dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Uwagi czytelnika do projektu CPK i inne dokumenty


Otrzymałem:
---------- Forwarded message ---------
From: Media
Date: Fri, Dec 31, 2021 at 10:53 AM
Subject: RE: [EXTERNAL] Uwagi czytelnika do projektu CPK i inne dokumenty
To: Telewizja Opera 
Cc: Media


Szanowny Panie!

 

W województwie warmińsko-mazurskim w ramach programu kolejowego CPK powstaną 74 km nowych linii kolejowych, a kolejnych 208 km zostanie zmodernizowanych. Inwestycje te zapewnią skrócenie przejazdu z Olsztyna do Warszawy do 1 godz. 40 min. Z Pisza do stolicy dojedziemy w 1 godz. 45 min, z Ełku w 2 godz. 10 min, z Giżycka w 1 godz. 45 min i z Elbląga w 2 godz. 25 min.

 

Skrócenie czasu przejazdu z Elbląga do Warszawy będzie możliwe poprzez modernizację linii kolejowej nr 204 na odcinku Elbląg – Malbork i wykorzystanie istniejącej linii kolejowej nr 9 na odcinku Malbork – Iława – Działdowo – Nasielsk i nowoprojektowanej linii kolejowej nr 20 Kątne w okolicach Nasielska – Warszawa Choszczówka. Dla odcinków: Malbork - Braniewo - (granica państwa) oraz Warszawa Wschodnia – Nasielsk (Kątne/Świercze) trwa obecnie opracowywanie studiów wykonalności. Aby uzyskać zakładany czas przejazdu należy ponadto wykorzystać tabor umożliwiający szybką zmianę czoła w Malborku (elektryczny zespół trakcyjny lub skład typu „push-pull").

 

Ponadto, jak wskazano w dokumencie „Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjny", będzie istniała możliwość uruchomienia bezpośredniego połączenia do Centralnego Portu Komunikacyjnego i Warszawy z wykorzystaniem linii kolejowych wchodzących w skład ciągu nr 1, tzn. istniejących linii kolejowych nr 204 Elbląg – Malbork, nr 9 Malbork – Tczew, nr 131 Tczew – Warlubie i nowych linii kolejowych nr 242 Warlubie – Grudziądz, nr 5 Grudziądz – Płock – Centralny Port Komunikacyjny i nr 85 Centralny Port Komunikacyjny – Warszawa. W ramach Linii Kolejowej nr 5 spółka CPK planuje objęcie Elbląga dodatkowymi analizami. Dokładne rozwiązanie będzie przedmiotem studium wykonalności.

 

Powyższe inwestycje zapewnią skrócenie czasu przejazdu dla pociągów w relacjach Gdańsk – Warszawa, do Płocka i miasta położonych w województwie kujawsko-pomorskim (w tym Grudziądz i Warlubie), jak i umożliwią poprowadzenie bezpośrednich pociągów dalekobieżnych łączących Elbląg z Warszawą i Centralnym Portem Komunikacyjnym. W obu przedstawionych wariantach czasy przejazdu będą konkurencyjne względem transportu drogowego, również po zakończeniu realizacji drogi ekspresowej nr S7 na odcinku Elbląg – Warszawa.

 

W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań pozostajemy do dyspozycji.

 

Z poważaniem,

Biuro Prasowe CPK

 

From: Telewizja Opera 
Sent: Wednesday, December 15, 2021 11:32 AM
To: Media
Subject: [EXTERNAL] Uwagi czytelnika do projektu CPK i inne dokumenty

 

Nie otrzymujesz często wiadomości e-mail z adresu telewizjaopera

UWAGA: Ta wiadomość pochodzi spoza CPK Sp. z o.o. Proszę pomóż zadbać o bezpieczeństwo naszej organizacji. Zastanów się, zanim otworzysz link lub załącznik.

 

do Spółki CPK

Dzień dobry, prosze o odpwoiedzi na pytania czytelnika, zarzuca on że miasta Elbląg nie ma na mapie szprych mimo że ma ono ponad sto tys. mieszk, inne uwagi także sa istotne.
Pzdr

Adam Fular

Dol. Ziel. 24a Ziel. Góra

---------- Forwarded message ---------
From: Andrzej Podlaszewski 
Date: Thu, Sep 12, 2019 at 12:40 PM
Subject: Fwd: G.Śląsk 200km premetraj ; CPK tylko w Łodzi; CPK w Baranowie szkodliwy dla ... CPK . rolnictwa, kolei, Łodzi,Warszawy ,G.Śląska... i nie powstanie ;
To: wydawnictwo

 

 

 

 

      Dzień dobry

 

Jak najbardziej CPK mogło by być rewelacyjnie korzystnym przedsięwzięciem znakomicie porządkującym wiele obszarów, zwłaszcza kolej pod warunkiem że   ... będzie dobrze zrealizowane

 

Nie zrobiono żadnej pracy analitycznej i skończy się na obietnicach ... za 20 lat czyli nigdy:

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/trasa-s10-czyli-droga-ekspresowa-od-warszawy-do-szczecina/dekmmbr#slajd-2

"140 km nowych linii, głównie na trasie Warszawa – CPK – Łódź. Pozostałe inwestycje są zaplanowane w horyzoncie czasowym do 2040 r."

 

Przede wszystkim powinien powstać plan scalający dla kolei całej Polsk

a potem umieszczony CPK który ma służyć mieszkańcom Polski.

Teraz jest mega bzdura wszystko dla CPK . CPK w Baranowie bardzo szkodliwy dla kolei

i taka lokalizacja jest mega błędem logistycznym.

 

Obecnie marnowany jest czas i już pieniądze

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Powinna być linia kolejowa od Konina przez Turek do Zgierza łącząca Poznań z Łodzią.

 

 

Ziemie po zachodniej stronie Łodzi np w okolicach Łaska to ugory a ziemie wokół Baranowa są najwyzszej klasy.

 

Jedyne miejsce na CPK jest po zachodniej stronie Łodzi i nawet wpisuje to też w plan decentralizacji/deglomeracji.

Raczej decentralizacja bo aglomeracje raczej pozostaną trzeba je tylko przeorganizować 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Wysyłam  dla porównania mapki z planowanym i poprawionym schematem szprych do CPK.

O marności  i po prostu niechlujstwie planu  CPK w Baranowie świadczy dobitnie brak Elbląga(117 tyś mieszk)  na mapie szprych

 2 sztandarowy projekt (przekop) nie istnieje dla pełnomocnika . 

 Na mapie szprych i to nie licząc G.Śląska nie ma aż 14 miast powyżej 50 tyś (!) : 

1. Elbląg  117tyś

2. Legnica 99 tyś

3. Jelenia Góra 80 tyś

4. Inowrocław 73 tyś

5. Lubin 72 tyś

6. Piotrków Trybunalski 71 tyś

7. Gniezno 68 tyś

8. Pabianice 65 tyś 

9. Tomaszów Mazowiecki 63 tyś

10. Przemyśl 61 tyś 

11. Ełk 61 tyś

12. Mielec 60 tyś

13. Zgierz 56 tyś 

14. Bełchatów 57 tyś

 

               

Kompletny absurd  - setki kilometrów nowych torów po prostu szkodliwych dla kolei i mieszkańców . Przez pola na pole w Baranowie.

Np CMK zakręcająca pd kątem 90 st przez pola na Wybrzeże.

 

Praktycznie nie ma kolei do Bełchatowa wytwarzającego 20% energi eletr. !

 

Albo Węzeł Małopolski-Śląski komu ma to służyć ?  Katowice i Kraków poprzez Tychy i Oświęcim powinny mieć alternatywne połączenie. Brak takiego połączenia powoduje, że od prawie 10 lat (!) modernizowana jest linia Kraków - Katowice

 

Na południu Polski Wschodniej powinna być magistrala od Przemyśla przez Rzeszów i Mielec w kierunku Łodzi(CPK)  

 

Jak pokazano CMK poprowadzona(przedłużona) naturalnie przez Polskę wschodnią gdzie brak torów (np Pułtusk) będzie także potrzebna krajom Unii - Litwa itd. 

Czyli CMK od Ostrawy przez Katowice i dalej Modlin , Pułtusk i do Litwy była by b.ważną nie tylko krajową ale i Unijną magistralą

kolejową czyli łatwiej by było o dofinansowanie Unijne.

 

Węzeł kolejowy czyli główny dworzec dla Górnego Śląska powinien być między Katowicami a  Sosnowcem czyli między dwoma najludniejszymi miastami.

I ten dworzec może być doskonale połączony premetrem (kolejka metropolitalna) na bazie uwolnionych torów kolejowych z całym Górnym Śląskiem.

 

----------------------------------------------------------------------------

 

 

Dzień dobry

 

Temat:           Centralna Magistrala Kolejowa od Jastrzębia Zdroju przez Katowice , Modlin,  Pułtusk, Ostrołękę , Łomżę do Augustowa i na Litwę .                            

Przesyłam uzupełnioną informację - obecna lokalizacja CPK  w Baranowie to także wielkie szkody dla przyrody i  można to ograniczyć dla  CPK w Łodzi. I w końcu interesują się tym media:

http://grodzisknews.pl/analiza-lokalizacja-w-cpk-w-baranowie-wbrew-wszelkim-parametrom/

 

 

Uporządkowanie spraw kolei oznacza gigantyczne wpływy do Budżetu Państwa

 i olbrzymie grunty  pokolejowe dla mieszkalnictwa wraz z doskonałą komunikacją. 

             Tory kolejowe wewnątrz miejskie dla metra naziemnego.

 

umożliwia przekazanie miastom - sprzedaż, dzierżawa olbrzymich terenów pokolejowych.

Odsunięcie kolei dalekobieżnej od centralnych dzielnic

Podobnie jest w innych miastach

Np w Warszawie Odolany - to są miliardy złotych.

 

 Wszystkie fakty i analizy dobitnie pokazują , że

Centralny Port Komunikacyjny powstanie po zachodniej stronie Łodzi albo ...  wcale nie powstanie.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Koncepcja tunelu kolejowego pod Łodzią zaistniała gdy nie mówiono jeszcze o CPK .

Czyli wkrótce  ,przez ten dwutorowy tunel ,   ma odbywać się ogromny ruch 

wschód-zachód Polski

północ południe 

oraz

Polska Zachodnia i Europa Srodkowa do CPK

i jeszcze ten tunel ma służyć za metro !

 powinien służyć. Taki jest wynik dołączonej analizy.

Tunel w Łodzi wyłącznie dla metra i kolei dowozowej regionalnej(lekki tabor) 

 

Także szlaki Ten-T już teraz przebiegają przez rejon Łodzi i Warszawy

 

   Z poważaniem

 

Andrzej Podlaszewski

 

Bydgoszcz

tel 501 049 157

(..)
.

 


 

--

 

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

 



--


Adam Fularz, manager Radiotelewizji

RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra



Posted by Telewizja Opera on 02:57. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Uwagi czytelnika do projektu CPK i inne dokumenty

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery