dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kolej aglomeracyjna Kraków- Wolbrom: czy nowa linia kolei SKA powstanie?

Pisaliśmy w sprawie uruchomienia połączeń kolei pasażerskiej typu Szybka Kolej Aglomeracyjna na trasie Wolbrom- Tunel (zmiana kierunku)- Kraków Główny. 

Temat opisujemy w prasie. Inwestorem i właścicielem kolei aglomeracyjnej SKA jest Urząd Marszałkowski.   

W chwili obecnej, połączenia w Krakowa zaplanowano nie do Wolbromia, ale do Sędziszowa w woj, świętokrzyskim. Chcielibyśmy jednak, aby samorząd zapoznał się dokładniej z tym tematem, tak aby plany połączeń można było zmodyfikować, i aby kursy kolei aglomeracyjnej do Wolbromia stały się możliwe. Obecnie SKA kursuje na trasie do Wieliczki co 30 minut. 

W przyszłości byłoby możliwe skrócenie czasu przejazdu do ok. 45 minut dzięki budowie łącznika eliminującego konieczność zmiany kierunku jazdy na stacji Tunel.

Początkowo pociągi SKA w relacji Kraków Główny- Tunel- Wolbrom mogłyby kursować co 60 minut i co 30 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego.

Wydawnictwo, w ramach prac nad przygotowaniem nowej koncepcji transportu dla aglomeracji krakowskiej, prowadzi prace nad koncepcją powrotu kolei w relacji z Wolbromia do Krakowa Głównego. 

Proponujemy powrót kolei pasażerskiej, kursującej w relacji Wolbrom- Kraków Główny, ze zmianą kierunku jazdy na stacji w Tunelu lub bez zmiany kierunku jazdy- dzięki budowie łącznicy omijającej stację Tunel. Na odcinku Tunel - Kraków pociągi zatrzymałyby się tylko w Miechowie. Czas przejazdu wyniósłby ok 1 godz. lub ok. 55 minut w najszybszym wariancie.



Odpowiedzi:

Koleje Małopolskie są powołane do realizacji usług na terenie województwa małopolskiego z dojazdem do najbliższej stacji węzłowej na terenie sąsiedniego województwa. W związku z tym nie może rozpatrywać innych relacji.

 

Barbara Węgrzynek


            Szanowny Panie, budowa kolejowej łącznicy z Krakowa do Wolbromia nie jest rozważana w strategicznych planach inwestycyjnych do 2023 roku zarządcy narodowej infrastruktury kolejowej – PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Organizatorzy publicznego transportu zbiorowego nie zgłaszali do PLK potrzeby budowy takiej łącznicy.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wpisują się w przedsięwzięcia związane z poprawą funkcjonowania transportu zbiorowego w aglomeracji krakowskiej.

Szybka Kolej Aglomeracyjna ( SKA ) jest ważnym przedsięwzięciem, mającym na celu obsługę, zarówno podróży w obrębie aglomeracji, jak i w obrębie samego miasta centralnego, poprzez wykorzystanie istniejącej infrastruktury kolejowej w Małopolsce.

Wiodącą rolę w tym przedsięwzięciu pełni Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, który w 2007 r. zlecił wykonanie wstępnego studium wykonalności dla zbudowania systemu kilku linii SKA. 

 

 

Dorota Szalacha

Zespół Prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Uprzejmie informujemy, że Burmistrz Miasta i Gminy Wolbrom zainteresowany jest projektem kolei podmiejskiej z Wolbromia do Krakowa i do Sędziszowa.
W przypadku dalszych szczegółów - prosimy o informację.

-- Dot.: kolei podmiejskiej Wolbrom - Kraków.

Uprzejmie informujemy. że funkcjonująca aktualnie na naszym terenie komunikacja zbiorowa (autobusy i busy) z i do Krakowa w pełni zabezpiecza potrzeby naszych mieszkańców.

Duża liczba kursów rozłożonych w czasie zgodnie z oczekiwaniami pasażerów, jest również potwierdzeniem prawidłowego funkcjonowania tego typu komunikacji.

Informujemy równocześnie, że w chwili obecnej nie widzimy możliwości przeznaczenia znacznej kwoty z budżetu Miasta i Gminy Wolbrom na zakup taboru kolejowego.

z poważaniem

Marek Kałwa

Kierownik Referatu Infrastruktury

Urzędu Miasta i Gminy Wolbrom



Dot.: kolei podmiejskiej Wolbrom - Kraków.

Uprzejmie informujemy. że funkcjonująca aktualnie na naszym terenie komunikacja zbiorowa (autobusy i busy) z i do Krakowa w pełni zabezpiecza potrzeby naszych mieszkańców.

Duża liczba kursów rozłożonych w czasie zgodnie z oczekiwaniami pasażerów, jest również potwierdzeniem prawidłowego funkcjonowania tego typu komunikacji.

Informujemy równocześnie, że w chwili obecnej nie widzimy możliwości przeznaczenia znacznej kwoty z budżetu Miasta i Gminy Wolbrom na zakup taboru kolejowego.

z poważaniem

Marek Kałwa

Kierownik Referatu Infrastruktury

Urzędu Miasta i Gminy Wolbrom

Nasze pytanie;
Ale interesuje nas Państwa stanowisko odnośnie wznowienia bezpośrednich polączeń do Wolbromia, co jest możliwe technicznie. Jak rozumiem, uznają Państwo że mieszkańcy w relacji do Krakowa powinni przemieszczać się busami? Czy tą informację mamy podac jako oficjane stanowisko władz miasta? 
Poproszę jeszcze o odpowiedź rzecznika prasowego Państwa urzędu.

-- Odpowiedź:

Intencją naszą było jedynie poinformowanie Wydawnictwa o aktualnym stanie komunikacji zbiorowej z Wolbromia do Krakowa. Nie twierdziliśmy i nie twierdzimy, że kolej podmiejska relacji Wolbrom - Kraków przez Tunel jest niepotrzebna. Nie mając szerszego rozeznania co do potrzeby uruchomienia takiego połączenia, nie zajęliśmy jednoznacznego stanowiska w tej 
sprawie.

Z państwa informacji wynika, że połączenie kolejowe z Krakowem jest technicznie możliwe i zamysł taki popieramy. Nie możemy natomiast w chwili obecnej składać jakichkolwiek deklaracji finansowych ponieważ plan budżetu na rok 2015 mamy już opracowany.


Jan Łaksa

Burmistrz Miasta i Gminy
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 03:17. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kolej aglomeracyjna Kraków- Wolbrom: czy nowa linia kolei SKA powstanie?

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery