dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (39) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Czy żegluga śródlądowa turystyczna ożyje?

 

- Czy MGMiŻŚ prowadzi działania w celu ożywienia żeglugi śródlądowej turystycznej? Dla przykładu, w tym roku zlikwidowano przewozy turystów statkami na kanale Ostródzko- Elbląskim. Już żadne statki pasażerskie nie pokonują całej długości kanału, co zajmowało ok. 11 godzin. Podróż ta była atrakcją turystyczną.

Na wielu jeziorach w Polsce wstrzymano ruch statków pasażerskich. Tymczasem w Szwajcarii na wielu jeziorach usługi przewozów pasażerów statkami są bardzo rozwinięte i popularne, wiele miast ma ogromne dworce pasażerskie z kilkunastoma nabrzeżami dla statków, z wyświetlaczami godzin odjazdów etc. W Szwajcarii sam widziałem statki tzw. low-cost żeglugi, cyli oferujące usługi w formule low-cost, jak tanie linie lotnicze.

 

W odpowiedzi na Pańskie zapytanie prasowe.

 

Infrastruktura śródlądowych dróg wodnych ma wielozadaniowy charakter. Obok funkcji transportowej, przeciwpowodziowej, zabezpieczenia wody dla obywateli, rolnictwa i przemysłu oraz dla energetyki wodnej istotne jest także wykorzystanie dla celów turystyki wodnej i rekreacji.

 

Turystyka wodna to domena głównie samorządów. Wpływa w istotny sposób na rozwój regionów. Szczególnie w ostatnim czasie widać wyraźny wzrost zainteresowania regionów w inwestycje o charakterze turystycznym. Za przykład można podać projekt rozwoju tzw. Pętli Żuławskiej jak i wielu innych. Należy jednak zauważyć, że rozwój turystyki wodnej nie będzie możliwy bez „udrożnienia" śródlądowych dróg wodnych. Świadome tego samorządy wywierają presję na nasz resort by podjąć jak najszybciej działania inwestycyjne.

 

MGMiŻŚ współpracuje z samorządami w celu wypracowania optymalnych rozwiązań inwestycyjnych. Nasze działania są i będą szeroko konsultowane a analizy ekonomiczne prowadzone w ramach przygotowania Programu rozwoju śródlądowych dróg wodnych zawierają również komponent turystyczny. Jeżeli chodzi o konkretne analizy rozwoju turystyki wodnej, jest to domena samorządów województw jak również Ministerstwa Sportu i Turystyki.

 

Rozpoczynają się pracę nad opracowaniem studium wykonalności MGMiŻŚ rozpoczyna prace nad przygotowaniem studiów wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej (E-30) i drogi wodnej rzeki Wisły (E-40 – Warszawa-Gdańsk). W zakresie E-30 współpracujemy z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A., a w przypadku E-40 będziemy współpracować z Portem Gdańsk S.A.

 


 

Zespół Biura Prasowego

Ministerstwo Gospodarki Morskiej

i Żeglugi Śródlądowej

 

ul. Nowy Świat 6/12, Warszawa

tel.: 22 583 86 60


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.






Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 00:43. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Czy żegluga śródlądowa turystyczna ożyje?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery