dailyvideo

Wybierz temat:

porty lotnicze (103) airports in Poland (72) szybka kolej miejska (47) polityka transportowa (40) reformy PKP (32) szybka kolej regionalna (30) transport publiczny (22) demonopolizacja rynku kolejowego (20) lotniska powojskowe (19) airport links (17) skm kraków (16) transport policy (16) skm łódź (15) skm warszawa (9) PKP (8) kolejnictwo (8) konkurencja na kolejach (8) skm wrocław (8) tanie linie kolejowe (8) deregulacja (7) ekologia (7) kolej na Lubelszczyźnie (7) porty morskie (7) skm szczecin (7) transport autobusowy (7) urban sprawl (7) railway reforms (6) skm radom (6) Wprowadzenie do ekonomiki kolei (5) infrastruktura drogowa (5) komunikacja miejska (5) związki komunikacyjne (5) metro kraków (4) Lubuska Kolej Regionalna (3) koleje w Wielkiej Brytanii (3) prywatyzacja (3) skm LGOM (3) skm legnica (3) skm poznań (3) suburbanizacja (3) tramwaj dwusystemowy (3) Łódź (3) żegluga śródlądowa (3) PKP Cargo (2) Rynek Kolejowy (2) SKR (2) koleje w RFN (2) polityka parkingowa (2) recenzje (2) skm jelenia góra (2) skm toruń (2) transport abutobusowy (2) Aleksander Janiszewski (1) Kolej Wschodnia (1) Montenegro (1) Ostbahn (1) Płock (1) aglmomeracja płocka (1) autostrady (1) bezpieczeństwo (1) kielce (1) koleje w Estonii (1) koleje w Holandii (1) koleje w Szwajcarii (1) koleje w Szwecji (1) koleje w USA (1) model Zwickau (1) motoryzacja indywidualna (1) motoryzacja masowa (1) parkuj i jedź (1) poznań (1) segmentacja rynku (1) skm Bielsko- Biała (1) skm GOP (1) skm bydgoszcz (1) skm częstochowa (1) skm gdynia (1) skm gorzów (1) skm nowy sącz (1) skm stalowa wola (1) skm wałbrzych (1) szczecin (1) trafic engineering (1) transport appraisal (1)

Kolej miejska typu SKM w Stargardzie - archiwalna propozycja

Dlaczego nie rozważa się przeciągnięcia SKM aż do dzielnicy Kluczewo, tworząc wiele pośrednich stacji- 1.Spokojna, Różana,2.Osiedle Pyrzyckie I, 3.Osiedle Pyrzyckie II, 4.Kluczewo Lotników, 5.Lotnisko z możliwością dociągnięcia aż do terenów gdzie Cargotec?- pisze czytelnik portalu Skyscrapercity.

Stargardzki szybki tramwaj miejski (błędnie zwany Stargardzką Koleją Miejską) to gotowy do zrealizowania projekt zakładający budowę tramwaju przy użyciu kolei wąskotorowej w Stargardzie.

W 1911 władze miejskie Stargardu rozpoczęły korespondować z miastami w których już istniały sieci tramwajowe m.in. ze Słupskiem, Gorzowem Wielkopolskim, Olsztynem. Wtedy planowano budowę tramwaju. Projekt sieci opracowała firma Siemens-Schuckert. Problem omówienia projektu inwestycji stargardzka Rada Miejska powierzyła dyrektorowi zakładów komunalnych. Po kilku tygodniach prac, 10 czerwca 1911 przedstawił on plusy i minusy inwestycji. Projekt budowy było kilkukrotnie odkładany przez Radę Miejską. Po trzech latach od zrodzenia się pomysłu wybuchła I wojna światowa, która ostatecznie przekreśliła plany rajców.

W 2000 roku Adam Fularz przy współpracy z Jakubem Majewskim zaprezentowali projekt stargardzkiego szybkiego tramwaju miejskiego.

w 2003 roku planowane było otwarcie kolei. Do tego nie doszło, a obecny termin jej otwarcia jest nieznany.
na podst. Wikipedii



SZYBKI TRAMWAJ KOLEJOWY STARGARD SZCZ.

Kolej StKD to prywatnie zarządzane przedsiębiorstwo obsługujące podmiejską kolej dojazdową o rozstawie toru 1000 mm. Planowano uruchomienia przewozów pasażerskich na linii kolejowej o rozstawie 1000 mm: Stargard Szcz. Wąsk. - Dobra Nowogardzka. Problemem jest brak środków na rozruch przedsięwzięcia i niepewność dotacji z Urzędu Marszałkowskiego. Zakładano rentowność na poziomie ok. 50- 60 %. 

Kolej StKD jest także posiadaczem linii normalnotorowej łączącej dworzec kolei StKD z siecią kolei normalnotorowych. Linia ta ma wewnątrzmiejski przebieg, dogodny dla wprowadzenia tramwaju kolejowego. Komisja IRiPK dokonała oceny tego projektu.

Wprowadzenie w Stargardzie Szcz. systemu tramwaju spalinowego, który wykorzysta istniejące bocznice i linię kolejową do Pyrzyc, łącząc odległą dzielnicę Kluczewo z centrum tego 70-tysięcznego miasta, jest możliwe. Już w Starategii rozwoju sektora transportu woj. Zachodniopomorskiego do roku 2015 uwzględniono wprowadzenie kolei miejskiej do Kluczewa. Problemem jest brak elektryfikacji tego odcinka oraz stosunkowo odmienny charakter potoku podróżnych na tej linii, w odróżnieniu od linii Szczecin- Stargard. W listach czytelników przesłanych do IRiPK znaleźć można propozycję przedłużenia linii SKM Szczecin- Stargard aż do Kluczewa. Jednak taka organizacja generowałaby straty- tabor byłby dostosowany do obsługi potoku Stargard- Szczecin, a nie Stargard- Kluczewo, wobec czego należy założyć, iż generowałoby to straty na tym krótkim odcinku, obsługiwanym nieodpowiednim taborem.  

Fot. Fragment schematu koncepcji Urzędu Marszałkowskiego. Linie SKM zaznaczone są kolorem żółtym. 

Obecnie istniejąca bocznica będąca własnością kolei StKD  łączy  dworzec Stargard Gł. ze stacją końcową kolei StKD o prześwicie toru 1000 mm. Część tej wewnątrzmiejskiej linii jest trójszynowa (1435 mm i 1000 mm). Zakłada się uruchomienie tramwaju spalinowego w relacji Kluczewo- Dw. Główny- Dw. Wąsk.- Centrum kursującego z 30-minutową częstotliwością. Konieczna jest jednak dobudowa kilkuset metrów trójszynowego torowiska od parku Chrobrego do ścisłego centrum miasta, tak by tramwaj  i kolej podmiejska mogły zdobyć większą liczbę pasażerów. Problemem jest brak taboru oraz komplikacje techniczne związane z budową toru przez centrum średniowiecznego miasta. Odcinek linii do Pyrzyc zostanie także wykorzystany, za co zarządca tej linii, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otrzyma stosowną opłatę. Możliwe jest także przejecie tej linii przez samorząd- powinno to być najtańsze rozwiązanie. Zakłada się finansowanie realizacji projektu w oparciu o środki programu Phare Crossborder.

Fot. Schemat proponowanego połączenia, odcinek wykropkowany to proponowane przedłużenie odcinka trójszynowego.

 Spis przystanków (wg. opracowania St. Biegi) :

Rynek (po zbudowaniu odcinka toru trójszynowego) 
Park Chrobrego
Limanowskiego
Wojska Polskiego
Piłsudzkiego
Os. Kopernika
Dworzec Gł.
Ks. Bogusława IV
Broniewskiego
os. Pyrzyckie
Lotników
Tańskiego
Cukrownia (wykorzystanie bocznicy) 
Kluczewo

Oprac. A. Fularz

Załączniki: Dane statystyczne 

Ludność

Wskaźniki demograficzne
Wyszczególnienie     1995         1999         2000         2001
Ludność na 1 km2     1523,0     1541,9     1546,0     1545,2
Ogółem                         73254     74166     74362         74326

Komunikacja miejska.
Wyszczególnienie                         1999             2000             2001
Linie komunikacyjne w km             182             188                 188
Czynne trasy autobusowe w km       44             44                     44
Tabor autobusowy                             41             40                     39
Miejsca w wozach                         4542            4424                 4324
Przewozy pasażerów w mln.         14,2             14,0                 13,5

 

--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.

Posted by Telewizja Opera on 04:50. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 komentarze for Kolej miejska typu SKM w Stargardzie - archiwalna propozycja

Prześlij komentarz

Recent Entries

Recent Comments

Photo Gallery