Dzień dobry,
Najważniejsza nowość w Porcie Lotniczym Wrocław w tym roku. Lotnisko Amsterdam Schiphol to jeden z największych portów przesiadkowych na świecie. Samoloty na tej trasie będą latały codziennie. Połączenie Wrocław-Amsterdam wystartowało dzisiaj. Uruchomiły go linie KLM, jeden z globalnych potentatów.
Więcej informacji w załączeniu. W razie pytań, pozostaję do dyspozycji.
Zdjęcia (fot. Port Lotniczy Wrocław) do pobrania pod tym linkiem: https://bit.ly/2J4C9y0
Aby pobrać całą galerię zdjęć i filmów, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam serdecznie,
Adriana Kondratowicz
PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 6 maja 2019 r.
Informacja prasowa odlocie
Lotniczy hit 2019. Dziś wystartowało połączenie Wrocław-Amsterdam
To w tym roku najważniejsza nowość w Porcie Lotniczym Wrocław. Nowe połączenie uruchomiły linie KLM, jeden z globalnych potentatów. Lotnisko Amsterdam Schiphol to jeden z największych portów przesiadkowych na świecie. Samoloty na tej trasie będą latały codziennie.
Premierowy rejs na nowej trasie wystartował z Amsterdamu dziś o godz. 11.50, a na wrocławskim lotnisku wylądował, według rozkładu, o godz. 13.35. Zgodnie z tradycją samolot został powitany salutem wodnym. Rejs z Wrocławia wyruszył o godz. 14.05, meldując się w Amsterdamie o godz. 15.55. Trasę obsługują samoloty typu Embraer E175. Lotnisko Amsterdam-Schiphol to obecnie 11 największy port na świecie pod względem liczby obsłużonych pasażerów. Jest również główną bazą i hubem przesiadkowym linii KLM, oferujących z Schiphol loty do 165 miast na 5 kontynentach. – Połączenie do Amsterdamu to najważniejsza tegoroczna nowość we wrocławskim porcie. Na lotnisku Schiphol skupia się interkontynentalny ruch KLM, a przewoźnik dysponuje bardzo rozbudowaną, globalną siecią połączeń. Dzięki temu pasażerowie zyskują ogromne możliwości planowania podróży z Wrocławia na dalszych trasach, szczególnie do Azji oraz obu Ameryk – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Holenderski przewoźnik oferuje połączenia z Amsterdamu m.in. do Nowego Jorku, Chicago, Pekinu, Tokio, Kapsztadu czy Mumbaju, ale też do Paramaribo, Akry czy na Curaçao. Pod lotniskiem Schiphol znajduje się też dworzec kolejowy zapewniający bezpośrednie połączenie z centrum Amsterdamu i do wielu innych miast w Holandii. Linie KLM (Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze) debiutują we Wrocławiu. To jeden z największych przewoźników na świecie, a także najstarsze istniejące linie lotnicze, działające nieprzerwanie od 100 lat, obecnie w aliansie m.in. z Air France. Rejsy na trasie Wrocław-Amsterdam są realizowane przez linię-córkę KLM Cityhopper, obsługującą połączenia między miastami Europy. - Zdecydowaliśmy się na otwarcie nowej trasy z uwagi na duży potencjał turystyczny i biznesowy Wrocławia. Szeroka siatka połączeń KLM daje podróżującym z Wrocławia ciekawe możliwości podróżowania w odlegle rejony świata - przez Amsterdam na 5 kontynentów – mówi Frantisek Siling, dyrektor generalny sprzedaży Air France i KLM w Polsce. - Mamy nadzieję, że wraz z nowym lotem między Holandią a Polską przybędą we Wrocławiu nowe kontakty gospodarcze, firmy i turyści z zagranicy.
Dodajmy, że przewoźnicy sieciowi systematycznie rozbudowują swoją ofertę z Wrocławia. Bardzo dużą popularnością cieszy się połączenie na główne lotnisko Paryża im. Charles'a de Gaulle (10. pod względem wielkości ruchu port na świecie), uruchomione w maju ubiegłego roku przez linie Air France. - Jesteśmy dumni, że do Wrocławia swoje regularne loty zdecydowały się zaoferować aż dwie linie z naszej Grupy - zarówno Air France, który zainaugurował połączenie rok temu, jak i KLM, który witamy we Wrocławiu dziś. To potwierdza nasze przekonanie o możliwości tego rynku, jak i nowoczesnego, spełniającego wysokie standardy lotniska we Wrocławiu – dodaje Frantisek Siling. Jak podkreśla prezes Dariusz Kuś, rozwój oferty przewoźników sieciowych ma duże znaczenie dla rozwoju wrocławskiego lotniska: – Ruch biznesowy sukcesywnie rośnie, w ostatnim czasie w tempie bliskim 30% rok do roku. Jest to bezpośrednio związane z rosnącym znaczeniem gospodarczym miasta i regionu. Coraz lepszy i wygodniejszy dostęp do światowej sieci to doskonała wiadomość również dla osób podróżujących w celach turystycznych.
Największa liczba pasażerów wrocławskiego lotniska korzysta z połączeń sieciowych do Frankfurtu i Monachium (obsługiwanych przez Lufthansę), czyli dwóch innych wielkich portów przesiadkowych w Europie. Ofertę przewoźników sieciowych uzupełniają połączenia do Düsseldorfu (Eurowings), Kopenhagi (SAS), Zurychu (SWISS), a także Tel Awiwu oraz na warszawskie Lotnisko Chopina (oba obsługiwane przez PLL LOT). Przypomnijmy, że w sezonie letnim podróżni wrocławskiego lotniska mają do dyspozycji w sumie 83 połączenia, w tym 9 sieciowych kierunków sieciowych, 50 niskokosztowych oraz 24 czarterowe.
Redakcja odebrała:
Od:
<magdalena.papierz na serw.
cpk.pl>
Data: wtorek, 30 kwietnia 2019
Temat: [CPK] Program kolejowy CPK w planach rządu. Informacja prasowa.
(..)
Warszawa, 30.04.2019 r.
1600 km nowych linii. Program Kolejowy CPK w planach rządu
Na mocy rozporządzenia, uchwalonego wczoraj przez Radę Ministrów, każdy z
nowych odcinków torów, którymi pociągi dojadą do Centralnego Portu
Komunikacyjnego i Warszawy, otrzymał numer i został włączony do wykazu linii
kolejowych o znaczeniu państwowym. To istotny krok w przygotowaniach do
inwestycji związanych z budową CPK.
Przyjęta wczoraj przez rząd nowelizacja rozporządzenia w sprawie wykazu
linii kolejowych o znaczeniu państwowym z 17 kwietnia 2013 r. uwzględnia
wszystkie połączenia, których budowa wynika z Koncepcji przygotowania i
realizacji CPK przyjętej przez rząd 7 listopada 2017 r. Szczegóły Programu
Kolejowego CPK przedstawił po południu na konferencji na stacji Łódź
Fabryczna premier RP Mateusz Morawiecki.
Kolejowa części Programu CPK zakłada budowę 1600 km nowych linii
prowadzących z 10 kierunków do Portu Lotniczego Solidarność i Warszawy. Będą
one łączyły miasta wojewódzkie ze stolicą Polski i CPK, a także wzajemnie
między sobą. Będą również zapewniały spójność krajowej sieci kolejowej. W
ramach etapu zero, który powinien być gotowy przed uzyskaniem przez Port
Solidarność zdolności operacyjnej, wybudowane zostanie 140 km nowych linii:
głównie na trasie Warszawa - CPK - Łódź. Ta inwestycja umożliwi przejazd z
CPK do Warszawy w czasie 15 minut, a z CPK do Łodzi w ok. 25 minut.
- Przystępujemy do realizacji bardzo konkretnych planów. Polska ma szansę
stać się centrum gospodarczym środkowej Europy, a CPK jako największy hub w
regionie biznesowym sercem tego obszaru - powiedział premier Mateusz
Morawiecki. - Nadszedł czas, żeby dać polskiej kolei nowy impuls do rozwoju.
Zależy nam, żeby mieszkańcy wszystkich regionów w Polsce, z miast i wsi,
mieli równy dostęp do kolei, żeby mogli wygodnie podróżować do każdego
zakątka kraju. Te inwestycje zapewnią szkielet systemu transportowego
państwa. Nie waham się powiedzieć, że CPK to projekt epokowy - dodał.
Przyjęcie nowych zapisów ułatwi w przyszłości procesy inwestycyjne w ramach
Programu Kolejowego CPK. Łączna długość linii o znaczeniu państwowym, czyli
uzasadnionych względami gospodarczymi, społecznymi, ekologicznymi lub
obronnymi, których budowa wynika z Koncepcji CPK, wynosi ponad 1600 km.
Dokładna ich długość będzie znana po przeprowadzeniu prac koncepcyjnych i
projektowych.
- Przyjęte przez rząd rozporządzenie uwzględniło całą projektowaną sieć
linii kolejowych, wskazaną w Koncepcji CPK, w wykazie linii o znaczeniu
państwowym. To pokazuje, jak ważną i uniwersalną inwestycją jest CPK. Będzie
to nie tylko nowoczesne lotnisko przesiadkowe, bardzo potrzebne w Polsce i w
tej części Europy, ale dzięki inwestycjom kolejowym także przedsięwzięcie,
które pomoże lepiej skomunikować całą Polskę - wyjaśnił Mikołaj Wild,
pełnomocnik rządu ds. CPK.
Wiceminister wskazał przykłady miast, które dziś są pod względem
transportowym białymi plamami, a do których dzięki inwestycjom CPK dojazd ma
być łatwiejszy. Znalazły się wśród nich min. Płock, Grudziądz, Łomża,
Ostrołęka, Busko Zdrój i Jastrzębie-Zdrój.
- To rozporządzenie to kamień milowy na drodze do realizacji Programu
Kolejowego CPK. Korzyści z inwestycji kolejowych są niezaprzeczalne. Z ponad
100 polskich miast będziemy mogli bezpośrednio dojechać do Portu Solidarność
i Warszawy w czasie nie dłuższym niż 2,5 godziny. Zadania realizowane w
ramach Programu Kolejowego CPK pozwolą nam działać na rzecz zrównoważenia
transportu w Polsce. Dzisiaj charakteryzuje się on niedostatecznym rozwojem
kolei i opiera w nadmierny sposób na infrastrukturze drogowej - mówi Piotr
Malepszak, pełniący obowiązki prezesa CPK.
Przyjęcie rozporządzenia zostało poprzedzone uporządkowaniem wskazanej w
Koncepcji CPK sieci linii, nadaniem im numerów oraz określeniem punktów
początkowych i końcowych. Każda z 10 kolejowych "szprych", prowadzących do
CPK, składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub
zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury. Na potrzeby budowy
tego kolejowego systemu doszło do podziału zadań inwestycyjnych między
spółkę CPK, która odpowiada za budowę nowych szlaków, i PKP PLK, w gestii
której jest modernizacja tych istniejących. To pierwszy od ponad 30 lat
program budowy nowych linii kolejowych w Polsce.
Odcinki kolejowe dużych prędkości i szprychy prowadzące do CPK pozwolą
uzyskać większą spójność sieci i umożliwić jej pełne wykorzystanie. W
przygotowaniu jest Program Wieloletni CPK, który określi, jakie konkretnie
inwestycje lotniskowe, kolejowe i drogowe będą realizowane w ramach obsługi
CPK i jakie finansowanie w kolejnych latach będzie na to potrzebne.
Łączna długość linii kolejowych w Polsce wynosi dziś ponad 19 tys. km. Od
początku lat 90. zostało rozebranych ponad 5 tys. km linii. Nowe inwestycje
są potrzebne, ponieważ budowa szlaków kolejowych na dużą skalę nie odbywała
się w Polsce od lat 80., kiedy zakończono realizację Linii
Hutniczo-Siarkowej, a wcześniej Centralnej Magistrali Kolejowej.
Kontakt dla mediów:
Konrad Majszyk, dyrektor komunikacji i PR
(..)
---
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą
i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach
tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok.
3.000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w
pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie. W
skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości
portu lotniczego ni połączenia na terenie kraju, które umożliwią przejazd
między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż
2,5 godz. Inwestycja powinna umożliwić stworzenie ponad 150 tys. nowych
miejsc pracy. W rejonie CPK powstanie Airport City, w skład którego wejdą
m.in. obiekty targowo-kongresowe, konferencyjne i biurowe. CPK jest w 100
proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z
punktu widzenia interesów kraju.
Z wyrazami szacunku,
Biuro Prasowe
Press Office
Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.
Solidarity Transport Hub Poland
(..)
Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Aleje
Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa; nr KRS 0000759991, Sąd Rejonowy dla
m.st. Warszawy, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; NIP
701-08-94-497; REGON 381918620; kapitał zakładowy 10.000.000 zł;
--
Lista mailingowa Centralnego Portu Komunikacyjnego.
kontakt:
media@cpk.pl --
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk