dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Dot. wniosek w sprawie pociągów pospiesznych po obu stronach Odry

 Znak pisma: DTK-8.051.35.2023

Warszawa, 05 maja 2023


Pan

Adam Fularz

telewizjaopera na s. gmail.com

Szanowny Panie,

w odpowiedzi na wniosek w sprawie pociągów pospiesznych po obu stronach Odry,

przedstawiam poniższe stanowisko.

Obecnie na linii kolejowej nr 277 realizowane jest zadanie dokumentacyjne dla projektu

pn. „Prace na linii kolejowej C-E 30 na odcinku Opole Groszowice – Jelcz – Wrocław

Brochów”. Celem ww. projektu jest dostosowanie przedmiotowej linii kolejowej

do wymagań dla transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) i umowy AGTC

dla zapewnienia sprawnej i bezpiecznej realizacji przewozów kolejowych. Zakres

przedmiotowego projektu uwzględnia m.in. modernizację lub budowę obiektów

inżynieryjnych, przebudowę stacji kolejowych w zakresie układu torowego, urządzeń

sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej, układu zasilania i urządzeń obsługi

podróżnych.

Zgodnie zinformacjami przekazanymi przez PKP PLK S.A. na odcinku Czernica Wrocławska

– Wrocław Brochów zaplanowano dobudowę drugiego toru. Należy zaznaczyć,

że realizacja robót w ramach ww. projektu uzależniona jest m.in. od terminu zakończenia

umowy na wykonanie dokumentacji projektowej, jak również od zapewnienia środków

finansowych na realizację.

W kwestii proponowanego przekierowania przez Jelcz wybranych pociągów kursujących

na odcinku Wrocław – Opole wyjaśniam, że oznaczałoby to wydłużenie czasu przejazdu

o około 40-50 minut oraz pozbawienie obsługi tymi połączeniami Brzegu i Oławy. Wobec

powyższego ewentualne wdrażanie niniejszej propozycji nie jest obecnie planowane.

Ponadto obsługa miejscowości takich jak Jelcz-Laskowice, Siechnice i Karłowice nie jest

przewidywana w planie transportowym Ministra. Miejscowości Jelcz-Laskowice oraz


Karłowice zostały zawarte w części planu transportowego dotyczącej połączeń woje-

wódzkich realizowanych przez właściwych organizatorów, czyli w omawianym przypadku


przez Marszałka Województwa Opolskiego.


Z poważaniem

Jakub Kapturzak

Zastępca Dyrektora

Dokument podpisany elektronicznie.

Posted by Adam Phoo on 05:06. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Dot. wniosek w sprawie pociągów pospiesznych po obu stronach Odry

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery