dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Najpierw zlikwidowano perony w Szczekocinach, a następnie zażądano 6 mln PLN za ich odbudowę. MIB zaprzecza.

Czy MIB potwierdza że PLK najpierw zlikwidowało perony w Szczekocinach a następnie zażądało od gminy 6 mln PLN na odbudowę peronów?

Jak donosi ZBS::"Tak stało się w przypadku odcinka Kozłów – Koniecpol, na którym w latach 2011-2012 przy okazji prac mających na celu podniesienie prędkości ze 120 km/h do 160 km/h spółka PKP Polskie Linie Kolejowe zlikwidowała wszystkie stacje i przystanki pośrednie. Zablokowało to możliwość zarówno reaktywacji połączeń lokalnych, jak i przywrócenia postojów w Szczekocinach dla kursujących tą linią pociągów dalekobieżnych. – Zgłoszonych przed modernizacją naszych uwag dotyczących utrzymania peronów nie uwzględniono. W efekcie dziś najbliższe przystanki kolejowe oddalone są przynajmniej 25 km od naszego miasta – mówi Krzysztof Dobrzyniewicz, burmistrz Szczekocin, przez które bez zatrzymania przemykają pociągi łączące Kraków z Warszawą, Łodzią, Poznaniem czy Trójmiastem. – Zabiegamy o odtworzenie przystanku, ale PKP postawiły wręcz zaporowe warunki: mielibyśmy ze środków gminy pokryć koszty budowy peronów oszacowane na około 6 mln zł.



Odpowiedź MIB:

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA nie ma obecnie w planach inwestycyjnych odbudowy przystanku w Szczekocinach. Korespondencja w tej sprawie prowadzona była przez PKP PLK z Burmistrzem Miasta i Gminy Szczekociny w 2013 r. Wskazywano wówczas na możliwość wybudowania przystanku w Szczekocinach pod warunkiem deklaracji przewoźnika/organizatora przewozów  wyznaczenia postojów na tym przystanku, równocześnie podkreślając konieczność zapewnienia finansowania. Po przesłaniu stanowiska Spółki Burmistrzowi dalsza korespondencja w tej sprawie nie była prowadzona.

 

Likwidacja stacji Szczekociny wraz z istniejącym peronem wyspowym została przeprowadzona w 2011 roku ze względu na konieczność dokonania korekty przełożenia torów (łuki wyrównawcze), w celu zapewnienia prędkości 150 km/h. Peron wyspowy był w złym stanie technicznym i nie był użytkowany od roku 2003 z powodu rezygnacji przewoźników z zatrzymywania się pociągów na przystanku osobowym Szczekociny. Ze względu na liczne kradzieże i dewastacje peron nie nadawał się do obsługi podróżnych. Likwidacja objęła zatem perony, które nie były wykorzystywane w ruchu pasażerskim. Jednocześnie na etapie opracowania założeń modernizacyjnych dla linii 64 na odcinku Kozłów – Starzyny w roku 2010 nie wpłynęły do PKP PLK S.A. żadne wystąpienia od władz samorządowych, ani przewoźników dotyczące planowanego, ponownego uruchomienia przystanku osobowego Szczekociny.

-- 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa

--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 06:20. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Najpierw zlikwidowano perony w Szczekocinach, a następnie zażądano 6 mln PLN za ich odbudowę. MIB zaprzecza.

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery