dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Koncepcja Gdyńskiej Kolei Miejskiej z 2002 roku

OPIS KONCEPCJI

 

 Z propozycji dla urzędu miejskiego.




Oprac. na podst. Google Maps, użytek do celów edukacyjnych

Tramwaj, jeżdżący po istniejących już torach kolejowych połączy Karwiny ze Śródmieściem- to propozycja wladz miasta Gdyni z dokumentu, nazwanego strategią rozwoju miasta (Dziennik Bałtycki; 28 maja 2002 r). Zwrócilismy sie do wladz  miasta o szczegoly koncepcji. Poinformowano nas, iż w projekcie nowelizacji Strategii Rozwoju Miasta Gdyni umieszczono zapisy dotyczące wykorzystania istniejacych torów, w celu skomunikowania północnych i południowych dzielnic Gdyni.

Pozwalamy sobie rozwinąć tą ideę i zaproponować nieco inny model tego systemu komunikacyjnego: szybszy i prostszy w realizacji. Można go wykonać niemalże od zaraz.
Uwarunkowania : Gdynia, miasto liczace 251,7 tys. mieszkańców (2000) ma spore problemy komunikacyjne. Sposobem rozwiązania przynajmniej części z nich jest możliwość zaoferowania nowoczesnego transportu zbiorowego. Korzystna sytuacja przebiegu linii kolejowych przez miasto powoduje, iż są one wykorzystywane w ruchu miejskim, aglomeracyjnym, jak na przyklad kolej SKM.Jednak część linii kolejowych jest wykorzystana w niedostatecznym stopniu, mimo ich potencjału.Nasz Instytut postuluje stworzenie odrębnego przedsiębiorstwa, GDYŃSKA KOLEJ MIEJSKA sp. z o.o. Ruch ten jest typowo miejskim, aglomeracyjnym, wiec uważamy że nie ma potrzeby wykorzystywania struktur któregoś z już działających przewoźnikow, lecz należy stworzyć nowy, niezależny podmiot.Proponujemy odrzucić pierwotną koncepcję wykorzystania technologii tramwaju i wykorzystać dostepne już na rynku najnowsze autobusy szynowe. 
Proponowane czestotliwosci :·         Gdynia Glowna-  Gdynia Wielki Kack (w kierunku Karwin, oznaczona kolorem czerwonym) – co 30minut, co 20 minut w szczycie.·         Oraz Gdynia Glowna – Gdynia Port Oksywie (linia oznaczona na schemacie kolorem granatowym)  - co 60 minut. 

Przyblizony kosztorys :

Koszt taboru od 12.5 do 15 mln PLN.

Pojazdy szynowe (5 sztuk) proponowane tutaj to najnowszy spalinowy autobus szynowy 'Tramper' prod. ZNTK Poznan (na zdjęciu) lub inne pojazdy. Pojazd produkowany w Poznaniu zabiera 90 pasażerów (38 miejsc siedzących oraz dla osoby niepełnosprawnej). Ma długość ponad 16 metrów, w środkowej swojej części jest niskopodłogowy. Wyposażony został w cztery pary drzwi. Zaletą autobusu jest możliwość zestawiania dwóch i więcej pojazdów. Koszt jego produkcji to około 2,5 miliona złotych.

Koszt dostosowania infrastruktury kolejowej i budowy dodatkowych przystankow- nieznany, szacunkowo 300- 350 tysiecy PLN.

 

Finansowanie :

Wklad miasta, fundusze strukturalne Unii Europejskiej, fundusze wojewodztwa, fundusze celowe, wklad rzadu centralnego.

 

Realizacja :

Zarzad miasta oglasza przetarg na obsługę linii i jej uruchomienie. W Polsce istnieje kilku licencjonowanych przewoznikow kolejowych (operatorów).

Z racji na komercyjny charakter przedsiewzięcia i możliwość jego porażki przy wykorzystaniu obarczonych problemami spółek PKP, zaleca sie wykorzystanie prywatnego operatora do realizacji tego zadania i stworzenie odrębnego przedsiębiorstwa opartego na zasadzie partnerstwa prywatno- komunalnego- GDYNSKA KOLEJ MIEJSKA sp. z o.o.

 

Opracował:

Adam Fularz

Posted by Telewizja Opera on 10:15. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Koncepcja Gdyńskiej Kolei Miejskiej z 2002 roku

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery