dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Historia najmniejszego międzynarodowego portu lotniczego Polski

Fot. PPL/ PL Babimost


Historia portu lotniczego Zielona Góra-Babimost jest bogata i pełna interesujących wydarzeń. Od momentu jego inauguracji w 1977 roku port był świadkiem wielu zmian, które odzwierciedlały rozwój lotnictwa cywilnego w Polsce.

23 czerwca 1977 roku to data, która zapisała się złotymi zgłoskami w historii tego portu, kiedy to pierwszy samolot Polskich Linii Lotniczych LOT przywiózł gości na ceremonię otwarcia. Już dzień później uruchomiono regularne rejsy łączące Zieloną Górę z Warszawą, z przystankiem w Poznaniu. W latach 1977-1982 samoloty AN-24 kursowały na tej trasie, oferując połączenia przez Poznań i Bydgoszcz.

Niestety, wprowadzenie stanu wojennego w grudniu 1981 roku przerwało operacje lotnicze. Jednak już 10 lipca 1982 roku rejsy zostały wznowione i kontynuowano je aż do roku 1990. Następnie, po przerwie trwającej od 1991 do 25 marca 2001, połączenia Warszawa – Poznań - Zielona Góra ponownie zostały uruchomione, tym razem z samolotami ATR-72 obsługiwanymi przez Eurolot w okresie od 26 października 2001 do 27 marca 2004.

Późniejsze lata przyniosły kolejne zmiany. Firma Jet Air przejęła obsługę połączeń, a następnie rolę tę przejęła Sprintair. Obecnie za obsługę rejsów odpowiadają państwowe linie lotnicze LOT, kontynuując tradycję połączeń z portu Zielona Góra-Babimost.

Port lotniczy Zielona Góra-Babimost, choć nie jest jednym z największych portów w Polsce, pełni ważną rolę w systemie komunikacji lotniczej kraju, oferując mieszkańcom regionu dostęp do szybkiego i wygodnego transportu powietrznego.

opr. SzI

Posted by Adam Phoo on 05:49. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Historia najmniejszego międzynarodowego portu lotniczego Polski

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery