Apel o udostepnienie portu lotniczego Powidz dla ruchu cywilnego, wzorem Radomia
Apel o udostepnienie portu lotniczego Powidz dla ruchu cywilnego, wzorem Radomia
Szanowni Państwo,
Polska jako kraj cierpi na ryzyko utraty znacznej cześci ruchu dalekobieżnego na rzecz portu lotniczego w Berlinie- powstaje tam port transkontynentalny.
Proponuję- jako remedium i polską odpowiedź- utworzyć port lotniczy Poznań Intercontinental Airport w Powidzu, korzystając z jego niezmiernie dużej infrastruktury, umozliwiającej - dopiero w tym porcie lotniczym- prowadzenie operacji lotniczych na duzą skalę. Tylko ten port ma odpowiednią długość pasów startowych dla lotów międzkontynentalnych.
Proponujemy wyprowadzkę portu lotniczego ze śródmieścia miasta Poznania- pozostałyby tutaj tylko loty krajowe. Terminal byłby może nawet wręcz przeniesiony na nowy port lotniczy w Powidzu koło Poznania.
Dopiero ten port umożliwia loty transkontynentalne, posiada też bocznicę kolejową którą można poddać całkowitej przebudowie do prędkości nawet 120- 160 km/h a także zelektryfikować, czyniąc z tego portu duży generator ruchu- także kolejowego. Byłby to drugi port międzykontynentalny w Polsce- obok Warszawy.
Na starym porcie może pozostać część "starych" linii. Ale nowy port powinien obsługiwać wiele lotów krajowych by później móc wystartować z ofertą połączeń międzykontynentalnych.
Ten port jest tutaj potrzebny, by Polska jako gospodarka mogła konkurować z silnym wpływem portu lotniczego Berlin Brandenburg International.
Port ten przejmie niemal cały ruch transkontynentalny z tej cześci Polski, jeśli nie powstanie jakieś antidotum. Takim rozwiązaniem jest transkontynentalny port lotniczy w Powidzu koło Poznania. Mógłby obsługiwać połączenia do Ameryki Łacińskiej, Dubaju, USA, Azji.
Nowy port lotniczy pozwoli lokalnym portom lotniczym lepiej konkurować o pasażerów transkontynentalnych, których nie brak także w Polsce. Opłaty lotniskowe od takich lotów pozostaną w Polsce.
Zachęcam do rozważenia propozycji udostępnienia portu lotniczego Powidz dla cywilnego ruchu lotniczego.
wg http://www.uriuk.com/galeria/displayimage.php?album=68&pos=4
wg http://www.uriuk.com/galeria/displayimage.php?album=68&pos=4
Posted by Adam Phoo
on 08:12.
Filed under
linie lotnicze,
lotniska powojskowe
.
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0