dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

MIB odpowiada w sprawie zaniku komunikacji zbiorowej w Bieszczadach


Data: 6 lipca 2017 


Pytanie :

Czy władze samorządowe mają obowiązek organizacji komunikacji zbiorowej? Czy jest karalne jeśli tego nie robią?  Byłem dzisiaj w Bieszczadach.  Po upadku lokalnego przewoźnika panują tam dantejskie sceny. Ludzie stali czekając na autobusy których nie było.  Potem rozchodzili się komentując upadek wszelkiego transportu zbiorowego w tym regionie Polski. Miał się pojawić nowy przewoźnik ale nikt nie rozwiesił żadnych rozkładów jazdy choć oglądałem kilkanaście przystanków.  Wg rozkładu jazdy na przystankach, w Bieszczady nie sposób dotrzeć bez własnego samochodu. Działa jeszcze kolej wąskotorowa ale dzisiaj dojechałem tylko do Balnicy. Dalej tory są już nieczynne i nie można się przesiąść w Nowym Łupkowie na pociąg normalnotorowy który kursuje przez dwa dni w tygodniu. Mi się udało wydostać z Bieszczad ale w autobusie byłem jedynym pasażerem.

Czy tak wygląda upadek transportu zbiorowego?  Pasażerowie po prostu rozchodzą się? Czy MIB sądzi że w tym regionie Polski komunikacja zbiorowa może jeszcze wrócić po okresie kiedy jej w ogóle nie było? Kto ponosi odpowiedzialność za brak jakiegokolwiek ogłoszonego uprzednio rozkładu jazdy? Czy ktoś poniesie jakieś konsekwencje? Kto?  

Odpowiedź MIB:

W myśl ustawy o publicznym transporcie zbiorowym organizatorem lokalnego transportu zbiorowego są właściwe samorządy. Z informacji posiadanych przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa wynika, że po rezygnacji spółki Arriva bieszczadzkie samorządy podpisały już nowe umowy na obsługę komunikacji publicznej na tym terenie.


 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.




--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:54. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for MIB odpowiada w sprawie zaniku komunikacji zbiorowej w Bieszczadach

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery