Letter (a short one) from Poland to Mr Klaus Schwab- concerning the ongoing pandemic scenario
Hi,
I am a bit displeased with the ongoing scenario. Sports facilities are being switched off (see picture from Australia), at some point in the winter I could not find any place to do sports training, public transport was switched off and only small parts were reinstated, most of the public transport network here in Poland is gone forever. Nearly all the trees and most of the grass in my vicinity is gone and was converted to additional parking space as the use of cars soared. In my childhood there was only one car a day passing by, a taxi cab with the number "1", nowadays I observe traffic jams in front of my home (the nerabay "Sulechowska- bridge"- tend to be congested, hence drivers take the detour in front of my house). I think of moving out much further to the suburbs, as the close suburbs we moved in are now heavily congested so that You cannot use Your garden due to smoke from exhaust pipes of cars. I enjoyed sunbathing in front of my house,but now it is no longer possible due to enormous car traffic. No public transport reaches out directly to my neighbourhood.
Cheers,
Adam Fularz, Instytut Ekonomiczny
Dolina Zielona 24a, PL65-154 Zielona Góra
"Amazon – światowy lider branży e-commerce otworzył robotyczne centrum logistyczne w Świebodzinie! W uroczystości udział wzięli marszałek Elżbieta Anna Polak oraz przewodniczący sejmiku Wacław Maciuszonek.
193 tys. m2, możliwość magazynowania 30 mln produktów, 1000 nowych miejsc pracy, 3 tys. robotów transportowych, 58 doków dla pojazdów i 28 km taśmociągów – tak w liczbach wygląda robotyczne centrum logistyczne, które w Świebodzinie otworzyła firma Amazon. Ten obiekt to 10. centrum i 3. obiekt robotyczny w Polsce oraz pierwszy w województwie lubuskim.(....) "
Wg UMWL, GZ.II.0620.1.182.2021 Newsletter nr 182 Zielona Góra, 29-09-2021 r.
--
Redakcja publikuje odpowiedzi:
---------- Forwarded message ---------
Od: Leyko Tomasz
Date: śr., 29 wrz 2021 o 14:11
Subject: RE: Pytanie o stanowisko władz UMWP w sprawie dzisiejszego dnia bez samochodu
To: Adam Fularz
Cc: biuroprasowe
Szanowny Panie
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego nie wyznaczał operatorów publicznego drogowego transportu zbiorowego na terenie województwa. UMWP realizuje zadania organizatora publicznego kolejowego transportu zbiorowego poprzez kształtowanie sieci usług przewozowych kolejowych w ramach Przewozów Regionalnych oraz Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej. Rozkład jazdy kolejowego transportu zbiorowego dostępny jest zarówno na stronie internetowej zarządcy sieci kolejowej jak i na przystankach. W zakresie przewoźników, którzy realizują regularny przewóz osób , przepisy nakładają obowiązek podania do publicznej wiadomości rozkładu jazdy i umieszczenia go na przystankach, z których korzysta.
Budowa ścieżek rowerowych/chodników wzdłuż dróg wojewódzkich na terenie województwa podkarpackiego odbywa się na zasadzie współpracy Samorządu województwa z jednostkami samorządu terytorialnego (głównie gminy) na ich wniosek na zasadzie współfinansowania zgodnie z procedurą prowadzenia przez Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie zadań z zakresu infrastruktury drogowej finansowanych przez Województwo Podkarpackie z udziałem pomocy innych jednostek samorządu terytorialnego – Uchwała Nr 141/2994/16 Zarządu Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie z dnia 2 lutego 2016r. z późn. zm. Według stanu na dzień 31.12.2020 r. w ciągu dróg wojewódzkich na terenie województwa podkarpackiego została wybudowanych ok. 95 km ścieżek rowerowych. Ponadto Województwo Podkarpackie również we własnym zakresie projektuje ścieżki rowerowe przy drogach wojewódzkich w ramach posiadanych, bądź pozyskanych środków finansowych.
TOMASZ LEYKO
rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podkarpackiego
tel: 17 850 17 48
mob: +48 605-083-487
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, September 22, 2021 1:16 PM
To: Leyko Tomasz
Subject: Pytanie o stanowisko władz UMWP w sprawie dzisiejszego dnia bez samochodu
dzien dobry, prosze o komentarz czy stanowisko UM w sprawie Dnia bez Samochodu. Czy wzdłuż dróg wojewódzkich w gestii Marszałka są ścieżki rowerowe aby uniknąć ludobójstwa rowerzystów? Czy UMWP organizuje sieć dotowanych połączeń autobusowych z funduszu rządu centralnego? Kto jest organizatorem połączeń transportu zbiorowego w regionie i jak znaleźć rozkłady, jeśli ktoś przyjeżdża do regionu i nie zna nazw przewoźników? W Szczawnicy w poniedziałek busy kursowały bez rozkładu, którego albo nie było- kazus Krościenka nad Dunajcem, albo był ale nieaktualny- cała okolica Szczawnicy. Miasto tonęło w smogu. Auta nie miały zwykle katalizatorów, to już zakrawa na ludobójstwo w tej skali spalin i ruchu aut.
Adam Fularz Polish News Agency Dol. Zielona 24a Ziel. Gora
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
al. Łukasza Cieplińskiego 4
35-010 Rzeszów, skr. pocztowa 17
centrala: (017) 850 1700
fax: (017) 850 1701
www.podkarpackie.pl/
--
Dzień dobry,
Jesienny city break z Wrocławia jest na wyciągnięcie ręki. Pasażerowie do wyboru mają kilkanaście kierunków w atrakcyjnych cenach, w tym również nowości – Lizbonę i Pizę oraz połączenie do Brukseli Charleroi, które ponownie wraca do rozkładu lotów.
· Jesienny city break można zaplanować w jednej z europejskich stolic, tj. Paryż, Bruksela i Dublin.
· Pasażerów kuszą również południowe kierunki. Do wyboru mamy Włochy, Hiszpanię, Cypr i Gruzję.
· Dla rodzin z dziećmi idealna będzie Dania, a dla miłośników nowoczesnej architektury - Oslo.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/QM4V6Y03
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 29 września 2021 r.
Informacja prasowa
Jesienny city break z Wrocławia. Polecisz za niecałe 100 zł [KIERUNKI, CENY]
Kilkanaście kierunków do wyboru w atrakcyjnych cenach – to brzmi jak dobrze zaplanowany jesienny city break. Zwłaszcza, że do wrocławskiego rozkładu lotów wchodzą nowe połączenia.
Słoneczna Lizbona, urokliwa Piza (nowości w zimowym rozkładzie lotów) czy romantyczny Paryż to tylko kilka z wielu kierunków, które możemy wybrać jako miejsce docelowe jesiennego city breaku z Wrocławia. Zachęcają nie tylko destynacje, ale i ceny, które rozpoczynają się od 72 zł w obie strony*. – City breaki stają się coraz popularniejsze. Nasi pasażerowie chętnie wybierają duże europejskie miasta, tj. Paryż, Bruksela, Mediolan czy Bolonia, by chociaż na chwilę odpocząć i pozwiedzać – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław i dodaje, że atrakcyjna siatka lotów z Wrocławia umożliwia pasażerom kilkudniowe wycieczki po całej Europie.
Tętniące życiem stolice
Do większości europejskich stolic z Wrocławia dolecimy w niecałe dwie godziny. Dodatkowym atutem są atrakcyjne ceny biletów. Stolicą, którą warto odwiedzić, jest Bruksela. Tym bardziej, że do zimowego rozkładu lotów wracają po długiej przerwie połączenia Ryanaira do Charleroi. Lecąc z Wrocławia 2 listopada i wracając z Brukseli Charleroi 6 listopada, za bilety zapłacimy 98 zł. Cztery dni wystarczą, aby zobaczyć wszystkie główne atrakcje Brukseli, tj. Grand Platz, Wzgórze Katedralne, Wzgórze Sztuki, Pałac Sprawiedliwości. Jesień to także dobry czas, by odwiedzić stolicę Portugalii, która debiutuje w nowym rozkładzie lotów. Do Lizbony, w terminie 21-24 listopada, wybierzemy się za 250 zł.
Ciekawym wyborem jest również Paryż. Decydując się na city break w stolicy Francji, np. w terminie 19-24 listopada z liniami Ryanair, bilety będą kosztowały 78 zł. Inną opcją jest podróż do Dublina - planując city break w terminie 17-22 listopada, za bilety zapłacimy 118 zł.
Południowe słońce
Bogata siatka połączeń z wrocławskiego lotniska obejmuje też lubiane przez pasażerów kierunki południowe. - Cały czas obserwujemy tu niesłabnące zainteresowanie, bez względu na porę roku. Oczywiście prym wiodą Włochy, ale coraz chętniej pasażerowie decydują się również na takie kraje jak np. Gruzja – zauważa Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Planując jesienny city break, mamy do wyboru kierunki włoskie, Hiszpanię, Cypr i Gruzję. Pizza na pewno będzie smakowała jeszcze lepiej, gdy będziemy jedli ją w Bolonii (lot w terminie 14-17 listopada za 72 zł), Mediolanie (lot w terminie 19-22 listopada za 72 zł), Pizie (lot w terminie 15-19 listopada za 78 zł) czy w Neapolu (lot w terminie 23-30 listopada za 138 zł). Miłośnicy nadmorskich klimatów mogą wybrać się z liniami Ryanair do Alicante. Lecąc do Hiszpanii w terminie 23-27 listopada, za bilety zapłacimy 238 zł. Południowego słońca można również zażyć w Larnace, kupując bilety linii Wizz Air za 318 zł w terminie 18-25 listopada. Wybierając się na mały city break, nie można pominąć Gruzji. Za lot do Kutaisi z liniami Wizz Air w terminie 27 listopada - 4 grudnia zapłacimy jedynie 198 zł.
Zabawa i kultura na Północy
Rodzinny wypad do Legolandu to idealny pomysł na city break z dziećmi. Lecąc do Billund z Wrocławia z liniami Ryanair w terminie 3-7 listopada, za bilety zapłacimy tylko 72 zł. Za 75 zł polecimy również do Oslo (w terminie 16-20 listopada). W stolicy Norwegii doskonale odnajdą się miłośnicy sztuki i nowoczesnej architektury.
*Ceny aktualne na dzień 29.09.2021, rejsy w dwie strony
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Forwarded message ---------
Od:
media <media na serw. mi.gov.pl>Date: wt., 28 wrz 2021 o 16:06
Subject: RE: prośba o komentarz do stanowiska WWF
To: Adam Fularz
Szanowny Panie Redaktorze,
stopień wodny Siarzewo będzie realizował wiele funkcji. Wśród nich warto podkreślić zwłaszcza ograniczenie występowania negatywnych skutków zjawisk pogodowych tj. powodzi i suszy oraz zapewnienie bezpieczeństwa energetycznego kraju. Retencjonowana woda będzie pozostawała do dyspozycji w trakcie suszy, a rezerwa pojemności zbiornika pozwoli zatrzymać część fali wezbraniowej. Stopień wodny zapewni stabilność poziomu wody w okolicy, a także podniesie poziom wód gruntowych.
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Tuesday, August 17, 2021 3:30 PM
To: mediaMGM
Subject: prośba o komentarz do stanowiska WWF
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
--
Jako wydawca wysłałem:
Od:
Adam Fularz Date: wt., 28 wrz 2021 o 10:04
Subject: PYTANIE O CHODNIKI- wniosek o zmiany prawne, zmiany norm budowlanych etc.
To: dziennikarze <dziennikarze na serw.
kprm.gov.pl>
Do KPRM
Szanowni Państwo,
W wielu miastach chodniki przedstawiają obraz nędzy i rozpaczy lub je nawet zlikwidowano, albo ich nie ma. Czy istnieją jakieś przepisy lub ustawy o chodnikach, trotuarach? Kto za nie odpowiada w sytuacji gdy sieć drogowa danego miasta ma np. 3 różnych zarządców? Czy istnieje jakaś ustawa? Jeżdżę na hulajnodze i jest to bardzo ciężkie. W Sulechowie połamałem zacisk hulajnogi, nowy kosztował ok. 300 złotych. Można zepsuć na krzywych płytkach kółka do hulajnogi wyczynowej, a jedno kosztuje tyle samo co całe koło od mercedesa mojego kolegi.
Czy jakieś akty prawne definiują chodniki i trotuary? Czy są jakieś normy budowlane? Po stronie niemieckiej chodniki są ułożone z płasko rżniętych płyt kamiennych, jest zakaz parkowania na tych chodnikach. Są super- wygodne dla jazdy na rolkach czy hulajnodze.
Po stronie polskiej jest to zwykle rowkowany polbruk co dyskryminuje młodszych użytkowników (sam mam 42 lata i to już nie jest infrastruktura dla mnie, od rowków między kostkami polbruku bolą mnie biodra).
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Komunikat prasowy przewoźnika
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Biuro Prasowe PLL LOT <biuro.prasowe na s.
lot.pl>
Data: poniedziałek, 27 września 2021
Temat: Polskie Linie Lotnicze LOT w niedzielę 26 września zainaugurowały bezpośrednie połączenie z Warszawy do Dubaju
| | | Warszawa, 27 września 2021 r. – Polskie Linie Lotnicze LOT w niedzielę 26 września zainaugurowały bezpośrednie połączenie z Warszawy do Dubaju. Loty będą odbywać się trzy razy w tygodniu - w niedziele, poniedziałki i czwartki. Rejsy obsługiwane będą samolotami Boeing 737.
Pierwszy samolot na trasie Warszawa – Dubaj (WAW -DXB) wystartował z Portu Lotniczego Chopina w niedzielę 26 września o godz. 7:40. Nowe bezpośrednie połączenie LOT-u to doskonała okazja dla przedsiębiorców do nawiązania nowych kontaktów gospodarczych, podczas tegorocznej Wystawy EXPO 2020, która rozpoczyna się 1 października i potrwa do 31 marca 2022 r. Podczas Expo Polska zorganizuje niemal 1000 wydarzeń związanych z naszym krajem.
Połączenie to stanowi też ciekawą propozycję do podróży turystycznych do miasta, które w ciągu ostatnich lat stało się jednym z najczęściej odwiedzanym przez turystów miejscem na świecie. - Oprócz potencjału biznesowego, jest to znakomite połączenie dla osób szukających zimą słońca i jestem przekonany, że będzie bardzo popularne wśród naszych turystów. Zachęcam podczas wizyty w Dubaju do odwiedzenia wystawy EXPO, a na niej polskiego pawilonu, Podczas lotu, oprócz e-prasy, proponujemy naszym Pasażerom system rozrywki pokładowej „LOT Entertainment", dzięki któremu podróż upłynie pod znakiem świetnych filmów i seriali. – powiedział Krzysztof Moczulski, Rzecznik Prasowy Polskich Linii Lotniczych LOT.
Rejsy do Dubaju będą realizowane trzy razy w tygodniu - w poniedziałki, czwartki i niedziele samolotami Boeing 737 MAX oraz Boeing 737 - 800. Lot do największego miasta w ZEA potrwa ok 6 godzin. Nowa trasa jest bardzo atrakcyjna ze względu na dogodny dla pasażerów rozkład, który przewiduje poranne wyloty z Warszawy i wieczorne powroty z Dubaju.
Uruchomione połączenie między Warszawą a Dubajem będzie dostępne do końca marca 2022.
Na pokładach Boeingów 737 dostępny jest LOT Entertainment, czyli dostęp do szerokiej oferty filmów, seriali i przewodników turystycznych. System pozwala także śledzić trasę przelotu oraz aktualne położenie samolotu. Na platformie udostępniono również elektroniczne wydanie magazynu pokładowego Kaleidoscope. Cyfrowe wersje katalogów sprzedaży pokładowej – LOT SkyBar z ofertą przekąsek i napojów oraz sklep online - SHOP&MORE.
O Polskich Liniach Lotniczych LOT
Polskie Linie Polskie Linie Lotnicze LOT to jedna z 12 najdłużej istniejących linii lotniczych na świecie. LOT zainaugurował swoje pierwsze pasażerskie połączenie lotnicze w 1929 roku, by dziś z sukcesem realizować misję globalnego przewoźnika lotniczego. Swoim pasażerom oferuje komfortowe i bezpieczne podróże na pokładach jednej z najmłodszych oraz najbardziej zaawansowanych technologicznie flot na świecie. Dzięki rozbudowanej siatce rejsów docieramy do najdalszych zakątków świata łącząc Warszawę z portami lotniczymi w Europie, Ameryce Północnej oraz regionie Azji i Pacyfiku. Tylko w 2019 roku na pokładach swoich samolotów LOT gościł 10 milionów pasażerów. |
| | | | | | | |
Polskie Linie Lotnicze LOT to nowoczesny przewoźnik łączący od 91 lat Europę Środkową i Wschodnią ze światem. W 2019 roku LOT przewiózł 10 mln pasażerów, o ponad milion więcej niż rok wcześniej i aż o 5,7 mln pasażerów więcej niż w 2015 r. LOT zapewnia komfortową podróż w ramach ponad 120 połączeń na świecie. W ofercie polskiego przewoźnika są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej, Singapurze, Indiach i na Sri Lance. LOT konsekwentnie zwiększa częstotliwość i udoskonala ofertę na tych kierunkach, wzmacniając tym samym swoją pozycję na europejskim rynku. Połączenia dalekodystansowe obsługuje Boeingami 787 Dreamliner, jednymi z najnowocześniejszych szerokokadłubowych samolotów świata. (....) |
|
| | |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Strumień na terenie m. Zielona Góra ma dziwny kolor.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Szanowni Państwo,
w związku z odbywającym się w Warszawie 43. Maratonem oraz 15. Półmaratonem Warszawskim 26 września 2021 r. (niedziela) uczestnicy obu biegów na podstawie numeru startowego są uprawnieni do nieodpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego w m. st. Warszawie oraz pociągami uruchamianymi przez Koleje Mazowieckie w granicach 1 strefy biletowej ZTM.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
dziś, podczas Targów TRAKO 2021 zainaugurowano II edycję Kampanii Kolejowe ABC, organizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego. Akcja skupia się na promocji bezpieczeństwa na dworcach, w pociągach oraz w pobliżu torów kolejowych. Koleje Mazowieckie są jednym z przewoźników, które właśnie przyłączyły się do akcji.
Więcej na temat działań w ramach Kolejowego ABC znajdą Państwo tutaj: https://kolejoweabc.pl
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
---------- Forwarded message ---------
Od:
Krzywda Katarzyna <Katarzyna.Krzywda na s. mgm.gov.pl>Date: pt., 8 sty 2016 o 19:12
Subject: FW: pytania prasowe- polska bandera
To: adam.fularz
Szanowny Panie,
Poniżej przedstawiam odpowiedź na Pana pytanie.
Jak wskazują polskie przedsiębiorstwa żeglugowe, główną przeszkodą w rejestrowaniu statków pod polską banderą są wysokie koszty zatrudnienia marynarzy – tj. podatki dochodowe (PIT) oraz składki na ubezpieczenia społeczne. Koszty te w przypadku rejestracji statku pod tzw. tanią banderą zazwyczaj nie występują.
Problem ten występuje również w innych państwach europejskich, co spowodowało, iż w 2004 r. Komisja Europejska opublikowała Wytyczne Wspólnoty w sprawie pomocy publicznej dla transportu morskiego" (Komunikat Komisji C(2004)43 (Dz. Urz. UE C 13 z 17.01.2004, str. 3).
Wytyczne te dopuszczają stosowanie instrumentów pomocy publicznej w stosunku do przedsiębiorstw żeglugowych.
Jednym z takich instrumentów jest możliwość zwolnienia marynarzy od podatku dochodowego (PIT).
Zwolnienie takie przewiduje ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o pracy na morzu (którą w dniu 26 września 2015 r. podpisał Prezydent RP), w przypadku zatrudnienia na Polskich statkach morskich eksploatowanych w żegludze międzynarodowej, po przepracowaniu na nich poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej więcej niż 183 dni w roku podatkowym.
Zwolnienie to jest jednak tylko jednym z instrumentów pomocowych przewidzianych w ww. Wytycznych. Jak wskazuje natomiast zarówno Komisja Europejska, jak i Stowarzyszenie Armatorów Wspólnoty Europejskiej (ECSA) oraz Związek Armatorów Polskich, jedynie wykorzystanie wszystkich przewidzianych w Wytycznych elementów stanowić będzie zachętę do powrotu armatorów pod narodowe flagi UE. W szczególności postulowane jest wykorzystanie instrumentów pomocowych w zakresie składek na ubezpieczenia społeczne marynarzy – poprzez ich redukcję lub refundację.
W związku z tym obecnie w MGMiŻŚ trwają prace mające na celu pełne wykorzystanie możliwości przewidzianych w ww. Wytycznych.
Obecne warunki już umożliwiają opłacane funkcjonowanie statków pod polską banderą, jednak ze zrozumiałych względów armatorzy akceptują korzyści wynikające z tytułu nieopłacania składek ubezpieczeń społecznych. W dalszej perspektywie może to doprowadzić do wystąpienia problemów ekonomicznych u obecnie zatrudnionych marynarzy pod obcą banderą.
Z poważaniem,
Katarzyna Krzywda
Dyrektor Departamentu
Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
00-928 Warszawa
ul. Chałubińskiego 4/6
tel: +48 22 630 16 39
(...)
From: Adam Fularz
Sent: Monday, January 04, 2016 5:11 PM
To: SekretariatMGrobarczyka
Subject: pytania prasowe- polska bandera
- pytanie: co rząd zamierza zrobić aby statki polskich armatorów powróciły pod polską banderę?
" Dzisiaj, według informacji podawanych przez naszych armatorów na ich stronach internetowych, największy polski armator Polska Żegluga Morska eksploatuje 75 statków. Kolejny Chipolbrok – 17, Polskie Linie Oceaniczne – 3 statki. PŻM jest polskim przedsiębiorstwem państwowym, Chipolbrok, polsko-chińską spółką joint-venture, natomiast PLO – spółką skarbu państwa. Paradoks polega na tym, że są to polscy armatorzy, a żaden z ich statków nie pływa pod polską banderą. Jeżeli chodzi o Polskie Linie Oceaniczne, to warto przypomnieć, że armator ten eksploatował kiedyś 185 statków na liniach obejmujących praktycznie cały świat. I statki te pływały pod biało-czerwoną banderą." (za salon24.pl)
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Redakcja serwisu otrzymała:
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Bartosz Czerniawski <B.Czerniawski na s.
um.zielona-gora.pl>
Data: wtorek, 7 września 2021
Temat: informacja o przekazaniu skargi zgodnie z właściwością
Do: "Skargi.wnioski" <skargi.wnioskina s.
mi.gov.pl>
DW: "Adam na s.
wieczorna.pl" <Adam na s.
wieczorna.pl>
Ministerstwo Infrastruktury
Departament Kontroli
Dzień dobry,
W nawiązaniu do pisma Pana Adama Fularza przekazanego przez Ministerstwo Infrastruktury w dniu 03.09.2021 r., wasz znak: DK-2.052.780.2021, dotyczącego ograniczenia kursowania autobusów MZK w Zielonej Górze oraz PKS sp. z.o.o. w Zielonej Górze informuję, że ostatnie zmiany w ofercie przewozowej spowodowane są brakami kadrowymi w grupie kierowców. Z tej przyczyny zlikwidowano około 60 kursów co stanowi niewielki procent w obsłudze komunikacyjnej Miasta. Problemy wynikają z normalnej rotacji pracowników (odejścia na emerytury). Nie są wynikiem masowej rezygnacji kierowców z pracy.
Obecnie trwają prace nad przebudową oferty przewozowej i dostosowaniu jej do aktualnych potrzeb pasażerów i możliwości spółki.
Ponadto pragnę poinformować, że Miasto Zielona Góra nie ma wpływu na obsługę kursów autobusowych zarządzanych przez PKS sp. z.o.o.
Z poważaniem,
Bartosz Czerniawski
Departament Prezydenta Miasta
(...)
Sent: Friday, September 03, 2021 1:32 PM
To: map na s. map.gov.pl; WnioskiSkargiPetycje
Cc: Adam Fularz
Subject: informacja o przekazaniu skargi zgodnie z właściwością
Szanowni Państwo,
przekazujemy zgodnie z właściwością korespondencję z 1 września 2021 r.
Z poważaniem,
Departament Kontroli
Ministerstwo Infrastruktury
ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa
Telefon: +48 22 630-10-00
www.mi.gov.pl
(...)
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Temat: Skarga na likwidację usług komunikacji miejskiej- list z okazji dnia bez Samochodu
Od:
Adam Fularz <Adam@wieczorna.pl>Date: 22 wrz 2021
Subject: Skarga na likwidację usług komunikacji miejskiej- Gubin
do UM w m. Gubin
Szanowni Państwo,
Od lipca nie kursuje sieć autobusów.
PKS Zielona Góra Sp. z o.o. informuje, że od dnia 01.07.2021 komunikacja na terenie miasta Gubin zostaje zawieszona. Dworzec PKS jest na sprzedaż lub go sprzedano.
czy UM coś w związku z tym planuje?
Pzdr
Adam Fularz
Dol. Ziel. 24a Ziel Góra.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
- w pandemii ludzie masowo porzucili autobusy i przesiedli się do samochodów
- ogromny wzrost ruchu na sieci drogowej, podróż autostradą A4 to jazda w ciągu aut bez możl. wyprzedzenia mimo dwóch pasów, na drodze S3 ogromny tłok mimo że początkowo ta droga była zupełnie pusta. Ogromny ruch drogowy utrudnia i spowalnia pracę osób które dla biznesu podróżują służbowo. Brak alternatywy dla ruchu drogowego w znacznej części Polski.
- likwidacja szeregu połączeń transportu zbiorowego, pozostały tylko skrawki i strzępy dawnej sieci. Usług przewozu zbiorowego zwykle nikt nie organizuje, brak jest związków komunikacyjnych które w innych krajach rozpisują przetargi, wyłaniają przewoźników, publikują zbiorczo rozkłady - razem dla wielu różnych przewoźników, a nie jak w Polsce, że każdy przewoźnik wywiesza osobna tabliczkę.
- w takich miastach jak Zielona Góra w moim otoczeniu zlikwidowano skwery zielone (prawie wszystkie skwery w mojej okolicy), boiska sportowe (dawna SP10, moja szkoła)- pod parkingi, by pomieścić parkujące samochody
- nawet gdy zgłosi się do sądu i do prokuratury skargę na zabór skweru koło domu, pod parking, zabór 3-4 skwerów w promieniu 50-150 metrów pod parkingi samochodowe, prokuratura umarza śledztwo, sąd nie karze winnych Radnych. Nie można sądownie odzyskać boiska zabranego pod parking. Nie ma gdzie trenować, w okolicy pozostała tylko jedna łąka, tą druga zlikwidowano pod parking (przy ulicy Szafrana, złożyłem sprawę sądową w NSA, łąki nie odzyskaliśmy, mimo że gramy we frisbee).
- wysiadła komunikacja regionalna autobusami- w Szczawnicy w poniedziałek busy ogłoszone na rozkładzie w ogóle nie kursowały lub realizowano tylko co któryś kurs. Rozkład jazdy na przystanku- albo go nie było i busy jeździły jak chciały, albo ten co był- był nieaktualny.
- kolej w regionie gdzie mieszkam, w 70 procentach została zlikwidowana (mapka w załączeniu, wróciło tylko torowisko do Łagowa, ale od tygodnia i tam pociągi już nie kursują). Przewoźnik nie ma sprawnego taboru, w dużej części- mimo dotacji nadal zarzyna linie kolei bo nie wiadomo czy pojedzie pociąg czy autobus. Brak konkurencji na rynku.
- podam przykład mostu prowadzącego z mojej ulicy do centrum miasta. Jest z rana zakorkowany, autobusy stoją w korku, przez co nie ma sensu z nich korzystać. Na moście wpadł na mnie - jechałem na hulajnodze- mój kolega jadący rowerem elektrycznym. Pomost pieszy jest zbyt wąski nawet mimo "mijanek" o szerokości około 1,2 metra. Projektanci mieli prawo budowalne "głęboko", most nie mieści ruchu pieszego nie wspominając o rowerzystach, hulajnogach etc.
opr. Adam Fularz, Polish News Agency
załączniki: korespondencja z UM w Zielonej Górze
Date: śr., 7 lip 2021 o 23:59
Subject: Skarga e na ul . Sulechowskiej na moście rowery szczepią się kierownicami
To: <
UrzadMiasta@um.zielona-gora.pl>
Do Urząd Miasta
Już raz zgłaszałem ten problem że na ul . Sulechowskiej na moście rowery szczepiają się kierownicami. Dzisiaj we mnie wjechał rowerem elektrycznym mój kolega- chciał mnie ominąć chyba ale kierownica roweru wpadła mu w balustradę mostu. Poobijałem się i jeszcze mnie boli łokieć, mimo ochraniaczy które uratowały mnie częściowo przed potłuczeniem się o barierę. Wnoszę o reakcję ponownie,.
Pozdrawiam,
Adam
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz <
adam.fularz@wieczorna.pl>
Date: wt., 2 wrz 2014 o 13:28
Subject: Re: Odpowiedź na e-mail
To: Paweł Urbański <
P.Urbanski@um.zielona-gora.pl>
Szanowny Panie,
Ale- budując 2 ściezki rocznie, nigdy Państwo nie zredukują liczby ofiar śmiertelnych wśród rowerzystów.
Proponuję powołać urząd inspektora rowerowego, który opracowałby plany malowania ścieżek rowerowych na chodnikach z kostki Bauma (polbruku) i chodnikach tradycyjnych oraz sporządził wykaz niezbędnych drobnych prac (obniżeń krawężników etc.).
Dziwię się że w ogóle widzi Pan rozwiązanie tej sytuacji w budowie nowych ścieżek, a nie- w wyznaczaniu dróg rowerowych na już istniejącej infrastrukturze.
Po Zielonej Górze jeździ się trudno rowerem, mimo że deptak jest dostępny dla rowerów, to trudno tam jechać szybko. Ścieżki rowerowe zaczynają się i kończą w zuełnie przypadkowych miejscach, od 2 dekad nie stanowią spójnej sieci.
Jeżdżę regularnie wiaduktem na ul. Sulechowskiej. Przecież dwa wózki dziecięce się tam nie miną, jedna osoba musi go składać. Dwa rowery ocierają się kierownicami. Już raz zawadziłem kierownicą o barierkę, mijając kogoś.
Pozdrawiam,
Adam
W dniu 2 września 2014 07:10 użytkownik Paweł Urbański <
P.Urbanski@um.zielona-gora.pl> napisał:
Dzień Dobry,
W nawiązaniu do otrzymanego od Pana e-maila, pragnę poinformować, że nie ma żadnego powiązania przyczynowo-skutkowego pomiędzy projektami ścieżek, a wypadkami z udzialem rowerzystów, które miały ostatnio miejsce.
Wynika to chociażby z faktu, że do dzisiaj nie wprowadzono żadnych ogólnokrajowych wytycznych dotyczących projektowania ścieżek rowerowych. Ścieżki rowerowe na terenie Zielonej Góry są projektowane przez osoby posiadające stosowne uprawnienia oraz są konsultowane przez przedstawicieli środowiska rowerowego. Wszystkie docelowe projekty organizacji ruchu są uzgadnianie z Wydziałem Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Zielonej Górze.
W załączniku zamieściłem listę inwestycji rowerowych z kosztami ich realizacji w ostatnich kilku latach.
P.S
Zdaję sobie sprawę, że krytykowanie urzędników i obarczanie ich odpowiedzialnością za wszystko co możliwe ma społeczne przyzwolenie, ale formułowanie oskarżeń pod moim adresem, tylko dlatego, że jestem osobą odpowiedzialną za drogowe inwestycje miejskie jest wysoce niestosowne. Nie odpowiadam bowiem za rzeczy, na które nie mam najmniejszego wpływu, a próba przerzucenia odpowiedzialności z osób bezpośrednio związanych z wypadkami na urzędnika miejskiego jest nie do przyjęcia.
z poważaniem
Paweł Urbański
Dyrektor Departamentu Inwestycji Miejskich
i Zarządzania Drogami
Urzędu Miasta Zielona Góra
otrzymałem:
From: Z BIEGIEM SZYN
Date: Sun, Sep 19, 2021 at 2:55 AM
Subject: Nowy numer "Z Biegiem Szyn". Szerokie perspektywy wąskich torów. Wejście smoka.
Nowy numer "Z Biegiem Szyn" jest już dostępny na stronie
http://www.zbs.net.pl i pod bezpośrednim linkiem:
http://www.zbs.net.pl/zbs115.pdf W nowym numerze piszemy między innymi:
SZEROKIE PERSPEKTYWY WĄSKICH TORÓW
Samorząd województwa łódzkiego myśli o włączeniu linii wąskotorowej Rogów – Rawa Mazowiecka – Biała Rawska w regionalną sieć połączeń kolejowych. Ogłoszony został przetarg na opracowanie ekspertyzy, która wskaże kierunki rozwoju kolejki. W Polsce – zupełnie inaczej niż zagranicą – już od lat nie widziano w wąskotorówkach potencjału i możliwości wykorzystania w systemie transportowym. Czy od rogowskiej kolejki zacznie się zwrot w ich historii?
WEJŚCIE SMOKA
Wniosek o dopuszczenie do przetargu spółki PKP Intercity na dostawę 63 lokomotyw złożyła poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski występująca w konsorcjum z CRRC Datong. To producent lokomotyw z grupy CRRC, która jest ściśle powiązana z Komunistyczną Partią Chin. CRRC swoje główne europejskie przedstawicielstwo ma w wiedeńskiej dzielnicy biznesowej Donau City i – jak napisał niemiecki dziennik gospodarczy "Handelsblatt" – stąd wypuszcza swoje czułki na Europę.
ZNOWU NA PERYFERIACH
Powiat przysuski stracił bezpośrednie połączenia z Warszawą. Choć, jak przyznają przewoźnicy, cieszyły się one niezłą frekwencją. Pociągi zapewniały dojazd do oddalonej o ponad 100 km Warszawy w nie więcej niż 1 godz. 30 min. Był to czas konkurencyjny wobec jazdy samochodem.
PENDOLINO W WĄSKIM GARDLE
– Czas przejazdu ze stolicy do Krakowa i Katowic skróci się do poniżej dwóch godzin – zapewnił wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel. Dążenia do osiągnięcia takiego czasu podróży mogą jednak utknąć w wąskim gardle, jakim jest stacja Psary wraz z odgałęziającą się tu jednotorową łącznicą do Starzyn, którą z Centralnej Magistrali Kolejowej zjeżdżają pociągi kierujące się w stronę Krakowa. O potrzebie rozbudowy tej łącznicy mówiono już w w chwili ukończenia budowy magistrali w 1977 r.
--
Z BIEGIEM SZYN - niezależny dwumiesięcznik poświęcony kolei na Mazowszu. Co porusza Mazowsze.
http://www.zbs.net.pl "Z Biegiem Szyn" na Facebooku:
http://www.facebook.com/zbiegiemszyn "Z Biegiem Szyn" na Twitterze:
http://twitter.com/z_biegiem_szyn
Szanowni Państwo,
22 września obchodzimy Dzień bez samochodu. Koleje Mazowieckie przyłączają się do inicjatywy i oferują nieodpłatne podróże pociągami.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.