dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

CZT: Polacy po Litwinach z największym upadkiem transportu zbiorowego w Europie (z archiwum)

Eurostat podał niedawno dane o transporcie za 2011 rok. Wynika z nich, że Polacy i Litwini najczęściej w Europie wybierają podróż samochodem.

 (z archiwum)

Dane Eurostatu o tzw. modal split (po polsku jeszcze gorzej: podziale zadań przewozowych) obejmują podróże na terenie każdego kraju wykonane za pomocą samochodów osobowych, autobusów i transportu szynowego (nie uwzględnia się zatem podróży rowerem oraz pieszo) mierzone liczbą pasażerokilometrów (czyli uwzględnia się nie tylko liczbę przewiezionych pasażerów, ale także odległość na jaką zostali przewiezieni).

Największy udział podróży samochodem osobowym odnotowano na Litwie (90,8%), a zaraz po niej w Polsce (89,1%). Oznacza to, że w tych krajach rola transportu publicznego jest najmniejsza. Co ciekawe, Polskę pod względem udziału transportu publicznego prześcigają nawet kraje, które w ogóle nie mają kolei np. Cypr i Malta, lub mają w stanie szczątkowym. W krajach tych za to transport autobusowy odgrywa istotną rolę. Tymczasem w Polsce w cieniu systematycznego spadku udziału kolei w przewozach (z 30,6% w 1990 – wówczas to był najlepszy wynik wśród krajów porównywanych przez Eurostat! - przez 15,5% w 1995, 11,7% w 2000 do 5,0% w 2011) zachodzi w ciszy ostatnio jeszcze gwałtowniejszy spadek udziału przewozów autobusowych (z 15,4% w 2000 roku do 5,9% w 2011 r.)

W 2011 r. w porównaniu do roku poprzedniego oba sektory transportu publicznego zmniejszyły udział w przewozach w Polsce – kolejowy z 5,2% do 5,0%, a autobusowy z 6,4% do 5,9%.

Wysoki udział samochodu osobowego w przewozach pasażerskich w Polsce jest ewenementem w naszym regionie. W Czechach i na Słowacji udział ten jest dużo niższy (74,4% i 77,3%), podobnie w Austrii (78,9%), a na Węgrzech w ogóle najniższy w Unii – 63,4%. Niższy udział występuje tylko w również porównywanej przez Eurostat Turcji – 59,4%. Jeden z najniższych udziałów samochodu występuje także w jednym z najbogatszych krajów (PKB/mieszkańca) na kontynencie – Szwajcarii (77,2%), w której udział kolei jest najwyższy spośród badanych krajów (17,6%).
 (z archiwum)

poniedziałek, 26 październik 2015 wg czt.org.pl, autor K. Rytel--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.


TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 13:31. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for CZT: Polacy po Litwinach z największym upadkiem transportu zbiorowego w Europie (z archiwum)

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery