Co z koleją do portu lotniczego w Sadkowie?
Pytaliśmy, jaki jest stan peronu kolejowego przy lotnisku Radom- Sadków? Jest on opisany w tym artykule poniżej. Peron miał powstać w 2007 roku. Prosiłem o jakiś krótki opis, co z tej inwestycji pozostało do chwili obecnej, jak się okazuje, niewiele- jakieś nasypy etc.
Odpowiedź
___
Witam, miasto na razie nie ma w planach uruchomienia połączenia kolejowego do portu lotniczego.
Pzdr,
Katarzyna Piechota –Kaim
Witam, miasto nie jest właścicielem bocznicy kolejowej przy lotnisku Radom – Sadków, w związku z czym nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć Panu na pytanie.
Koleją na airshow
2007-08-09 Radomir Jasiński
Pewne już jest, że na tegoroczne, jubileuszowe Międzynarodowe Pokazy Lotnicze Air
Show 2007 w Radomiu dojechac będzie można specjalnymi bezpłatnymi pociągami.
Pociągi odjeżdżac będą z dworca kolejowego w Radomiu bezpośrednio na lotnisko
Sadków. Na lotnisku na potrzeby pokazów zbudowana będzie specjalna stacja z
peronem pasażerskim. Bliższe informacje dostępne są na stronie www.lotnisko-
radom.it.pl.
wg http://www.wojewodztwo.radom. pl/kmk/index.php?id_news=72
--
2007-08-09 Radomir Jasiński
Pewne już jest, że na tegoroczne, jubileuszowe Międzynarodowe Pokazy Lotnicze Air
Show 2007 w Radomiu dojechac będzie można specjalnymi bezpłatnymi pociągami.
Pociągi odjeżdżac będą z dworca kolejowego w Radomiu bezpośrednio na lotnisko
Sadków. Na lotnisku na potrzeby pokazów zbudowana będzie specjalna stacja z
peronem pasażerskim. Bliższe informacje dostępne są na stronie www.lotnisko-
radom.it.pl.
wg http://www.wojewodztwo.radom.
Szanowni Państwo,
W wielu miastach skutecznie przekonywaliśmy do uruchomienia połączeń kolejowych na lotniska. W Radomiu nawet dobrze się składa, że w pobliżu końcowego peronu znajduje się niewielkie osiedle. Kilkukrotne kursy autobusu szynowego na linii Radom Sadków- Radom- Przysucha- Przysucha Miasto (wykorzystanie bocznicy kolejowej w kierunku miasta) wraz z budową nowego przystanku końcowego na bocznicy w kierunku centrum miasta Przysucha - to nie jest plan niemozliwy do wdrożenia juz od zaraz, natychmiast. Pociągi na linii do portu lotniczego Sadków kursowały już wielokrotnie nawet z częśtotliwością równą częstotliwościom kolei podmiejskich.
Taka oferta mogłaby ożywić tą dzielnicę, a sam port lotniczy mógłby także pełnić inne funkcje, np. centrum handlowego, skoro nie nadaje się zbytnio jako port lotniczy, to jego funkcje usługowo- komercyjne mogłyby dzięki temu zostac dalej rozbudowane do roli shoping- mallu z licznymi sklepami, przyciagającego nie tylko pasażerów odlatujących, ale także zwykłych kupujących.
Takie połączenie obu funkcji czyniłoby sensowną budowę linii kolejowej do samego terminalu, lub- usytuowanie końcowego przystanku znacznie bliżej niś obecnie.
Zachęcam do uruchomienia w mieście Radom namiastki kolei podmiejskiej, na wzór warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej sp. z o.o. Początkowo wystarczy np. umowa na honorowanie biletów miejscowej komunikacji miejskiej podpisana np. z przewoźnikiem Koleje Mazowieckie lub podobne uzgodnienie, by namiastka kolei miejskiej w Radomiu stała sie możliwa.
APEL
Do Prezydenta Miasta Radom
Apeluję do Pana o uruchomienie połączeń kolejowych w ramach kolei miejkiej- zintegrowanej z miejskim systemem biletowym, w relacji do portu lotniczego Radom Sadków.
Torowisko w tej relacji już istnieje. Pociągi- autobusy spalinowe mógłby uzyczyc lub wynając- wraz z obsługą - przewoźnik kolejowey Koleje Mazowieckie.
Zachodzi konieczność remontu stacji kolejowej Radom Sadków. Tutejszy peron powstał około 2007 roku na potrzeby dowozu pasażerów na Air Show - pokazy lotnicze na lotnisku Radom, i dziś jest już nieco zniszczony. Proponuję też remont chodnika z przystanku kolejowego do terminalu portu lotniczego.
Koleje na lotniska funkcjonują na całym świecie, także w licznych polskich miastach (Gdańsk, Warszawa, Kraków, Lublin, Szczecin). Powstają także nowe połączenia tego typu- podobne połączenie właśnie powstaje na remontowany port Szczytno- Szymany koło Olsztyna.
Istnieje możliwość przedłużenia aktualnej linii kolejowej pod sam terminal portu lotniczego, do czego gorąco Pana namawiam. Port lotniczy- zwłaszcza na początku- potrzebuje dobrego skomunikowania z siecią transportu publiczego. Wiele portów lotniczych w dzisiejszych czasach jest uruchamianych od razu w komplecie z połączeniem kolejowym.
W Radomiu tak się jednak nie stało. Wzywam Pana, aby naprawić ten błąd. Początkowo i tak pociągi obsługiwałyby osiedle mieszkaniowe przy porcie lotniczym i przy jednostce wojskowej, łącząc je z miastem. Jak szacuję, większość ruchu początkowo nie byłaby generowana przez port lotniczy.
Z wyrazami szacunku
Adam Fularz
Wolfchen napisał/a: Trochę podła jakość, bo nie rozczytałem objaśnień, ale już teraz widać, ze ze stacji kolejowej zrezygnowali - brak rezerw na tor i stację (bo stacja w miejscu tymczasowego peronu Air Show nie wchodzi w grę ze względu na osiedle mieszkalne).
Stacji/przystanku kolejowego (na potrzeby portu lotniczego) w tym miejscu, nikt nawet nie brał pod uwagę. Brak ekonomicznego uzasadnienia.
Anonymous - Czw Gru 17, 2009 11:21 pm
??
Miro - Czw Gru 17, 2009 11:29 pm
Upsss. No to mnie trafiłeś
Ale peronu i tak nie będzie.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 1:38 am
W pierwszym etapie z pewnoscia nie, nie zmienia to faktu, ze ani nikt nie badal oplacalnosci, ani nikt jej nie negowal. Sam przystanek osobowy jest jak najbardziej w sferze zainteresowania spolki. Jak Ty te rzeczy z placow tak na biegu wysysasz?
Wolfchen - Pią Gru 18, 2009 2:36 pm
Ale moim zdaniem powinni chociaż rezerwę terenu zabezpieczyć - to nie jest jakiś wielki problem. Na początek, to potrzeba około 1600 metrów toru, dwie zwrotnice, dwa kozły oporowe, a do tego peron. Niewiele, więc mogliby pomyśleć o tym w II etapie, a wtedy na lotnisko szynobusik z dworca PKP (trakcja spalinowa na początek). Oczywiście porzuciłbym wszelkie projekty budowy łącznicy dla relacji Warszawa - PL Radom, ponieważ byłoby to szkodliwe dla Radomia, no i niezbyt opłacalne ekonomicznie.
Miro - Pią Gru 18, 2009 4:33 pm
A czy miałeś w ręku taki dokument jak Masterplan? Czy chociaż obejrzałeś jego prezentację? Tam nie ma wzmianki o przystanku kolejowym. Więc nie mów nic o wysysaniu z palca.
Najlepiej by było gdybyś uzasadnił potrzebę takiej inwestycji.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 6:46 pm
Skoro sam wiesz, ze nie ma wzmianki, to powinienes takze wiedziec, ze to dlatego, ze go nie uwzgledniono w ogole w masterplanie. Nie analizowano w ogole przystanku w opracowaniu lotniskowym. Przede wszystkim dlatego, ze kwestia tego przystanku to kwestia miasta. Od dawna ten przystanek byl uwzgledniany w obsludze lotniska - a skad wiem? Troche wiem, chociazby z racji tego co robie sam w tym zakresie, jak i moi znajomi - tak sluzbowo, jak i spolecznie.
Miro - Pią Gru 18, 2009 7:29 pm
Masterplan nie jest tylko opracowaniem dotyczącym ruchu lotniczego i infrastruktury lotniskowej. Zawiera również prognozę rozwoju rejonu przylotniskowego, wstępne założenia układu komunikacyjnego, itd. i itp.
A Port Lotniczy to czyja kwestia?
Zastanawiam się tylko jak ci biedni pasażerowie mieliby pokonać 700-800m z bagażami pomiędzy stacją PKP a portem lotniczym?
Nawiasem mówiąc, służbowo, również wiem co nieco.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 7:39 pm
A gdzie widziales w nim czesc dotyczaca przystanku kolejowego i analizy jego wykorzystania?
Ekh...
Patrz wczesniejsze posty
Miro - Pią Gru 18, 2009 8:11 pm
Gdyby przystanek kolejowy miał jakiekolwiek znaczenie, napewno była by przynajmniej wzmianka o nim. A tak, bocznica kolejowa służy i będzie służyć do transportu paliwa lotniczego.
wg http://www.inwestycje.radom. pl/forum/printview.php?t=35& start=240
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
fragment dyskusji z forum internetowego n/t port lotniczego Radom.
Wolfchen napisał/a: Trochę podła jakość, bo nie rozczytałem objaśnień, ale już teraz widać, ze ze stacji kolejowej zrezygnowali - brak rezerw na tor i stację (bo stacja w miejscu tymczasowego peronu Air Show nie wchodzi w grę ze względu na osiedle mieszkalne).
Stacji/przystanku kolejowego (na potrzeby portu lotniczego) w tym miejscu, nikt nawet nie brał pod uwagę. Brak ekonomicznego uzasadnienia.
Anonymous - Czw Gru 17, 2009 11:21 pm
Miro napisał/a: |
Stacji/przystanku kolejowego (na potrzeby portu lotniczego) w tym miejscu, nikt nawet nie brał pod uwagę. Brak ekonomicznego uzasadnienia. |
??
Miro - Czw Gru 17, 2009 11:29 pm
Upsss. No to mnie trafiłeś
Ale peronu i tak nie będzie.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 1:38 am
Miro napisał/a: |
Upsss. No to mnie trafiłeś Ale peronu i tak nie będzie. |
W pierwszym etapie z pewnoscia nie, nie zmienia to faktu, ze ani nikt nie badal oplacalnosci, ani nikt jej nie negowal. Sam przystanek osobowy jest jak najbardziej w sferze zainteresowania spolki. Jak Ty te rzeczy z placow tak na biegu wysysasz?
Wolfchen - Pią Gru 18, 2009 2:36 pm
Ale moim zdaniem powinni chociaż rezerwę terenu zabezpieczyć - to nie jest jakiś wielki problem. Na początek, to potrzeba około 1600 metrów toru, dwie zwrotnice, dwa kozły oporowe, a do tego peron. Niewiele, więc mogliby pomyśleć o tym w II etapie, a wtedy na lotnisko szynobusik z dworca PKP (trakcja spalinowa na początek). Oczywiście porzuciłbym wszelkie projekty budowy łącznicy dla relacji Warszawa - PL Radom, ponieważ byłoby to szkodliwe dla Radomia, no i niezbyt opłacalne ekonomicznie.
Miro - Pią Gru 18, 2009 4:33 pm
redoxygene napisał/a: |
W pierwszym etapie z pewnoscia nie, nie zmienia to faktu, ze ani nikt nie badal oplacalnosci, ani nikt jej nie negowal. Sam przystanek osobowy jest jak najbardziej w sferze zainteresowania spolki. Jak Ty te rzeczy z placow tak na biegu wysysasz? |
A czy miałeś w ręku taki dokument jak Masterplan? Czy chociaż obejrzałeś jego prezentację? Tam nie ma wzmianki o przystanku kolejowym. Więc nie mów nic o wysysaniu z palca.
Najlepiej by było gdybyś uzasadnił potrzebę takiej inwestycji.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 6:46 pm
Miro napisał/a: |
A czy miałeś w ręku taki dokument jak Masterplan? Czy chociaż obejrzałeś jego prezentację? Tam nie ma wzmianki o przystanku kolejowym. Więc nie mów nic o wysysaniu z palca. Najlepiej by było gdybyś uzasadnił potrzebę takiej inwestycji. |
Skoro sam wiesz, ze nie ma wzmianki, to powinienes takze wiedziec, ze to dlatego, ze go nie uwzgledniono w ogole w masterplanie. Nie analizowano w ogole przystanku w opracowaniu lotniskowym. Przede wszystkim dlatego, ze kwestia tego przystanku to kwestia miasta. Od dawna ten przystanek byl uwzgledniany w obsludze lotniska - a skad wiem? Troche wiem, chociazby z racji tego co robie sam w tym zakresie, jak i moi znajomi - tak sluzbowo, jak i spolecznie.
Miro - Pią Gru 18, 2009 7:29 pm
redoxygene napisał/a: |
Skoro sam wiesz, ze nie ma wzmianki, to powinienes takze wiedziec, ze to dlatego, ze go nie uwzgledniono w ogole w masterplanie. Nie analizowano w ogole przystanku w opracowaniu lotniskowym. |
Masterplan nie jest tylko opracowaniem dotyczącym ruchu lotniczego i infrastruktury lotniskowej. Zawiera również prognozę rozwoju rejonu przylotniskowego, wstępne założenia układu komunikacyjnego, itd. i itp.
redoxygene napisał/a: |
Przede wszystkim dlatego, ze kwestia tego przystanku to kwestia miasta. |
A Port Lotniczy to czyja kwestia?
Zastanawiam się tylko jak ci biedni pasażerowie mieliby pokonać 700-800m z bagażami pomiędzy stacją PKP a portem lotniczym?
Nawiasem mówiąc, służbowo, również wiem co nieco.
Anonymous - Pią Gru 18, 2009 7:39 pm
Miro napisał/a: |
Masterplan nie jest tylko opracowaniem dotyczącym ruchu lotniczego i infrastruktury lotniskowej. Zawiera również prognozę rozwoju rejonu przylotniskowego, wstępne założenia układu komunikacyjnego, itd. i itp. |
A gdzie widziales w nim czesc dotyczaca przystanku kolejowego i analizy jego wykorzystania?
Miro napisał/a: |
A Port Lotniczy to czyja kwestia? |
Ekh...
Miro napisał/a: |
Zastanawiam się tylko jak ci biedni pasażerowie mieliby pokonać 700-800m z bagażami pomiędzy stacją PKP a portem lotniczym? Nawiasem mówiąc, służbowo, również wiem co nieco. |
Patrz wczesniejsze posty
Miro - Pią Gru 18, 2009 8:11 pm
redoxygene napisał/a: |
A gdzie widziales w nim czesc dotyczaca przystanku kolejowego i analizy jego wykorzystania? |
Gdyby przystanek kolejowy miał jakiekolwiek znaczenie, napewno była by przynajmniej wzmianka o nim. A tak, bocznica kolejowa służy i będzie służyć do transportu paliwa lotniczego.
Posted by Adam Phoo
on 04:48.
Filed under
airport links,
airports in Poland,
skm radom
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0