Szanowna Pani Kisil,Jakiś czas temu byłem w Rumunii, Większość połączeń typu Intercity była realizowana składami spalinowanymi typu DMU (autobus szynowy). Dlaczego w Polsce połączenia typu TLK lub Intercity są realizowane składami klasycznymi typu lokomotywa i tabor klasyczny wagonowy? Skoro w Rumunii możliwe jest by większość połączeń Intercity na liniach bocznych realizować składami typu autobus szynowy, czemu w Polsce jest odmiennie? Także w Niemczech połączenia pospieszne na wielu liniach niezelektyfikowanych obsługują nowoczesne spalinowe składy zespolone, a nie tabor w rodzaju lokomotywy spalinowej z lokomotywami.
Dlaczego PKP Intercity finansuje tylko inwestycje w linie zelektryfikowane? Co z resztą terytorium Polski?
--
autobusy spalinowe stosowane są w Polsce przez przewoźników regionalnych do obsługi połączeń na liniach niezelektryfikowanych o różnym nasileniu potoków pasażerskich. PKP Intercity SA realizuje w większości połączenia dalekobieżne pomiędzy dużymi i średnimi miastami na głównych liniach i magistralach zelektryfikowanych. Do obsługi stosowane są składy zespolone oraz składy konwencjonalne.Do obsługi odcinków niezelektryfikowanych PKP Intercity SA zakupiła i zmodernizowała w latach 2012-2015 łącznie 30 szt. lokomotyw spalinowych.
Umowa PSC zawarta przez ministra właściwego do spraw transportu z przewoźnikiem nie zobowiązuje do stosowania określonego typu taboru w realizacji przewozów, w ramach usług publicznego transportu zbiorowego.
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa --
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, w załączniku przesyłam komunikat prasowy z dzisiejszej konferencji. W komunikacie, oprócz najważniejszych zmian na poszczególnych liniach, znajdziecie Państwo także informację nt. ankiet prowadzonych przez Koleje Mazowieckie, a także porównanie liczby pociągów w rozkładzie jazdy bieżącej edycji oraz edycji 2016/2017.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
|
|
|
| WIĘCEJ JAPOŃSKICH MIAST W OFERCIE LOT-U | | Warszawa, 28 listopada 2016 roku – LOT roszczerzył umowę code-share z japońską linią ANA. Dzięki temu pasażerowie LOT-u już od 1 grudnia będą mogli z przesiadką w Tokio polecieć do trzech dodatkowych miast w Japonii – Sapporo, Sendai i Fukuoki. Polskie Linie Lotnicze LOT i All Nippon Airways zdecydowały o roszczerzeniu współpracy handlowej o trzy dodatkowe miasta w Japonii. Oznacza to, że pasażerowie LOT-u podróżujący z dowolnego innego miasta w Europie mogą korzystając z bezpośrednich rejsów Warszawy – Tokio dotrzeć nie tylko do stolicy Japonii, ale też innych ważnych japońskich ośrodków biznesowych. Połączenia w obrębie Tokio będą wykonywały linie ANA. „Cieszymy się, że wspólnie z naszym partnerem ze Star Alliance możemy rozszerzyć dla naszych pasażerów liczbę dostępnych kierunków. LOT już dziś oferuje najwygodniejsze połączenie z wielu miast w Europie do Tokio, czyli japońskiej stolicy. Wiemy jednak, że wielu pasażerów ma potrzebę by lecieć dalej, do innych miast w Japonii. Od dziś do Sapporo, Sendai i Fukuoki można polecieć na jednym bilecie Polskich Linii Lotniczych LOT" – mówi Adrian Kubicki, dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej. Do tej pory umowa code-share między LOT-em i ANA obejmowała rejsy LOT-u do wybranych miast w Europie i dalsze rejsy ANA do Japonii. Od początku pasażerowie obu linii mogli zamiennie zbierać i wydawać mile lotnicze. Dzięki rozszerzonej współpracy pasażerowie mają jeszcze większy wybór połączeń i dostęp do szerokiej gamy kierunków obsługiwanych przez obie linie. | | | |
|
|
|
|
|
|
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Porozumienie PLK i województwa warmińsko-mazurskiego dla rozwoju kolei
Szybkie i sprawne połączenia pasażerskie, odnowione perony na stacjach i
przystankach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz bezpieczniejsze
przejazdy kolejowo-drogowe - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują
linię Gutkowo - Braniewo.
Środki w ponad 80 proc. pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego
Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Dziś PLK i marszałek
województwa warmińsko-mazurskiego podpisali umowę o współpracy.
Dzisiaj (25.11.2016 r.) w Olsztynie podpisana została umowa o współpracy
między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. a samorządem województwa
warmińsko-mazurskiego w sprawie linii kolejowej Braniewo - Gutkowo.
Porozumienie usprawni proces pozyskiwania funduszy
z Regionalnego Programu Operacyjnego.
- Infrastruktura transportowa, drogowa i kolejowa, jest niezwykle istotna w
regionie tak rozległym jak Warmia i Mazury. Jej jakość podnosi
bezpieczeństwo i komfort życia mieszkańców regionu i gości. Ma także
bezpośredni wpływ na rynek pracy oraz na nasz rozwój gospodarczy i
turystyczny. W regionalnym programie przeznaczyliśmy na ten cel blisko 800
mln zł. To kolejne środki do zainwestowania w ramach nowego regionalnego
programu, co dowodzi, że jego realizacja istotnie przyspiesza - mówi Gustaw
Marek Brzezin, marszałek województwa
W poprzedniej perspektywie modernizacja kolei objęła linię na obrzeżach
województwa. Obecnie znacząco poprawią się podróże koleją w regionie.
Mieszkańcy Warmii i Mazur będą mogli korzystać z krótszych podróży m.in. z
Olsztyna do Ełku, Korsz, Braniewa i Działdowa.
- Realizacja projektu, wpisuje się w rozwój i usprawnienie sieci kolejowej
na terenie Warmii
i Mazur. Po wykonaniu prac będzie lepsza podróż z Gutkowa do Braniewa i
sprawniejszy dojazd do granicy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na terenie
województwa warmińsko-mazurskiego w najbliższych latach zgodnie z Krajowym
Programem Kolejowym planują
7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3 mld zł. Na liście podstawowej jest
5 projektów
za ponad 1,5 mld zł - mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii
Kolejowych S.A.
W 2019 roku PLK planują rozpoczęcie prac na prawie 90 km odcinku linii
łączącej Gutkowo
z granicą państwa. Przebudowa skróci podróż trwającą obecnie z 1h 50 min o
30 minut i zapewni szybki i sprawny przejazd pociągów pasażerskich z
prędkością 100 km/h oraz ułatwi przejazd pociągów towarowych.
PLK planują także przebudowę peronów na stacjach i przystankach. Będą
wygodniejsze i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Wyremontowanych będzie 190 obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów i
przepustów. Na 50 przejazdach kolejowo-drogowych wzrośnie poziom
bezpieczeństwa. Zlikwidowane zostaną też punktowe ograniczenia prędkości
Projekt przebudowy linii Gutkowo - Braniewo został wpisany do Krajowego
Programu Kolejowego.
Szacowany koszt prac to 231 mln zł, dofinansowanie ze środków RPO WiM
2014-2020 (Oś priorytetowa 7 Infrastruktura transportowa, Działanie 7.3
Infrastruktura kolejowa) wyniesie 44 mln euro.
Obecnie opracowywane jest studium wykonalności, które określi szczegółowy
zakres prac.
Planowana realizacja prac w latach 2019 - 2020.
Krajowy Program Kolejowy,
Projekty na liście podstawowej:
Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Korsze wraz z elektryfikacją
(POIiŚ)
Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo - Olsztyn (PO PW)
Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Ełk - Szczytno (PO PW)
Rewitalizacja linii kolejowej nr 221 Gutkowo - Braniewo (RPO)
Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom. - Iława - Olsztyn - Korsze
(śr. krajowe)
Lista rezerwowa
Prace na linii kolejowej E 75 na odcinku Białystok - Suwałki - Trakiszki
(gr. państwa) (CEF)
Rewitalizacja linii kolejowej nr 220 na odcinku Olsztyn - Gutkowo (RPO)
Podstawowe efekty prac - skrócenie czasu przejazdu:
. w relacji Korsze - Ełk o ok. 32 min z 1h 36 min do ok. 1h 04 min;
. w relacji Olsztyn - Korsze o ok. 5 min z obecnych 48 min do ok. 43
min;
. w relacji Olsztyn - Korsze - Ełk o ok. 37 min z 2h 24 min do ok. 1h
47 min;
. w relacji Działdowo - Olsztyn o ok. 16 min z 1h 17 min do ok. 1h 01
min;
. w relacji Warszawa Centr.- Olsztyn Główny o ok. 16 min z 2h 28 min
do ok. 2h 12 min;
. w relacji Iława - Olsztyn o ok. 6 min z obecnych 50 min do ok. 44
min;
. w relacji Szczytno - Ełk o ok. 1h 22 min z 2h 54 min do ok. 1h 32
min;
. w relacji Olsztyn - Szczytno - Ełk o ok. 1h 22 min z 3h 33 min do
ok. 2h 11 min;
. w relacji Gutkowo - Braniewo: obecny czas jazdy: 1h 49 min; docelowy
czas jazdy przy maksymalnej prędkości 120 km/h: ok 1h 18 min;
. w relacji Białystok - Ełk - Suwałki do ok. 1h 29 min.
Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe
URZĄD MARSZAŁKOWSKI
WOJEWÓDZTWA
WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO
10-562 Olsztyn
ul. Emilii Plater 1
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
"Podczas ubiegłotygodniowej dyskusji na temat kondycji Portu Lotniczego Bydgoszcz na sesji Sejmiku Województwa pojawiły się głosy, że bydgoskie lotnisko nie jest zbyt atrakcyjne pod względem dostępności komunikacyjnej dla mieszkańców województwa. Z Torunia można bowiem w podobnym czasie dojechać do portu w Gdańsku. Marszałek Piotr Całbecki przyznał, iż dobrze byłoby zbudować linie kolejową do lotniska.
Wypowiedź marszałka nie była jednak poparta żadnym konkretnym planem działania, aby kwestia włączenia Portu Lotniczego Bydgoszcz do sieci kolejowej przestała być elementem teoretycznych dywagacji, a stała się realnym celem samorządowym. Gdy marszałek wspomniał o budowie linii kolejowej do lotniska, obecny na sali prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski dość ironicznie się uśmiechnął.
Budowa linii kolejowej Trzciniec – Port Lotniczy – Solec Kujawski co prawda jest ujęta w Strategii Rozwoju Województwa do roku 2020, ale wraz z 45 przedsięwzięciami, których duża część zostanie w sferze marzeń – jak chociażby budowa linii kolejowej Bydgoszcz – Żnin (przez Szubin), czy budowa tramwaju z Bydgoszczy do Torunia (ten absurdalny pomysł jest zapisany w strategii). Niestety w zabrakło już konsekwencji, przy ujmowaniu linii kolejowej do lotniska, podczas prac nad kolejnymi dokumentami strategicznymi, które wpływ mają na wydatkowanie funduszy unijnych. Lista inwestycji kolejowych, które będą sfinansowane z Regionalnego Programu Operacyjnego jest już właściwie ustalona w Planie Spójności Komunikacyjnej Drogowej i Kolejowej i nie ma tam nawet wzmianki o planowanym połączeniu Trzcińca z Solcem Kujawskim. I to był najprawdopodobniej powód ironicznej reakcji prezydenta Bruskiego na postulat marszałka Całbeckiego."
Wiadomości z lokalnych lotnisk nr 3/2016
Szanowni Państwo, Wiele linii lotniczych domagało się newslettera z nowinkami z lokalnych portów lotniczych. Porty te są zwykle zapomniane, pomijane przez media.
W aktualnym wydaniu piszemy o portach lotniczych:
Zielona Góra
Przetarg został ogłaszany dzisiaj, tj. 24.11.2016 i dotyczy Promocji WL poprzez przewoźników lotniczych operujących z lotniska Zielona Góra/Babimost do Warszawa i z Warszawy do lotniska Zielona Góra/Babimost. Promocja będzie obejmowała lata 2017 - 2018.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Czy władze województwa podkaprackiego są zainteresowane utworzeniem przewoźnika "Koleje Podkaprackie" wzorem na przykład Małopolski? Przewoźnik byłby 100-% własnością władz samorządowych, obsługiwałby przewozy na terenie południowej części województwa podkaprackiego.
Odpowiedź:
Przesyłam odpowiedź przygotowaną przez wicedyrektora Zbigniewa Kozaka z Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego UMWP.Województwo Podkarpackie nie zamierza tworzyć "Kolei Podkarpackiej" jako samodzielnego podmiotu gospodarczego. Realizację usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego opartego na transporcie kolejowym, aktualnie powierzono spółce Przewozy Regionalne na okres 4 lat tj. do 2020 w łącznie. Po okresie obowiązywania aktualnej umowy w zależności od uwarunkowań prawnych będzie podjęta decyzja o wyłonieniu operatora prawdopodobnie w trybie przetargowym.Aleksandra Gorzelak-NiedużyBiuro prasoweUrząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowieal. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów,
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień Dobry,
W załączeniu przesyłam komunikat prasowy dotyczący wyróżnienia dla nowoczesnej myjni taboru kolejowego KM przyznanego w konkursie „Laur Innowacyjności 2016”.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień Dobry,
W załączeniu przesyłam komunikat prasowy dotyczący wyróżnienia dla nowoczesnej myjni taboru kolejowego KM przyznanego w konkursie „Laur Innowacyjności 2016”.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Dzień dobry
Szanowni Państwo, serdecznie zapraszam na konferencję na temat nowego rozkładu jazdy. Szczegóły w załączniku.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Czy MIB jest zainteresowanie udzieleniem informacji na temat sieci kolejowej celem uruchomienia usługi S-bahn (kolej miejska) w Polsce?
W odpowiedzi na pytania dotyczące uruchomienia kolei miejskiej w Polsce przedstawiam następujące wyjaśnienia.
Organizatorem publicznego transportu zbiorowego, właściwym ze względu na obszar działania lub zasięg przewozów, zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, jest:
1) gmina;
2) związek międzygminny;
3) powiat;
4) związek powiatów;
5) związek powiatowo – gminny;
6) związek metropolitalny;
7) województwo;
8) minister właściwy do spraw transportu – w transporcie kolejowym.
Zadania organizatora określone w tej ustawie wykonuje, w przypadku:
1) gminy – wójt, burmistrz albo prezydent miasta;
2) związku międzygminnego – zarząd związku międzygminnego;
3) miasta na prawach powiatu – prezydent miasta na prawach powiatu;
4) powiatu – starosta;
5) związku powiatów – zarząd związku powiatów;
6) związku powiatowo – gminnego – zarząd związku powiatowo – gminnego;
7) związku metropolitalnego – zarząd związku metropolitalnego;
8) województwa – marszałek województwa.
Jednostki samorządu terytorialnego pełnią funkcję organizatora publicznego transportu zbiorowego w zakresie przewozów drogowych i kolejowych.
Zatem kwestia uruchomienia kolei miejskiej należy do decyzji właściwych samorządów lokalnych. Minister właściwy ds. transportu nie podejmuje działań w tym zakresie.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
- ogłoszono nowy przetarg na loty krajowe Zielona Góra- Warszawa. Do wejścia na tą trasę przymierzają się m.in. linie Ryanair i Wizzair. Być może powrócą dwa loty w każdą stronę dziennie. Jaka jest oferta połączeń Zielonej Góry z Warszawą? Podróżuję czasami na tej trasie i zwykle większość trasy muszę stać albo siedzieć na korytarzu, z braku miejsc od Poznania. Ostatnio już w poc. regionalnym Poznań- Zielona Góra brak było wolnych miejsc.
Czy PKP IC planuje zmiany na tej trasie?
między Warszawą a Zieloną Górą kursują obecnie 4 pary pociągów PKP Intercity - 3 codziennie (w tym 1 para kategorii ekspresowej) i 1 weekendowo. Czas przejazdu pociągiem EIC wynosi nieco ponad 4 godz., a cena za bilet, w ofercie Super Promo zaczyna się od 69 zł za przejazd w 2. klasie.
Pierwszy codzienny pociąg z Warszawy Centralnej do Zielonej Góry wyjeżdża o 07:25, następne odchodzą o 16:00 i 19:30. Natomiast z Zielonej Góry pociągi odjeżdżają o 03:33, 06:13 i 15:28. Weekendowy skład TLK Dionizos kursuje w soboty z Warszawy o godz. 05:30 oraz w niedzielę z Zielonej Góry o godz. 18:45.
W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity na sezon 2016/2017 liczba codziennych połączeń na linii Zielona Góra-Warszawa pozostanie bez zmian. Jedynie ze względu na niską frekwencję, PKP Intercity planuje zawiesić niedzielny kurs składu TLK Dionizos na trasie z Zielonej Góry do Warszawy. Podróżni z Zielonej Góry zyskają natomiast nowe połączenie z Bydgoszczą i Trójmiastem, dokąd pojedzie skład IC Stoczniowiec.
Biuro Prasowe PKP Intercity S.A.
ul. Żelazna 59A
00-848 Warszawa
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Mimo pojedynczych protestów PKP PLK kontynuują projekt likwidacji peronów pasażerskich w woj. łódzkim:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły 3 listopada 2016 r. przetarg na modernizację linii nr 146 na odcinku Wyczerpy – Chorzew Siemkowice. Projekt przewiduje likwidację peronów na stacjach i przystankach osobowych na tej trasie. Urzędy Marszałkowskie Województwa Łódzkiego i Śląskiego, nie były zainteresowane przywróceniem ruchu pasażerskiego na tym odcinku. Linia ta jest przeznaczona głównie do prowadzenia ruchu towarowego z południa Polski na północ do portów. Na wszystkich liniach kolejowych, na których jest prowadzony ruch pasażerski, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. utrzymują infrastrukturę kolejową służącą do obsługi podróżnych.
Jacek Karniewski
Zespół Prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Biuro Komunikacji i Promocji
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74
03-734 Warszawa
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
- z jakich powodów PKP PLK rozbiera bocznice w centrach miast? Taki los spotkał Zieloną Górę, Toruń i kilka miast w kraju?
--
Uprzejmie informuję, że bocznice znajdujące się w centrach miast są rozbierane w przypadku rezygnacji użytkowników z ich obsługi oraz kiedy nie znajduje się inny podmiot, który chciałby je użytkować.
Na terenie Zielonej Góry rozbierane były bocznice odgałęziające się od dawnej linii kolejowej do Szprotawy. Ich użytkownicy zrezygnowali z obsługi. Nie było też zainteresowania ich użytkowaniem przez inne podmioty. Ponadto Miasto Zielona Góra złożyło wniosek o przejęcie terenu na ścieżkę rekreacyjną o charakterze dydaktycznym. Bocznice były rozbierane wraz z dawną linią kolejową do Szprotawy. Rozbiórkę zleciło PKP S.A., które jest właścicielem terenu.
Zbigniew Wolny
Zespół Prasowy
Wydział Komunikacji i Promocji w Regionach
Biuro Komunikacji i Promocji
Centrala
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Twierdzenie, że w ofercie przewozowej na rozkład jazdy 2016/2017 jakiekolwiek połączenia kolejowe na Sądecczyźnie są likwidowane świadczy o fundamentalnym braku wiedzy w tym temacie. Ich liczba wzrośnie. Od 11 grudnia między Nowym Sączem a Tarnowem uruchomionych zostanie 10 par pociągów, czyli o 2 pary więcej niż obecnie, a liczba pociągów w kierunku Piwnicznej i Krynicy Zdroju pozostaje bez zmian – trasę będą obsługiwać 3 pary pociągów. (za UMWM)
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Wiadomości z lokalnych lotnisk nr 2/2016
Szanowni Państwo, Wiele linii lotniczych domagało się newslettera z nowinkami z lokalnych portów lotniczych. Porty te są zwykle zapomniane, pomijane przez media.
W aktualnym wydaniu piszemy o portach lotniczych:
Zielona Góra
Białystok
Krosno
Zielona Góra- Babimost
w nawiązaniu do Pana zapytań informuję, że przetarg będzie ogłaszany dzisiaj, tj. 22.11.2016 i dotyczyć będzie Promocji Woj. Lubuskiego poprzez przewoźników lotniczych operujących z lotniska Zielona Góra/Babimost do Warszawa i z Warszawy do lotniska Zielona Góra/Babimost. Promocja będzie obejmowała lata 2017 - 2018
Białystok Krywlany
Trwa planowana przebudowa pasa startowego, wydano decyzję środowiskową. Nowy pas startowy będzie miał dlugość 1350 metrów i będzie mógł przyjmować małe samoloty pasażerskie, m,.in., Saab 2000. Inwestycja ma być gotowa do roku 2018.
Krosno
W 1977 r. Zarząd Aeroklubu Podkarpackiego i władze Krosna podjęły decyzję rozbudowy lotniska do celów małej komunikacji lotniczej, pasażerskiej i towarowej, przy wykorzystaniu samolotów krótkiego startu, typu AN 2, AN 28,Turbolet 410. W 1978 r. rozpoczęto rozbudowę. Ulepszona została droga startowa o 500 m (łącznej długości 1550 m) i dobudowano budynek administracyjny. Przeprowadzono pierwsze loty pasażerskie.
W 2015 roku rozpoczął się proces budowy asfaltowej drogi startowej oraz dróg kołowania.
Dla miasta Krosna złożono propozycję wznowienia lotów samolotami pasażerskimi z tamtejszego lotniska, które aktualnie jest w budowie.
Proponowane relacje:
Krosno- Warszawa
Krono- Wrocław
Krosno- Gdańsk
Władze miasta są zainteresowane negocjacjami z liniami lotniczymi: "Tak, oczywiście jesteśmy zainteresowani prowadzeniem rozmów z firmą Sprintair w sprawie lotów pasażerskich do/z Krosna. Prosimy o podanie dogodnego dla przedstawicieli firmy Sprintair terminu."
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
kurs realizowany przez PKS Mławę Mobilis Group na trasie Olsztyn-Warszawa od teraz ma lepszy standard: we wszystkich autobusach podróżni mają dostęp do darmowej sieci Wi-Fi, klimatyzacji czy rozkładanych foteli. Wprowadzony zostaje również system atrakcyjnej taryfy dynamicznej, dzięki której za bilet na ponad 200-kilometrowej trasie zapłacimy nawet 5zł. Od teraz Grupa Mobilis oferuje trzy pary kursów z taryfą dynamiczną na tej trasie.
--
Merkuriusz Polski- treści i wieści od 3 stycznia 1661 AD
--- --
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T
+48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Informacja prasowa 22 listopada 2016 r.
SOK skuteczniej chroni w nocy
Nowoczesne noktowizory Straży Ochrony Kolei zapewniły lepszą ochronę terenów kolejowych. Z odległości kilkuset metrów funkcjonariusze mogą zapobiegać m.in. kradzieżom oraz skuteczniej dbać o bezpieczeństwo podróżnych. Noktowizory zostały już użyte w ponad 5 tysiącach nocnych patroli.
Straż Ochrony Kolei zapewnia bezpieczeństwo pasażerów na stacjach, przystankach i w pociągach. Patroluje również linie i tereny kolejowe. By skutecznie chronić kolej, poza przeszkoloną i sprawną kadrą, ważny jest nowoczesny sprzęt. Wykorzystywane są już nie tylko fotopułapki i mobilne centra monitoringu, funkcjonariusze Straży Ochrony Kolei lepiej przygotowali się do działań w nocy.
- W tym roku nasi funkcjonariusze zostali także wyposażeni w noktowizory, co znacznie zwiększa ich sprawność podczas nocnych działań. SOK na bieżąco testuje i wprowadza na wyposażenie nowoczesny sprzęt. Poza Mobilnymi Centrami Monitoring, mamy nowe samochody terenowe. Sprawdzaliśmy także możliwość korzystania z quadów i stosowanie dronów. Tereny kolejowe – szczególnie objęte inwestycjami, chronią fotopułapki. – mówi Paweł Boczek, zastępca komendanta Głównego SOK.
W czerwcu wszystkie komendy regionalne zostały wyposażone w 16 nowoczesnych noktowizorów. Sprzęt pomaga podczas patrolowania terenów kolejowych, gdyż umożliwia obserwację torów na odległości nawet kilkuset metrów. Obraz widoczny jest na wyświetlaczu za pośrednictwem okularu. Noktowizor można wykorzystywać także jako bardzo czułą kamerę działającą na podczerwień. Takie rozwiązanie, oprócz bieżącej obserwacji terenu, zapewnia możliwość cyfrowego zapisu video.
- Obserwacja terenu kolejowego w nocy jest szczególnie trudna. Teraz noktowizory umożliwiają nam stały podgląd ważnych miejsc np. urządzeń sterowania ruchem. Osoby na terenie kolejowym nawet nie wiedzą, że dokładnie je widzimy – mówi Sylwester Wesołowski, starszy inspektor
z Komendy Głównej SOK.
Dzięki wykorzystaniu m.in. noktowizorów w roku 2016 Straż Ochrony Kolei zanotowała spadek liczby notowanych kradzieży i dewastacji elementów infrastruktury kolejowej o 27,3%. Ujęto także 242 sprawców tych czynów. Straż Ochrony Kolei działa 24/h i tak też jest czynny telefon alarmowy. Pod numer 22 474 00 00 można dzwonić zawsze, gdy na torach lub stacjach i przystankach zdarzą się sytuacje wymagające natychmiastowej interwencji funkcjonariuszy.
Kontakt dla mediów:
Karol Jakubowski
Zespół prasowy
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
karol.jakubowski@plk-sa.pl
T: +48 668 679 414
Sylwester Wesołowski
Starszy inspektor
Komenda Główna Straży Ochrony Kolei
sylwester.wesolowski@plk-sa.pl
T: +48 662 241 276
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 684 838 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
--
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.