dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Redakcja pisze do UMWP- i podnosi zarzut korupcji przy zlecaniu usług przewozów kolejowych

W korespondencji do UMWP redakcja podniosła zarzut podejrzenia korupcji. W poprzedniej korespondencji UMWP nie był w stanie wytłumaczyć się z wysokich stawek jakie przekazywał za wykonywane usługi. Dzisiaj redakcja wystąpiła do UMWP z opisem zarzutu podejrzenia korupcji.

Korespondencja w sprawie
Od: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl>
Date: czw., 9 sty 2020 o 10:52
Subject: Pytania prasowe redakcji do UMWP- zarzut korupcji przy zlecaniu usług
To: Leyko Tomasz <T.Leyko na serw. podkarpackie.pl>


Do UMWP

"Z uwagi na uwarunkowania organizacyjno – prawne nie jest możliwe na ten moment powierzenie usług przewozów kolejowych użyteczności publicznej więcej niż jednemu Operatorowi. "

- proszę to wyjaśnić. Tworzenie sytuacji monopolu na rynku jest przestępstwem gospodarczym. UMWP celowo tworzy monopol na rynku, i tłumaczy że powodem są "uwarunkowania organizacyjno – prawne". Według- nie tylko mojej redakcji-  jest to nieprawda, powodem sugerowanym przez inne media jest korupcja w relacjach UMWP ze spółką Przewozy Regionalne.

Proszę o odniesienie się do zarzutu celowej korupcji przy organizacji przetargów. Z uwagi na podejrzenie oszustwa, sprawę jak i odpowiedzi UMWP przekażę do właściwej prokuratury.

Pozdrawiam,
Adam Fularz
Polish News Agency

śr., 8 sty 2020 o 15:30 Leyko Tomasz napisał(a):

Zarząd Województwa Podkarpackiego podjął decyzję o zawieszeniu kursów pociągów na linii 107, oraz skróceniu relacji sześciu pociągów Jasło – Zagórz – Jasło na Jasło – Sanok – Jasło z uwagi na dotychczasowe bardzo niewielkie zainteresowanie nimi pasażerów oraz wzrastające koszty przewozów kolejowych. 

  

Skrócenie relacji pociągów do Sanoka jest spowodowane chęcią wsparcia działań Powiatu Sanockiego
oraz wykorzystaniem nowoczesnej infrastruktury dworca intermodalnego w Sanoku celem lepszego skomunikowania transportu autobusowego z pociągami.

 

Aktualnie Województwo Podkarpackie posiada zawarta na lata 2017-2020 umowę z Operatorem  - Przewozy Regionalne Sp. z o.o.  Z uwagi na uwarunkowania organizacyjno – prawne nie jest możliwe na ten moment powierzenie usług przewozów kolejowych użyteczności publicznej więcej niż jednemu Operatorowi. 

 

 

 

TOMASZ LEYKO

rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego

Województwa Podkarpackiego

(..)

(..)

 

From: Adam Fularz 
Sent: Friday, December 27, 2019 10:05 AM
To: biuroprasowe 
Subject: Pytania prasowe redakcji do UMWP

 


Od: Adam Fularz <adam.fularz@wieczorna.pl>
Data: piątek, 27 grudnia 2019
Temat: Pytania prasowe redakcji do UMWP


Szanowni Państwo.

Spółka Przewozy Regionalne podniosła w święta ceny biletów. Podróż np. 17 minut pociągiem regionalnym kosztuje 7.20 PLN. Czy UMWP wyraził zgodę na drastyczne ceny biletów na podróże w regionie? Kiedy sejmik WP wyraził zgodę na podwyższenie cen biletów? Jaki cennik jest ostatnim który akceptował samorząd województwa? 

Pozdrawiam

Adam Fularz



--



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Posted by Telewizja Opera on 01:57. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Redakcja pisze do UMWP- i podnosi zarzut korupcji przy zlecaniu usług przewozów kolejowych

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery