelu jako przyspieszone?
Poniżej wklejam korespondencję, w załącniku stanowisko gm. Wolbrom.
Szanowny Panie Prezesie.
W załączeniu przesyłam odpowiedź na korespondencję dotyczącą Kolei
podmiejskiej Wolbrom-Kraków Główny.
Pozdrawiam Agata Łaksa.
KORESPONDENCJA W SPRAWIE KURSOWANIA POCIĄGÓW KRAKÓW-WOLBROM JAKO PRZYSPIESZONYCH ZARAZ ZA LUB PRZED POCIĄGAMI INTERCITY
Dzień dobry,
Szanowny Panie Redaktorze,
jeśli linia jest wyposażona w samoczynną blokadę liniową to można pociągi wyprawiać bezpośrednio jeden po drugim - zależnie od ustawienia semaforów 3-5 minut w celu wykorzystania maksymalnej prędkości handlowej.
Z poważaniem
Zespół Prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Monday, September 10, 2018 1:56 PM
To: Rzecznik
Subject: pytanie puszczanie pociągu regio zaraz za intercity
Pytanie do PKP PLK:
- czy na sieci kolejowej - pociąg Regio nie może jechać bezpośrednio za poc. Intercity bez postojów albo z niewieloma stacjami na trasie jako przyspieszony? Przecież w wielu krajach rozkłady się konstruuje tak że na liniach jednotorowych mieszcą się zarówno poc. podmiejskie jak też poc. intercity. Dlaczego oba pociągi w tym samym kierunku nie mogą jechac jeden za drugim w kilkominutowym odstępie? Pytam bo chcę ustalić czy można dodać poc. regionalnych kursujacych bez większości postojow na liniach wokół dużych miast Polski.
Pozdrawiam
Adam
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
Radiotelewizji Prezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg
http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
--
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Redakcja serwisu otrzymała :
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Biedroń Karolina <Karolina.Biedron na s..
plk-sa.pl>
Data: piątek, 30 lipca 2021
Temat: RE: odpowiedź w sprawie Rabki Zdroju
Do: Adam (..)
Szanowny Panie,
w nawiązaniu do przekazanej przez Urząd Miejski w Rabce Zdroju petycji dotyczącej ekspresu regionalnego do Krakowa Biuro Zarządu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przesyła stosowne informacje.
Ad 1.
Podniesienie prędkości na odcinku Kraków – Rabka Zdrój wiąże się z koniecznością przeprowadzenia modernizacji na wskazanym odcinku.
Aktualnie na liniach kolejowych łączących Rabkę Zdrój z Krakowem realizowane są następujące zadania inwestycyjne:
• „Prace na liniach kolejowych nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane", termin zakończenia prac planowany jest na 2023 r.;
• „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim" (odcinek Kraków Bonarka – Skawina, który jest praktycznie oddany do użytku jednakże z zastrzeżeniem, że ruch jest prowadzony jednotorowo, co wiąże się z ograniczeniem przepustowości);
• „Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej".
W związku z powyższym dostępna zdolność przepustowa poszczególnych linii kolejowych, jak też dopuszczalne prędkości pociągów są niższe od dopuszczalnych, co powoduje że nie jest możliwe zasadnicze skrócenie czasu przejazdu.
Ponadto planowana jest również modernizacja całej linii kolejowej nr 104 na odcinku Chabówka – Nowy Sącz.
Ad 2.
W rozkładzie jazdy 2020/21 ze stacji Kraków Główny do stacji Zakopane kursuje pociąg przyspieszony nr 33145 LUXTORPEDA przewoźnika Koleje Małopolskie sp. z o.o., który nie zatrzymuje się na każdej stacji. Czas przejazdu tego pociągu ze stacji Kraków Główny do stacji Rabka Zdrój wynosi obecnie około 120 min. Dopóki nie zostaną zakończone wszystkie prace modernizacyjne i nie zostaną pousuwane ograniczenia prędkości czas przejazdu pociągu nie ulegnie znacznej poprawie.
Ponadto informujemy, że kwestia uruchomienia i trasowania pociągów zależna jest od woli przewoźnika. W 2021 r. zaplanowana jest kontynuacja prac w ramach ww. projektów, w związku z czym należy liczyć się z koniecznością wprowadzenia komunikacji zastępczej na czas robót.
Ad 3.
Linia kolejowa nr 104 na odcinku Chabówka – Nowy Sącz, której modernizacja została zaplanowana od 02.08.2021 r. do 08.12.2023 r. w tej chwili wykorzystywana jest wyłącznie przez skansen w Chabówce dla jazd parowozów tzw. pociągów „Retro". Z uwagi na modernizację linii brak jest zamówień na pociągi pasażerskie zarówno w obecnym rozkładzie jazdy 2020/21 jak i w nowym rozkładzie jazdy 2021/22.
Dodatkowo informujemy, że Skawa nie jest stacją tylko mijanką, na której zgodnie z zasadami prowadzenia ruchu pociągów nie można rozpoczynać i kończyć biegu. Należy mieć na uwadze również fakt, iż w najbliższym czasie planowane jest rozpoczęcie modernizacji linii kolejowej nr 104, w związku z budową połączenia Kraków – Podłęże – Szczyrzyc – Nowy Sącz/Chabówka – Zakopane, co skutkować będzie koniecznością wstrzymania ruchu na tym odcinku.
Z poważaniem
Karolina Biedroń
Naczelnik Wydziału
Wydział ds. skarg i wniosków
Biuro Zarządu
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa(..)
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
z siedzibą w Warszawie
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 27 114 421 000,00 zł w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich(..)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
List redakcji:
dzień dobry,
przypomnę się z linią do Zalasu, która przecież istnieje, jak też i inne linie wokół Krzeszowic gdzie brak jest ruchu pociągów mimo że tory są.
Pozdrawiam
Adam
Szanowny Panie,
Wobec otrzymania odpowiedzi ze strony Wicemarszałka Województwa Małopolskiego w Pana sprawie przesyłam treść niniejszego pisma.
Z poważaniem
Asystent Posła
Dawid Wróbel
________________________________
Biuro Poselskie Andrzeja Adamczyka
32-065 Krzeszowice, Rynek 7
tel./fax: 12 257 90 32
otrzymałem:
---------- Forwarded message ---------
From: Z BIEGIEM SZYN
Date: Tue, Jul 13, 2021 at 10:32 PM
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Systemowy chaos. Pośle, zatrzymaj pociąg.
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://zbs.net.pl/ i pod bezpośrednim linkiem:
http://zbs.net.pl/zbs114.pdf W nowym numerze piszemy między innymi:
SYSTEMOWY CHAOS
Nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym ETCS wdrażany jest w Polsce z ogromnymi opóźnieniami. Jednak to nie opóźnienia są obecnie największym problemem. Na liniach, które oficjalnie zostały już wyposażone w ETCS, system ten albo nie działa poprawnie, albo nie działa wcale.
POŚLE, ZATRZYMAJ POCIĄG
O miejscach zatrzymywania się pociągów PKP Intercity zaczyna decydować polityka.
ROZWIĄZYWANIE WĘZŁÓW
W Polsce coraz więcej mówi się o nowych liniach kolejowych. Na razie PKP Polskie Linie Kolejowe budują łącznice: krótkie by-passy, które potrafią znacząco upłynnić ruch pociągów. Nie zawsze jednak powstają tam, gdzie są najbardziej potrzebne. I nie zawsze przynoszą efekt w postaci skrócenia czasu jazdy.
CZTERY PARY POCIĄGÓW TO ZA MAŁO
Końskie, Mielec, Łomża - na przewidzianych do reaktywacji liniach kolejowych do tych miast mają kursować zaledwie po cztery pary połączeń. Czy taka oferta może przekonać mieszkańców do podróży koleją?
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl "Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn "Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
"W końcu udało się otworzyć linię 207 Malbork – Kwidzyn. Pierwotnie planowano to na... grudzień 2018 roku."
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl