dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Co z połączeniem kolejowym przez Sandomierz?

 Informacje PKP PLK S.A.

Skrócenie czasu przejazdu, nowe przystanki i stacje – takie udogodnienia przyniosą prace modernizacyjne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Skarżysko Kamienna – Sandomierz (linia nr 25). Na projekt szacowny na prawie 340 mln zł z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia PLK ogłosiły przetarg.

 

Po modernizacji znacznie skróci się czas przejazdu pociągów pasażerskich: w relacji Skarżysko – Kamienna – Ostrowiec Świętokrzyski aż o niemal połowę (z 48 min. do ok. 26 min.), natomiast na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz do nieco ponad 1 h. Czas przejazdu pociągów regionalnych skróci się o 12 minut, czyli o 30%. Po zakończeniu inwestycji  będzie możliwe przywrócenie regularnego ruchu pasażerskiego na odcinku Ostrowiec Świętokrzyski – Sandomierz.

 

W ramach modernizacji 98 km zelektryfikowanego odcinka planowana jest wymiana ok. 100 km toru i 100 rozjazdów. Pociągi nie będą miały ograniczeń do 50 km/h i pojadą szybciej z prędkością 100 - 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych.

 

Prace na tym odcinku zakładają również zwiększenie przepustowości linii dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji urządzeń na nastawniach. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych podniesie poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym

 

Na odcinku między Skarżysko-Kamienną a Sandomierzem PLK przebudują perony. Będą wyższe i wygodniejsze dla pasażerów oraz wyposażone w nowe oświetlenie i lepiej oznakowane. Zostaną również wyremontowane, przebudowane lub zbudowane nowe obiekty inżynieryjne.

 

Podpisanie umowy na „Projektuj i Buduj" planowane jest w listopadzie 2017 roku. Prace budowlane rozpoczną się w lipcu 2018 roku. Zakończenie robót przewiduje się do lutego 2021 roku. Aby utrzymać wymaganą przepustowość linii, pomimo prowadzenia prac przy zachowaniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego, w 2018 roku przewidziane jest wprowadzenie komunikacji 

 

Załączam odpowiedzi zebrane do artykułu prasowego:

- kończy się modernizacjia trasy kolejowej przez Sandomierz. Wznawiane są połączenia kolejowe z Kielc do Sandomierza. Co z połączeniami dalekobieżnymi z Rzeszowa przez Tarnobrzeg, Sandomierz do Warszawy? Czy te połączenia wrócą?


Odpowiedzi:

 

Oczekiwania mieszkańców Woj.. Podkarpackiego są  aby  bezpośrednie połączenia kolejowe z Rzeszowa do Warszawy przez Radom były konkurencyjne czasowo do innych środków transportu.  Takie możliwości będą stworzone po zakończeniu prac modernizacyjnych wszystkich odcinków szlaku kolejowego pomiędzy Rzeszowem i Warszawą . Ukończenie prac remontowych na niewielkim docinku nie daje takich możliwości.  Ponadto trzeba pamiętać, że organizatorem przewozów kolejowych krajowych, jest minister właściwy ds. transportu, a operatorem  realizującym te przewozy na obecną chwilę jest spółka PKP Intercity S.A. To do tych podmiotów należy kierować pytania o plany uruchomienia pociągów w przedmiotowej relacji. Oczywiście władze Województwa Podkarpackiego popierają oczekiwania mieszkańców i dodatkowo podejmują starania aby potrzebne inwestycje odtworzeniowe i modernizacyjne były realizowane i miały zabezpieczenie finansowe.  Nie należy zapominać, że aktualnie jest bezpośrednie połączenie kolejowe z Rzeszowa do Warszawy bez „przesiadki" przez Kraków tzw. „Pendolino".

 

 

 

Aleksandra Gorzelak-Nieduży

Biuro prasowe

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie

al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów,

 

 

PKP Intercity, od grudnia 2015 roku, uruchomiło jedno weekendowe połączenie kursujące z Warszawy przez Sandomierz do Przemyśla. Trasa ta dawno nie była użytkowna, w związku z tym badane jest zainteresowanie Klientów. Na czas wakacji, z uwagi na typ klienta, który najczęściej z niego korzystał - studenci, pociąg ten został zawieszony, ale wróci we wrześniu.

 

Zwiększenie liczby połączeń do/z Sandomierza uzależnione jest od kilku czynników m. in. zadowalające wyniki przewozowe.  Ewentualne zwiększenie liczby połączeń będzie również możliwe po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii nr 8 (odcinek Radom-Warszawa). Dzięki temu znacznie poprawi się czas przejazdu m. in. do stolicy.

 

 

Biuro Prasowe PKP Intercity S.A.
ul. Żelazna 59A
00-848 Warszawa

--

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

+442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



 

--

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.

 

 

 

 

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl

Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764


AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

 

   

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony

Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.

www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl

Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Co z połączeniem kolejowym przez Sandomierz?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery