dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Konkurencja na kolejach japońskich

Według stanu na 1 września roku 1996, aż 188 organizacji zajmowało się przewozami kolejowymi- byli operatorami. Aż 160 kolei zajmuje się przewozami towarowymi (15 operatorów)  i pasażerskimi (144 operatorów).

Liczba przedsiębiorstw kolejowych

188 (103 w roku 1986, 136 w roku 1993)

 - w tym liczba przewoźników pasażerskich

146

- w tym liczba operatorów przewozów towarowych

15

Podział przewoźników na grupy:

       I.          JR Pasażerskie- sześć spółek wydzielonych ze sprywatyzowanej kolei JNR.

     II.          kolej EIDAN

   III.          15 dużych kolei prywatnych

   IV.          6 średnich kolei prywatnych

     V.          13 kolei we władaniu publicznym

   VI.          13 małych kolei prywatnych obsługujących regiony,

 VII.          36 kolei obsługujących ruch regionalny w formie publiczno- prywatnej (quasi-prywatnej).

 

  Koleje japońskie można podzielić w taki sposób:

JR Pasażerskie- sześć spółek wydzielonych z byłej kolei JR.
kolej EIDAN
15 dużych kolei prywatnych
6 średnich kolei prywatnych
13  kolei we władaniu publicznym
13 małych kolei prywatnych obsługujących regiony,
36 kolei obsługujących ruch regionalny w formie publiczno- prywatnej (quasi-prywatnej).

Od roku 1980 wydzielano koleje lokalne (poniżej 4000 pasażerów dziennie) do spółek założonych przez lokalne samorządy i lokalnych przedsiębiorców. Własność publiczna w sektorze jest ograniczona tylko do 13 przewoźników.

W przeciwieństwie do upadających PKP, koleje w Japonii bynajmniej nie są jednym monopolem infrastrukturalnym, i to jeszcze w dodatku państwowym. W porównaniu z monopolem PKP w zarządzaniu infrastrukturą, widać wyraźnie iż to właśnie konkurencja i innowacyjność przedsiębiorstw prywatnych jest przyczyną ich sukcesu. Natomiast upadek kolei w Polsce może być przykładem wpływu monopolu infrastrukturalnego PKP na rynek.

Posted by Telewizja Opera on 11:13. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Konkurencja na kolejach japońskich

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery