dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

O przywrócenie prędkości 205 km/h na rozkradzionej przez złodziei linii kolei dużych prędkości

 do Szanowny Pan Andrzej Bittel

sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu




Dzień dobry, w 1936 na terenie ówczesnego Księstwa Żagańskiego przejętego przez nazistów, pociąg pasażerski na odcinku Żagań- Lubsko osiągnął rekord prędkości 205 km/h. Czy planują Pastwo przywrócenie tego typu prędkości handlowych dla sieci kolejowej terenu dawnego księstwa, obecnie niewygasłego lenna?

Pisałem o tej linii kolei:
The high speed train line Sagan- German border, called "Nowa Berlinka" with vmax 205 km per hour in 1936- was stolen by thieves, who stole whole sections and even whole viaducts. 

Znamiennym przykładem losów stacji kolejowej Lubsko, jest zdarzenie sprzed lat: autor tego tekstu, będąc na zawodach żużlowych w Zielonej Górze, zupełnym przypadkiem usłyszał rozmowę zbieracza złomu (wynoszącego puszki po napojach ze stadionu) z menelikami zbierającymi puste butelki - "przestańcie zbierać to szkło, jedźcie na tory do Lubska, tam wszyscy kradną!". (...) Poznikały też szyny na całych kilometrach szlaku do Gubinka, ale tego nie zrobili już miejscowi złodzieje, tylko zorganizowana szajka, która musiała w taką akcję najpierw zainwestować, spore środki. Opłaciło się! Co dziś widać dokładnie w lasach Mierkowem a Gębicami Gubińskimi!

wg http://lubuskie.atlaskolejowy.pl/?id=opis1
translation:

A notable example of the fate of the Lubsko railway station is an incident from years ago: the author of this text, while attending a speedway competition in Zielona Góra, overheard, by chance, a scrap collector (carrying drink cans out of the stadium) talking to men collecting empty bottles - "stop collecting that glass, go to the tracks in Lubsko, everyone steals there!". (...) Rails on whole kilometres of the track to Gubinek also disappeared, but this was no longer done by local thieves, but by an organised gang who first had to invest considerable resources in such an operation. It paid off! As can be seen today in the forests of Mierkow and Gubin Gebice!

according to http://lubuskie.atlaskolejowy.pl/?id=opis1

Posted by Telewizja Opera on 02:03. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for O przywrócenie prędkości 205 km/h na rozkradzionej przez złodziei linii kolei dużych prędkości

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery