Czerwcowa korekta rozkładu jazdy Od niedzieli, 11 czerwca, wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy pociągów. Plakaty z informacjami są już dostępne na peronach i dworcach oraz w Internecie. Zmiany związane są z zapewnieniem sprawnego kursowania pociągów w trakcie prowadzonych przez PLK modernizacji i remontów linii. Na przejazdy trasami, na których podróżnych czekają utrudnienia, PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę, obniżając ceny biletów. Korekta rozkładu umożliwia optymalne kursowanie pociągów przy realizacji największych od lat inwestycji, których efektem będą lepsze podróże i oczekiwany komfort obsługi na stacjach i przystankach. Wielkopolska W trakcie modernizacji linii kolejowej Poznań – Warszawa będzie kursowało 12 par pociągów PKP Intercity. Pasażerowie skorzystają z 6 połączeń EIC, 5 TLK i jednego IC. Pociągi z Warszawy pojadą trasą przez Gniezno, gdzie będą miały dodatkowy postój. Zaplanowano również, dla większości pociągów, dodatkowy postój na stacji Poznań Wschód. Ponadto 4 pary pociągów (3 TLK i IC) zatrzymają się na stacji Inowrocław Rąbinek. Podróż na trasie Warszawa – Poznań wydłuży się od 40 do ponad 60 minut. W czasie modernizacji PKP Intercity planuje uruchomić komunikację zastępczą. Między Kutnem, Kołem a Koninem kursować będą cztery pary autobusów skomunikowanych z pociągami jadącymi do/z Warszawy. Natomiast do miejscowości Września pojadą dwie pary autokarów do/z Gniezna zapewniające dogodną przesiadkę do pociągów kursujących w kierunku stolicy. Ponadto zostanie uruchomiony skład relacji Warszawa – Konin. Będzie on skomunikowany z autobusem kursującym ze Słupcy. Dla pasażerów podróżujących na trasie Warszawa – Poznań PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę. W ramach promocji Bilet Taniomiastowy ceny biletów na pociągi TLK oraz IC, kursujące zmienioną trasą, zostaną obniżone o około 10 procent. Przykładowo za podróż z Poznania do Warszawy pasażer zapłaci 54,90 zł, a nie, jak do tej pory, 61 zł. Oferta zacznie obowiązywać od czerwca 2017 roku. W ruchu regionalnym pociągi zostaną zastąpione autobusami, które od 12 czerwca zapewnią sprawną podróż pomiędzy Koninem i Poznaniem. Czas przejazdu na odcinku Konin – Września w zależności od pory dnia i natężenia ruchu drogowego, wyniesie od 1h 20 min do 1h 40 min. Dla autobusów, które będą kursować między Koninem a Wrześnią, przygotowywane są specjalne przystanki. Przewoźnik planuje wprowadzić także dodatkowe połączenia autobusowe między Koninem a Poznaniem, których czas przejazdu będzie wynosił około 1h 40 min. Zmiany na trasie Warszawa - Lublin. Tańsze bilety W związku z modernizacją linii Warszawa - Lublin, od 11 czerwca zmienia się organizacja ruchu bezpośrednio na trasie i okolicznych liniach. Pociągi z Warszawy do Lublina pojadą przez Lubartów, Parczew, Radzyń Podlaski, Łuków, Siedlce i Mińsk Mazowiecki z postojami we wszystkich tych miejscowościach. Mieszkańcy Lubartowa, Parczewa i Radzynia Podlaskiego zyskają bezpośrednie połączenie ze stolicą, a pasażerowie z Łukowa z Lublinem. Z Łukowa pojedzie w sumie aż 10 pociągów do stolicy. Trasę z Warszawy do Lublina obsłuży 8 par pociągów (w tym 1 para wyłącznie weekendowa). Najszybsze dojadą w 2h 48 min. Dla mieszkańców Puław i Dęblina zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Autobusy dowiozą pasażerów do Łukowa, gdzie podróżni przesiądą się do pociągów z i w kierunku Warszawy. Podróżni z Nałęczowa skorzystają natomiast z autobusów kursujących do Lublina, gdzie czekać będą na nich składy do stolicy. Czas podróży na trasie Lublin – Warszawa wydłuży się o około 30 – 40 minut. Na czas modernizacji PKP Intercity obniży ceny biletów na całej trasie Warszawa – Lublin oraz na odcinkach pośrednich. Rabat wyniesie od kilku do kilkudziesięciu procent, czyli nawet do 10 zł. Przykładowo za bilet z Warszawy do Lublina podróżni zapłacą 30,90 zł, a nie jak dotychczas, blisko 40 zł. Zmianie ulegną również ceny biletów do Terespola i Białej Podlaskiej. Klienci za podróż do tych miast zapłacą odpowiednio 34,90 zł oraz 29,90 zł, czyli o ponad 11 zł i 10 zł mniej niż do tej pory. Bilety w nowej cenie można kupować już od 22 maja. Modernizacja wpłynie również na kursowanie pociągów jadących z południa i zachodu Polski. Pasażerowie z Krakowa, Katowic, Kielc oraz Wrocławia dojadą składami PKP Intercity do Dęblina. Stamtąd zostaną zabrani autobusami do Lublina. Po drodze autokary zatrzymają się również w Nałęczowie i Puławach. Liczba pociągów z południa Polski (Kraków, Kielce, Katowice, Wrocław), kursujących przez Radom, pozostanie bez zmian. Ze względu na prowadzone prace na odcinku Garwolin – Lublin nie będą kursowały tamtędy pociągi. Składy dojadą tylko do Garwolina. Zamiast pociągów Kolei Mazowieckich na odcinku Garwolin – Dęblin pojadą autobusy. Podobnie będzie na odcinku Dęblin – Lublin – tam autobusy zastąpią część pociągów PR. Podróż między Lublinem a Dęblinem, w zależności od przewoźnika, wydłuży się od 30 do 45 minut, między Garwolinem a Dęblinem o ok. 80 minut. Korzystniej dla pasażera Od 11 czerwca, na trasie z Krakowa do Zakopanego, o 14 minut skróci się czas przejazdu najszybszego pociągu. To efekt budowy nowej łącznicy kolejowej w Suchej Beskidzkiej. W mieście będzie też nowy przystanek– Sucha Beskidzka Zamek. Szybciej o kilka minut pojadą pociągi na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry. Stacja Jelenia Góra po modernizacji zapewni pasażerom bardziej komfortową obsługę. Będzie dodatkowy dojazd nad morze. Dzięki pracom PLK wracają wakacyjne połączenia na trasie Sławno – Darłowo. Z nowych przystanków skorzystają pasażerowie w Suchej Beskidzkiej i Wólce Orłowskiej na linii nr 69 (Rejowiec – Zamość, objazdowa dla linii nr 7). Od kwietnia działa przystanek Gorzów Wielkopolski Wschodni, który ułatwia komunikację w czasie modernizacji estakady. Zmiany w ofercie PKP Intercity Od 11 czerwca mieszkańcy Chełma będą mieli do dyspozycji dodatkowy pociąg do Warszawy. Ponadto skład relacji Kijów – Przemyśl zyska skomunikowanie ze stolicą, gdyż zostanie wydłużona trasa pociągu TLK Pomarańczarka*, który obecnie kończy i rozpoczyna swój bieg w Rzeszowie. Kolejnymi nowościami w rozkładzie będą połączenia weekendowe. Mieszkańcy miejscowości Zwardoń i Żywiec zyskają pociąg do stolicy. Dodatkowo zostanie uruchomiony skład kursujący na trasie z Węglińca, przez Bolesławiec, Legnicę, Łódź, Warszawę do Białegostoku. Oba połączenia obsługiwane będą przez pojazdy Dart. Z nowoczesnego EZT-a skorzystają również mieszkańcy Raciborza. Od 11 czerwca pojedzie tam pociąg kategorii IC do Warszawy. Natomiast od 15 czerwca do Szklarskiej Poręby ze stolicy pasażerowie dojadą składem EIC. Ponadto od 11 czerwca pociąg EIC Tatry relacji Warszawa – Zakopane będzie kursował codziennie, a nie, jak do tej pory jedynie w weekendy. Dodatkowo w Mogilnie zatrzymają się dwa pociągi relacji Gdynia – Wrocław, natomiast w Piotrkowie Trybunalskim będzie się zatrzymywał skład relacji Gdynia – Zakopane z wagonami do Zagórza, Krynicy i Przemyśla. Kompleksowa informacja Trzy tygodnie przed wejściem w życie czerwcowej korekty informacje o zmianach są dostępne w formie plakatowej na stacjach i przystankach oraz na stronach portalpasazera.pl i rozklad-pkp.pl. O kursowaniu pociągów informują także przewoźnicy. Informacje na temat rozkładu jazdy PKP Intercity można znaleźć na stronie intercity.pl oraz pod numerem telefonu 19 757. Podczas wprowadzania korekty rozkładu na największych stacjach w Polsce pomocy pasażerom udzielą informatorzy mobilni oraz pracownicy punktów InfoDworzec. *od 23.06 skład TLK Pomarańczarka będzie kursować jako TLK Mierzeja w wydłużonej relacji Przemyśl - Hel Kontakt dla mediów: Mirosław Siemieniec Rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rzecznik@plk-sa.pl 694 480 239 Biuro prasowe PKP Intercity S.A. rzecznik@intercity.pl 22 47 42 832 Paulina Jankowska Rzecznik prasowy Polskie Koleje Państwowe Spółka Akcyjna paulina.jankowska@pkp.pl 783 922 927 |
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
ul. Targowa 74, 03-734 Warszawa
Spółka wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000037568. NIP 113-23-16-427, REGON 017319027
Kapitał zakładowy 16 696 577 000,00 w całości wpłacony
Zarządzamy państwową infrastrukturą kolejową.
Udostępniamy trasy kolejowe dla przewozów pasażerskich i towarowych.
Utrzymujemy i modernizujemy powierzoną nam sieć linii kolejowych z dbałością o środowisko.
www.plk-sa.pl
www.plk-inwestycje.pl
Wydrukuj wiadomość tylko wtedy, gdy jest to niezbędne
Dzień dobry,
Prusice, Oborniki Śląskie, Wisznia Mała, Wołów i Żmigród powołały wczoraj Klaster Energii Odnawialnej Wzgórz Trzebnickich. To drugie takie przedsięwzięcie w Polsce realizowane przez samorządy i pierwsze na tak dużą skalę. Na terenie sąsiadującego z Gminą Wrocław klastra mieszka łącznie 72,6 tys. osób.
Więcej informacji oraz zdjęcie w załączeniu.
Na zdjęciu od lewej:
Kamil Leśniak – wiceprezes spółki Prusice PS Energetyka Odnawialna,
Robert Lewandowski – Burmistrz Gminy Żmigród,
Dariusz Chmura – Burmistrz Miasta i Gminy Wołów,
Igor Bandrowicz – Burmistrz Miasta i Gminy Prusice,
Jakub Bronowicki – Wójt Gminy Wisznia Mała,
Arkadiusz Poprawa – Burmistrz Miasta i Gminy Oborniki Śląskie,
Jacek Ryński - Polski Solar
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Ada Kondratowicz
PR Expert
akondratowicz@prexpert.com.pl
GSM + 468 502 33 23 58
Wrocław, 24 maja 2017 r.
Informacja prasowa
Podwrocławskie gminy tworzą klaster czystej energii
Prusice, Oborniki Śląskie, Wisznia Mała, Wołów i Żmigród powołały we wtorek Klaster Energii Odnawialnej Wzgórz Trzebnickich. To drugie takie przedsięwzięcie w Polsce realizowane przez samorządy i pierwsze na tak dużą skalę. Na terenie sąsiadującego z Gminą Wrocław klastra mieszka łącznie 72,6 tys. osób.
Klaster Energii Odnawialnej Wzgórz Trzebnickich utworzyło pięć gmin: Prusice, Oborniki Śląskie, Wisznia Mała, Wołów i Żmigród. To lokalny system wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych. W ramach klastra mogą powstać elektrownie fotowoltaiczne i bioelektrownie. Projekt będzie realizowany w długofalowej perspektywie, jednak pierwsze inwestycje – jak na przykład w gminie Prusice - rozpoczną się już w wakacje. - Obecnie rozstrzygamy przetarg na siedem instalacji fotowoltaicznych na dachach budynków użyteczności publicznej. Myślę, że powstaną jeszcze w tegoroczne wakacje – mówi Igor Bandrowicz, burmistrz Prusic. – Poza tym mamy podpisaną umowę na zaprojektowanie elektrowni fotowoltaicznej o szacowanej mocy 450 kW w Wszemirowie. We wrześniu powinniśmy otrzymać pozwolenie na budowę. Nawet jeżeli prace rozpoczną się późną jesienią, to jeszcze w tym roku uda nam się ją wybudować – dodaje.
Miejsce na swoją elektrownię fotowoltaiczną wytypowała już również Wisznia Mała. To tereny należące do gminy, przy wysypisku śmieci. - Pod elektrownię planujemy przeznaczyć obszar o powierzchni około 2 ha. Nasze zapotrzebowanie na energię to około 2 MW – mówi Jakub Bronowicki, wójt gminy Wisznia Mała. - Pod koniec kwietnia Wielka Brytania świętowała pierwszy dzień bez użycia węgla do produkcji energii elektrycznej. To dla Brytyjczyków prawdziwy kamień milowy, a dla nas nadzieja, że również doczekamy takiego dnia - dodaje. Instalacje powstaną również na terenach innych gmin zaangażowanych w klaster. – Wszystko jest jeszcze w początkowej fazie. Nie mamy terenów nadających się pod elektrownie fotowoltaiczne, dlatego już wiadomo, że będziemy musieli wydzierżawić grunty od osób prywatnych - mówi Jacek Włosek, zastępca burmistrza Wołowa.
Na brak gruntów nie narzeka natomiast Arkadiusz Poprawa, burmistrz Obornik Śląskich. - Mamy dużo terenów, na których możemy wybudować elektrownię. Jednak konkretna decyzja jeszcze nie zapadła. Energię chcemy tworzyć na własne potrzeby. Dzięki temu zredukujemy koszty, a w budżecie zostanie więcej środków, które przeznaczymy na inne cele – mówi Arkadiusz Poprawa. Z kolei gmina Żmigród rozpoczyna właśnie prace związane z wyborem jednej z kilku możliwych lokalizacji przyszłej elektrowni. - Energia odnawialna jest dziś niezbędna w każdej gminie – uważa Robert Lewandowski, burmistrz Żmigrodu. – Ma ona ogromne znaczenie nie tylko, gdy chodzi o ochronę środowiska, ale również ze względu na zwiększenie innowacyjności, obniżenie kosztów funkcjonowania gminy oraz możliwość pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację planowanych inwestycji. Dlatego tak ważna jest nasza współpraca w tej dziedzinie.
Przygotowaniem kompleksowej strategii rozwoju i realizacją inwestycji w ramach Klastra Energii Odnawialnej Wzgórz Trzebnickich zajmie się jego koordynator, spółka komunalna Prusice PS Energetyka Odnawialna, utworzona przez gminę Prusice i firmę Polski Solar Holding. Powołanie klastra umożliwia również dostęp do dodatkowych dotacji, w tym krajowych oraz ze środków unijnych. Docelowo, klaster pozwoli gminom na stworzenie tzw. „wyspy energetycznej", tj. uzyskanie całkowitej samowystarczalności w tej dziedzinie. Przewidywana moc klastra, którego koordynatorem jest spółka Prusice PS Energetyka Odnawialna, wyniesie, sumując potencjał projektowanych instalacji na terenie wszystkich czterech gmin, około 12 MW. – Pozwoli to na bardziej elastyczne, a przez to efektywniejsze sterowanie wytwarzaniem energii, co przełoży się na konkretne oszczędności dla gmin. Warto tu również dodać, że zgodnie z naszymi obliczeniami wyprodukujemy nadwyżkę energii, która będzie mogła zostać przeznaczona na potrzeby Wrocławia – podkreśla Jacek Ryński, członek rady nadzorczej spółki Prusice PS Energetyka Odnawialna.
Zasady funkcjonowania lokalnych systemów zasilania, zwanych klastrami energii, reguluje znowelizowana w ubiegłym roku ustawa o odnawialnych źródłach energii. Jej dalekosiężnym celem jest restrukturyzacja i modernizacja polskiej energetyki, połączone z dążeniem do osiągnięcia gospodarki niskoemisyjnej. Stwarza ona warunki do realizacji lokalnych inicjatyw, zrzeszających wytwórców energii, ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie źródeł odnawialnych. Zgodnie z brzmieniem ustawy, obszar działania tego rodzaju klastra nie może przekraczać granic jednego powiatu lub pięciu gmin, a jego koordynatorem powinien być jeden z jego członków.
Klaster energii odnawialnej powołany przez gminy Prusice, Oborniki Śląskie, Wisznię Małą, Wołów i Żmigród jest drugim tego rodzaju przedsięwzięciem w Polsce realizowanym przez samorządy. 16 maja „Klaster Energii Odnawialnej Ziemi Łużyckiej" powołało również pięć innych dolnośląskich gmin: Olszyna, Gryfów Śląski, Leśna, Siekierczyn i Lubań.
Dzień dobry
W załączniku przesyłam komunikat nt. korekty rjp.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
begin:vcard
fn:Marta Markowska
n:Markowska;Marta
email;internet:marta.markowska@lka.lodzkie.pl
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1
end:vcard
ZWIEDŹ ZAPLECZE ŁKA
Łódzka Kolej Aglomeracyjna już jutro w ramach Dni Otwartych Funduszy Europejskich organizuje zwiedzanie Zaplecza Technicznego ŁKA, które mieści się na stacji Łódź Widzew. Obiekt powstał w ramach projektu pn. "Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej", który otrzymał
296 440 534,40 zł dofinansowania ze środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności. Najnowocześniejsza technika, wyjątkowe urządzenia zamontowane na Zapleczu pozwalają pociągom ŁKA być jednymi z najbardziej niezawodnych w Europie. Zapadnia, myjnia, tokarka, laser – wszystko to już jutro obejrzy kilkaset osób, które zapisały się na wycieczki.
Zwiedzanie odbędzie się w godzinach:
- 10.00 - 11.30
- 14.00 - 15.30
- 15.00 - 16.30
Szczegółowe informacje dotyczące zwiedzania: https://dniotwarte.eu/beneficjent/691/poznaj-zaplecze-techniczne-lodzkiej-kolei
pozdrawiam,
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy
Naczelnik Wydziału
Komunikacji Społecznej i Promocji
tel.: +48 42 236 17 00
kom.: +48 660 522 198
"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o.
al. Piłsudskiego 12
90-051 Łódź
tel.: +48 42 236 17 00
fax: +48 42 235 02 05
www. lka.lodzkie.pl
NIP: 725-202-58-42
REGON: 100893710
KRS: 0000359408
Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł
- dlaczego rozkład jazdy pociągów podawany przez rozklad-pkp.pl jest inny niż na e-podroznik.pl? W jaki rozkład jazdy mam wierzyć? Który jest poprawny?
Odpowiedź:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dysponują autorską wyszukiwarką połączeń kolejowych -portalpasazera.pl, gdzie znajduje się aktualny rozkład jazdy pociągów. O rozbieżności związane ze wspomnianymi wyszukiwarkami, prosimy o kontakt do ich właścicieli.
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
W załączniku przesyłam komunikat na temat Dnia Prawa na Uczelni Łazarskiego.
Pozdrawiam
Jolanta Maliszewska
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel. 22 47 37 664/603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Nasze pytanie:
W czasie weekendu byłem w Zakopanem. W drodze powrotnej dnia 3 maja odcinek Zakopane- Kraków pokonywałem drogą samochodową 5 godzin z powodu korków.
Czy władze MIB mają plany wprowadzenia na powrót komunikacji szynowej łączącej Kraków z Zakopanem? Taka komunikacja działała przed II wojną światową. Obecnie jej brak- pociągi kursują na tyle powoli że mało kto z nich korzysta.
Przed II wojną światową pociąg dwukierunkowy "Luxtorpeda" pokonywał dystans Kraków - Zakopane w w 2 godziny i 18 minut. Ten czas przejazdu został ustanowiony w 1936 roku (jako rekord czasu przejazdu). Z jakich powodów pociągi obecnie pokonują tą trasę o wiele wolniej?
Odpowiedź:
PKP PLK SA podejmuje wiele działań w celu poprawy stanu infrastruktury w relacji Kraków – Zakopane. W grudniu 2016 r. nastąpił odbiór eksploatacyjny robót w ramach projektu „Budowa łącznicy kolejowej wraz z przystankiem osobowym w ciągu linii kolejowych nr 97 Skawina - Żywiec i nr 98 Sucha Beskidzka – Chabówka". Wybudowana łącznica w Suchej Beskidzkiej wraz z łącznicą w Krakowie pozwoli na skrócenie czasu przejazdu z Krakowa do Zakopanego o ok. 30 min.
W latach 2017-2022, ze środków krajowych, będą realizowane prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
Szymon Huptyś
Rzecznik prasowy
Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Dzień dobry
W załączniku przesyłam komunikat nt. „Nocy Muzeów”.
Z poważaniem
Jolanta Maliszewska
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
Tel.: (022) 47 37 664/ 603 609 857
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość jest przeznaczona tylko dla jej adrasata/adresatów. Dostęp do tej wiadomości osób trzecich jest zabroniony. Jeżeli nie jest Pan/i adresatem tej wiadomości prosimy o poinformowanie nadawcy bez otwierania załączników.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Szanowni Państwo,
darmowe przejazdy dla dzieci i młodzieży, 30% rabat przy zakupie biletów dla ich opiekunów oraz moc kolejowych atrakcji na dworcu w Opolu - tak zapowiada się Dzień Dziecka z PKP Intercity.
Więcej informacji w załączonym komunikacie prasowym.
Pozdrawiamy
Biuro prasowe PKP Intercity
Zespół Prasowy PKP Intercity S.A.
Aleje Jerozolimskie 142 A
02-305 Warszawa
http: www.intercity.pl
NIP 526 25 44 258 REGON 017258024
Kapitał zakładowy: 2 489 033 640 00 PLN
KRS 0000296032 Sąd Rejonowy dla m. st. W-wy / XII Wydz. Gosp.
--------------------------------------------------------------------------
Niniejsza korespondencja przeznaczona jest wyłącznie dla osoby lub podmiotu, do którego jest zaadresowana i może zawierać informacje chronione przepisami prawa. Wgląd w treść e-maila otrzymanego omyłkowo, dalsze jego przekazywanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju wykorzystanie, bądź podjęcie jakichkolwiek działań w oparciu o zawarte w nim informacje przez osoby lub podmiot nie będący jej adresatem, jest niedozwolone. Odbiorca korespondencji, który otrzymał ją omyłkowo, proszony jest o zawiadomienie nadawcy i usunięcie tego materiału z komputera.
--------------------------------------------------------------------------
The information transmitted is intended only for person or entity to which it is addressed and may contain legally protected information. Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any action in reliance upon, this information by person or entity other than the intended recipient is not permitted. If you received this in error, please contact the sender and delete the material from any computer.
--------------------------------------------------------------------------
Dzień dobry,
Dolnośląskie samorządy tworzą klaster czystej energii. Pięć dolnośląskich gmin (Olszyna, Gryfów Śląski, Leśna, Siekierczyn i Lubań) powołało wczoraj „Klaster Energii Odnawialnej Ziemi Łużyckiej". To pierwsze takie przedsięwzięcie w Polsce realizowane przez samorządy. Do mieszkańców popłynie tańsza energia. Gminy zaoszczędzą i zmniejszą zagrożenie smogowe. O szczegółach projektu i planowanych inwestycjach w komunikacie prasowym.
Podpis do zdjęcia od prawej:
· Olgierd Poniźnik, Burmistrz Gryfowa Śląskiego,
· Ryszard Czosnyka, Wiceprezes Spółki Olszyna PS Energetyka Odnawialna,
· Halina Białoń, Sekretarz Gminy Olszyna,
· Gabriela Pijanowska, Zastępca Burmistrza Gminy Leśna,
· Janusz Niekrasz, Wójt Gminy Siekierczyn,
· Zbigniew Hercuń, Wójt Gminy Lubań,
· Jacek Ryński, członek rady nadzorczej spółki Olszyna PS Energetyka Odnawialna.
W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam serdecznie,
Ada Kondratowicz
PR Expert
akondratowicz@prexpert.com.pl
GSM +48 502 33 23 58
Olszyna, 16 maja 2017 r.
Informacja prasowa
Dolnośląskie samorządy tworzą klaster czystej energii
Pięć dolnośląskich gmin powołało „Klaster Energii Odnawialnej Ziemi Łużyckiej". To pierwsze takie przedsięwzięcie w Polsce realizowane przez samorządy. Do mieszkańców popłynie tańsza energia. Gminy zaoszczędzą i zmniejszą zagrożenie smogowe. Klaster energii utworzyły wczoraj gminy: Olszyna, Gryfów Śląski, Leśna, Siekierczyn i Lubań. Na czym polega przedsięwzięcie? To lokalny system wytwarzania energii ze źródeł odnawialnych. W ramach „Klastra Energii Odnawialnej Ziemi Łużyckiej" mogą powstać elektrownie fotowoltaiczne, bioelektrownie, a nawet elektrownie geotermalne. Produkowana w nich energia trafi również do odbiorców indywidualnych.
Powołanie klastra oznacza, że rusza proces inwestycyjny związany z projektowaniem i budową instalacji. Przedsięwzięcie będzie realizowane w długofalowej perspektywie, jednak pierwsze inwestycje rozpoczną się już w ciągu najbliższych kilku miesięcy.– Dysponujemy dokumentacją niezbędną do budowy elektrowni fotowoltaicznych. Tę inwestycję zakończymy, przynajmniej częściowo, jeszcze w tym roku. Energia wytwarzana lokalnie, czyli w pobliżu odbiorcy i ze źródeł odnawialnych, jest tańsza. To oznacza wymierne korzyści dla mieszkańców. Znaczenie ma również fakt, że wytwarzanie energii lokalnie przekłada się na zwiększone dochody do budżetów gmin oraz nowe miejsca pracy – mówi Leszek Leśko, burmistrz Olszyny. Wiadomo już, że instalacje powstaną również na terenach innych gmin zaangażowanych w klaster, choć większość inwestycji jest jeszcze we wstępnej fazie projektowej, jak na przykład w Gryfowie Śląskim.– Planujemy zlokalizować elektrownię fotowoltaiczną na terenie byłego wysypiska śmieci, na obszarze 3 ha. Dzięki temu z pożytkiem wykorzystamy ten teren, a czysta energia dodatkowo zmniejszy zagrożenie smogowe – dodaje Olgierd Poniźnik, burmistrz Gryfowa Śląskiego.
W gminie wiejskiej Lubań, w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, wyznaczone są trzy tereny pod elektrownie fotowoltaiczne, łącznie o powierzchni 7 ha, jak również lokalizacja pod bioelektrownię. – Najbliższa realizacji jest elektrownia fotowoltaiczna w Nawojowie Śląskim, o szacowanej mocy 1,8 MW. To zabezpieczyłoby aktualne potrzeby naszej gminy i przyniosło ok. 350 tys. zł dochodu rocznie. Z kolei bioelektrownia może powstać w Henrykowie Lubańskim, niedaleko zjazdu z autostrady A4, w bezpośrednim pobliżu terenów inwestycyjnych, co podniesie ich atrakcyjność – mówi Zbigniew Hercuń, wójt gminy wiejskiej Lubań.
Przygotowaniem kompleksowej strategii rozwoju i realizacją inwestycji w ramach „Klastra Energii Odnawialnej Ziemi Łużyckiej" zajmie się jego koordynator, spółka komunalna Olszyna PS Energetyka Odnawialna, utworzona przez gminę Olszyna i firmę Polski Solar Holding. Powołanie klastra umożliwia również dostęp do dodatkowych dotacji, w tym krajowych oraz ze środków unijnych. – Pozyskanie środków zewnętrznych oraz współpraca pomiędzy samorządami otwierają zdecydowanie większe możliwości niż ma to miejsce w przypadku inwestycji prowadzonych przez pojedyncze gminy – zaznacza Leszek Leśko.
Docelowo, klaster pozwoli gminom na stworzenie tzw. „wyspy energetycznej", tj. uzyskanie całkowitej samowystarczalności energetycznej. Przewidywana moc klastra, którego koordynatorem jest spółka Olszyna PS Energetyka Odnawialna, wyniesie, sumując potencjał projektowanych instalacji na terenie wszystkich pięciu gmin, ok. 15 MW (średnio 3 MW na jedną gminę). – Klaster pozwoli na bardziej elastyczne, a przez to efektywniejsze sterowanie wytwarzaniem energii. To przełoży się na konkretne oszczędności dla gmin. Warto tu również dodać, że zgodnie z naszymi obliczeniami wyprodukujemy nadwyżkę energii, która będzie mogła zostać sprzedana w ramach aukcji przewidzianych dla klastrów – podkreśla Jacek Ryński, członek rady nadzorczej spółki Olszyna PS Energetyka Odnawialna.
Zasady funkcjonowania lokalnych systemów zasilania, zwanych klastrami energii, reguluje znowelizowana w ubiegłym roku ustawa o odnawialnych źródłach energii. Jej dalekosiężnym celem jest restrukturyzacja i modernizacja polskiej energetyki, połączone z dążeniem do osiągnięcia gospodarki niskoemisyjnej. Ustawa stwarza warunki do realizacji lokalnych inicjatyw, zrzeszających wytwórców energii, ze szczególnym naciskiem na wykorzystanie źródeł odnawialnych. Zgodnie z brzmieniem ustawy, obszar działania tego rodzaju klastra nie może przekraczać granic jednego powiatu lub pięciu gmin, a koordynatorem klastra powinien być jeden z jego członków.
Klaster energii odnawialnej powołany przez gminy Olszyna, Gryfów Śl., Leśna, Siekierczyn i Lubań jest pierwszym tego rodzaju przedsięwzięciem w Polsce realizowanym przez samorządy. Na terenie pięciu gmin mieszka łącznie ponad 39 tys. osób. – Źródła odnawialne i rozproszone to dziś trend dominujący na świecie. Można powiedzieć, że energetyka wraca w ten sposób do swoich korzeni. Za tym rozwiązaniem przemawiają względy ekonomiczne, świadomość ekologiczna, a także kwestia bezpieczeństwa energetycznego. To przyszłość sektora energetycznego – podsumowuje Jacek Ryński.
O ile się nie mylę, linię tramwaju podmiejskiego do Lutomierska już zlikwidowano. Linia tramwaju do Pabianic- miała być zlikwidowana chyba wczoraj, ale nie jestem pewien.
Inspro, organiator debaty o likwidacji tramwaju w Łodzi, pisze:
Zaprosiliśmy prezydent Hanna Zdanowska na dzisiejszą debatę "#ŁodzianieDecydują: Tramwaje podmiejskie - zlikwidować czy nie?"https://www.facebook.com/events/1891882017748905/
Otrzymaliśmy taką odpowiedź. Co Wy na to?
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
31 marca b. r. prezydent Łodzi Hanna Zdanowska wysłała do samorządów Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego list, w którym złożyła im propozycję likwidacji komunikacji tramwajowej.
Zdaniem Pani Prezydent podmiejskie linie tramwajowe winny zostać zastąpione autobusami elektrycznymi, dzięki którym Łódź z sąsiednimi miastami miałaby zostać połączona „ekonomicznym i przyjaznym środowisku systemem transportu publicznego". Do realizacji tego zadania niezbędne miało by być zaś „zapewnienie pasów ruchu przeznaczonych dla transportu publicznego". Propozycja, którą później prezydent Zdanowska broniła na Facebooku w emocjonalnym tonie pisząc, iż „Łodzianie nie będą płacić za remont torowisk w Zgierzu" i innych miastach, które „zostały doprowadzone do katastrofalnego stanu technicznego" brzmi z pozoru rozsądnie.
Naszym zdaniem jej realizacja byłaby jednak nieodwracalną tragedią dla dalszego rozwoju aglomeracji, na dodatek praktycznie niemożliwą do wcielenia w życie. (...)
wg Inspro/ FB
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
Przyjdź na debatę #ŁodzianieDecydują: Tramwaje podmiejskie – zlikwidować czy nie?Wypowiedź prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej o likwidacji podmiejskich linii tramwajowych budzi wiele emocji. Zamiast uczyć się na błędach Zachodu, gdzie przywraca się tramwaje i odbudowuje linie, Łódź chce pozbawić mieszkańców aglomeracji łódzkiej tramwajów do pracy, szkoły czy urzędów. W zamian za tramwaj linii 41, 43, 45 oraz 46 mowa jest o komunikacji zastępczej, a w przyszłości autobusach elektrycznych.Likwidacja tramwajów podmiejskich to zalanie Łodzi samochodami, która już jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie do 800 tys. mieszkańców. A może tramwaje to już przeżytek? W czyim interesie leży dobrze skomunikowana aglomeracja? Jak ma wyglądać miasto przyjazne mieszkańcom i odwiedzającym?
Przyjdź i włącz się w dyskusję czy tramwaje podmiejskie należy zlikwidować, czy nie?
Debata: #ŁodzianieDecydują
Data: 16 maja 2017 r. (wtorek)
Godzina: 18:30-20:30
Miejsce: siedziba INSPRO, ul. Pomorska, 40 (lewa oficyna, parter)
Do rozmowy zostali zaproszeni*:
Hanna Zdanowska – prezydent Miasta Łodzi
Przemysław Staniszewski – prezydent Miasta Zgierza
Jakub Majewski – prezes fundacji ProKolej
Adam Rembak – Stowarzyszenie na Rzecz Obrony Podmiejskiej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim
Karol Trammer – założyciel i redaktor naczelny dwumiesięcznika „Z Biegiem Szyn"
Stanisław Biega – Centrum Zrównoważonego Transportu
Debatę poprowadzi Rafał Górski – społecznik, prezes Instytutu Spraw Obywatelskich (INSPRO).
*w trakcie potwierdzania
Zapraszamy!
W razie pytań prosimy o kontakt z Iloną Pietrzak:
E: ilona.pietrzak@inspro.org.pl | T: 519 300 631
--
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
begin:vcard
fn:Marta Markowska
n:Markowska;Marta
email;internet:marta.markowska@lka.lodzkie.pl
x-mozilla-html:TRUE
version:2.1
end:vcard
ZAPROSZENIE
Z ŁKA DO PAROWOZOWNI SKIERNIEWICE
W imieniu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej serdecznie zapraszam na konferencję prasową dotycząca współpracy pomiędzy ŁKA, a Parowozownią Skierniewice. Dzięki niej wstęp do Parowozowni będzie bezpłatny, a podróż ŁKA o połowę tańsza. Ze specjalnej oferty po raz pierwszy będzie można skorzystać w sobotę 20 maja w ramach Nocy Muzeów.
Konferencja odbędzie się dziś tj. 15 maja o godz. 14:00 przed budynkiem Urzędu Marszałkowskiego WŁ.
Serdecznie zapraszam!
Marta Markowska
Rzecznik Prasowy
Naczelnik Wydziału
Komunikacji Społecznej i Promocji
tel.: +48 42 236 17 00
kom.: +48 660 522 198
"Łódzka Kolej Aglomeracyjna" sp. z o.o.
al. Piłsudskiego 12
90-051 Łódź
tel.: +48 42 236 17 00
fax: +48 42 235 02 05
www. lka.lodzkie.pl
NIP: 725-202-58-42
REGON: 100893710
KRS: 0000359408
Kapitał zakładowy: 34.520.000,00 zł