Dzień dobry
Rozstrzygnięto konkurs wiedzy o środkach unijnych ogłoszony we wrześniu przez Koleje Mazowieckie. Dziś dwóch z czwórki zwycięzców osobiście odebrało nagrody: Bartosz Zych i Paweł Wroński, którzy widoczni są na załączonym zdjęciu. Razem z nimi: Cezary Lewandowski, członek zarządu KM, dyrektor finansowy, oraz Katarzyna Nastaga z Wydziału Projektów Unijnych.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
DG.I.152.71.2021
Pan
Adam Fularz
(..)
Szanowny Panie,
odpowiadając na wiadomość e-mail z dnia 13.10.2021 r. w sprawie uruchomienia
pociągu pospiesznego pomiędzy Gorzowem Wlkp. a Zieloną Górą niniejszym
informuję, że w nowym rozkładzie jazdy pociągów, ważnym od 12.12.2021 r., ujęte jest
połączenie obu miast pociągiem PKP Intercity IC Matejko relacji Gorzów Wlkp. –
Zielona Góra Gł. – Przemyśl Gł. – Zielona Góra Gł. – Gorzów Wlkp.
Zielona Góra, 14 października 2021 r.
Z poważaniem
z up. Marszałka Województwa
Piotr Tykwiński
Zastępca Dyrektora Departamentu
Departament Infrastruktury i Komunikacji
--
Otrzymałem odpowiedź
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
media <medi na s..
mi.gov.pl>
Data: wtorek, 19 października 2021
Temat: Pytanie o zniszczenia miast w wyniku przesadnej masowej motoryzacji
Do: Adam Fularz <Adam na s..
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
decyzję o zastosowaniu w organizacji ruchu na drogach podejmuje właściwy organ zarządzający.
Kompetencje w zakresie zarządzania ruchem na drogach określa ustawa Prawo o ruchu drogowym:
· Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad zarządza ruchem na drogach krajowych,
· marszałek województwa zarządza ruchem na drogach wojewódzkich,
· starosta zarządza ruchem na drogach powiatowych i gminnych,
· prezydent miasta zarządza ruchem na drogach publicznych położonych w miastach na prawach powiatu (z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych).
Z poważaniem
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
tel. 22 630 11 22
media na s..mi.gov.pl
@MI_GOV_PL
facebook.com/MIGOVPL
From: Adam Fularz [mailto:Adam na s. wieczorna.pl]
Sent: Tuesday, October 5, 2021 12:41 PM
To: media <medi na s..mi.gov.pl>
Subject: Pytanie o zniszczenia miast w wyniku przesadnej masowej motoryzacji
do MI
Ostatnio w mediach pisano na temat bankructwa miasta Detroit i zależności jego upadku od formy samochodu osobowego które zdominowało podróże. Z czasem mieszkanie w centrum stało się uciążliwe i ludność zamożna opuściła centra miast które obumarły. To samo dzieje się nawet w niewielkiej ZIelonej Górze, gdzie w centrum miasta jest kilka upadłych centrów handlowych.
Pytanie
czy MI współpracuje z samorządami by przekonać je że 7 pasów ruchu w centrum, jak na ul. Dąbrówki w Ziel. Górze, nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem? Ul. Dąbrówki można przejść przejściem nadziemnym co wymaga kilku minut czasu dodatkowo na wejście i zejście, ale nie ma przejścia dla pieszych w poziomie jezdni. Czy tego typu rozwiązań nie powinno się likwidować?
Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Dzień dobry,
W sezonie zimowym przewoźnicy sieciowi rozbudowują siatkę połączeń z Wrocławia – będzie ich nawet 10 dziennie. Wracają połączenia do Kopenhagi, zwiększy się także liczba rejsów do Amsterdamu i Warszawy. Łącznie pasażerowie będą mieli do dyspozycji 39 rejsów na trasach międzynarodowych oraz 29 do stolicy Polski. To dobry prognostyk dotyczący odbudowy ruchu lotniczego. Podobnie jak statystyki – we wrześniu tego roku wrocławskie lotnisko obsłużyło blisko 215 tys. pasażerów. To o 94% więcej niż w analogicznym czasie w zeszłym roku.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/oFd51gT8
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
W razie pytań pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 18 października 2021 r.
Informacja prasowa
Blisko 10 rejsów sieciowych dziennie z Wrocławia
Sieciowe linie lotnicze rozbudowują ofertę z Wrocławia. W sezonie zimowym,
w tygodniowym rozkładzie, będzie 39 lotów na największe lotniska zagraniczne oraz 29 do Warszawy. To kolejna dobra informacja dla pasażerów w ostatnim czasie.
W tej chwili z wrocławskiego lotniska można polecieć do sześciu hubów, czyli dużych portów przesiadkowych – do Amsterdamu (KLM), Frankfurtu i Monachium (Lufthansa), Zurychu (SWISS), Düsseldorfu (Eurowings) oraz do Warszawy (PLL LOT). Letni rozkład lotów obowiązuje do 30 października. Wraz z nowym sezonem i rozkładem przewoźnicy sieciowi jeszcze poszerzą swoją ofertę. Przypomnijmy, że powracają połączenia z Wrocławia do Kopenhagi. Loty na tej trasie od 4 listopada uruchamiają linie SAS. Do stolicy Danii polecimy dwa razy w tygodniu, w czwartki i niedziele. Przewoźnik rozpoczął już sprzedaż biletów. Dodajmy, że Kopenhaga-Kastrup to największe w Skandynawii lotnisko przesiadkowe.
Poza tym, od nowego sezonu, do sześciu w tygodniu zwiększy się liczba rejsów na trasie do Amsterdamu (będą realizowane codziennie oprócz sobót). Liczba połączeń do Warszawy zwiększy się z obecnych 20 do 29. Co ważne dla osób podróżujących do stolicy na jeden dzień, dojdzie bardzo wygodny rejs poranny o godz. 8.15, który będzie realizowany w poniedziałki, środy i piątki. – Cieszy nas, że do listy kierunków z Wrocławia wracają ważne połączenia sieciowe, a poza tym zwiększa się liczba rejsów na już dostępnych trasach. Dzięki decyzjom przewoźników zbliżający się sezon zimowy będzie zdecydowanie lepszy niż poprzedni. Liczba miejsca zajętych w samolotach zbliża się do poziomów z 2019 roku. To pokazuje, że ruch lotniczy systematycznie się odbudowuje – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. W nowym rozkładzie dostępne będą dwa połączenia dziennie do Monachium, podobnie do Frankfurtu (z wyjątkiem niedzieli, kiedy będzie jeden rejs na tej trasie). Do Düsseldorfu oraz Zurychu polecimy dwa razy w tygodniu – w poniedziałki i piątki. Łącznie pasażerowie będą mieli do dyspozycji 39 rejsów tygodniowo na trasach międzynarodowych. – W planach przewoźników widać optymizm, co potwierdza bogaty rozkład zimowy. Cała branża lotnicza liczy na to, że sezon zimowy przyniesie wreszcie stabilizację. Pasażerów zachęci to do planowania podróży z większym wyprzedzeniem, bez obaw o odwołanie rejsów, a liniom lotniczym pozwoli na dalszą rozbudowę oferty. Wszystko to oczywiście przy założeniu, że nie nastąpią żadne niekorzystne i trudne dziś do przewidzenia zmiany sytuacji – zaznacza Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Powody to optymizmu dają również statystyki ruchu pasażerskiego. We wrześniu tego roku wrocławskie lotnisko obsłużyło blisko 215 tys. pasażerów. Podróżnych było co prawda nadal wyraźnie mniej niż w analogicznym okresie 2019, czyli przed pandemią, ale aż o 94% więcej niż we wrześniu 2020 roku. Liczba operacji lotniczych, czyli startów i lądowań, we wrześniu tego roku wyniosła 2307, co oznacza, że było ich prawie 40% więcej niż w tym samym miesiącu 2020. Przypomnijmy, że również latem z wrocławskiego portu korzystało dużo więcej pasażerów niż w tym samym okresie przed rokiem. W lipcu ponad 217 tys. (wzrost blisko o 120%), a w sierpniu ponad 247 tys. (wzrost blisko o 68%).
Szanowni Państwo,
szczegóły dotyczące zmian wchodzących 7 listopada przesyłam jako komunikat. Zapraszam także na stronę www KM z rozkładem dla wszystkich linii.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
INFORMACJA PRASOWA
Nowy artykuł CNN pokazuje, jak konkurencja
w dziedzinie kolei pasażerskiej poważnie ograniczyła podróże lotnicze
BRUKSELA, 18 października 2021 r.: w nowym, obszernym artykule
światowy kanał informacyjny
CNN pokazuje, jak konkurencja w zakresie kolei pasażerskiej na długich trasach we Włoszech doprowadziła do
do ogromnego wzrostu liczby pasażerów i ograniczyła rynek lotów krajowych.
Liczba pasażerów "wzrosła prawie czterokrotnie w ciągu dekady", podczas gdy w tym samym czasie
Włochy są "jedynym krajem na świecie, który posiada dwóch operatorów szybkich pociągów
" -od 2012 roku Trenitalia i nowicjusz Italo konkurują ze sobą.
Nie jest to przypadek - dowody wskazują, że konkurencja wewnątrzmodalna zwiększa
całego sektora kolejowego
. Więcej podróży koleją i mniej lotów prowadzi do niższych emisji CO2.
W nowym artykule CNN można znaleźć kilka interesujących cytatów1 :
➢ Osoba często podróżująca nazywa ceny "niedużymi - w porównaniu z Francją, Niemcami i Szwajcarią" (w tych 3 krajach ceny są bardzo niskie).
Szwajcarii" (w tych 3 krajach nie ma konkurencji dla kolei dużych prędkości)
➢ Nawet państwowy operator Trenitalia przyznaje, że "liczba pociągów na liniach podwoiła się".
na liniach wzrosła dwukrotnie".
Prezes ALLRAIL dr Erich Forster stwierdza: "ten nowy artykuł CNN jest ważnym
dla Europejskiego Roku Kolei 2021!
Tak, budowa nowej infrastruktury kolejowej jest ważna, ale - o ile nie będzie równych szans
równych szans również w sektorze kolejowym - wtedy większość krajów nie będzie
nie doświadczy korzyści płynących z konkurencji wewnątrzmodalnej, która miała miejsce we Włoszech".
Zarówno operatorzy państwowi, jak i prywatni muszą mieć sprawiedliwe i niedyskryminujące
i niedyskryminujące możliwości uczestniczenia we wszystkich europejskich inicjatywach kolejowych".
Aby osiągnąć cele Europy w zakresie zmian klimatycznych, kolej pasażerska musi stać się
środkiem transportu dla mas. Włochy i kilka innych krajów są liderami w tej dziedzinie.
Z tego powodu cieszy fakt, że w tym tygodniu w Wielkiej Brytanii rozpoczyna się nowa konkurencja wewnątrzmodalna w Wielkiej Brytanii, gdzie operator Lumo uruchomił nowe konkurencyjne długodystansowe pasażerskich pomiędzy Londynem a Edynburgiem. Jednym z jego głównych celów jest jest pozyskanie pasażerów z lotów krajowych. Życzymy temu nowemu operatorowi samych sukcesów.
---------- Forwarded message ---------
Od:
ALLRAIL <info na s. allrail.eu>Date: pon., 18 paź 2021 o 07:55
Subject: PRESS RELEASE: Major new article on CNN shows how competition in passenger rail has severely reduced air travel
To: ALLRAIL <info na s.
allrail.eu>
Good morning,
An important new article on the global news channel CNN shows how competition in passenger rail in Italy has severely reduced air travel.
More rail travel and fewer flights leads to lower carbon emissions. This new CNN article should be a major takeaway for the European Year of Rail 2021. For more details, please see our latest press release attached to this e-mail.
If you have any questions, then please contact me.
Thank you and kind regards
Nick Brooks
Secretary General
ALLRAIL asbl
Alliance of Passenger Rail New Entrants in Europe
(...)
Otrzymałem
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Remigiusz Małecki <remigiusz.maleck na s.
lubelskie.pl>
Data: piątek, 8 października 2021
Temat: Odpowiedź na pytanie o dzień bez samochodu
Do: Adam Fularz <adam na s.
wieczorna.pl>
Szanowny Panie Redaktorze,
W odpowiedzi na Pana pytanie przesłane pocztą elektroniczną e-mail w dniu 22 września 2021 r. informuję, iż każda realizowana rozbudowa dróg wojewódzkich zawiera elementy infrastruktury poprawiające bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu
w tym ścieżki rowerowe. W ciągu kilku ostatnich lat wzdłuż dróg wojewódzkich wybudowano ok. 200 km nowych ścieżek rowerowych. Odnosząc się do kolejnego Pana pytania nadmieniam, iż województwo jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego m.in. na liniach komunikacyjnych albo sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich, a jego zadania wykonuje marszałek województwa. Marszałek Województwa Lubelskiego korzystając z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych, którego dysponentem jest wojewoda lubelski uruchomił linie komunikacyjne, uwzględniając miejscowości, których przebieg obejmuje co najmniej dwa powiaty, gdzie obecnie brak jest połączeń autobusowych. Linie zostały określone na podstawie weryfikacji składnych wniosków jednostek samorządu terytorialnego jak również wniosków mieszkańców naszego województwa. Analizie w tym zakresie poddano również wygaszone przez przewoźników zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym. Jednocześnie informuję, iż obowiązujące rozkłady jazdy realizowane przez operatora publicznego transportu zbiorowego na liniach o charakterze użyteczności publicznej jak również wszystkich przewoźników, którym zezwolenia wydał Marszałek Województwa Lubelskiego znajdują się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie w zakładce Transport http://umwl.bip.lubelskie.pl/.
Administratorem, który odpowiada za przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, zawartych w korespondencji prowadzonej drogą elektroniczną jest Województwo Lubelskie z siedzibą przy ul. Artura Grottgera 4, 20-029 Lublin, www.lubelskie.pl. Kontakt we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych oraz wykonywaniem praw, możliwy jest pod adresem mailowym: io na s. lubelskie.pl (inspektor ochrony danych). Informacje o Pani/Pana uprawnieniach związanych z przetwarzaniem danych osobowych zamieszczone są pod adresem: https://umwl.bip.lubelskie.pl/index.php?id=1088
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje prawnie chronione. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osobę lub podmiot niebędący jego adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera. Dziękujemy. --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Otrzymałem.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
media <medi na s.
cba.gov.pl>
Data: piątek, 8 października 2021
Temat: Komunikat CBA
Do:
Nieprawidłowości w przetargach organizowanych przez Wody Polskie
Przedsiębiorcy oraz dwoje pracowników Wód Polskich, w sumie sześć osób, zatrzymanych przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego.
Funkcjonariusze Delegatury CBA w Warszawie prowadzą pod nadzorem Prokuratury Okręgowej Warszawa-Praga w Warszawie śledztwo dotyczące podejrzenia zakłócania przetargów publicznych prowadzonych przez Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. W toku prowadzonych czynności ujawniono szereg nieprawidłowości związanych między innymi z wpływaniem na rozstrzygnięcia prowadzonych przetargów, udzieleniem korzyści majątkowych pracownikom Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie, a także z wystawianiem nierzetelnych faktur w obrocie gospodarczym.
Wśród zatrzymanych znaleźli się przedsiębiorcy z województw mazowieckiego i łódzkiego specjalizujący się w pracach melioracyjno-wodnych oraz dwie osoby zatrudnione w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie.
Funkcjonariusze CBA przeszukali także kilkanaście lokalizacji, w tym miejsca zamieszkania zatrzymanych, siedzibę Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Warszawie oraz w Oddziale w Radomiu, siedziby firm biorących udział w przestępczym procederze oraz zajmujących się ich obsługą księgową.
Sześciu zatrzymanych oraz jedna osoba wezwana usłyszeli zarzuty w Prokuraturze Okręgowej Warszawa-Praga. Zarzuty te dotyczą m.in. wystawiania fikcyjnych faktur na usługi związane z gospodarką wodną na łączną kwotę ponad 1 mln zł. Ustalenia śledczych wskazują także na proceder korupcyjny w związku z wejściem w „zmowę przetargową" celem uzyskania zamówień publicznych w wysokości kilkuset tysięcy złotych, realizowanych w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie oraz podejmowanie działań mających na celu utrudnienie stwierdzenia przestępczego pochodzenia środków pieniężnych, tzw. „pranie brudnych pieniędzy".
Jest to pierwsza realizacja w śledztwie. Możliwe są kolejne zatrzymania.
Wydział Komunikacji Społecznej CBA
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Otrzymałem:
---------- Forwarded message ---------
From:
Port Lotniczy Wroclaw Date: Thu, Oct 7, 2021 at 9:35 AM
Subject: Z Wrocławia polecimy linami SAS do Kopenhagi
To: <phooli na serw.
gmail.com>
Dzień dobry,
Ponownie polecimy z Wrocławia do Kopenhagi. 4 listopada SAS wznawia połączenie z wrocławskiego lotniska na duńskie Kastrup. Loty będą odbywać się dwa razy w tygodniu.
· SAS powraca do Portu Lotniczego Wrocław z sieciowym połączeniem na lotnisko Kopenhaga-Kastrup.
· Loty będą realizowane dwa razy w tygodniu – w czwartki i w niedziele. Przewoźnik uruchomił już sprzedaż biletów.
· Kopenhaga to dogodne lotnisko przesiadkowe dla biznesu, a dla turystów – okazja do bezpośredniego lotu do… najlepszego miasta do życia.(...)
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT(...)
Wrocław, 07 października 2021 r.
Informacja prasowa
Z Wrocławia polecimy do „najlepszego miasta do życia"
4 listopada linie SAS wznawiają loty z Wrocławia do Kopenhagi. Do stolicy Danii polecimy dwa razy w tygodniu. Przewoźnik już rozpoczął sprzedaż biletów.
Kopenhaga wraca do wrocławskiego rozkładu lotów po dłuższej przerwie. Od 4 listopada samoloty SAS będą kursować na lotnisko Kastrup w każdy czwartek i niedzielę. Lot potrwa tylko godzinę i 15 minut. Bilety są już w systemie rezerwacyjnym przewoźnika, a ich ceny rozpoczynają się od 309 zł*. - Cieszy nas fakt, że SAS powrócił do Portu Lotniczego Wrocław. Obecność tak prestiżowego przewoźnika na wrocławskim lotnisku to dobry znak, że ruch lotniczy konsekwentnie się odbudowuje – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław i dodaje: - Lotnisko Kopenhaga-Kastrup to największy skandynawski hub i jedno z ważniejszych lotnisk w tej części Europy. Oferta SAS jest więc doskonałym rozwiązaniem komunikacyjnym dla biznesu, który bardzo często przesiada się na Kastrup w dalszych podróżach po Skandynawii – podkreśla.
Najszczęśliwsze miasto na świecie
Jednak powrót Kopenhagi do wrocławskiego rozkładu lotów to dobra wiadomość nie tylko dla pasażerów biznesowych, ale także dla turystów. Stolica Danii w 2021 roku została ogłoszona przez brytyjskie czasopismo „Monocle" najlepszym miastem do życia. Pod uwagę brano takie uwarunkowania jak odbudowa gospodarki i kultury w związku z pandemią COVID-19, infrastruktura miejska, polityka mieszkaniowa czy bezpieczeństwo mieszkańców. Kopenhaga wygrywa w rankingu najlepszych miast do życia już po raz czwarty. W tym roku znów była na szczycie zestawienia i wyprzedziła takie miasta jak Zurych, Helsinki, Sztokholm, Tokio czy Wiedeń.
Jesień pełna lotniczych nowości
Kopenhaga jest kolejnym kierunkiem, który wrócił po przerwie na wrocławskie lotnisko. Od 2 listopada będziemy mogli ponownie korzystać z przywróconego połączenia do Brukseli Charleroi. Od 31 października polecimy także do Billund, Lizbony oraz do Pafos na Cyprze, 1 listopada wystartuje nowe połączenie do Pizy, a 3 listopada do Bournemouth. – Jesień w tym roku zapowiada się obiecująco. Nie ukrywam, że bardzo czekaliśmy na powrót połączenia sieciowego realizowanego przez SAS. Dodatkowo w jesiennym rozkładzie lotów pojawiły się nowości, które ucieszą przede wszystkim tych pasażerów, którzy planują podróże w słoneczne zakątki Europy – zaznacza Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
*Ceny aktualne na dzień 07.10.2021.
Dzień dobry,
Ponownie polecimy z Wrocławia do Kopenhagi. 4 listopada SAS wznawia połączenie z wrocławskiego lotniska na duńskie Kastrup. Loty będą odbywać się dwa razy w tygodniu.
· SAS powraca do Portu Lotniczego Wrocław z sieciowym połączeniem na lotnisko Kopenhaga-Kastrup.
· Loty będą realizowane dwa razy w tygodniu – w czwartki i w niedziele. Przewoźnik uruchomił już sprzedaż biletów.
· Kopenhaga to dogodne lotnisko przesiadkowe dla biznesu, a dla turystów – okazja do bezpośredniego lotu do… najlepszego miasta do życia.
W razie pytań pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia dostępne pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/pFoK049P
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR EXPERT
+48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 07 października 2021 r.
Informacja prasowa
Z Wrocławia polecimy do „najlepszego miasta do życia"
4 listopada linie SAS wznawiają loty z Wrocławia do Kopenhagi. Do stolicy Danii polecimy dwa razy w tygodniu. Przewoźnik już rozpoczął sprzedaż biletów.
Kopenhaga wraca do wrocławskiego rozkładu lotów po dłuższej przerwie. Od 4 listopada samoloty SAS będą kursować na lotnisko Kastrup w każdy czwartek i niedzielę. Lot potrwa tylko godzinę i 15 minut. Bilety są już w systemie rezerwacyjnym przewoźnika, a ich ceny rozpoczynają się od 309 zł*. - Cieszy nas fakt, że SAS powrócił do Portu Lotniczego Wrocław. Obecność tak prestiżowego przewoźnika na wrocławskim lotnisku to dobry znak, że ruch lotniczy konsekwentnie się odbudowuje – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław i dodaje: - Lotnisko Kopenhaga-Kastrup to największy skandynawski hub i jedno z ważniejszych lotnisk w tej części Europy. Oferta SAS jest więc doskonałym rozwiązaniem komunikacyjnym dla biznesu, który bardzo często przesiada się na Kastrup w dalszych podróżach po Skandynawii – podkreśla.
Najszczęśliwsze miasto na świecie
Jednak powrót Kopenhagi do wrocławskiego rozkładu lotów to dobra wiadomość nie tylko dla pasażerów biznesowych, ale także dla turystów. Stolica Danii w 2021 roku została ogłoszona przez brytyjskie czasopismo „Monocle" najlepszym miastem do życia. Pod uwagę brano takie uwarunkowania jak odbudowa gospodarki i kultury w związku z pandemią COVID-19, infrastruktura miejska, polityka mieszkaniowa czy bezpieczeństwo mieszkańców. Kopenhaga wygrywa w rankingu najlepszych miast do życia już po raz czwarty. W tym roku znów była na szczycie zestawienia i wyprzedziła takie miasta jak Zurych, Helsinki, Sztokholm, Tokio czy Wiedeń.
Jesień pełna lotniczych nowości
Kopenhaga jest kolejnym kierunkiem, który wrócił po przerwie na wrocławskie lotnisko. Od 2 listopada będziemy mogli ponownie korzystać z przywróconego połączenia do Brukseli Charleroi. Od 31 października polecimy także do Billund, Lizbony oraz do Pafos na Cyprze, 1 listopada wystartuje nowe połączenie do Pizy, a 3 listopada do Bournemouth. – Jesień w tym roku zapowiada się obiecująco. Nie ukrywam, że bardzo czekaliśmy na powrót połączenia sieciowego realizowanego przez SAS. Dodatkowo w jesiennym rozkładzie lotów pojawiły się nowości, które ucieszą przede wszystkim tych pasażerów, którzy planują podróże w słoneczne zakątki Europy – zaznacza Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.
*Ceny aktualne na dzień 07.10.2021.
Szanowni Państwo,
w związku z odbywającym się w najbliższą sobotę na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie meczu piłki nożnej Polska – San Marino osoby posiadające bilet na mecz, bilet-zaproszenie lub akredytację PZPN będą mogły bezpłatnie podróżować pociągami KM oraz stołeczną komunikacją miejską (autobusy, tramwaje, metro, pociągi SKM) na obszarze 1. strefy biletowej. Uprawnienia będą obowiązywały od 9 października 2021 r. (sobota) od godziny 6.00 do 10 października 2021 r. (niedziela) do godziny 1.00.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Koleje Mazowieckie walczą o tytuł Lidera Zmian. W załączniku przesyłam komunikat ze szczegółami.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 618 26 21/11 wew. 39, kom. 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Redakcja serwisu otrzymała.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Biuro Prasowe Miasta Gdańsk <prasa na s.
gdansk.gda.pl>
Data: wtorek, 5 października 2021
Temat: Pytanie
Do: Adam Fularz <Adam na
wieczorna.pl>
Dzień dobry,
niestety nie mamy wprost przelicznika ilości pojazdów na 1000 mieszkańców. Globalna ilość pojazdów osobowych na koniec 2020 r. wynosiła 311783,
co przy przyjęciu ilości mieszkańców wg GUS 471525, daje 661 pojazdów osobowych na 1000 mieszkańców. Pozdrawiam Jędrzej Sieliwończyk
Jędrzej Sieliwończyk Inspektor Referat Prasowy Biuro Prezydenta
Urząd Miejski w Gdańsku ul. Nowe Ogrody 8/12 80-803 Gdańsk tel. 58 323 63 8(..) |
Od: Adam Fularz |
do UMG
Dzień dobry, do celu aktualizacji załącznika- jaka jest liczba sam. osobowych na 1000 mieszk?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
do MI
Szanowni Państwo,
Ostatnio w mediach pisano na temat bankructwa miasta Detroit i zależności jego upadku od formy samochodu osobowego które zdominowało podróże. Z czasem mieszkanie w centrum stało się uciążliwe i ludność zamożna opuściła centra miast które obumarły. To samo dzieje się nawet w niewielkiej ZIelonej Górze, gdzie w centrum miasta jest kilka upadłych centrów handlowych.
Pytanie
czy MI współpracuje z samorządami by przekonać je że 7 pasów ruchu w centrum, jak na ul. Dąbrówki w Ziel. Górze, nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem? Ul. Dąbrówki można przejść przejściem nadziemnym co wymaga kilku minut czasu dodatkowo na wejście i zejście, ale nie ma przejścia dla pieszych w poziomie jezdni. Czy tego typu rozwiązań nie powinno się likwidować?
Pozdrawiam
Adam Fularz
Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra
"Tomasz Chłoń, były ambasador RP w Estonii i na Słowacji w czasach rządów koalicji PO-PSL: "Moja córka jest w śpiączce od 15 lat. Kierowca, który ją potrącił, jadąc 92 km na godzinę przy ograniczeniu 50 km, nawet nie stracił prawa jazdy, a 5 tys. złotych kary do dziś nie zapłacił"." wg Wydarzenia Dnia, Poniedziałek, 4 października 2021 z dn. 5 października 2021
Odebrałem.
---------- Forwarded message ----------
From:
Fundacja ProKolej <biur na s.
kolej365.pl>
Date: Monday, October 4, 2021
Subject: zaproszenie na I Kongres Entuzjastów i Przyjaciół Kolei
To: adam.fularz na s..
wieczorna.pl Szanowni Państwo,
16-17 października br. organizujemy w Piasecznie Pierwszy Kongres Entuzjastów i Przyjaciół Kolei.
Podczas paneli dyskusyjnych, sesji warsztatowych i wizyt studyjnych lokalni aktywiści wymienią się doświadczeniami z działań na rzecz transportu szynowego. A wspólne warsztaty
i spotkania pozwolą wzbogacić wiedzę jak skutecznie współpracować z samorządami oraz spółkami kolejowymi.
Partnerem Pierwszego Kongresu Entuzjastów i Sympatyków Kolei jest Samorząd Województwa Mazowieckiego - #MazowszeSercePolski.
Szczegółowy plan wydarzenia oraz formularz rejestracyjny dostępny jest na stronie internetowej: https://kolej365.pl/kongres-entuzjastow-kolei/
Zapraszamy do udziału!
Z poważaniem
Karina Reda
Dyrektor ds. projektów
Fundacja Pro Kolej
ul. Wspólna 47/49, 00-684 Warszawa
KRS 0000471917
tel.:(...)
--
null
Do Radnych gminy
Od:
Adam Fularz <
adam@wieczorna.pl>
Data: sobota, 2 października 2021
Temat: Propozycja reaktywacji linii nocnej N5 w Zielonej Górze i nowej linii nocnej N25 do Droszkowa
Szanowni Państwo.
Wnoszę że ludzie korzystaja z komunikacji nocnej gdy idą do baru, knajp, na piwo etc. W Ziel. Górze jest z tym bardzo słabo, osoby wstawione, pijane, muszą jeżdzić samochodami etc. Pokasowali Państwo bardzo wiele kursów późnowieczornych, brakuje koncepcji na obsługe komunikacyjną miasta późnymi wieczorami. Temat: Propozycja reaktywacji linii nocnej w Zielonej Górze jako nowej linii N25
Propozycja reaktywacji linii nocnej N25 w Zielonej Górze w relacji do Droszkowa
Szanowni Państwo, Po wizycie na przystanku linii nocnych proponuję aby przemianowano ostatni kurs linii 25 codziennie- ten po godz.23.30 tak aby jako N25 z przystanku Elżbietanki jechał do Zajezdni przez osiedle Zacisze i ul. Dzialkową- a także poranny sobotni kurs linii 25 z godz.4:23 z zajezdni MZK i przystanku MZK - Rondo PCK, oraz zmieniono jego godzinę odjazdu na wcześniejszą. Linia kursowałaby w noce z piątku na sobotę jako linia N25 do Droszkowa na przykład godzinę wcześniej.
Proponuję by sobotni kurs linii 30 z godziny 4.16 z zajezdni MZK do Droszkowa, na całej długości przemianować na linię nocną N25, zmienić godzine odjazdu na godz. 3.16, zmienić trase przejazdu wg załącznika aby objąc osiedle Batorego/ Rzeźniczaka. Dodanoby objazd po strefie przemysłowej, Koszty to tylko wydłużenie czasu pracy kierowcy o 4 godziny miesięcznie.
W pozostałe dni tygodnia linia N25 mogłaby także kursowac, zależnie od popytu na kursy w weekendy, być może byłoby zapotrzebowanie na kursy o tej porze odjazdu także w ciągu tygodnia.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Poprzednio pisałem
Autobusy nocne- Zielona Góra- LIST DO UZ, RADIA INDEX, PORTALU UZ A
Adam Fularz
DO UZ
Pani Ewa Sapeńko
Szanowni Państwo,
Proszę o przekazanie do parl. studenckiego, radia Index, portalu UZ oraz klubów i org. studenckich tej propozycji. Można je przerobić, publikować, skracać, etc.
Powody mojego wystąpienia
Po skasowaniu dwóch linii nocnych pozostał nieciekawy ogryzek systemu kom. nocnej. W mojej ocenie wymaga on drastycznych zmian, by ratować życie nocne.
Byłbym wdzięczny za uwagi, za przedyskutowanie zmian. Ciekawi mnie, czy autobusy powinny dojeżdżać np. do klubu Wyspa, dużego generatora podróży, pod klub Hades, etc. Ciekawi mnie czy UZ pozwoli aby autobus nocny zawracał na terenie UZ przed klubem Wyspa.
Prosze UZ o włączenie się do dyskusji/ propozycji zmian. Pozwoli to na uniknięcie wypadków drogowych w nocy. Niniejsze wystapeinie- propozycja jest reakcją na umieszczoną na stronie zakładu MZK informację o likwidacji dwóch linii nocnych:
Z powodu niewielkiej frekwencji autobusy linii nocnych nie będą już obsługiwać Sołectw w Dzielnicy Nowe Miasto. W związku z powyższym likwidacji ulegną linie nocne N4 i N5, a na liniach N1, N2 i N3 korekcie ulegnie rozkład jazdy.
Propozycje zmian do dyskusji
Wczoraj wracałem autobusem 8- ostatnim kursem. Mój kolega żartował że był to "Fokobus" z racji liczby młodych kobiet. Miałem wrażenie że MZK mogłoby zupełnie przebudować "ofertę ostatnich kursów", kursów zjazdowych późnowieczornych. Wczoraj - z tyłu za autobus podjechał kurs autobusu 17- ok. godz. 23 w nocy, ale nie ma profesjonalnego systemu gwarantowanych przesiadek w nocy z linii na linię, jak w innych miastach. Nie skorzystałbym jako pasażer z takiej oferty, nawet jeśli układający rozkłady zaplanował możl. przesiadki na przystanku przy Wojska Polskiego, gdzi eoba autobusy się spotkały.
Tylko jeden korytarz nocnej komunikacji
Obecnie raczej trudno jest wrócić późnym wieczorem- jest to możliwe chyba tylko w korytarzu linii 8. Koło 22.30- 23: w zasadzie czynny jest tylko ten jeden korytarz transportu zbiorowego w mieście, i później w nocy jest tak samo. Dzieje się tak mimo że jest możliwość zorganizowania punktu przesiadkowego i zapewnienia przesiadek późnym wieczorem, dla ostatnich kursów przed nocą.
Wniosek o zmiany
Czy możnaby przy okazji zmian w rozkładzie albo w inny sposób:
przemianować ostatnie kursy do zajezdni na linie nocne N
Proponuję szereg linii nocnych typu N17, N20, N25, N27, N30, N44 jako zmianę nazwy ostatniego kursu w rozkładzie. Bezkosztowo po prostu zmienionoby nazwy tych linii, zmienionoby ich relacje, tak by zjeżdżały się w jakimś centralnym punkcie miasta umożliwiając przesiadki.
Wniosek o przystanek przesiadkowy
W większości miast w których bywam lub mieszkałem, autobusy nocne różnych linii zjeżdżają się na jedno miejsce w centrum, by się rozjechać w różne kierunki. Przystanek "Dworzec PKP" nie jest w centrum miasta. Nie nadaje się na przesiadki linii nocnych. Z tego co zauważyłem, popularne destynacje późnowieczorne to centrum miasta, klub Heaven, klub XDemon.
Proponuję przystanek przesiadkowy albo przy klubie XDemon, albo przy klubie Heaven, oraz proponuję wprowadzenie kursów autobusów nocnych w pobliże klubu Heaven, na przykład ulicą Sowińskiego, lub wjazd uliczką pod sam klub. Moim zdaniem MZK nie może lekceważyć użytkowników tego klubu, zwłaszcza że poprawi to bezpieczeństwo na drogach (mniej pijanych i naćpanych osób za kierownicą).
Proponuję:
Wprowadzenie inaczej rozmieszczonych przystanków tylko dla autobusów nocnych/ późnowieczornych.
Wprowadzenie nowego nocnego przystanku- tylko dla autobusów nocnych:
- przy klubie XDemon, na wysokości ul. Kupieckiej, przy ul. Boh. Westerplatte (autobus stawałby "pod klubem"), ewentualnie przystanku przy ZUS na ul. Kupieckiej, tylko dla nocnych.
Wprowadzenie nowego przystanku przy Heaven, najlepiej- przed klubem.
Proponuję wprowadzenie w nocy kursów na deptak, np. ulicą Kupiecką, pod pomnik Bachusa. W wielu miastach autobusy wjeżdżają w strefę pieszą. Może pobudzi to życie nocne miasta. Obecnie- moim zdaniem jest z tym źle.
Wprowadzenie przystanku na ul. Westerplatte przy klubie "Obiekt" na wys. kina Newa.
Wprowadzenie kursów w weekendy do kluby Wyspa, z pętlą autobusu przed klubem.
Wprowadzenie- wzorem np. Poznania etc.- systemu "hub and spoke" w komunikacji nocnej. Proponuję miejsce zborne/ punkt przesiadkowy gdzieś w zupełnie nowym miejscu w centrum miasta, może to być nawet rynek, czy strefa piesza, jakieś plac czy przystanek gdzie w nocy zjeżdżałyby się autobusy i rozjeżdżały. W Poznaniu jest to Rondo Kaponiera. Jest to centralny punkt, piasta systemu.
Proponuję centralną piastę w siatce przewozowej.
Linie i kursy późnowieczorne
Linie których ostatnie kursy, i być może pierwsze dojazdy na linie, możnaby włączyć do nowego systemu proponowanych połączeń nocnych.
to jest:
Linia nr 2: kurs linii nr 2 z godz. 23.04 z Jędrzychowa, 23.17 z ul. Wiśniowej (nie wiem, nie mam propozycji)
Linia nr 17 z os. Leśnego godz. 22.53 - jako N17
Linii nr 20 kurs z Przylepu godz. 23.08- jako N20
Linia nr 25 kurs o 23.16 ze Starego Kisielina ul. św. Floriana - jako N25
Linia nr 27 kurs z Jargoniewic o godz. 23.09 - jako N27
Linia nr 30 kurs 23.17 z Barcikowic - jako N30
Linia nr 44 kurs z Jędrzychowa z godz. 22.54 - jako np. N44
Kursy te dojeżdżałyby w jakieś miejsce gwarantowanych przesiadek.
Wniosek o zmiany taryfowe
Proponuję by po godz. 22-giej bilet jednorazowy był ważny przez godzinę i upoważniał do przesiadek. Bez tego system nie ma sensu i nie jest konkurencyjny na rynku.
Reasumując
Byłbym wdzięczny za dokonane zmiany- moim zdaniem pomoże to spowolnić proces emigracji osób młodych z miasta. Wg mojego kolegi- 90 % jego znajomych wyjechało z miasta.
Władze miasta czy MZK mogą zatrudnić do tego celu firmę konsultingową, która z kursów późnowieczornych i nocnych sklei jakiś zupełnie nowy system, z inaczej rozmieszczonymi przystankami, nie sugerując się w ogóle istniejącym układem sieci autobusowej (często to co jest obecnie, nadaje się do całkowitej zmiany).
Proponuję przeprowadzenie ankiet, zatrudnienie studentów- parlamentu studenckiego, do zebrania uwag studentów, proponuję by projekt został poprzedzony konsultacjami w klubach nocnych etc. Proponuję by zorganizowano ankieterów wśród osób w nocnych klubach w weekendy. Ponadto wydaje się że z kom. miejskiej późną nocą/ bardzo późnymi wieczorami korzysta sporo osób niepełnoletnich, jeżeli nie jest to większość korzystających w niektóre dni (wczoraj takie miałem wrażenie). Być może młodzieżowa rada miasta byłaby pomocna.
Przypomnę że kiedyś kursowały autobusy linii A i B - tylko nocami. Miały zupełnie inne trasy- np. ulicą Ogrodową, czy Sienkiewicza. Działało to przez kilka lat chyba.
Z poważaniem
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl --
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
List do redakcji:
Bruksela
MOVE.DDG2.C.4/KF
Adam Fularz
Polish News Agency
Wieczorna.pl sp. z o.o. Dolina
Zielona 24a, Zielona Góra
Na adres:
Szanowny Panie!
Dziękuję za wiadomość.
ERTMS jest skutecznym systemem zarówno w Europie, jak i poza nią.
W Europie ERTMS jest wdrażany na wielu różnych liniach i sieciach. Na przykład w
ERTMS wyposażone są wszystkie linie kolei dużych prędkości w Hiszpanii i we
Włoszech, a także konwencjonalne linie kolejowe w Belgii i Niderlandach, w tym ruch
transgraniczny i odcinki końcowe, różne odcinki w Niemczech, a Luksemburg
wyposażył w ERTMS całą sieć kolejową. Prawodawstwo europejskie określa wymogi
techniczne i specyfikacje dotyczące ogólnounijnej harmonizacji zarówno przytorowego
systemu ERTMS, jak i pokładowego systemu ERTMS. Linie i sieci, na których
wdrażany jest ERTMS, są obsługiwane przez różnych przewoźników kolejowych.
Pojazdy kolejowe, jakimi dysponują, są wyposażone w pokładowe systemy ERTMS
dostarczane przez różnych dostawców, co świadczy o prawidłowym funkcjonowaniu
i interoperacyjności systemu ERTMS w całej UE.
W Polsce 825 km linii kolejowych w ramach europejskich korytarzy TEN-T i niektóre
odcinki linii poza tymi korytarzami jest wyposażonych w system ERTMS. Komisji nie
zgłoszono żadnego incydentu związanego z jego funkcjonowaniem.
Podkreślamy, że ERTMS jest bezpiecznym i skutecznym systemem, będącym od
dziesięcioleci najważniejszym europejskim systemem sterowania ruchem kolejowym.
Jeżeli chodzi o Pana uwagi i obawy, trudno jest udzielić rzetelnych odpowiedzi
technicznych w oparciu o dostarczone przez Pana informacje. Poniżej przedstawiono
kilka uwag ogólnych dotyczących poszczególnych tematów:
Krzywe hamowania
Urządzenie pokładowe służące do obliczania krzywej hamowania według
ERTMS zostało zharmonizowane w celu uwzględnienia zarówno marginesów
bezpieczeństwa otrzymywanych z urządzeń przytorowych, jak
i charakterystyki taboru. Na podstawie przekazanych informacji trudno jest
ustalić na przykład, czy podniesiona przez Pana kwestia dotyczy wyłącznie
określonej grupy pojazdów kolejowych czy całej polskiej floty; czy dotyczy
całej sieci czy tylko jej części. Na obecnym etapie instrukcje eksploatacyjne,
według których dokonywane są obliczenia hamowania, często, przynajmniej
częściowo, podlegają prawu krajowemu. Zgodnie z przepisami unijnymi
organy krajowe zobowiązane są do stopniowego wycofywania przepisów
krajowych i przestrzegania wymogów prawa europejskiego, również
w odniesieniu do skuteczności hamowania i obliczeń hamowania w kontekście
ERTMS.
Ograniczenia prędkości
Wspomina Pan, że występują nieoczekiwane ograniczenia prędkości związane
z sygnałami generowanymi przez ERTMS. Ponieważ jednak brakuje dalszych
informacji technicznych i szczegółowego opisu tych kwestii należy ustalić, czy
problem ten wynika z definicji systemu ERTMS, czy też z jego
nieprawidłowego wdrożenia w Polsce.
Przypadki utraty komunikacji
Z Pana wyjaśnień wynika, że kwestia ta jest związana z podsystemem
pokładowym, ponieważ dotyczy tylko określonych pojazdów.
W takich pojazdach prawdopodobnie nie wdrożono prawidłowo technicznych
specyfikacji interoperacyjności dotyczących systemu sterowania ruchem
kolejowym, choć pragnę podkreślić po raz kolejny, że udzielenie ostatecznej
odpowiedzi wymagałoby bardziej szczegółowych informacji technicznych.
Ograniczenia przytorowe na odcinku Legnica–Węgliniec
Zgodnie z naszą wiedzą jest to linia ERTMS poziomu 2. W związku z tym
ciągła komunikacja między urządzeniami przytorowymi a pociągiem powinna
umożliwiać aktualizowanie informacji w czasie rzeczywistym. Ponadto system
ERTMS umożliwia rozróżnienie kierunkowości ograniczeń prędkości na
zwrotnicach. W związku z tym nie jest jasne, jakie ograniczenia techniczne
prowadzą do opisanej sytuacji.
Kwestie pokładowe
W swoim piśmie wspomina Pan również o awariach poniższego sprzętu
i składu:
urządzenia pokładowe kolei dolnośląskich 11 45 WE
anteny ETCS w przypadku Dart
Pendolino
Również w tym przypadku trudno jest się wypowiedzieć bez dodatkowych
informacji lub wyjaśnień.
Jeżeli zamierza Pan odnieść się do niniejszego pisma, może Pan skontaktować się z nami
ponownie lub uzyskać dodatkowe informacje na stronie internetowej Agencji Kolejowej
Unii Europejskiej ERA | Agencja Kolejowa Unii Europejskiej (
europa.eu).
Z poważaniem
(podpisano elektronicznie)
Keir FITCH
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra