dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

UMWL odpowiada na pytanie- linia kolei z Krzyża do Gorzowa

(..) poniżej przesyłam odpowiedź jaką otrzymałem na Pana pytanie, a której udziela Sławomir Kotylak, Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Komunikacji, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w Zielonej Górze.

Odpowiadając na pytanie zawarte w wiadomości e-mail wysłanej do Pana przez Adama Fularza 30.01.2018 r. w sprawie maksymalnych prędkości na lokalnych liniach kolejowych, a także w mailu wysłanym w tej samej sprawie również 30.01.2018 r. na adres sekretariatu DG, uprzejmie podaję, co następuje. Pan Adam Fularz kilkakrotnie otrzymał oczywistą odpowiedź na pytania, które w różnych, tworzonych przez niego kontekstach, dotyczą tej samej sprawy.

Otóż „Czemu pociągi z Krzyża do Gorzowa (czy też Kostrzyna) nie miałyby kursować 200 km/h"? Ponieważ nie ma takiej potrzeby. W ruchu regionalnym, charakteryzującym się licznymi zatrzymaniami na przystankach, wystarczająca jest prędkość 120 km/h. Prościej na tak postawione pytanie odpowiedzieć się nie da. Jednak z szacunku dla zaciekawienia Pana Fularza tematyką kolejową, cierpliwie przytaczam treść udzielonej mu już odpowiedzi, którą otrzymał w tej sprawie w grudniu 2017 roku:

„1. Właścicielem sieci kolejowej jest Skarb Państwa, natomiast za jej utrzymanie i modernizację odpowiada zarządca infrastruktury, którym jest spółka Skarbu Państwa PKP PLK SA.
2. Maksymalne prędkości na liniach kolejowych określono w rządowych dokumentach strategicznych tj.:
- Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku, przyjęty przez Radę Ministrów w dniu 19.12.2008 r., w którym założono, że do ważnych ośrodków społecznych i gospodarczych, w tym w szczególności miast wojewódzkich, prowadzić będą linie o parametrach zapewniających możliwość rozwijania prędkości rozkładowej 120 km/h, a do pozostałych miejscowości – prędkości rozkładowej równej konstrukcyjnej, dla jakiej dana linia została wybudowana.
- Koncepcja Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 przyjęta przez Radę Ministrów w dniu 13.12.2011 r., w której zarekomendowano odcinki linii konwencjonalnych modernizowanych do prędkości 120-200km/h.
- Strategia Rozwoju Transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku) przyjęta przez Radę Ministrów w dniu 22.01.2013 r., w której założono konsekwentną modernizację i rewitalizację istniejącej sieci linii kolejowych tak, aby w 2030 r. większa część sieci była w stanie dobrym (tj. wymagająca jedynie konserwacji).
3. Samorząd Województwa nie ustala parametrów technicznych linii kolejowych. Założenia określone w przywołanym "Planie transportowym" naszego województwa odnoszą się do organizacji przewozów wojewódzkich. Przewozy te są obsługiwane taborem dostosowanym do maksymalnej prędkości rzędu 100-120 km/h. Jedynie pociągi zestawione z elektrycznych zespołów trakcyjnych "Impuls" mogą rozwinąć prędkość 160 km/h, co jednak nie jest wykorzystywane w praktyce z uwagi na częste postoje pociągu na stacjach pośrednich. W ruchu regionalnym, charakteryzującym się licznymi zatrzymaniami na przystankach, wystarczająca jest prędkość 120 km/h."


Pozdrawiam,

 

Michał Iwanowski

Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego
 

 

Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego


Wysłane: wtorek, 30 styczeń 2018 7:42:16
Temat: Pytanie linia kolei z Krzyża do Gorzowa

Na modernizowanym odcinku z Słupska do Gdyni prędkość projektowana ma wzrosnąć ze 160 km/h do 200 km/h. Czemu pociągi z Krzyża do Gorzowa nie miałyby kursować 200 km/h skoro już kiedyś Nord Expressy na tej trasie miały rzekomo osiągać 140-150 km/h?
Pozdrawiam

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.




<https://lh5.googleusercontent.com/YpJo9CK5YycQ40eKut82SQy0Tx1iOsbO0aZ40x5U67XdL1rfcDwab0xDkkaT2Fr31Cixe3ehW0ysCiXmSnYB5E33BG65JvkL8-berBEQ2zcV6PT7UeJQ1-VotYmnxnMWubA2UOg>

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 05:57. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for UMWL odpowiada na pytanie- linia kolei z Krzyża do Gorzowa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery