Dokumentami strategicznymi dla polskiego sektora transportu lotniczego są Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) przyjęta uchwałą Nr 6 Rady Ministrów z 22 stycznia 2013 r. i Program Rozwoju Sieci Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych przyjęty uchwałą Nr 86/2007 Rady Ministrów 8 maja 2007 r. Oba dokumenty są obecnie przedmiotem aktualizacji.
W rejestrze lotnisk cywilnych, prowadzonym przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zarejestrowanych jest 58 lotnisk cywilnych (14 lotnisk użytku publicznego, 3 lotniska użytku publicznego o ograniczonej certyfikacji i 41 lotnisk użytku wyłącznego).
Zgodnie z Programem rozwoju sieci lotnisk i lotniczych urządzeń naziemnych rozwijając infrastrukturę lotniskową w Polsce należy przede wszystkim wykorzystać istniejące jej zasoby m.in. poprzez modernizację i rozbudowę istniejących lotnisk cywilnych dla zapewnienia odpowiedniego standardu obsługi szybko rosnącej liczbie pasażerów. Infrastruktura lotniskowej powinna być dostosowana do potencjału ruchu lotniczego, który powinna obsługiwać i dostosowana do realnych potrzeb użytkowników portów lotniczych (w szczególności pasażerów oraz przewoźników lotniczych) oraz powinna uwzględniać ekonomiczną wykonalność i samodzielność finansową projektu w długim terminie, opartą na rzetelnym biznesplanie.
Elżbieta Kisil
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Tel. 22 630 11 22
Czy KPRM może włączyć do strategii dla portów lotniczych propozycje wznowienia następujących portów lotniczych w Polsce? Na terenie RP działa bardzo mało portów lotniczych- zaledwie 15, a ich gęstość jest okl. 6-ciokrotnie mniejsza niż w krajach zachodniej Europy.
Lubuskie Voivodeship
Żary Żagań Airport in Tomaszowo- runway 2000 meters
Gorzów Wielkopolski Airport in Lipki Wielkie- proposed runway extension to 1440 meters.
Zachodniopomorskie Voivodeship
Kołobrzeg Airport in Bagicz -proposed runway extension to 2500 meters,
Koszalin - Zegrze Pomorskie Airport- runway 2500 meters
Szczecinek- Wilcze Laski Airport- runway 2300 meters
Wielkoposlkie Voivodeship
Piła Airport- runway 2500 meters
Gniezno- Bednary Airport runway 2000 meters
Nowy Tomyśl- Kąkolewo Airport runway 2000 meters
Gostyń- Gola Airport runway extension 2000 meters
Powidz Airport- runway 3500 meters
Łódzkie Voivodeship
Tomaszów Mazowiecki Airport in Glinnik Nowy
Kutno- Łęczyca Airport in Leźnica Wielka
Śląskie Voivodship
Częstochowa Rudniki Airport
Katowice- Muchowiec Airport
Gliwice- Trynek Airport
Opolskie Voivodeship
Opole- Kamień Śląski Aiport
Dolnośląskie Voivodeship
Legnica Airport
Bolesławiec- Krzywa Airport
Worcław- Oleśnica Airport
Podkaprpackie Voivodeship
Tarnów Airport in Mielec
Przemyśl Airport in Arłamów
Krosno Airport
Lubelskie voivodeship
Biała Podlaska Airport
Zamość- Mokre Airport
Dęblin- Puławy Airport
Podlaskie Voivodeship
Białystok- Krywlany Airport
Suwałki Airport
Warmińsnko- Mazurskie Voivodeship
Olsztyn- Dajtki Airport
Orneta Airport
Pomorskie Voivodeship
Malbork Airport
Słupsk- Redzikowo Airport
Gdynia- Babie Doły Airport
Kościerzyna- Borsk Airport
Łeba- Łebień Airport
Kujawsko- Pomorskie Voivideship
Toruń Airport
Mazowieckie Voivodeship
Warszawa- Sochaczew Airport
Warszawa- Mińsk Mazowiecki Airport
Warszawa- Nasielsk in Chrcynno Airport
Małopolskie Voivodeship
Nowy Targ Airport
Świętokrzyskie Voivodeship
Kielce- Masłów or Obice Airport
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.