30 lat LKR- Lubuskiej Kolei Regionalnej
Przy okazji trwającej (od dawna) dyskusji o sposobach zreformowania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich warto przypomnieć, że w III Rzeczypospolitej Polskiej już raz pojawiła się kolej samorządowa. Była to Lubuska Kolej Regionalna Spółka z o.o. (LKR), zarejestrowała 4 października 1991 r. w Sądzie Rejonowym w Zielonej Górze. Skarb Państwa reprezentowany przez Wojewodę Zielonogórskiego objął w spółce 326 udziałów, a duńska firma Autodele 2 udziały.
Bezpośrednią przyczyną jej powstania była decyzja PKP o zawieszeniu do końca 1991 r. przewozów pasażerskich i towarowych na 38% linii kolejowych ówczesnego województwa zielonogórskiego. Skłoniło to władze tego województwa do podjęcia starań o utworzenie kolei samorządowej, która przejęłaby obsługę zamykanych żelaznych szlaków.
Delegacja województwa udała się do Danii, aby zapoznać się z funkcjonowaniem tamtejszych kolei regionalnych. Duńczycy bardzo zainteresowali się problemem oraz obiecali pomoc i współpracę. Rozpoczęto rozmowy na temat zakupu taboru w postaci 10 zespołów spalinowych ,,Layntog" produkcji niemieckiej, wycofywanych przez koleje duńskie z eksploatacji. Pociągi te zestawione były z lokomotywy, kilku wagonów oraz wagonu sterowniczego na końcu składu, co umożliwiało jazdę w obu kierunkach bez przestawiania lokomotywy. Bezprzedziałowe wagony były wyposażone w klimatyzację, miękkie fotele lotnicze z regulowanymi oparciami, bar, drzwi automatycznie otwierane i zamykane przyciskami. W sterylnie czystych toaletach z ciepłą i zimną wodą znajdowały się stoliki do przewijania niemowląt. Komfort jazdy dzięki znakomitemu tłumieniu drgań był bardzo wysoki. Pociągi mogły rozwijać prędkość do 160 km/h.
W toku urządzania na bardzo korzystną dla LKR cenę zakupu: 180 000 DM za 10 lokomotyw, 29 wagonów pasażerskich oraz dużą partię części zamiennych i zestawów do napraw tego taboru.
16 marca 1992 r. na dworcu w Zielonej Górze odbyło się uroczyste przekazanie pierwszych dwóch pociągów kolei duńskich DSB dla Lubuskiej Kolei Regionalnej.
W negocjacjach między Zarządem LKR, PKP i władzami województwa ustalono linie, których obsługę miała przejąć LKR. Minister Transportu w zarządzeniu powołującym Lubuską Kolej Regionalną określił obszar jej działania wyznaczając 277 km linii kolejowych o lokalnym znaczeniu i bardzo zróżnicowanym stanie technicznym.
Posiadanie taboru i wyznaczonego obszaru działania nie stanowiło jeszcze postawy do rozpoczęcia działalności. Konieczne były uzgodnienia z PKP dotyczące: przewozów pasażerskich, zwolnienia z opłat za wykorzystywanie linii PKP, dopuszczenia taboru do ruchu (badania w ZNTK Poznań), postępowania w razie wypadków i awarii, przekazania części infrastruktury, koordynacji rozkładów jazdy itp.
Ostatecznie przewozy pasażerskie uruchomiono z dniem wejścia w życie nowego rozkładu jazdy: 23 maja 1993 r. Pociągi LKR kursowały na zasadzie wyłączności na liniach: Nowa Sól–Wolsztyn, Kolsko–Sława Śl., Wolsztyn–Kargowa–Sulechów, Sieniawa Lubuska–Łagów Lubuski–Toporów, Kożuchów–Niegosławice, Tuplice–Łęknica. Poza tym na niektórych innych odcinkach uzupełniały ofertę PKP. Potoki pasażerskie na większości tych lokalnych linii były jednak niewielkie, zapełnienie pociągów ledwo sięgało 12%, toteż następny rozkład jazdy LKR został już nieco okrojony.
LKR miała zamiar wejść na rynek przewozów towarowych i w ten sposób pokrywać deficyt w przewozach pasażerskich, który sięgał 80%. Obsługa przewozów towarowych przyniosłaby LKR spore zyski przy małym wzroście kosztów. Niestety, aby LKR mogła podjąć dochodowe przewozy ładunków, obsługiwane przez nią linie musiałyby zostać przejęte przez gminy (wówczas nie istniały jeszcze powiaty), a te bały się nowych problemów i nie chciały przejmować dodatkowego balastu, jak kolejowe mieszkania, budynki gospodarcze itd. Przy tym stan prawny wielu linii był
nieuregulowany, a ponadto brakowało odpowiednich podstaw ustawowych, które znalazły się dopiero w nowej ustawie o komercjalizacji restrukturyzacji i prywatyzacji PKP. Okoliczności te stały się ,,gwoździem do trumny" dla LKR.
Wobec braku porozumienia z gminami i niemożności finansowania przewozów pasażerskich z zysku na przewozach towarowych wojewoda podjął decyzję o postawieniu LKR w stan likwidacji. Przedsiębiorstwo to, działające zaledwie dwa lata, zdołało zgromadzić spory majątek, głównie w
postaci taboru. Nic więc dziwnego, że likwidacja ciągnęła się aż trzy lata. Gdyby LKR przetrwała, zapełniłaby lukę powstałą po wycofaniu się PKP z przewozów regionalnych w zachodniej Polsce. Kolejowy transport pasażerski w tym regionie podupadł, a nieliczne jeszcze czynne linie lokalne są obsługiwane przez 3-4 pary pociągów dziennie. Z tak ograniczonej oferty korzysta coraz mniej pasażerów.
Po drugie LKR mogła stać się pilotażowym eksperymentem i poligonem doświadczalnym, swego rodzaju testem pewnych rozwiązań organizacyjnych i ekonomicznych, torując drogę dla podobnych inicjatyw w innych regionach. Niestety, stało się inaczej, a jej los — na wiele lat — raczej zniechęcił niż zachęcił do podejmowania w tej dziedzinie niezbędnych nowatorskich prób i działań. Obecnie linia nr 371 po której kursowała m.in. LKR, ma zostać rozebrana. Niemal całą sieć linii LKR już zdemontowano.
--
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager
RadiotelewizjiPrezes Zarządu,
Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
TEKSTY
Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.
ZDJĘCIA
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.
WIDEO
Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Do MI
Dzień dobry.
W stolicy kraju nieczynna jest na przykład linia kolejowa kolei miejskiej do dzielnicy Odolany. Mogłaby być to linia kolei miejskiej szczytowa.
Perony są-ale zaniedbane. Opis wymagań: "należy wydłużyć perony, zamontować oświetlenie, poprawić dojście, a także umożliwić dostęp do peronów osobom o ograniczonej mobilności. "
Dotyczy przystanków:
- lokomotywownia Warszawa Odolany
-Warszawa Główna Towarowa.
Pozdrawiam
Adam Fularz
GazetaWarszawska.pl
---------- Forwarded message ----------
From:
Rzecznik Prasowy <rzecznik na s.
mazovia.pl>
Date: Friday, October 2, 2020
Subject: RE: Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany
To: Adam Fularz <Adam na
swieczorna.pl>
Odnosząc się do Pańskiej propozycji obsługi 4 przystanków kolejowych zlokalizowanych na linii nr 20 w dzielnicy Odolany, uprzejmie informuję, że istniejąca infrastruktura peronowa jest obecnie w fatalnym stanie technicznym (ostatnio perony były wykorzystywane w 2010 roku). Aby móc prowadzić regularne przewozy pasażerskie, infrastruktura punktowa powinna być zmodernizowana (należy wydłużyć perony, zamontować oświetlenie, poprawić dojście, a także umożliwić dostęp do peronów osobom o ograniczonej mobilności. Połaczenie (aby cieszyło się zainteresowaniem pasażerów) musi posiadać odpowiednią częstotliwość kursowania oraz atrakcyjną relację z Warszawy Śródmieście lub Warszawy Gdańskiej. Z uwagi na obecny układ torów (kolizyjny) w zachodniej części Warszawy, a także planowaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudowę stacji Warszawa Zachodnia, uruchomienie połączeń w proponowanej przez Pana relacji nie jest możliwe.
Marta Milewska
Rzecznik Prasowy
Zastępca Dyrektora Kancelarii Marszałka
ds. Komunikacji Zewnętrznej
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa
nr tel. (22) (?.)
marta.milewska na s. mazovia.pl
Uprzejmie informujemy, że administratorem danych osobowych jest Województwo Mazowieckie, dane kontaktowe: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa, tel. (22) 5979-100, email: urzad_marszalkowski na mazovia.pl, ePUAP: /umwm/esp. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym można skontaktować się pod adresem e-mail: iod ma mazovia.pl. Więcej informacji dotyczących przetwarzania danych osobowych znajduje się tu: https://www.mazovia.pl/kontakt/polityka-prywatnosci/obowiazek-informacyjny/.
From: Adam Fularz <Adam na s. wieczorna.pl>
Sent: Tuesday, September 29, 2020 9:53 PM
To: Rzecznik Prasowy <rzecznik na s. mazovia.pl>
Subject: Pytanie o opuszczone przystanki w dzielnicy Odolany
UMWM
Szanowni Państwo,
Opisujemy jak mimo ponad dekady działalności kolei podmiejskiej w Warszawie, nadal są części miasta odcięte od oferty połączeń Kolei Mazowieckich KM, a ich sieć przystanków KM- jest od lat nieużywana. W dzielnicy Odolany są 4 takie przystanki.
Czy składy KM będą korzystać- np. na trasie do Ożarowa lub w innych relacjach- z przystanków:
- lokomotywownia Warszawa Odolany
-Warszawa Główna Towarowa?
Przystanki są obecnie nieużywane, ale używano je w czasach objazdów linii pruszkowskiej. Mogłyby te przystanki wykorzystać kursy w godzinach szczytu bądź kursy dodatkowe. Mogłaby powstać też nowa linia KM wykorzystująca te przystanki osobowe w granicach Warszawy. Czy przystanki te rozpatrywano w kontekście rozwoju KM w Warszawie?
W załączeniu- mapy z lokalizacją tych przystanków. Były one dotychczas wykorzystywane jako przystanki służbowe.
Redakcja otrzymała z SKM:
Dzień dobry,
uprzejmie informuję, że Szybka Kolej Miejska nie ma obecnie w planach obsługi linii kolejowej nr 20 na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Główna Towarowa. Perony znajdujące się we wskazanych lokalizacjach nie spełniają żadnych standardów TSI PRM i są przystosowane wyłącznie do obsługi pociągów o charakterze służbowym. Ponadto, ww. odcinek linii kolejowej nr 20 jest dość intensywnie wykorzystywany przez pociągi PKP Intercity i Kolei Mazowieckich, zjeżdżające do stacji Warszawa Główna Towarowa w celu zmiany kierunku jazdy i zjazdu/wyjazdu służbowego do i ze stacji techniczno-postojowych Warszawa Olszynka Grochowska oraz Warszawa Grochów przez stację Warszawa Gdańska, co pozwala zwiększyć przepustowość na mocno zatłoczonej linii średnicowej.
W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, bardzo proszę o kontakt.
Z poważaniem
--
null
Przypomnienie.
On Monday, September 21, 2020, Telewizja Opera <telewizjaopera na s.
gmail.com> wrote:
W Zielonej Górze nie masz alternatywy dla samochodu. Komunikacja miejska kursuje sporadycznie, połączenia są rzadkie i skąpe. Linia "8" wieczorami kursuje co 20 minut, mi zdarzało się trafić w ciągu dnia także na 20-minutowe przerwy w dojeździe z centrum w kierunku os. Łużyckiego czy Piastowskiego.
Szkoda mi zwłaszcza linii kolei prowadzącej przez centrum miasta, którą rozebrano do końca w ubiegłym roku, pod budowę Trasy Aglomeracyjnej. Wg mnie bezsensownie rozpatrywano rolę torów do centrum miasta w kontekście przewozów miejskich, a nie- podmiejskich. Teraz już nie ma szansy na powstanie aglomeracji- przesiadki na dworcu zajmują zbyt długo, ba autobusy miejskie nawet omijają ów dworzec, który ma przewozy jak w małym Żmigrodzie..
Politycy, likwidując sieć miejskich torowisk kolejowych, zlikwidowali szansę na powstanie aglomeracji. Sądzę, że oni do dziś nie rozumieją, jaki majątek zmarnowali, i ileset milionów strat spowodowali dla lokalnej gospodarki i dla samych mieszkańców.
Politycy obrani w poprzednich wyborach zlikwidowali sieć wewnątrzmiejskiej kolei, sądząc że omijające centrum torowisko s-bahnu, ocalałe, ale nieużywane od wielu lat, jest zbyteczne, nie rozumiejąc, że jednocześnie zniszczyli największą szansę tego miasta. Okazję na stworzenie aglomeracji razem z okolicznymi miastami, poprzez odtworzenie sieci kolei podmiejskich jakie działały przed II wojną światową.
Wewnątrzmiejska sieć kolei umożliwiała bezprzesiadkowe połączenia do miast wokół Zielonej Góry. Ludność nie lubi się przesiadać, a decyzja polityków o likwidacji torów do centrum miasta spowodowała, że podróżnych do kłopotliwych przesiadek po prostu zmuszono. Dworzec jest położony poza centrum miasta, wszelkie czasy podróży się znacznie wydłużą. Przesiadek będzie musiało być więcej, w efekcie aglomeracja po prostu nie wykształci się, albo- wykształci się gorzej.
Pociągi - autobusy szynowe z okolicznych miast wokół Zielonej Góry- Sulechowa, Nowej Soli, Żar, Żagania, mogłyby dojechać bez przesiadek aż do okolic ścisłego centrum, np. al. Wojska Polskiego, okolic biblioteki wojewódzkiej (nawet tam dochodziły bocznice do Polmosu) czy Focus Parku, gdyby nie decyzje lokalnych polityków- którzy zerwali torowisko, ścieżkę rowerową projektując na torach, zamiast obok torów (pas terenu był szeroki). Odbudowa tego systemu pokosztuje setki milionów złotych, a straty z tytułu niepowstania lub słabszego rozwoju aglomeracji- to mogą być miliardy złotych. Ci ludzie tego przecież nie zapłacą, choć to ich decyzje spowodowały te straty.
W Ziel. Górze i okolicach transport zbiorowy niemalże nie istnieje, poza jednym korytarzem linii autobusowych (o numerach 0/8/80). Ludność musi posiadać 2 razy więcej samochodów (w przeliczeniu na mieszkańca) niż w Berlinie, i nawet więcej niż w Warszawie, mieście nadzwyczaj prosamochodowym. W Warszawie ludność posiadała kilka lat temu około 550 samochodów na 1000 mieszkańców, w Zielonej Górze aż 590! Tymczasem na tysiąc berlińczyków przypadało niedawno 300 samochodów, w Amsterdamie - 350, w Wiedniu - 390.
Czy politycy naprawią kolej miejską w Zielonej Górze? Nie liczmy na to. Chyba trzebaby jakiejś rewolucji...
Kolej, która działa po niemieckiej czy czeskiej stronie granicy, po polskiej stronie całkowicie obumarła, co obserwuję mieszkając kilkadziesiąt metrów od torów- przy linii ongiś popularnej kolei podmiejskiej, którą dziś, coraz rzadziej i rzadziej kursują przerażająco opustoszałe pociągi. Czy jest szansa że kolej podmiejska jeszcze powróci?
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
--
null
Otrzymałem
---------- Forwarded message ----------
From:
SekretariatDL <sekretariatDL na s.
mi.gov.pl>
Date: Friday, February 12, 2021
Subject: ODP: Wiosek o włączenie samolotów typu STOL do obsługi lotów krajowych w Polsce
To: "Adam na s.
wieczorna.pl" <Adam na
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
Dziękujemy za przekazanie Pańskich przemyśleń dotyczących wykorzystania samolotów typu STOL do obsługi lotów krajowych w Polsce. Chcielibyśmy jednak zauważyć, iż w toku długotrwałej korespondencji, którą prowadzi Pan z Ministerstwem Infrastruktury, wielokrotnie odnosiliśmy się do podobnych kwestii. Jednocześnie, ponownie przypominamy Panu, że rodzaj floty oraz uruchamianie poszczególnych destynacji to obszar autonomicznych decyzji przewoźników lotniczych, a nie władz publicznych.
Z poważaniem,
Michał Fronczak
Departament Lotnictwa
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 13 39
From: media
Sent: Tuesday, February 09, 2021 10:58 AM
To: SekretariatDL
Subject: FW: Wiosek o włączenie samolotów typu STOL do obsługi lotów krajowych w Polsce
Przekazujemy wg właściwości.
Z poważaniem
Biuro Komunikacji
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
media na s mi.gov.pl
@mi_gov_pl
facebook.com/MIGOVPL
From: Adam Fularz [mailto:Adam na s. wieczorna.pl]
Sent: Sunday, February 7, 2021 8:11 PM
To: media <media na s. mi.gov.pl>
Subject: Wiosek o włączenie samolotów typu STOL do obsługi lotów krajowych w Polsce
Wniosek o uruchomienie lotów krajowych samolotami STOL (np. maszynami typu ATR) poprzez wykorzystanie szeregu lotnisk o krótkich pasach startowych (tzw. STOL- portów)
do Ministra Infrastruktury
Jako ekonomista zauważyłem że wiele lotnisk przed II wojną światową miało ruch pasażerski. Szczególnie na terenie dawnego zaboru pruskiego każde większe miasto kiedyś miało stałe rozkładowe połączenia lotnicze.
Połączenia takie można wznowić korzystając z popularnych w innych krajach typów samolotów pasażerskich. Wielu przewoźników wykorzystuje kilkudziesięciomiejscowe maszyny mogące wznieść się z takich lotnisk jak te mające zaledwie 1200 metrów pasa startowego, czasem nawet mniej.
Daje to szansę stworzenia w Polsce sieci biznesowych połączeń obejmujących lotniska:
- Katowice Muchowiec (dawne lotnisko pasażerskie w centrum miasta 1200 metrów, skrócony na czas renowacji)
- Przemyśl (lotnisko Arłamów, 1300 metrów pasa betonowego)
- Suwałki (1320 metrów pasa)
- Białystok (1350 metrów pasa)
- Dęblin (lotnisko Ułęż, 1300 metrów pasa obecnie w innym wykorzystaniu)
- Toruń (lotnisko Bielan, 1269 metrów pasa)
- Słupsk (lotnisko Wicko Morskie, 1100 metrów pasa, konieczne przedłużenie)
- Krosno (lotnisko miejskie, 1100 metrów pasa z możl. odbudowy do dawnych 1500 metrów dł.)
- Lubin (1000 metrów pasa obecnie, możliwe przedłużenie do ok. 1200 metrów)
- Piotrków Trybunalski (możl. przedłużenia z obecnych 968 metrów długości do 1200 metrów pasa)
- Giżycko -Kętrzyn (lotnisko ma zniszczony pas betonowy)
- Orneta na Mazurach Płn.(czynne tylko 800 metrów pasa betonowego, możliwe odtworzenie dalszej części ze zniszczeń)
- Kielce Masłów (1168 metrów długości pasa startowego, który trzeba nieco przedłużyć)
Na tych lokalnych lotniskach dodanoby miniterminale pasażerskie, oraz szereg udogodnień dla podróżnych w lotach krajowych które odbywanoby ok. dwa razy w tygodniu w szczytach przewozowych- np. w poniedziałki rano do Warszawy, ew. Krakowa, Katowic czy dużych miast, w piątki wieczorem loty na lokalne lotniska.
W Polsce linię lotniczą do Radomia na początku jej działalności czeskie linie lotnicze Czech Airlines obsługiwały takim właśnie samolotem ATR. Loty tego typu wymagałyby jakichś dotacji.
--
W związku z przekazanymi przez Panią/Pana danymi osobowymi informujemy, iż Minister Infrastruktury jako administrator danych przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz zgodnie z zasadami, z którymi mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowe(..).
--
null
Otrzymałem
---------- Forwarded message ----------
From:
Biuro Prasowe Miasta Gdańsk <prasa na s.
gdansk.gda.pl>
Date: Tuesday, October 5, 2021
Subject: ODP: Pytanie
To: Adam Fularz <Adam na s.
wieczorna.pl>
Dzień dobry,
niestety nie mamy wprost przelicznika ilości pojazdów na 1000 mieszkańców. Globalna ilość pojazdów osobowych na koniec 2020 r. wynosiła 311783,
co przy przyjęciu ilości mieszkańców wg GUS 471525, daje 661 pojazdów osobowych na 1000 mieszkańców. Pozdrawiam Jędrzej Sieliwończyk
Jędrzej Sieliwończyk Inspektor Referat Prasowy Biuro Prezydenta
Urząd Miejski w Gdańsku ul. Nowe Ogrody 8/12 80-803 Gdańsk tel. 58 323 63 84 tel. kom. 693813141 www.gdansk.pl |
|
Pomyśl zanim wydrukujesz #gdanskbezplastiku
Realizując obowiązek informacyjny wynikający z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych (RODO) na stronie bip.gdansk.pl umieściliśmy szczegółowe informacje na temat przetwarzania Państwa danych osobowych. |
do UMG
Dzień dobry, do celu aktualizacji załącznika- jaka jest liczba sam. osobowych na 1000 mieszk?
Pozdrawiam,
Adam Fularz
--
null
Urząd Miasta w Kłodzku
pl. Bolesława Chrobrego 1
do Radnych Miasta Kłodzko
Szanowni Państwo, Wydaję gazety w okolicy, wnoszę o kolej aglomeracyjną przez 4 stacje kolei w Kłodzku, kursującą w taryfie komunikacji miejskiej Kłodzka do Polanicy. 4 kursy rano, 4 kursy po południu, takt co 40 minut rano i po południu. Organizator: UM w Kłodzku i UM w Polanicy.
Trasa.
Kłodzko Główne- Miasto- Książek- Zagórze
poza Kłodzkiem:
Stary Wielisław, budowa nowego przystanku na trasie- Polanica Zdrój, do tego autobus zwykły- skomunikowany w Polanicy z szynobusem- kursujący do Zieleńca na stok.
--
Szanowni Państwo,
dzisiaj kończę swoją podróż jako pracownik Biura Prasowego Kolei Mazowieckich.
Serdecznie dziękuję Państwu za współpracę, która była dla mnie cennym doświadczeniem. Dziękuję za znakomite relacje biznesowe, a przede wszystkim za okazaną życzliwość i przyjazną atmosferę przy realizacji wspólnych projektów.
Każdy z nich był inny i wyjątkowy. Każdy też wiele mnie nauczył.
Gdyby ktoś z Państwa chciał się ze mną skontaktować, może to zrobić przez portal LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/katarzyna-łukasik-119aa9186
Wszystkie pytania dotyczące spraw, które prowadziłam, proszę kierować pod adresy e-mail:
d.nowakowska@mazowieckie.com.pl; j.maliszewska@mazowieckie.com.pl; d.uchman@mazowieckie.com.pl;
Życzę Państwu wszystkiego dobrego.
Z pozdrowieniami
Katarzyna Łukasik
główny specjalista
Biuro Rzecznika Prasowego
„Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
ul. Lubelska 26
03-802 Warszawa
www.mazowieckie.com.pl
Numer KRS: 0000222735, Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy,
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego.
Kapitał zakładowy: 481 909 000,00 zł
NIP: 1132520369, REGON: 015876404.
P Czy musisz drukować tę wiadomość? Pomyśl o środowisku.
______________________
Wiadomość i jakiekolwiek pliki przesłane wraz z nią, są poufne i przeznaczone wyłącznie do użytku osób i jednostek, do których wiadomość została adresowana. Jeśli wiadomość została otrzymana pomyłkowo, prosimy zawiadomić administratora systemu. Ta wiadomość zawiera informacje poufne i jest przeznaczona wyłącznie dla wymienionej osoby. Jeśli nie jesteś wymienionym adresatem tej wiadomości, nie powinieneś jej rozpowszechniać, rozsyłać ani kopiować. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie, za pośrednictwem poczty elektronicznej, nadawcy o pomyłkowym otrzymaniu tej wiadomości i usunięcie jej z komputera. Jeśli nie jesteś zamierzonym odbiorcą tej wiadomości, informujemy, że jej ujawnianie, kopiowanie, przesyłanie lub podejmowanie jakichkolwiek działań w związku z treścią tej wiadomości jest surowo zabronione.
This email and any files transmitted with it are confidential and intended solely for the use of the individual or entity to whom they are addressed. If you have received this email in error please notify the system manager. This message contains confidential information and is intended only for the individual named. If you are not the named addressee you should not disseminate, distribute or copy this e-mail. Please notify the sender immediately by e-mail if you have received this e-mail by mistake and delete this e-mail from your system. If you are not the intended recipient you are notified that disclosing, copying, distributing or taking any action in reliance on the contents of this information is strictly prohibited.
Otrzymałem.
---------- Forwarded message ----------
From:
Biuro Poselskie Andrzeja Adamczyka <adamczyk na s.
biuroposelskie.com>
Date: Saturday, November 27, 2021
Subject: Pisma do wiadomości
To: adam na s.
wieczorna.pl Szanowny Panie,
w załączeniu przesyłam do wiadomości pisma w Pana sprawie.
--
Z wyrazami szacunku
Asystent Parlamentarny Posła
Kaja Kocot
Biuro Poselskie Posła Andrzeja Adamczyka
ul. Rynek 7, 32-065 Krzeszowice
tel. 12 257 90 32
--
null
Otrzymałem.
---------- Forwarded message ----------
From:
Adam Leszczyński <adam.leszczynski na s
um.opole.pl>
Date: Friday, November 26, 2021
Subject: Kamień Śląski
To: adam.fularz na s.
wieczorna.plSzanowny Panie,
temat lotniska w Kamieniu Śląskim był podnoszony przez Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego. Dlatego w celu uzyskania informacji na ten temat proszę kontaktować się z Urzędem Marszałkowskim.
Z wyrazami szacunku,
Adam Leszczyński
Rzecznik Prasowy
Rynek 1A
--
null
Dzień dobry,
Idealne mikołajki prosto z Wrocławia i to już od 86 zł za bilet w dwie strony. Sprawdźcie najatrakcyjniejsze destynacje i zaplanujcie mikołajkowy prezent dla dzieci!
· Z Wrocławia polecimy m.in. do Billund, Mediolanu, Paryża, Londynu i Oslo – czyli w miejsca, gdzie znajdują się największe europejskie parki rozrywki dla najmłodszych.
· Przewoźnicy przygotowali na początek grudnia atrakcyjne ceny biletów – już od 86 zł w dwie strony.
· Wszystkie rejsy z Portu Lotniczego Wrocław odbywają się w pełnym reżimie sanitarnym, a pasażerowie są zobowiązani do wcześniejszego zapoznania się z aktualnymi zasadami bezpieczeństwa.
Zdjęcia do pobrania pod linkiem: https://drive.prexpert.cloud/photo/share/n1CSvTol
Aby pobrać całą galerię zdjęć, kliknij w ikonkę POBIERZ, która znajduje się na niebieskim pasku (prawy górny róg).
Pozdrawiam
Ada Kondratowicz, PR Expert
+ 48 502 332 358
akondratowicz@prexpert.com.pl
Wrocław, 26 listopada 2021
Informacja prasowa
Zaplanuj mikołajki i leć z Wrocławia już za 86 zł
Nauka poprzez zabawę w mediolańskiej MUBIE, eksperymenty w paryskim Miasteczku Dzieci i niesamowite spotkania w Muzeum Historii Naturalnej. Zaplanuj już dziś idealne mikołajki i leć prosto z Wrocławia do najciekawszych miejsc w Europie.
W tym roku Św. Mikołaj zaczyna swoją podróż we Wrocławiu i leci do Paryża, Mediolanu i na Cypr. Ceny za bilety lotnicze zarezerwowane na początek grudnia zaczynają się już od 86 zł.*
– Przedłużony weekend spędzony w podparyskim Disneylandzie czy mediolańskiej Leolandii to doskonały pomysł na wyjątkowy prezent. Mikołajki to szczególny czas, dlatego warto zapoznać się z ofertami przewoźników, którzy oferują bilety w atrakcyjnych cenach. Jednocześnie należy pamiętać, że wszyscy nadal podróżujemy w pełnym reżimie sanitarnym i przed lotem musimy znać obowiązujące zasady bezpieczeństwa – podkreśla Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.
Europa zaprasza
Wystarczą niecałe dwie godziny podróży samolotem, by znaleźć się w magicznym świecie optycznych iluzji mediolańskiej MUBY czy zapierających dech w piersiach eksponatów Muzeum Historii Naturalnej w Londynie. Dodatkowym atutem mikołajkowej podróży są atrakcyjne ceny biletów oferowane przez przewoźników. W terminie 3-6 grudnia możemy polecieć z dziećmi do Mediolanu, który obfituje w miejsca rozrywki dla najmłodszych, tj. Leolandia czy Muzeum Dzieci MUBA. Wybierając podróż do Włoch w tym terminie, za bilety zapłacimy 147 zł. Lecąc w tym samym czasie do Pizy, bilety w obie strony będą nas kosztować 184 zł. Piza to jednak nie tylko Krzywa Wieża, którą koniecznie trzeba zobaczyć, ale również oddalony o 30 km od miasta wspaniały Park Pinokia. 6 grudnia można również spędzić w Billund, które jest nowością w zimowym rozkładzie lotów z Wrocławia. Co prawda Legoland jest czynny dopiero od marca, jednak samo Billund oferuje inne równie atrakcyjne rozrywki dla najmłodszych, tj. Lego House czy wodny park rozrywki Lalandia. Lecąc do Billund w terminie 5-8 grudnia, za bilety zapłacimy 104 zł. Wyborem, który zawsze się sprawdzi przy planowaniu mikołajkowej podróży, jest stolica Francji. Oprócz podparyskiego Disneylandu ciekawie czas można spędzić w Miasteczku Dzieci, w parku rozrywki Jardin d'Acclimatation czy Aquarium de Paris, gdzie znajduje się 10 tysięcy gatunków ryb w kilkudziesięciu zbiornikach. Za loty do stolicy Francji w terminie 5-8 grudnia zapłacimy 178 zł. Planując mikołajki w Europie, warto wziąć pod uwagę także pozostałe europejskie stolice, w których znajdują się liczne parki rozrywki i muzea dla dzieci, tj. Bruksela (lot w terminie 4-7 grudnia za 89 zł), Oslo (lot w terminie 4-7 grudnia za 86 zł), Londyn (lot w terminie 3-8 grudnia za 88 zł) czy Reykjavik (lot w terminie 5-12 grudnia za 206 zł). Dobrym wyborem na mikołajkowy city break będą też połączenia na południe Europy – na cypryjskie Pafos, gdzie za lot w terminie 5-10 grudnia zapłacimy 269 zł czy do słonecznego Palermo, do którego polecimy w terminie 5-9 grudnia za 196 zł.
Wracają lubiane połączenia
Dobre wiadomości dla pasażerów z Wrocławia mają linie Ryanair. W listopadzie przewoźnik ogłosił uruchomienie nowego połączenia ze stolicy Dolnego Śląska na lotnisko Sztokholm-Arlanda. Od marca polecimy tam aż cztery razy w tygodniu. Teraz Ryanair zapewnia, że do siatki lotów z Wrocławia w 2022 roku zostaną przywrócone wszystkie połączenia sezonowe. - To dobry prognostyk na nadchodzące miesiące. Przewoźnicy coraz chętniej deklarują powrót znanych i lubianych połączeń z naszego lotniska, a także ogłaszają nowe. Mam nadzieję, że dzięki tym zapowiedziom już za cztery miesiące będziemy mogli zaproponować naszym pasażerom różnorodną i ciekawą ofertę na sezon letni – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław. Przypomnijmy, że w obecnej, zimowej siatce lotów z Wrocławia znajdują się aż 54 połączenia – 42 niskokosztowe, 7 sieciowych i 5 czarterowych. Dodatkowo od grudnia, w każdą środę, pasażerowie będą mogli wybrać się na Lanzarote z liniami Wizz Air. Wrocław jest jedynym miastem w Polsce, z którego można polecieć na tą wyspę tanimi liniami lotniczymi.
*Ceny w obie strony aktualne na dzień 26.11.2021
Otrzymałem.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Łukasz Borowiak <lborowiak ma.s
.
leszno.pl>
Data: poniedziałek, 22 listopada 2021
Temat:
Do: adam na.s
.
wieczorna.plDzień dobry,
nie znam tematu natomiast uważam, że każde wzmocnienie połączeń komunikacji publicznej Leszna z gminami ościennymi wzmacnia rolę miasta jako stolicy subregionu. Z uwagi na plany pobudowania multimodalnego węzła przesiadkowego jest to także skorelowane z naszymi zamierzeniami inwestycyjnymi. Reaktywowane zostało połączenie do Głogowa, bierzemy udział w rewitalizacji linii do Gostynia – udział w kolejnym projekcie lokalnym tworzy znamiona pewnej świadomie przyjętej strategii. Jestem na TAK – pytanie o koszty?
Pozdrawiam
Łukasz Borowiak
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl
Otrzymałem.
---------- Wiadomość przekazana dalej ----------
Od:
Grzegorz Śliżewski <grzegorz.slizewski na s..
um.koszalin.pl>
Data: poniedziałek, 22 listopada 2021
Temat: Re: Wniosek redakcji
koszalinska.plDo: "Adam na s..
wieczorna.pl" <Adam ma
wieczorna.pl>
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pańskiego maila z 17 listopada br. informuję, że proponowane przez Pana uruchomienie przez gminę Koszalin linii kolejowych do Mielna i Manowa jest niemożliwe ze względów formalnych. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, samorządy nie mogą inwestować na terenie, które do niego nie należą, a tak jest w tym przypadku. W miarę potrzeb wspieramy letnie połączenie do Mielna, bo PKP tylko w tym czasie zoranizowało przejazdy. Podobnie jest z kolejką wąskotorową, którą w zgodzie z obowiązującymi przepisamy wspieramy poprzez Towarzystwo Kolei Wąskotorowej w Koszalinie, np. ostatnio prezydent Piotr Jedliński podpisał z nim wartą prawie 130 tys. zł umowę o naprawę torowiska.
W związku z powyższą sytuacją prawną, sugeruję zwrócić się z Pana pytaniem do Starostwa Powiatowego w Koszalinie, które ma możliwości legislacyjne, by sprawą się zająć.
Pozdrawiam dr Grzegorz Śliżewski Główny Specjalista Wydział Komunikacji Społecznej, Promocji i Turystyki Urząd Miejski w Koszalinie |
www.koszalin.pl |
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency
polishnews.pl