dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) kolejnictwo (9) skm warszawa (9) PKP (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

W sprawie uruchomienia sezonowego połączenia kolejowego do Austrii i Włoch (sezon narciarski)

 Zapytania do Ministerstwa Infrastruktury

1. Koncepcja i zasadność uruchomienia

Czy resort posiada już konkretną koncepcję lub analizę wykonalności uruchomienia sezonowego połączenia kolejowego do Austrii i Włoch (sezon narciarski)? Jeśli tak – czy możliwe jest jej udostępnienie?

Na jakiej podstawie minister stwierdził istnienie “bardzo dużego zainteresowania” takim połączeniem? Czy były prowadzone ankiety, badania rynku lub zbieranie opinii pasażerów?

2. Uwarunkowania operacyjne i techniczne

Jakie są główne bariery techniczne i logistyczne, które utrudniają realizację takiego połączenia, zdaniem Ministerstwa?

Czy została przeprowadzona analiza dostępności taboru PKP Intercity, infrastruktury kolejowej (np. moc przerobowa, przepustowość linii, dostępność torów nośnych)?

3. Priorytety komunikacyjne

Jak resort planuje pogodzić przedsięwzięcia o charakterze turystycznym (np. do Austrii/Włoch) z bieżącymi potrzebami dotyczącymi połączeń lokalnych, regionalnych i wykluczenia komunikacyjnego?

Czy została uwzględniona możliwość uruchomienia nowych tras jedynie jako dodatek sezonowy, a nie kosztem istniejących połączeń krajowych?

4. Aktualizacja i komunikacja

Minister wspominał o planach zwiększenia liczby połączeń międzynarodowych (Lipsk, Budapeszt, Berlin) w grudniowej korekcie rozkładu jazdy. Czy resort może potwierdzić konkretne trasy, ich harmonogram i przewidywane daty uruchomienia?

Resort wskazał także pomyłkę w nazwie miejscowości („Gołubczyce” zamiast „Głubczyce”) w komunikacie o rewitalizacji linii. Czy resort przewiduje korektę tej informacji i kiedy można się spodziewać przywrócenia połączenia?

5. Ocena zapotrzebowania na połączenia międzynarodowe

W lipcu minister stwierdził, że popyt na połączenia do Austrii i Włoch może być niewystarczający. Na jakich danych oparto tę ocenę i czy jest plan dalszego monitorowania potencjału takiej oferty?

Czy możliwy jest pilotaż sezonowy (np. w grudniu–marcu), monitorujący zapotrzebowanie, z możliwością ewentualnego wstrzymania w przypadku niskiej frekwencji?


Szanowny Panie Redaktorze,



pociągi PKP Intercity kursują w kierunku Alp, m.in. z Warszawy przez Kraków do Salzburga (pociąg EN Chopin). Od grudniowej zmiany rozkładu jazdy pociąg będzie prowadził grupę wagonów także z Przemyśla przez Rzeszów, a czas przejazdu do Warszawy ulegnie skróceniu.


Minister Infrastruktury zgodnie z obowiązującymi przepisami odpowiada za organizację połączeń międzynarodowych i międzywojewódzkich. Za organizację połączeń lokalnych i regionalnych, w szczególności których celem jest spełnianie bieżących potrzeb lokalnych, odpowiadają poszczególne władze samorządowe właściwe ze względu na zakres terytorialny.


Spółka PKP Intercity intensywnie rozwija siatkę cyklicznych połączeń krajowych i międzynarodowych. Wprowadzony w grudniu 2024 r. rozkład jazdy przyniósł wzrost oferty rozkładowej o około 12%. Uruchamia ponad 500 połączeń dalekobieżnych dziennie. Od zmiany rozkładu jazdy w czerwcu br. Uruchomione zostały kolejne nowe połączenia, m.in. do Kalisza, Sieradza, Mielca, Tarnobrzega, Stalowej Woli, Biłgoraja, Zamościa i Hrubieszowa. W nowym rozkładzie jazdy 2025/2026 przewidzieliśmy uruchomienie kolejnych połączeń krajowych (m.in. do Gorzowa Wlkp., Suwałk, Augustowa, Białegostoku, Legnicy, Bolesławca) i międzynarodowych (m.in. do Lipska, Wiednia, Berlina, na Litwę oraz na Ukrainę). Łączny wzrost oferty rozkładowej pomiędzy rozkładem jazdy 2023/2024 a 2025/2026 wyniesie około 19%. Dla porównania wzrost oferty rozkładowej pomiędzy rozkładami 2016/2017 a 2023/2024 wyniósł również ok. 19%.


 


Z poważaniem


 


Rafał Jaśkowski

Dyrektor


Biuro Komunikacji


Posted by Adam Phoo on 23:42. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for W sprawie uruchomienia sezonowego połączenia kolejowego do Austrii i Włoch (sezon narciarski)

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery