dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (18) airport links (17) transport policy (16) skm kraków (15) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Żegluga morska pasażerska- odpowiedzi ministerstwa


- Jaka jest opinia MGMiŻŚ do propozycji wdrożenia podobnych rowiązań finansowych jak w przypadku regionalnych prewozów kolejowych- dla rynku przewozów pasażerskich żeglugą morską pasażerską? Czy MGM nie uważa że rząd powinien zamawiać usługi regionalnych przewozów pasażerów statkami morskimi w żegludze przybrzeżnej, celem uratowania tej branży od upadku?

Powód: Żegluga przybrzeżna i morska umarła jako gałąź gospodarki. Wg stanu na koniec maja 2017, w całym kraju w ruchu regionalnym oferowano jedynie jedno połączenie dziennie pomiędzy Helem a Gdynią, zaś porty pasażerskie w Jastarni czy w innych miejscowościach były nieczynne. Kasy biletowe zamknięto i wywieszono informacje iż przewozy pasażerów nie odbywają się już.

Propozycja: przeznaczenie rocznie kwoty 100 mln PLN na dotowanie połączeń morskich i przybrzeżnych. Samorządy wojewódzkie zamawiałyby u armatorów usługi przewozowe pasażerskie w relacjach:

 

Świnoujście- Szczecin (połączenie katamaranerm)

Dziwnów- Kamień Pomorski

Międzywodzie- Kamień Pomorski

Międzyzdroje- Lubin- Szczecin

Szczecin- Stepnica

Jastarnia- Gdynia

Jastarnia- Sopot

Jastarnia- Gdańsk

Hel- Gdynia

Hel- Sopot

Hel- Gdańsk

Hel- Bałtijsk

Hel- Kłajpeda

Elbląg- Krynica Morska (połączenie katamaranem)

Krynica Morska - Frombork

Krynica Morska- Tolkmicko

Nowa Karczma- Frombork

Po budowie kanału przez Mierzeję Wiślaną:

Hel- Elbląg

Jastarnia- Elbląg

 



Szanowny panie Redaktorze,

 

informujemy, że wskazane połączenia pełnią przede wszystkim rolę turystyczną w danym regionie, natomiast w przypadku kolejowych przewozów regionalnych, połączenia te stanowią ważny środek transportu, mający na celu realizację codziennych potrzeb przewozowych mieszkańców np. w drodze do i z pracy.

Ponadto należy wskazać, że kolejnym czynnikiem przy wyborze środka transportu, oprócz czasu realizacji usługi oraz jej kosztu, w przypadku żeglugi przybrzeżnej okazuje się pogoda, która może mieć wpływ na jej realizację. Niemniej jednak powyższe nie umniejsza znaczenia żeglugi przybrzeżnej jako ważnego elementu rozwoju gospodarczego całego regionu, właśnie przez realizację ww. roli turystycznej, która rozkwita zwłaszcza w okresie letnim i stanowi tzw. koło zamachowe regionalnej turystyki. W sezonie turystycznym prywatni armatorzy realizują połączenia statkami, katamaranami i wodolotami na wskazanych trasach zgłoszonych do Dyrektora Urzędu Morskiego, który wydaje zgodę na ich uruchomienie po uprzednim złożeniu stosowanego wniosku wraz z rozkładem rejsów.

 

Dodatkowo należy wskazać, że w przypadku rozważenia możliwości dofinansowania wskazanych przez Pana połączeń należałoby dokonać szczegółowej analizy ekonomicznej, w którą zaangażowane powinny zostać przede wszystkim samorządy, które w poprzednich latach dofinansowały bilety na niektóre połączenia np. w relacji Hel-Gdynia.

 

Z wyrazami szacunku,

 

Zespół Biura Prasowego

Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej

Ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa

 

 

 

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 23:41. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Żegluga morska pasażerska- odpowiedzi ministerstwa

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery